eitaa logo
مهر هادی
1.5هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
8.6هزار ویدیو
96 فایل
•﷽• برای آنچه اعتقاد دارید ایستادگی کنید؛ حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن باشد.. مردم نهاد با مجوز و ثبت ۲۷۱۶ ایجاد کارگاه های تولیدی جهت اشتغال خرید و توزیع جهیزیه ویزیت رایگان و توزیع بسته های معیشتی امورجهادی وفرهنگی ارتباط با مدیر @dm_azar
مشاهده در ایتا
دانلود
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 طنین خونخواهی حاج قاسم و ابومهدی در میان جوانان عراقی 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
📸 تصاویر هوایی از شهر کربلا دو روز مانده تا اربعین ١۴۴٢ هجری قمری 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اشک های مردم در حسرت زیارت کربلا 🔹عاشقان حرم اباعبدالله الحسین (ع) در این ویدئو رهسپار سفر اربعین شدند 🔹شما هم چشمان خود را ببندید و خیال کنید که با زائران اربعین هستید... 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 🎥کنایه مجری تلویزیون به ستاد 🔻کاش همانطور که حواستان به تعطیل شدن هیئت ها هست، نگاهی هم به جادّه شمال می انداختید و فکری برای سفرهای غیرضروری می کردید. 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
قرائت زیارت ، همنوا با رهبر انقلاب به یاد آزادکننده راه کربلا، .پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰ از شبکه یک 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
لغو تمام توافقات فلسطین با رژیم‌صهیونیستی  🔹دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح: «ما تصمیم گرفتیم که همه توافق‌ها با اشغالگران را منحل کنیم. 🔸ما به دنبال ایجاد یک مشارکت ملی فلسطین با گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و تشکیل یک جبهه سیاسی واحد هستیم. 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📝 بسه دوری از حرم، بذار بیام آقا 👤 سید مهدی ▪️ ؛ بسیار زیبا 👌 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
✅ فرق بین اقتصاد مردمی با انواع اقتصادهای غیر مردمی، در امکانِ تولید پول است. مردم نمی‌توانند پول چاپ یا خلق کنند، اما دولت‌ها یا بانک‌ها هر جا لازم دیدند پول چاپ یا خلق می‌کنند. 💵 تا وقتی پول در اقتصاد نقش مرکزی دارد، هیچ وقت اقتصاد مردمی شکل نمی‌گیرد. باید نقش و جایگاه پول در اقتصاد مهار شده و کاهش یابد تا امکان تحقق اقتصاد مردمی ایجاد شود. 💬 استاد حسن عباسی در موکب اشتغال محرومان - ۱۵ مهر ۹۹ 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
🔰 تحقق عدالت در مقیاس ملی در گرو تحقق عدالت در مقیاس جهانی است 🔹 آیت الله میرباقری: عدالت بايد در مقياس جهاني محقق شود و ما تا آن را دنبال نکنیم، نمی‌توانیم عدالتِ در را هم محقق کنيم. 🔸 تغییر موازنۀ قدرت در جهان به نفع پرچم اسلام و به نفع کلمۀ حق، معناي حقيقي عدالت و عدالتِ محوری است. اين، عدالت‌خواهيِ اصلی است. تا اين رشد ایجاد نشود، ما در داخل هم نمی‌توانيم عدالت را محقق کنيم. 