هدایت شده از تربیت رسانه ای کودک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آخر و عاقبت بازی رایانهای؛ سرگرمی یا دیوانگی؟!
✍سال ۲۰۱۹ میلادی بود که سازمانبهداشت جهانی در دستهبندی بینالمللی بیماریها، اختلال جدیدی به بخش مصرف مواد و رفتارهای اعتیاد آمیز اضافه کرد: #اختلال_گیمینگ !
📌این سازمان در تعریف اختلال بازیکردن این گونه بیان کرد:
دلمشغولی افراطی و سرکوبناپذیر به بازیهای رایانهای که طی دست کم ۱۲ماه باعث آسیب شخصی اجتماعی، آموزشی یا شغلی شود.
📌پژوهشهایی زیادی توسط انجمن علوماجتماعی و شناختی در دنیا نشان میدهد انجام مستمر بازیهای ویدیویی و مصرف مواد اعتیادآور مدارهای پاداش مغز را به شکل مشابهی تغییر میدهند!
📌موج مراجعات به بازیهای رایانهای محدود به آسیبهای اعتیادگونه نیست. بسیاری از بازیهای ژانر خشونت و ترس با پیشرفت تکنولوژی و به بهانه واقعیتر شدن اکت در بازیها بسیار به واقعیت میدانی شبیه شده و در هنگام رفتارهای خشن با تمامی افکتهای صوتی و بصری صحنه را بازنمایی میکند.
📌تکرار مستمر قتل، قطعه قطعه کردن و امثال این موارد هیچ ذهنی را در یک بازه کوتاه سالم نمیگذارد چه برسد به اینکه فرزندان ما روزها و شبهای خود را با تکرار این جنایات رایانهای به صبح میرسانند.
😔خدا عاقبت این نسل را که کسی هم زیاد حواسش بهشان نیست به خیر کند!
#سواد_رسانه
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
⭕️مهمترین ابزار کاربردی در جنگ ارادهها، رسانه و فضای سایبر است.
⭕️ به مدد تصویرسازی و تکرار آن، ادراک مخاطب از واقعیات موجود و پیرامون دچار تغییر شده و باورهای او استحاله میشود در این شرایط جامعه هدف دقیقاًً مسائل پیرامون را آنطور درک و رمزگشایی میکند که ارسالکننده پیام آنرا رمزگذاری و هدفگذاری کرده است. در این آوردگاه، به جای تجهیزات نظامی، رسانه ابزار مهم و موثر برای تحمیل اراده در صحنه رویارویی است.
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
کانال تخصصی جنگ های ادراکی، محاسباتی، شناختی با رویکرد رسانه
تخصصی ترین کانال شناختی
🇮🇷بیش از سی عنوان کتاب و جزوه تخصصی
📋✒️درسگفتار های جنگ های رسانه ای
🚨معرفی نمونه های عملیات شناختی
📚کتب و جزوات جنگ شناختی
🎬اشنایی با سواد رسانه
☠️دشمن شناسی رسانه ای
🎯ارائه مصاديق جنگ شناختی
💻تحلیل های شناختی در حوزه رسانه
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📚 کتاب آقا روح الله 💠 بخش هجده (صفحه ۸۰) 📝میراث عثمانی برای آتاتورک یهودی! 🔷در یک مرداد ۱۳۰۲، با
📚 کتاب آقا روح الله
💠 بخش نوزده (صفحه ۸۰)
📝غربزدگان، برپا دارندگان سلطه غرب از نظر روح الله...
🔷افغانستان از جمله کشورهایی بود که به زمین بازی ابرقدرت های حاکم بر دنیا مبدل گشت. بعد از جنگ جهانی اول، انگلیسی ها موفق شدند همچون ترکیه، عراق و حجاز، در افغانستان، غرب زده ای به نام امان الله خان را در سال ۱۲۹۸ شمسی به حکومت بگمارند.
