═✧❁﷽❁✧═
#امیر_المومنین
1️⃣ لقب «امیرالمومنین» از القاب اختصاصی امام علی علیه السلام است. جالب است بدانید که در هیچ جای «صحیح بخاری»این لقب به حضرت علی علیه السلام نسبت داده نشده است!
2️⃣ سوگمندانه این لقب در برخی موارد به افرادی نسبت داده می شود که نه تنها بهره ای از ایمان ندارند بلکه کسانی هستند که در دشمنی با اهل بیت(ع)کوتاهی نکردند.
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
🔶 مروری بر انتخابات #سقیفه بنی ساعده:
🔵 کاندیداها:
1️⃣ ابوعبیده بن الجراح: از اصحاب صحیفه ملعونه و کسی شیر سگ خورده بود و بدنش همیشه بوی بسیار نامطبوع می داد.
📚 عيون الأخبار - (1 / 400)
2️⃣ عمر بن الخطاب: فردی بسیار خشن و بی ادب که خود را منافق می دانست. او اعتراف به تزویر و حقه بازی خود در سقیفه نموده است.
📚 مسند أحمد بن حنبل - (1 / 55)
3️⃣ ابوبکر بن ابی قحافة: او هیچ گاه خود را شایسته خلافت نمی دانست و بارها اعتراف کرد که دائما شیطان بر روح و جسمش تسلط دارد.
📚 مصنف عبد الرزاق - (11 / 336)
🔵 تبلیغات انتخاباتی:
1️⃣ عمر شمشیر به دست، مردم را به جهت بیعت کردن با ابوبکر می ترساند!
📚 الجمع بين الصحيحين البخاري ومسلم - (4 / 148)
2️⃣ خبری ارائه طرح و برنامه نبود و معیار انتخاب خلیفه تنها عصبیت جاهلی، پان عربیسم، قبیله گرایی شدید و ثروتمندی بود!
📚 السنن الكبرى ت :محمد عبد القادر عطا - (8 / 142)
3️⃣ حین انتخاب ابوبکر، عمر در صدد کشتن مخالفین او _ سعد _ بود و او را لگد مال کردند!
📚 سيرة ابن كثير - (4 / 486)
🔵 تعداد شرکت کننده ها: چند ده نفر حاضر در سقیفه که عائشه آنها را منافق دانسته است.
📚 صحيح البخاري - (3 / 1341)
🔵 مخالفین:
🔸 حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و شیعیان مخلص او همانند سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، بریده و ... . بنا بر نص صحیح بخاری در انتخابات در حق آنها آنها ظلم شد!
📚 صحيح البخاري - (4 / 1549)
🔸 عباس عموی رسول خدا (ص): جالب اینکه به اعتراف عمر، حضرت علی (ع) و عباس، او و خلیفه منتخب را، از روز انتخابات تا سال آخر خلافت عمر(حدود 13 سال)، خائن، کذاب، حقه باز، فاجر، گناهکار و دغل کار می دانستند!
📚 مختصر صحيح المسلم - (1 / 484)
🔸 اکثریت انصار: آنها تحصن کردند و شعار دادند که به غیر از علی (ع) با کس دیگری بیعت نمی کنیم!
📚تاريخ الطبري - (2 / 233)
🔸 هزاران نفر دیگر که چند روز بعد از دادن زکات به خلیفه غاصب خودداری کردند و به ارتداد متهم شدند!
🔵 آثار انتخابات:
🔸 حمله به خانه مخالفین و شهادت صدیقه طاهره (س)
🔸کشتن هزران نفر از مسلمین به بهانه ارتداد
🔸 انحراف اسلام از مسیر هدایت بشری و تلاش در جهت فتح کشورها با هدف به دست آوردن غینمت اقتصادی و دختران زیبارو.
🔸 شهادت عترت رسول الله (ص) و صدها صحابه و صدها هزار مسلمان در جنگ های صفین و نهروان و جمل و ... .
🔸 تاریخی پر از خونریزی توسط بنی عباس و بنی امیه تا زمان ما توسط آل سعود و داعش و ... .
⛔️ تمامی مطالب فوق از معتبرترین کتب اهل سنت است.
