دانشگاه امامت
فرمانیان اضافه کرد: در طالبان عمدتا تکفیر کلامی مطرح است ولی داعش تکفیر فقهی میکند، لذا این اواخر ش
سلام علیکم
به نظر بنده این بنده خدا در چند مورد اشتباه کرده که به دو مورد برجسته اشاره می کنم . یکی اینکه باید عرض کنم نه حنفی ها و نه نجدی ها هیچ یک معتقد به تکفیر کلامی و فقهی نیستند بلکه این اصطلاح متعلق به اهل تشیع است . دوم اینکه جهاد با آمریکا و ناتو و سایر اشغالگران یک برتری و مزیت است و کسی نمی تواند بگوید ما اسلام بدون خشونت را می پذیریم . این اسلام اصلاً وجود ندارد بلکه ساخته و پرداخته توهمات عده ای است . جهاد در مسیر صحیح آن بر علیه دشمنان اسلام و مسلمین و تحمیل خشونت بر کسانی که مستحقش هستند یک نیاز فطری و شرعی است که بدون آن زندگی دوام نخواهد داشت و امنیت همه از بین خواهد رفت .
◀️ #نقد یکی از اعضای کانال دانشگاه امامت نسبت به مطالب استاد فرمانیان
═✧❁﷽❁✧═
#نسائی_شهید
1️⃣ «ابو عبدالرحمن احمد بن شعیب نسائی» از معروف ترین و بزرگ ترین امامان حدیثی اهل سنت است. او در یکی از روستاهای خراسان به دنیا آمد. او دریایی از علم و دانش بود که صدها نفر از محدثین، از خرمن او خوشه ها چیدند.
2️⃣ «نسائی» با تالیف کتاب «سنن» و «خصائص أمیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع)» خدمت بزرگی به اسلام نمود. او در سال های پایانی عمر خود، به تبلیغ فضائل امیرالمومنین(ع) در شهر دمشق پرداخت زیرا این شهر آکنده از دشمنی با اهل بیت(ع) بود. در آخر نیز نواصب و طرفداران معاویة، او را به شهادت رساندند!
3️⃣ نسائی در علم رجال از بخاری و مسلم نیز سختگیری بیشتری داشت. با این حال او در کتاب خصائص امیرالمومنین(ع) روایت می کند که پیامبر خدا(ص) به حضرت علی(ع) فرمود:
🔸 «إِنَّ عَلِيًّا مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ ، وَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي»
♦️همانا علی از من و من از او هستم و او ولیّ و سرپرست هر مومنی بعد از من است.(رک تصویر بالا)
4️⃣ سند این روایت کاملا معتبر و صحیح است. تضعیف در فقره «من بعدی» _ به جهت آنکه قرینه متصل لفظی برای روشن کردن معنی کلمه «ولیّ» در جانشینی است_ فایده ای ندارد؛ زیرا با سندهای متعدد دیگر نیز وارد شده است:
📚 المعجم الكبير ج12 ص97 و مسند أحمد بن حنبل ج 1 ص 330
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#ماجرای_تربت_شهادت
◀️ عائشه روایت می کند که روزی حسین(ع) بر رسول خدا(ص) در حالی که جبرئیل بر او وحی می فرستاد، وارد شد. پیامبر(ص) به صورت خوابیده بود و حسین(ع) سوار بر او می شد و با او بازی می کرد.
جبرئیل به محمد(ص) گفت: آیا او را دوست داری؟ پاسخ داد: چرا او را دوست نداشته باشم او فرزندم است! جبرئیل گفت: آگاه باش این فرزندت را امت تو خواهند کشت! سپس جبرئیل با دستش تربتی سفید رنگ آورد و گفت: ای محمد(ص) خون این فرزندت در این خاک ریخته خواهد شد و اسم این سرزمین «طف» است.
جبرئیل از حضور پیامبر(ص) رفت. رسول خدا(ص) در حالی که آن تربت در دستش بود با گریه از اتاق خارج شد. به همسرش عائشه گفت: جبرئیل به من خبر داد فرزندم حسین(ع) در سرزمین کربلا کشته خواهد شد و امت من بعد از من گرفتار فتنه ها می شوند.
