عنه صلى الله عليه و آله :
المُنافِقُ يَملِكُ عَينَيهِ يَبكي كمايَشاءُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
منافق، چشمانش در اختيار اوست، هر گونه بخواهد گريه مى كند.
كنز العمّال : 854.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨الهی به امیدتو
🌹 سلام روزتون بخیر و نیکی
پنج شنبه خود را
معطر می کنیم به
عطر دل نشین صلوات
بر حضرت محمد و آل مطهرش
💚 اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ
💚 وَّ آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
در پناه لطف خدا و
عنایت حضرت محمد(صلوات الله)
و خاندان پاکش علیهم السلام
روزتون پر خیر و برکت ان شاءالله
🌹زیارت امام حسین علیه السلام
🌹روزی دنیا و آخرت شما ان شاءالله
@Emam_kh
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🔎جرعهای از زیارت عـاشورا
⏪ قسمت 9⃣1⃣
⤵️ظلم و جور در حق اهل بیت در
زیارت عاشورا اشاره شده؛
«فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً أسَّسَتْ أساسَ الظُّلْمِ وَالجَوْرِ عَلَيْكُمْ أهْلَ البَيْتِ» خدا لعن کند گروهی را که بنیان ظلم و جور در حق شما اهل بیت را پی ریزی کردند.
◀️مرحوم شیخ طوسی می فرماید: ظلم در لغت به معنای نقص است.
↖️یعنی هر کسی کارش را ناقص انجام بدهد ظالم است. عملا ظلم و جور را در زیارت عاشورا به این معنا می توانیم بگیریم که ظلم در مقابل انصاف است، یعنی دشمنان اهل بیت علیه السلام در برابر مسائلی که باید برخورد می کردند نگاه انصاف را نداشتند. حفظ حق و رعایت انصاف را نکردند و بدترین بی انصافی را در حق اهل بیت و یاران اهل بیت داشتند.
⬅️جور در مقابل عدل است. یعنی در راه بوده و راه را حفظ کردند. جور به معنای انحراف از راه راست است. یعنی عملا اینها با جور انحراف در مسائل عدل داشتند.
⤵️در جریان واقعه عاشورا وقتی نگاه میکنیم می بینیم انواع ظلم بر سیدالشهداء شده
1⃣- ظلم فردی.
تا مرز شهادت حضرت را اذیت و آزار دادند.
2⃣- ظلم خانوادگی.
شهادت فرزندش، یارانش، برادرش و بدترین توهین ها را نسبت به خانواده این بزرگوار انجام دادند.
3⃣- ظلم جسمی.
پرتاب تیر و نیزه، انگشتش را قطع کردند، سرش را از بدن جدا کردند، با سم اسب بر بدنش تاختند، بدنش را در سرزمین کربلا رها کردند.
4⃣- ظلم روانی.
اهانت های زیـادی کردند، شـایعات زیادی در بین دشمنان ایجاد کردند و تهمت های بسیار زیادی به امام حسین (علیه السلام ) و یارانش زدند.
5⃣- ظلم اجتماعی.
🔸حق شهروندی و حق زندگی را از امام گرفتند، حق امنیت و زندگی را از امام گرفتند.
6⃣- ظلم تاریخی.
حتی بعدها سرکوب کردند قیام های علویان را.
7⃣- ظلم سیاسی.
غصب حق خلافت و امامت بود. نگذاشتند که امام در مسیر هدایت مردم آن مسیر اصلی بحث امامت و خلافت را به نحو احسن انجام بدهد.
8⃣- ظلم اقتصادی.
تاراج اموال و دارایی های امام.
⤴️پس نگاه می کنیم شدیدترین ظلم ها و شدیدترین انحرافات که جور باشد و شدیدترین بی انصافی ها و بی عدالتی ها را در برابر #امام_حسین (علیه السلام ) و یارانشان انجام دادند. خدا لعنتشان کند و ان شاءالله با ظهور حضرت مهدی (عج) جواب این ظلم هایی که به اهل بیت فرا خواندند به نحو احسن گرفته بشود.
📌 استاد نصوری،
معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم
رهبر انقلاب: پرچم جمهوری اسلامی همان پرچمی است که انبیا و ائمه برداشتند
🔹این پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم ائمه است، پرچم انبیاء است. و نوشته این پرچم هم همین دو کلمه است: «عدالت و معنویت». وقتی شما پرچم عدالت و معنویت را بلند میکنید طبیعی است در دنیایی که رفتارش مبتنی بر زور، و فکرش مبتنی بر مادّیت است، یعنی درست نقطهی مقابل عدالت و نقطهی مقابل معنویت، عکسالعمل ایجاد میکند. بعضیها به ما میگویند شما با فلان حرف و حرکت و تصمیم، دشمنتراشی کردید؛ نه، ما با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی دشمنتراشی کردیم! ما با مطرح کردن احکام الهی دشمنتراشی کردیم!
🔹وقتی شما عدالت را مطرح میکنید، دنیا و تمدن مبتنی بر سلطه و استکبار قهراً با شما مخالف میشوند. وقتی شما معنویت را مطرح میکنید، دنیای مادی که همه چیزش مبتنی بر مادّیت است و همهی مفاهیم عالم را برمیگرداند به پول، با شما مخالفت میکند، این طبیعی است. بنابراین معارضه و مقابلهی دنیای استکبار و دنیای سلطه با حرکت جمهوری یک امر طبیعی و قهری است.
@Emam_kh
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در پیادهروی اربعین توطئه دشمن را خنثی کنیم
به خاطر حساسیت کشور عراق این کلیپ رو به دست همه افرادی که در اربعین قصد سفر به این کشور رو دارند برسونید
@Emam_kh
معلّم از دانشآموز سوالی کرد امّا او نتوانست جواب دهد،همه او را مسخره کردند.
معلّم متوجّه شد که او اعتماد به نفس پایینی دارد.زنگ آخر وقتی همه رفتند معلّم، او را صدا زد و به او برگهای داد که بیت شعری روی آن بود و از او خواست آن بیت شعر را حفظ کرده و با هیچکس در این مورد صحبت نکند.
روز بعد،معلّم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن را پاک کرد و از بچّهها خواست هر کس توانسته شعر را سریع حفظ کند، دستش را بالا ببرد.
تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز بود.بچّهها از این که او توانسته در فرصت کم شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند.معلّم خواست برای او دست بزنند.
معلّم هر روز این کار را تکرار میکرد و از بچّهها میخواست تشویقش کنند.دیگر کسی او را مسخره نمیکرد و دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره او را "خِنگ" مینامیدند، نیست و تمام تلاش خود را میکرد که همیشه احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن را حفظ کند.
آن سال با معدّلی خوب قبول شد.به کلاسهای بالاتر رفت وارد دانشگاه شد مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی گرفت و او دکتر #ملک_حسینی پدر پیوند کبد جهان است.
@Emam_kh