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#زنای_به_عنف
1️⃣ عمر بن خطاب معروف به خشونت و سنگدلی است. بر اساس گزارش های تاریخی تازیانه او هولناک تر از شمشیر حجاج _که هزاران نفر را کشت_ است. عمر همیشه زن ها و کنیزان را با تازیانه کتک می زد.
2️⃣ ابن سعد در طبقات می گوید:
♦️عاتکه همسر عبدالله بن ابی بکر بود. شوهرش از دنیا رفت. او شرط کرده بود که بعد از او با مرد دیگری ازدواج نکند و مجرد باقی بماند. مردان به خواستگاری او می رفتند ولی او جواب رد می داد. عمر از پدر عاتکه او را خواستگاری کرد ولی عاتکه قبول نکرد. عمر گفت او را به عقد من دربیاور! پدر عاتکه او را به عقد عمر درآورد.
⛔️ «... فأتاها عمر فدخل عليها فعاركها حتى غلبها على نفسها فنكحها فلما فرغ قال أف أف أف أفف بها ثم خرج من عندها وتركها لا يأتيها فأرسلت إليه مولاة لها أن تعال فإني سأتهيأ لك.»
🔶 عمر بر عاتکه وارد شد سر و گردن او را گرفت و به زمین کوبید و به او تجاوز جنسی کرد وقتی که نزدیکی او تمام شد گفت: اف اف اف صد ها اف بر این زن! سپس او را ترک کرد ...»
📚 تصویر سند از 👈 الطبقات الكبرى - (8 / 265)
3️⃣ خلیفه دوم با زشت ترین و خشن ترین شکل مرتکب زنا شد! چون همه فقهای اهل سنت فتوا داده اند که اختیار زن بیوه در اختیار او است و پدر او بدون رضایت او نمی تواند او را به عقد کسی دربیاورد!
📚 ر.ک: الموسوعة الفقهية الكويتية - (11 / 253)
✅ درباره اوصاف بندگان مقرب الهی تدبر کنید که آنها:
🔹 و لا يَزْنُونَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ يَلْقَ أَثاما يُضاعَفْ لَهُ الْعَذابُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ يَخْلُدْ فيهِ مُهانا (الفرقان/ 68 و 69)
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#ناصبی_گری
1️⃣ حاکم نیشابوری نویسنده «المستدرک علی الصحیحین» یکی از علمای بزرگ اهل سنت (متوفی 405 هجری قمری) است.
2️⃣ یکی از آثار ارزشمند وی کتاب «فضائل فاطمة الزهراء (س)است.
3️⃣ او در مقدمه این کتاب به فضای فکری زمانه خود اشاره می کند و می نویسد:
✍️«ما امروز گرفتار حاکمانی هستیم که مردم برای اینکه به آنها نزدیک بشوند به اهلبیت علیهم السلام بغض میورزند و آنها را کوچک می شمارند و فضائل آنها را منکر میشوند.»
🔷 حاکم درباره انگیزه نوشتن این کتاب می گوید:
✍️ « روزی در جلسه ای که بزرگان فقها، قاضیان و مسؤلین در آن حضور داشتند،شرکت کردم .یکی از بزرگان فقها امیر المومنین (ع) را تنقیص کرد و گفت :علی ع حافظ قرآن نبوده است!»
4️⃣ از کلمات این عالم بزرگ اهل سنت به خوبی فهمیده می شود #دشمنی و انکار فضائل اهل بیت (ع) و جعل روایات دروغین در میان بزرگان و فقهای اهل سنت امری عادی بوده است!
5️⃣ آیا رسول الله (ص) بر اساس رویات متواتر و قطعی "ثقلین" امت خویش را توصیه به تمسک به قرآن و عترت نکرده است؟
✅ با این سابقه تاریک برخی از علمای اهل سنت در #دشمنی با آل محمد(ص)، آیا احتمال گمراهی آنان از پیامبر (ص) وجود ندارد؟
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
نور باشد سایهای در پای دیوار شما
کور بینا میشود با یاد دیدار شما
با کلاف جان به بازار محبت بسته صف
صد هزاران یوسف مصری خریدار شما
💬 شب میلاد علی بن موسیالرضا ع حالی عوض کنیم...(مداحی دلنشین حاج علی ملائکه)
#پیشنهاد_دیدن
@fekreshanbe
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
✍ فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام در بیان آیه الله العظمی وحید خراسانی دامت ظله
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#ضد_خدا
🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخورد كردم و همراه آنان حركت كردم تا اينكه به خانه امّ سلمه، همسر پيغمبر اكرم (ص) وارد شديم. پس از آنكه حضّار نشستند، از امّ سلمه شنيدم كه صدا زد: اي شيب بن ربعي!
