#پرسش114
❓هر کدام از تبهای جستجو چه عملکردی دارند؟
#جستجوی_پیشرفته_ابری در ایتا در پنج حالت مختلف انجام میشود که عملکرد آنها به شرح زیر است:
1️⃣ گفتگوها
عملکرد: #جستجوی_مخاطبین و همه افرادی که قبلا با آنها گفتگو داشتهاید + جستجوی نام گروهها و کانالهایی که در آنها عضو هستید
🔹 جستجو در این تب محلی (Local) است و با تایپ اولین حرف آغاز میشود. تعداد نتایج آن هم محدودیتی ندارد
2️⃣ عناوین
عملکرد: #جستجوی_شناسه_کاربری افراد و کانالها + #جستجوی_کانال ها (اسم و توضیحات همه کانالهای عمومی در ایتا)
🔸 برای #جستجو در این تب باید حداقل پنج کاراکتر را تایپ کنید و تعداد نتایج هم فعلاً حداکثر 20 مورد است
3️⃣ شخصی
عملکرد: #جستجوی_پیامهای_شخصی
جستجو در پیامهای موجود در گفتگوهای شخصی و گروههای عادی که شما عضو آنها هستید
(چه شما پیام را فرستاده باشید چه فرد مقابل یا سایر اعضای گروه)
4️⃣ عمومی
عملکرد: #جستجوی_عمومی
جستجو در پیامهای موجود در همه سوپرگروهها و کانالهایی که شما عضو آنها هستید
5️⃣ سراسری
عملکرد: #جستجوی_سراسری
جستجو در پستهای همه کانالهای عمومی در ایتا
(چه عضو آنها باشید و چه عضو نباشید)
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش115
ℹ️ علائم #راهنمای_جستجو در ایتا
📋 نمایش نتایج بر اساس پست یا کانال
با ضربه روی این آیکن تعیین میکنید #نتایج_جستجو بصورت پستهای متوالی نمایش داده شود یا بر اساس کانال (گروه یا گفتگویی) که مطلب در آن واقع شده است
🔍 #تفکیک_نتایج_جستجو بر اساس نوع محتوا
شما میتوانید نتایج #جستجو را بصورت تفکیک شده بر اساس نوع محتوا مشاهده کنید
همه نتایج یا متنها، تصاویر، فیلمها، صوتها و یا فایلها
#جستجو_براساس_نوع_محتوا
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش116
❓جستجوی پیشرفته ابری ایتا چه ویژگیهایی دارد؟
✴️ برای حصول بهترین نتیجه در #جستجوی_پیشرفته_ابری به نکات زیر توجه داشته باشید:
1️⃣ واحد جستجو کلمه است. لذا ضروری است حداقل یک یا چند کلمه را بطور کامل در کادر جستجو وارد کنید
(در تب عنوان، حداقل 5 حرف و در سایر تبها حداقل 3 حرف)
یعنی با جستجوی بخشی از یک کلمه نمیتوانید آن را بیابید. ضمناً هر عبارت هشتگشده هم مجموعا یک کلمه محسوب میشود
📝مثال: #پیام_رسان_ایتا
👈نتیجه: فقط پستهایی که این هشتگ عیناً در آن بکار رفته است نمایش داده میشوند. یعنی با جستجوی #پیام یا #پیام_رسان به این نتایج نمیرسید
2️⃣ وقتی چند کلمه را جستجو میکنید، همهی متنهایی که با هر ترتیبی شامل این کلمات باشند نمایش داده میشوند
📝مثال: پیام رسان ایتا
👈نتیجه: همه پستهایی که کلمات «ایتا»، «پیام» و «رسان» با هر ترتیبی در آنها موجود باشند نمایش داده میشوند
3️⃣ برای جستجوی عین یک عبارت چند کلمهای، آن را در بین " " قرار دهید
📝مثال: "پیام رسان ایتا"
👈نتیجه: همه پستهایی که عین عبارت «پیام رسان ایتا» در آنها باشد نمایش داده میشوند
4️⃣ اگر میخواهید کلمهای را در نتایج جستجو استثنا کنید، قبل از آن علامت - (منها) قرار دهید
📝مثال: ایران ایتا -تلگرام
👈نتیجه: پستهایی که کلمات «ایتا» و «ایران» در آن هست، ولی «تلگرام» در آن نیست، جستجو میشوند
«ایتا نخستین پیامرسانی است که جستجوی سراسری و جستجوی عمومی با قابلیتهای فوق را به کاربران خود تقدیم کرده است»
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش117
❓#ترند چیست و چگونه میتوانیم مطالبمان را #ترند کنیم؟
🔹 #ترند مفهومی است که مباحث عمومی و مهم را از دید کاربران شبکههای اجتماعی معرفی میکند
