eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
140 دنبال‌کننده
1هزار عکس
535 ویدیو
30 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
در قرآن، استفاده از روش مقايسه زياد به چشم مى‌خورد از جمله: آيا مؤمن با فاسق يكسان است. آيا عالم با جاهل يكسان است. آيا كسانى كه قبل از فتح مكّه و در زمان غربت براى اسلام خرج كردند با كسانى كه بعد از فتح مكّه كمك مالى كردند يكسانند. در اين آيه نيز مى‌خوانيم: آيا خلافكاران با مؤمنان نيكوكار يكسانند. مؤمن و كافر در مقايسه‌ى ميان مؤمن و كافر مى‌بينيم كه مؤمن با ياد خدا آرام، به داده خدا راضى، به آينده اميدوار، راهش روشن و مرگ را كوچ كردن به منزلى بزرگتر مى‌داند ولى كافر هر روز به گرد طاغوتى مى‌چرخد و هر لحظه محكوم هوس‌هاى خود يا ديگران است، آينده را تاريك و مرگ را فنا مى‌داند. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 آیه 21 سوره جاثیة ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ(۲۱)  آنان که مرتکب اعمال زشت و تبهکاری شدند گمان کردند رتبه آنها را مانند کسانی که ایمان آورده و نیکوکار شدند قرار می‌دهیم تا در مرگ و زندگانی هم با مؤمنان یکسان باشند؟ حکم آنها اندیشه بسیار باطل و جاهلانه‌ای است(۲۱) معانی کلمات آیه «إِجْتَرَحُوا»: به دست آورده‌اند. فراچنگ آورده‌اند. اجتراح و اکتساب یکی است. جز این که ا جتراح در به دست آوردن گناهان، و اکتساب در فراچنگ آوردن حسنات و سیّئات هر دو به کار می‌رود. «سَوَآءً»: یکسان. برابر. حال (هُمْ) در فعل (نَجْعَلَهُمْ) است. «مَحْیَاهُمْ وَ مَمَاتُهُمْ»: زندگی و مرگشان. مراد در زندگی دنیا و حیات بعد از مرگشان، یعنی آخرت است. «سَوَآءً مَّحْیَاهُمْ وَ مَمَاتُهُمْ»: دنیا و آخرت کافران همچون دنیا و آخرت مؤمنان باشد؟ دنیا و آخرت کافران مثل هم باشد؟ نزول محمد بن العباس بعد از چهار واسطه از کلبى او از ابوصالح و او از ابن عباس نقل نماید که این آیه درباره على بن ابى‌طالب علیه‌السلام و حمزة بن عبدالمطلب و عبیده بن الحارث نازل شده که ایمان آورده بودند و نیز درباره سه نفر از مشرکین به نام عتبه و شیبه پسران ربیعه و ولید بن عتبه نازل گردیده که ایمان نیاورده و مرتکب گناهان شده بودند.[۱] و نیز گویند: این آیه درباره چند نفر از مشرکین آمده که گفته بودند. اگر آنچه که محمد مى گوید، راست باشد. ما را در آن جهان نعمت زیادترى از مسلمین خواهند بخشید همچنانى که در این جهان بخشیده اند، خداوند در جواب آن‌ها این آیه را نازل فرمود.[۲] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَواءً مَحْياهُمْ وَ مَماتُهُمْ ساءَ ما يَحْكُمُونَ «21» آيا كسانى كه مرتكب كارهاى بد شدند گمان كردند كه ما آنان را همچون كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‌اند قرار خواهيم داد و حيات و مرگشان يكسان است؟ چه بد داورى مى‌كنند. نکته ها «اجتراح» از «جرح» به معناى آسيبى است كه بر بدن وارد مى‌شود. ازآنجا كه گناه روح انسان را جريحه‌دار مى‌كند، درباره‌ى كسانى كه خلافكارند، «اجْتَرَحُوا» بكار رفته است. جلد 8 - صفحه 529 در قرآن، استفاده از روش مقايسه زياد به چشم مى‌خورد از جمله: آيا مؤمن با فاسق يكسان است. «أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً» «1» آيا عالم با جاهل يكسان است. «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ» «2» آيا كسانى كه قبل از فتح مكّه و در زمان غربت براى اسلام خرج كردند با كسانى كه بعد از فتح مكّه كمك مالى كردند يكسانند. لا يَسْتَوِي مِنْكُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ ... «3» در اين آيه نيز مى‌خوانيم: آيا خلافكاران با مؤمنان نيكوكار