عنه عليه السلام
ـ في دُعاءٍ عَلَّمَهُ لِزُرارَةَ ـ : اللّهُمَّ عَرِّفنينَفسَكَ فَإِنَّكَ إن لَم تُعَرِّفني نَفسَكَ لَم أعرِف نَبِيَّكَ ، اللّهُمَّ عَرِّفني رَسولَكَ فَإِنَّكَ إن لَم تُعَرِّفني رَسولَكَ لَم أعرِف حُجَّتَكَ ، اللّهُمَّ عَرِّفني حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إن لَم تُعَرِّفني حُجَّتَكَ ضَلَلتُ عَن ديني
امام صادق عليه السلام
ـ در دعايى كه به زراره آموخت ـ : خدايا! خود را به من بشناسان، زيرا اگر تو خود را به من نشناسانى پيامبرت را نخواهم شناخت، خدايا! پيامبرت را به من بشناسان كه اگر پيامبرت را به من نشناسانى حجّت تو را نخواهم شناخت، خدايا حجّت خود را به من بشناسان كه اگر حجّت خود را به من نشناسانى از دينت به كژ راهه خواهم افتاد.
الكافي : 1 / 337 / 5 عن زرارة .
🌸بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ🌸
مهربــانــا🌸
من امروز با خود فقط
امید آورده ام 🌸
امید به لطف ورحمتت 🌸
الهی به امید تو 🌸🍃
روزتون در پناه الطاف الهی🌸🌸🌸
@Emam_kh
☘بسیار زیبـــــا و خواندنـــــے ☘
💎دیدار سید ڪریم پینه دوز با امام زمـــــان(عج)💎
💠در تهران مرد پینه دوزے بود به نام
آقا سید ڪریم که اکثر علماے اهل معنا معتقد بودند گاهے حضرت " بقیة الله الاعظم علیه السلام "
به مغازه محقر او تشریف مے برند و
با او مے نشینند و هم صحبت مے شوند !
💠نام و شهرت ایشان «آقا سید ڪریم محمودے» بود
و در گوشه اے از بازار تهران به پینه دوزے و
پاره دوزے مشغول بود ...
به همین جهت مشهور به«آقا سیدڪریم پینه دوز»بود .
💠آقا سیدڪریم با وجود آن مقامات ولایے و توحیدے، تا حدودے گمنام بود و در زمان حیاتش فقط خواص و علماے اهل معناے تهران از حالات و مقاماتش باخبر بودند .
ایشان ارادت ویژه اے به "حضرت سیدالشهداء(ع)" داشتند .
✨جلوه اے ازتشرفات آقا سید ڪریم✨
🔹دریکے ازتشرفات سیدکریم ،
امام زمان( عج) به او مے فرمایند :
اگر هفته اے بر تو بگذرد و ما را نبینے چه مےکنی؟
سید در پاسخ مے گوید:
آقـــــاجان ! به خدا مے میرم!
و امام زمان (ع) مے فرمایند :
اگراین طور نبود ، هفته اے یک ما را نمے دیدے !
🔹در یکی دیگر از تشرفات ، امام زمان(ع) خطاب به سید ڪریم مے فرماید :
آیا کفش ما را نیز مے دوزے؟
و سید بلافاصله مے گوید:
بله آقاجان ! اما سه نفر جلوتر از شما کفششان
را آورده اند ...
امام زمان (عج) دقایقی بعد ، بار دیگر مےفرمایند:
سید ! کفش ما را نمے دوزے؟
وسید مے گوید :
چرا آقـــــا جان ! بعداز این سه کفش مے دوزم ...
🔹دقایقے مے گذرد و امام زمان (عج) براے بار
سوم مے پرسند :
سید ! آیا کفش مارا نمے دوزے ؟
🔹در این هنگام ، سید طاقت ازکف مے دهد و
بر مے خیزد و امام زمانش را در آغوش مے گیرد
و مے گوید :
🔹" سید و آقـــــاے من " !
این قدر مرا امتحان نفرمایید !
اگر یک مرتبه دیگر بفرمایید ، فریاد مے زنم و
همه را خبر دار مے کنم که
" یوســـــف فـــــاطمه " در آغوش من است 🌱🌺🌱
🍂اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🍂
🔴 #فتاح: عذرخواهی میکنم و طلب حلالیت دارم
🔹افراد و سازمانهایی که در تلویزیون اسم بردم از املاک استفاده شخصی نداشتهاند. خطای بنده بود که تیتر وار نام بردم و بعضا اطلاعاتم ناقص بود.
🔹فرصتِ باز کردن مسئله نبود و جانب انصاف را رعایت نکردم.
🔹در محضر خدا و مردم از همه آن بزرگواران که در حقشان اجحاف شد مخصوصا برادر عزیزم آقای حداد عادل و خانمها ابتکار و مولاوردی و سایر سازمانها عذرخواهی میکنم.
