✅ایشان در ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای موگر از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، برای مقطع دبیرستان راهی شهر بهبهان شد و در مدرسه 25 شهریور این شهر مشغول تحصیل شد. سال1353دوره دبیرستان را تمام كرد. در همین مقطع دبیرستان در فعالیت های انقلابی حضور می یابد و در خرداد ماه سال 53 توسط ساواک بازداشت می شود و چند شبی را در زندان ساواك گچساران میماند. با گرفتن تعهد آزاد میشود و به خاطر همین نمیتواند درهمه امتحانات خرداد ماه شركت كند. بعد از آزادی به روستا باز میگردد و دیپلمش را در شهریور ماه اخذ میكند.
🍀با پایان دوره دبیرستان، سال 1354 به سربازی رفت و بعد از دوره آْموزشی، به خاطر اینكه دیپلمه بود به عنوان درجهدار انتخاب شد و در رشته تانك دوره دید. دوران سربازی او در 16 اردیبهشت 1356 تمام شد و مشغول مهیا کردن مقدمات ادامه تحصیل در آمریکا شد. تا زمانی كه شرایط سفر برای او فراهم شود در یك شركت آبرسانی بین آبادان-ماهشهر به عنوان رییس كارگزینی مشغول به كار شد.
🌺در این شرکت نیز فعالیتهای سیاسیاش را ادامه داده و تشكل كوچكی در همان شركت راه میاندازد اما پس از مدتی فعالیت این گروه كوچك در آن شركت لو میرود و به بهبهان نقل مكان میكند.
🌹ایشان ۱۵ شهریور سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی تحصیلات خود را آغاز کرد.
🔰در آمریکا فعالیتهای ضد رژیم پهلوی خود را گسترش داد و به فعالیتهای ضد استکباری تبدیل کرد. با برپایی جلسات سخنرانی، به هدایت جوانان مسلمان ساکن آمریکا اقدام کرد و با همکاری تعدادی از دانشجویان مسلمان به تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در ایالت فلوریدا اقدام کرد. در روز هشتم تیر سال ۱۳۵۸ طی یک انتخابات به عنوان نماینده دانشجویان سنت پترزبورگ فلوریدا انتخاب شد.
❇️وقتی در تظاهرات تسخیر لانه جاسوسی در ایران پرچم آمریكا به آتش كشیده میشود، دانشجویان آمریكایی به تلافی این به آتش كشیدن تصمیم میگیرند درصحن دانشگاه پرچم ایران را به آتش بكشند. كشمكشهایی صورت میگیرد و دانشجویان ایرانی میگویند ما چنین اجازهای به شما نمیدهیم. نهایتاً این موضوع با برگزاری جلسه مناطرهای در صحن دانشگاه ختم می شود و از آمریكاییها 4 نفر و از ایرانیها نیز 4نفر در مناظره شركت كردند. از میان دانشجویان ایرانی ایشان به عنوان مسئول انجمن اسلامی شهر سنت پطرزبورگ شركت کرد.
🔻با آغاز جنگ به وطن بازگشت تا در دفاع از کیان و ایمان خود جانانه تلاش کند و با توجه به اینکه او در دوران سربازی دوره سلاحهای سنگین را گذرانده بود، پس از ورود به ایران خود را به سپاه تهران معرفی و پس از طی دوره یک ماهه آموزش نظامی در شیراز، مدت شش ماه را در جبههی آبادان خدمت کرد.ایشان که به او لقب «چمران جنوب» دادهاند، آبان ماه سال ۱۳۶۰ برای بار دوم به جبهه اعزام شد و به عنوان معاون گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان با شروع عملیات فتح المبین، فرماندهی تانکهای چیفتن را بر عهده گرفت.
