eitaa logo
دکتر مهدی یار (آموزشی)
1.7هزار دنبال‌کننده
798 عکس
500 ویدیو
32 فایل
محمدرضا مهدی یار 👨‍🎓دکترای جامعه شناسی سیاسی گرایش انقلاب اسلامی 📕تکنیک ها و تاکتیک های عملیات روانی 📓سواد رسانه و... 👨‍🏫مدرس حوزه و دانشگاه 👨‍💻تحلیلگر و طراح عملیات های شناختی 🗃مسئول مرکز مطالعات راهبردی رسانه ای دی @DRmahdiyar
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام، آیه ۱ سوره احزاب: 1- پیامبر اسلام، در پیشگاه خ
33.Ahzab.07-09.mp3
3.5M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام، آیه 9 سوره احزاب: 1. شرط دریافت امدادهاى الهى، ایمان و تلاش است. «یا ایها الّذین آمنوا اذكروا نعمة اللّه» (مسلمانان آماده ى دفاع شدند، خندق كندند و سپس یارى شدند.) 2- یاد نعمت ها، مورد سفارش خداوند است. «اذكروا نعمة اللّه» یاد امدادهاى الهى، روحیّه ى رزمندگان را بالا مى برد. 3- انسان در معرض فراموشى نعمت است و به تذكّر نیاز دارد. «اذكروا نعمة اللّه» 4- پاسخ جنود را باید با جنود داد. «جاءتكم جنودٌ - فارسلنا ... جنوداً» 5 - پیروزى ها را از خدا بدانیم.(376) «فارسلنا علیهم» 6- با اراده خداوند بادها هم سرباز مى شوند. «فارسلنا علیهم ریحاً» 7- فرشتگان، هم به مؤمنان دعا مى كنند و هم آنان را بشارت و امداد مى دهند. «فارسلنا - جنودا» 8 - اگر خداوند ببیند كه ما به وظیفه ى خود عمل مى كنیم، امدادهاى خود را بر ما نازل مى كند. «كان اللّه بما تعملون بصیراً»376) امام خمینى قدس سره در فتح خرمشهر فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد كرد». کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
📸انگاره سازی در رسانه ✍ سید علیرضا آل‌داود 🔷انگاره‌سازی یا «چارچوب‌سازی» در رسانه به فرایندی اشاره دارد که در آن رسانه‌ها با انتخاب، تأکید، و ارائهٔ خاصِ اطلاعات، نحوهٔ درک مخاطب از یک رویداد یا موضوع را شکل می‌دهند. 🔷این کار از طریق تاکید بر جنبه‌های خاصی از واقعیت و نادیده گرفتن یا کمرنگ کردن جنبه‌های دیگر انجام می‌شود. هدف انگاره‌سازی معمولاً جهت‌دهی به افکار عمومی، تقویت نگرش‌های خاص، یا ایجاد همسویی با ایدئولوژی رسانه یا حامیان آن است. 🔻روش‌های انگاره‌سازی در رسانه ۱. انتخاب اطلاعات مشخص: انتخاب برخی اخبار و نادیده گرفتن بقیه. ۲. زبان و واژگان: استفاده از کلمات باردار یا احساسی (مثلاً «تروریست» یا «مبارز آزادی»). ۳. تصاویر و نمادها: نمایش تصاویر خاص برای برانگیختن احساسات (مثلاً عکس کودکان گرسنه در جنگ). ۴. تکرار: تأکید مداوم بر یک موضوع برای جاانداختن آن در ذهن مخاطب. ۵. ارتباط‌سازی: پیوند زدن یک موضوع به مفاهیم مثبت یا منفی (مثلاً مرتبط کردن اعتراضات به «بی‌ثباتی»). کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📸انگاره سازی در رسانه ✍ سید علیرضا آل‌داود 🔷انگاره‌سازی یا «چارچوب‌سازی» در رسانه به فرایندی اشاره
