#پرسش97
❓چرا نمیتوانم در گروه یا کانال جدیدی عضو شوم؟
🔹 هر کاربر میتواند مجموعاً در پانصد گروه و کانال عضو باشد. در صورت پر شدن این سقف، هنگام #ساخت_کانال_و_گروه جدید یا کلیک بر روی لینک کانال یا گروه، خطای فوق را خواهید دید
🔸 برای #عضویت_در_کانال_یا_گروه_جدید باید از تعدادی از گروهها و کانالهایی که عضو هستید خارج شوید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش98
❓چگونه با سازنده یک کانال ارتباط بگیرم؟
🔹 اگر سازنده یا مدیران در خود کانال یا بخش توضیحات آن راه ارتباطی معرفی نکرده باشند، امکان #ارتباط_با_سازنده_کانال وجود ندارد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش99
❓چگونه پستهای نامناسب در کانال و گروه را گزارش کنم؟
🔹 برای #گزارش_مطالب_نامناسب در یک کانال یا سوپرگروه، روی پست نامناسب بزنید. سپس از منویی که باز میشود، گزینه «گزارش» را انتخاب کرده و نوع تخلف را مشخص کنید
🔸 همچنین اگر اغلب مطالب یک کانال نامناسب است، میتوانید در داخل کانال روی سه نقطه در بالای صفحه بزنید و گزینه «گزارش» را انتخاب کنید
⚠️ تذکر:
❌ اگر یک کانال یا یک پست سالم و اخلاقی را به عنوان نامناسب گزارش کنید، گزارشهای بعدی شما بررسی نخواهد شد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش100
❓چگونه به ابتدای یک گفتگو بروم؟
🔹 وارد گروه، کانال یا گفتگوی شخصی شوید
روی علامت سه نقطه در بالای صفحه بزنید و گزینه #رفتن_به_اولین_پیام را انتخاب کنید
🔸 این قابلیت در نسخه اندروید فعال است
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
‼️ تذکر مهم
⚠️ مسئولیت حقوقی مطالب منتشر شده در کانالها با سازنده آن است
❌ لذا در انتخاب مدیران کانال خود دقت کنید و بر کلیه مطالب منتشرشده اعم از پستهای محتوایی، تبلیغات و... نظارت داشته باشید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش101
❓چگونه محتویات یک گفتگو را برای خودم پاک کنم؟
در صفحه اصلی برنامه روی نام گفتگوی مورد نظر کلیک کنید و نگه دارید:
👥 در گفتگوی شخصی و گروه عادی:
🔹 از منویی که در پایین صفحه باز میشود روی گزینه #پاک_کردن_تاریخچه یا «Clear History» بزنید. با این کار محتویات گفتگوی شخصی یا گروه عادی فقط برای اکانت شما بطور کامل پاک شده و قابل بازیابی هم نیست
📢 در سوپرگروه و کانال:
🔸 از منویی که در پایین صفحه باز میشود روی گزینه #حذف_از_حافظه_موقت یا «Delete from cache» بزنید
با این کار محتویات گفتگو فقط از روی گوشی شما پاک میشود؛ ولی اگر دوباره وارد کانال یا سوپرگروه شوید، به میزانی که در پیامهای قبلی اسکرول (پیمایش) کنید از سرور دریافت میشود
🔹 این روش در مورد کانالهایی که فیلم و عکس در آنها دانلود کردهاید، موجب آزادسازی بخش قابل توجهی از حافظه دستگاه شما میشود
‼️نکته کاربردی:
🔸 اگر به هردلیل بخشی از پیامهای کانال یا سوپرگروهی را به طور کامل دریافت نکرده باشید، با این کار مشکلتان برطرف خواهد شد
#پاکسازی_گروه #پاکسازی_کانال
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش102
❓نشست فعال چیست و چگونه میتوانم نشستهای فعال اکانت خود را مدیریت کنم؟
🔹 منوی نشستهای فعال، سوابق ورود شما به حسابتان را نمایش میدهد. برای ورود به این بخش، «تنظیمات» را باز کنید و از منوی «حریم خصوصی و امنیت»، روی #نشستهای_فعال بزنید
🔸 در این بخش میتوانید سایر نشستهای احتمالی را ببینید و آنها را بصورت تکی یا یکجا خاتمه دهید
