eitaa logo
الی بیت المقدس
50 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
28 فایل
چکیده کانالهای مفید
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ رئیسی و کودتای سفید 🔹جناح اصلاح‌طلب (بویژه طیف افراطی و بقایای جبهه مشارکت) پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، راهبرد «کودتای سفید» را با هدف زمین زدن و به بن‌بست کشاندن دولت رئیسی و با مشارکت و هماهنگی رسانه‌های لندنی و مثلث حاکم بر فضای مجازی (تیرانا، تل‌آویو و ریاض) طراحی و به اجرا گذاشته‌اند و ماجرای خوزستان گام اول از این راهبرد بوده و گام‌های بعدی آن به تناسب مشکلات پیش روی دولت سیزدهم، برداشته خواهد شد. 🔹ماهیت این کودتا به شرح زیر است : با توجه به انبوه مشکلات بجا مانده از دولت روحانی، در هر مقطع زمانی یکی از این مشکلات برجسته سازی شده و مطالبات مردم با هدایت فضای مجازی و رسانه‌های لندنی، تبدیل به آشوب و «تجمعات خونین» می‌شود و دولت رئیسی را مجبور می‌کند تا برای آرام کردن آن آشوب، توجه خود را به آن نقطه متمرکز کند و تکرار این روند، امکان برنامه ریزی صحیح و اقدامات اصولی را از دولت سیزدهم خواهد گرفت و آن را در گردابی از مطالبات بی‌پایان غرق کرده و عملا به عنوان دولتی ورشکسته و ناکارآمد به جامعه معرفی خواهند کرد. ▪️ وقوع چنین حالتی، بهترین بهانه برای حذف نیروهای انقلاب از حاکمیت را فراهم کرده و به عنوان سند قطعی برای اثبات ناکارآمدی حکومت دینی و نیروهای انقلابی، مورد استفاده کودتاچیان قرار خواهد گرفت. 🔹به همین دلیل لازم است رئيس جمهور منتخب تدابیر زیر را جهت خنثی کردن این کودتا بکار گیرد: ١) استفاده از نیروهای انقلابی و کارشناس در عرصه جنگ روانی در مجموعه رسانه‌ای دولت جهت مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای هماهنگ شبکه‌های ماهواره‌ای لندنی و افراطیون اصلاحات. ▪️وجود نیروهای رسانه‌ای دولت احمدی نژاد در مجموعه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی دولت سیزدهم، مکمل کودتای سفید خواهد شد و امکان موفقیت کودتاچیان را افزایش خواهد داد! چرا که این نیروها فاقد نگرش اعتقادی و انقلابی بوده و به طمع مقام و موقعیت خود را به دولت سیزدهم قالب کرده و بنا به نگرش حاکم بر دولت احمدی نژاد به باج دادن و سرخم کردن دربرابر هجمه‌های رسانه‌ای اصلاحات عادت دارند اما در برابر نیروهای انقلابی رویکردی تهاجمی و قلدرمآبانه در پیش می‌گیرند و نتیجه این روند تقویت جنگ روانی کودتاچیان و پراکنده شدن نیروهای انقلابی از اطراف دولت رئیسی خواهند شد. ٢) پرهیز از واکنش‌های عاطفی و هیجانی در مجموعه دولت به حوادثی مانند بحران آبی خوزستان. چرا که این واکنش‌ها به نوبه خود منشأ شکل گیری بحران‌های بعدی خواهد بود. (مانند دادن وعده‌های غیر عملیاتی جهت فرونشاندن خشم مردم در مناطق بحران زده) در ضمن چنین واکنش‌هایی، عملا این پیام را به جامعه القا می‌کند که برای دستیابی به مطالبات خود از اهرم شورش و ناآرامی استفاده کنید! 🔹بکار گیری نیروهایی که تجربه کاری آنها صرفا در حوزه استانی و محلي بوده در مناصب ملی حساس مانند وزارت کشور، وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌های پایتخت و ... عملا منجر به تقویت طرح کودتاچیان می‌شود، چرا که این افراد برای کسب تسلط و تجربه لازم جهت مواجهه با اعتراضات و تجمعات و تسلیم نشدن در برابر امواج رسانه‌ای کودتاچیان، نیازمند زمان و پختگی لازم اند و تا با پیچیدگی‌های سیاست و رسانه در سطح ملی آشنا نشوند قادر به برخورد منطقی با آشوب‌ها و اعتراضات و مهار آنها نخواهند بود. در عین حال مناصب ملی و مناسبات قدرت و سیاست پایتخت، در ذهن این افراد ابهتی دارد که انتصاب این افراد به مسئولیت‌های ملی (بدون کسب تجربه در موقعیت معاون یا مشاور) باعث «خودباختگی و مقهوریت» آنها در مواقع بحرانی خواهد شد و این همان نکته‌ای است که طراحان و مجریان کودتای سفید از آن به عنوان فرصت طلایی جهت پیشبرد طرح کودتا استفاده خواهند کرد. ❇️ پرهیز از نگرش محلی و استانی برای حل مشکلات و اتخاذ سیاست‌های کلان و ملی در مواجهه با مطالبات به حق مردم، منطقی‌ترین راه برای برخورد ریشه‌ای با معضلات و پاسخ گویی پایدار به خواسته‌های مردمی است و تا مباحث بنیادین مانند «آمایش جمعیت» در ذهن دولتمردان ما جا نگیرد و جا نیفتد، امکان حل قطعی مشکلات محلی از طریق اتخاذ سیاست‌های ملی و راهبردی وجود نخواهد داشت و این همان نقطه‌ای است که دولتمردان را ناگزیر از مشورت با عالمان انقلابی و حکومت عالمانه خواهد کرد. دکتر تحلیل سیاسی و جنگ نرم @tahlile_siasi @tahlile_siasi
