فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
#قمارخانه_سعودی_یهودی
⏺ رونق بسیار مراکز قمار و فساد در کشور مدعی توحید!!
⏺ ثمره حاکمیت تفکر یزیدی و یهودی را ملاحظه کنید!!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
📣توجه توجه📣
⏺ لینک پخش زنده درس خارج کلام
⏺ موضوع درس: ادله روایی امامت امیرالمومنین علیه السلام
◀️ علاقمندان می توانند با عضویت و ایجاد پنل کاربری در سایت درس گفتار، درس خارج کلام استاد معظم آیت الله نجم الدین طبسی را انتخاب کنند و صوت جلسه را هر روز به صورت زنده استفاده کنند.
👇👇👇👇👇👇
https://darsgoftar.net/ch/1010
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#استاد_توحید
1️⃣ ابن خزیمة(متوفی/311هجری قمری) امام اهل حدیث، فقیه بزرگ، مجتهدی با عظمت نزد اهل سنت است. او با نوشتن بیش از صد و چهل کتاب بالاخص« صحیح ابن خزیمة» عظمت علمی خود را به رخ همگان کشید.
2️⃣ ابن خزیمة استاد عقاید اهل سنت به ویژه در مباحث توحیدی است. یکی از مهم ترین کتاب های حدیثی و علمی اهل سنت یعنی«التوحيد وإثبات صفة الرب» توسط او به رشته تحریر در آمده است. ابن حجر عسقلاني در شرح حال این متخصص حدیث و توحید می نویسد:
🔸«...خرجنا مع إمام أهل الحديث أبي بكر بن خزيمة وعديله أبي علي الثقفي مع جماعة من مشائخنا وهم إذ ذاك متوافرون إلى زيارة قبر علي بن موسى الرضي بطوس قال فرأيت من تعظيمه يعني بن خزيمة لتلك البقعة وتواضعه لها وتضرعه عندها ما تحيرنا»(رک: تصویر بالا)
🔹با ابوبکر بن خزیمة امام اهل حدیث و همتای او(در جایگاه علمی) ابوعلی ثقفی به همراه جماعتی از مشایخ و بزرگان از شهر خارج شدیم چون آنها به شدت اشتیاق زیارت قبر علی بن موسی الرضا علیه السلام در طوس را داشتند. راوی می گوید: از ابن خزیمة چنان تعظیم و تواضعی نسبت به آن بقعة (مبارکه) و تضرع در نزد آن قبر (شریف) دیدم که حیرت زده گشتیم!
✅ با وجود این مطلب، آیا کسی می تواند ادعا کند که تعظیم، زیارت قبور، تضرع و تواضع در نزد آن شرک و بدعت است؟ آیا ابن خزیمة _و ده ها نفر از علمای برجسته دیگر اهل سنت_ مشرک هستند؟!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
💢 امروز دوشنبه 11 اکتبر 2021 محدث شهیر سوری "دکتر محمد عجاج خطیب" از دنیا رفت.
🔆 ایشان صاحب تأليفات و تحقیقات متعدّد بودند و از مشهورترین آثار او کتاب "السنة قبل التدوين" میباشد.
این کتاب در اصل پایان نامهی کارشناسی ارشد وی در جامعهی قاهره بوده است.
او در قسمت "علامات وضع حدیث در متن _ روایات مخالف با اجماع امت اسلام!!" چنین میگوید:
🖌 همهی احادیثی که نصّ بر وصایت و خلافت علی رضی الله عنه میباشد غیر صحیح و جعلی و موضوع است چرا که امّت اجماع !! دارند بر اینکه رسول خدا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ [و آله] وَسَلَّمَ نصّ بر خلافت و ولایت هیچ کسی نکردهاند!!
وجميع الأحاديث التي تنصّ على وصاية عَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أو على خلافته غير صحيحة، وهي موضوعة، لأنّها تخالف ما أجمعت عليه الأمّة من أنّه صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لم ينصّ على تولية أحد بعده.
📜 السنة قبل التدوين، ص ٢٤٥
🔶 او در واقع با این جمله پرده از بسیاری از اسرار برداشته است، هرچند هممسلکان او نیز با نوع تعاملشان با سنّت حتی سنت متواتره در خصوص روایات فضائل امیرالمؤمنين علیه السلام با زبان بیزبانی همین حرف محمد عجاج الخطیب را بازگو میکنند.
🤔 متأسفانه "طرق صحیح احادیث" بلکه "حدیث متواتر" هم توانایی مقابله با فرضیات و انگارههای برخی افراد را ندارد.