🔸 #هشتگ هایی که در یک بازه زمانی محدود به تعداد زیادی منتشر شوند، اصطلاحاً #ترند میشوند. ایتا #هشتگ های پرکاربرد را بصورت لحظهای در بازه زمانی 12 ساعت، 24 ساعت، هفته و ماه اخیر شمرده و در منوی داغترینها به کاربران معرفی میکند
🔹 با کلیک بر روی هر #ترند در منوی داغترینها، آن عبارت در تمام کانالهای عمومی ایتا جستجو میشود
🔸 اگر متن تولیدی شما حاوی #هشتگ هایی باشد که مورد پسند و بازنشر سایرین قرار گیرد، شانس #ترند شدن خواهد داشت
⚠️ نکات مهم:
🔹 در معرفی #ترند ها، پستهایی شمارش میشوند که فاقد هرگونه #تبلیغ یا لینک دعوت (جوین) بوده و حداکثر سه #هشتگ در آنها ایجاد شده باشد
🔸 اگر در یک پست، یک #هشتگ بارها درج شود، در شمارش ترند فقط یکبار منظور میشود. یعنی #هشتگ های تکراری در یک متن موجب ارتقای رتبه آن نمیشود
✍🏻مثال: در سیستم ترند ایتا همین متن که شما در حال مطالعه آن هستید، حاوی سه هشتگ منحصر بفرد ( یعنی #ترند ، #هشتگ و #تبلیغ ) میباشد که هر کدام یکبار شمرده میشوند
ضمناً اگر عبارت دیگری (علاوه بر این سه مورد) در همین متن هشتگ شود، کل متن از چرخه ترند حذف میگردد
🔹 کانالهایی که هشتگهای ترندشده را در پست غیرمرتبط با محتوا درج کنند، بصورت دائمی از جستجوی سراسری هشتگها محروم میشوند
🔸 ایتا نیز مانند سایر شبکههای اجتماعی، به مرور زمان و با استفاده از ابزارهای متنوع هوش مصنوعی، نحوه معرفی ترندهای برتر را بهبود میبخشد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش118
❓ چرا هنگام جستجوی هشتگهای ترند شده کانال من دیده نمیشود؟
کانالی در #جستجوی_سراسری_هشتگ های ترندشده قابل مشاهده است که:
🔹 کانال عمومی و فعال باشد
🔸 حداقل پانصد نفر از اعضای کانال بصورت اختیاری و با لینک عضو شده باشند
همچنین پستهایی در این جستجو یافت میشوند که:
🔹 حداکثر حاوی سه هشتگ منحصر به فرد باشند
🔸 فاقد تبلیغ یا #لینک_دعوت (جوین) باشند
«ضمنا استفاده از هشتگهای ترند شده در پست نامرتبط با محتوا موجب #محروم_شدن_کانال از #جستجوی_سراسری هشتگها میشود»
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش119
❓آیا ایتا آیدی یاب دارد؟
🔹 برای #جستجوی_آیدی اشخاص و کانالها روی علامت 🔍 در بالای صفحه بزنید و در تب «عناوین»، حداقل پنج حرف از شناسه مورد نظرتان را با زبان انگلیسی وارد کنید تا جستجو شود
#آیدی_یاب
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش120
❓چرا وقتی کاربران اسم کانالم را جستجو میکنند، کانال من جزو نتایج نمایش داده نمیشود؟
🔹 کاربرانی که عضو کانال شما باشند با جستجوی عنوان کانال در سربرگ «گفتگوها» اسم کانال شما را مییابند ولی کسانی که عضو نیستند برای جستجو در عنوان، شناسه و توضیحات کانالهای عمومی، باید در تب «عناوین» جستجو کنند
🔸 چون تعداد نتایج در #جستجوی_عنوان_کانالها محدود است (فعلا 20 مورد)، اگر اسم یک کانال در ایتا مشابه زیادی داشته باشد، ممکن است در این بخش دیده نشود
☑️ راهکار:
🔹 برای هدایت مخاطبانتان میتوانید یک اسم منحصر به فرد یا عنوانی که مشابه کمتری دارد انتخاب کنید
🔸 یا از کاربران بخواهید شناسه عمومی (Username) کانال شما را جستجو کنند
🔹 یا شناسه کانالتان را در زیر پیامها درج کنید تا در تب جستجوی سراسری دیده شود
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا
@Eitaa_FAQ
📜 سواد رسانه
⚠️ هر نوع آموزش هک، ارائه #پروکسی، فیلترشکن و آموزش عبور از فیلترینگ و نیز انتشار لینکهای فیشینگ (کلاهبرداری) از جمله مصادیق مجرمانه میباشد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش121
❓چرا برخی شمارهها پیامک فعالسازی ایتا را دریافت نمیکنند؟