سپس رسول خدا(ص) با حال گریان نزد اصحابش _ علی(ع)، ابوبکر، عمر، حذیفه، عمار و ابوذر_ رفت آنها علت گریه را جویا شدند پیامبر(ص) فرمود:
♦️«أخبرني جبريل أن ابني الحسين يقتل بعدي بأرض الطف وجاءني بهذه التربة وأخبرني أنا فيها مضجعه»(رک: تصویر بالا)
🔸جبرئیل به من خبر آورده است که فرزندم حسین(ع) بعد از من در سرزمین کربلا به شهادت می رسد و این تربت او است که جبرئیل آورده است. او به من خبر داده که فرزندم در کربلا مضجع خواهد داشت.
⏹ هر فراز از حدیث معتبر فوق سندی روشن بر حقانیت مکتب اهل بیت(ع) است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#روضه_مکشوف_مادر
⏹ شیخ مفید در مهم ترین اثر فقهی خود یعنی«مقنعه» در بخش زیارت، باب زیارت مختصره رسول خدا(ص)، بعد از سلام به حضرت زهرا(س) و تصریح به شهادت ایشان، آورده است:
♦️«...لعن الله من ظلمك: خدا نفرین کند هر کس را که به تو ظلم کرد.
♦️و منعك حقك: و تو را از حق تو منع نمود.
♦️و دفعك عن إرثك: و تو را از ارث تو دور کرد.
♦️و لعن الله من كذّبك: و خدا لعنت کند کسی که تو را تکذیب کرد.
♦️و أعنتك: و تو را در سختی و تنگنای بسیار شدید مشرف به مرگ قرار داد.
♦️و غصّصك بريقك:
⏺ «غصّص» ثلاثی مزید باب تفعیل از ریشه«غصص» از مصدر«الغُصّة»است. غُصّه در استعمال فصیح عرب به حالتی گفته می شود که استخوان یا چیزی شبیه به آن در انتهای حنجره و حلقوم انسان(دقت کنید: بالای حنجره نه! چون که تحمل آن راحت تر است) گیر کرده باشد که مانع تنفس و یا آب خوردن او گردد و آن شخص را به صورت مستمر در جهد، تنگنا و فشار بسیار شدید _شبیه حالت خفگی و یا غرق شدن مستمر_ قرار دهد. این حالت نشانگر سخت ترین وضعیت روحی و جسمی یک نفر است.
♦️«و غصّصك بريقك» یعنی خدا لعنت کند کسانی را که حالت «غصة» را _ آن هم با شدت بسیار فراوان_ در شما ایجاد کردند به گونه ای که از شدت مصیبت، آب دهان شما همانند یک استخوانی در حلقوم تو بود و ... .
♦️و أدخل الذل بيتك...» و خداوند لعنت کند کسانی را که عزت شما را پایمال کردند و خواری و درماندگی را وارد خانه تو نمودند.
⏹ حال امیرالمومنین(ع) نیز همانند صدیقه طاهره(س) بود. او فرمود: سال ها صبر کردم در حالی که «و في العينِ قذًى و في الحلقِ شَجاً»
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
🌹 روایتگری آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته
🔘گریه ی خجالت
💠 زمستان شد؛ آن کوههای بلند که روز با اسب به زحمت می روند، شب که دیگر کسی نمی رود! و هوا هم سرد شده بود و نشانه برف هم بود. این عزیزان بالای کوههای کردستان در سنگر ها، می توانستند پائین بیایند؛ (ماندند، ماندند، ماندند، ماندند)، یخ زدند و مُردند.
نعش شریف شان را به قم آوردند. در مسجد اعظم مجلس ترحیم گرفتند. ما معمولاً در مجلس ترحیم که می رویم، یک فاتحه می خوانیم، قرآن می خوانیم و بر می گردیم؛ تا آخر نمی نشینیم. (تا آخر یعنی تا آخر)، تا آخر نشستم و گریه کردم، نه برای ثواب، فقط گریه_خجالت !
اینها بودند که حفظ کردند!!