يكسانند. الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئاتِ‌ ... كَالَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ‌ مؤمن و كافر در مقايسه‌ى ميان مؤمن و كافر مى‌بينيم كه مؤمن با ياد خدا آرام، به داده خدا راضى، به آينده اميدوار، راهش روشن و مرگ را كوچ كردن به منزلى بزرگتر مى‌داند ولى كافر هر روز به گرد طاغوتى مى‌چرخد و هر لحظه محكوم هوس‌هاى خود يا ديگران است، آينده را تاريك و مرگ را فنا مى‌داند. لذا قرآن براى روشنگرى هر چه بيشتر روش مقايسه را مطرح مى‌كند، تا تمام وجدان‌ها در هر سطحى مسئله را درك كنند: مؤمنان ايمانشان زياد مى‌شود، «زادَتْهُمْ إِيماناً» «4»* ولى كفّار كفرشان بيشتر مى‌شود. «ازْدادُوا كُفْراً» «5»* سرپرست مؤمن خداست، «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا» ولى سرپرست ديگران طاغوت‌ها هستند. «أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ» «6» خداوند بر دل مؤمن آرامش نازل مى‌كند، «أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ» «7» ولى بر دل كفّار ترس و وحشت مى‌افكند
ص۲ آیه ۲۱ سوره جاثیه «سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ» «8» افراد با ايمان پيرو حقّ هستند، «الَّذِينَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ» ولى كفّار پيرو باطلند. «الَّذِينَ‌ «1». سجده، 18. «2». زمر، 9. «3». حديد، 10. «4». انفال، 2. «5». آل‌عمران، 90. «6». بقره، 257. «7». فتح، 4. «8». انفال، 12. جلد 8 - صفحه 530 كَفَرُوا اتَّبَعُوا الْباطِلَ» «1» آينده مؤمن محبوبيّت است، «سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» «2» ولى آينده كافر حقارت و ذلّت است. «تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ» «3»* اهل ايمان به هنگام جان دادن سلام فرشتگان را دريافت مى‌كنند، «تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلامٌ عَلَيْكُمْ» «4» ولى ستمگران با قهر فرشتگان روبرو مى‌شوند. «تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ ظالِمِي أَنْفُسِهِمْ» «5» جهاد اهل ایمان در راه خداست، «يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ»* ولى جنگ و ستيز كفّار در راه طاغوت است. «يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ» «6» پاداش اهل ايمان محفوظ است، «لا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا» «7» ولى تلاش ديگران محو مى‌شود. «حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ» «8»* مؤمن امكانات و دارايى خود را از خدا مى‌داند، «هذا مِنْ فَضْلِ رَبِّي» «9» ولى كافر هرچه دارد از علم و هنر و تلاش خود مى‌پندارد . «إِنَّما أُوتِيتُهُ عَلى‌ عِلْمٍ عِنْدِي» «10» كارهاى مؤمن پايدار است، «فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمالَهُمْ» «11» ولى كارهاى كفّار از بين مى‌رود. «أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ» «12»* مؤمن از هيچ كس نمى‌ترسد، «لا يَخْشَوْنَ أَحَداً» «13» ولى ديگران ترس دارند. «يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ» «14» بر اهل ايمان فرشته نازل مى‌شود، «تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ» «15» ولى بر ديگران شياطين. «تَنَزَّلُ الشَّياطِينُ» «16» «1». محمّد، 3. «2». مريم، 96. «3». يونس، 27. «4». نحل، 32. «5». نحل، 28. «6». نساء، 76. «7». كهف، 30. «8». بقره، 217. «9». نمل، 40. «10». قصص، 78. «11». محمّد، 4. «12». محمّد، 1. «13». احزاب، 39. «14». نساء، 77. «15». فصّلت، 30. «16». شعراء، 221. جلد 8 - صفحه 531 اهل ايمان اميدوارند، «يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ» «1»* ولى كفّار مأيوسند. «إِذا هُمْ يَقْنَطُونَ» «2» و در يك كلام راه حقّ، راه برترين است، «كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا» و راه كفر پست‌ترين است. «كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلى‌» «3» آيا با اين همه تابلوهاى شفاف قرآنى، جايى براى شك و ترديد باقى مى‌ماند؟ آرى، در دين هيچ شكىّ نيست، «لا رَيْبَ فِيهِ» «4»* امّا آنان در خود وسوسه ايجاد مى‌كنند. «فِي رَيْبِهِمْ يَتَرَدَّدُونَ» «5» پیام ها 1- خداوند عادل است و در نزد او بد كار و نيكوكار يكسان نيستند. أَمْ حَسِبَ‌ ... 2- ريشه‌ى بسيارى از انحرافات، پندارهاى موهوم است. أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ‌ ... 3- گناه، خطر است ولى بيشترين خطر براى كسانى است كه به سراغ گناه مى‌روند. «اجْتَرَحُوا السَّيِّئاتِ» (در كلمه «اجتراح» طلب و خواستن نهفته است) 4- خلافكاران نيز در فطرت خويش مايلند كه هم رديف نيكوكاران باشند. أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئاتِ‌ ... 5- هم ايمان و عمل صالح و هم گناه در زندگى و مرگ انسان‌ها نقش دارند. «سَواءً مَحْياهُمْ وَ مَماتُهُمْ» 6- داورى بر اساس خيال و پندار محكوم است. أَمْ حَسِبَ‌ ... ساءَ ما يَحْكُمُونَ‌ دانشنامه اسلامی
هدایت شده از بسوی گام دوم
💢برای آنها که نمیخواهند بفهمند‼ ✍ ما مدعی تشکیل حکومت علوی هستیم تا پرچم به دست یوسف فاطمه بسپاریم غایت افتخارمان اینست که در پیروی از مولایمان علی(ع) همچون سردارش مالک اشتر ،مشت به دهان دشمن مستکبر بکوبیم 👊 👈نه چون ابوموسی مسلک ها عافیت طلبی کرده و مدام امت را با ندانم کاری ملت واحده اسلام را متضرر کنیم!!!!😡 ✅ باشیم تا بسوی انقلاب حرکت کرده باشیم و به نام اهلان و نامحرمان مهلت دوباره ی جولان خیانت ندهیم💯 قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
▪️پیامبر صلی الله علیه وآله خطاب به دخترشان حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: 👈 روز قیامت، جبرییل می‌گوید: ای فاطمه، حاجتت را از خدا بخواه! و تو می‌گویی: خدایا، شیعیانم! خدا می‌فرماید: آنها را بخشیدم! تو می‌گویی: خدایا، شیعیان فرزندانم! خدا می‌فرماید: آنها را هم بخشیدم! تو می‌گویی: خدایا، پیروان شیعیانم! خدا می‌فرماید: برو، هرکس به تو پناه بیاورد با تو در بهشت خواهد بود. فَعِنْدَ ذَلِكِ يَوَدُّ الْخَلَائِقُ أَنَّهُمْ كَانُوا فَاطِمِيِّينَ ✋ آنجاست که تمام خلق آرزو دارند که ای‌کاش از فاطمیون (دوستداران فاطمه سلام‌الله‌علیها) بودند. 📚 تفسير فرات الكوفي، ص۴۴۵. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @sheidayehosein
هدایت شده از بسوی گام دوم
💥 خود را بسازیم! 💠 مرحوم علامه حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه: مثل گندم باش!! زیر خاک میبَرنش باز میروید پُرتر ، زیر سنگ میبَرنش آرد میشود پُر بهاتر، آتش میزننش نان میشود مطلوب تر ، "ذات" باید ارزشمند باشد... @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
More Evidence of Bluetooth MAC addresses are coming from the recently dead and Vaccinated Individuals! 😲 Picked up using an older device, Sony Xperia A1. شواهد بیشتری از( مک آدرس بلوتوث) از افراد اخیراً مرده و واکسینه شده دریافت می‌شود! 😲 با استفاده از دستگاه قدیمی Sony Xperia A1 برداشته شده است. ✍ البته جماعت واکسن دوست واکسن زده ناراحت نشوند این احتمالا توهم ما وعده ای از خارجی هاست حالا چندتا متخصص سایبرنتیک یا متخصص پزشکی هم بین ماها باشن مهم نیست که طب اسلامی و طب سنتی خودمون هم که کلا با خیلی چیزهای دیگه از پزشکی نوین مشکل دارند‼️‼️ @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