🌷در پنجمین روز از فروردین سال 61 در عملیات فتحالمبین و منطقه رقابیه به فیض شهادت نائل آمد و در روستای زادگاهش موگر تشییع شد. پس از شهادت ایشان، انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا طی نامهای شهادت ایشان را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفتهاند.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
🌷شهید هدایت الله طیب
رحمت الله علیه و حشرنا الله معه و مع الشهداء و الصدیقین.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇
@Economic_Ethics
🌋قله حماقت و انسانهای همهچیزدان
⁉️همیشه این سوال برام مطرح بود که علت اعتماد بهنفس کاذب بعضی از انسانها چیه و چرا با اینکه اطلاعات و سواد کافی در مورد موضوعی ندارند، ولی اینقدر راحت و با اعتماد بهنفس نظر میدن. تا اینکه با این نمودار آشنا شدم.
⛰ وقتی انسانی اندک اطلاعاتی بهدست میاره، فکر میکنه همهچیزو میدونه و اینجاست که قله حماقت نامیده میشه.
🔦اما وقتی مطالعات و تجربیاتش بیشتر میشه و به ظرفیت ناچیز خود در برابر علم پی میبره، خیلی ناامید میشه.
💡اما کمکم که متخصص میشه، اعتماد بهنفسش رشد پیدا میکنه تا به سطح معقولی برسه.
📌مشکل آدمای همهچیزدان همینه که چون سواد عمیقی ندارن، از قله حماقت پایین نمیان؛ همونجا از آب و هوا لذت میبرن و از دیدن مناظر کیف میکنن؛ یه عده هم براشون کف میزنن و هورا میکشن.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
📌معرفی کتاب
📙بازگشت از فلوریدا: شهید هدایت الله طیب
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇
@Economic_Ethics
🌷از میان مناطق مختلف سفر #راهیان_نور کانال کمیل صفای عجیبی داشت؛ محل شهادت شهید ابراهیم هادی و گردان کمیل و حنظله
🥀آخرین برگ دست نوشتهی شهید ۱۵ ساله کانال کمیل:
امروز روز پنجم است که در محاصره هستیم.
آب را جیره بندی کردهایم.
نان را جیره بندی کردهایم.
عطش همه را هلاک کرده است.
همه را جز شهدا که حالا کنار هم در انتهای کانال خوابیدهاند.
دیگر شهدا تشنه نیستند.
فدای لب تشنهات پسر فاطمه
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇
@Economic_Ethics
30.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣چند نکته در مورد این کلیپ
✔️اول اینکه از زاویه دوربین اینطور برمیاد که فیلمی گرفته نشده.
✔️دوم اینکه علت این همه بیتفاوتیها رو نمیدوم؛ شخصی این همه بیحرمتی میکنه و فحش میده، چرا هیچکس جلوشو نمیگیره؟ چرا هیچ عکسالعملی نشون نمیدن؟ چرا اینقدر بیتفاوت؟
✔️سوم اینکه وقتی قوه قضائیه با کسانی که با ناهیان از منکر برخورد میکنن، برخورد عبرتآموزی نداره، از این بهتر نمیشه.
✔️چهارم اینکه چرا این لالهایی که تازه زبانشون شفا پیدا کرده، از کار قبیح و دور از انسانیت او خانم حرفی نمیزنن و میخوان با تحلیلهای سطل ماستی ازش بگذرن؟
🔻خدا به داد عاقبت کسانی برسه که با کوچکترین مناسبت سعی میکنن به دین حمله کنن.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇
@Economic_Ethics
میخواهید بدانید چطور یک شاخص و آمار ساده میتواند فرهنگ یک جامعه را نابود کند؟
به این مثال توجه کنید
۱. اقتصاددانان به علتی که خواهم گفت جامعه را به دو قسمت تقسیم میکنند. افراد فعال و غیرفعال
۲. فعالین، شاغلین و بیکاران هستند و غیرفعالان کسانی که حتی دنبال شغل نمیگردند
۳. شاخص #نرخ_مشارکت اقتصادی از مجموع درصد شاغلین و بیکاران به دست میآید
۴. شما در حال گزارش به رئیسجمهور هستید! میگویید نرخ مشارکت اقتصادی در ایران ۴۰ درصد و در دنیا ۷۰ درصد است
۵. رئیس جمهور ناراحت میشود و دستور رسیدگی و حل این معضل را صادر میکند
۶. کارشناسان شروع میکنند به نوشتن گزارش و توصیههای سیاستی
۷. تجربههای موفق دنیا بررسی میشود. مثلا کشورهایی که بیشترین نرخ مشارکت را دارند
۸. سیاستهای پیشنهادی در رسانهها تکرار میشود
۹. مسئولین اجرای آنها را ضروری و به نفع جامعه میخوانند
۱۰. سیاست اجرا میشود
۱۱. مادران بالاجبار یا با تحریک و تشویق راهی کارخانهها میشوند و نرخ مشارکت بالا میرود
۱۲. آمارها نشان میدهد که بیشترین مشارکت مربوط به کشورهایی است که بعد و نرخ تشکیل خانواده در آنها کمترین است.