🔻نمونه‌های انگاره‌سازی در رسانه ۱. پوشش اعتراضات اجتماعی: - رسانهٔ الف: اعتراضات را با واژگانی مانند «مردم خواهان عدالت» و تصاویری از جمعیت عدالت‌خواه یا مطالبه گر توصیف می‌کند. - رسانهٔ ب: همان اعتراضات را با عنوان «اغتشاشات خیابانی» و تصاویری از تخریب اموال عمومی نشان می‌دهد. 🔸 جهاد تبیین و ساخت روایت اول یا روایت دوم در زمان طلایی در این شرایط بسیار مهم است.... ۲. گزارش‌های اقتصادی: - یک رسانه با تمرکز بر «رشد ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی»، اقتصاد را موفق جلوه می‌دهد. - رسانهٔ دیگر با تأکید بر «افزایش ۳۰ درصدی تورم»، همان اقتصاد را بحرانی توصیف می‌کند. ۳. پوشش انتخابات: - یک کاندیدا ممکن است در رسانه‌های حامی، «صلح‌طلب و مردمی» و در رسانه‌های مخالف، «ضعیف و بی‌برنامه» معرفی شود. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از آرماگدون
 The Creator  آفریننده کارگردان: گرت ادواردز محصول آمریکا سال انتشار ۲۰۲۳ خلاصه داستان: در فیلم خالق The Creator 2023 در یک دنیای پسا آخرالزمانی در میان جنگ بین نسل بشر و نیروهای هوش مصنوعی، جاشوا (با بازی جان دیوید واشینگتن)، یک مامور سابق نیروهای ویژه که با غم ناپدید شدن همسرش دست و پنجه نرم می‌کند، استخدام می‌شود تا یک هوش مصنوعی پیشرفته به نام خالق را پیدا کرده و نابود کند. این هوش مصنوعی یک سلاح مرموز است که قدرت پایان دادن به جنگ میان انسان‌ها و نیروهای هوش مصنوعی را دارد 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📚 کتاب آقا روح الله 💠 بخش ۲۶ (صفحه ۲۲۰) 📝شجاعت و بصیرت ویژگی مهم شهید مدرس... 🔷روح الله خمینی: «.
📚 کتاب آقا روح الله 💠 بخش ۲۷ (صفحه ۲۲۵) 📝قلدر ضد ... 🔷به هر حال با شکست نقشه جمهوری خواهی رضاخان، نوبت به و اهل قلم وابسته رسید تا سیاست های انگلیس را پیاده کنند. احمد شاه که تا دیروز با القاب جلیل، تعظیم و تکریم می شد، به یک باره در روزنامه ها به احمد علاف، بی خبر، بی هنر و بی کفایت تغییر نام داد و فردی عاشق اهل بیت و علما و شخصی متعبد نام گرفت. 📝آقا روح الله جوانی حدودا ۲۰ ساله و مشغول به تحصیل دروس حوزوی بود که برادر بزرگش نامه ای برای ایت الله مدرس نوشته و به دستش داد تا به تهران ببرد‌، او می گوید: 🔷 من رفتم پیشش- خدا رحمتش کند-اخوی ما در نامه نوشته بود که یک رئیس غله است که آدم فاسدی است. دو تا سگ دارد یکی اش را اسمش را سید گذاشته، یکی اش را شیخ! شما بروید بگویید که این را از اینجا بیرونش کنند. من رفتم به ایشان گفتم. گفت بکشیدش! گفتم آخر چطور بکشیم! گفت من می نویسم، بکشیدش. 🔷آقا روح الله گاهی را در قامت تدریس نیز مشاهده می کرد. او می گوید: تاریخ مرحوم مدرس را دیده اید‌. یک سیدِ خشکیده لاغر، لباس کرباسی، یکی از فحش هایی که آن شاعر به او داده بود همین بود که تنبان کرباسی پوشیده. همچون آدمی در مقابل آن قلدری که هر کس آن وقت را ادراک کرده می داند که زمان غیر زمان بود، آن وقت یک قلدری بود که شاید تاریخ ما کم مطلع بود. در مقابل او هم چوایستاد، در مجلس، در خارج، که یک وقت گفته بود: سید جان از من چه می خواهی؟ گفته بود می خواهم که تو نباشی! ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
#سوگیری_شناختی 🔷علوم شناختی یا همان علوم ذهنی نحوه دریافت و استفاده از دانش و اطلاعات را در ذهن اف