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۱۰۱ تا ۹۹ ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (از خطبه هایی است که در آن حوادث سخت آینده را بیان می دارد که در شهر کوفه ایراد شد.) 1⃣ ستايش و اندرز ♦️ستايش خداوندی را که اوّل هر نخستين است و آخر هر آخری. چون پيش از او چيزی نيست بايد که ابتدايی نداشته باشد و چون پس از او چيزی نيست پس پايانی نخواهد داشت و گواهی می دهم که جز او خدايی نيست و خدا يکی است؛ آن گواهی که با درون و برون و قلب و زبان هماهنگ باشد. ای مردم! دشمنی و مخالفت با من شما را تا مرز گناه نراند و نافرمانی از من شما را به پيروی از هوای نفس نکشاند و به هنگامِ شنيدنِ سخنِ من به گوشه چشم يکديگر را ننگريد. 2⃣ خبر از حوادث خونين آينده ♦️ سوگند به آن کس که دانه را شکافت و جانداران را آفريد، آنچه به شما خبر می دهم از پيامبر امّی (صلی الله علیه و آله) است. نه گوينده دروغ گفت و نه شنونده ناآگاه بود. گويا می بينم شخص سخت گمراهی را که از شام فرياد زند و بتازد و پرچم های خود را در اطراف کوفه بپراکند و چون دهان گشايد و سرکشی کند و جای پايش بر زمين محکم گردد، فتنه فرزندِ خويش را به دندان گيرد و آتشِ جنگ شعله ور شود. روزها با چهره عبوس و گرفته ظاهر شوند و شب و روز با رنج و اندوه بگذرند. و آنگاه که کشتزار او به بار نشست و ميوه او آبدار شد و چون شتر مست خروشيد و چون برق درخشيد، پرچم های سپاهِ فتنه از هر سو به اهتزاز درآيد و چونان شب تار و دريای مُتلاطِم به مردم روی آورند. از آن بيشتر چه طوفان های سختی که شهر کوفه را بشکافد و چه تندبادهايی که بر آن وزيدن گيرد و به زودی دَستِجَات مختلف به جان يکديگر يورش آورند. آنها که بر سر پا ايستادند درو شوند و آنها که بر زمين افتادند لگدمال گردند. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۱۰۱ تا ۹۹ ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (زيد بن وهب از اصحاب امام است، نقل می كند كه اين خطبه در روز جمعه در شهر كوفه ايراد شد) خدا را بر نعمتهايی كه عطا فرمود ستايش می كنيم و در كارهای خود از او ياری می جوييم، از او سلامت در دين را خواهانيم آنگونه كه تندرستی بدن را از او درخواست داريم. 1⃣ پرهيز از دنياپرستی ♦️ای بندگان خدا! شما را به ترک دنيايی سفارش می کنم که شما را رها می سازد، گر چه شما جدايی از آن را دوست نداريد. دنيايی که بدن های شما را کهنه و فرسوده می کند، با اينکه دوست داريد همواره تازه و پاکيزه بمانيد. شما و دنيا به مسافرانی مانيد که تا گام در آن نهند، احساس دارند که به پايان راه رسيده اند و تا قصد رسيدن به نشانی کرده اند گويا بدان دست يافته اند، در حالیکه تا رسيدن به هدف نهايی هنوز فاصله های زيادی است. چگونه می تواند به مقصد رسد کسی که روز معيّنی در پيش دارد و از آن تجاوز نخواهد کرد!؟ مرگ به سرعت او را می راند و عوامل مختلف او را بر خلاف خواسته خود از دنيا جدا می سازد. 2⃣ روش برخورد با دنيا ♦️پس در عزّت و ناز دنيا بر يکديگر پيشی نگيريد و فريب زينت ها و نعمت ها را نخوريد و مغرور نشويد و از رنج و سختی آن نناليد و ناشکيبا نباشيد، زيرا عزّت و افتخارات دنيا پايان می پذيرد و زينت و نعمت هايش نابود می گردد و رنج و سختی آن تمام می شود و هر مدّت و مهلتی در آن به پايان می رسد و هر موجود زنده ای به سوی مرگ می رود. آيا نشانه هايی از زندگیِ گذشتگان که بر جا مانده شما را از دنياپرستی باز نمی دارد؟ و اگر خردمنديد آيا در زندگانی پدرانتان آگاهی و عبرت آموزی نيست؟ مگر نمی بينيد که گذشتگانِ شما باز نمی گردند؟ و فرزندان شما باقی نمی مانند؟ مگر مردمِ دنيا را نمی نگريد که در گذشتِ شب و روز حالات گوناگونی دارند: يکی می ميرد و بر او می گريند و ديگری باقيمانده به او تسليت می گويند، يکی ديگر بر بستر بيماری افتاده، ديگری به عيادت او می آيد و ديگری در حالِ جان کندن است و دنياطلبی در جستجویِ دنياست، که مرگ او را در می يابد و غفلت زده ای که مرگ او را فراموش نکرده است و آيندگان نيز راه گذشتگان را می پويند. به هوش باشيد! مرگ را که نابودکننده لذّت ها و شکننده شهوت ها و قطع کننده آرزوهاست، به هنگام تصميم بر کارهای زشت به ياد آوريد و برای انجام واجبات و شکر در برابر نعمت ها و احسان بی شمار الهی از خدا ياری خواهيد. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۱۰۱ تا ۹۹ ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( نوشته اند كه اين سخنرانی را در جمعه سوّم ايّام خلافت خود در سال ۳۵ هجری در روز جمعه ايراد فرمود.) 1⃣ شناخت خدا ♦️ستايش خداوندی را سزاست که احسان فراوانش بر آفريده ها گسترده و دست کرم او برای بخشش گشوده است. او را بر همه کارهايش می ستاييم و برای نگهداری حقِّ الهی از او ياری می طلبيم و گواهی می دهيم جز او خدايی نيست. 2⃣ ويژگی های پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) ♦️و گواهی می دهيم که محمّد(صلی الله علیه و آله)بنده و فرستاده اوست. او را فرستاد تا فرمان وی را آشکار و نام خدا را بر زبان راند. پس با امانت رسالت خويش را به انجام رساند و با راستی و درستی به راه خود رفت و پرچم حق را در ميان ما به يادگار گذاشت. هر کس از آن پيشی گيرد از دين خارج و آن کس که از آن عقب ماند هلاک گردد و هر کس همراهش باشد رستگار شود. راهنمای اين پرچم با درنگ و آرامش سخن می گفت و دير و حساب شده به پامی خاست و آنگاه که بر می خاست سخت و چالاک، به پيش می رفت. پس چون در اطاعتِ او در آمديد و او را بزرگ داشتيد، مرگِ او فرا رسيد و خدا او را از ميان شما بُرد. پس از او چندان که خدا خواهد زندگانی می گذرانيد، تا آنکه خدا شخصی را برانگيزاند که شما را متّحد سازد و پراکندگی شما را جبران نمايد. مردم! به چيزی که نيامده دل نبنديد و از آن که درگذشت مأيوس نباشيد، که آن پُشت کرده اگر يکی از پاهايش بلغزد و ديگری برقرار باشد، شايد هر دو پا به جای خود برگشته و استوار ماند. 3⃣ تدوام امامت تا ظهور امام زمان (علیه السلام) ♦️آگاه باشيد، مَثَلِ آل محمّد چونان ستارگان آسمان است، اگر ستاره ای غروب کند ستاره ديگری طلوع خواهد کرد (تا ظهور صاحب الزمان«عجل الله تعالی فرجه») گويا می بينم در پرتو خاندان پيامبر(صلی الله علیه و آله) نعمت های خدا بر شما تمام شده و شما به آنچه آرزو داريد رسيده ايد. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
شرح کلی و ساختاری خطبه ۱۰۱ تا ۹۹.mp3
2.41M
🔊 شرح کلی و ساختاری خطبه ۱۰۱ تا ۹۹ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
ختم روزانه نهج البلاغه(3).mp3
3.25M
🔈 نهج البلاغه گویا 🌹سهم روزانه نهج البلاغه ✅ خطبه ۱۰۱ تا ۹۹ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
«سید احمد قریشی» از فرماندهان دلسوز و خدوم لشکر و یکی دیگر از اعضای خانواده شهیدان قریشی که در طول هشت سال دفاع مقدس شش شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کردند، به فیض شهادت نائل آمد. مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید مدافع حرم «سید احمد قریشی» 🌹 یکشنبه سوم مرداد ماه، ساعت 10 صبح، کرج برگزار می شود،
‏فیلم از طرف علی
از سوریه تا توکیو/ طلایی ایران مدالش را به چه کسی تقدیم کرد؟ 🔹جواد فروغی: توفیقی برای من پیش آمد که از سال ۹۲ تا ۹۴ سوریه باشم. من کارهای اورژانسی انجام داده‌ام و این موضوع در آرامشم به من کمک کرده است. 🔹وقتی در مقدماتی خودم را تحت فشار دیدم، فکر می‌کردم به فینال نمی‌رسم، ولی در یک لحظه خدا دست من را گرفت. مدالی بالاتر از مدال المپیک وجود ندارد. این مدالم را به امام‎زمان (عج) و رهبرم تقدیم می‌کنم.