🔷 امان الله خان متاثر از اصلاحات رضاخان و آتاتورک به اقداماتی از قبیل کشف حجاب، تاسیس مدارس مختلط، اجباری کردن پوشیدن لباس های غربی، ممنوع کردن چند همسری، تعطیلی یکشنبه به جای جمعه! و غیره دست زد. اما مدتی نگذشت که اقدامات وی با مخالفت روحانیون و علما و مردم مواجه شد و تشدید این مخالفت ها منجر به سقوط دولت وی در سال ۱۳۰۸ شمسی گردید.
🔷او بسیار سعی کرد که فرهنگ غرب را در افغانستان به جای شریعت اسلامی متداول سازد و حقوق رهبران مذهبی را محدود کند. ولی با مخالفت علمای مذهبی و روسای قبایل مواجه بود. وی درسال ۱۳۰۷ شمسی پس از بازگشت از مسافرت اروپا و شرق نزدیک و خصوصا بر اثر مشاهدات خود در ترکیه و ایران، مجددا عزم خود را برای نوسازی های غرب گرایانه و اصلاحات تجددطلبانه، به سبک ترکیه و ایران جزم کرد.
🔷اما اقدامات او باعث شد در آبان ۱۳۰۸، بچه سقا، که از سران قبایل تاجیک بود، در مخالفت با اقدامات تجددطلبانه وی، مانندکشف حجاب و نظایر آن، کابل را به تصرف خود درآورد و به نام حبیب الله خان دوم بر سلطنت بنشیند. اندکی بعد امان الله خان به ایتالیا تبعید شد.
ادامه دارد...
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📚 کتاب آقا روح الله 💠 بخش نوزده (صفحه ۸۰) 📝غربزدگان، برپا دارندگان سلطه غرب از نظر روح الله... 🔷ا
📝ضمیمه
🔻 امان الله خان غازی!
🔷 ناسیونالیسم افغان یا پشتون، در طول بیشتر از یک قرن آخر در اعطای القاب غیر واقعی چون بابا، سردار، مارشال، غازى و غیره دست بالای داشتهاند. این القاب دهنپرکن، بیتناسب و غیر واقعی بخشی از فرهنگ استعمار انگلیسی بود که درمیان شاهان و امیران دستنشانده و یا مزدوران سیاسی خویش ترویج میکردهاند.
🔷این القاب مختص شاهان افغان و یا پشتون نبود، بلکه در تمام جوامع مستعمره و استعمار زده رواج داشت. استعمارگران مزدوران سیاسی خویش را بصورت نورمال تحقیر میکردند، اما در ظاهر به آنها القاب دهنپرکن در نظر میگرفتند، تا مردم عام فریب این القاب تشریفاتی را خورده و از این حاکمان دستنشاندهی آنها به بهترین شکل اطاعت کرده و ساز و کار استعمارگران قوام پیدا کند.
🔷درضمن ترویج این القاب مختص گذشته و استعمار کهنه نیست، بلکه در عصر حاضر و استعمار نو هم رواج دارد. لقب «مغز متفکر» برای اشرف غنی احمدزی که به باور بسیاری از کارشناسان بدنامترین چهرهی تاریخ معاصر افغانستان به حساب می آید، بخشی از همین توطئه استعمار نوین بود که از طریق مجلات، روزنامه و یا نهادهای مربوطه به استعمار داده منتشر میشوند...
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻جنگ شناختی
🔹جنگ شناختی یا جنگ روانی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که با هدف تغییر باورها، نگرشها، و در نهایت رفتار افراد یک جامعه انجام میشود.
⛔️این نوع جنگ، برخلاف جنگهای نظامی که با استفاده از زور و قدرت فیزیکی صورت میگیرد، از ابزارهای روانی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود بهره میبرد.
☑️اهداف اصلی جنگ شناختی
۱. تضعیف اعتماد عمومی: ایجاد تردید در بین مردم نسبت به دولت، نهادها، و رهبران.
۲. ایجاد اختلاف و تفرقه: دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی، و سیاسی برای تضعیف انسجام ملی.
۳. تغییر نگرشها: تغییر دیدگاه مردم نسبت به مسائل مهم مانند سیاست، اقتصاد، و فرهنگ.
