#گزیده_کتاب ۱۵
#انقلاب_اسلامی
✅ تکمیل کنیم، نه توجیه و نه تضعیف.
🍃 «مادام كه حكومتى از اهدافش چشم نپوشيده و تخفيف نداده، حتى در زير فشارهاى سياسى و دخالتهاى جاسوسى و نظامى و تحميل جنگ و صلح قد خم نكرده و به جايى وابسته نشده، مادام كه اهداف دست نخوردهاند بايد با حكومت همراه بود، حتى اگر تو را كنار گذارده باشد.
بايد در كنار مشغول بود و نياز مياندارها را تأمين كرد.
اما اگر اهداف از حد رشد، به تكامل، به عدالت، به آزادى، به رفاه تنزل كرد و در همين سطح پرسه زد، بايد دست به كار شد و دوباره و چند باره راه افتاد.
در اين مرحله، تمامى ضعفها و نارسايىها چه در سطح طرح و چه مرحله اجرا را، بايد تكميل و تأمين كرد، نه توجيه و نه تضعيف.»
📚 پاسخ به پیام نهضت آزادی، ص۱۹
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#عکسنوشت
#انقلاب_اسلامی
✳️ شورِ رفتن
✍️ استاد علی صفایی حائری
#صراط
🇮🇷 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک میگوییم. 🌹
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#کوتاه_نوشت ۱۹
🍃 «طرفداران آزادى هم،
به دشمنِ آزادى،
آزادى نمىدهند.»
📚 نقدی بر فلسفه دین...، ص۱۲۸
✍ استاد علی صفایی حائری
Einsadtehran.ir
@EinSadTehran
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
در این گفتگو درباره پرسش های زیر به تبادل نظر می پردازیم:
۱- سبک زندگی چه معنا و مفهومی دارد؟
۲- چه نیازی به انتخاب سبک زندگی داریم؟
۳- برتری سبک زندگی دینی بر سبک زندگی غربی در چیست؟
۴- چه مدل و سبک زندگی انسان را به رضایت و سعادت در زندگی سوق میدهد؟
۵- چه تاثیری آموزش مهارتها در سبک زندگی دارد؟
دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۹ ساعت ۲۰
از صفحه اینستاگرام راز انسان
#شیراز
https://instagram.com/raz_e_ensan?igshid=1y2cf8ccfmagk
📲لینک کانال اطلاع رسانی - عین صاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پادکست ۴
✳️ خسارت بزرگ
🎙 استاد علی صفایی حائری
❓چه قراری را در دلها ریختهایم؟
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#عکسنوشت
#طرحریزی #تربیت_نیرو
✳️ دو کارِ اساسیِ صادقین
✍️ استاد علی صفایی حائری
#تقیه
🌹 سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر علیهالسلام را تبریک میگوییم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر
از ۲۵بهمن۱۳۹۹ تا ۳۰بهمن۱۳۹۹
💠 کلاس مجازی: اسکایپ
سواد رسانهای
https://join.skype.com/cSskLz1sfo1l
شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
https://join.skype.com/e5onNxF5giUL
شرح کتاب نامههای بلوغ
https://join.skype.com/dblQw9cqBcW2
روانشناسی (از حال بد به حال خوب)
https://join.skype.com/k2YhA84mcAmL
کتابخوانی (شناخت، احساس، عمل)
https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8
اصول فقه مظفر
https://join.skype.com/b0nZasx200rb
نظام فکری
https://join.skype.com/m7QqlpVzYZZa
ادبیات عرب
https://join.skype.com/dfGgcBWp3mL9
فهم حدیث
https://join.skype.com/nZJgLmJq4Lgw
تدبر در قرآن- پنجشنبهها
https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ
روضه هفتگی
https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE
🏫 کلاس حضوری:
میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲
🔹 هماهنگی مشاورههای روانشناسی و حقوقی:
خانم خالدیان +989226184837
🔸 فایلهای صوتی کلاسها را میتوانید از ادمینهای کانال دریافت بفرمایید.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاع رسانی - عین صاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
ویژهنامهای_دربارۀ_استاد_صفایی.pdf
4.98M
#معرفی_استاد_علی_صفایی ۷
❇️ ویژهنامهای دربارۀ استاد صفایی
🍃 برای پس از مرگم 👌
✍ استاد علی صفایی حائری
▪️آیتالله حائری شیرازی: قدر این مرد، شناخته نشد.
▫️حجتالاسلام جمشیدی: استاد صفایی انسانی والا از تبار پیامبران.
▪️حجتالاسلام محسن قرائتی: استاد صفایی میگفت: «توجیه حماقت است، تضعیف جنایت و تکمیل رسالت.»
▫️استاد نادر طالبزاده: فرصت ما برای درک مرحوم صفایی کم بود.
▪️حجتالاسلام حسینیانقمی: مرحوم صفایی طبیب دلها بود.
▫️حجتالاسلام رنجبر: بیتعلقی به تمام معنا در وجود مرحوم صفایی مشخص بود.
🍃 شهادت
✍ استاد علی صفایی حائری
🍃 حرفی از روش شناخت و روش تحقیق
✍ استاد علی صفایی حائری
🍃 پاسخ به دو نامه
✍ استاد علی صفایی حائری
🍃 نقطهنظرها و دیدگاههای اصیل اسلامی دربارۀ علوم انسانی
✍ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#عکسنوشت
✳️ شدت فشار و كنترل دشمن نشان مىدهد كه امامان چگونه كار را پيش مىبردهاند...