‏فیلم از طرف علی
💢طبق نامه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، واقعه غدیر که 3روز بوده، مصادف با29اسفند تا1فروردین بوده است. ♦️ این محاسبات منطبق بر روایاتی است که غدیر ونوروز را دریک روز دانسته است. هر چند چه بسا معنای لطیف تر این روایات و سایر روایاتی که بر نوروز بودن ایام خاص دیگر اشاره دارد، این است که این ایام الله، در حکم نوروز حقیقی برای شیعیان ما میباشد و اینها همه «نوروز» است، چه از لحاظ تاریخ شمسی، با اوّلِ ماه «حَمَل» مطابق باشد یا نباشد. 🌹 مثل اینکه در روایات آمده که نوروز اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرد و باد در آن وزیدن گرفت و در آن روز درخشندگی زمین خلق شد. نوروز روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی کناره گرفت. در این نوروز است که جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد. ♦️ معلّی بن خنیس از امام صادق(ع) نقل می کند که فرمودند: 🔰 أَنَّ یَوْمَ النَّیْرُوزِ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی أَخَذَ فِیهِ النَّبِیُّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ الْعَهْدَ بِغَدِیرِ خُمٍّ ...(بحار ج 56 صه 119) 🌹 به درستی که روز نوروز همان روزی است که پیامبر(ص) در عید غدیرخم برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت گرفت و مسلمانان به ولایت وی اقرار کردند.. 🇮🇷 @Sh_Aviny
🌹در روز 14 ذی الحجه سال هفتم هجرت، پیامبر (ص) باغ فدک را به حضرت زهرا (س) بخشیدند. حضرت رسول (ص) بر این بخشش شاهد نیز گرفتند. 🇮🇷 @Sh_Aviny
🔴 علت طول عمر برخی از علما از زبان آیت‌الله بهجت (ره) ✍ يکی از معمرين علمای نجف که حدودا از عمر شريفش می‌گذشت، می فرمود: تا اين ساعت به طبيب مراجعه نکردم، عرض شد: چه طور؟ شما چه برنامه‌ای در زندگی پياده کرده‌ايد که تا کنون بيمار نشده‌ايد؟ فرمودند: تابع شرع مقدس اسلام بوده‌ام، در خوردن غذاها از نظر کم و کيف و جهات ديگر، فقط به عمل کرده‌ام. مرحوم مجلسی رحمه الله عليه در يکی از مولفاتش نوشته است: " اگر انسان به طب مأثور از ائمه اطهار عليهم‌السلام عمل کند، به بيماری مبتلا نمی‌شود؛ زيرا آنان عالِم به خواص مأکولات و سبزی‌ها و چيزهای ديگر هستند. " ↫ بنده هم فی الجمله ديده ام شخصی به طب مأثور عمل کرد، حدود 80 سال داشت و مريض نشده بود. زمانی که ما در نجف بوديم، وبا زياد شيوع داشت، ايشان به عيادت بيماران می‌رفت. با اين حال به بيماری دچار نشد. انسان می تواند با رعايت آداب شرعی و دستورهای دينی، از اطبا مستغنی(بی نیاز) شود. 📗کتاب بهجت عارفان، ص 186 @sulook
سوال یک دختربچه ۹ساله شیعه ازمدیر خود که باعث شد تمام کارشناسان شبکه های وهابی جوابی بجز سکوت برایش نیافتند:* ما درکلاس ۲۴نفر هستیم،معلم ما وقتی میخواد از کلاس بیرون بره به من میگه: خانم محمدی،شما مبصر باش تا نظم کلاس بهم نریزه... و به بچه ها میگه: بچه ها،گوش به حرف مبصر کنید،تا من برگردم... حالا شما میگید پیامبر(ص) از دنیا رفت و کسی را به جانشینی خودش انتخاب نکرد؟ آیا پیامبر(ص) به اندازه معلم ما بلد نبود یک مبصر و یک جانشین بعد از خودش تعیین کند که نظم جامعه اسلامی به هم نریزد؟؟؟ *جواب مدیر اهل سنت به دانش آموز شیعه:* برو فردا با ولی‌ات بیا کارش دارم!!! دانش آموز رفت و فرداش با دوستش اومد!!! *مدیرگفت:* پس چرا ولی‌تو نیاووردی؟ مگه نگفتم ولی‌تو بیار؟ *دانش آموز گفت:* این ولیه منه دیگه... *مدیر عصبانی شدوگفت:* منظور من از ولی سرپرسته،پدرته، تو رفتی دوستتو آوردی؟ *دانش آموز گفت:* نشد دیگه... اینجا میگی ولی یعنی سرپرست... پس چطور وقتی پیامبر میگه این علی ولی شماست میگید معنی ولی میشه دوست!!!!!!!!👌🏻 *بنازم به این بچه شیعه* 👏🏻👏🏻 اگر شیعه‌ای و عاشق علی و ولایت علی هستی تا میتونی این مطلب رو ارسال کن *یـــــــــــــــــاعلـــــــــــــــــــــــــــــی* *قول بده اگه خوندی تو هر گروه هستی پخش کنی.*.