🔹 برای بستن نشستهای قبلی باید حداقل 24 ساعت از ورود به حساب شما در دستگاه فعلی سپری شده باشد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش103
❓ آیا وجود سوابق نشست فعال به منزله هک شدن حساب من است؟
🔹 تا زمانی که #کد_فعالسازی، سیمکارت، گوشی[دستگاه] یا اکانتِ باز خود را در اختیار کسی قرار ندهید، هیچ شخصی امکان ورود به حساب شما یا هک آن را ندارد
🔸 وجود سایر #نشستهای_فعال، لزوما به معنی ورود شخص ثالث به حساب شما نیست
هرگاه با شماره ی خودتان در یکی از نسخههای ایتا (اندروید، ویندوز، وب و...) وارد ایتا شوید و با هر روشی بجز خروج ازحساب کاربری (LogOut) برنامه را ترک کنید، نشست مزبور همچنان فعال محسوب میشود
❌ مثلاً اگر خودتان روی همین دستگاه بدون #خروج_از_حساب کاربری، ایتا را #لغو_نصب کرده یا دستگاه را فرمت کنید یا به هر دلیل نشست شما بسته شود، بعد از ورود مجدد به ایتا، نشست جدیدی ساخته میشود و سابقه حضور قبلی خودتان را در لیست نشستهای فعال خواهید دید
‼️نکته مهم:
🔹 توجه داشته باشید که اپراتورهای اینترنت به کاربران آیپی (IP) شناور ارائه میکنند (بجز عده معدودی که آبونمان آیپی اختصاصی را پرداخت می کنند)
لذا اگر اینترنت را قطع و وصل کنید، اپراتور اینترنت لزوما همان آیپی قبلی را به شما اختصاص نمیدهد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش104
❓چرا نمیتوانم هیچ فیلم و عکسی را در برنامه دانلود کنم؟
🔹 ابتدا از اتصال خود به اینترنت و کیفیت مطلوب آن مطمئن شوید
🔸 اگر نسخه اندروید شما 6 یا بالاتر است، با چک کردن #مجوزهای_دسترسی برنامه مطمئن شوید #دسترسی_ذخیره_سازی و حافظه برای ایتا فعال باشد
🔹 پس از بررسی موارد فوق، چنانچه همه تصاویر را با زمینه سفید (یا تک رنگ) میبینید و حتی پیش نمایش محوشدهی تصاویر را هم مشاهده نمیکنید، حافظه موقت ایتای شما پر شده است و باید طبق آموزشهای بعدی برای #پاکسازی_حافظه اقدام کنید
•┈••✾••┈•
مطالب مرتبط:
چگونه فایلهای اضافی را پاکسازی کنم؟
‼️ نکات مهم:
1️⃣ ممکن است علیرغم وجود مقداری فضای خالی در حافظه گوشی هم دچار این مشکل شوید. لذا اگر همه تصاویر را سفید(یا تکرنگ) میبینید، طبق آموزش فوق عمل کنید
2️⃣ انتقال برنامه به کارت حافظه جانبی هم میتواند موجب #مشکل_دانلود شود. لذا از این کار بپرهیزید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش105
❓فایلهایی که در نسخه اندروید ایتا دانلود میکنم کجا ذخیره شده و چگونه پاکسازی میشوند؟
1️⃣ در هنگام نصب ایتا یک پوشه با نام Eitaa در حافظه داخلی شما ایجاد میشود که خودش شامل 4 زیر پوشه است
فایلهایی که در ایتا دانلود شوند به تفکیک تصاویر، فیلمها، پیامهای صوتی و فایلها در این چهار پوشه نگهداری میشوند
❎ برای #پاکسازی_حافظه از این فایلها میتوانید منوی #مدیریت_حافظه را باز کنید و روی پاک کردن حافظه موقت بزنید
2️⃣ تصاویر Thumbnail (پیشنمایش عکسها) در مسیر زیر در حافظه داخلی ذخیره میشوند:
Android » data » ir.eitaa.messenger
❎ این فایلها نیز از منوی #پاک_کردن_حافظه_موقت قابل حذف هستند. همچنین در صورت #لغو_نصب برنامه هم پاک میشوند
3️⃣ اگر پس از دانلود یک رسانه، روی آن بزنید و گزینه ذخیره در گالری، ذخیره در موسیقیها یا ذخیره در دانلودها را هم انتخاب کنید، فایل فوق علاوه بر پوشه Eitaa در پوشه مدیای دستگاه شما هم ذخیره میشود