✍ استاد علی صفایی l #تقیه
🏴 سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیهالسلام را تسلیت میگوییم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
درونگرایی و برونگرایی.mp3
3.34M
#شرح_موضوعی ۱
💠 درونگرایی و برونگرایی
🎙 دکتر هاشم صابریان
🍃 «درون گرا و سر در لاک، كسى است كه فقط با خودش زندگى مىكند و با خيال خودش خوش است و از خيال خودش رنج مىبرد. به بيرون كار ندارد.
حادثههاى بيرون او را گرم نمىكنند و او را حركت نمىدهند كه در او مسخ مىشوند و رنگ مىبازند.
او به حادثهها آگاهى ندارد و به آگاه شدن هم رغبتى نشان نمىدهد؛ كه او با خودش و با خيالش ديگر آگاهى نمىخواهد، حتى اين آگاهىها، او را گم مىكنند و او را از خودش مىگيرند.»
📚 مسئولیت و سازندگی، ص۲۹۳
✍️ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#آیههای_سبز ۷
🍀 روش كار
«يك روز با يكى از دوستانم از ميدان شلوغ شهر مىگذشتيم.
فوجفوج و دستهدسته آدمها را مىديديم كه مسخ شده بودند و عروسک شده بودند و نمايشنامههاى مسخرهاى را كارگردانى و بازى مىكردند.
دور از هر گونه صميميت، فيلمهاى بلندى را كه به درازاى يک عمر بود، صحنهسازى مىكردند.
دوستم كه شاهد آن فوج بازيگر و آن فيلمهاى دراز بلند و خسته و تكرارى بود و آرام آرام به فكر فرو رفته بود با چند كلام، فكرش را به من داد كه
نمىشود با اينها، با اين همه بازيگر كارى كرد.
نمىتوان اين بازيچهها و بازيگرها و تماشاچىها را به كار جدى كشيد.
اصلاً نمىشود كارى كرد!
او هنگامى كه سكوت مرا ديد، پرسيد كه آيا به عقيدهى تو مىتوان كارى كرد؟!
من از او پرسيدم:
آيا اينها همين طور بودهاند يا اين طور شدهاند؟
گفت:
معلوم است كه اين طور نبودهاند
و معلوم است كه اين طور شدهاند.
گفتم:
پس معلوم مىشود كه اين طور هم نمىمانند.
كسانى را كه اينگونه ساختهاند، مىتوان از همان راه خراب كرد و مىتوان از همان راه به شكل ديگر ساخت.
و آن گاه گفتم:
براى من اين مهم نيست كه اينها درست بشوند و خوب بشوند يا نه،
و كار من اين نيست كه به آنها شكل بدهم و آنها را بسازم.
مهم اين است كه شرايطِ خوبشدنِ آنها فراهم بشود و آنها بتوانند از زير جبرهاى حاكم آزاد شوند و با تضادها، به فضاى آزاد برسند و در اين فضا، خودشان برپا بايستند و خود را شكل بدهند و بسازند و يا خراب كنند.
هدف اين نيست كه مردم خوب بشوند. بل هدف اين است كه شرايط خوب شدن آنها فراهم بشود. آن گاه آنها هستند كه مىتوانند انتخاب كنند و اتخاذ كنند.
گفتم: ما اگر مىخواستيم كه خلق را قالبگيرى كنيم و به آنها شكل بدهيم و آنها را به شكل دلخواه در آوريم، به راحتى مىتوانستيم از همان راهى كه شروع كردهاند، شروع كنيم.
سپس توضيح دادم كه چگونه دشمن شروع كرد و چگونه بر روى يک اقليت كار كرد و چگونه اين اقليت را به كار گماشت و چگونه اين اقليت به كار پرداخت و حربۀ سنت و شخصيت ملى و حربۀ عقل و انديشه و حربۀ مذهب را از دستها گرفته و در نتيجه جامعهاى كه شخصيتش را از دست داده بود، مقلد و غربزده بار آمد.
و جامعهاى كه انديشهاش را كنار زده بود به اسارت غريزه رفت و جامعهاى كه مذهبش را باخته بود، به استقبال مكتبها آمد و سرانجام اين جامعۀ مكتبزدۀ غربزدۀ بىشخصيت همين شد كه تو مىبينى و تعجب مىكنى از اينكه بتوان كارى كرد.
تو اگر دويست سال پيش مىشنيدى كه در آن جوّ بسته و در شكم همان تعصب و پرهيز، اين همه آزادى و ولنگارى و بازيگرى زنده مىشود، حتماً همان قدر تعجب مىكردى كه امروز تعجب مىكنى از اينكه در اين جامعۀ ولنگار و اسير، حساب و دقت و سنجشى متولد شود؛ اما كسانى كه كليدها را به دست آوردهاند ديگر نه تعجب مىكنند و نه درنگ مىنمايند كه بر روى اقليتها كارها را گسترش مىدهند و با استعدادها، سنگها را از ميانه برمىدارند.»
📚 آیههای سبز، ص۱۸
✍️ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی مؤسسهٔ شمیم لیلةالقدر از ۲۵بهمن۱۳۹۹ تا ۳۰بهمن۱۳۹۹ 💠 کلاس مجازی: اسکایپ
#اطلاعرسانی
به اطلاعِ شما بزرگواران میرسانیم که
کلاسِ «شناخت، احساس، عمل»،
چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
برگزار نخواهد شد.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir