eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
669 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
اهل بیت علیهم السلام 1️⃣حدیث فوق در «سیراعلام النبلاء» اثر عالم و رجالی بزرگ اهل سنت "ذهبی" وارد شده و مورد تصحیح و تایید او قرار گرفته است. 2️⃣ يعني سرپرستي موجودات جهان و عالم خارج و تصرف عيني داشتن در آنها، مانند ولايت نفس انساني بر قواي دروني خودش. هر انساني نسبت به قواي ادراكي خود مانند نيروي وهمي و خيالي و نيز بر قواي تحريكي خويش مانند شهوت و غضب، ولايت دارد؛ بر اعضاء و جوارح سالم خود ولايت دارد؛ اگر دستور ديدن مي دهد، چشم او را اطاعت مي كند و اگر دستور شنيدن مي دهد، گوش او مي شنود و اگر دستور برداشتن چيزي را صادر مي كند، دستش فرمان مي برد و اقدام مي كند 3️⃣در این ماجرا خلیفه دوم اعتراف به خاندان عترت و طهارت می کند و حتی روییدن مو بر سرش را از عنایت آنها می داند⬇️ 🖌وهل أنبت علي رؤوسنا الشعر إلا الله ثم أنتم. «آيا جز اين است كه مو را بر سر ما خداوند و سپس شما رويانده ايد؟» ✅آیا سزاوار است کسانی که به مقام «کن فیکون»الهی رسیده اند و تکوینا به اذن الهی _همانند حضرت عیسی علیه السلام_ دارند، کنار گذاشته شوند؟ ✅چرا با وجود اعتراف خلیفه دوم به این مقام امام حسین علیه السلام،وهابیت خبیث این مقامات را برای اهل بیت علیهم السلام انکار می کنند و آن را غلو و شرک می دانند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
! 1️⃣رسول الله صلی الله علیه و آله و آله در آخرین لحظات عمر مبارکش : ✳️«فِى الرَّفِيقِ الأَعْلَى » : به سوی معشوق بلند مرتبه ام! http://up44.ir/jvpzaves 2️⃣ابوبکر مدعی خلافت در آخرین لحظات عمرش: ⛔️ وددت أني لم أكن كشفت بيت فاطمة 👈کاش هتک حرمت خانه فاطمه سلام الله علیها نمی کردم . ⛔️ وودت أني يوم أتيت بالفجاءة السلمي لم أكن حرقته 👈کاش فجاءة سملی را آتش نمی زدم ... ⛔️ وددت أني يوم سقيفة بني ساعدة كنت قذفت الأمر في عنق أحد الرجلين👈کاش روز سقیفه خلیفه نمی شدم... ⛔️کاش...کاش..کاش.. http://up44.ir/lghopmlf ✅آیا مدعی خلافت رسول الله نباید حد اقل شباهت ها را به او داشته باشد؟ ⚠️ ‼️ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#جهنمی_بودن_اکثریت_اصحاب 1️⃣ روایت فوق در صحیح‌ترین کتاب اهل سنت «صحیح بخاری» است. 2️⃣بر اساس روایت فوق اکثریت اصحاب رسول الله الا اندکی از آنان جهنمی هستند ! «لاَ أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلاَّ مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ » 3️⃣علت جهنمی شدن اکثریت اصحاب«ارتداد و عقبگرد آنها به سنن جاهلی» و «بدعت گذار» بودن آنها است. « إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمُ الْقَهْقَرَى» ✅آیا اعتماد به اصحابی که اکثریت آنها جهنمی هستند صحیح است؟ ✅آیا با جهنمی بودن اکثریت اصحاب می توان سخن از عدالت همه صحابه رسول الله سخن به میان آورد؟ ✅چه عواملی باعث شد که اکثریت اصحاب در باتلاق مخوف «ارتداد» و «بدعت» غوطه ور شوند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
21.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺معرفی ایام مبارک 👌 پیشنهاد ویژه 💥ببینید و انتشار دهید 🚩دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