❇️ پ.ن: از عذرخواهی جناب آقای فتاح تشکر میکنیم اینکه این جسارت را به خرج دادند و صریح عذرخواهی کردند، انشاءالله خداوند متعال به ایشان توفیق دهد.
❇️ تحلیل: با اینکه جناب فتاح عذرخواهی کردند ولی این ماجرا براحتی از اذهان پاک نخواهد شد و یک بازه چندساله میخواهد تا از حافظه مردم و جریانات و رسانهها پاک شود. نظر حقیر این است که این خطا باعث شد آقای فتاح از انتخابات ریاست جمهوری آینده حذف شود. شاید تحلیل حقیر غلط در بیاد ولی ایشون حتی اگر بخواهد ورود کند با استقبال دستگاههای قدرتمند و برخی از جریانات درون جبهه اصولگرایی مواجه نخواهد شد. علی کل حال عزت دست خداست خدا به ایشون عزت بده انشاءالله.
داود_مدرسی_یان
@Emam_kh
🔴 توصیه های استاد پناهیان به ستاد ملی کرونا:
▪️ما پروتکلها را هرچه باشد رعایت خواهیم کرد، اما شما هم ایرادهای پروتکلها را برطرف کنید.
▪️چرا دستۀ عزاداری و طبل و سنج ممنوع شده؟! اگر دستهای در جای خلوت و بدون تماشاچی راه بیفتد، چه مشکلی دارد؟
▪️اینطور نیست که درصورت عدم سختگیری در پروتکل ها، عزاداران رعایت نمیکنند... کما اینکه در شب های قدر رعایت کردند!
🔺پروتکلهای ابلاغی ستاد کرونا که عزاداریها را محدود کرده، هرچه باشد ما اطاعت و اجرا میکنیم؛ چون اقتضاء یک زندگی جمعی است و ما قوانین اجتماعی را اگرچه ناقص یا اشتباه هم باشند، اجرا میکنیم تا نظم جامعه شکل بگیرد، اما این پروتکلها انصافاً دقیق تنظیم نشده است.
🔺بعضی از مواد در پروتکلها وجود دارد که مورد اعتراض منطقیِ هیاتیهاست؛ مثلاً اینکه طبل و سنج ممنوع است، دلیلش چیست؟ ما هم نمیدانیم! شاید به دلیل اینکه مردم را جمع میکنند. خُب بگویید پرچم هم نباشد چون پرچم و بیرق هم از دور، یک شکوهی دارد و...
🔺میگویند «دسته عزاداری ممنوع!» زیرا ازدحام اطراف دسته را نمیتوانند مدیریت کنند؛ شاید دلیلشان این بوده. حالا اگر یک دستۀ عزاداری راه افتاد و خواست در یک بلوار خلوت حرکت کند، آیا مشکلی دارد؟ شما مطلق دسته عزاداری را ممنوع کردید! آن دسته که جای خلوتی رفته است، تماشاچی هم ندارد و به عزاداری میپردازد، تکلیف آن چیست؟ افراد در این دسته با فاصله ایستادهاند و فضایش با مترو، اتوبوس و بازار که مردم خیلی از اینها متراکمتر جمع میشوند، متفاوت است.
🔺پروتکلهای ابلاغی وزارت بهداشت برای برگزاری مجالس عزاداری محرم، اگر «غیردقیق» هم تنظیم شده باشند، ما اجرا میکنیم؛ در این تردیدی نیست، اما خواهش میکنم تا فرصت باقی است، افراد تنظیمکنندۀ این پروتکلها، بندهای آن را محل بحث قرار ندهند که بشود ایرادهای منطقی از آن گرفت.
🔺اگر ملاک «نبودن ازدحام» است، هیأتیها در در صورت دسته رفتن با طبل و سنج هم میتوانند از ادحام جلوگیری کنند. یک دفعه به صورت مطلق، مردم را از برخی توفیقات محروم نکنیم.
🔺هیاتیها آدمهای باهوش، دقیق، مودب و منضبطی هستند و خودشان رفع ازدحام خواهند کرد. شما در دستورالعمل اعلام میکردید «رفتاری که موجب ازدحام میشود، انجام ندهید، از فضای باز استفاده کنید و...» یا یک آئیننامه برای آن ارائه میکردید که آسیب را کمتر کند.
🔺بنده این حرف را قبول ندارم که ما بگوییم «اگر در پروتکلها سختگیری نشود، مردمِ عزادار رعایت نخواهند کرد.» خلاف این است و مردم رعایت خواهند کرد؛ کما اینکه دیدیم در شبهای قدر انصافاً جاهایی که توانستند مجالسی را برگزار کنند، رعایت کردند.
🔺هیاتیها امسال باید خلاقیت بیشتری به کار ببندند و تا میتوانند از نمادها و نماهای دیگری برای تعظیم شعائر حسینی استفاده کنند که اصلاً هیچ مغایرتی با پروتکلهای ایام کرونا نداشته باشد.
👤حجت الاسلام علیرضا پناهیان
🌐 خبرگزاری فارس _ ۹۹/۵/۲۸
@Emam_kh
🚨از همین #گریهها میترسند
🔹جوانهای ما خیال نکنند که مساله، مساله «ملتِ گریه» است! این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید «ملت گریه»! آنها از همین گریهها میترسند، برای اینکه گریهای است که بر مظلوم است؛ فریاد مقابل ظالم است. اینها شعائر مذهبی ماست که باید حفظ بشود. اینها یک شعائر سیاسی است که باید حفظ بشود.
📅امام خمینی(ره) |۳۰ مهر ۱۳۵۸
@Emam_kh
💥 پنج دستورِ امام رضا(علیه السلام) برای سیروسلوک عاشورایی
«روايتی از امام رضا(ع) هست که در روز اول محرم به ابنشَبيب فرمودند: روزه گرفتهای؟ امروز روزی است که زکريا روزه گرفت و خدا يحيی را به او عطا کرد. اگر میخواهيد حاجتروا شويد، امروز را روزه بگيريد. فرمودند: محرم ماهی است که اهل جاهليت حرمتش را نگه میداشتند، اما اين امت نه حرمت محرم را نگه داشتند، نه حرمت نبی اکرم(ص) را؛ ذريهاش سيدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند، زنانش را به اسارت بردند، کاروانش را غارت کردند. خدای متعال هرگز اينان را نيامرزد. ابنشبيب! اگر میخواهی بر کسی گريه کنی، فقط بر امام حسين(ع) گريه کن، «فانه ذبح کما يذبح الکبش»، هیجده نفر از جوانانی که شبيه نداشتند، در کنارش به شهادت رسيدند. آسمانها و زمينها بر شهادتش گريه کردند، چهار هزار ملک برای نصرت حضرت آمدند، ولی زمانی رسيدند که کار تمام شده بود، آنها غبارآلود و اندوهگين ماندند تا در کنار حضرت حجت(عج) خونخواهی کنند و شعارشان «يالثارات الحسين» است. پدرم از جدم امام سجاد(ع) حکايت کردند که وقتی سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيدند، آسمان خون گريه کرد.
در ادامه، حضرت پنج دستور فرمودند که هميشگی است، اما موطنش محرم است:
◀️فرمودند: فرزند شبيب! اگر بر سيدالشهدا(ع) گريه کردی تا اشکت بر گونهات جاري شد، خدا هر گناهی که کردی ـ کم يا زياد، صغير يا کبير ـ را میبخشد.
(اين روايات مثل آيات توبه است. آيات توبه در مؤمن غرور ايجاد نمیکند، بلکه به مؤمن بشارت میدهد که مأيوس از رحمت خدا نشود. اين روايات هم، مؤمن را جسور بر گناه نمیکند.)
◀️بعد دستور دوم را فرمودند که اگر میخواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که گناهی نداشته باشی، سيدالشهدا(ع) را از نزديک و شايد هم از دور زيارت کن. اين دو دستور، يعنی انسان هر وقت احساس کرد سنگين شده و آلوده شده و نمیتواند عبادت کند، بايد خودش را با گريه يا زيارت، بدون تأخير به سيدالشهدا(ع) که سرچشمه طهارت است، برساند.
◀️بعد فرمودند: اگر خوشحال ميشوی در غرفههايی از بهشت ساکن شوی که در جوار نبی اکرم(ص) باشی، لعن قاتلين سيدالشهدا(ع) را ترک نکن.
◀️در ادامه نيز دستور چهارم را که خيلی عجيب است، فرمودند: اگر میخواهی از ثوابی مثل ثواب شهدا کربلا بهرهمند شوی، هر وقت سيدالشهدا را ياد کردی، عرض حاجت به ايشان کن و بگو «يا ليتني کنت معهم فأفوز فوزا عظيما»؛ ای کاش من هم در کربلا با شهدای تو بودم و به فوز خون دادن پيشِ روی تو میرسيدم.
(اگر هميشه از امام(ع) چنين طلبی داشته باشی، به آن ثواب میرسی. خدای متعال نيتش را به تو میدهد، وفور نيت کارَت را درست میکند.)
◀️در مورد پنجمين دستور نيز فرمودند: اگر دوست داری در بهشت در درجات ما باشی، غصه و شادیات را از ما جدا نکن. آنجا که ما خوشحاليم، خوشحال باش و آنجا که ما غصه داريم غصهدار باش.
(البته واضح است که هيچکس به مقام امام نمیرسد، مقصود اين است که اگر میخواهيد بين ما و شما در بهشت حائل نباشد، اينگونه باش. ممکن است کسی در بهشت باشد ولی هفتصد سال يک بار هم سيدالشهدا(ع) را نبيند.
حضرت در انتهای اين روايت فرمودند تلاش کن خودت را به ولايت ما برسانی. اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، خدای متعال او را با آن سنگ محشور میکند. محبت، خودش همراهی است. سعی کن به ولايت ما که سرچشمهاش محبت ما است برسی.»
#استاد_میرباقری
@Emam_kh