وقتی در مباحثات، یک طرف بحث، انگارههایی در ذهن دارد و آن انگاره و فرضیات را قطعی و مسلّم میپندارد، دیگر هرچه برای او اقامهی برهان شود، فایدهای ندارد...
🔸پ.ن: انگارهی "قطعیت افضلیت شیخین بر امیرمؤمنان صلوات الله عليه" نیز از همین انگارههای مسلّم و قطعی در ذهن بسیاری از غیر شیعیان مخصوصا اهلحدیث ایشان است که از گذشته تاکنون سعی کردهاند با همین انگارهی موهوم بسیاری از فضائل امیر مؤمنان علیه السلام را از درجهی اعتبار ساقط گردانند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@rejal_shobeiri
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#دزد_ناشی
1️⃣ یکی از مهم ترین دشمنی های جریان سقیفه با اهل بیت(ع) فضیلت سازی های جعلی مشابه با فضائل قطعی اهل بیت(ع) است. در روایات معتبر اهل سنت آمده است که رسول خدا(ص) فرمودند:
🔸«أتاني جبريل(ع) فقال: إن الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة»
🔹جبرئیل نزد من آمد و گفت: همانا حسن و حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند.
📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 429)
2️⃣ «محمد بن کثیر مصیّصی» محدث و امام حدیث در نزد اهل سنت و از رجال تزمذی، نسائی و ابوداود است. او در تلاشی بی فایده و در راستای تقابل با فضیلت فوق، اقدام به جعل حدیث زیر می کند:
⏺ ابن ابی حاتم نقل می کند که یونس بن حبیب گفت: روزی به علی بن مدینی گفتم که محمد بن کثیر مصیصی از اوزاعی، از قتاده، از انس روایت نقل می کند که:
🔸«... نظر النَّبِيّ صلى الله عليه وسلم إِلَى أَبِي بكر وعمر ، فقال هذان سيدا كهول أهل الجنة»
🔹پیامبر خدا(ص) به ابوبکر و عمر نظر کرد و گفت: این دو سروران كُهُول(میان سال بین 30 الی 50 سال) اهل بهشت هستند.
◀️ این دروغ و جعل آنقدر ناپخته و ناشیانه بود که با شنیدن این حدیث، علی بن مدینی_ از بزرگ ترین علمای رجال اهل سنت_ برآشفت و گفت:
🔻«...كنت أشتهي أن أرى هذا الشيخ ، فالآن لا أحب أن أراه»
🔺 من دوست داشتم این شیخ را ببینم ولی اکنون دیگر دوست ندارم او را ببینم!
◻️ابوحاتم رازی نیز نظر علی بن مدینی را تایید کرده و می گوید این حدیث از احادیثی که قتاده از انس نقل کرده است نیست!
📚 علل الحديث لابن أبي حاتم - (1 / 2744)
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#حاملان_نور
1️⃣ «بیهقی» از بزرگترین محدثین اهل سنت و صاحب آثار با ارزشی همانند «سنن کبری» و «سنن صغرا» است. یکی از آثار بسیار مفید او «دلائل النبوة»است.
2️⃣ او در این کتاب ماجرای عجیبی را نقل می کند:
✍️ « وكانَ عبد الله أحسَنَ مَن رؤيَ في قريش قَطّ فَخَرَجَ يَومَاً على نساء من قريش مجتمعات فَقالَت امرَأة منهنَّ يا نساءَ قريش أيتَكنَّ تَتَزَّوَج هذا الفَتَى فَتَصطاد النور الّذي بَينَ عَينَيه وَ إنَّ بَينَ عَينَيه نَوراً قال فَتَزَوجَته آمنة بنت وَهَب بن عَبد مناف بن زهرة فَجَامَعها فَحَمَلَت برَسول الله...»
🖌 «عبدالله» زیباترین جوانی بود که در قریش دیده شده بود. روزی بر زنان قریش که در مکانی جمع بودند، عبور کرد. یکی از زنان گفت: کدام یک از شما با این جوان ازدواج کردید و نوری که در پیشانی او بود بردید؟ همانا در پیشانی عبدالله (ع) نوری با عظمت بود. آمنه بنت وهب با او ازدواج نمود و آن نور به رسول الله (ص) رسید...»
3️⃣ وجود عبدالله(ع) غرق در نور حضرت محمد (ص) بوده! او لیاقت آن را داشته که حامل این نور الهی گردد.
4️⃣ نور نبوت محمدی از حضرت آدم(ع) در اصلاب و رحم های مطهر به حضرت ابراهیم(ع) و سپس به اسماعیل(ع) و فرزندانش هاشم(ع)، عبدالمطلب(ع)، و عبدالله(ع) پدر رسول الله(ص) منتقل شد.