🔹 وقتی اخیرا در ایتا آنلاین بودهاید، #کد_فعالسازی بصورت پیشفرض درون برنامه ارسال میشود و برای دریافت آن از طریق sms، باید بر روی عبارت «دریافت کد از طریق پیامک» یا «Send code via SMS» هم بزنید
🔸 اگر با وجود این کار کد دریافت نشد، توضیحات زیر را ملاحظه فرمائید:
#پیامک حاوی #کد_فعالسازی_ایتا ، از یک سرشماره Mask ارسال میشود. یعنی شما به جای شماره فرستنده، کلمه eitaa را مشاهده میکنید
در برخی گوشیها و نرمافزارهای پیامکخوان، سرشمارههای غیرعددی (Mask) به صورت پیشفرض تبلیغاتی تلقی شده و مسدود میشوند
(یعنی پیامک ایتا توسط گوشی شما فیلتر میشود، نه مخابرات)
✅ راهکار چیست؟
در برنامهی پیامک گوشی، پوشه Spam (اسپم یا هرزنامه) را هم چک کنید یا در تنظیمات برنامه پیامکتان، مسدود کردن خودکار پیامها را غیرفعال کنید
‼️ نکته بسیار مهم:
🔹 تنظیمات برنامه پیامکخوان گوشی را با مسدودکردن دریافت پیامکهای تبلیغاتی از طریق اپراتور اشتباه نگیرید
سرشماره ارسال پیامک ایتا خدماتی است. یعنی پیامکهای ایتا مانند پیامکهای بانکی از طرف مخابرات برای همه شمارههای تلفن همراه ارسال میشود؛ حتی کسانی که دریافت پیامکهای تبلیغاتی را از طریق اپراتور غیرفعال کرده باشند
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش122
❓چرا برخی شمارهها از حضور در ایتا محروم میشوند؟
🔹 حسابهایی که از قوانین ایتا تخلف کنند، بسته به نوع تخلف ممکن است با محرومیتهای مختلفی از جمله #اخراج_از_ایتا مواجه شوند
🔸 انتشار محتوای مستهجن در ایتا از جمله تخلفاتی است که منجر به #محرومیت_از_ورود_به_ایتا به صورت دائمی میشود
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش123
❓چرا پس از دلیت اکانت نمیتوانم مجددا وارد برنامه شوم؟
🔹 بعد از اولین #دلیت_اکانت یا #حذف_حساب_کاربری میتوانید بلافاصله با همان شماره وارد ایتا شوید و حساب جدیدی بسازید. ولی در صورت دلیت اکانت مکرر، تا مدتی امکان ورود به برنامه را نخواهید داشت
🔸 مدت انتظار بسته به تعداد دفعات قبلی حذف حساب متفاوت است و بصورت تصاعدی افزایش مییابد
❌ این موضوع قبل از حذف حساب کاربری هشدار داده میشود
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش124
ℹ️ #راهنمای_تصویری_پخش_صوت
🔹 پس از اتمام پخش صوت، فایل بعدی بصورت خودکار دانلود و پخش میشود. مگر اینکه دانلود را متوقف کنید یا تکرار همین فایل را روشن کرده باشید
🔸 برای تغییر #ترتیب_پخش_صوت ، گزینه جهت مخالف را روشن کنید
🔹 با لمس گزینه نمایش در گفتگو، به موقعیت فایل جاری در گفتگو میروید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش125
❓چرا هنگام پخش پیامهای صوتی صدا قطع میشود؟
🔹 در «تنظیمات» ایتای شما گزینهای بنام «بالا بردن جهت صحبت» وجود دارد. وقتی این گزینه روشن است:
🔸 اگر در حین گوش کردن به یک #پیام_صوتی (Voice/وُیس) #سنسور_مجاورت_گوشی فعال شود، #پخش_پیام_صوتی از بلندگوی اصلی قطع شده و ادامه صوت از بلندگوی مکالمه (اسپیکری که هنگام تلفن کردن صدای مخاطب را از آن میشنوید) پخش خواهد شد
🔹 همچنین اگر سنسور مجاورت غیرفعال شود، پخش صوت متوقف (Pause) شده و برای ادامه پخش باید روی ◀️ بزنید
🔸 اگر پیام صوتی را از بلندگوی مکالمه بشنوید، پس از اتمام آن میکروفون فعال شده و پاسخ شما ضبط میشود
‼️ سنسور مجاورت چیست؟
✴️ در گوشیهایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند، چنانچه دست یا هر شیء دیگری را به بخش بالایی صفحه نمایش نزدیک کنید، سنسور مجاورت فعال شده و صفحه نمایش شما خاموش میشود. شبیه کاری که در مکالمه با گوشی اتفاق میافتد
❌ برای غیرفعال کردن سنسور مجاورت حین پخش پیام صوتی(Voice/وُیس) وارد «تنظیمات» شوید و گزینه «حسگر مجاورت» را خاموش کنید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش126