1️⃣حدیث فوق در «صحیح مسلم» وارد شده است که روایات آن مورد قبول علمای اهل سنت است. 2️⃣عنوان باب: «التعوذ من شیطان الوسوسة فی الصلاة» می باشد که راههایی برای جلوگیری از وسوسه های شیطان در نماز را معرفی می کند. 3️⃣شیطانی که انسان را در نماز وسوسه می کند و باعث شک کردن نمازگزار می شود«خنزب» نام دارد. 4️⃣روایت فوق می گوید:«فإذا أحسسته فتعوذ بالله منه واتفل على يسارك ثلاثا» 👈هر گاه خنزب در نماز مزاحم تو شد از شر او به خداوند پناه ببر و سه بار سمت چپ خود (در نماز) تُف(آب دهان) کن! ✅یکی از راه های حضور قلب در نماز آن هم سه بار سمت چپ می باشد!فقط تصور کنید در هر نوبت از نماز های واجب یومیه، خنزب حد اقل مزاحم 5 نفر از نمازگزاران شود و هر کدام سه تُف در مسجد بیندازند.... ✅آیا تُف انداختن در نماز با خضوع و خشوع نمازگزار سازگار است؟برای مشاهده راهکار های حضور قلب در نماز به کتاب ارزشمند امام خمینی رحمة الله علیه «آداب الصلاة» فصل هشتم مراجعه و مقایسه کنید! ⚠️ ‼️ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#شفا با آب دهان صحابی 1️⃣حدیث فوق در صحیح مسلم که همه روایات آن مورد قبول علمای اهل سنت است، می باشد. 2️⃣برخی از اصحاب رسول الله در سفر بودند. در این سفر به رئیس قبیله ای برخورد می کنند که بیمار بود. 3️⃣بر اساس این حدیث : یکی از صحابه رسول الله شروع به تلاوت سوره حمد نمود. او آب دهانش را جمع می کرد و آن را روی محل بیماری می انداخت در نتیجه وی سالم شد.👈 «فجعل يقرأ أم القرآن ويجمع بزاقه ويتفل فبرأ الرجل» ✅وهابیت خبیث منکر توسل به اولیای الهی بوده و آن را شرک می داند، چه پاسخی برای این روایت دارد؟ چه تفاوتی میان «پیراهن حضرت یوسف» و «بال مگس» و «آب دهان صحابی» و «ضریح امامان معصوم علیهم السلام» و «تربت امام حسین علیه السلام»می باشد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ لجاجت وجودشان را فرا گرفته، صلیب ها ✝️بر گردن آویزان، دائما از أب، إبن، روح القدس یاری میگیرند. اما صبح روز مباهله ترس تمام وجودشان را فراگرفت، با تعجب و حیرت⚠️ به همدیگر می نگرند نزدیک است که چشمانشان از حدقه بیرون آید. سر اسقف نصارای نجران : این ها که هستند؟ 2️⃣عبدالمسیح: آنکه دستش در دست محمد (ص) است پسر عمویش و دامادش و محبوب ترین خلق در نزد وی علی (علیه السلام)است آن دو کودک پسران دختر او( حسن و حسین علیهما السلام)و آن دختر جوان فاطمه( سلام الله علیها) عزیز ترین مردم و نزدیک ترین آنها به قلب رسول الله است. 3️⃣سر اُسقف نصارای نجران به عبدالمسیح و سایرین نگریست و گفت: ای گروه نصارا ! من چهره هایی را می بینم که اگر خدا بخواهد به سبب آنها کوهی را از جایش برکَند آن را بر می کَند. با آنها مباهله نکنید که نابود می شوید⛔️ و دیگر تا روز رستاخیز یک مسیحی هم در زمین باقی نخواهد ماند. 4️⃣حدیث فوق _که در «صحیح مسلم» آمده و همه علمای اهل سنت احادیث آن را قبول دارند_ مراد از آیه 61 آل عمران«آیه مباهله » را روشن می کند. ✅در فراز « و أنفسنا و أنفسکم»، رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم در پیروی از الهی، کسی را که آورد علی بن ابیطالب علیه السلام بود پس علی علیه السلام به حکم خداوند، در حکم جان و نفس پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم شد .وقتی جان پیامبر اکرم در امت است، امامت امت به دیگری نمی رسد یعنی تا علی علیه علیه السلام هست پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله است. ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#تبرک_به_خاک_قبر_صحابه 1️⃣«سعد بن معاذ» از اصحاب بدر و از شهدای صحابه و از عاشقان امیرالمومنین علیه السلام بود. 2️⃣زمانی که قبر وی را آماده می نمودند از قبرش بوی خوش مشک صادر می شد! 3️⃣روایت فوق را داشمند بزرگ و رجالی برجسته اهل سنت«ذهبی» نقل کرده است و از نظر سندی آن را کاملا معتبر می داند. وی در این نقل نکته خارق العاده ای روایت می کند👇 🖌یک انسانی مشتی از خاک قبر سعد بن معاذ برداشت و آن را با خود برد و سپس در آن نگریست و دید که خاک تبدیل به مشک خوش بو شده است👈«أخذ إنسان قبضة من تراب قبر سعد، فذهب بها، ثم نظر فإذا هي مسك»! ✅توسل به قبر رسول الله و فرزندان پاک وی صلوات الله علیهم اجمعین و تبرک به خاک آنها چه تفاوتی با قبر معاذ و امثال معاذ دارد؟ چرا یکی شرک و بدعت شده و دیگری فضیلت؟ چرا وهابیت خبیث توسل و تبرک به قبور بقیع را تمسخر و شرک می داند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
👇 🖌شيخ طوسى : لفظ حديث غدير صريح نيست(نص خفی) و نميتوانيم ادعا كنيم كسانى كه اين لفظ را شنيدند ضرورتا متوجه مراد آن شده اند گرچه جايز است با استدلال و قرائن متوجه شده باشند. صريح نيست... 👇 1️⃣ در زبان علمی شیخ طوسی و شیخ مفید و دیگر علمای شیعه به معنی 👈دلیل و برهان و حجت یقین آور و قابل احتجاج ؛ می باشد . به عبارت دیگر نص به شیوه ای از استدلال اطلاق می شود که از مقدمات یقینی و دارای نتیجه یقینی باشد❗️ 2️⃣نص و استدلال برهانی و یقینی بر اساس نوع قضایای استفاده شده در آن دو نوع می باشد: الف) استدلال بدیهی یا _جلی : در این نوع از استدلال به صرف تصور قضیه در ذهن تصدیق و درستی آن در وجدان فهمیده می شود و دیگر نیازی به استدلال و تفکر بیشتر وجود ندارد مثلا : قضیه جزء از کل کوچکتر است اگر ما جزء و کل را تصور کنیم به صحت و درستی این قضیه بدون هیچ تفکر و تلاش بیشتری اذعان و اعتراف می کنیم❗️ اگر کسی برای امامت و خلافت امیرالمومنین به حدیث 👈 وأَنْتَ خَلِيفَتِي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي 👉که نزد شیعه و اهل سنت صحیح السند است استدلال کند استدلال وی نص جلی و از نوع استدلال بدیهی هست چون به صرف تصور خلافت و ربط آن به امیرالمومنین این حکم رسول الله صلی الله علیه و آله را تصدیق می کند❗️ ب) استدلال و برهان اکتسابی یا نظری یا نص خفی: این نوع از استدلال به صرف تصور تصدیق به صحت آن در ذهن صورت نمی گیرد بلکه نیاز به مقدمات و تفکر و و دقت و نظر بیشتری داریم برای مثال : قضیه 👈مجموعه زوایای مثلث 180 درجه است 👉که ذهن ما به صرف تصور مثلث و 180 درجه نمی تواند حکم به صحت و درستی این حکم کند بلکه باید با مقداری دقت و مقدمات(قضیه فیثاغورث)دارد.اگر ذهن این دقت و تلاش را انجام داد قطعا به صحت و درستی این قضیه حکم میکند و با قاطعیت می گوید که این قضیه یقینی و صحیح است. 3️⃣از مباحث فوق معلوم شد که استدلال علمای مکتب اهل بیت به حدیث غدیر از نوع دوم است چون حدیث متواتر و قطعی غدیر «من کنت مولاه فعلی مولاه» به مقداری دقت و مقدمات عقلی و استدلالی نیاز دارد که اگر ذهن آن تلاش بیشتر را انجام دهد نتیجه آن نص جلی و استدلال و برهان بدیهی خواهد بود و از حیث حجیت و قاطعیت هیچ فرقی با نص جلی ندارد❗️ ⚠️سوال: ذهن ما نسبت به حدیث غدیر به چه مقدار تلاش بیشتر نیاز دارد❓ 🔅پاسخ: ذهن ما باید قدرت تشخیص معنی و مراد جدی لفظ را باید داشته باشد چون این کلمه اصطلاحا« مشترک لفظی» است یعنی یک لفظی است که در چند معنی مستقل وضع شده است مثلا «دوستی »و «اولویت در تصرف »و «امام» و «هم پیمان» و .... . ذهن برای تمییز و تشخیص معنی مورد نظر متکلم در مواردی که وی از مشترک لفظی استفاده کرده به قرائن لفظی و عقلی توجه می کند! مثلا در این روایت قرائن لفظی مثل 1️⃣ اقرار گرفتن رسول الله صلی الله علیه و آله از مردم که ولی اولی از خود آنها در تصرف است 👈ألست اولی بکم من انفسکم؟ 