🔹 مقصود این نیست که اينها امور متوالی هستند؛ ممکن است متوازی و هم‌زمان برنامه‌ريزی شوند؛ ولي باید برنامۀ اصلی، تغيير موازنه به نفع اسلام باشد؛ ذيل این تغییر موازنه، عدالت محقق مي‌شود. 🔸 عدالت در مقياس ملی، وابسته به تحقق عدالت در مقياس جامعۀ جهانی است و تغيير موازنۀ قدرت در مقياس جامعۀ جهانی، امکان تحقق عدالت در مقیاس ملی را هم فراهم می‌کند. اگر این امکان فراهم شد، بايد سعی کنيم متناسب با موازنۀ قدرت، دولت‌سازی کنيم؛ یعنی حکمرانی را اسلامی کنيم. البته اسلاميت حکمرانی بيش از هر چیز، محتاج به نرم‌افزارهاست؛ انسان‌های صالحی که پی‌گیر عدالت‌اند و از انگيزۀ تمامی برخوردارند، بايد دنبال طی اين فرايند باشند تا ان‌شاءالله به عدالت مطلوب برسیم». 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
🔰 ۴۰ ویژگی سیاسی یک انسان مسلمان ایرانی ✍ محمد وارسته ۱. تصمیمات سیاسی خود را منطبق با اصول دیانت خود می گیرد ۲. تمامی مولفه ها را با امام خود تعریف می کند، مولفه های عدالت، مواسات، مبارزه با فساد و... ۳. می داند حفظ دین بر منفعت ، علی الخصوص منافع ملی ارجحیت دارد. ۴. طبق قواعد کفار تصمیم نمی گیرد و تصمیم نمی سازد. ۵. آمریکا را همیشه دشمن می داند و هیچ مصلحتی را نمی پذیرد. ۶. جذب حداکثری را به معنای دخالت دادن منافقین در حکومت نمی داند. ۷. هر سال در راه پیمایی های روز قدس، ۲۲ بهمن و ... شرکت می کند ۸.‌ طوری عمل می کند که دشمنان خدا از دست او در امان نباشند. ۹. خود را ملعبه دست سیاسیون نمی‌کند. ۱۰.‌ مبانی فکری‌اش را از قرآن و روایات می‌گیرد. ۱۱. هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کند و هر دوره آراء صحیح می‌دهد. ۱۲.‌ چون آینده را روشن می بیند افسرده سیاسی نمی شود. ۱۳. ایران را برای همه ایرانیان نمی داند. ۱۴. از مدافعان حرم است زیرا جمهوری اسلامی را حرم می داند. ۱۵. ایران را برای اسلام می خواهد نه اسلام را برای ایران. ۱۶. انقلاب اسلامی را با استقرار جمهوری اسلامی تمام شده نمی داند و برای انقلابهای پی در پی اسلامی در تمام مولفه ها تلاش می کند. ۱۷. باور دارد ولی فقیه نائب امام عصر است و پیوسته در اطاعت از او می‌کوشد. ۱۸. هر جا که باشد خود را مرکز عالم می‌داند لذا به بهترین وجه عمل می‌کند. ۱۹. تعلیم،تهذیب ورزش را سرلوحه امور خود قرار می‌دهد. ۲۰. اعمال و گفتار سایرین را اگر با اعمال و نظرات ولی فقیه مغایر ببیند نمی‌پذیرد. ۲۱. منادی دین را امام جامعه و ولی فقیه می‌داند لذا عمل خود را با او می‌سنجد حتی اگر هوای نفس مردم آن را نخواهد. ۲۲. در برابر مظلوم و مستضعف مهربان اما در برابر ظالم و مستکبر درشتی می‌کند. ۲۳. به قیمت از دست دادن جان، حامی مستضعفان عالم خواهد بود. ۲۴. در ارتقاء سطح بصیرت خود و اطرافیان تلاش می‌کند. ۲۵. خود را دائم به تبعیت از امام تمرین می‌دهد. ۲۶. جهاد را با نفس مدام انجام می‌دهد. ۲۷. همیشه به خدا توکل می‌کند و همه چیز را در ید قدرت او می‌بیند ۲۸.‌ با جنگ مخالف است اما آن را با کفار و منافقین مقدس می‌داند. ۲۹. با دشمن عهد نمی‌بندد اما با هر کس دیگر بست متعهد به آن می ماند. ۳۰. تمام دختران سرزمین را ناموس خود می‌داند و برای آسایش آنها جانفشانی می‌کند. ۳۱. روز و شب خود را به محبت آنان که دل در گرو ائمه و پیامبر دارند وادار می‌کند. ۳۲. به هر نحو به قدرت نمی‌رسد و به هر نحو در قدرت نمی ماند. ۳۳. خدا را در تمام شئون لحاظ می‌کند ۳۴. تاریخ را فرا می‌گیرد تا بر ملتش تکرار نشود. ۳۵. به دشمن خود اعتماد بلکه اعتنا هم نمی‌کند. ۳۶. به کارآمدی فارغ التحصیلان از دانشگاه های کشورِ دشمن بدبین است ۳۷. در تمام مسائل همه جانبه نگر، کلان نگر و آینده نگر است. ۳۸. به سازمانها و نهادهای بین المللی بد بین است. ۳۹. در برابر دشمن از سطح تقابل ایدئولوژیک پایین تر نخواهد آمد. ۴۰. شهادت را نه فقط شیوه از دنیا رفتن بلکه روش زندگی می داند لذا مدام مجاهدانه تلاش می‌کند. 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi
✅ تفاوت تأويل با تعبیر در سورهٴ «يوسف» بسياري از موارد با تأويل ياد شده است در آغاز قصه يوسف (سلام الله عليه) اين‌چنين آمده است كه من يازده ستاره را ديدم با شمس و قمر كه براي من سجده مي‌كنند. آيه چهار سورهٴ «يوسف» اين است كه ﴿إِذْ قَالَ يُوسُفُ لاَِبِيهِ يَا أبَتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ﴾ بعد وقتي به آن مقام عزت رسيد برادران او و پدر و مادر او طبق اين نقل آمدند در برابر او خضوع كردند گفت اين تأويل رؤياي من است ﴿وَخَرُّوا لَهُ سُجَّداً﴾ گفت اين تأويل رؤياي من است كه من قبلاً ديده بودم ﴿وَرَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَي الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّداً﴾ كه آيه صد سورهٴ «يوسف» است ﴿وَقَالَ يَا أَبَتِ هذا تأويل رُؤْيايَ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقّاً﴾ كه تأويل در حقيقت بي تناسب با تعبير نيست منتها تعبير رؤيا مربوط به عالم الفاظ و مفاهيم است كه يك معبّر از آن صورتي كه شخص به يادش است عبور مي‌كند تا به مطلبي كه به ذهنش برسد، برسد و چون از اين صورت عبور مي‌كند به آن مسئله اصلي مي‌رسد اين را مي‌گويند تعبير و اگر آن مسئله اصلي در خارج واقع بشود آن را مي‌گويند تاويل. پس تأويل آن وجود خارجي است تعبير اين صورت مفهومي است. وقتي يوسف(سلام الله عليه) به آن مقام رسيد برادران او و همچنين پدر و مادر او طبق اين نقل در برابر او خضوع كردند و تواضع كردند فرمود اين تأويل آن رؤيا است يعني آنچه كه در آيه چهار همين سوره آمده است ﴿إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ﴾ اين مي‌شود رؤيا. اگر اين رؤيا را كسي براي اوتعبير مي‌كرد مي‌گفت تو به جايي مي‌رسي كه يازده نفر در برابر تو خضوع مي‌كنند و دو شخصيت هم به تو احترام مي‌كنند اين مي‌شد تعبير رؤيا وقتي اين واقعيت در خارج محقق شد مي‌شود تأويل رؤيا. پس يك رؤيا است و ديگري تعبير رؤيا و سومي تأويل رؤيا. تأويل كاري با الفاظ و مفاهيم و معاني ذهني ندارد تأويل مي‌شود وجود خارجي. پس تعبير رؤيا غير از تأويل رؤيا است لذا يوسف(سلام الله عليه) فرمود ﴿هذا تأويل رُؤْيايَ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقّاً﴾ اين تأويل رؤيا است. 💬 آیت‌الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، سوره مبارکه آل‌عمران، آیه ۷ 🗃نشر آثار استاد 🆔 @hasanabasi