#دفاع_مقدس
#شهداء🌷
🔻🔻🔻
@jz_mft
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#اربعین
✍️ در روزهای اخیر جریان های وهابی و ناصبی تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به مراسم اربعین امام حسین علیه السلام داشته اند. عمده شبهات وارده را می توان در دو محور بررسی کرد:
⏹ محور اول: اشکال #سندی به روایات اثبات کننده زیارت اربعین: برای پاسخ گویی به این شبهه باید در نظر داشت که:
1️⃣ سند روایت یکی از قرائن صدور و صحت روایت است. باید در نظر داشت که قرائن تاریخی، نگاه فقها و محدثین بزرگ به جایگاه حدیث، مطابقت روایت با عمومات و اطلاقات قرآنی و روایت های قطعی و عمل فقها به مضمون روایت از دیگر قرائن اعتبار یک روایت هستند. نتیجه این نکته علمی آن است که با صرف تضعیف سندی یک حدیث به هیچ وجه نمی توان حکم به بی اعتباری آن نمود. در بسیاری از موارد سند روایت ضعیف است ولی آن روایت دارای قرائن صدق متعدد است که باعث وثوق به صدور و اعتبار آن می شود.
2️⃣ اصل «زیارت اربعین» دارای چندین سند می باشد که فقیه بزرگی همانند شیخ طوسی در تهذیب الاحکام یک سند را ذکر کرده است. علامه مجلسی در جلد 98 بحارالانوار اسانید دیگری را نیز ذکر کرده است.
3️⃣ سند این زیارت در کتاب تهذیب کاملا #معتبر است و راویان آن همگی مورد توثیق و اعتماد علمای رجالی هستند:
♦️ «أَخْبَرَنَا جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال»
📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج6 ؛ ص113
◀️ #توثیق افراد واقع در سند:
🔸 أبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ :
📚رجال الطوسي (جامعه مدرسين) ؛ ص449
🔸 محَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ :
📚 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج27 ؛ ص81 و معجم رجال الحديث و تفصيل طبقات الرواة ؛ ج18 ؛ ص32 و كتاب نكاح (زنجانى)؛ ج1، ص: 14
🔸 أبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ :
📚 رجال العلامة الحلي ؛ ص37 و تصحيح تراثنا الرجالي مع الترعيف بالمجهولين من رواته ؛ النص ؛ ص314
🔸سعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ:
📚 عدة الرجال ؛ ج2 ؛ ص135 و بهجة الآمال في شرح زبدة المقال ؛ ج4 ؛ ص345 و أحسن التراجم لأصحاب الإمام موسى الكاظم عليه السلام ؛ ج1 ؛ ص287
🔸 صفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال:
📚رجال النجاشي ؛ ص198
✅ با مراجعه به آدرس های کتب رجالی فوق مشاهده خواهید کرد که تمام راویان حدیث زیارت اربعین مورد اعتماد و وثوق هستند. در ضمن این حدیث مورد عمل همه فقها و علمای و متشرعین شیعه در طول تاریخ نیز بوده است. و با ادله متواتر استحباب زیارت امام حسین (ع) تایید می شود. پس اشکال سندی به این حدیث از روی نادانی و جهالت است.
⏹ محور دوم: تشکیک در #سبب_زیارت اربعین:
1️⃣ در کتب تاریخی و منابع درجه چندم برخی از اسباب همانند ماجرای جابر و ... برای زیارت اربعین ذکر شده است. بر فرض عدم اثبات این اسباب هیچ دلیلی بر انکار و خدشه در زیارت اربعین وجود ندارد. زیرا اصل زیارت اربعین از حیث روایی و شرعی قطعی است.
2️⃣ برای مثال ممکن است در تعداد کشته ها، علل شروع جنگ، سلاح های به کار رفته و ... در جنگ جهانی دوم اختلاف و تشکیک شود، ولی با تشکیک در علل فوق نمی توان در اصل وقوع جنگ جهانی تردید نمود. حال اگر کسی در یکی از امور تاریخی و غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید داشته باشد، هیچ تردیدی در اصل زیارت ندارد. محدث نوری و شهید مطهری بارها به زیارت معصومین رفته اند و اگر در مساله تاریخی غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید دارند، هیچ خدشه ای در اصل زیارت اربعین ندارند.