۴. بیاعتبارسازی مخالفان: تخریب چهره و اعتبار مخالفان و منتقدان.
۵. ترویج ایدئولوژی خاص: گسترش باورها و ارزشهای خاص در جامعه.
🔺ابزارهای جنگ شناختی
۱. پروپاگاندای رسانهای: استفاده از رسانههای مختلف (تلویزیون، رادیو، روزنامه، شبکههای اجتماعی) برای انتشار اخبار دروغ، شایعات، و اطلاعات گمراه کننده.
۲. عملیات روانی: طراحی و اجرای برنامههای روانی برای تغییر نگرش و رفتار افراد.
۳. هک و نفوذ در سیستمهای اطلاعاتی: دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس و انتشار آن برای ایجاد آشوب.
۴. استفاده از افراد نفوذی: جاسوسی و نفوذ در سازمانها و گروههای مختلف برای کسب اطلاعات و ایجاد اختلاف.
۵. فشار اقتصادی: تحریمها و فشارهای اقتصادی برای تضعیف یک کشور و ایجاد نارضایتی عمومی.
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻برخی ویژگیهای جنگ شناختی
۱. پنهانکاری: معمولاً ماهیت این نوع جنگ پنهان بوده و به راحتی قابل شناسایی نیست.
۲. طولانیمدت بودن: جنگ شناختی یک فرآیند طولانیمدت است و نتایج آن ممکن است سالها بعد آشکار شود.
۳. چندوجهی بودن: این جنگ از ابزارهای مختلفی مانند رسانه، فرهنگ، اقتصاد، و سیاست استفاده میکند.
۴. هدفگذاری دقیق: جنگ شناختی بر روی گروههای خاص و نقاط ضعف جامعه تمرکز میکند.
🔷راه دفاع در برابر جنگ شناختی
۱. افزایش آگاهی رسانهای: یادگیری نحوه تشخیص اخبار دروغ و اطلاعات گمراه کننده.
۲. تقویت روحیه انتقادی: پرسشگری و بررسی دقیق اطلاعات قبل از قبول آنها.
۳. تقویت انسجام ملی: ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه.
۴. حمایت از نهادهای رسمی: اعتماد به نهادهای رسمی و اطلاعاتی که آنها ارائه میدهند.
📝در کل، جنگ شناختی یک تهدید جدی برای امنیت ملی و اجتماعی هر کشوری است. آگاهی از این پدیده و اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۱۳.۱ تکنیک تکرار با اخ
#آموزش_جنگ_شناختی
⛔️خطاهای شناختی
♻️خطاهای شناختی یا سوگیری های شناختی نقص هایی در تفکر شما هستند که می توانند شما را به نتیجه گیری نادرست سوق دهند.
🔷 آنها می توانند مضر باشند زیرا باعث می شوند که شما بیش از حد روی برخی از اطلاعات تمرکز کنید در حالی که انواع دیگر را نادیده می گیرید.
❇️در ادامه این مجموعه پست، با برخی از مهم ترین خطاهای شناختی آشنا می شویم.
کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#جنگ_شناختی
#جنگ_نرم
#درسنامه
#سواد_رسانه
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📚تفسیر قرآن، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام، آیه ۱۷ سوره لقمان: ۱. یكى از وظایف والدین نسبت به
31.Luqman.25-28.mp3
5.53M
📚تفسیر قرآن، حجت الاسلام قرائتی
🔷بخشی از پیام، آیه ۲۷ سوره لقمان:
🔻كلمة اللّه چیست؟
1. نعمت هاى خداوند. «قل لو كان البحر مداداً لكلمات ربّى لنفد البحر...»(325)
2. سنّت هاى الهى. «و لقد سبقت كلمتنا لعبادنا المرسلین . انّهم لهم المنصورون»(326) و «ولولا كلمة الفصل لقضى بینهم»(327)
3. آفریده هاى ویژه ى خداوند. «انّما المسیح عیسى ابن مریم رسول اللّه و كلمته»(328)
4. حوادثى كه انسان با آنها آزمایش مى شود. «و اذا ابتلى ابراهیم ربّه بكلمات»(329)
5. آیات الهى. درباره ى حضرت مریم مى خوانیم: «و صدّقت بكلمات ربّها»(330)
6. اسباب پیروزى حقّ بر باطل. «و یرید اللّه ان یحقّ الحق بكلماته و یقطع دابر الكافرین»(331)، «و یمح اللّه الباطل و یحقّ الحق بكلماته»(332)
📝از جمع مطالب گذشته به دست مى آید كه مراد از «كلمة» تنها لفظ نیست، بلكه مراد سنّت ها، مخلوقات، اراده و الطاف الهى است كه در آفرینش جلوه مى كند.