از سال ۱۹۴۵، رژیم خبیث در ۴۲ کشور به تنهایی یا با همکاری جنایتکاران آمریکایی کودتا کرده یا با جنگ و تجاوز حکومت کشورها را سرنگون کرده. ناراحتی کودتاچیان انگلیسی و آمریکایی از اعدام جاسوسان خود قابل درک است. 🗣فواد ایزدی Foad Izadi ✍ پس از دستگیری، محاکمه و اعدام ابرجاسوس برای ابر حامی اقدام کنید‼️ 👈 تا حامیان اسکاتلندی هستند افعی خیانت همچنان زنده است و باید سر این افعی به تیغ عدالت بسپرید 💯 @gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
نکته آیه ی شریفه؛ 🌼☘🌼☘🌼☘ «عبرت» و «تعبير» به معنى عبور است، عبور از صحنه اى به صحنه اى ديگر. «تعبير خواب» عبور از رؤيا به واقعيات. و «عبرت» يعنى عبور از ديدنى ها و شنيدنى ها به ناديدنى ها و ناشنيدنى ها. «قصصهم» شايد اشاره به داستان تمام انبيا باشد و شايد مراد، داستان يوسف، يعقوب، برادران، عزيز مصر وحوادث تلخ وشيرينى باشد كه در اين سوره آمده بود. 💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
فوری فوری❌ 🔴قابل توجه امت حزب الله و دلسوزان شهر شهیدپرور اصفهان: با توجه به وضعیت وخیم کشف حجاب و ابلاغیه ی مفصل شورای امنیت کشور و دستور دادستان کل کشور در این زمینه، متاسفانه هیچ اقدامی از سوی مسئولان اصفهان برای مقابله با این فتنه ی خطرناک و اجرای وظایف و تکالیف قانونی مشاهده نمی شود. 🔺این در حالیست که فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و دستور دادستان کل کشور و ابلاغیه ی جامع شورای امنیت کشور و همچنین انتصاب سردار رادان و تغییر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، حجت را بر همه ی مسئولان تمام کرده است و در برخی استان ها، مسئولان مربوطه اقداماتی را برای اجرای قانون، آغاز کرده اند. 🔴شماره تلفن همراه مسئولان مربوطه در اصفهان: ♦️استاندار اصفهان ـ دکتر مرتضوی : 09131054177 ♦️معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار ـ آقای جانثاری: 09131160162 ♦️رئیس کل دادگستری اصفهان ـ حجت الاسلام جعفری: 09111521847 ♦️فرمانده انتظامی اصفهان ـ سردار میرحیدری: 09133288408 ♦️فرمانده سپاه اصفهان ـ سردار فدا : 09131150967 ♦️رئیس ستاد احیای امر به معروف اصفهان ـ حجت الاسلام مظاهری: 09133255097 یاعلی مدد
در دوران جاهليّت، بعضى همين كه مى‌خواستند همسر ديگرى بگيرند، به همسر اوّل تهمت مى‌زدند تا او در فشار قرار گيرد و مهريه خود را ببخشد آنگاه شوهر او را طلاق مى‌داد، سپس از همان مهرِ برگردانده شده، همسر ديگرى مى‌گرفت. آيه، اين سنّت جاهلى را نكوهش مى‌كند. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 آیه ۲۰ سوره نساء ( خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَإِنْ أَرَدْتُمُ اسْتِبْدَالَ زَوْجٍ مَكَانَ زَوْجٍ وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنْطَارًا فَلَا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئًا ۚ أَتَأْخُذُونَهُ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِينًا(۲۰) و اگر خواستید زنی را رها کرده و زنی دیگر اختیار نمایید و مال بسیار مهر او کرده‌اید نباید چیزی از مهر او بازگیرید، آیا به وسیله تهمت زدن به زن و گناهی آشکار مهر او را می‌گیرید؟(۲۰) معانی کلمات آیه استبدال: عوض گرفتن. همچنين است بدل، ابدال، تبديل و تبدّل. قنطار: مال زياد. رجوع شود به «آل عمران/ 14» يكى از مصاديق آن پوست گاو پر از طلاست. بهتان: بهت: تحيّر. بهتان: دروغى كه شخص را متحيّر كند.