هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
سیاستهای بانک مرکزی نه تثبیت است، نه حتی در جهت کنترل مبنایی نرخ ارز.
در واقع، اندک ثباتی که در بازار ارز میبیند، نتیجه نشستن فرزین بر سر سفره امیر عبداللهیان است.
https://eitaa.com/DrRezaGholami
🔹با کلمه #ناترازی جملات زیادی می توان ساخت.
مثلا به دلیل ناترازی در صندوق های #بیمه_گر سن #بازنشستگی افزایش یافت.
شما هم با این کلمه جمله بسازید.
🗣مهدی گمرکی
🆔@Economy_tweet
پازلِ اقــتصاد 📊
🔹با کلمه #ناترازی جملات زیادی می توان ساخت. مثلا به دلیل ناترازی در صندوق های #بیمه_گر سن #بازنشستگی
♦️جملات خود را به ادمین کانال ارسال کنید.
🔹مثلا با کلمه #ناترازی و مبارزه با رانت قیمت گاز مایع و نفت سفید را سهمیه بندی و دلاری /جهانی کردند و جالب اینجاست اجرای این نسخه های جهانی سازی بزرگترین طرح دلال پروری است ، مثلا هرکی سهمیه گاز مایع داره سهمیه شو به دیگران به قیمت دلاری می فروشد یا اینکه خام فروش ها بدون هیچ زحمتی مواداولیه را که در داخل کشور تولید می شود و سرمایه های ملی است در بورس کالا به بهانه رقابت بالاتر از قیمت جهانی به تولیدکنندگان داخلی میفروشند.
نمیدونم مسئولین با کدام عقل و منطق معادن و نفت ملی را به قیمت جهانی/دلاری میفروشند !!!
چرا باید مواداولیه که داخل کشور تولید میشه با دلار دشمن قیمت گذاری کنند و ریال را ذلیل کنند!؟
طبق قانون دولت ها حق ندارند بابت انرژی سودی از مردم دریافت کنند، سیاست دولت ها باید رفاه مردم باشد نه اینکه گران کنند و بنگاهداری کنند
#دولت_بنگاه_نیست
#نه_به_دلاری_فروشی
#ارسالی
🆔@Economy_tweet
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
هموطن عزیزم
از تو خواهش میکنم زیر بار #مصرف_استقراضی نرو.
با تمام وجود شرایط تو را درک میکنم، اما تمنا دارم در این دام جدید نیفت.
سرمایهداری نئولیبرال، مردم را فقیر و سپس مقروض میکند؛ تا به انقیاد کاملشان درآورد.
#نه_به_نئولیبرالیسم
@syjebraily
چرا نگاه فرد به ماشین در ایران نگاه سرمایه گذاری هست.
🔹دربحث خودرو در سراسر جهان ماالگویی داریم وآن این است که هزینه های ثابت (یعنی پول خود ماشین) ۳۰درصد و هزینه های متغیر(مانند عوارض ، بیمه ، پارکینگ) 70درصد است
ولی این بحث در ایران برعکس است در ایران هزینه های ثابت( یعنی پول خود ماشین)92درصد وهزینه های متغیر (عوارض ، بیمه و پارکینگ)8درصد است واین باعث شده است که در ایران نگاه فرد به ماشین نگاه سرمایه گذاری باشد و بحث دیگری که در این مورد در کشور وجود دارد کاهش تعرفه های گمرکی برای خودرو های خارجی است و این بحث باعث شده که همه در ایران به خرید خودرو های خارجی برای سرمایه گذاری داخلی اقدام کنند واین بحث باعث شده است که مردم به خرید خودرو های ایرانی اهمیت کمتری قرار دهند.
و یکی از سیاست های اشتباهی که در کشور درتصمیمات سیاستگذاران وجود دارد این است که خودرو های خارجی وارد کنند که کمبود خودرو دربازار ایران بر طرف و از طرف دیگر تعرفه واردات خودرو را هم کم کردهاند و این باعث شده است که مردم میل به خرید خودرو های خارجی روی بیاورند و صنعت خودرو در کشور انگیزهی تولید خود را از دست بدهد.
ویکی از بحث هایی که امروز در خودرو سازی مطرح شده است این است که امروزه اکثر جامعه برای خرید خودرو برای برطرف کردن نیاز های حمل ونقل اقدام نمیکنند اگر این بحث باشد کسی نمی رود خودرو های خارجی که تعرفه بسته اند به آن را بخرند و صرفا برای سرمایه گذاری است.
#ارسالی
🆔@Economy_tweet
🔹نگاهی به میزان افزایش حقوق در برابر افزایش تورم از سال ۹۱ تا ۱۴۰۱
🆔@Economy_tweet
🔹با تکرار کلمهی «اقتصاد مقاومتی» گفتمانسازی نمیشود، نباید کاری کرد که این کلمه حرف را همینطور این قدر تکرار کنیم که از دهن بیفتد؛ نه، بلکه با تبیین و توضیح و مانند اینها بیان بشود.
۱۳۹۵/۰۶/۰۳
بیانات در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیأت دولت
🆔@Economy_tweet