🔸 مردي بی ادب و خیره سر پاسخ داد: چه مي فرمائي، اي مادر!
🔸 فرمود: آيا معمول شماست كه هرگاه مجلسي منعقد مي سازيد، رسول خدا (ص) را سب مي كنيد و به آن حضرت ناسزا مي گوئيد؟! وي با تعجب پاسخ داد: هرگز چنان نيست!
🔸ام سلمه گفت: آيا در مجالستان، علي بن ابوطالب (ع) را سبّ و لعن می کنید؟
🔸 آن مرد در پاسخ گفت: آری! ما برای رسیدن به متاع دنیوی و پول، نسبت به علی بن ابوطالب (ع) سبّ و بدگویی می کنیم!
🔸ام سلمه گفت از پیامبر (ص) شنیدم که مي فرمود:
🔵 هر کس علي (ع) ناسزا بگويد، به من ناسزا گفته هر کس مرا سبّ كند، خدا را سب كرده است.
◀️ این ماجرا با سندی صحیح در کتب اهل سنت وارد شده است. تصویر سند را ملاحظه کنید.
✅ منظور رسول الله (ص) از برابری سبّ و لعن امیرالمومنین (ع) با سبّ و لعن خداوند چه می تواند باشد؟
❇️ پاسخ ها را با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید تا در «دانشگاه امامت» به اشتراک بگذاریم!
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#عینیت_حقیقت_قرآنیه_و_حقیقت_علویه
1️⃣ حدیث فوق در نظر دقیق ترین، متعصب ترین، عالم ترین دانشمندان حدیث اهل سنت یعنی: بخاری، مسلم،حاکم و ذهبی، صحیح و معتبر است.
2️⃣ أم المومنین أم سَلَمة رضی الله عنها، همسر رازدار و با وفای رسول گرامی اسلام می گوید: از رسول الله شنیدم که می گفت:
🔸 «عليٌّ مع الْقرآنِ و القرآنُ مع عليٍّ لن يَفْتَرقَا حتَّى يردا عليَّ الْحوض»
🔸 علی با قرآن است و قرآن با علی! این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا اینکه در حوض (روز قیامت) بر من وارد شوند.
3️⃣حدیث فوق گویای #عینیت_حقیقت_قرآنیه_و_حقیقت_علویه است. زیرا معیّت به صورت مطلق و طرفینی است. تنیجه این گونه از معیت و همراهی امور زیر است:
⏺ قرآن هدایت برای انسان های با تقوا (هدیً للمتقین)، روشن کننده حق از باطل(الکتاب المبین) است. امیرالمومنین نیز چراغ هدایت برای متقین و روشن کننده حق از باطل است.
⏺ الإسراء 9 : قرآن بشر را به محکم ترین امور هدایت می کند و بشارت دهنده برای مومنین است. امیرالمومنین نیز بشر را با محکم ترین امور هدایت کرد و در لحظات مرگ برای مومنین بشارت بهشت می دهد.
⏺ الإسراء 82: قرآن شفا و رحمت برای مومنین و مایه خسارت برای ظالمین است. امیرالمومنین شفا و رحمت برای مومنین و خسارت برای ظالمین است.
⏺ فصلت 42 : قرآن هیچ امر بیهوده و باطلی در آن نیست امیرالمومنین نیز مصداق آیه تطهیر است که از هر امر باطل و بیهوده ای پاک و طاهر است.
✅ آیا با وجود #قرآن_ناطق سزاوار است به امور دیگر تمسک و اعتماد کرد؟
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#سانسور_بزرگ
1️⃣ ابن حجر هیتمی یکی از دشمنان مکتب تشیع است. او کتاب صواعق المحرقة را در رد شیعه دوازده امامی نوشته است.
