هدایت شده از بشیرbasheer
🇮🇷
🖼#صرفا_جهت_اطلاع | قوت غالب در #فطریه
🍃🌹🍃
🔻 کسی که در کل سال بیشتر برنج استفاده می کند، آیا باید برنج یا مبلغ سه کیلو برنج را برای فطریه محاسبه کند؟
پاسخ: فطریه اگر از گندم، جو، خرما، برنج و مانند اینها یا پول هر کدام داده شود، کفایت می کند و منحصر به قوت غالب شخص نیست.
#روشنگری | #ثامن | #ماه_رمضان
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۱۴ قرآن کریم ( آیات ۴۳ تا ۵۳ سوره مبارکه یونس)
🍃🌹🍃
🌺 امام رضا (ع) میفرمایند: «لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِالقُرآنِ فَتَضِلّوا» هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد. (امالی صدوق /۴۳۸)
🎙 استاد پرهیزگار
#روشنگری | #ثامن | #ماه_رمضان
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌سخنان جالب داریوش ارجمند راجع به کارهای شهید طالب زاده
#ثامن
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بیانات علامه طباطبایی در خصوص استاد شهید مطهری
♦️گرامیباد12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری وروز معلم
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
🌹۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم گرامیباد
/بشیر
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
حجاب اسلامی_5976409011988201928.mp3
1.68M
🔴بشنوید| آیا حجاب اسلامی باعث فلجشدن نیمی از نیروی کار اجتماع میشود؟!
🌹شهید مرتضی مطهری
#ثامن ۲۱
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
🇮🇷
📝 #یادداشت_کوتاه | پُربرکتترین پدیده منطقه!
🍃🌹🍃
🔻 رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز قدس به فلسفه این روز و دستاوردهای گفتمان مقاومت پرداختند. یکی از بیانات ایشان که نیازمند دقت بیشتر است، این بود که فرمودند: «شکلگیری مقاومت پُربرکتترین پدیدهی این منطقه بوده است». برای بحث و بررسی تأثیر گفتمان مقاومت، باید نگاهی به پیش از شکلگیری این گفتمان و تغییرات پس از آن داشت.
🔸اگر به مناطقی که امروز ذیل گفتمان مقاومت تعریف میشوند نگاهی بیندازیم متوجه میشویم که سرزمین فلسطین پس از شکست فضاحتبار دولتهای عربی در دو جنگ ششروزه و یوم کیپور، کاملاً ذیل سلطه صهیونیستها قرار گرفت. این پیروزی صهیونیستها باعث شد که در سال ۱۹۸۲ به فکر اشغال لبنان بیفتند.
🔹پیروزي انقلاب اسلامی که میشل فوکو از آن به «انقلابی با دستهای تهی» و رابین رایت از آن بهعنوان «آخرین انقلاب بزرگ» یاد میکند، موجب بروز تحول عظیمی در نظام بینالملل شد، تأثیر امام راحل(ره) در منطقه را باید شکلگیری نگاه نو به غرب پس از روی کار آمدن اندیشههای واپسگرایی مانند سلفیت تکفیری و خودفروختگی حکام مرتجع، احیاء و تقویت هویت دینی ملل، به جوشش درآمدن نهضتهای اسلامی، استقلالخواهی مردم منطقه و ... تعریف نمود. شکلگیری گفتمان مقاومت ملهم و متأثر از نهضت امام(ره)، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب «لبنان را از لوث وجود صهیونیستها پاک کرد، عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید و از شر داعش نجات داد، به مدافعان سوری در برابر نقشههای آمریکا مدد رساند، به مردم مقاوم یمن در جنگی که به آنها تحمیل شده است یاری میرساند، با پنجه افکندن به موجودیت غاصبان صهیونیست به توفیق الهی آنها را به زانو درمیآورد».
🔺نکته پایانی: گسترش روزبهروز مقاومت در حالی است که ما شاهد افول قدرت صهیونیسم در منطقه هستیم و رژیمی که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی اعراب را به ستوه آورده بود، امروز از درافتادن با گروههای کوچک مقاومت عاجز است؛ موضوعی که نویدبخش آیندهای روشن برای منطقه است.
✍ یعقوب ربیعی
#روشنگری | #ثامن | #ماه_رمضان
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
🌹پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند:
♦️أنَّهُ إذا قالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبىِّ قُل بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ فَقالَ الصَّبىُّ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ كَـتَبَ اللّهُ بَراءَةً لِلصَّبِىِّ و بَراءَةً لأِبـَوَيهِ و بَراءَةً لِلمُعَلِّمِ؛
♦️وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از آتش در نظر خواهد گرفت.
📚بحارالانوار(ط-بیروت)،ج۸۹،ص257
🌹امام سجّاد عليه السلام : حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ
♦️امام سجّاد عليه السلام :حق استاد تو اين است كه بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى .
📚 كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 2 ، ص 620
/بشیر
#ثامن۲۱
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
#ثامن ۲۱
#جهادتبیین
/بشیر
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
🔴حضرت امام خمینی رحمه الله درباره مقام معلم می فرماید:
♦️ «نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. نقش معلم، بسیار حساس و مهم است و مسئولیت بسیار زیادی دارد. نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است. معلم، امانت داری است که [امانت او] غیر از همه امانت هاست؛ انسان، امانت اوست. امانت های دیگر را اگر کسی خیانت به آن بکند، خلاف کرده است، اما امانت اگر انسان باشد، اگر خدای نخواسته به این امانت خیانت شد، یک وقت می بیند خیانت به یک ملت است، خیانت به یک جامعه است، خیانت به اسلام است. معلم، امانت دار نسلی است که تمام مقدّرات یک کشور، به آن نسل سپرده می شود و تربیت شما باید همراه با تعلیم باشد».
♦️«تعلیم» سرمشق همه انبیاست که از طرف خداى تبارک و تعالى به آنها مأموریت داده شده؛ مأموریت خدا به انبیا همین است که بیایند و آدم درست کنند. و آنهایى که به انبیا نزدیکترند آنها به مقام آدمیت نزدیکترند. آن وقت که ملائکه اشکال کردند که آدمى که مفسد در ارض هست چرا خلق فرمودى. جواب این بود که من مىدانم چیزهایى که شما نمى دانید. دنبالش هم خداوند تعلیم همه «اسماء» را به آدم کرد. و وقتى که عرضه داشت به ملائکه، آنها دیدند که نمىتوانند اینطورى که آدم مىتواند ادراک کند حقایق را، آنها نمى توانند .
♦️نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم.
#ثامن۲۱
/بشیر
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3
هدایت شده از بشیرbasheer
🔴امام خامنه ای:
♦️در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همهی جامعهی تحصیلکردهی کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیلکرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همهچیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چهکسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چهکسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانههای واقعی ارزش معلّم است.
♦️این معلمان چه قدر عزیزند، این شغل معلمى چه قدر ارزشمند است، این مرتبه ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده ى دست معلم مىدانند و سایه ى معلم را بر سر خودشان حس مىکنند
♦️تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناى واقعى کلمه، آثار بسیار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقى مىگذارد.
#ثامن ۲۱
/بشیر
┄┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال بشیر ثامن استان کرمانشاه:ایتا،سروش،روبیکا👇
🆔 eitaa.com/basheer
🆔 sapp.ir/basheer2
🆔 rubika.ir/basheer3