eitaa logo
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
562 ویدیو
41 فایل
آموزش دوره های تخصصی و حرفه ای در خصوص جنگ شناختی. بعلل مسائل امنیتی از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نویسنده و مدرس، معذوریم ای دی @yafard
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی #سواد_رسانه ⛔️۵. مهندسی در عین غفلت میتواند یک ارزش یا باور را به سخره گرفته
❇️نکته رسانه ای ♨️۶. تصویر سازی رسانه ها 📍یکی از فنون سحرآمیز رسانه، دستکاری ادراک شما از حقیقت و تصورسازی به کمک تصویرسازی است. 📍عموما رسانه‌ها باتوجه به منافع سیاسی و اقتصادی‌شان، پاره‌حقیقت‌گویی می‌کنند. 📍رسانه‌ها شاید الزاما دروغ نگویند اما خودآگاه یا ناخودآگاه، در قاب‌بندی‌‌هایشان دارند. 📍لذا برای دسترسی به واقعیت‌ها و قضاوت منصفانه، لازم است یکجانبه‌گرایی نکنیم، از منابع رسانه‌ای متفاوت و از زوایای مختلفی به نظاره‌‌ی رویدادها بنشینیم. کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
🔴 جنگ شناختی در ۸ سال دفاع مقدس: در ۸ سال دفاع مقدس، رژیم بعث عراق از ابزارهای مختلف جنگ شناختی برای ضربه زدن به ایران استفاده کرد. هدف اصلی این جنگ، تضعیف روحیه رزمندگان و مردم ایران، ایجاد تفرقه و آشوب در داخل کشور، و در نهایت، به تسلیم واداشتن جمهوری اسلامی ایران بود. کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی 🔴 جنگ شناختی در ۸ سال دفاع مقدس: در ۸ سال دفاع مقدس، رژیم بعث عراق از ابزارهای
ابزارهای جنگ شناختی رژیم بعث عراق: 🔻 عملیات روانی: رژیم بعث عراق از طریق شایعه پراکنی، ترفندهای فریب، و پروپاگاندا، سعی می کرد در بین رزمندگان ایرانی تفرقه ایجاد کند و روحیه آنها را تضعیف کند(شایعاتی مبنی بر اینکه ایران در حال شکست است، یا اینکه رزمندگان ایرانی به مردم خود خیانت می کنند) و یا با دروغگویی به مردم آن ها را به ستوه آورد. 🔻 جنگ نرم: رژیم بعث عراق از طریق ترویج فساد و بی بند و باری، سعی می کرد ارزش های اسلامی و انقلابی مردم ایران را تضعیف کند(پخش برنامه های مبتذل و ضد اخلاقی از طریق رادیو و تلویزیون) کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
🔴 ۱۰ بحران مهم دنیا در دو سال آینده 1⃣ اطلاعات نادرست در فضای مجازی (Misinformation) 2⃣ رخدادهای شدید آب و هوایی (Extreme Weather Events) 3⃣ دو‌قطبی‌‌‌های اجتماعی (Societal Polarization)، 4⃣  ناامنی سایبری (Cyber Insecurity) 5⃣  نزاع‌‌‌های مسلحانه بین دولت‌‌‌ها (Interstate Armed Conflict) 6⃣  فقدان فرصت‌‌‌های اقتصادی (Lack of Economic Opportunities) 7⃣  تورم (Inflation) 8⃣ مهاجرت غیر‌داوطلبانه (Involuntary Migration) 9⃣ نزول اقتصادی (Economic Downturn) 🔟آلودگی هوا (Pollution) ❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
هدایت شده از تربیت رسانه ای کودک
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد شهید مطهری: بدبخت‌تر از بچه‌هایی که در ناز و نعمت پرورش پیدا می‌کنند در دنیا کسی نیست! ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
⛔️فریب فضای مجازی و رسانه‌ها را نخوریم! 🔸در کوچه‌ها و آپارتمان‌ها را که نگاه کنیم هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود. 🔸هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «» بحث میکنند. 🔸هنگام تحویل سال جمعیت چند میلیونی رو میبینیم که در مکان های زیارتی و مذهبی مثل حرم امام رضا (علیه السلام)، کربلا، حرم امام زادگان، گلزار شهدا و... سال نو خود را با زبان روزه شروع می‌کنند. 🔸هنوز هم فامیل به دخترها و پسرهای روزه‌اولی، ماشاءالله می گویند و انها با شوق و ذوق از خاطرات روزه گرفتنشان میگویند. 🔸دختر و پسرهایی در بین نزدیکان و آشنایان روزه داری میکنند که اصلا به ظاهرشان نمی‌اید. 🔸هنوز نزدیک اذان مغرب که می شود، فوج فوج جمعیت را میبینیم که به سمت خانه‌هایشان میروند تا افطار کنند و خیابان‌ها راه‌بندان میشود. بعضی‌ها هم به مساجد میروند تا بعد از اقامه نماز به جماعت در مسجد، افطار کنند. 🔸هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. 🔸هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواریِ علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. اینها یعنی هست و ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. ⚠️ مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند رسانه‌ها و روزه‌خوارها ناامیدمان کند. ⚠️مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌مان کند و جامعه را کافر بپنداریم. «مبادا دچار بشویم» ❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ❇️نکته رسانه ای ♨️۶. تصویر سازی رسانه ها #سواد_رسانه 📍یکی از فنون سحرآمیز رسا