#جهاد_تبیین
#جنگ_نرم
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ⛔️خطاهای شناختی ♻️خطاهای شناختی یا سوگیری های شناختی نقص هایی در تفکر شما هست
#آموزش_جنگ_شناختی
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️
۱. سوگیری شناختی اول، سوگیری تایید
🔷این سوگیری تنها به جستجوی جانبدارانه اطلاعات محدود نمیشود؛ بلکه گاهی اوقات ما را به این سمت پیش میبرد تا اطلاعات جدید را طوری تفسیر کنیم که باورهای قبلیمان را تأیید میکند.
وارن بافت (Warren Buffet) نیز برای تأیید این موضوع، نقلقول جالبی دارد که میگوید:
❇️کاری که آدمها خیلی خوب میتوانند انجام دهند، تفسیر اطلاعات جدید است؛ اما آن هم به شیوهای که به عقاید و باورهای قبلیشان آسیبی وارد نشود!
#سوگیری_شناختی
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_جنگ_شناختی
♻️مجموعه پست تکنیک های جنگ شناختی و عملیات روانی♻️
۲. سوگیری شناختی دوم، منفی نگری
⛔️همه دزدن.....
🔷این سوگیری شناختی (cognitive bias) باعث میشود افراد اطلاعات منفی را نسبت به اطلاعات مثبت به میزان بیشتری به یادآورند و به آنها فکر کنند، در حالی که در دنیای واقعی ممکن است تعادل بیشتری میان رویدادهای منفی و مثبت وجود داشته باشد. چرا اخبار منفی برای ما جذابتر هستند.
#جنگ_شناختی
#سوگیری_شناختی
#فخری_زاده
کانال مختص جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
❌❌❌دوستانی که کاشمر هستید...
از فردا 3 روز مهمونتون هستیممممم.
با بیش از 9 دوره مختلف و تخصصی #حضوری.
اگر قراره بیاید، بهم بگید😍
@drmahdiyar
#نشست
#هنرورسانه
#زيارتگاه_شهیدمدرس
✅نشست تخصصی
اپیستومولوژی و هرمنوتیک هنر و رسانه
ویژه فعالین هنر و رسانه
🔺با حضور دکتر مهدیار استاد بین المللی جنگ شناختی و رسانه از تهران
⏰زمان: چهارشنبه ۵ دی ماه ساعت ۱۲
زیارتگاه شهید آیتالله مدرس(ره)
•┈┈••••✾•🌿🌸🌿•✾•••┈┈•
🌐https://eitaa.com/shahid_modarres
هدایت شده از تربیت رسانه ای کودک
‼ این ۱۰ تارو فراموش نکنی!
🔸۱۰ تا از مهمترین چیزایی که باید بچههامون قبل از ۱۰ سالگی درباره اینترنت و گوشی یاد بگیرن:
🔹مامان باباهای گرامی، دنیای اینترنت و گوشی خیلی بزرگ و پر از چیزای مختلفه. بچههای ما هم خیلی زود با این دنیا آشنا میشن. پس بهتره از همون اول یه سری چیزایی رو بهشون یاد بدیم تا بتونن با خیال راحت و آروم از این دنیای بزرگ استفاده کنن. ما که میگیم گوشی دست کودکتون ندین، اما اگر دادین دستکم این موارد رو باهاش تمرین کنید:
۱. هر چیزی که تو اینترنت میبینن واقعی نیست!