2️⃣ ابن حجر در دشمنی آشکار با اهل بیت رسول الله (ص) از قول غزالی می نویسد:
🔸 « ... قال الغزالي وغيره ويحرم على الواعظ وغيره رواية مقتل الحسين وحكاياته وما جرى بين الصحابة من التشاجر والتخاصم فإنه يهيج على بغض الصحابة والطعن فيهم وهم أعلام الدين تلقى الأئمة الدين عنهم رواية ونحن تلقيناه من الأئمة ...»
🔶 غزالی و دیگر علمای اهل سنت می گویند: بر وعاظ و دیگران روایت نمودن مقتل امام حسین (ع) و اختلافات صحابه و جنگ ها و درگیری های میان آنها(همانند جنگ جمل و صفین و ....)، حرام است. زیرا این امر باعث می شود مردم نسبت به بغض به صحابه تحریک و تشویق شوند و طعنه بر آنها را افزایش یابد! این در حالی است که آنها (صحابه و قاتلان امام حسین و ...) بزرگان دین هستند که ائمه ما (ابوحنیفه و مالک و ...) دین خود را از آنها گرفته اند و ما نیز دین خود را از آن ائمه گرفته ایم.
⛔️ تصویر فوق را ملاحظه کنید!
🔵 هزاران اف بر مکتب و مذهبی که دین خود را از قاتلان امام حسین (ع) می گیرد!
✅ آیا از علمایی که با این توجیهات واهی ذکر مظلومیت امام تشنه لب (ع) را حرام می دانند، انتظار است که حقایق تاریخی شهادت حضرت صدیقه کبری (س) را حذف و سانسور نکنند؟
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧
#تحمیق
1️⃣ یکی از مهم ترین قواعد حدیثی و کلامی در نزد اهل سنت«امساک عما شجر بین الاصحاب» است. این قاعده برای توجیه اختلافات میان صحابه، بالاخص در جنگ های جمل و صفین است.
2️⃣ خالد بن عبدالله بن محمد المصلح از علمای معاصر وهابی اهل سنت عربستان در توضیح این قاعده می گوید:
🔶 «... والإمساك هو: عدم الخوض لا بالفكر، ولا بالبحث، ولا بالطلب، ولا بالقول، فهو إمساك كلي عما وقع بين الصحابة...»
🔸 منظور از «امساک» فرو نرفتن در اختلافات بین صحابه است نه به فکر کردن، نه بحث، نه پژوهش و تحقیق و نه گفتگو کردن! پس این وجوب دوری و امساک، امری کلی و همه جانبه است که تمام وقایع و اختلافات بین صحابه را شامل می شود.!
⛔️ چانچه مشاهده می کنید حق فکر کردن و پژوهش به جهت رسیدن به حقیقت نیز از انسان(بخوانید اهل سنت) سلب شده است! نسیم شمال چه خوب سروده است:
دست مزن! چشم، ببستم دو دست
راه مرو! چشم، دو پایم شکست
حرف مزن! قطع نمودم سخن
نطق مکن! چشم، ببستم دهن
هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن
خواهش نافهمی انسان مکن
لال شوم، کور شوم، کر شوم
لیک محال است که من خر شوم
چند روی همچو خران زیر بار؟
سر زفضای بشریت برآر
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#گفتگو_با_هُبَل
♦️ شبی در عالم خواب به مکه رفتم! تندیس بزرگ و زیبایی را در کعبه دیدم ! گفتم تو کیستی؟
🔸 جواب داد: من #هبل بت بزرگ قریش هستم. اعراب مرا در دوران جاهلیت در کعبه قرار داده و پرستش می کردند! جنس من از عقیق سرخ و پیکره من شبیه یک انسان است. روزی دستم شکست ولی در عوض از طلا برای من دست ساختند که خیلی خوشحال شدم!
♦️ مقداری از تاریخ بت پرستی برایم بگو!
🔸 هبل: تاریخ بت پرستی به هزاران سال می رسد. در مصر قدیم خدایان را به شکل حیوانات می ساختند. آنها برای ما بت ها قدرتی مثل قدرت خدا قائل بودند.
تندیس های ما خصوصا سه خدای ایزیس، اوزیریس و هوروس خیلی اهمیت داشت. تندیس های سه خدا در هند و روم هم وجود دارد!