✅ یکی از مغالطه های وهابیت جابجایی موضوع و محل نزاع است. آنها از اشکال علمای شیعه به یک مساله تاریخی که هیچ ربطی به مشروعیت زیارت اربعین ندارد، نامشروع بودن اصل زیارت را نتیجه گرفته اند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔@Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#زیارة_الأربعین
✍️ یکی از معروف ترین روایات مرتبط با زیارت اربعین، حدیثی است که شیخ طوسی از امام حسن عسکری(ع) نقل می کند:
🔸«علامات المؤمن خمس صلاة الاحدی و الخمسين و زيارة الأربعين و التختم في اليمين و تعفير الجبين و الجهر ب بسم الله الرحمن الرحيم» (رک: تصویر بالا)
✍️ برای فهم بهتر این حدیث گفتنی است:
1️⃣ زمانه امام عسکری(ع) نقطه اوج شکل گیری مذاهب اسلامی است. شاید بتوان گفت: در کنار(دقیق تر در مقابل) مذهب رسمی حکومتی، شیعیان مهم ترین جریانی بودند که با رهبری الهی اهل بیت(ع) سنت واقعی و صحیح رسول الله(ص) را تبلیغ می کردند.
2️⃣ در آن زمان که پیروان علمای مطرح اهل سنت همانند ابوحنیفه و شافعی و احمد بن حنبل با مباحثی همانند: جواز شرب مسکرات همانند نبیذ، عدم جواز حیل(چاره) شرعی، جواز مسح بر خفین(کفش) و ... شناخته می شدند، امام عسکری(ع) مهم ترین شاخص های شیعه را اینگونه معرفی کرده است:
◀️ پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روز: در تقابل با بدعت نماز مستحبی چهار تا هشت رکعتی چاشت(صلاة الضحی)
◀️ زیارت اربعین امام حسین(ع): در تقابل با ممنوعیت زیارت توسط جریان سقیفه بالاخص در زمان متوکل عباسی
◀️ انگشتر پوشیدن در دست راست: برای تقابل با نظر عبدالله بن عمر از برجسته ترین صحابه جریان سقیفه پوشیدن انگشتر در دست چپ
◀️ پیشانی روی خاک نهادن برای خشوع در نماز: به جهت تقابل با بدعت گرفتن دست ها در نماز برای خضوع
◀️ جهر و بلندخواندن «بسم الله» در نمازها: در تقابل با اجباری بودن اخفات«بسم الله» در نماز توسط بنی امیه
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#دین_فروشان_سیاست_باز
✍️ ماجرای زیر شرح حال «عمرو بن عاص» است که توسط عالم و رجالی بزرگ اهل سنت «ذهبی» آمده است. روزی عمرو بن عاص به عبدالله بن عباس گفت:
♦️ ای بنی هاشم! شما شمشیرهایتان را بر قتل عثمان کشیدید. کنیزان حائض(افراد پست) را شوراندید و از فاسقین عراق در تضعیف خلیفه پیروی کردید. عثمان را به شمشیرهای اهل مصر برای کشته شدن سپردید. و قاتلین عثمان را پناه دادید!
✍️ عبدالله بن عباس در پاسخ گفت:
♦️ای عمرو! تو نظر خویش را گفتی! شما دو نفر(عمرو و معاویه) هیچ حقی سخن گفتن در باره عثمان را ندارید.
♦️اما تو ای معاویه فساد های عثمان را برای او زیبا جلوه دادی و زمانی که عثمان محاصره شده بود و از تو یاری طلبید کوتاهی کردی و دوست داشتی او به قتل برسد و دنبال فرصت بودی(تا به سلطنت برسی)
♦️اما تو ای عمرو بن عاص! شهر مدینه را بر علیه عثمان شوراندی و سپس به مصر رفتی تا اینکه خبر قتل خلیفه را شنیدی! سپس دشمنی خویش با علی بن ابیطالب(ع) را آشکار نمودی و به معاویه پیوستی و دین خویش را در مقابل حکومت مصر به معاویه فروختی!
✅ آیا می توان دنیا و آخرت خویش را به سیاست بازان دین فروشی همانند عمرو بن عاص و معاویه سپرد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
❁﷽❁
#اشتیاق_بهشت
1️⃣ رسول ختمی مرتبت مغز و محور تمام هستی است. او به توفیق الهی، عالمِ به اول و آخر، ظاهر و باطن، اسرار و نهان تمام زمین ها و آسمان های هفت گانه است.