مثلا یه بچه ممکنه تو یه بازی آنلاین یه شخصیت خیلی قوی و قدرتمند داشته باشه. ولی باید بدونه که تو دنیای واقعی همه اینا یه بازیه و اون در واقع همون بچهی کوچولوی خودشه!
۲. حواست باشه چی رو به بقیه میگی!
مثل این میمونه که یه آدرس رو به یه غریبه ندیم. اطلاعات شخصی مثل اسم، آدرس خونه و شماره تلفن رو نباید به هر کسی بگیم.
۳. گوشی بازی داره، نه اینکه برات بازی باشه!
بچهها باید بدونن که گوشی یه وسیلهست و باید برای کارهای مشخصی ازش استفاده کنن. مثلا برای بازی کردن یه مدت مشخصی رو تعیین کنیم و بقیهی وقت رو به کارهای دیگه مثل درس خوندن یا بازی کردن با دوستاشون بگذرونن.
۴. هر چیزی رو که تو اینترنت میبینی باور نکن!
مثلا یه بچه ممکنه یه فیلم تو اینترنت ببینه و فکر کنه همه چیز همونجوری که تو فیلم نشون میده، اتفاق میفته. باید بهشون یاد بدیم که قبل از باور کردن هر چیزی، از بزرگترهاشون بپرسن.
۵. با غریبهها تو اینترنت حرف نزن!
مثل اینه که یه بچه به تنهایی توی پارک با یه غریبه حرف بزنه. این کار خیلی خطرناکه و ممکنه اتفاقای بدی بیفته.
۶. تو شبکههای اجتماعی با همه دوست نشو!
بچهها باید یاد بگیرن که با هر کسی که توی شبکههای اجتماعی باهاشون دوست میشه، دوست واقعی نشوند. باید فقط با کسایی که میشناسنشون و بهشون اعتماد دارن، ارتباط برقرار کنن.
۷. تو اینترنت هم باید مثل دنیای واقعی رفتار کنی!
بچهها باید یاد بگیرن که تو اینترنت هم باید به بقیه احترام بذارن و حرف بد به کسی نزنن.
۸. بلد باشی چطوری تو اینترنت دنبال چیزایی که میخوای بگردی!
مثلا اگه یه بچه بخواد درباره یه حیوون خاص اطلاعات پیدا کنه، باید بلد باشه چطوری تو گوگل سرچ کنه. در این بین اموزش هوش مصنوعی رو فراموش نکنید.
۹. خودت هم میتونی تو اینترنت چیزای قشنگ بسازی!
بچهها میتونن نقاشیهاشون رو تو اینترنت به اشتراک بذارن یا داستان بنویسن و برای دوستاشون بفرستن. اما باید یادشون باشه که هر چیزی رو که میخوان منتشر کنن، قبلش به بزرگتراشون نشون بدن.
۱۰. اگه مشکلی تو اینترنت دیدی، به بزرگترا بگو!
مثلا اگه یه بچه تو یه بازی آنلاین با یه نفر دعواش بشه یا پیام بدی برای اون بیاد، باید سریع به مامان یا باباش بگه.
❗یادمون باشه که اینترنت یه دنیای بزرگه و ما باید به بچههامون کمک کنیم تا بتونن با خیال راحت و آروم تو این دنیا بزرگ بشن.
#تربیت_رسانه_ای
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
دکتر مهدی یار (آموزشی)
📝ضمیمه 🔻 امان الله خان غازی! 🔷 ناسیونالیسم افغان یا پشتون، در طول بیشتر از یک قرن آخر در اعطای ا
📚 کتاب آقا روح الله
💠 بخش بیست (صفحه ۸۴-۸۹)
📝جلوگیری از فساد، منشأ تشکیل حوزه قم ...
