eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
138 دنبال‌کننده
961 عکس
499 ویدیو
28 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
براى منافقان استغفار كنى يا استغفار نكنى، (يكسان است.) اگر هفتاد بار برايشان آمرزش بخواهى، خداوند هرگز آنان را نخواهد بخشيد. اين (قهر حتمى الهى) به خاطر آن است كه آنان به خدا وپيامبرش كفر ورزيدند و خدا، گروه فاسق را هدايت نمى‌كند. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز جمعه ۱۴۰۱/۸/۲۰ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 آیه ۸۰ سوره توبه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ(۸۰) ای پیغمبر) تو بر آن مردم منافق خواهی طلب مغفرت بکن یا نکن، اگر هفتاد مرتبه هم بر آنها (از خدا) آمرزش طلبی خدا هرگز آنان را نخواهد بخشید، زیرا آنها (از راه فسق و سرکشی) به خدا و رسول او کافر شدند و خدا فاسقان را هرگز هدایت نخواهد کرد(۸۰) معانی کلمات آیه «إِسْتَغْفِرْ»: از لحاظ لفظ امر است و از نظر معنی مضارع. «إِسْتَغْفِرْ لَهُمْ أوْ لا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ ...»: اگر خواستی برای آنان طلب آمرزش کن و یا مکن. چه برای آنان طلب آمرزش کنی یا نکنی. «سَبْعِینَ مَرَّة»: هفتاد بار. مراد کثرت است؛ نه تحدید. نزول «شیخ طوسى» گوید: سبب نزول آیه چنین بوده که هر وقت کسى وفات مى یافت، رسول خدا صلى الله علیه و آله بر او نماز می‌خواند و استغفار می‌نمود، سپس خداوند به وى اعلام فرمود که کسانى که می‌میرند، منافق نیز میان آن‌ها وجود دارد. بنابراین استغفار او درباره منافقین نافع نخواهد بود چه به اندازه کم استغفار نماید و یا به مقدار زیاد. سپس خداوند رسول خود را از نمازگذاردن بر میت منافق طى آیه 84 همین سوره نهى فرمود[۱].[۲] ================================ تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقِينَ «80» براى منافقان استغفار كنى يا استغفار نكنى، (يكسان است.) اگر هفتاد بار برايشان آمرزش بخواهى، خداوند هرگز آنان را نخواهد بخشيد. اين (قهر حتمى الهى) به خاطر آن است كه آنان به خدا وپيامبرش كفر ورزيدند و خدا، گروه فاسق را هدايت نمى‌كند. نکته ها عدد هفتاد، رمز كثرت و زيادى است، نه بيان تعداد معيّن. يعنى هر چه براى انان استغفار كنى بى‌اثر است، نه آنكه اگر مثلًا هفتاد و يك بار شد، بخشوده مى‌شوند. نظير آيه‌ى 6 سوره‌ى منافقون: «سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ لَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ» كه عددى ذكر نشده است. در روايات نيز آمده است كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: اگر بدانم استغفار بيش از هفتادبار نجاتشان مى‌دهد، استغفار مى‌كردم. «1» انسان در سقوط به حدّى مى‌رسد كه هيچ چيز نجاتش نمى‌دهد، مثل بيمارى كه اگر روح از او جدا شود، تلاش همه‌ى پزشكان اثرى ندارد. «1». تفسير مجمع‌البيان. جلد 3 - صفحه 474 پیام ها 1- گناه مسخره كردنِ دين تا آنجاست كه استغفار پيامبر صلى الله عليه و آله نيز كارساز نيست. فَيَسْخَرُونَ مِنْهُمْ‌ ... فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ‌ 2- تا انسان خود دگرگون نشود و انقلابى در درون نيابد، دعاى پيامبر نيز كارساز نيست. فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ‌ ... كَفَرُوا بِاللَّهِ‌ 3- دلسوزى براى منافق لجوج، بى‌فايده است. إِنْ تَسْتَغْفِرْ ... فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ‌ 4- خداوند، در هدايت بخل ندارد، منافقان از قابليّت افتاده‌اند. «كَفَرُوا» 5- كفر، مانع مغفرت، و فسق، مانع هدايت است. «كفروا، فاسقين» دانشنامه اسلامی
☫ ﷽. ☫ 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 🌸‌امام مهدی شناسی ۹۴۳🌸‌ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 🍀اوصاف امام زمان عجل الله فرجه🍀 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 🔶 غاشیه ☀️امام صادق علیه السلام در مورد آیه «هَلْ أَتَیاکَ حَدِیثُ الْغاشِیةِ» آن را به امام زمان علیه السلام تأویل نموده و فرموده است: «یغْشاهُمُ الْقائِمُ بِالسَّیفِ... » ☀️ امام صادق علیه السلام فرمودند: للقائم غیبتان، یشهد فی احداهما المواسم یری الناس و لا یرونه؛ برای امام قائم دو غیبت است که در یکی از آن‌ها (یعنی در غیبت کبرا) در موسم حجّ شرکت می‌کند و مردم را می‌بیند امّا آنان امام را نمی بینند. 💠نایب خاص آن حضرت فرموده است: به خدا قسم که صاحب این امر 🌸🌼 (امام زمان علیه السلام) هر سال در موسم حجّ حاضر می‌شود، مردم را می‌بیند و می‌شناسد؛ امّا آنان حضرت را می‌بینند و نمی شناسند. 🔶غایةُ الطّالبین 💠این عنوان را هدیة الکبری و دلائل الامامه از اوصاف و القاب🌸🌼 امام زمان علیه السلام می‌دانند. 🔶 غایةُ القُصوی 💠به معنای آخرین مرحله و نهایت دوردست می‌باشد که هدایة الکبری و دلائل الامامه این عنوان را نیز از القاب 🌸🌼امام زمان علیه السلام شمرده اند. 🔶غایةُ النُّور 💠یعنی نهایت نور که از اوصاف 🌸🌼 امام زمان علیه السلام است و ☀️امام علی علیه السلام آن حضرت را توصیف فرموده اند: «مِنّا خاتِمُ الاَئِمَّةِ وَمُنْقِذُ الاُمَّةِ وَغایةُ النُّورِ وَمَصْدَرُ الاُمُورِ»؛ «آخرین امام که امّت را نجات خواهد داد از ماست او که در نهایت نورانیت است و همه امور به ایشان بر می‌گردد». 🔶غُرَّةُ الحَمِیدَه 💠این عنوان نیز از 🌸🌼القاب امام زمان علیه السلام است، آنجا که در دعای عهد از خدا می‌خواهیم که رؤیت جمال دل آرای آن حضرت را نصیب ما بفرماید: «اَللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ»؛ 🌹«خدایا آن طلعت زیبای کمال یافته و آن پیشوای ستوده را به من بنمایان». 🔶 غریب 💠«او» ناشناس است، غریب است، همان طور که اجداد طاهرینش غریب بودند، امّا غربت او از همه بیشتر است، چون سایر ائمه علیهم السلام را مردم می‌دیدند و می‌شناختند، امّا «او» را می‌بینند و نمی شناسند و او همه را می‌بیند و می‌شناسد. ☀️امام کاظم علیه السلام فرمود: «هُوَ الطَّرِیدُ الوَحِیدُ الغَرِیبُ الغائِبُ عَنْ اَهْلِهِ الْمُوتُور بِاَبِیهِ»؛ «امام زمان آن رانده شده تنها و غریب که از اهل خودش غایب است و هنوز انتقام خون پدرش را نگرفته است». ‌ 📚اوصاف المهدی (عج) ✍احمد سعیدی