2️⃣ تمام حقایق بهشت و جهنم، عرش و کرسی، ملک و ملکوت در نزد او حاضر است. او می فرماید:
♦️«اشتاقت الجنة إلى ثلاثة: عليّ و عمّار و سلمان»(رک: تصویر بالا)
3️⃣ «الجنة» از برترین مخلوقات الهی است که مسکن انبیاء و مقربین درگاه خداوند است. آدم(ع) وقتی از آن خارج شد سال های سال گریه کرد. بهشت پاداش اعمال صالح بندگان مومن است که در آن هیچ اندوه، پلیدی، سختی و ناگواری نیست. خداوند به بندگان با تقوا و پروای خویش دستور داده که با سرعت به سوی بهشت بشتابند.(آل عمران/133) بندگان خداوند همواره شوق رسیدن به بهشت برین را دارند.
4️⃣ اشتیاق در استعمال فصیح عرب به «كنده شدن قلب به سوی چیزی همراه با هیجان، محبت و فرح بسیار زیاد» اطلاق می شود.
📚 تاج العروس ؛ ج13 ؛ ص258
✅ درک حقایق بهشتی مافوق عقل و ادراک بشری است. اما آن چیزی که باعث حیرت تمام حکما شده است آن است که «الجنة» اشتیاق علیّ(ع)، عمّار و سلمان را دارد! اينجا قاعده خلاف جهت است و این بهشت است که برای وصال از خود بی خود شده است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#هجرة_الی_دنیا
1️⃣ أسْمَاءُ بِنْتُ عُمَيْسٍ صحابية محدّثة صادقة و هي إحدى النساء العشر اللواتي سماهنّ النبي(ص) أخوات المؤمنات. و بايعت و هاجرت إلى أرض الحبشة مع زوجها جعفر بن أبي طالب(ع).
2️⃣ قد أخرج المسلم فی صحیحه:
«... دخل عمر على حفصة وأسماء عندها فقال عمر حين رأى أسماء من هذه؟ قالت أسماء بنت عميس.
قال عمر الحبشية هذه ؟ البحرية هذه ؟(فخرا و ترفعا لها) فقالت أسماء: نعم .
فقال عمر سبقناكم بالهجرة فنحن أحق برسول الله (ص) منكم
فغضبت وقالت كلمة: كذبت يا عمر! (نعم! نعم! إنّه کذاب!) كلا والله كنتم مع رسول الله(ص) يطعم جائعكم ويعظ جاهلكم وكنا في دار أو في أرض البعداء البغضاء في الحبشة وذلك في الله وفي رسوله ... .
فلما جاء النبي(ص) قالت: يا نبي الله! إن عمر قال كذا وكذا. فقال رسول الله (ص) ليس بأحق بي منكم ...»
✅ فمن أين لعمر علم بقصد المهاجرين إلى الحبشة حتى يقدم نفسه عليهم؟ تأملوا جیدا بأن النبي(ص) جعل هجرة امرأة، أفضل من هجرته و من ذلك تنبيه أسماء على أن عمر إنما تبع نبيهم طمعا في الدنيا ليطعمه من الجوع كما قالت! و من ذلك أنه إذا كان أصحاب السفينة أحق برسول الله(ص) من عمر فبما ذا تقدم عليهم أبو بكر و عمر في الخلافة؟ و من ذلك أن يكون امرأة أحق برسول الله(ص) منه و ليس للمرأة مقام الخلافة على المسلمين فينبغي أن يكون أبو بكر و عمر دونها في أنه لا تحل خلافتهم! و هذا كله مما يلزمهم لتصحيحهم لهذا الحديث.
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#معرفی_کتاب
◀️ نام کتاب: تطورشناسی اخبار مطلاق بودن امام حسن مجتبی علیه السلام در منابع اسلامی
◀️ نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین حسین مرادى نسب؛ استادیار گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
✍️ این اثر به شبههای تاریخی ـ حدیثی درباره اخبار ازدواجها و طلاقهای متعدد امام حسن(ع) پرداخته است که نویسندگان بسیاری بیآنکه سند و محتوی آنها را نقد کنند در آثار خود آوردهاند، و برخی نیز به توجیه آنها پرداختهاند تا ساحت امام معصوم(ع) را از این اتهامات پاک سازند؛ اما بررسیها نشان از ساختگی بودن این اخبار در قرن دوم دارد؛ زیرا جاعلان با ارائه آمار همسران آن حضرت، نتوانستند نام همسران ایشان را ذکر نمایند تا با آمارها ارائه شده تطبیق داشته باشند؛ همچنین مخالفان اهلبیت(ع) مانند معاویه و خوارج در مناظرهها و نامهنگارهایهای خود به این موضوع هیچ وقت اشاره نکردهاند، اگر این ازدواجها و طلاقها در عصر امامین علی(ع) و حسن(ع) واقعیت داشت، آنان بر امام(ع) خرده میگرفتند.