♦️ مردم شما را چگونه عبادت می کردند؟
🔸 هبل: آنها فکر می کردند که ما بت ها همه مشکلات آنها را حل می کنیم! بارش باران و برکت دست ماست. آینده آنها را ما تعیین می کنیم. اگه برای ما قربانی تقدیم کنند، ما کاری می کنیم که دیگر بلایی سر آنها نیاید!
♦️اعتقاد بت پرست ها واقعا این هست؟ یک تکه چوب و این همه قدرت؟
🔸هبل: بله. بت پرست ها فکر می کردند ما هیچ فرقی با خدا نداریم! همونطور که الله تبارک و تعالی قدرت دارد ما هم داریم! قدرت ما هم اندازه قدرت خداست! فکر می کردند امورات زندگی و آینده و رزق و روزی و ... دست ماست و ربطی هم به خدای دیگه ندارد! برای ما ربوبیت قائل بودند.
♦️ جالب شد! الان فهمیدم چرا خدا در قرآن گفته: «إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمين» (شعرا/98) یعنی بت پرست ها شما بت ها را مساوی و مثل الله تبارک و تعالی تصور می کردند! جای دیگر نیز فرموده: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّه» (بقره/165) یعنی بت ها را مثل خدا دوست داشتن و آنها را همردیف و نِدّ خدا می دانستن!
🔸 هبل: بیچاره ها فکر می کردن اگه قربانی به ما بت ها تقدیم کنند، ما هم مثل الله مشکلات آنها را حل می کنیم و یا رزق روزی به آنها می دهیم! خیلی فریاد می زدند: یا هبل! به فریاد ما برس! ولی ما که تکه چوب و سنگی بیشتر نبودیم.
♦️ من یک روزی با یکی از بت پرست ها سخن گفتم به من گفت: من الله را قبول دارم این بت ها را پرستش می کنم تا مرا به الله نزدیک کند! یعنی شما قدرت این کار را دارید؟
🔸 هبل: نه ! به هیچ وجه! یک تکه سنگ و چوب چه قدرتی دارد که شما را به خدا نزدیک کند؟ ما مثل انبیاء و اولیای الهی نیستیم که پیش خدا آبرومند باشیم! آنها زنده هستند! قدرت آنها بعد از مرگ هم ادامه دارد! روح پاک آنها مردم را یاری می کند! برای دیگران دعا می کنند! می شنوند! می ببینند! به مومنین بشارت می دهند! در قبر های خود نماز می خوانند و حاجات نیازمندان را به اذن الهی روا می کنند.
http://up44.ir/1v8mygly
♦️ پس فرق شما با حجر الاسود در چیست؟ تو را رسول خدا (ص) شکست! ولی آن را تبرک کرد و بوسید؟
http://up44.ir/5lpgcbsy
🔸 هبل: تفاوت بسیار واضح است! آیا تا کنون کسی گفته: حجر الاسود خداست؟ یا اینکه این سنگ بدون اراده الهی می تواند مشکلی را حل کند؟
♦️ صحیح هست! به ذهن هیچ انسانی خدا بودن حجر الاسود و ضریح امام حسین (ع) خطور نمی کند! به گمانم حجر الاسود و مقام ابراهیم (ع) چون آیات الهی و یا این که منسوب به اولیای خدا هستند محترم و متبرک هستند. مثل پیراهن یوسف، منبر، لباس ،ظرف آب و ... پیامبر ص که همه مسلمان ها به آنها تبرک می کنند!
⚠️ اسناد مورد بحث لینکگذاری شده است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ #ضد_خدا 🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخ
✧❁﷽❁✧
⏹ پاسخ های برخی از دوستان به سوال مطرح شده در پست #ضد_خدا :
1️⃣ سلام علیکم و رحمهالله.
بطور خلاصه بخواهم بگم، اینست که حضرت امیرالمومنین علیه السلام انسان کامل هستند و انسان کامل مظهر اسم جامع الله است و انسان کامل همان مظهر و عين ثابت اسم جامع الله است،و از جهتي عين و متحد با اين اسم بوده و همة کمالات او را داراست و نقش الوهيت و تدبير نسبت به مادون دارد(البته صحبت بنده در باب الله وصفي است نه الله ذاتي که احدي بدان دسترسي ندارد.) چون انسان کامل به فناء فی الله دست یافته و فانی در ذات الله شده است. و مظهر اتم حضرت احدیت گشته است، و الله در او تجلی کرده است،برای همین سب و لعن آن، سب لعن پروردگار عالمیان میباشد.