🔷یک سال پس از آغاز جنگ جهانی اول، آیت الله حائری در سال ۱۲۹۴ شمسی، مدیریت حوزه علمیه قم را بدست گرفته و این حوزه را رونق دادند. ایشان در جواب آیت الله سیدمحمدتقی شیرازی برای برگشت به عراق می نویسند:
ایران رو به تباهی و فساد می رود و باید در ایران برای مبارزه با فساد حوزه ای به وجود بیاید. شما نیز به ایران بیایید، چرا که ایران نیازمند یک مرکزیت بزرگ است تا بلکه بتواند در آن سرعت سیری که به خاطر نفوذ انگلیسی ها به سوی فساد دارد، کندی ایجاد کند.
🔷سید روح الله خمینی که او نیز مدتی بعد به آیت الله حائری در قم پیوست، در مورد استقبال علما از حاج شیخ در ایام سکونت ایشان می گوید:
علت موفقیت مرحوم حاج شیخ عبدالکریم این بود که علمای قم افراد متقی و سطح بالایی بودند و الا اگر ایشان به جای دیگری می رفت ممکن نبود از معظم له استقبالی که در خور مقامشان بود به عمل بیاید و قهرا ایشان در کار خود موفق نمی شدند.
🔷سید روح الله در مورد هجرت خود از قم به آرام می گفت:
پس از حرکت آقای حائری از اراک به قم، به قرآن تفأل زدم این آیه آمد که: «منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تارة آخری»(طه ۵۵)
من پیش خود گفتم که نشو و زندگی و مرگ من در قم خواهد بود و روی این اصل به قم حرکت کردم....
ادامه دارد...
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
دکتر مهدی یار (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست تکنیک های جنگ شناختی و عملیات روانی♻️ ۲. سوگیری شناختی دوم، منفی نگ
#آموزش_جنگ_شناختی
#سوگیری_شناختی
۳. سوگیری اثر اجماع کاذب | The False-Consensus Effect
🔷مردم معمولا تمایل عجیبی دارند که دیگران نیز با عقاید، رفتار، اعمال و ارزشهای مدنظر آنها، موافق باشند. این تمایل در اکثر اوقات بیشاندازه نیز برآورد میشود. به همین دلیل است که وقتی فردی حرفی خلاف عقیده و نظر شما میزند ممکن است بهشدت واکنش دهید، تعجب کنید، ناراحت شوید و..
🔷محققان بررسی کردهاند سوگیری اجماعکاذب به دلایل مختلفی اتفاق میافتد، خانواده، فامیل، دوستان، اغلب تمایل دارند نظرات و عقاید مشابه ما را به اشتراک بگذارند.
🔷یعنی بیشتر زمان در مورد مسائلی که هر دو طرف موافق هستند صحبت میشود. همین اجماع کوچک موجب میشود ما تصور کنیم بخش بزرگی از جامعه نیز دقیقا همین عقیده را دارند.
📝نکته: اگر در تبیین یک موضوع مقاومت فرد رو مشاهده کردید، شاید به این دلیل است که فرد دچار خطای شناختی اجماع کاذب است.
📝گاهی در اثر دیدن یک کلیپ خاص هیجان زده می شوید،درحالی که برای دیگری جذابیتی ندارد!!!
کانال مختص آموزش جنگ شناختی👈
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#خطای_شناختی
#سوگیری
#درسنامه
#سواد_رسانه
@emswar
🔻نقش هوش مصنوعی در عملیات روانی (AI)
🔹یکی از مهمترین پیشرفتهای فناوری که میدان جنگ روانی را دگرگون کرده، هوش مصنوعی (AI) است.
🔹 توانایی هوش مصنوعی در پردازش حجم عظیمی از دادهها و یادگیری از الگوها، آن را به ابزاری ایدهآل برای جنگ روانی تبدیل کرده است.
🔹 در زمینه عملیات روانی، هوش مصنوعی میتواند ترجیحات، رفتارها و نقاط ضعف افراد و گروهها را در مقیاسی که پیش از این امکانپذیر نبود، تحلیل کند.