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۹۸ تا ۹۶ ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ 📜 : (پس از جنگ نهروان در سال ٣٨ هجری، در افشای جنایات بنی امیه و معاویه ایراد فرمود. ) 🔹خبر از ستمگری و فساد بنی اميه ♦️سوگند به خدا، بنی اميّه چنان به ستمگری و حکومت ادامه دهند که حرامی باقی نماند، جز آنکه حلال شمارند و پيمانی نمی ماند جز آنکه همه را بشکنند و هيچ خيمه و خانه ای وجود ندارد جز آنکه ستمکاری آنان در آنجا راه يابد و ظلم و فسادشان مردم را از خانه ها کوچ دهد، تا آنکه در حکومتشان دو دسته بِگِريند: دسته ای برای دين خود که آن را از دست داده اند و دسته ای برای دنيای خود که به آن نرسيده اند و ياری خواستن يکی از ديگری، چون ياری خواستن برده از ارباب خويش است که در حضور ارباب اطاعت دارد و در غيبت او بدگويی می کند. در حکومت بنی امّيه هر کس به خدا اميدوارتر باشد بيش از همه رنج و مصيبت بيند. پس اگر خداوند عافيت و سلامتی بخشيد قدرشناس باشيد و اگر به بلا و گرفتاری مبتلا گشتيد شکيبا باشيد، که همانا سرانجام پيروزی با پرهيزکاران است. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄
ختم روزانه نهج البلاغه(4).mp3
3.41M
🔈 نهج البلاغه گویا 🌹سهم روزانه نهج البلاغه ✅ خطبه ۹۸ تا ۹۶ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۹۸ تا ۹۶ ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ 📜 : (پس از جنگ نهروان در نکوهش لشکریان خود در سال ٣٨ هجری که برای نبرد نهایی با معاویه سستی می ورزیدند ایراد فرمود. ) 1⃣ علل نكوهش و شكست كوفيان ♦️اگر خداوند ستمگر را چند روزی مهلت دهد، از بازپرسی و عذاب او غفلت نمی کند و او بر سر راه در کمين گاه ستمگران است و گلوی آنها را در دست گرفته تا از فرو رفتن آب دريغ دارد. آگاه باشيد، به خدايی که جانم در دست اوست شاميان بر شما پيروز خواهند شد نه از آن رو که از شما به حق سزاوارترند، بلکه در راه باطلی که زمامدارشان می رود شتابان فرمان بردارند. و شما در گرفتنِ حقِّ من سُستی می ورزيد و هر آينه ملّتهای جهان صبح می کنند در حالیکه از ستم زمامدارانشان در ترس و وحشتند، من صبح می کنم در حالیکه از ستمگری پيروان خود وحشت دارم. شما را برای جهاد با دشمن برانگيختم امّا کوچ نکرديد، حق را به گوش شما خواندم ولی نشنيديد و در آشکار و نهان شما را دعوت کردم اجابت نکرديد، پند و اندرزتان دادم، قبول نکرديد. آيا حاضرانِ غائب می باشيد؟ و يا بردگانی در شکل مالکان؟ فرمان خدا را بر شما می خوانم از آن فرار می کنيد و با اندرزهای رسا و گويا شما را پند می دهم از آن پراکنده می شويد، شما را به مبارزه با سرکشان ترغيب می کنم، هنوز سخنانم به آخر نرسيده ، چون مردم سبا متفرّق شده به جلسات خود باز می گرديد و در لباس پند و اندرز، يکديگر را فريب می دهيد تا أثر تذکّرات مرا از بين ببريد. صبحگاهان کجی های شما را راست می کنم، شامگاهان به حالت اوّل برمی گرديد، چونان کمان سختی که نه کسی قدرت راست کردن آن را دارد و نه خودش قابليّت راست شدن را دارا است. ای مردمی که بدن های شما حاضر و عقل های شما پنهان و افکار و آراء شما گوناگون است و زمامداران شما دچار مشکلات شمايند، رهبر شما از خدا اطاعت می کند شما با او مخالفت می کنيد، امّا رهبر شاميان خدای را معصيت می کند از او فرمانبردارند. به خدا سوگند دوست دارم معاويه شما را با نَفَرات خود مانند مبادله درهم و دينار با من سودا کند، ده نفر از شما را بگيرد و يک نفر از آنها را به من بدهد. 2⃣ روانشناسی اجتماعی مردم كوفه ♦️ای اهل کوفه! گرفتار شما شده ام که سه چيز داريد و دو چيز نداريد: کرهايی با گوش های شنوا، گُنگ هايی با زبان گويا، کورانی با چشم های بينا. نه در روز جنگ از آزادگانيد و نه به هنگام بلا و سختی برادران يکرنگ می باشيد. تهی دست بمانيد ای مردم! شما چونان شتران دور مانده از ساربان می باشيد که اگر از سويی جمع آوری شوند از ديگر سو پراکنده می گردند. به خدا سوگند، می بينم که اگر جنگ سخت شود و آتش آن شعله گيرد و گرمی آن سوزان، پسر ابوطالب را رها می کنيد و مانند جدا شدن زن حامله پس از زايمان از فرزندش، هر يک به سويی می گريزيد. و من در پی آن نشانه ها روانم که پروردگارم مرا رهنمون شده و آن راه را می روم که رسول خدا(صلی الله علیه و آله)گُشوده و همانا من به راه روشن حق گام به گام ره می سپارم. 