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ إِنْ أَرَدْتُمُ اسْتِبْدالَ زَوْجٍ مَكانَ زَوْجٍ وَ آتَيْتُمْ إِحْداهُنَّ قِنْطاراً فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئاً أَ تَأْخُذُونَهُ بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبِيناً «20» و اگر خواستيد همسرى بجاى همسرى انتخاب كنيد ومال فراوانى به آنان داده باشيد، از او چيزى مگيريد. آيا مى‌خواهيد با بهتان و گناه آشكار، آن را بازپس گيريد(۲۰) نکته ها «قنطار» به معناى مال زياد كه مانند پل و قنطره وسيله‌ى بهره‌بردارى است. در دوران جاهليّت، بعضى همين كه مى‌خواستند همسر ديگرى بگيرند، به همسر اوّل تهمت مى‌زدند تا او در فشار قرار گيرد و مهريه خود را ببخشد آنگاه شوهر او را طلاق مى‌داد، سپس از همان مهرِ برگردانده شده، همسر ديگرى مى‌گرفت. آيه، اين سنّت جاهلى را نكوهش مى‌كند. پیام ها 1- ازدواج مجدّد از نظر اسلام مجاز است. «اسْتِبْدالَ زَوْجٍ مَكانَ زَوْجٍ» جلد 2 - صفحه 40 2- طلاق، به دست مرد است. «أَرَدْتُمُ اسْتِبْدالَ زَوْجٍ» 3- مهريه زياد، اشكالى ندارد، گرچه سفارش به مهريه كم شده است. «آتَيْتُمْ إِحْداهُنَّ قِنْطاراً» 4- مالكيّت انسان در چهارچوب قوانين الهى، محدوديّت ندارد. «قِنْطاراً» 5- اسلام، حامى حقوق زن است و ازدواج دوّم را به قيمت ضايع كردن حقّ همسر اوّل منع مى‌كند. «فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئاً» 6- زن، حقّ مالكيّت دارد و مهريّه، بى‌كم وكاست بايد به او تحويل شود. «فَلا تَأْخُذُوا مِنْهُ شَيْئاً» 7- اگر شخصى به حقّ، مالك شد، نمى‌توان مالش را اگرچه زياد باشد از او گرفت. فَلا تَأْخُذُوا ... 8- يكى از بدترين انواع ظلم، گرفتن مال مردم، همراه با توجيه كردن و تهمت زدن و بردن آبروى آنان است. «أَ تَأْخُذُونَهُ بُهْتاناً وَ إِثْماً» دانشنامه اسلامی ❤️💜💙💛💖🧡💚💙🧡💜💛💖💙💚 وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرزقون﴿سوره ال عمران آیه ۱۶۹﴾ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند ( آیه ۱۶۹) یاد و سالگرد سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، شهید ابو مهدی المهندس ، شهید زمانی پور، شهیدحسین پور جعفری ، شهید هادی طارمی ، شهید محمد شیبانی وکلیه شهدای انقلاب اسلامی، بخصوص شهدای جبهه و جنگ را گرامی می داریم واین روز را به آنها تبریک و شادباش می گوئیم راهی که آنها رفتند همه ما هم شوق و امید رفتن را به بهشت ابدی و جاویدان را داریم، انشالله خداوند مرگ با عزت خصوصا" شهادت را نصیب همه ما کند. به همین مناسبت روزی یک آیه از سوره نساء (خانواده) را جهت شادی روح حاج قاسم و دیگر شهدا هدیه می کنیم و بر محمد و آل محمد صلوات می فرستیم. 🍋🍊🍐🍎🍏🍅🥝🥥🍉🍇🍌🍍🍑🍒
از رسوم جاهلى آن بود كه اگر شخصى از دنيا مى‌رفت، فرزندان او با نامادرى خود (همسر پدر) ازدواج مى‌كردند. يكى از انصار به نام ابوقيس از دنيا رفت. فرزندش به نامادرى خود پيشنهاد ازدواج كرد. آن زن گفت: بايد از پيامبر كسب تكليف كنم. در پاسخ او اين آيه نازل شد وازدواج با «زن پدر» را ممنوع كرد. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚 آیه ۲۲ سوره نساء (خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَلَا تَنْكِحُوا مَا نَكَحَ آبَاؤُكُمْ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا قَدْ سَلَفَ ۚ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَمَقْتًا وَسَاءَ سَبِيلًا(۲۲) و نکاح مکنید زن پدر را (بعد از این حکم) الاّ آنچه از پیش کرده‌اید، زیرا این کاری است زشت و مبغوض (خدا) و بد راه و رسمی است.(۲۲) معانی کلمات آیه سلف: سلف «بر وزن فرس»: گذشتن و گذشته. مصدر و اسم هر دو آمده است. مقت: مصدر به معنى مفعول است يعنى ممقوت و نفرت انگيز.