🔹 سپس از این دادهها میتوان برای ایجاد تبلیغات هدفمند، اطلاعات نادرست یا پیامهای متقاعدکنندهای استفاده کرد که بهطور خاص با ویژگیهای روانشناختی مخاطبان هدف هماهنگ باشند.
#آموزش
#هوش_مصنوعی
❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
🔻تفاوت هوش مصنوعی (AI) و هوش انسانی
۱. تعریف و منبع:
هوش مصنوعی:
توانایی شبیهسازی فرآیندهای شناختی انسانی توسط ماشینها که بر پایه الگوریتمها، دادهها و پردازش برنامهریزی شده است.
مثال: تحلیل دادهها، یادگیری ماشین، تشخیص الگو.
هوش انسانی:
توانایی طبیعی برای فکر کردن، استدلال، یادگیری و حل مسائل که از مغز انسان سرچشمه میگیرد.
۲. خلاقیت:
هوش مصنوعی:
خلاقیت محدود و مبتنی بر دادهها و الگوهای پیشین است. اگرچه میتواند ایدههای نوینی را تولید کند (مثل هنر یا متن)، این فرآیند بر پایه دادههایی است که دریافت کرده است.
هوش انسانی:
خلاقیت آزاد و وابسته به الهام، تجربه و احساسات است. انسانها میتوانند مفاهیمی کاملاً جدید و مستقل از دادههای قبلی ایجاد کنند.
۳. یادگیری:
هوش مصنوعی:
یادگیری آن وابسته به دادهها و الگوریتمهای از پیش تعریف شده است. باید با نمونههای کافی "آموزش" ببیند (یادگیری ماشین).
هوش انسانی:
یادگیری انعطافپذیر و پویاست. انسانها میتوانند از تجربه، مشاهده و حتی اشتباهات بدون نیاز به تکرار دقیق دادهها یاد بگیرند.
۴. سرعت و دقت:
هوش مصنوعی:
میتواند حجم عظیمی از دادهها را با سرعت بسیار بالا پردازش کرده و محاسبات دقیقی انجام دهد.
هوش انسانی:
در پردازش دادههای زیاد کندتر است و امکان خطا وجود دارد، اما با شهود و تحلیل خلاقانه میتواند مسائل پیچیده را حل کند.
۵. احساسات:
هوش مصنوعی:
فاقد احساسات واقعی است و عملکرد آن بر اساس الگوهای برنامهریزی شده است. حتی اگر "شبیهسازی احساسات" انجام شود، این شبیهسازی کاملاً سطحی است.
هوش انسانی:
دارای احساسات واقعی (مثل عشق، شادی، ترس، خشم) است که تأثیر مستقیم بر تصمیمگیری و رفتار دارند.
۶. خودآگاهی:
هوش مصنوعی:
فاقد خودآگاهی است؛ نمیداند که وجود دارد یا چرا وجود دارد.
هوش انسانی:
دارای خودآگاهی و شناخت از وجود خویش است و میتواند درباره وجود و هدف خود فکر کند.
۷. محدودیتها:
هوش مصنوعی:
محدود به دادههای ورودی و برنامههای از پیش تعیین شده است. خارج از آن نمیتواند عمل کند.
هوش انسانی:
انعطافپذیری بینهایت دارد و میتواند با موقعیتهای غیرمنتظره کنار بیاید و خلاقانه راهحل ارائه دهد.
۸. تعامل با محیط:
هوش مصنوعی:
وابسته به حسگرها، دوربینها یا ابزارهای خارجی برای دریافت اطلاعات از محیط است.
هوش انسانی:
مستقیماً از حواس پنجگانه و تجارب احساسی استفاده میکند تا با محیط تعامل کند.
جمعبندی:
هوش مصنوعی در پردازش اطلاعات سریعتر و دقیقتر از انسان است اما تواناییهای عاطفی، خلاقانه، و خودآگاهانه انسان را ندارد. هوش انسانی پویا، چندبعدی و با الهام عمل میکند، در حالی که هوش مصنوعی الگوریتممحور و وابسته به دادههاست.