نگاه حقیر یک نگاه عرفــانی به مطلب و مسئله بود.
کاربر: @Alabdmolaee
2️⃣ سلام طبق حدیث مذکور:
⬅️ سب امیرالمؤمنین علیه السلام،سب پیامبر صلی الله علیه و آله است.
⬅️ سب پیامبر ص،سب خداست.
⬅️ سب خداوند متعال(آگاهانه و عامدانه)،موجب کفر و ارتداد است.
🔹پس سب آگاهانه و عامدانه امیر المؤمنین ع نیز مانند سب حضرت رسول ، موجب کفر و ارتداد می گردد.
کاربر: الم یعلم بان الله یری
3️⃣ معمولا در بین پیروان انبیا تبعیت از امر نبی یک مسئله و معضل بوده ، در مورد پیامبر خاتم هم همین مسئله شایع بوده ، لذا بعد از امر اطاعت الله به اطاعت از رسول در آیات شریفه امر شده ایم، درباره اطاعت از اولی الامر هم همین مسئله موجود بوده و یک نظام رتبی در این مسئله مشهود است.یعنی در سلسله مراتب تبعیت و حب ، حب به وصی و تبعیت از او مظهر حب و تبعیت از مراتب بالاتر است.
از طرف دیگر در سلسله مراتب بغض هم ، بغض و سب به وصی حاکی از حقیقت بغض مستور نسبت به نبی و خداوند متعال است. اگرچه که در ظاهر فریاد محبت سر داده شود.
کاربر: استاد یوسفعلی تبار
4️⃣ در واقع میشود باتوجه به آیه شریفه ان کنتم تحبون الله فاتبعونی و اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم
این نکته رو متوجه شد ک لعن و دشمنی و سب خداوند در عالم خارج مصادیقی دارد من جمله آن مصادیق رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند و در ادامه ایشان امیر المومنین علیه السلام لذا سب ایشان مصداقی از مفهوم سب ولعن خداوند است و همان توالی ک در آنجا وجود دارد و مفاسدی ک به همراه دارد
در سب و لعن پیامبر و جانشین ایشان هم هست
کاربر: @taleb_elm
5️⃣ سلام علیکم
میتوان اینطور برداشت کرد که:
امیرالمومنین علیه السلام خلیفه الله است ودست به ایشان زدن دست رد زدن به خداست
واگر کسی ولایت ایشان را نپذیرد والعیاذبالله ایشان را سب کند به انتخاب خداوند بی حرمتی کرده است
کاربر: @Yaali313000
6️⃣ وقتی الحق مع علی و علی مع الحق باشد، اظهر من الشمس است که حق، قابلیت سب ندارد.
کاربر: استاد رجب خانی
❇️ تشکر فراوان از دوستانی که در مباحثه شرکت کردند.
✧❁﷽❁✧
#نفوذی_یهودی
1️⃣ اختلاف در قرائت قرآن یکی از مهم ترین اختلافات در زمان عثمان بود. او با دیکتاتوری صحابه را مجبور نمود از قرائت «زید بن ثابت» تبعیت کنند.
2️⃣ عبدالله بن مسعود به این تصمیم اعتراض نمود و آن را خیانت به دین و قرآن معرفی کرد! او در اعتراض خود نکته بسیار حساسی را مطرح کرده است:
🔸«... أَخذتُ من فِي رسولِ اللَّه (ص) سبعينَ سورةً ، قال : وإِنَّ زيدَ بنَ ثابتٍ لهُ ذُؤَابَتَانِ في الْكُتَّاب»
🔹بن مسعود می گوید: من از دهان (مبارک) رسول الله (ص) هفتاد سوره را گرفتم(آموزش دیدم) در حالی که زید بن ثابت کودکی یهودی در مدارس یهودیان بود!
📚مسند ابن أبي شيبة،ج1، ص 597
🔴 «ذُؤَابَتَان» اشاره به مدل موهای دانش آموزان و علمای یهودی دارد که گیسوان خود را از اطراف آویزان می کنند.