بصورت معمول و پیشفرض در اغلب دستگاههای اندرویدی تصاویر و فیلمها در پوشه Pictures، صوتها در پوشه Music و فایلها در پوشه Download ذخیره میشوند
❎ چنین فایلهایی با لغو نصب برنامه یا پاکسازی حافظه موقت ایتا پاک نمیشوند و باید خودتان بصورت مستقیم آنها را حذف کنید
‼️ نکته مهم:
🔘 ایتا بصورت پیشفرض روی #حافظه_داخلی نصب میشود و محل ذخیره دادههای آن هم حافظه داخلی است
🚫 جابجایی برنامه به کارت حافظه موجب اختلال در عملکرد آن از جمله #مشکل_دانلود میگردد؛ لذا #تغییر_محل_نصب یا #تغییر_محل_ذخیره_سازی به هیچ وجه توصیه نمیشود
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
راهنمای جامع ایتا
┄┄┄┅═✧❁ فهرست موضوعی ❁✧═┅┄┄┄ ❇️ با جستجوی #هشتگ های زیر یا کلیک بر روی #شماره_پرسش ها میتوانید به
⬆️ رفتن به فهرست موضوعات کانال ⬆️
#پرسش106
❓چگونه فایلهای اضافی را در برنامه ایتا پاکسازی کنم؟
🔹وارد منوی اصلی برنامه شوید و روی گزینه #مدیریت_حافظه بزنید
◀️ برای پاک کردن متنها:
روی عبارت #پایگاه_داده_محلی کلیک کنید. با این کار همه متنهای شما در گفتگوها، گروهها و کانالها [فقط از روی دستگاه شما] پاک میشود
◀️ برای پاک کردن فایلها:
روی عبارت #پاک_کردن_حافظه_موقت بزنید. در این بخش میتوانید حجم مصرفی تصاویر، ویدئوها، صوتها و... را به تفکیک مشاهده کرده و آنها را پاک کنید
‼️ توجه:
اگر مقابل منوی «پاک کردن حافظه موقت» عبارت «در حال محاسبه» را میبینید و بعد از گذشت چند دقیقه مقدار عددی آن محاسبه نمیشود، بدین معنی است که تعداد فایلهای شما بسیار زیاد است و حجم حافظه داخلی یا قدرت پردازنده دستگاه شما جوابگو نیست
در این حالت برای #پاکسازی_حافظه از روش زیر استفاده کنید:
https://eitaa.com/Eitaa_FAQ/404
⚠️ نکات مهم:
1️⃣ فایلهایی که علاوه بر دانلود در ایتا، روی آنها بزنید و با گزینه «ذخیره در گالری»، «ذخیره در موسیقیها» یا «ذخیره در دانلودها» آنها را ذخیره کنید، با این روش پاک نمیشوند
2️⃣ با این آموزش، متنها یا فایلهای اضافی فقط از روی دستگاه محلی شما پاک میشوند ولی همچنان روی سرورهای ابری ایتا باقی میمانند
یعنی اگر در حالت آنلاین وارد یک گفتگو، گروه یا کانال شوید، این موارد را دوباره دریافت خواهید کرد
3️⃣ پاکسازی حافظه موقت و پایگاه داده محلی میتواند در #بهبود_سرعت و حل #مشکل_دانلود یا هنگکردن دستگاههای ضعیف و متوسط موثر باشد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش107
❓چرا حجم حافظه موقت مصرف شده در دستگاه من محاسبه نمیشود؟
🔹 اگر در منوی #مدیریت_حافظه جلوی عبارت #پاک_کردن_حافظه_موقت پیام «در حال محاسبه...» را میبینید و بعد از گذشت چند دقیقه این منو باز نمیشود، بدین معنی است که تعداد فایلهای شما بسیار زیاد است و حجم حافظه داخلی یا قدرت پردازنده دستگاه شما جوابگو نیست
🔸 با یکی از برنامههای مدیریت فایل، حافظه داخلی دستگاه خود را باز کنید و پوشه Eitaa را در آن بیابید. فایلهای دانلود شده در ایتا به تفکیک تصویر، ویدئو، صوت و... در این پوشه نگهداری میشوند و میتوانید آنها را پاک کنید
🔹 برای پاک کردن فایلهای کش(Cache)، حافظه داخلی را باز کرده و به پوشه Android بروید. سپس پوشه data را باز کرده و پوشهای بنام ir.eitaa.messenger را بیابید و محتویات آن را پاک کنید
🔸 اگر قادر به این کار نبودید، برنامه را #لغو_نصب کرده و مجددا نصب کنید. با این کار هم حافظه کش شما پاک میشود