✍️ ریشه این جعل به زمان منصور خلیفه عباسی (حک: 136-158ق) برمیگردد که در جمع خراسانیان به عیبجویی از امام علی(ع) و فرزندش امام حسن(ع) پرداخت تا با این اتهامِ جعلی به امام حسن(ع)، با بنی الحسن به مقابله بپردازد. در این اثر افزون بر بررسی سند و محتوای صدور اخبار، به پیشینه موضوع، سیر تاریخی و افزودههای آن در منابع فریقین و نقد آنها پرداخته است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#کربلای_امام_حسن_علیه_السلام
1️⃣ روایت تاریخی فوق با سندی معتبر در «سیر اعلام النبلاء» ذهبی وارد شده است. ذهبی از بزرگترین مورخین و رجالیون اهل سنت است.
2️⃣ بعد از آنکه امام حسن (ع) به خلافت رسیدند لشگری 12هزار نفری برای مقابله با معاویه طغیانگر به سمت شام فرستادند. لشگر امام (ع)در مدائن با لشگر معاویه برخورد نمود.
3️⃣ نفوذی های معاویه شایعه کشته شدن قیس بن سعد فرمانده لشگر امام (ع) را کردند.همین امر باعث شد:
✍️فانْتَهَبَ النَّاسُ سُرَادِقَ الحَسَنِ...فَشدَّ النَّاسُ عَلَى حُجْرَةِ الحَسَنِ، فَانْتَهَبُوْهَا، حَتَّى انْتَهَبُوا جَوَارِيَه، وَسَلبُوْهُ رِدَاءهُ، وَطَعَنهُ ابْنُ أُقَيْصِرٍ بِخِنْجَرٍ مَسْمُوْمٍ فِي أَلْيتِهِ....👈 لشگریان امام (ع) خیمه های امام حسن (ع) را غارت نمودند...بر خیمه امام حسن (ع) حمله ور شدند و آن را نیز چپاول نمودند. کار به جایی رسید که حتی خیمه های زنان اهل حرم امام (ع) هم غارت شد. عبای امام (ع)نیز غارت شد. ابن اُقیصِر _از خوارج ملعون_ با خنجری آلوده به سم، به ران مبارک امام (ع) ضربه ای سخت وارد کرد... .
4️⃣ این شرایط باعث شد که امام(ع) قهرمانانه ترین نرمش تاریخ را انجام دهد و با هدف رسوایی جریان باطل تن به صلح با معاویه دهد.
✅ از نظر اهل سنت آیا امام حسن(ع) خلیفه بر حق هست؟ اگر هست چرا معاویه از او تبعیت نکرد و بر علیه خلیفه بر حق شورش کرد؟ اگر نیست بر چه معیاری معاویه را به ریحانه رسول (ص) و اهل بیت عترت ترجیح می دهند؟ و...
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
#قمارخانه_سعودی_یهودی
⏺ رونق بسیار مراکز قمار و فساد در کشور مدعی توحید!!
⏺ ثمره حاکمیت تفکر یزیدی و یهودی را ملاحظه کنید!!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
📣توجه توجه📣
⏺ لینک پخش زنده درس خارج کلام
⏺ موضوع درس: ادله روایی امامت امیرالمومنین علیه السلام
◀️ علاقمندان می توانند با عضویت و ایجاد پنل کاربری در سایت درس گفتار، درس خارج کلام استاد معظم آیت الله نجم الدین طبسی را انتخاب کنند و صوت جلسه را هر روز به صورت زنده استفاده کنند.
👇👇👇👇👇👇
https://darsgoftar.net/ch/1010
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#استاد_توحید
1️⃣ ابن خزیمة(متوفی/311هجری قمری) امام اهل حدیث، فقیه بزرگ، مجتهدی با عظمت نزد اهل سنت است. او با نوشتن بیش از صد و چهل کتاب بالاخص« صحیح ابن خزیمة» عظمت علمی خود را به رخ همگان کشید.