3️⃣ أبیّ بن کعب نیز در اعتراض به عثمان می گوید:
🔸«... لقد قرأت القرآن وزيد هذا غلام ذو ذؤابتين يلعب بين صبيان اليهود في المكتب»
🔹من قرآن قرائت می کردم و این زید پسرکی یهودی بود که در مدارس یهودی با آنها بازی می کرد.
📚شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج 20، ص 26
✅ انتخاب یک یهودی زاده از طرف عثمان و متعاقب آن، اعتراض و خیانت دانستن این انتخاب، با تاکید بر سابقه یهودی زید بن ثابت از سوی بزرگانی همانند عبدالله بن مسعود و أبیّ بن کعب، حقایقی فراوانی برای اندیشیدن دارد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#دین_شرابخواران
1️⃣ «وَكِيعُ بن الجَرَّاح» در نزد اهل سنت: الإمام، الحافظ، محدِّث عراق،و یکی از بزرگان و ستون های حدیث و فقاهت است.
2️⃣ او از روایان برجسته نزد صاحبان صحاح سته (بخاري - مسلم، أبو داود، الترمذي، النسائي،ابن ماجه) است که نزدیک دو هزار بار در اسناد آنها واقع شده است.
3️⃣ با همه این اوصاف، ذهبی در شرح حال او می نویسد:
🔸 «وقال أبو سعيد الاشج: كنت عند وكيع فجاءه رجل يدعوه إلى عرس، فقال: أثم نبيذ ؟ قال: لا، قال: لا نحضر عرسا ليس فيه نبيذ، قال: فإني آتيكم به فقام»
🔹 ابوسعید اشج می گوید: من نزد وکیع بودم مردی او را به عروسی دعوت کرد. وکیع گفت: آیا در عروسی نبیذ (شراب مست کننده) هم دارید؟ او پاسخ داد: خیر! وکیع گفت: در عروسی که شراب نباشد ما شرکت نمی کنیم! آن مرد گفت: من در عروسی شراب می آورم. وکیع از جا برخواست (تا به عروسی برود
⏺ به تصویر سند مراجعه کنید
✅ آیا به روایت های شخص شراب خوار می توان عمل کرد؟ کدام عاقلی سخن انسان بی اراده و مستِ لا یعقل را در امور دینی و اخروی می پذیرد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
دامن آلوده و روی سیاه آورده ام
گرچه آهی در بساطم نیست، آه آورده ام
هر چه هستم، هر چه بودم، بر کسی مربوط نیست
بر امام مهربان خود، پناه آورده ام
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
#تواتر حدیث #غدیر از دیدگاه علمای #اهل_سنت:
1️⃣ أبو حامد الغزالي المتوفى 505
🖌وأجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم غدير خمّ باتّفاق الجميع.
📚سرّ العالمين و کشف ما فی الدارین: ج 1،ص 21،باب فی ترتیب الخلافه و المملکه ،بیروت ،تحقیق: محمد حسن اسماعیل
2️⃣الذهبي المتوفّى سنة 748 که بزرگترین عالم رجال اهل سنت می باشد و تمام تلاش خود را در تضعیف اسناد احادیث فضائل اهل بیت علیهم السلام کرده است :
🖌قال ابن كثير: قال شيخنا الحافظ أبو عبد اللّه الذهبي: الحديث متواتر، أتيّقن أنّ رسول اللّه قاله
📚البداية والنهاية ، ابوالفداء ابن کثیر دمشقی ،مکتبه المعارف ، بیروت ، ج5 ص 233
همچنین ذهبی در تذكرة الحفاظ در شرح حال ابوجعفر طبری به این مطلب اشاره می کند:
🖌 « ولما بلغه ان بن أبي داود تكلم في حديث غدير خم عمل كتاب الفضائل وتكلم على تصحيح الحديث قلت رأيت مجلدا من طرق الحديث لابن جرير فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق»
📚تذكرة الحفاظ، دارالکتب العلمیه، بیروت ، چاپ اول، ج2ص 713
3️⃣قال زين الدين المنّاوي المتوفى 1013
🖌قال حديث متواتر.
