eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
672 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «خالد بن ولید» یکی از اصحاب رسول الله (ص) در نزد اهل سنت است. او در نزد آنها القابی مانند «رهبر مجاهدان» و «شمشیر خدا» دارد. 2️⃣ خالد یک تروریست بالفطره است. او مالک بن نویره _صحابی پیامبر (ص)_ را با حیله، به بدترین شکل ممکن _ سربریدن و آتش زدن و ... _ به قتل رساند و در همان شب به همسر او، تجاوز به عنف نمود. 3️⃣ او قبل از اسلام از دشمنان درجه یک اسلام بود که بیشترین دشمنی ها را با اسلام داشت. بعد از اسلام بر خلاف دستور پیامبر (ص) اسیران جنگی را به قتل رساند. رسول خدا (ص) از شر اعمال خالد سه بار «اللّهم إنّي أبرأ إليك مما صنع خالد بن وليد» گفت و از جنایت های او برائت جست. 📚 صحیح بخاری، دار بن کثیر، حدیث 4339 4️⃣ خالد دشمنی عمیقی با ایرانیان داشت. طبری در این باره می گوید: « خالد به لشگریان دستور داد با تیر چشم های آنها را هدف بگیرند. در اولین هدف گیری هزار نفر کور شدند. این واقعه به جنگ چشم ها نامیده شد. اهالی انبار فریاد می زدند که همه مردم شهر کور شدند... .» 📚 تاريخ الطبري - (2 / 575) 5️⃣ او فردی طمع کار بود. در یکی از جنگ ها او غنیمت جنگی یکی از سربازان را به زور گرفت. این باعث شد پیامبر خدا (ص) از او غضبناک شود. ذهبی با دستبرد در این ماجرا، غضب رسول خدا (ص) را سانسور می کند! تصویر بالا را ملاحظه و مقایسه کنید! ✅ الگوهایی مثل و علمای متعصبی مثل ، ریشه تروریست های جانی همانند داعش و ... هستند. جای دوری نرویم! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ لقد تواترت الاخبار بأنّ بنی امیة و بنی مروان یسبّون و یشتمون علی بن ابی طالب (ع). فمنها: ♦️ «... أبي عبد الله الجدلي قال : دخلت على أم سلمة رضي الله عنها فقالت لي : أيسب رسول الله صلى الله عليه و سلم فيكم فقلت معاذ الله أو سبحان الله أو كلمة نحوها فقالت : سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم يقول : من سب عليا فقد سبني» 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 130) 2️⃣ و يزعم النواصب أن ذلك _ أعني لعن و سبّ معاوية لعلي (ع) _ كان اجتهاداً من معاویة و امثاله، فإذا كان الإجتهاد یشمل مخالفة النصوص الصریحة الصحیحة، و يشمل اللعن و إرتكاب الكبائر، فاذاً كل سارق و زان و شارب خمر و قاتل يجوز أن يكون مجتهداً ، فلا حد في الدنيا ولا عقاب في الآخرة. ✅ فلماذا لا يكفّر كل من سبّ الإمام أمير المؤمنين (ع) ؟! الذي من يسبّه يكون سابّاً لرسول الله (ص) بل يكون سابّاً لله (عزّ و جل)؟! ✧❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ ابن حجر عسقلانی در شرح حال «علی بن جهم» می نویسد: ♦️«... فكان مشهورا بالنصب كثيرا الحطّ على عليٍّ وأهل البيت وقيل أنه كان يلعن أباه لِمَ سمّاه عليا؟» 🔸 او مشهور به دشمنی با اهل بیت (ع) بود! او بسیار اهل بیت (ع) و علی (ع) را تحقیر می کرد! و درباره او گفته اند که بر پدر خویش لعنت می فرستاد که چرا اسمش را علی گذاشته است! 📚 لسان الميزان - (4 / 210) 2️⃣ با تاسف فراوان، ابن کثیر دمشقی وقتی شرح حال او را می نویسد می گوید: ♦️ «... أحد الشعراء المشهورين وأهل الديانة المعتبرين...» 🔸 او از شعرای مشهور است و او اهل دیانت مورد اعتبار و ارزش است...» 📚 البداية والنهاية - (11 / 4) 3️⃣ آیا ناصبی گری دشمنی با اهل بیت پیامبر (ص) با دیانت یک شخص قابل جمع است؟ آیا اینگونه نیست که در روایات متعدد دشمنی با اهل بیت دشمنی با پیامبر (ص) تلقی شده است؟ اگر یک شیعه نسبت به ابوبکر و عمر و عثمان کمترین جسارتی بکند، آیا او را فاسق و گمراه و کافر نمی شمارند؟ ✅ اینجاست که با گوشه ای از مظلومیت امیرالمومنین (ع) آشنا می شویم. روزی در کوفه خطبه می خواند. اعرابی وارد شد و گفت: وای! به من بسیار ظلم شده است! حضرت به او گفت: نزدیک بیا! نزدیک که شد به او گفت: ♦️ «... لَقَدْ ظُلِمْتُ‏ عَدَدَ الْمَدَرِ وَ الْمَطَرِ وَ الْوَبَرِ وَ فِي رِوَايَةِ كَثِيرِ بْنِ الْيَمَانِ‏ وَ مَا لَا يُحْصَى.» 