❓چگونه پیامهای صوتی را ذخیره یا اشتراک گذاری کنم؟
🔹 #پیامهای_صوتی در ایتا [و تلگرام] با فرمت ogg ارسال میشوند. این پیامها در داخل برنامه قابل اشتراک گذاری یا ذخیره در موسیقیها نیستند
🔸 برای #اشتراک_گذاری_پیام_صوتی ابتدا آن را دانلود کنید. سپس به حافظه داخلی دستگاه مراجعه و پوشه Eitaa را باز کنید. زیرپوشه Eitaa Audio را باز کنید. #فایل_ogg پیام صوتی مورد نظرتان را بیابید و در صورت نیاز آن را کپی، منتقل یا اشتراکگذاری کنید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش127
❓چگونه پیامهای صوتی را با دور تند پخش کنم؟
🔹 برای #پخش_پیامهای_صوتی_با_دور_تند هنگامی که یک پیام صوتی (Voice/وُیس) در حال پخش میباشد، مطابق تصویر در نوار پخشکننده در بالای صفحه گزینه 2X را روشن کنید
🔸 برای #پخش_ویس_با_سرعت_عادی هم این گزینه را خاموش کنید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش128
❓هنگام اجرای نسخه ویندوز با خطا مواجه میشوم
🔹 اگر هنگام اجرای #نسخه_ویندوز خطای موجود در تصویر را مشاهده کردید، بر روی SKIP بزنید و دوباره برنامه را اجرا کنید
🔸 در صورت تکرار خطا، وارد پوشه محل نصب ایتا شوید. پوشه edata را باز کنید. فایلهای سیستمی موجود در آن را حذف کنید. سپس دوباره برنامه را اجرا کنید
(هنگام اولین اجرا باید شماره تلفن را وارد کرده و کد فعالسازی را دریافت نمائید)
#خطا_در_نسخه_ویندوز
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش129
❓هنگام اجرای نسخه ویندوز، گفتگوها بارگیری نمیشود
🔹 اگر هنگام اجرای #نسخه_ویندوز با پیغام #در_حال_اتصال در گوشه پایینی و سمت چپ برنامه مواجه میشوید، ابتدا چک کنید تاریخ و ساعت ویندوز شما به درستی تنظیم شده باشد
🔸 اگر در محل کار یا یک مکان عمومی به اینترنت متصل هستید، ممکن است اینترنت شما مستقیم نباشد و از یک پروکسی محلی عبور کند. برای تنظیم #پروکسی در نسخه ویندوز، روی عبارت «درحال اتصال» بزنید تا پنجره #تنظیمات_پروکسی باز شود
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش130
❓هنگام ساخت گروه یا کانال جدید با خطا مواجه میشوم
🔹 اگر هنگام #ساخت_گروه_یا_کانال_جدید خطای موجود در تصویر را میبینید، اکانت شما از ایجاد گروه یا کانال جدید محروم شده است
🔸 کاربرانی که با نشر محتوای نامناسب هنجارشکنی نموده و موجب نارضایتی سایر کاربران شوند، با چنین محرومیتی مواجه میشوند
🔹 بسته به نوع تخلف و سابقه کاربر این محرومیت میتواند دائمی یا برای مدت زمان مشخصی اعمال شود
🔸 در صورت نیاز، میتوانید برای پیگیری وضعیت به @report پیام دهید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
‼️ توصیه کاربردی
✴️ با عضویت در کانال اطلاع رسانی رسمی ایتا به نشانی @eitaa از جدیدترین اطلاعیهها، بروزرسانیها و موضوعات مهم مرتبط با ایتا آگاه شوید
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ
#پرسش131
❓تب مهمترینها چیست و چه پیامهایی در آن نمایش داده میشود؟
🔹 #تب_مهم_ترینها در حال حاضر فقط در #نسخه_ویندوز ایتا فعال است و پیامهایی که در مدت 24 ساعت اخیر در سوپرگروهها و کانالهای شما درج و #سنجاق یا #پین شده باشند، در آن نمایش داده میشود
🔸 برای پرهیز از استفادههای تبلیغاتی، از هر کانال و سوپرگروه در هر 24 ساعت حداکثر یک #پیام_سنجاق_شده در این تب نمایش داده میشود
🔹 اگر هنگام سنجاق کردن یک پیام در سوپرگروه، تیک «اطلاع رسانی به اعضا» غیرفعال شود، پیام فوق برای اعضا در تب مهمترینها نمایش داده نخواهد شد
🔰راهنمای جامع کاربران ایتا:
@Eitaa_FAQ