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🌺🌺🌺🌺🌺 ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ی شما عزیزان ⭕️ کانال اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مسجدالمهدی کوی شهید کشوری اصفهان را به دوستان خود معرفی بفرمایید تا مومنان ومومنات ساکن در کوی شهید کشوری از برنامه های فرهنگی وعبادی مسجد مطلع شوند ضمنا برخی مراسمات به صورت در این کانال پخش خواهد شد پس اگر به دلیلی نتوانستید حضور داشته باشید در کانال برنامه ها را مشاهده بفرمایید 👌تنها کانال مسجد المهدی علیه السلام کوی شهید کشوری 👇👇👇 @almahdik همچنین اگر تمایل دارید در گروه « هم محله(شهید کشوری) » عضو شوید لینک زیر را لمس بفرمایید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/825950449C686f38b096
موقعیت یا همان لوکیشن مسجد المهدی علیه السلام کوی شهید کشوری اگر کسی خواست ارسال کنید 👇👇 مسجد کوچک شهرک شهید کشوری https://nshn.ir/a0rbZ9_22xwdnS
هدایت شده از بسوی گام دوم
📌 سوزنی به خودمان ♨️ گاهی دیده میشود در گروههای انقلابی مثل همین گروه افسران جنگ نرم فردی اظهار نظری دارد که خیلی هم جهت ما مدعی (خودم) انقلابی گری نیست مثلا عنوان میکند که این گروه همه وابسته به نظام هستند و پاسخ پیدا نکنید !!! اینها وابسته به قدرت اند و... و متاسفانه عیب کار را نمی دانیم کجاست اکنون بنده چند نکته معروض میدارم شاید سوزنی به خودمان زدیم 😅 ✅ آسیب های جبهه انقلاب در «جهاد تبیین» چیست؟ 🔻اول اینکه جهاد تبیین را در سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی دریافتیم به این مهم: اول اینکه؛ فریضه است یعنی واجب نه مستحب!!! دوم اینکه؛ قطعی است یعنی چون و چرا ندارد!!! سوم اینکه؛ فوری است یعنی تعلل بر دار نیست 💯 🔹برخی از عادات و راهبردهای بخش‌های از جبهه انقلاب در تبیین در مسیر غلطی است و علی‌رغم نیاز به اصلاح بر همان منوال غلط در حال طی‌شدن است. 🔸آنچیزی که جبهه انقلاب را نیز در حوزه تبیین با ضعف و ناکارآمدی‌های روبه رو کرده دقیقا در بخشی از عادات و راهبردهای غلط جبهه انقلاب است. 💢بخشی از این عادات غلط به شرح ذیل است: 1⃣ عموما فعالین جبهه انقلاب در فضای مجازی و رسانه ای اهل نقد کردن و انتقاد کردن هستند تا تبیین و روشنگری. 2⃣ اصرار و تکرار بیان دستاوردهای انقلاب و موفقیت‌ها و داشته‌ها در تبلیغ ما جایگاه پررنگی ندارد و بدتر نیز اینکه برخی از فعالین نیز مدت‌هاست این امر مهم را کنار گذاشته‌اند. 3⃣ خیلی از ما دستاوردها و داشته‌های انقلاب را به تعدادی موشک یا مباحث نظامی محدود کردیم در حالیکه هزاران موفقیت علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در طول چهار دهه انقلاب اتفاق افتاده که جایی در سوژه‌های تبیینی روزمره ما ندارند. 4⃣ نگاه عمومی و سطحی به تبیین داریم در حالیکه نیازمند نگاه تخصصی و اطلاعات تخصصی هم هستیم. 