eitaa logo
پازلِ اقــتصاد 📊
3.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
817 ویدیو
58 فایل
📊پایگاه خبری-تحلیلی پازلِ اقتصاد 🔴مهمترین اخبار و تحلیل های اقتصادی ایران و جهان همراه با رویکردهای اسلامی به اقتصاد 📲ارتباط با ادمین، ارسال محتوای اقتصادی @Saman1157
مشاهده در ایتا
دانلود
‏سیاست‌های بانک مرکزی نه تثبیت است، نه حتی در جهت کنترل مبنایی نرخ ارز. در واقع، اندک ثباتی که در بازار ارز می‌بیند، نتیجه نشستن فرزین بر سر سفره امیر عبداللهیان است. https://eitaa.com/DrRezaGholami
🔹با کلمه جملات زیادی می توان ساخت. مثلا به دلیل ناترازی در صندوق های سن افزایش یافت. شما هم با این کلمه جمله بسازید. 🗣مهدی گمرکی 🆔@Economy_tweet
🔹مثلا با کلمه و مبارزه با رانت قیمت گاز مایع و نفت سفید را سهمیه بندی و دلاری /جهانی کردند و جالب اینجاست اجرای این نسخه های جهانی سازی بزرگترین طرح دلال پروری است ، مثلا هرکی سهمیه گاز مایع داره سهمیه شو به دیگران به قیمت دلاری می فروشد یا اینکه خام فروش ها بدون هیچ زحمتی مواداولیه را که در داخل کشور تولید می شود و سرمایه های ملی است در بورس کالا به بهانه رقابت بالاتر از قیمت جهانی به تولیدکنندگان داخلی میفروشند. نمیدونم مسئولین با کدام عقل و منطق معادن و نفت ملی را به قیمت جهانی/دلاری میفروشند !!! چرا باید مواداولیه که داخل کشور تولید میشه با دلار دشمن قیمت گذاری کنند و ریال را ذلیل کنند!؟ طبق قانون دولت ها حق ندارند بابت انرژی سودی از مردم دریافت کنند، سیاست دولت ها باید رفاه مردم باشد نه اینکه گران کنند و بنگاهداری کنند 🆔@Economy_tweet
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
هموطن عزیزم از تو خواهش می‌کنم زیر بار ‎ نرو. با تمام وجود شرایط تو را درک می‌کنم، اما تمنا دارم در این دام جدید نیفت. سرمایه‌داری نئولیبرال، مردم را فقیر و سپس مقروض می‌کند؛ تا به انقیاد کامل‌شان درآورد. ‎ @syjebraily
چرا نگاه فرد به ماشین در ایران نگاه سرمایه گذاری هست. 🔹دربحث خودرو در سراسر جهان ماالگویی داریم وآن این است که هزینه های ثابت (یعنی پول خود ماشین) ۳۰درصد و هزینه های متغیر(مانند عوارض ، بیمه ، پارکینگ) 70درصد است ولی این بحث در ایران برعکس است در ایران هزینه های ثابت( یعنی پول خود ماشین)92درصد وهزینه های متغیر (عوارض ، بیمه و پارکینگ)8درصد است واین باعث شده است که در ایران نگاه فرد به ماشین نگاه سرمایه گذاری باشد و بحث دیگری که در این مورد در کشور وجود دارد کاهش تعرفه های گمرکی برای خودرو های خارجی است و این بحث باعث شده که همه در ایران به خرید خودرو های خارجی برای سرمایه گذاری داخلی اقدام کنند واین بحث باعث شده است که مردم به خرید خودرو های ایرانی اهمیت کمتری قرار دهند. و یکی از سیاست های اشتباهی که در کشور درتصمیمات سیاستگذاران وجود دارد این است که خودرو های خارجی وارد کنند که کمبود خودرو دربازار ایران بر طرف و از طرف دیگر تعرفه واردات خودرو را هم کم کرده‌اند و این باعث شده است که مردم میل به خرید خودرو های خارجی روی بیاورند و صنعت خودرو در کشور انگیزه‌ی تولید خود را از دست بدهد. ویکی از بحث هایی که امروز در خودرو سازی مطرح شده است این است که امروزه اکثر جامعه برای خرید خودرو برای برطرف کردن نیاز های حمل ونقل اقدام نمی‌کنند اگر این بحث باشد کسی نمی رود خودرو های خارجی که تعرفه بسته اند به آن را بخرند و صرفا برای سرمایه گذاری است. 🆔@Economy_tweet
🔹نگاهی به میزان افزایش حقوق در برابر افزایش تورم از سال ۹۱ تا ۱۴۰۱ 🆔@Economy_tweet
هدایت شده از اقتصاد بومی
مانیفست حزب کمونیست.pdf
922.2K
🔹کتاب مانیفست کارل مارکس 🆔@Economy_tweet
🔹با تکرار کلمه‌ی «اقتصاد مقاومتی» گفتمان‌سازی نمیشود، نباید کاری کرد که این کلمه حرف را همین‌طور این قدر تکرار کنیم که از دهن بیفتد؛ نه، بلکه با تبیین و توضیح و مانند اینها بیان بشود. ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت 🆔@Economy_tweet