[۱] محل نزول: این آیه همچون دیگر آیات سوره نساء در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. [۲] شان نزول: قتادة و عكرمة و ابن عباس گويند: اين آيه براى منع ازدواج با زنان پدر نازل شده كه در جاهليت مرسوم بوده است. چنان كه صفوان بن اميه زن پدر خود به نام فاخته دختر اسود بن مطلب را به زوجيت گرفته بود و نيز حصين بن ابى‌قيس زن پدر خود كبشه دختر معن را به زنى گرفته بود و همچنين منظور بن ريان بن مطلب زن پدر خود مليكة دختر خارجة را به عقد خويش درآورده بود. اشعث بن سوار چنين گويد: وقتى كه ابوقيس وفات يافت. پسرش قيس زن پدر خويش را به زوجيت گرفت و زن پدر او به وى گفت: اميدوارم فرزند خوبى از براى تو بياورم زيرا تو از خوبان قبيله خود مى باشى ولى بايد از رسول خدا صلى الله عليه و آله در اين باره كسب اجازه كنم لذا نزد پيامبر آمد و با او در اين خصوص مشورت نموده و اجازه خواست رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: از اين كار منصرف شو و به خانه خود مراجعت كن، سپس اين آيه نازل گرديد[۳].[۴] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ لا تَنْكِحُوا ما نَكَحَ آباؤُكُمْ مِنَ النِّساءِ إِلَّا ما قَدْ سَلَفَ إِنَّهُ كانَ فاحِشَةً وَ مَقْتاً وَ ساءَ سَبِيلًا «22» و با زنانى كه پدرانتان به ازدواج خود در آورده‌اند، ازدواج نكنيد، مگر آنچه درگذشته (پيش از نزول اين حكم) انجام شده است. همانا اين گونه ازدواج، بسيار زشت و مايه‌ى دشمنى و راه بدى است. نکته ها از رسوم جاهلى آن بود كه اگر شخصى از دنيا مى‌رفت، فرزندان او با نامادرى خود (همسر پدر) ازدواج مى‌كردند. يكى از انصار به نام ابوقيس از دنيا رفت. فرزندش به نامادرى خود پيشنهاد ازدواج كرد. آن زن گفت: بايد از پيامبر كسب تكليف كنم. در پاسخ او اين آيه نازل شد وازدواج با «زن پدر» را ممنوع كرد. پیام ها ۱-اسلام دين فطرت است. انسان طبعاً از ازدواج با مادر و نامادرى تنفّر دارد، لذا در اسلام حرام شده است. «لا تَنْكِحُوا ما نَكَحَ آباؤُكُمْ» 2- «زن پدر» ها به منزله‌ى مادر است. پس به جاى كينه و ناسازگارى، بايد نسبت به فرزندان «مادرى» كنند. «لا تَنْكِحُوا ما نَكَحَ آباؤُكُمْ» 3- بايد فرزندان حريم پدر را در ازدواج حفظ كنند. «لا تَنْكِحُوا ما نَكَحَ آباؤُكُمْ» 4- فرزندان، به زن پدر، به ديد «مادر» بنگرند. «ما نَكَحَ آباؤُكُمْ» 5- اسلام از گذشته‌ها چشم مى‌پوشد. ازدواج‌هاى پيش از اين حكم، با نامادرى، جلد 2 - صفحه 42 مورد عفو است. «إِلَّا ما قَدْ سَلَفَ» چنانكه مى‌خوانيم: «الاسلام يجُبّ ما قبله» اسلام، گذشته را مى‌پوشاند. 6- براى گفتار، بايد بطور اجمال يا تفصيل، دليل و برهان آورد. «إِنَّهُ كانَ فاحِشَةً وَ مَقْتاً وَ ساءَ سَبِيلًا» 7- ازدواج با نامادرى، راهبردى بد و راه ازدواج با ساير محارم را نيز مى‌كند. «ساءَ سَبِيلًا» دانشنامه اسلامی ❤️💜💙💛💖🧡💚💙🧡💜💛💖💙💚 وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرزقون﴿سوره ال عمران آیه ۱۶۹﴾ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند ( آیه ۱۶۹) یاد و سالگرد سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، شهید ابو مهدی المهندس ، شهید زمانی پور، شهیدحسین پور جعفری ، شهید هادی طارمی ، شهید محمد شیبانی وکلیه شهدای انقلاب اسلامی، بخصوص شهدای جبهه و جنگ را گرامی می داریم واین روز را به آنها تبریک و شادباش می گوئیم راهی که آنها رفتند همه ما هم شوق و امید رفتن را به بهشت ابدی و جاویدان را داریم، انشالله خداوند مرگ با عزت خصوصا" شهادت را نصیب همه ما کند. به همین مناسبت روزی یک آیه از سوره نساء (خانواده) را جهت شادی روح حاج قاسم و دیگر شهدا هدیه می کنیم و بر محمد و آل محمد صلوات می فرستیم. ?🍎🍏🍅🥝🥥🍉🍇🍌🍍