5⃣ تبیین برخی موضوعات مهم انقلاب و اسلام را با ادبیات خشک، طعنه، تحقیر، دو قطبی سازی، سیاست زدگی، عیب جویی و... آلوده کرده‌ایم و اثربخشی تبیین را پایین آورده ایم. 6⃣ گروه‌های هدف تبیین را محدود کرده‌ایم و بسیاری اوقات فقط برای جریان خودمان تبیین می کنیم و اقشار و طبقات دیگر اجتماعی را فراموش می‌کنیم. در همین جا از مدیران و دغدغه مندان دو‌درخوایت دارم اول اینکه این حصر را بشکنید و اجازه دهید همه در این گروهها مشارکت کنند ( این خود ملزومه ای دارد که تمایل بود عرض میکنم) وقبل از آن حوصله وصبر استراتژیک را تمرین کنیم 7⃣تبیین ما گاهی نسب درستی با نیاز و سوالات جامعه ندارد و میزان تمرکز برای تبیین در موضوعات مهم در یک سطح نیست. در برخی موضوعات تببین آنقدر بد تکرار شده که ضدتبیین شده و در برخی موضوعات آنقدر تبیین کم بوده که اساسا شبهه جای حق را گرفته است. 8⃣ در تبیین هم گذشته (دوران پهلوی و تاریخ معاصر) را که تاریک است و هم آینده انقلاب را که روشن است، فراموش می کنیم. 9⃣در تبیین گاهی یادمان می‌رود که بسیاری از پرسش های جامعه دشمنانه یا سیاسی نیست بلکه حق است! 🔟تبیین وظیفه همه است و همه وظیفه تولید محتوای خوب را داریم و نه صرفا بازنشر محتواها را؛ امروز در جبهه انقلاب یک اقلیت تولید کننده شده اند و یک اکثریت بازنشر کننده!!!!!، باید تولید محتوای خوب را همگانی کرد. و تولید خوب هم فقط کلیپ و سخنرانی نیست بلکه گاهی یک اقدام اجتماعی و یک سخن گفتن خوب هست. 1⃣1⃣بدترین تبیین آن است که نقشه دشمن را ندانیم و در ظاهر در حال تبیین باشیم ولی در باطن در حال تکمیل پازل دشمن. برای این موضوع یک شاخص مهم این است که کار تبیین باید در مقابل دشمن و هدف او باشد. 📌خلاصه آنکه جهاد تبیین؛ روشن کردن واقعیات امروز اسلام و انقلاب در این روزهای محاصره رسانه‌ای است. ای کاش فعالان جبهه انقلاب وقتی که برای انتقاد کردن می‌گذارند را برای جهاد تبیین بذارند. این نکته غافل نماند که این عنصر کوچک نه تنها وابسته به نظام خود را میدانم بلکه این را افتخار میدانم و در غایت هدف گذاری ام خدمت به محبان آل الله است @gamedovoom
شادى به خاطر نرفتن به جبهه و تخلّف از فرمان پيامبر، نشانه‌ى نفاق است. منافقان براى باز داشتن مردم از جهاد، با تبليغ دلسرد كننده و اخلال‌گرى، مشكلاتى چون گرم بودن هوا را بهانه قرار مى‌دهند. در آستانه‌ى جنگ بايد آماده باشيم تا شايعات و سخنان دلسرد كننده‌ى منافقان را به سرعت خنثى كنيم. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز شنبه ۱۴۰۱/۸/۲۱ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 آیه ۸۱ سوره توبه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلَافَ رَسُولِ اللَّهِ وَكَرِهُوا أَنْ يُجَاهِدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَقَالُوا لَا تَنْفِرُوا فِي الْحَرِّ ۗ قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا ۚ لَوْ كَانُوا يَفْقَهُونَ(۸۱) آنهایی که از جهاد در رکاب رسول خدا باز نهاده شدند از این بازماندنشان خوشحالند و مجاهده به مال و جانشان در راه خدا را خوش نداشتند و (مؤمنان را هم از جهاد منع کرده و به آنها) گفتند: شما در این هوای سوزان از وطن خود بیرون نروید! آنان را بگو: آتش دوزخ بسیار سوزان‌تر است، اگر می‌فهمیدند.