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ 🔷سوگیری ها، میان‌برها یا خطاهای شناختی بررسی شده تاکنون: ۱.سوگیری تایید تفسیر اطلاعات جدید به شرط آسیب نرسیدن به عقاید قبلی و تایید آن ها! ۲.سوگیری منفی نگری جذابیت اخبار منفی و فکرکردن بیشتر به آن ها(همه دزدن!) ۳.سوگیری اثر اجماع کاذب تمایل عجیب مردم برای موافق بودن بقیه با آن ها وتصور اینکه همه با آن ها هم نظرند ۴.سوگیری هزینه هدر رفته اصرار بر طرح یا روشی غلط بدلیل سرمایه و انرژی هدر رفته پای آن و عدم قبول شکست ۵.سوگیری اثر شترمرغ خطا در قضاوت ها بدلیل دوری از برخی اطلاعات و نتیجه گیری ناقص ۶.سوگیری پس نگری نتیجه گیری سریع با توجه به دیدن اتفاقی مشابه در گذشته ۷. سوگیری لنگر انداختن تکیه بر روایت اول! ۸.سوگیری راه حل دم دست یک میانبر ذهنی، یعنی تکیه بر آنچه سریع تر به یاد آورده می شود... ۹.سوگیری چشم و هم چشمی یا اثر ارابه انجام دادن کاری بدلیل انجام آن توسط دیگران ۱۰.سوگیری دهم اثر معکوس یا پس زدگی پافشاری روی نظر و عقاید اشتباه 🔷این خطاها با توضیح بیشتر و مثال در پست های ریپلای شده قبلی، قابل مشاهده هستند، در ادامه بقیه سوگیری ها بررسی می شود... ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ 🔷سوگیری ها، میان‌برها
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۱۱. سوگیری یازدهم، اعتقادگرایی 📝 لوریا (۱۹۷۷-۱۹۰۲)، استاد دانشگاه قازان روسیه و از برجسته‌ترین دانشمندان روانشناسی اعصاب در قرن بیستم، در سال ۱۹۷۶ پژوهشی را در میان کشاورزان بی‌سواد آسیای مرکزی انجام داد تا قدرت استدلال‌ آنان را بسنجد. او در مصاحبه‌ با آنان از ساختارهایی این چنینی استفاده می‌کرد: “در کشور آلمان شتر وجود ندارد. شهر الف در آلمان واقع است. آیا در شهر الف شتر وجود دارد؟” 🔷پاسخ‌هایی که گرفت شبیه این جملات بودند: “نمی‌دانم، من آلمان نرفته‌ام”، “اگر شهر بزرگ است ممکن است شتر پیدا شود!.” 🔷اعتقادگرایی (Belief Bias) تمایلی است ذهنی که در آن فرد هر استدلال را ‌با توجه به باورپذیری نتایجش قضاوت می‌کند به جای اینکه قدرت استدلال را بررسی کند. میزان سن در تشدید این سوگیری تاثیر زیادی دارد... ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۱۱.۱ اعتقادگرایی و جهاد تبیین 🔷از نگاه کَلِب لَک، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه اکلاهامای مرکزی، شاید مهم‌ترین درسی که بتوان از اعتقادگرایی گرفت مربوط است به آداب گفتگو. وی بر این باور است که به جای اینکه به طرف مقابل بگوییم تو اشتباه فکر می‌کنی، بهتر است تبیین کنیم چرا من فلان اعتقاد را دارم و از طرف مقابل بخواهیم برایمان روشن کند که چرا وی اعتقادش چیز دیگری است. این گونه بهتر می‌توان سوگیری اعتقادی را تشخیص داد و احتمالا بهتر می‌توانیم درک کنیم که آیا داریم خودمان را گول می‌زنیم یا نه. ضمن اینکه گفتگو سازنده‌تر خواهد بود. 🔷وقتی مسئله‌ای خارج از نظام باورهای شخص است، صرف منطقی بودن و فهرست کردن سود و مزایا کافی نیست تا دیگران را قانع کنیم. برعکس بهتر است تمرکز بر این باشد که چگونه فلان چیز یک مسئله واقعی را برای افراد حل می‌کند در عین حال که قرار نیست از نظام اعتقادی‌شان خارج شوند. بیشتر افراد راه‌ حل را بیشتر از صورت مسئله دوست دارند. 📚مولف : بهمن شهری (۱۳۹۷)،سوگیری های شناختی ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
📝 عملیات روانی با تیترهای هدفمند برای اثرگذاری روی اذهان 🔷 برای فرانسه، مزار سربازان گمنام برای ایران، مقبره کشته‌های ناشناس جنگ کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1