2️⃣ ابن خزیمة استاد عقاید اهل سنت به ویژه در مباحث توحیدی است. یکی از مهم ترین کتاب های حدیثی و علمی اهل سنت یعنی«التوحيد وإثبات صفة الرب» توسط او به رشته تحریر در آمده است. ابن حجر عسقلاني در شرح حال این متخصص حدیث و توحید می نویسد:
🔸«...خرجنا مع إمام أهل الحديث أبي بكر بن خزيمة وعديله أبي علي الثقفي مع جماعة من مشائخنا وهم إذ ذاك متوافرون إلى زيارة قبر علي بن موسى الرضي بطوس قال فرأيت من تعظيمه يعني بن خزيمة لتلك البقعة وتواضعه لها وتضرعه عندها ما تحيرنا»(رک: تصویر بالا)
🔹با ابوبکر بن خزیمة امام اهل حدیث و همتای او(در جایگاه علمی) ابوعلی ثقفی به همراه جماعتی از مشایخ و بزرگان از شهر خارج شدیم چون آنها به شدت اشتیاق زیارت قبر علی بن موسی الرضا علیه السلام در طوس را داشتند. راوی می گوید: از ابن خزیمة چنان تعظیم و تواضعی نسبت به آن بقعة (مبارکه) و تضرع در نزد آن قبر (شریف) دیدم که حیرت زده گشتیم!
✅ با وجود این مطلب، آیا کسی می تواند ادعا کند که تعظیم، زیارت قبور، تضرع و تواضع در نزد آن شرک و بدعت است؟ آیا ابن خزیمة _و ده ها نفر از علمای برجسته دیگر اهل سنت_ مشرک هستند؟!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
💢 امروز دوشنبه 11 اکتبر 2021 محدث شهیر سوری "دکتر محمد عجاج خطیب" از دنیا رفت.
🔆 ایشان صاحب تأليفات و تحقیقات متعدّد بودند و از مشهورترین آثار او کتاب "السنة قبل التدوين" میباشد.
این کتاب در اصل پایان نامهی کارشناسی ارشد وی در جامعهی قاهره بوده است.
او در قسمت "علامات وضع حدیث در متن _ روایات مخالف با اجماع امت اسلام!!" چنین میگوید:
🖌 همهی احادیثی که نصّ بر وصایت و خلافت علی رضی الله عنه میباشد غیر صحیح و جعلی و موضوع است چرا که امّت اجماع !! دارند بر اینکه رسول خدا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ [و آله] وَسَلَّمَ نصّ بر خلافت و ولایت هیچ کسی نکردهاند!!
وجميع الأحاديث التي تنصّ على وصاية عَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أو على خلافته غير صحيحة، وهي موضوعة، لأنّها تخالف ما أجمعت عليه الأمّة من أنّه صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لم ينصّ على تولية أحد بعده.
📜 السنة قبل التدوين، ص ٢٤٥
🔶 او در واقع با این جمله پرده از بسیاری از اسرار برداشته است، هرچند هممسلکان او نیز با نوع تعاملشان با سنّت حتی سنت متواتره در خصوص روایات فضائل امیرالمؤمنين علیه السلام با زبان بیزبانی همین حرف محمد عجاج الخطیب را بازگو میکنند.
🤔 متأسفانه "طرق صحیح احادیث" بلکه "حدیث متواتر" هم توانایی مقابله با فرضیات و انگارههای برخی افراد را ندارد.
وقتی در مباحثات، یک طرف بحث، انگارههایی در ذهن دارد و آن انگاره و فرضیات را قطعی و مسلّم میپندارد، دیگر هرچه برای او اقامهی برهان شود، فایدهای ندارد...
🔸پ.ن: انگارهی "قطعیت افضلیت شیخین بر امیرمؤمنان صلوات الله عليه" نیز از همین انگارههای مسلّم و قطعی در ذهن بسیاری از غیر شیعیان مخصوصا اهلحدیث ایشان است که از گذشته تاکنون سعی کردهاند با همین انگارهی موهوم بسیاری از فضائل امیر مؤمنان علیه السلام را از درجهی اعتبار ساقط گردانند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@rejal_shobeiri
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u