(۸۱) معانی کلمات آیه المخلفون: مخلف (به صيغه مفعول): كسى كه از پس رفتگان ترك شده و مانده‏ است. جمع آن مخلفون است. آن از خلف، به معنى جانشينى است. مقعدهم: مقعد مصدر ميمى است، به معنى قعود و نشستن. خلاف: خلاف: مخالفت يا به معنى «بعد» است. «خلاف رسول اللَّه»: براى مخالفت رسول خدا، يا بعد از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله. تنفروا: نفر: كوچ كردن و خارج شدن. «لا تَنْفِرُوا فِي الْحَرِّ» در اين گرما خارج نشويد. «حر»: گرما و حرارت.[۱] نزول این آیه درباره حر بن قیس و یاران او نازل گردید، آن هم در هنگامى که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم با عده زیادى از مدینه به قصد جنگ تبوک کوچ نموده وعلى بن ابى‌طالب علیه‌السلام را در مدینه جانشین خود قرار داده بود. منافقین فوق‌الذکر زبان به طعنه گشوده و جانشینى على را به جاى پیامبر در مدینه به فال شوم و بدیمنى تلقى کردند. وقتى خبر این تلقینات سوء به على بن ابى‌طالب رسید. شمشیر و اسلحه خود را برداشت و به رسول خداصلی الله علیه و آله در جرف ملحق گردید. پیامبر به على فرمود: مگر تو را به جانشینى خودم در مدینه قرار ندادم؟ على گفت: بلى یا رسول اللّه ولى منافقین این جانشینى را به فال شوم و بدى تلقى کردند و زبان به طعنه گشودند. پیامبر فرمود: منافقین از دروغگویانند و تو برادر من و خلیفه بعد از من و وصى و وزیر من در امت من مى باشى و آیا به این موضوع خشنود نیستى؟ سپس على بن ابى‌طالب علیه‌السلام براى جانشینى پیامبر در غیاب وى به مدینه مراجعت نمود.[۲] ابن عباس گوید: رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم دستور داد که عده اى با وى براى شرکت در جنگ بیرون آیند و این دستور در هنگام تابستان بود. اینان گفتند: یا رسول الله گرماى شدیدى است، ما قادر نیستیم که در این گرما با تو براى جنگ آماده شویم سپس این قسمت از آیه «قُلْ نارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا» نازل گردید. و نیز محمد بن کعب القرظى گوید: رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم در گرماى شدید تابستان دستور جنگ با دولت روم (تبوک) را صادر فرمود و خود نیز کوچ نمود مردى از طائفه بنى سلمه گفت: در اوقات گرما کوچ نکنید و بیرون نروید سپس این آیه نازل گردید.[۳] از طریق ابن اسحق از عاصم بن عمرو بن قتادة و عبدالله بن ابى‌بکر بن حزم روایت شده که مردى از منافقین در قبال دستور پیامبر گفته بود گرماى تابستان است از براى جنگ کوچ نکنید، سپس این آیه نازل گردید[۴].