📚فيض القدير فی شرح جامع الصغیر : ج 6 ص 218،المکتبه التجاریه الکبری،مصر ، چاپ اول
4️⃣ ادیب و محدث و مفسر بزرگ اهل سنت سیوطی
🖌 ...و رجال أحمد ثقات بل قال المؤلف (جامع الصغير للسیوطی ): حديث متواتر
📚التيسير بشرح الجامع الصغير ، زين الدين المنّاوي، مکتبه الامام الشافعی ،الریاض ،چاپ سوم ، ج 2 ص 442
5️⃣قال الملا علي القاري المتوفى سنة 1014
🖌«والحاصل: أن هذا الحديث صحيح لا مرية فيه، بل بعض الحفاظ عده متواتراً، إذ في رواية أحمد أنه سمعه من النبي(ص) ثلاثون صحابياً، وشهدوا به لعلي لما نوزع أيام خلافته».
📚مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابیح دار الکتب العلمیه ، لبنان، بیروت ، ج11 ص248
6️⃣ قال اسماعیل بن محمد العجلوني المتوفى 1162
🖌 «فالحديث متواتر أو مشهور»
📚كشف الخفاء، موسسه الرسالهلإ تحقيق احمى القلاشلإ بيروت ، ج2 ص274
7️⃣قال الألباني المتوفی: 1420
🖌«وجملة القول أن حديث الترجمة حديث صحيح بشطريه، بل الأول متواتر عنه (صلى الله عليه وسلم)، كما يظهر لمن تتبع أسانيده وطرقه».
📚السلسلة الصحيحة، ج4 ص249 با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله
8️⃣قال الشيخ شعيب الأرنؤوط في تعليقه على مسند أحمد:
🖌«له شواهد كثيرة تبلغ حد التواتر».
📚مسند أحمد، ج1 ص330، تحقيق شعيب الأرنؤوط با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله
✅حدیث غدیر از احادیث متواتر و قطعی می باشد که 160 مرد صحابی و 7 زن صحابی و 100 تابعی آن را روایت کرده اند و قریب به 400 نفر از محدثان و مفسران و مورخان شیعه و اهل سنت آن را در کتاب های خود ضبط کرده اند.
📚شبهات غدیر، عصیری ،سید محتبی، طوبای محبت،چاپ پنجم، جلد 2 ص 155
┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#بن_سلمان_یزید
💢 سیاست بنسلمان؛ خالیشدن کعبه و شلوغی کلوپهای شبانه
🔻 وبسایت "سعودی لیکس" نوشت:
🔹 تصاویری که از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی دست به دست میشود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر میکشد.
🔹 از سوی دیگر رسانهها و شبکههای اجتماعی تصاویری از کلوپهای شبانه پر از مردان و زنان سعودی را در آستانه آغاز موسم حج منتشر کردهاند.
🔹 کلوپهای شبانه همچنان دایر بوده و شهروندان شکایات مختلفی را ارائه کرده و به عدم برخورد رسمی با دیسکوها و کلوپهای شبانه، اعتراض کردهاند.
🔹 موضوع تنها به نادیده گرفتن این شکایتها خلاصه نمیشود و رژیم سعودی اقدام به بازداشت کسانی میکند که علیه این کلوپهای شبانه و مهمانیهای پر سر و صدا شکایت میکنند.
👈 همه این تناقضها و اقدامات نشان دهنده میزان تلاش بن سلمان برای از بین بردن هویت اسلامی مکه و مدینه است.
✅ آثار تفکر #سقیفه هنوز ادامه دارد. از یزید شرابخوار سگ باز که کعبه را به آتش کشید، تا بن سلمان ابومنشار ... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
#اولیاء_الشیطان
◀️ قد نری فی الفیلم بأنّ «بن باز» _من کبار مفتی الوهابیة فی زماننا_ یدافع عن معاویة و یزید (لعنة الله علیهما) حینما قد اخرج ابن عساکر فی تاریخه بأنّ:
♦️ «... ولا الخليفة المداهن يعني معاوية ولا الخليفة المأبون يعني يزيد بن معاوية ...»
📚 تاريخ دمشق - (37 / 135)
✅ فمرحبا بأهل السنة!! اتخذوا المأبونین اولیاء... .
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110