👉یا مثلا قرینه عقلی 2️⃣گرمای شدید آب و هوا یا 3️⃣بیعت کردن همه مردم خصوصا ابوبکر و عمر با ایشان و .... که این قرائن باعث می شود که معنی مولا کاملا واضح و آشکار شود ❗️ سوال: چرا رسول الله صلی الله علیه و آله از این کلمه استفاده کرده ❓ 🔅پاسخ: استفاده از کلماتی که مشترک لفظی هستند و دارای چند معنی متفاوت هستند در ادبیات فصیح عرب رایج هست نمونه هایی هم در قران کریم دارد مثلا کلمه «عین» در آیات زیر در معانی متفاوت به کار رفته که در هر کدام قرینه برای تشخیص معنی و مراد جدی وجود دارد👇 🖌فانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُناسٍ مَشْرَبَهُم‏ به معنی «چشمه» 🖌و ابْيَضَّتْ عَيْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظيم‏ به معنی «چشم» ✍️نتیجه: وهابی جاهل معنی و منظور کلمه را نفهمیده و به لطف الهی با نادانی خود همانند اسلاف خود فضیلت و بهترین دلیل امامت امیرالمومنین را تبلیغ میکنه😉😉 ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
🔹🔶🔹🔶🔹🔶 ⚠️ تاکید رسول الله بر امیر المومنین پس از خود 🔸 از علمای اهل سنت روایت کرده است: ۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّي، حَدَّثَنَا يَحْيَي بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِي عَوَانَةَ، عَنْ يَحْيَي بْنِ سُلَيْمٍ أَبِي بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، ، قَالَ: 🔺 قَالَ صلي الله عليه وسلم : " أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ ، إِلا أَنَّكَ لَسْتَ نَبِيًّا، إِنَّهُ لا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلا و فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي ". 🔹ابن عباس گفت: رسول خدا (صلی الله عليه و آله) به علی (علیه السلام) فرمود: تو برای من، همانند هارون نسبت به موسی هستی؛ جز اين كه تو پيامبر نيستی. 👈 همانا سزاوار نيست كه من از ميان شما بروم، مگر اين كه تو و جانشين من در ميان تمام بعد از من هستی. ❌ محدث بزرگ در تعلیقات خود در مورد این روایت می‌نویسد: 👈 ۱۱۸۸- . و رجال الشيخين. سند روايت (نیکو) و راویان آن همه و از راويان شیخین (بخاری و مسلم) هستند. 📚 السنة، جلد ۲، صفحه ۵۶۵، چاپ المکتب الاسلامی ⚠️ ‼️ روایت تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر بر مومنین بودن امیر المومنین است یعنی عدم قبول امیر المومنین به معنی است. 🍃🌸🍃🔸🍃🌸🍃 ❤️ . ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
: 1️⃣ عایشه همسر رسول الله درباره اخلاق پیامبر اکرم(ص): « لا فَظٌّ و لا غليظٌ و لا سِخابٌ فی الاسواقِ و لا يُجزي بالسيئةِ مثلَها بل يَعفو و يَصفح؛ همانا رسول الله ترش رو و سنگدل نبود. صدای خویش را در بازار ها بلند نمی کرد. زشتی را با زشتی پاسخ نمی گفت بلکه گذشت می کرد و گشاده رو بود» 2️⃣شعبی یکی از محدثین بزرگ اهل سنت درباره خلیفه دوم می گوید:«كانت دِرّةُ عُمر أهيَب مِن سيفِ الحَِجّاج؛تازیانه عمر از شمشیر حجاج ترسناک تر بود»حجاجی که نقل شده فقط ۱۲۰ هزار نفر از مسلمانان را از دم تیغ گذراند.افزون براین عمر بن الخطاب اولین خلیفه ای بود که تازیانه با خود حمل می کرد! ✅ آیا نباید مدعی خلافتِ رسول الله صلی الله علیه و آله حداقل شباهت ها را به او داشته باشد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u