(در همین مجموعه پست، نکات سواد رسانه بررسی می شود) 7. تکنیک تکرار 🔸یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای «تکرار» است. همان‌طور که از نام این واژه پیداست، رسانه‌ها بر اساس این تکنیک برای زنده نگهداشتن موضوع سعی می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده، پیام مدنظرشان تا زمانی که نیاز است به صورت مرتب تکرار کنند. خب به نظرتون چرا باید یه موضوع تکراری هی بیان بشه؟ 🔹در این روش رسانه‌ها با تکرار پیام، سعی بر القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تکرار؛ ازلحاظ روانشناسی در تشکیل عادت؛ بسیار مفید است به‌ویژه اگر با دقت همراه باشد. به نظر شما تکنیک تکرار کجا استفاده میشه؟ ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی (در همین مجموعه پست، نکات سواد رسانه بررسی می شود) 7. تکنیک تکرار 🔸یکی از تکنی
ادامه ۷. تکرار 🔺هالیوود برای انتقال ارزشهای خود از دوران کودکی برنامه ریزی می کند. کودکی که در تخت سفید برفی یا باربی خوابیده ، با شیشه باربی شیر خورده با کیف باربی به مدرسه رفته، در دفتر باربی مشق نوشته، حالا برای عروسیش هم در درشکه سفیدبرفی می‌نشیند. 🔸در سال 2002 فیلم مرد عنکبوتی ساخته می شود و در ظرف دوسال سری بعدی آن ساخته شد. هالییود برای اینکه این قهرمانی پوشالی را الگو و گفتمان جهانی کند، از تکنیک تکرار استفاده می کند. 🔷به گونه ای که در ظرف یک بازه زمانی 20 ساله به صورت مرتب سریال ها، انیمیشن ها ، لوازم التحریر و کلی قالب های مختلف آن را ارایه می دهد و امروزه می بینیم شخصیت قهرمان یک کودک یا نوجوان در دنیا، مرد عنکبوتی شده است. کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ادامه ۷. تکرار 🔺هالیوود برای انتقال ارزشهای خود از دوران کودکی برنامه ریزی می
ادامه ۷. تکرار 📌استفاده از تکنیک تکرار در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد آن در مسئله ی تبلیغات است. طراحان تبلیغات با تکرار موضوع موردنظر، خود را در افکار عمومی زنده نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از خاطره‌ها پاک شود. همچنین تکنیک تکرار، یکی از روش‌های یادگیری است که معمولاً برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده می‌شود. 📍تکرار پیام باید به‌صورت مداوم صورت گیرد. منظور از تکرار مداوم این است که مدت‌زمانی که مفاهیم مستقر در تبلیغ تکرار می‌شود و ادامه می‌یابد، طولانی باشد؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه پیام در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود. کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی قسمت پنجم ۵.تکنیک «#دروغ_بزرگ» 🔺وقتی دروغ پردازی آن چنان بزرگ باشد که مانند پتکی
🔷تکنیک دروغ بزرگ از جنگ روانی که قبلا معرفی شد، در کنار تکنیک تکرار می تواند بسیار خطرناک باشد. 🖍شرط تحول و ایجاد تغییر درجوامع انسانی این است که؛ یک محتوای ثابت را با قالب های متنوع در جامعه تکرار کنید. استفاده از قالب های متنوع و پربسامد؛ در تکنیک تکرار، منجر به تحول و عادت کردن مخاطبین به محتوا می شود. کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 @emswar
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی #سوگیری_شناختی ادامه... 🔸 فرد در حالت اثر شترمرغ ترجیح می‌دهد از هر شرایطی که
۴. هزینه هدر رفته( تعهد بیشتر به خطا) 🔸تعهد بیشتر به خطا (Escalation of commitment) الگویی در رفتار انسان است که در نتیجه آن وقتی که شخص یا گروهی با نتایج منفی یک تصمیم، رفتار، طرح یا سرمایه‌گذاری روبرو می‌شود به جای کنار گذاشتن آن همچنان به کار غلط ادامه می‌دهد. 🔸این سوگیری معمولاً زمانی روی می‌دهد که تنها دلیل ادامه یک کار وقت، انرژی یا سرمایه هدر رفته برای آن کار است و رها کردن یعنی پذیرش شکست. کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈 https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1 (مجموعه پست سوگیری شناختی) @emswar