جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیات ۴۳ تا ۴۵سوره مبارکه سبا: ۱. آیات الهى،
Mohsen Qaraati13-14.mp3
زمان:
حجم:
5.4M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی
🔷بخشی از پیام ها، آیه ۱۳ سوره مبارکه فاطر:
1- كوتاه و بلند شدن شب و روز و یا انتقال تدریجى هر یك به دیگرى تصادفى نیست. «یولج»
2- طبیعت مسخّر خداست. «سخّر الشمس...»
3- حركات ماه و خورشید، زمان بندى و پایانى دارد. «یجرى لاجل مُسمّى»
4- از توجّه به آفرینش منظّم و هدفدار و زمان بندى شده، توحید خود را تقویت كنید. «ذالكم اللّه ربّكم»
5 - در شیوه ى تبلیغ، ابتدا چهره ى حقّ را تبیین كنید، بعد با چهره باطل مقایسه نمایید. «ذالكم اللّه - والّذین تدعون من دونه»
6- دعا و طلب باید از مقام برتر باشد؛ بت ها نه برتر از شما هستند و نه مالك سود و زیانى. «ما یملكون»
7- انسان، به كجا مى رود؟ قدرت مطلقه الهى «له الملك» را رها كرده، به سراغ موجوداتى مى رود كه هیچ قدرتى ندارند. «ما یملكون من قطمیر»
8 - در شیوه ى تبلیغ، از مثال هایى استفاده كنید كه همه ى مردم در همه ى زمان ها و مكان ها آن را بفهمند. «قطمیر»
#جهاد_تبیین
#جنگ_نرم
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
✅پنج موضوع مهم مرتبط با رسانه:
1️⃣ #سواد_دیجیتال
مهارت و توانمندی کار کردن با ابزارهای دیجیتال (رایانه، گوشی هوشمند، تبلت، کنسول بازی و...)
2️⃣ #تحلیل_رسانه (سواد رسانه)
توانمندی تحلیل محتواهای دریافتی از رسانههای مختلف از قبیل بازیها، انیمیشنها، فیلمها و...
3️⃣ #تربیت_رسانهای (رفتار رسانهای)
رفتارهایی که بعد از کسب سواد رسانه از ما سر میزند و به مدیریت رسانهها در زندگی کمک خواهد کرد.
4️⃣ #تولید_رسانهای
تبدیل شدن از حالت دائم مصرف کننده بودن به تولید کنندگی در هر سطح و با هر ابزاری
5️⃣ #سواد_فضای_مجازی (جریانهای رسانهای)
با شناخت جریانات میتوان بدون آسیب آنها را تحلیل کرد و در موجهای رسانهای بازی نخورد و در آخر جریان ساز شد.
#جنگ_نرم
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
🔸تفسیر کوتاه حکمت ۱🔸 📝موضوع: نحوه حرکت در فتنه ها كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْ
زمان:
حجم:
2M
🔸تفسیر کوتاه حکمت ۲🔸
📝موضوع: طمع، ذلت نفس، حفظ زبان
أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ.
⏳زمان: ۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه
#حکمت
📌کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔹شگردهای پنهان شبکههای اجتماعی در کنترل ذهن کاربران
🔸چرا این موضوع حیاتی است؟
پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، تیکتاک و X (توییتر) با الگوریتمهای پیچیده، در حال مهندسی رفتار و افکار میلیاردها کاربر هستند، این یک #جنگ_شناختی خاموش است!
📍۵ تکنیک که شما را هدف گرفتهاند:
1⃣اعتیاد برنامهریزی شده
- طراحی اپلیکیشنها بر اساس "مدل قلاب" (Hook Model)
- استفاده از متغیرهای پاداش (Like، نوتیفیکیشن) برای فعال کردن دوپامین مغز
2⃣ حباب فیلتر (Filter Bubble)
- الگوریتمها فقط محتوای همسو با عقاید شما نشان میدهند
- ایجاد افراطگرایی بدون اینکه متوجه شوید
3⃣ مهندسی زمان
- زمانهای نامرئی (مثلاً استوریهای ٢۴ ساعته) برای ایجاد فوریت کاذب
- طراحی اسکرول بیپایان (Infinite Scroll) برای جلوگیری از خروج کاربر
4⃣ دستکاری عواطف
- اولویتدهی به محتوای هیجانی (خشم یا ترس بیشترین تعامل را ایجاد میکنند)
- آزمایشهای روانشناسی پنهان (مثل مورد فیسبوک در ٢٠١٢ روی ٧٠٠ هزار کاربر)
5⃣تغییر هویت دیجیتال
- القای شخصیتهای ایدهآل (اینفلوئنسرها زندگی غیرواقعی نشان میدهند)
- ایجاد "اختلال خودشیفتگی دیجیتال" در نسل جدید
🔗 سواد رسانه ای
#جنگ_شناختی
#جنگ_روایت_ها
📌کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
🔻در دنیای امروز، قدرت دیگر فقط در قالب ارتشها یا ناوهای هواپیمابر نمود پیدا نمیکند.
🔹 ابزارهای اعمال قدرت گسترش یافتهاند؛ پیچیدهتر، چندلایهتر و اغلب خطرناکتر شدهاند.
🔹 دیگر کافی نیست که فقط با مفاهیم نظامی یا اقتصادی درباره قدرت صحبت کنیم.