🔸 به عدد ریگ زار های بیابان ها و به عدد قطرات باران و به عدد موهای جانداران به من ظلم شده است...» 📚 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏2 ؛ ص115 ُ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ قال ابن حجر العسقلانی _من کبار علماء اهل السنة_ فی ترجمة «علی بن الجهم»: ♦️«... وأما علي بن الجهم بن بدر بن محمد بن مسعود بن أسد بن أدينه الساجي الشاعر في أيام المتوكل فكان مشهورا بالنصب كثيرا الحطّ على عليٍّ وأهل البيت وقيل أنه كان يلعن أباه لِمَ سمّاه عليا؟» 📚 لسان الميزان - (4 / 210) 2️⃣ مع الاسف الشدید، قد یری الباحث و المدقق هنا بأنّ ابن کثیر _من کبار علماء اهل السنة_ یری هذا الناصبیّ اهل الدیانة المعتبرین! کأنّ النصب و العداوة مع آل النبیّ (ص) لیس بذنب اصلا: ♦️« وعلي بن الجهم ابن بدر ... أحد الشعراء المشهورين وأهل الديانة المعتبرين وله ديوان شعر فيه أشعار حسنة وكان فيه تحامل على علي بن أبي طالب رضي الله عنه» 📚 البداية والنهاية - (11 / 4) ✅ و عندئذ یمکن أن نفهم بأنّ امیرالمومنین (ع) قد ظلم عدد المدر و المطر و الوبر و ما لا یحصی: ♦️ و رَوَى إِبْرَاهِيمُ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الْمُسَيَّبِ بْنِ نَجِيَّةَ قَالَ: بَيْنَمَا عَلِيٌّ يَخْطُبُ وَ أَعْرَابِيٌّ يَقُولُ وَا مَظْلِمَتَاهْ فَقَالَ ع ادْنُ فَدَنَا فَقَالَ لَقَدْ ظُلِمْتُ‏ عَدَدَ الْمَدَرِ وَ الْمَطَرِ وَ الْوَبَرِ وَ فِي رِوَايَةِ كَثِيرِ بْنِ الْيَمَانِ‏ وَ مَا لَا يُحْصَى. 📚 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏2 ؛ ص115 ✧❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ حدیث فوق که "حدیث منزلت" نام دارد در صحیح ترین منابع اهل سنت «صحیح بخاری» وارد شده است. بر اساس این روایت تمام مناصب حضرت هارون نسبت به موسی علیهم السلام برای امیرالمومنین (ع) نسبت به رسول الله (ص) ثابت است مگر آن مناصبی که به دلیل قطعی خارج شده باشد مثل 👈نبوت . ◀️ براساس نص قرآن حضرت هارون (ع)این منزلت و جایگاه ها رانسبت به حضرت موسی(ع) داشته👇 1️⃣ و اجْعَلْ لِي وَزِيراً مِنْ أَهْلِي☘️ منصب 2️⃣ هارُونَ أَخِي ☘️منصب 3️⃣ اشْدُدْ بِهِ أَزْرِي ☘️مقام 4️⃣ أشْرِكْهُ فِي أَمْرِي ☘️مقام در امر و امامت و سرپرستی آیات 29 تا 32 سوره طه 5️⃣ أعراف : 142 وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِح ☘️ مقام و مصلح بودن امت اسلام ✅ اندک تفکری کافی است تاکه بدانیم هیچ کس بر رسول الله(ص) ترجیح ندارد. ✧‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍ تنبیهات شیخ طارق یوسف المصری _ من مستبصری علماء اهل السنه الی اهل البیت (ع) _ حول مظلومیّه امیرالمومنین (ع): ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از اشکالاتی که اهل سنت _ خصوصا در مراسم حج_ نسبت به شیعیان دارند، استفاده از مهر و تربت برای سجده در نماز است. برخی افراد نادان، مهر گذاشتن در نماز را بدعتی بزرگ دانسته که طرف مقابل را مشرک و کافر می کند! 3️⃣ این در حالی است که استفاده از مهر (به عربی فصیح: لِبنَة) و حصیر (خُمره) در زمان رسول الله (ص) شایع و عادی بوده است. 4️⃣ بالاتر آنکه بنا به تصریح علمای اهل سنت، استفاده از خاک و مهر در نماز نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه باعث خضوع و خشوع بیشتر است. ابن حجر می گوید: 🔸 هیچ اختلافی در میان فقهای اسلام در جواز سجده بر روی حصیر نیست. تنها از عمر بن عبدالعزیز بود که مقداری خاک را بر روی حصیر می ریخت و بر آن خاک سجده می کرد! و شاید این به جهت خضوع و خشوع بیشتر بوده! و در این عمل او هیچ مخالفتی با جماعت نیست. همچنین ابن ابی شیبه از عروة بن زبیر نقل کرده است که زبیر(صحابی پیامبر ص) بر سجده نمودن بر غیر زمین کراهت داشت! (رک: تصویر بالا) ✅ چرا اهل سنت مثل شیعیان در نماز از مهر و تربت استفاده نمی کنند؟ مگر نه اینکه این عمل باعث خضوع و خشوع بیشتر در نماز است!؟ ✧‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u