[۵] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلافَ رَسُولِ اللَّهِ وَ كَرِهُوا أَنْ يُجاهِدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ قالُوا لا تَنْفِرُوا فِي الْحَرِّ قُلْ نارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا لَوْ كانُوا يَفْقَهُونَ «81» به كسانى‌كه بر خلاف (فرمانِ) رسول خدا، از جنگ سر باززدند واز خانه‌نشستن خود (به هنگام جنگ تبوك) شادمان شدند واز اينكه با اموال و جانهاى خود در راه خدا جهاد كنند، كراهت داشتند و (به ديگران نيز) گفتند در اين گرما (براى جنگ) بيرون نرويد! بگو: آتش دوزخ، سوزان‌تر است اگر مى‌فهميدند. نکته ها شأن نزول اين آيه در مورد جنگ تبوك است. اين آيه، سه نشانه براى منافقان ذكر كرده است: الف: از جبهه نرفتن به جاى پشيمانى شادند. ب: جهاد با مال و جان بر ايشان سنگين است. ج: ديگران را از جبهه رفتن منع مى‌كنند. طبق آيات گذشته، منافقان مانع كمك مالى ديگران مى‌شدند، مطابق اين آيه نيز از حضور در جبهه، تخلّف مى‌كنند و ديگران را هم دلسرد مى‌كنند. جلد 3 - صفحه 475 پیام ها 1- شادى به خاطر نرفتن به جبهه و تخلّف از فرمان پيامبر، نشانه‌ى نفاق است. «فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ» 2- بدتر از جبهه نرفتن، شكستن قداستِ رهبرى و تخلّف ا
ص۲ ز فرمان اوست. «بِمَقْعَدِهِمْ خِلافَ رَسُولِ اللَّهِ»، نفرمود: «بمقعدهم عن الجهاد» 3- اطاعت بى‌چون و چرا از رسول خدا لازم است. «بِمَقْعَدِهِمْ خِلافَ رَسُولِ اللَّهِ» 4- مؤمنِ ترسو، از منافق جداست. ترسو كمك مالى مى‌كند، ميل قلبى براى جهاد هم دارد. امّا منافقان، نه كمك مى‌كنند و نه ميل كمك دارند. «كَرِهُوا أَنْ يُجاهِدُوا» 5- منافقان براى باز داشتن مردم از جهاد، با تبليغ دلسرد كننده و اخلال‌گرى، مشكلاتى چون گرم بودن هوا را بهانه قرار مى‌دهند. «قالُوا لا تَنْفِرُوا فِي الْحَرِّ» 6- در آستانه‌ى جنگ بايد آماده باشيم تا شايعات و سخنان دلسرد كننده‌ى منافقان را به سرعت خنثى كنيم. «قالُوا، قُلْ» 7- در پاسخگويى به تبليغات دشمن، از اصطلاحاتِ خودش استفاده كنيم. «الْحَرِّ، أَشَدُّ حَرًّا» 8- ياد معاد، عامل حركت به سوى جبهه است، «قُلْ نارُ جَهَنَّمَ» مؤمنان واقعى هرگز گرمى هوا را مانع جهاد نمى‌دانند. 9- منافقان، ظاهربين‌اند و شناخت عميق ندارند. «لَوْ كانُوا يَفْقَهُونَ» دانشنامه اسلامی
هدایت شده از بسوی گام دوم
 : عملیاتی است از سوی جبهه دشمن علیه جبهه خودی که بر اندیشه اثر گذار است ومنجر به اتخاذ تصمیمی میشود که به زعم تصمیم گیرنده بهترین تصمیم است ولی در حقیقت به انتفاع دشمن ختم میشود حد بالایی از امیدواری دشمن در تحقق کامل عملیات روانی به میزان  بستگی دارد. ادامه دارد... @gamedovoom
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
📌قولی که حاج قاسم به خانواده شهید تهرانی‌مقدم داد 🔹️ فائزه غفارحدادی، نویسنده کتاب «مردی با آرزو‌های دوربرد» بیان خاطرات زندگی شهید حسن تهرانی‌مقدم:در روز شهادت شهید تهرانی مقدم، حاج قاسم که در همسایگی شهید ساکن بود، بلافاصله خود را به منزل شهید رساند. ◇ در حین گریه شدیدی که می‌کرد به خانواده شهید تهرانی‌مقدم گفت: قول می‌دهم انتقام خون شهید طهرانی‌مقدم را بگیرم. ◇ همان هم شد و حاج قاسم در ادامه با مجاهدت‌های خود در جبهه‌ها انتقام خون دوست شهید خود را گرفت و درست زمانی که انتقام موشکی خون حاج قاسم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آمریکایی‌های جنایتکار گرفته شد. ◇ ناخودآگاه یاد این خاطره افتادم و به دوستانم گفتم این‌بار حاج حسن انتقام خون حاج قاسم را گرفت و حق همسایگی را به‌خوبی ادا کرد./ باشگاه خبرنگاران شادی روح بلند شهدای عزیزمان خصوصا شهید تهرانی مقدم صلوات