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش108
❓چه پیامهایی بصورت کامل حذف میشوند؟
1️⃣ در گفتگوی شخصی:
هنگام #حذف_پیام هایی که خودتان فرستادهاید، منوی #حذف_دوطرفه نمایش داده میشود. اگر این تیک فعال باشد، پیام برای مخاطب شما هم پاک خواهد شد
اگر پیامهایی که طرف مقابل فرستاده است را پاک کنید، فقط برای خودتان حذف میشود
2️⃣ در گروه عادی:
اگر عضو عادی باشید شرایط مانند گفتگوی شخصی است. ولی اگر سازنده باشید، میتوانید پیامهای اعضا را هم بطور کامل پاک کنید
3️⃣ در سوپرگروه:
در #سوپرگروه و کانال، حذف فقط کامل است. اگر عضو عادی باشید، فقط میتوانید پیامهای خودتان را بطور کامل پاک کنید
ضمنا سازنده و مدیرانی که دسترسی حذف پیامهای سایرین برایشان تعریف شده باشد، امکان #حذف_پیامهای_گروه را دارند
4️⃣ در کانال:
فقط سازنده و مدیرانی که #دسترسی_حذف_پیام برایشان تعریف شده باشد، امکان #حذف_پیامهای_کانال را دارند
اعضای عادی فقط میتوانند مطالب کانال را مشاهده کنند
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش109
❓چگونه پیامهای حذف شده را بازیابی کنم؟
🔹 پیامهایی که توسط خود کاربر در فضای ابری، گفتگوی شخصی، گروه یا کانال حذف شوند، قابل بازیابی نیستند
🔸 نظر به اهمیت موضوع و برای پیشگیری از اشتباه، #حذف_پیام نیازمند تایید کاربر است
#بازیابی_پیامهای_حذف_شده
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش110
❓چگونه دانلود خودکار فیلم و عکس را غیر فعال کنم؟
🔹 وارد «تنظیمات» شوید و منوی «دادهها و ذخیره سازی» را باز کنید. برای خاموش کردن کامل #دانلود_خودکار_رسانه_ها ، گزینه موجود در تصویر بالا را خاموش کنید
🔸 اگر میخواهید از تنظیمات پیشرفته استفاده کنید، روی گزینههای عکس، پیامهای صوتی، ویدئویی و... بزنید و #دانلود_خودکار را به تفکیک نوع گفتگو و حالت اتصال (داده همراه یا Wi-Fi) تنظیم کنید
🔹 همچنین میتوانید تعیین کنید که ویدئوها، فایلها و... تا حداکثر حجم معینی دانلود شوند
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
‼️ تذکر مهم
🚫 ایتا هر نوع #ممبرفروشی را نقض حریم خصوصی کاربران میداند. لذا هر نوع تبلیغ یا ارائه خدمت در این زمینه در ایتا تخلف است
❌ فرد یا کانالی که اقدام به ممبرفروشی کند و کانال یا گروهی که با این شیوه اقدام به عضوگیری نماید، هر دو متخلفند و ایتا با هر دو طرف برخورد میکند
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش111
❓چرا گاهی آپلود یا دانلود به کندی انجام میشود؟
🔹 توجه داشته باشید که #سرعت_آپلود در اغلب اپراتورهای اینترنت به مراتب از #سرعت_دانلود کمتر است
🔸 بهتر است در ابتدا یک #تست_سرعت انجام دهید. ایتا و سایر برنامهها را بسته و صفحه زیر را در مرورگر باز کنید:
http://www.speedcheck.ir
‼️ نکات مهم:
🔹 اپراتورهای اینترنت، پهنای باند را بصورت اشتراکی در اختیار شما قرار میدهند و لزوماً در همه ساعات، سرعت اسمی ثبت نام شده به شما اختصاص نمییابد
🔸 سایت معرفی شده در این پیام و تمام شرکتهای ارائه دهنده اینترنت، سرعت را با مقیاس b/s (بیت بر ثانیه) نمایش میدهند. در حالیکه نرم افزارهای دانلود، سرعت را بر اساس B/s (بایت بر ثانیه) میسنجند
هر 8 بیت معادل 1 بایت است
یعنی اگر شما در تست سرعت، عدد 800Kb/s را ببینید، میتوانید حداکثر با سرعت 100KB/s دانلود کنید
🔹 اگر سرعت عمومی اینترنت شما پایین باشد، طبیعتا در ایتا یا سایر برنامهها نمیتوانید سرعت بالایی را تجربه کنید