3⃣ ضرورت اطاعت از اهل بیت پیامبر ♦️مردم! به اهل بيت پيامبرتان بنگريد، از آن سو که گام برمی دارند برويد، قدم جای قدمشان بگذاريد، آنها شما را هرگز از راه هدايت بيرون نمی برند و به پستی و هلاکت باز نمی گردانند. اگر سکوت کردند سکوت کنيد و اگر قيام کردند قيام کنيد، از آنها پيشی نگيريد که گمراه می شويد و از آنان عقب نمانيد که نابود می گرديد. 4⃣ وصف اصحاب پيامبر ♦️ من اصحاب محمد(صلی الله علیه و آله)را ديدم، اما هيچ کدام از شما را همانند آنان نمی نگرم. آنها صبح می کردند، در حالیکه موهای ژوليده و چهره های غبارآلوده داشتند، شب را تا صبح در حال سجده و قيام به عبادت می گذراندند و پيشانی و گونه های صورت را در پيشگاه خدا بر خاک می ساييدند، با ياد معاد چنان ناآرام بودند، گويا بر روی آتش ايستاده اند. بر پيشانی آنها از سجده های طولانی، پينه بسته بود چون پينه زانوهای بُزها، اگر نام خدا برده می شد چنان می گريستند که گريبان های آنان تَر می شد و چون درخت در روزِ تُند باد می لرزيدند، از کيفری که از آن بيم داشتند يا برای پاداشی که به آن اميدوار بودند. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۹۸ تا ۹۶ ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ 📜 : وصف خدا و رسول 1⃣ خداشناسی ♦️سپاس خدا را که اوّل است و چيزی پيش از او وجود نداشت و آخر است و پس از او موجودی نخواهد بود، چنان آشکار است که فراتر از او چيزی نيست و چنان مخفی و پنهان است که مخفی تر از او يافت نمی شود. 2⃣ ويژگی های پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) ♦️قرارگاه پيامبر(صلی الله علیه و آله) بهترين قرارگاه و محل پرورش و خاندان او شريف ترين پايگاه است. در معدن بزرگواری و گاهواره سلامت رشد کرد، دلهای نيکوکاران شيفته او گشته، توجّه ديده ها به سوی اوست. خدا به برکت وجود او کينه ها را دفن کرد و آتش دشمنی ها را خاموش کرد. با او ميان دل ها اُلفت و مهربانی ايجاد کرد و نزديکانی را از هم دور ساخت. انسان های خوار و ذليل و محروم در پرتو او عزّت يافتند و عزيزانی خودسر ذليل شدند. گفتار او روشنگر واقعيّت ها و سکوت او زبانی گويا بود. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄
‍ 💠 مرحوم کربلایی کاظم ساروقی • کشاورز ساده‌ای بود که علاوه بر نداشتن سواد، فردی نیز کم حافظه بود تا حدّی‌که یک مسیر را بعد از مدت‌ها پیمودن، باز گم می‌کرد. ولیکن موهبتی بزرگ از طرف حق‌تعالی نصیب او گشت که اعجاب همه را برانگیخت و آن، حفظ همه آیات قرآن کریم بود، آن‌هم به‌نحوی که می‌دانست هر آیه در کجای قرآن و در چه سوره‌ای قرار دارد و اگر در جایی حرفی از آیه، اشتباه چاپ شده بود او می‌فهمید و یا اگر در کتابی آیه و یا آیاتی از قرآن در ضمن مطالب عربی وجود داشت، او آن آیات را می‌شناخت و نشان می‌داد، و اگر از او سوال می‌شد چگونه منوجه این امر می‌شوی؟ می‌فرمود این کلمات مانند نور برای من می‌درخشد. و مهم‌تر آن‌که چنان تسلطی بر آیات الهی قرآن پیدا کرده بود که سوره‌های قرآن را می ‌توانست از آخر به سمت اول بخواند، مرحوم آیت‌الله حاج سیّدمحمّدتقی خوانساری(ره) پس از آزمایش‌های متعدد، به او فرمود که قرآن را می‌توانی معکوساً بخوانی؟ او گفت: آری! و شروع کرد به خواندن سورة بقره، از آخر به اول و آقای خوانساری(ره) فرمودند: بسیار عجیب است، من شصت سال «قل‌هوالله احد» را که چهار آیه است می‌خوانم، ولی نمی‌توانم بدون فکر و تأمل از آخر به اول بخوانم ولی این مرد عامی، سوره بقره را که 286 آیه است، بدون تأمل، مستقیماً و معکوساً از حفظ می‌خواند. • بله او کربلایی محمد کاظم کریمی ساروقی است‌که در سال 1300ه-ق، در دهکده ساروق از توابع اراک به‌دنیا آمد، و در دوران جوانی خویش در امام‌زاده آن منطقه که برای زیارت و فاتحه خوانی رفته بود دو نفر جوان را می‌بیند که با لباس‌های سفید و تمیز به سوی او می‌آیند و آن دو نفر در داخل امام‌زاده، دعاهایی می‌خوانند که محمد کاظم خیلی متوجه نمی‌شود و هم‌چنان ساکت و آرام می‌ایستد، ولی می‌بیند داخل امام‌زاده که معمولا تاریک بود امروز خیلی روشن شده، بعلاوه در اطراف سقف امام‌زاده کلماتی روشن نوشته شده و یکی از آن دو نفر رو به محمد کاظم می‌کند و می‌‌فرماید: «چرا چیزی نمی‌خوانی؟ » محمد کاظم می‌گوید: «آقا آخر من که مکتب نرفته‌ام و سواد ندارم » آن جوان می‌فرماید: «ولی تو می‌توانی بخوانی»، آن‌گاه دست خود را روی سینه محمد کاظم می‌گذارد و مقداری فشار می‌دهد و می‌فرماید: «حالا بخوان»، و محمد کاظم می‌گوید: «چه بخوانم؟» آن آقا شروع به‌خواندن آیات 53 تا 59 سوره اعراف می‌کند و محمد کاظم تکرار می‌کند و از آن لحظه به بعد احساس می‌کند حافظ کل قرآن شده است. و بزرگان و علمای حوزه‌های علمیه قم، نجف، کربلا، کاظمین، مانند مرحوم آیة الله هبة الله شهرستانی، سید محمد میلانی، علامه امینی، مرعشی نجفی، سید محسن حکیم، بروجردی... (رحمة الله علیهم)، امتحان‌های عدیده‌ای از او بعمل آوردند، و همگی تصدیق کردند که موهبتی الهی نصیب وی گشته است. 🔹اما چگونه کربلایی کاظم به این مقام دست پیدا کرد؟ درکنار پرهیز از لقمه حرام و شبه ناک، و مراقبت بر خواندن نماز شب، و عمل به دستورات شریعت، یکی دیگر از عوامل مهم، در سیره کربلایی کاظم توجه فوق العاده وی نسبت به حال فقرا و پرداخت انفاق به آن‌ها بود. او روستای خود را به دلیل این‌که ارباب، زکات اموالش را پرداخت نمی‌کند، ترک می‌کند و بعد از مدت‌ها، پس از اطمینان کامل از توبه صاحب ملک، دوباره به روستا بر می‌گردد؛ و صاحب ملک قطعه زمین کوچکی را نیز به کربلایی کاظم می‌دهد تا افزون بر کار برای ارباب، بر روی زمین خودش نیز کار کند. و سیره ایشان این بود، در موقعی که خرمن را می‎کوبید و گندم را از کاه جدا می‌کرد، سهم مالک را می‌پرداخت و همان‌جا زکات سهم خود را جدا می‌کرد و به مستحقّی که به‌طور کامل از وضع زندگی و معاش او مطلّع بود، می‌داد. افزون بر این، پس از جدا کردن خرج سالانه خود و بذری که برای کاشت سال بعد کنار می‌گذاشت، مابقی را بین فقرا تقسیم می‌کرد و این رویّه و روش کربلایی کاظم در رسیدگی به حال فقرا بود. • حتی ساعتی، قبل از آن‌که قرار بود در آن امام‌زاده، به چنین فیض عظیمی نائل شود، در موقع خرمن، و هنگامی که هنوز گندم را از کاه جدا نکرده بود، همان شخصی که هر ساله زکات مال خود را به او می‌داد، به سراغش می‌آ‌ید و می‌گوید: بچه‌هایم نان ندارند، ایشان می‌گوید: می‌بینی که باد نمی‌آید؛ ولی سعی می‌کنم مقداری گندم برایت تهیه کنم، شخص مستمند می‌رود. پس از رفتن او، کربلایی به وسیله غربال مقداری گندم از کاه جدا کرده، وزن می‌کند و به منزل او می‌برد؛ و موقع برگشت، در داخل امام‌زاده آن واقعه شگفت رخ می‌دهد. ➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیای زکات 📡 @e_zakat
🔰 «مرحوم کربلایی کاظم ساروقی، جزء معجزات قرآن بود.» 💬 امام خامنه‌ای ▫️دیدار دست اندرکاران کنگره 6200 شهید استان مرکزی اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از سند 2030 چی می‌دونید؟ ✅ آشنایی با برخی از قسمت‌های سند2030. 🔸فانوس🔸 @faanos313 〰〰〰〰🇮🇷〰〰〰〰 https://eitaa.com/joinchat/1843462178C0f358f7318
مجرمان معترف؛ عذرخواهی یا خط و نشان برای دولت جدید؟! 🔹معاون اول روحانی، دیروز در اهواز، با دو ادبیات متفاوت حرف زد. او در نشست رسیدگی به مشکلات خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان، با اعتراضات شدید مواجه شد که می گفتند "خجالت بکشید! مردم از گفتار درمانی خسته شده‌اند؛ اگر به توصیه‌های رهبر انقلاب در مورد خوزستان توجه می‌کردید، کار به اینجا نمی‌کشید". ♦️جهانگیری در واکنش، مجبورر شد به انحراف مسیر توسعه (منهای عدالت) که از سوی طیف متبوعش اجرا شده، اذعان کند:"انتقاد حق شماست. (اعتراض حضار) چشم اجازه بدید. بله حق با شماست. این خیلی بد است که من امروز به عنوان کسی که همه عمرم را در توسعه گذاشتم بگویم، برنامه توسعه‌ای که ما اجرا کردیم، دارد عوارضش را اینگونه نشان می‌دهد. توسعه‌ای که در آن رضایت مردم نباشد، توسعه نیست. توسعه وقتی معنا پیدا می‌کند که مردم از آن تبعیض، نابرابری و بی‌عدالتی متوجه نشوند". 🔹اما ادبیات او در جمع مدیران استانی، به لحنی گستاخانه و طلبکارانه تغییر کرد:"بزودی دولتی تشکیل خواهد شد که در زمان آن، هر سه قوه یکدست خواهد شد؛ ما نظاره کرده و حرف خواهیم زد؛ می بینم که یک من شیر چقدر پنیر دارد"! ♦️جهانگیری هر چند در اظهار نظر دوم، مشکلات را گردن یکدست نبودن سه قوه (در واقع ادعای هماهنگ نبودن دو قوه دیگر با دولت) می اندازد، اما در جمع نخبگان خوزستان، به انحراف برنامه توسعه مد نظر دولت از عدالت و رضایت مردم اعتراف می کند. 🔹طبق آمار رسمی مرکز آمار و بانک مرکزی، شکاف طبقاتی و فقر و محرومیت که روند کاهشی داشته، در دولت روحانی به شکلی بی سابقه ای افزایشی شده است. ♦️درباره هماهنگی قوا و حمایت از دولت هم گفتنی است مجلس نهم و دهم یکسره با دولت روحانی در ماجرای برجام و تایید وزرا و لوایح بودجه و برنامه توسعه و... همراهی کامل کردند. 🔹اما سوء مدیریت فاحش روحانی کار را به استیضاح چند وزیر در مجلس همسوی دهم کشاند و سپس نوبت پنج سوال اقتصادی نمایندگان از روحانی رسید و نمایندگان، چهار پاسخ، او را نپذیرفتند. 🔹در واقع اگر مصلحت اندیشی کلان رهبر انقلاب (ممانعت از بی ثباتی کشور نظیر شرایط لبنان و عراق) نبود، قطعا دولت در همان مجلس همسو (دهم) از نصاب می افتاد و کار روحانی به استیضاح، اعلام عدم کفایت و برکناری می رسید. ♦️مجلس یازدهم در مطالبه گری مردمی، به مراتب مصمم تر از مجلس قبلی بود، اما مراعات حال دولت و شخص رئیس جمهور را کرد که نمونه آن، در اعتراض به ساختار معیوب لایحه بودجه 1400 و تنازل بعدی (همراهی با نظر دولت) مشهود است. 🔹با وجود همه این تنازل ها، گویا جهانگیری و روحانی انتظار داشته اند کلا "خانه ملت تعطیل باشد، و درباره وزرا، توضیح نخواهد و سوال هم نکند. یا مثلا برای مهار زورگویی آمریکا و اروپا بر سر برجام، حتی یک مصوبه حداقلی (ولو با چند ماه تاخیر) هم نگذراند! ♦️اما درباره قوه قضائیه! دستگاه قضایی به ویژه در دوره اخیر، به مبارزه با فساد دانه درشت ها، باز پس گیری اموال بیت المال، و احیای واحدهای تولیدی که با زد و بند واگذار و تعطیل شده بودند، همت گماشت. 🔹بازگرداندن امید به مردم و کارگران، خروجی این روند است، هر چند کام برخی دولتمردان به خاطر محاکمه برادران، دامادان یا فرزندان آنها تلخ شده باشد. آیا جهانگیری توقع داشت دستگاه مسئول عدالت، با فساد دانه درشت هایی مثل فریدون و مهدی جهانگیری و... مبارزه نکند؟! ♦️یادآور می شود اختیارات دولت در هشت سال گذشته به قدری زیاد بوده که سعید لیلاز، هم حزبی جهانگیری در کارگزاران گفت "اگر اختیاراتی را که روحانی دارد، به چوب خشک داده بودند، اقتصاد را بهتر از این اداره می کرد". 🔹جهانگیری گفته؛ "بزودی دولتی تشکیل خواهد شد که در زمان آن، هر سه قوه یکدست خواهد شد؛ ما نظاره کرده و حرف خواهیم زد؛ می بینم که یک من شیر چقدر پنیر دارد". این سخن، اگر به مفهوم تدارک برای کارشکنی و زمین زدن "دولتِ هنوز تشکیل نشده" باشد، قطعا به معنای امید بستن به زمین خوردن آن است! ♦️این ادبیات بیمار گونه که از سوی هم طیفان جهانگیری تکرار می شود، نشان می دهد جماعتی که کشور را هشت سال دچار قهقرا کردند، نه تنها احساس شرمساری نمی کنند، بلکه پیشاپیش آرزو (و شاید برنامه ریزی) می کنند دولت جدید، شکست بخورد تا هشت سال بی کفایتی و خسارات ناشی از سوء مدیریت آنها را بپوشاند! براستی سقوط و انحطاط تا کجا؟! تحلیل سیاسی و جنگ نرم @tahlile_siasi @tahlile_siasi