جعفری مسجد: منافقان اگر بدانند كه به خاطر ترك جهاد، چه پاداش‌هايى را از دست داده و چه فرصت‌ها و نعمت‌هايى را كفران كرده‌اند، بايد كمتر شادى كنند و بسيار بگريند، گرچه گريه‌ى مادام‌العمرشان هم در برابر گريه‌هاى طولانى قيامت، چيزى نيست! 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز یکشنبه ۱۴۰۱/۸/۲۲ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 آیه ۸۲ سوره توبه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَلْيَبْكُوا كَثِيرًا جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ(۸۲) اکنون آنها باید خنده کم و گریه بسیار کنند به کیفر اعمالی که می‌کردند.(۸۲) معانی کلمات آیه «فَلْیَضْحَکُوا ... وَ لْیَبْکُوا»: مراد خبر است. یعنی: می خندند. و گریه می‌کنند. ================================ تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَ لْيَبْكُوا كَثِيراً جَزاءً بِما كانُوا يَكْسِبُونَ «82» پس به سزاى آنچه (با دست خود) كسب مى‌كردند، كم بخندند و بسيار بگريند. نکته ها منافقان اگر بدانند كه به خاطر ترك جهاد، چه پاداش‌هايى را از دست داده و چه فرصت‌ها و نعمت‌هايى را كفران كرده‌اند، بايد كمتر شادى كنند و بسيار بگريند، گرچه گريه‌ى مادام‌العمرشان هم در برابر گريه‌هاى طولانى قيامت، چيزى نيست! جلد 3 - صفحه 476 پیام ها 1- ناله و گريه بر گرفتارى‌ها، كيفر دنيوىِ متخلّفان از جهاد است. فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ‌ ... وَ لْيَبْكُوا كَثِيراً جَزاءً 2- كيفر، متناسب با عمل است. «فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ‌ .. وَ لْيَبْكُوا كَثِيراً» 3- خنده‌ها وخوشى‌هاى چند روزه‌ى منافق، حسرت وگريه‌هاى طولانى در پى‌دارد . فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ‌ ... وَ لْيَبْكُوا كَثِيراً ✅تهیه و تنظیم : برادر جعفری از نمازگزاران مسجد المهدی علیه السلام @almahdik
هدایت شده از بسوی گام دوم
💢‼️ تمام اسناد اصلی، اسناد پشتیبان، بستر فنی و نفرات اصلی رمز ریال، صد در صد متعلق به دشمن هستند و بخشی از اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ است😳🤔 ⚠️⚠️⚠️ که همان CBDC بانک مرکزی ایران است: 1⃣ کاملا منطبق بر سند توسعه‌ی پایدار سند۲۰۳۰ است؛ 2⃣ بستر فنی آن (هایپر لجر فابریک) متعلق به شرکت IBM آمریکا است؛ 3⃣ از افراد دخیل در آن، برخی اسرائیلی هستند! 4⃣ هشت نوع حمله‌ی فنی به نرم‌افزار تولید بلاکچین آن مؤثر واقع می‌شود؛ 5⃣ 📌📌📌📣📣📣📣📣📣📣 هیچ کشوری پیش از ایران، آن را تجربه نکرده است ⁉️😳🤔 آیا نهادهای امنیتی حواس‌شان هست 🔰📣📣📣 محمد هادی مذهب‌جعفری؛ عضو هیئت علمی اندیشکده یقین ✅💢‼️نشر این پست مهم جهاد تبیین است نفوذ‼️‼️‼️‼️نفوذ‼️‼️‼️‼️نفوذ😳🤔 .