⚠️ نکته کاربردی:
🔸 اگر هنگام استفاده از اینترنت 4G ایرانسل در ساعات اوج مصرف مشکل دارید، تنظیمات اتصال گوشی را در حالت 3G قرار دهید و سرعت را تست کنید
🔹 همچنین طبق تجربه برخی کاربران ایرانسلی، یکبار خاموش و روشن کردن داده همراه میتواند برخی اوقات در بهبود سرعت موثر باشد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش112
❓چرا برخی از فایلها در دستگاه من باز نمیشوند؟
🔹 فایلهایی با پسوند Pdf ، Word و... همچنین صوتهایی با پسوند M4a در ایتا «بصورت فایل» ارسال میشوند
🔸 بستههایی که بصورت فایل ارسال شوند، در خود برنامه باز نمیشوند و پیامرسان فقط آنها را برای شما منتقل میکند
🔹 برای باز کردن هر کدام از این فرمتها باید برنامه پخش کننده یا بازکننده آن فرمت را نصب داشته باشید
(برای باز کردن فایل Pdf نیاز به یک پیدیافخوان و برای باز کردن Word یا Powerpoint نیاز به آفیس دارید. برای باز کردن فایلهای صوتی و تصویری مثل Mkv ,M4a و... هم باید نرمافزار پخش کننده آن را نصب داشته باشید)
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش113
❓آیا امکان مخفی کردن یک گفتگو، گروه یا کانال وجود دارد؟
🔹 در حال حاضر امکان #مخفی_کردن_گفتگو در برنامه ارائه نشده است ولی شما میتوانید با فعال کردن #قفل_برنامه و تعیین یک #رمز_عبور برای آن، امنیت خود را افزایش دهید تا در صورت سرقت احتمالی گوشی هم کسی نتواند به ایتای شما دسترسی داشته باشد
•┈••✾••┈•
مطالب مرتبط:
چگونه برای ورود به برنامه رمز عبور تنظیم کنم؟
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش114
❓هر کدام از تبهای جستجو چه عملکردی دارند؟
#جستجوی_پیشرفته_ابری در ایتا در پنج حالت مختلف انجام میشود که عملکرد آنها به شرح زیر است:
1️⃣ گفتگوها
عملکرد: #جستجوی_مخاطبین و همه افرادی که قبلا با آنها گفتگو داشتهاید + جستجوی نام گروهها و کانالهایی که در آنها عضو هستید
🔹 جستجو در این تب محلی (Local) است و با تایپ اولین حرف آغاز میشود. تعداد نتایج آن هم محدودیتی ندارد
2️⃣ عناوین
عملکرد: #جستجوی_شناسه_کاربری افراد و کانالها + #جستجوی_کانال ها (اسم و توضیحات همه کانالهای عمومی در ایتا)
🔸 برای #جستجو در این تب باید حداقل پنج کاراکتر را تایپ کنید و تعداد نتایج هم فعلاً حداکثر 20 مورد است
3️⃣ شخصی
عملکرد: #جستجوی_پیامهای_شخصی
جستجو در پیامهای موجود در گفتگوهای شخصی و گروههای عادی که شما عضو آنها هستید
(چه شما پیام را فرستاده باشید چه فرد مقابل یا سایر اعضای گروه)
4️⃣ عمومی
عملکرد: #جستجوی_عمومی
جستجو در پیامهای موجود در همه سوپرگروهها و کانالهایی که شما عضو آنها هستید
5️⃣ سراسری
عملکرد: #جستجوی_سراسری
جستجو در پستهای همه کانالهای عمومی در ایتا
(چه عضو آنها باشید و چه عضو نباشید)
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش115
ℹ️ علائم #راهنمای_جستجو در ایتا
📋 نمایش نتایج بر اساس پست یا کانال
با ضربه روی این آیکن تعیین میکنید #نتایج_جستجو بصورت پستهای متوالی نمایش داده شود یا بر اساس کانال (گروه یا گفتگویی) که مطلب در آن واقع شده است
🔍 #تفکیک_نتایج_جستجو بر اساس نوع محتوا
شما میتوانید نتایج #جستجو را بصورت تفکیک شده بر اساس نوع محتوا مشاهده کنید
همه نتایج یا متنها، تصاویر، فیلمها، صوتها و یا فایلها
#جستجو_براساس_نوع_محتوا
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