#آموزش
#هوش_مصنوعی
❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
🔻دیپفیکها و رسانههای مصنوعی
🔹یکی از فناوریهای نوظهور که تأثیرات عمیقی بر جنگ روانی دارد، دیپفیکها هستند—ویدیوها یا کلیپهای صوتی که توسط هوش مصنوعی ایجاد میشوند و ظاهراً واقعی به نظر میرسند، اما کاملاً ساختگی هستند.
🔹با استفاده از تکنیکهای یادگیری عمیق، هوش مصنوعی میتواند ویدیوهای بسیار قانعکنندهای از شخصیتهای عمومی ایجاد کند که در آنها گفتهها یا کارهایی انجام میدهند که در واقع هرگز نگفتهاند یا انجام ندادهاند.
⚠️ تأثیرات این فناوری بر جنگ روانی شگفتانگیز است.
❌تصور کنید که ویدیویی دیپفیک از یک رهبر سیاسی منتشر شود که در آن او بیانیههای تحریکآمیز میدهد یا در فعالیتهای ضدارزشها درگیر است. این ویدیو قبل از آن که کسی فرصتی برای بررسی صحت آن داشته باشد، ویروسی میشود و خشم عمومی و احتمالاً حتی خشونت میانجامد.
🔹دیپفیکها آنقدر قانعکننده هستند که حتی متخصصان آموزشدیده هم ممکن است در تشخیص آنها از فیلمهای واقعی دچار مشکل شوند، که این موضوع آنها را به ابزاری بسیار قدرتمند برای اطلاعات نادرست و عملیات روانی تبدیل میکند.
#آموزش
❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
هدایت شده از تربیت رسانه ای کودک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇰🇷 #موج_کره_ای
6⃣ ماسونی و شیطانی بودن موج کره ای
همانطـوری که در فراماســونری نیز پنج اصل بنیادی وجود دارد که یکی از آنها احترام به ادیان است در بی تی اس و کیپاپ و کی درام هم ادیان را قبول ندارند و با ادیان دشمنند
اما با ظاهر احتـرام به ادیـان تلاش میکنند بتوانند مخاطبان ساده ادیان مختلف را به سمت خود دعوت کنند و جذب نمایند
🎦 قسمتی از ویدیو Blood Sweat Tears خون ، عرق ، اشک از گروه bts
به تشابهات دقت کنید.
#شیطان_پرستی
#کیپاپ
کانال نقد موج کره ای ایتا:
https://eitaa.com/kpap_kdrama_naghd
⭕️🌼کانال تربیت رسانهای کودک🌼⭕️
🎀| @kidkid |🎀
دکتر مهدی یار (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی #سوگیری_شناختی ۳. سوگیری اثر اجماع کاذب | The False-Consensus Effect 🔷مردم مع
#آموزش_جنگ_شناختی
♻️مجموعه پست تکنیک های جنگ شناختی و عملیات روانی♻️
۴. سوگیری چهارم، هزینه هدر رفته( تعهد بیشتر به خطا)
🔸تعهد بیشتر به خطا (Escalation of commitment) الگویی در رفتار انسان است که در نتیجه آن وقتی که شخص یا گروهی با نتایج منفی یک تصمیم، رفتار، طرح یا سرمایهگذاری روبرو میشود به جای کنار گذاشتن آن همچنان به کار غلط ادامه میدهد.
🔸این سوگیری معمولاً زمانی روی میدهد که تنها دلیل ادامه یک کار وقت، انرژی یا سرمایه هدر رفته برای آن کار است و رها کردن یعنی پذیرش شکست...
🔷نمونههای تاریخی چنین خطاهایی پروژه هواپیمای کنکورد و جنگ ویتنام است.
⛔️و شاید مهم ترین نمونه آن رژیم تا سر فرو رفته در لجن صهیونیستی باشد که بدلیل هزینه های متحمل شده، جنگ را متوقف نمی کند!(البته همراه با دلایل دیگر)
#جنگ_شناختی
#سوگیری_شناختی
کانال مختص جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1