🔹 بلکه باید بین سه نوع قدرت که همپوشان اما متمایز هستند، تفاوت قائل شویم:
1⃣ قدرت سخت (Hard Power)،
2⃣ قدرت نرم (Soft Power)،
3⃣ و قدرت تیز یا بُرنده (Sharp Power).
⚠️ این سه مفهوم قدرت صرفاً مفاهیم نظری یا دانشگاهی نیستند.
🔹 آنها ابزارهای واقعیاند برای مجبور کردن، جذب کردن یا دستکاری کردن ملتها و دولتهای دیگر کشورها.
#جنگ_رسانه
#جنگ_ترکیبی
#جنگ_شناختی
🚨انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
🔘سنجش میزان سواد رسانه ای
▫️هرگاه خواستید میزان دانش خود از رسانه را بسنجید به این ۷ سوال پاسخ دهید.
1️⃣ آیا می دانید تفاوت یک رخداد واقعی و یک رخداد رسانه ای چیست؟
2️⃣ آیا می توانید توضیح بدهید که رسانه ها چگونه اطلاعات را به صورت نامحسوس دستکاری می کنند؟
3️⃣ یا مغالطات رایجی که رسانه ها به کار می برند را می شناسید؟
4️⃣ آیا می توانید قسمتی از داستان که کتمان میشود را کشف کنيد؟
5️⃣ آیا می توانید توضیح دهید چگونه رسانه ها، با تکنیک هایی مانند زاویه دوربین، ترفندهای نورپردازی، موسیقی و ... می توانند تصویر ما را از یک شخصیت/رخداد دستکاری کنند و عواطف ما را از تنفر به عشق و یا برعکس تغییر دهند؟
6️⃣ آیا می توانید توضیح دهید که چرا آدم ها، برداشت های کاملا متفاوت از یک پیام رسانه ای می کنند؟
7️⃣ برای انتشار/بازنشر/فوروارد کردن مطلبی که خودم تهیه نکرده ام، چه نکاتی را باید برای رعایت مالکیت معنوی و اخلاق حرفه ای رعایت کنم؟
#جنگ_شناختی
#جنگ_روایت_ها
📌کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنگ آخرالزمانی، رویای همه ی مجاهدین
🕯️مهدی یار
4_5801179478797327515.mp3
زمان:
حجم:
56.2M
جنگ شناختی ماورایی
✅ جلسه اول
دکتر مهدی یار
۱۴۰۴/۲/۸
4_5805170723186022515.mp3
زمان:
حجم:
79.3M
جنگ شناختی ماورایی
✅ جلسه دوم
دکتر مهدی یار
۱۴۰۴/۲/۹
InShot_20250503_055315172.mp3
زمان:
حجم:
57.7M
جنگ شناختی ماورایی
✅ جلسه سوم
دکتر مهدی یار
۱۴۰۴/۲/۱۲
این مینی دوره رو حتمااااا گوش کنید
مطمانا خیلی سوالاتونو جواب میگیرد.
به دردتون میخوره
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#در_مسیر_قله #انقلاب_هشتادساله 🇱🇺عناصر غیرانقلابی سنگ اندازی می کنند!🇱🇺 ۸. مرحله آخر، سهم بالا از
#در_مسیر_قله
#سرمایه_گذاری_برای_تولید
🏴بریتانیا با پشم فروشی آغاز میکند🏴
۱. مرحله اول پیشرفت، انقلاب برای استقلال
🔷انگلستان تا ابتدای قرن ۱۴ توانایی تولید هیچ کالایی را نداشت. معیشت مردم این کشور از طریق فروش پشم گوسفندان به دلال ها و خرید کالاهای خارجی تامین می شد... در قرن ۱۳ و۱۴ میلادی به دلیل بالا رفتن قیمت پشم خام انگلیس در بازار اروپا و تقاضای بالا نسبت به آن، تجارت پشم رونق گرفت.
🔷این مسئله آسیب پذیری اقتصاد انگلستان به نوسانات تجارت خارجی پشم را افزایش داده بود. عوامل متعددی باعث ناپایداری در بازار صادراتی پشم خام می شد که مهم ترین آن جنگ های خارجی بود. در قرن ۱۴ و ۱۵ انگلستان وارد جنگ ۱۰۰ ساله با فرانسه شده بود...
🔷از اولین اقداماتی که ادوارد سوم برای مقابله با وضعیت نابسامان به وجود آمده انجام داد، تبدیل تهدید به فرصت بود... ادوارد سوم و پادشاهان بعد از او با پناهندگی دادن به بافندگان و متخصصین نساجی کشورهای دیگر، که به علت حملات کشور فرانسه تمایل به مهاجرت از کشورهایشان داشتند، زمینه انتقال فناوری نساجی را به انگلستان فراهم کردند.
🔷این امر در دوره هنری هفتم به اوج خود رسید تا جایی که دستور داد هیچ پشم خامی از کشور بیرون نرود. همه تولیدات پشم خام توسط بافندگان داخلی به منسوجات تبدیل می شد... دنیل دفو در کتاب خود می نویسد: «هنری هفتم چشمان انگلیسی ها را به روی موهبت ثروت گشود و آن ها را در مسیر تولید قرار داد...»
📚بخش نهم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۴۰
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#جنگ_شناختی
#جنگ_نرم