گزارش92
تدوین و پیگیری تصویب استانداردهای لازم و راهاندازی آزمایشگاههای مرجع،از دیگر اقدامات برای توسعه #اقتصاد_دیجیتال است.ایجاد آزمایشگاههای خدمات ابری،توزیع محتوا،تجهیزات فیبرنوری(لایه دسترسی تاظرفیت 10 و انتقال تا 800 گیگابیت برثانیه) و تهیه استاندارد ملی هوش مصنوعی از جمله آنهاست.
#هزارروزخدمت
گزارش93
برای پایش وضعیت اجرای «آیین نامه حمایت از کسب و کارها وسکوهای #اقتصاد_دیجیتال» و نیز رسیدگی به مشکلات این کسب و کارها،مرکز مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کسب و کارهای اقتصاددیجیتال با شماره تماس 1649 و درگاه 1649.ir راه اندازی شد تا پیگیر حل مشکلات این کسب و کارها از دستگاهها باشد
#هزارروزخدمت
گزارش94
در این دوره با تسهیلگری وحمایت وزارت صمت و ارتباطات،گوشیهای اقتصادی ایرانی به بازار عرضه شدند.از مزایای آنها میتوان به کیفیت وقیمت رقابتی درمقایسه با برندهای خارجی،پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب،ارائه سرویسهایی مثل تماس تصویری بدون اینترنت،پشتیبانی از 5G و...اشاره کرد.این راه ادامه دارد.
پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند برای اولین بار در اردیبهشت1401 راهاندازی شد.عبور تعداد کاربران این سامانه راهبردی و کاربردی از 50میلیون نفر،ضمن اینکه اتفاقی تاریخی است نشانگر پیشرفت بیش از 80درصدی این شاخص در برنامه هفتم(جامعه هدف بالای 18سال)است.
طیب الله به مردم عزیز وخداقوت به همکاران
#دولت_هوشمند
گزارش95
در مجموع با اقدامات صورت گرفته برای توسعه #اقتصاد_دیجیتال در 3سال اخیر،برآوردها حاکی از آن است که سهم ارزش افزوده این بخش از تولید ناخالص داخلی(به قیمت ثابت) از 6.22% در سال99 به 8.5%در پایان1402 رسیده.
با این ریل گذاری،هدف 10% مشخص شده در برنامه هفتم در 2سال آتی قابل دسترس است.
#هزارروزخدمت
گزارش96
در ادامه تبیین عملکرد #هزارروزخدمت به برخی اقدامات بینالمللی برای تقویت #دیپلماسی_فاوا اشاره میکنم.برای توسعه زیرساختهای ارتباطی مشترک و تقویت همکاری در حوزه ارتباطات،فناوری اطلاعات و صنعت فضایی با همسایگان،یادداشت تفاهم همکاری با کشورهای عراق،عمان،پاکستان و روسیه امضا شد که درمسیر اجراست