به همین راحتی با یک شاخص غلط و یک آمار ساده میتوان همه را فریب داد
اما این ماجرا به نفع کیست و چرا اقتصاددانان چنین خطایی را انجام میدهند؟
پاسخ: زنان کارگران ارزان برای کارخانهها هستند و خانواده مانع استثمار زنان میشود. به قول دنیای اقتصاد: طلای پنهان اقتصاد ایران!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦭فقط خدا میدونه این حیوون بیچاره رو چقدر زجر دادن تا این حرکاتو انجام بده، چقدر غذا بهش ندادن تا این کارا رو انجام بده.
🍁بعد ما فکر میکنیم خودش از این حرکات خوشش میاد و کاملاً از این نحوه زندگی رضایت داره.
🎯انسان همهچیزو برای خودش میخواد، درحالیکه خدا موجودات را برای خودشون خلق کرد، مگر مواردی که خداوند اجازه داده باشه.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
در این ساعات پایانی سال همدیگه رو حلال کنیم؛ از هم بگذریم تا خدا هم از ما بگذره.
🔰یا مُحْسِنُ قَدْ أَتَاکَ الْمُسِیءُ وَ قَدْ أَمَرْتَ الْمُحْسِنَ أَنْ یتَجَاوَزَ عَنِ الْمُسِیءِ وَ أَنْتَ الْمُحْسِنُ وَ أَنَا الْمُسِیءُ فَبِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَجَاوَزْ عَنْ قَبِیحِ مَا تَعْلَمُ مِنِّی
🔰ای نیکوکار، بدکار به درگاهت آمده، و خود امر فرمودی که نیکوکار از بدکار درگذرد، تو نیکوکاری و من بدکارم، پس به حقّ محمّد و آل محمّد، بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و از اعمال زشتم که خود آگاهی، در گذر.
این دعای زیبا را قبل از تکبیرة الإحرام میخونن که بعد از خواندن این دعا، خداوند متعال میفرماید:ای ملائکه من، شاهد باشید که من او را مورد آمرزش قرار داده و کسانی را که حقّی بر او دارند خشنود نمودم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ویدیویی از انفجار موشک ماهوارهبر یک شرکت ژاپنی
🔹حالا اگه تو ایران بود، میشد نماد ناکارآمدی و عقبافتادگی؛ ولی تو ژاپن میشه نماد پیشرفت و مصداقی از شکستهایی که مقدمه پیروزیهای بزرگ آینده است‼️
#خود_کمبین
#خود_تحقیر
#غرب_پرست
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین آقام
همه میرن تو میمونی برام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ
پروردگارا، گناهان مارا ببخش و بدی هایمان را از ما محو کن، و ما را در زمره نیکوکاران بمیران.
آلعمران/۱۹۳
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇
@Economic_Ethics
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
خدا نگذرد از کسانی که فهم و درکشان از #مشارکت_مردم در امر تولید، در حد تهیه مربای خانگی و ترشی انداختن و ... است.
مخصوصا صدا و سیما که استااااااد به تمام معنای نابود کردن مفاهیم با ارزش است.
به قول علامه جوادی کارگر کسی است که آقای خودش باشد نه اجیر دیگران.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
🔰معمولاً مردمی بودن اقتصاد را در بخش تولید درنظر میگیرن، در حالی که اهمیت مردمی بودن بخش توزیع کمتر از تولید نیست. رشد قارچگونه فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای تهدیدی بسیار جدی برای مغازههای خرد و معمولیست.
📺تبلیغات شدید و غیرمتعارف تلویزیون موجب ایجاد ابرفروشگاههای زنجیرهای شده که امان را از کسب و کارهای خرد در این حوزه بریده. تمام شبکههای تلویزیون درحالی شعار سال را در گوشهای از قاب تصویرشون حک میکنن که گوش فلک را از تبلیغات ابرفروشگاهها کر میکنن؛ اتفاقی اگه بخواد بیفته باید از همین صدا و سیما شروع بشه.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
🎯 تأمین مالی مردمی
🔑به نظر میرسه تأمین مالی، حوزهایست که کمتر مورد توجه قرار گرفته شده؛ درحالی که یکی از کلیدهای اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادیست. تأمین مالی شرکتها به بانکها واگذار شده که روشی زالوصفت دارند و هیچگونه رنگ و بوی مردمی ندارند.
🔍مردم در کجای مشارکت واقعی برای حل مشکلات مالی شرکتها هستند؟ امروزه تقریباً مسلم شده که نه بورس و نه بانکها نمیتوانند یک راهکار مردمی برای حل مشکلات مالی شرکتها باشند.
🏦تأمین مالی مردمی نه با بانک خصوصی انجام میشه و نه با بانک دولتی و اساساً راهحلش، بانک به معنا و مفهمی که ما از آن میفهمیم، نیست. بانک (خصوصی و دولتی) بخشی از راهحل نیست بلکه خود، بخشی از مشکل است؛ باید طرحی نو دراندازیم.
🔦اما راهحل تأمین مالی واقعی و مردمی چیست؟ مسئلهای است که باید به طور جدی درموردش فکر کرد و به راهکار واقعی و قابل اجرا رسید.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی حجم خسارت را هم نمیدانیم!
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇
@Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 یکی دیگه از فواید خشکاله
🔺یک دانشآموز ژاپنی با کشف شیوه جدید استفاده از پسماند میوه در تولید خمیر کاغذ توانست این محصول را جایگزین الیاف چوب درختان جنگلی کند.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فروریختن یک پل در مریلند آمریکا
🔹در پی برخورد یک کشتی باری به پایهٔ پل فرانسیس اسکات در ایالت مریلند، بخشی از این پل فروریخت. تعدادی از کارگران و شهروندان در آب افتادهاند.
💥اگه این اتفاق تو ایران افتاده بود الان کل مسئولین جامعه درگیر پاسخ دادن به اون بودن؛ فضای مجازی ترکیده میشد و انواع و اقسام داستان تخیلی_جنایی و تحلیلهای سطل ماستی افاضه میشد؛ طوفان توییتری راه میفتاد و تمام سلبریتیها در حال اثبات حال و روز فلاکتبارمون بودن؛ اما تو آمریکا نایسه؛ اتفاقه دیگه میفته، کاریش نمیشه کرد.
#خود_تحقیر
#غرب_پرست
#خود_مقصربین
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
در ادامه سعی میکنم یک درک کلی از کلان جریانهای اقتصادی ایران بیان کنم تا نسبت اونارو با اقتصاد مردمی بهتر درک کنیم.
♨️نگاهی کاملاً اجمالی به جریانهای اقتصادی ایران
🔰در ابتدای انقلاب دو جریان با دو دیدگاه اقتصادی شکل گرفت:
✅۱. جناح چپ که همانند چپهای دنیا قائل به دولت حداکثری و دولتی ساختن همه امور بود. دولت میرحسین موسوی نماینده این تفکر اقتصادی بود.
✅۲. جناح راست که همانند راستهای دنیا قائل به اقتصاد غیردولتی بود. این جناح خود، از دو دسته تشکیل شده بود:
☑️الف) گروهی که غیردولتیبودن را معادل خصوصیبودن میدانستند و نگاه آنها تفاوت ماهوی با اقتصاد لیبرالی و سرمایهداری نداشت. دولت سازندگی (رفسنجانی) را میتوان نماینده این گروه دانست.
☑️ب) گروهی که غیردولتیبودن را معادل مردمیبودن میدانستند، نه خصوصیبودن. شهید بهشتی و رهبر انقلاب از این دسته بودند و لذا رهبری در زمان ریاست جمهوری، شدیداً مخالف سیاستهای دولت میرحسین موسوی بود که نهایتاً منجر به استعفای نخستوزیر شد. رهبری همیشه تاکید دارند که اقتصاد را باید همانند جنگ، به سبک مردمی اداره کرد.
💢در ادامه مسیر انقلاب اما، جناح چپ که خود را اصلاحطلب نامیده بود، به سیاستهای لیبرالی روی آورد و جناح راست نیز که خود را اصولگرا نامیده بود، به مسیری بین اقتصاد دولتی و خصوصی متمایل شد. در این میان اما، این رهبری بود که همیشه دغدغه اقتصاد مردمی را داشت و کمتر اقتصاددانی (اسلامی و غیراسلامی) اندیشههای ایشان را درک میکرد و اکنون نیز.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
🎯خصوصیسازی و مردمیسازی
🎙یکی از کجفهمیها، یکسانپنداریِ خصوصیسازی با مردمیسازی است. اقتصاد سرمایهداری کاملاً برپایه بخش خصوصیست که هرچند منجر به پیشرفت قابل ملاحظه اقتصاد شده ولی بنا به اذعان اکثر اندیشمندان و بر پایه شواهد آماری (که در پست بعدی بیان میشود)، این پیشرفت همراه با عدالت نبوده و نابرابری شدیدی به همراه داشته. استثمار و بردگیِ بخش عظیمی از جامعه، حاصل این نابرابری شدید بوده است.
💢در سالهای متمادی، بخش زیادی از اندیشمندان و مسئولین جامعه، به دنبال خصوصیسازی، بهجای مردمیسازی بودهاند.
🔹درحالی که این نسخه، ناکارآمدی خودش را در بحث عدالت اقتصادی بهخوبی نشان داده؛ چه در کشورهای سرمایهداری و چه در کشور ما که بهلحاظ سبک اقتصادی، دستکمی از کشورهای سرمایهداری ندارد.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
هدایت شده از اقتصاد اخلاقی و اخلاق اقتصادی
🔴 نابرابری ثروت در مناطق مختلف جهان
🔷 چنانکه مشاهده میشود، نیمی از جمعیت جهان در بسیاری از مناطق، کمتر از یک درصد ثروت را در اختیار دارند.
🔷 این در حالی است که نزدیک به ۸۰ درصد ثروت، تنها در اختیار ۱۰ درصد بالای جمعتی قرار دارد.
🔷 و این یعنی نابرابری سیستماتیک در ساختار سرمایهداری
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ها علی بشر کیف بشر
▫️چشمت عین الیقین است؛
▫️دستت حبل المتین است؛
▫️به صف پیکار، کار ذوالفقارت آتشین است؛
▫️تکبیرت پرطنین است؛
▫️عَلَمت در آسمانها از همه بالاترین است؛
▫️ضربان قلب تو، سرمایه عمر زمین است؛
▫️صنمی که جبرئیل از باغ روحش خوشهچین است؛
▫️روحِ روحالامین، حیدر امیرالمومنین است.
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
🌺قرض الحسنه در حدیث قدسی
💡الرّسول (صلی الله علیه و آله)- قَالَ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ إِنِّی أَعْطَیْتُ الدُّنْیَا بَیْنَ عِبَادِی قَیْضاً {فَیْضاً} فَمَنْ أَقْرَضَنِی مِنْهَا قَرْضاً أَعْطَیْتُهُ بِکُلِّ وَاحِدَهًٍْ مِنْهُنَّ عَشْراً إِلَی سَبْعِمِائَهًِْ ضِعْفٍ وَ مَا شِئْتُ مِنْ ذَلِک.
🧭پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): خداوند عزّوجلّ فرمودند: «من دنیا را به بندههایم بخشش کردم و هرکه از آن به اختیار خود به من قرضی دهد، به او در برابر هریک از آن ده تا هفتصد برابر خواهم داد، و آنچه در این باره بخواهم.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۵۶۰؛ الخصال، ج۱، ص۱۳۰
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics