🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹 آیه ۱۴۰ سوره انعام
🌸 قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوٓا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَيْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَآءً عَلَى اللَّهِ ۚ قَدْ ضَلُّوا وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ
🍀 ترجمه: قطعاً كسانی كه فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت كشته اند، و آنچه را خدا روزی آنان كرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده اند، زیان كردند؛ به راستی كه گمراه شدند و هدایت یافته نبودند.
🌷 #أَوْلَادَهُمْ: فرزندانشان
🌷 #سَفَهًا: جهالت
🌷َ #حَرَّمُوا: حرام شمرده اند
🌷 #افْتِرَآء: دروغ بستن
🌷 #قَدْ_ضَلُّوا: گمراه شدند
🌷 #مَا_كَانُوا: نبودند
🌷 #مُهْتَدِين: هدایت یافتگان
🌸 به دنبال آیات قبلی كه سخن از قسمتى از احكام خرافى و آداب زشت و ننگين بت پرستان به ميان آورد، در اين آيه به شدّت همه اين اعمال و #احكام را محكوم كرده و در جمله هايى كوتاه امّا بسيار رسا و جالب، وضع آنها را روشن مى سازد. نخست مىگويد: «قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ قَتَلُوا أَوْلادَهُمْ سَفَهاً بِغَيْرِ عِلْمٍ: قطعا کسانی که فرزندان خود را از روی سبک مغزی و جهالت کشته اند زیان کردند»
🌸 هم از نظر انسانى و اخلاقى، و هم از نظر عاطفى، و هم از نظر اجتماعى گرفتار خسارت و زيان گشتند و از همه بالاتر خسارت معنوى در #جهان ديگر! هر يک از اين تعبيرها به تنهايى براى معرّفى زشتى عمل آنها كافى است. كدام علم و دانش اجازه مى دهد كه #انسان چنين عملى را به عنوان يک سنّت و يا قانون در جامعه خود بپذيرد؟ اينجاست كه به ياد گفتار «ابن عباس» مى افتيم كه مى گفت: اگر كسى بخواهد ميزان عقب ماندگى اقوام جاهلى را بداند آيات سوره انعام را بخواند.
🌸 سپس #قرآن مى گويد: «وَ حَرَّمُوا ما رَزَقَهُمُ اللّهُ افْتِراءً عَلَى اللّهِ: و آنچه را خدا روزی آنان کرده بود بر پایه دروغ بستن به خدا حرام شمرده اند» در اين جمله با تعبير ديگر، اعمال آنها محكوم شده است، زيرا آنها نعمتى را كه #خدا به آنان «روزى» داده بود و حتّى براى ادامه حياتشان لازم و ضرورى بود بر خود تحريم كردند و قانون خدا را زير پا گذاشتند و ديگر اين كه به #خدا «افترا» بستند كه او چنين دستورى داده است، با آن كه ابداً چنين نبود. و در پايان آيه با دو تعبير ديگر آنان را محكوم مىسازد، نخست مىگويد: «قَدْ ضَلُّوا: به راستی که گمراه شدند» سپس اضافه مى كند «وَ ما كانُوا مُهْتَدِينَ: و هدایت یافته نبودند»
🔹 پيام های آیه ۱۴۰ سوره انعام 🔹
✅ جهالت و سفاهت، عامل خسارت است. خسارت هایى مانند: از دست دادن فرزند، از دست دادن عاطفه، فقدان نعمتهاى حلال، كسب دوزخ و كیفر الهی
✅ #خسارت_واقعى، فدا شدن انسان در راه باطل است. چه قربانى بت شدن، چه فداى خیال نابجا
✅ #تحریم نابجاى حلال ها، افترا بر خدا است.
✅ انجام هر كارى و تحریم هر چیزى، یا دلیل شرعى مى خواهد یا عقلى
✅ با #خرافات، با شدیدترین وجه مقابله و برخورد كنیم.
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
📝 تبیین_کربلا | تبیین هدف قیام در نامه به رؤسای بصره
▫️رهبر انقلاب: در نامه امام حسین به رؤسای بصره، اینطور آمده است: «و قد بعث رسولی الیکم بهذا الکتاب و انا ادعوکم الی کتاب اللَّه و سنة نبّیه فان سنّة قد امیتت و البدعة قدا حییت فان تسمعوا قولی اهدیکم الی سبیل الرّشاد»؛ من میخواهم بدعت را از بین ببرم و سنّت را احیا کنم؛ زیرا سنت را میراندهاند و بدعت را زنده کردهاند! اگر دنبال من آمدید، راه راست با من است؛ یعنی میخواهم همان تکلیف بزرگ را انجام دهم که احیای اسلام و احیای سنّت پیغمبر و نظام اسلامی است. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
🇮🇷 @Emam_kh
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ولله ما مسئولیم‼️
ضرورت روزافزون امر به معروف و نهی از منکر از سوی دینداران در جامعه...
⁉️ چرا مردم مذهبی که کنار مقبره شهدا میرفتن از کنار این همه گناه بی تفاوت رد میشدن
باور کنیم شهدا بیشتر از گریه کن نیاز به رهرو دارن
@Emam_kh
🔴 نتایج کنکور و بی عدالتی آموزشی
🔹نتایج کنکور سراسری امسال هم اعلام شد و طبق آمارهای اولیه مشخص شد و فقط یک نفر! فقط یک نفر از 40 نفر قبولی رتبه های 1 تا 10رشته های علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی در مدارس دولتی درس خوانده است! 23 درصد از مدارس غیرانتفاعی و 72 درصد در مدارس سمپاد درس خوانده اند.
🔸حالا آنالیز نتایج امسال بماند اما در آنالیز نتایج سال قبل مشخص شده است که 84 درصد قبولی های زیر 3000 کنکور در تمامی رشته ها، از سه دهک بالای جامعه هستند و 86 درصد قبولی های کنکور رشته های پزشکی متعلق به سه دهک بالای جامعه هستند. بیشتر آنان متعلق به دهک یک جامعه است!
🔹این وضعیت نتیجه ساختار طبقاتی جامعه ایران است. طبقه طبقه کردن مردم در عرصه اقتصاد، آموزش و بهداشت و درمان امروز به وضوح معلوم است و نتیجه آن را می توان در همین قبولی های کنکور سراسری مشاهده کرد. در حالیکه عدالت هدف اصلی و فلسفه ای وجود نظام سیاسی جمهوری اسلامی است اما بی تردید عقب ماندگی در این حوزه به وضوح پیداست.
🔸وقتی برترین رتبه های کنکور سراسری متعلق به طبقه ثروتمند و سرمایه دار جامعه باشد که بی تردید بخش عمده این ثروت و سرمایه هم از راه عادی و بخاطر قوانین تبعیض آمیز در دسترسی به منابع و امکانات و درآمدها بوده، در نتیجه بهترین کرسی ها و دانشگاه ها و رشته ها نصیب این طبقه خواهد شد. غالب اینها بعد از استفاده از امکانات رایگان مملکت و بعد از گذراندن دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل از کشور مهاجرت می کنند. بعد از سالها مجدد به کشور بازگشته و کرسی های هیئت علمی و مدیریت ها و مسئولیت ها را دررو می کنند.
🔹در نتیجه عرصه مدیریت کشور به جای اینکه در دست مستضعفان باشد همانند همین دهه گذشته و حال حاضر، در اختیار طبقه سرمایه دار جامعه خواهد بود. تصویب قوانین در مجلس و عرصه های اجرایی را بدست خواهند گرفت و همین دست فرمان سرمایه داری را که سابقون انقلاب تا اینجا آورده اند با شدت بیشتری به جلو خواهند برد!
🔸مصوبه های اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی(!!) مرتبط با کنکور سراسری این روند را شدت خواهد بخشید. رشد مدارس انتفاعی(غیرانتفاعی)، عدم توسعه مدارس دولتی و سیاست پولی کردن آموزش به شدت هرچه تمام تر در حال اجراست و ...
🔹بی تردید روند آموزش و پرورش کشور به نفع مردم و مستضعفان و اهداف انقلاب اسلامی نیست. وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسل های آینده و جامعه پذیری سیاسی(انتقال ارزش های نظام به نسل های بعدی) است. بررسی کارنامه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی نشان می دهد در عمل نه تربیت نسلی صورت گرفته و نه جامعه پذیری سیاسی محقق شده! باید جلوی این روند هر چه سریعتر گرفته شود. این عقبماندگی مفرط در عرصه عدالت، ریشه این سرزمین را میخشکاند اگر فکری اساسی نشود.
✅ داود_مدرسی_یان
@Emam_kh
💢 سجـــــــده زیارت عاشورا
💠 سوال:
اگر هنگام خواندن زیارت عاشورا، مُهر برای سجده پیدا نشود، چه باید کرد؟
✍🏻 پاسخ:
به قصد رجا به هر صورت که می تواند، سجده کند.
🔸قصد رجا یعنی : به امید ثواب کاری را انجام دادن
@Emam_kh
🦋ای در دام عنکبوت
#قسمت ۱۱۵ 🎬
یک هفته از مستقر شدنمان دراسراییل میگذرد,یک هفته ای که همه چیز وهمه کس باعث تعجبم میشد ,اما الان کم کم برایم عادی شده ,اخه متوجه شدم که اسراییل,فقط وفقط بنا شده تا بااسلام ناب محمدی که همان اسلام شیعی هست ,مبارزه کند,بنا شده که در اخرالزمان حزبی باشد تا جلوی حزب الله بایستد وروز معلوم که درقران امده(روز معلوم اشاره به روزی دارد که شیطان توسط حجت زنده ی خدا ازبین میرود واین اشاره درقران امده است)را به عقب بیاندازد یعنی برای ابلیس وقت بخرد.
حالا میدانم چرا برای یک بچه ی اسراییلی واجب است اصول شیعه رابداند,واجب است که زبان عربی وفارسی رایاد بگیرد چون در روایات تلمود برای بنی اسراییل این است که:شما توسط حزب خدا درزمین که زبانشان رانمیفهمید ,نابود میشوید واینها میخواهند زبان مارا بفهمند تاازنابودی بگریزند اما نمیدانند که از قانون الهی که همان نابودی ظالم است,نمی توان گریخت.
من قرارشد ازفردا به دانشگاه طب بروم وهمزمان زبان فارسی رایاد بگیرم,به علی هم گفته اند که باید کارشناش خبره شیعه شناسی شود وانگار قراراست از وجودش بعدازاموزش استفاده ها کنند,نمیدانم کارمن سحت ترخواهد بود یاازعلی ,علی میگوید خودت رااماده کن چون چیزهایی میبینی که هرکدامش برای ازبین بردن روحیه ات کفایت میکند.
اما من توکل کردم به خدایم ومیدانم به گفته ی قران,سست ترین خانه ها,خانه ی عنکبوت است.
قرار داد خانه هم با گرفتن,کارت دایم ,نوشتیم والان درراه رفتن به منزلمان هستیم.
برای اینکه درخانه جدید راحت باشیم,تورات هانیه را که حاوی میکروفن وردیاب بود در پنجره ی هتل ,مصلحتی جا گذاشتم ,تا بتوانم به راحتی باعلی,صحبت کنم ,اما علی میگوید خانه جدید را باید پاکسازی کند.
یادم رفتم بگم,دیروز علی چندساعتی غیبش زد ,دلم به شور افتاد ووقتی که بالاخره پیدایش شد,متوجه شدم یک کتاب مشکوک همراهش بود که فقط شکلش کتاب بودو.....
ادامه دارد.....
🦋 ای در دام عنکبوت
نویسنده خانم ط_حسینی
#قسمت ۱۱۶ 🎬
همه جای خانه را وارسی کرد,حتی زیر مبلها بالای لامپ وپرده و...اما چیزی نبود ,انگار اونا خیلی به کارشون مطمین بودند وخیالشون بابت تورات راحت بود,اما ما زرنگتراز یهودیهای خبیث بودیم,اخه مایه بچه شیعه هستیم وذکاوتمون رنگ وبوی علی ع را دارد.
علی:همه جا امن وامان است نازبانو,بفرمایید تاباهم دستی به سروروی آشیانه ی مهرمان درقلب خانه عنکبوت بکشیم.
بعداز دوساعتی تلاش,بالاخره خونه تمیزومرتب ودلخواه شد,خانه ای که با مبلهای راحتی قهوهای رنگ وپرده های کرم رنگ تجهیزشده بود.
داشتم کتابچه اهدایی ابوصالح را میخواندم که با تلنگری که به دماغم خورد متوجه علی شدم.
علی:میبینم که غرررق شدی دردنیای کتاب...
من:علی ,میترسم ,یعنی از پسش برمیام؟
علی:معلومه که برمیای ,چرا نیای؟نگاه مهربان خدا ودست با کفایت مهدی زهرا س پشتیبانت است واشاره به خودش کرد وادامه داد:این غلام حلقه به گوشت هم که همه جا میپایدت خخخخ
من:اینجا نوشته یه اسحاق انور نامی هست که باید قاپش رابدزدم,یعنی توجهش راجلب کنم وسراز کارش درارم.
علی :توکل کن ,تومیتونی,منم فردا باید به دانشگاه شیعه شناسی برم که چسپیده به دانشگاه شماست یعنی یه جاست دیگه وبعدش باید دنبال یه کاری که درامدی برامون داشته باشد,فکرش راکردم ,حمایت هم میشم...یه نقشه هایی دارم که اگر درست ازکار دربیاد ریشه ی این عنکبوتان را میکنیم...رسواشون میکنیم.
میدونستم هرچه اصرارکنم علی میزنه به مسخره بازی وفرافکنی وتا کاری راکه میگه راه نندازه ,هیچی بهم نمیگه,اما افتخارمیکردم که دارمش,علی خیلی اعتمادبه نفس داره,زرنگ وزیرک هست وتوکل واعتمادش به خدا ستودنی ست,من مطمینم کاری را که میخواد شروع کنه موفق میشه,چون مطمینه از حمایت خدا.. ......
با گفتن بسم الله زیرلبم وارد دانشگاه شدم,مدارک من یعنی هانیه را که تطابق داده بودن به من ترم ششم خورد والانم کلاسم را پیدا کردم واز بخت خوب یابدم اولین جلسه با همون اسحاق انور, کلاس داریم.
وارد کلاس شدم,اکثر صندلیها پربود,درست مثل بقیه جاها,یک طرف مرد ویک طرف خانومها نشسته بودند,اکثر خانمها پوشیده ولباسهای گشاد داشتند اما فک میکنم من ازهمه شان پوشیده تربودم.یک مانتو مشکی بلند عربی بایه روسری سفید که یه مدل داده بودم وپشت سرم بسته بودم.
وارد کلاس شدم,همه نگاهشون برگشت طرف من,
منم بی خیال نگاهی,انداختم.وصندلی موردنظرم را ردیف اول کناردیوار که خالی بود ,انتخاب کردم ونشستم.
داشتم روسریم رامرتب میکردم که دختر کناریم گفت:هانا هستم ,تازه واردی؟خوش امدی ,شما؟
لبخندی زدم ودستش راگرفتم:منم هانیه هستم از یهودیهای عراق,تازه موفق به مهاجرت شدیم.
درهمین لحظه استاد داخل شد....وای چرا این شکلیه؟
ادامه دارد....