✅ وهابیت خبیث چه دشمنی با رسول خدا(ص) دارد که پدر و مادر ایشان را مشرک و جهنمی معرفی می کند؟
📚 مجموع الفتوی، ابن تیمیه حرانی، ج 4 ص 326
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#دین_نواصب
1️⃣ با تاسف و اندوه بسیار، یکی از انحرافات بزرگ اهل سنت آن است که پدر و مادر رسول الله (ص) را مشرک و جهنمی می دانند. در صحیح مسلم از انس روایت شده است که:
🔸«... عَنْ أَنَسٍ أَنَّ رَجُلًا قَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَيْنَ أَبِي قَالَ فِي النَّارِ فَلَمَّا قَفَّى دَعَاهُ فَقَالَ إِنَّ أَبِي وَأَبَاكَ فِي النَّارِ»
🔹«... انس روایت می کند که: مردی به رسول خدا(ص) گفت: پدرم کجاست؟ او فرمود: در آتش جهنم! وقتی آن مرد از نزد او رفت او را صدا کرد و گفت: همانا پدر من و پدر تو در آتش هستند!
2️⃣ راویان این حدیث اهل بصره هستند. فضای فکری و فرهنگی بصره در آن زمان ناصبی گری شدید بوده است:
⏺ «عفان بن مسلم» علی بن مدینی او را ضعیف شمره است. او در حدیث کج فهم و دیر فهم بوده است.
⏺ «حماد بن سلمة» دارای اوهام در نقل روایت است.
⏺ «ثابت بن اسلم» اختلاط دیوانگی او را فراگرفت.
⏺ «انس بن مالک» صحابه و عالم درباری بنی امیه و مفتی درگاه حجاج بن یوسف خونخوار.
✅ کدام عقلی باور می کند که هندجگرخوار و ابوسفیان و ... در بهشت باشند ولی پدر و مادر رسول خدا(ص) در آتش جهنم؟! چرا اهل سنت دین خود را از نواصب، راویان بی دین، دیوانگان و متوهمان اخذ می کنند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ #حاملان_نور 1️⃣ «بیهقی» از بزرگترین محدثین اهل سنت و صاحب آثار با ارزشی همانند «سنن کبری» و «
⏺ نظر آقای: @yusefalitabar64
ناظر به اين روايتي كه درباره نور وجودي و ولايت حضرت رسول (ص) بيان شد:
✍️ « وكانَ عبد الله أحسَنَ مَن رؤيَ في قريش قَطّ فَخَرَجَ يَومَاً على نساء من قريش مجتمعات فَقالَت امرَأة منهنَّ يا نساءَ قريش أيتَكنَّ تَتَزَّوَج هذا الفَتَى فَتَصطاد النور الّذي بَينَ عَينَيه وَ إنَّ بَينَ عَينَيه نَوراً قال فَتَزَوجَته آمنة بنت وَهَب بن عَبد مناف بن زهرة فَجَامَعها فَحَمَلَت برَسول الله...»
و از طرفي جهنمي دانستن پدر پيامبر آنهم توسط نواصب
«... عَنْ أَنَسٍ أَنَّ رَجُلًا قَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَيْنَ أَبِي قَالَ فِي النَّارِ فَلَمَّا قَفَّى دَعَاهُ فَقَالَ إِنَّ أَبِي وَأَبَاكَ فِي النَّارِ»
انگيزه اين افراد بر مشرك دانستن پدر حضرت رسول آشكار مي شود:
اگر نور ولايت از پيش از پيامبر قابل انتقال و رويت باشد طبيعي است كه پس از پيامبر هم اين نور قابل انتقال است . بهمين خاطر پدر حضرت را مي زنند تا انتقال اين نور به مابعد هم منتفي شود.
اين اسلام، اسلام اموي است يا اسلام نبوي؟؟؟
هدایت شده از فاطمه خاتون
سلام علیکم.
نظر بنده در رابطه با کانال:
من خودم طلبه و غیر ایرانی هستم، در کشور ما مناظرات پرشوری میان اهل سنت و شیعیان برگزار میشه، و همیشه دو طرف حرفهایی برای گفتن دارند، پدربزرگ بنده هم یکی از مناظران قهار شیعه هست که تا کنون بسیاری را به سمت تشیع هدایت کردند. (الحمدلله)
من هم به تبع بزرگانم خیلی پیگیر مسائل اختلافی هستم و کتب صحاح سته ایی که در کشور داریم را گاها در سفرهام به آنجا مطالعه میکنم و به موارد جالبی بر میخورم، اما با دیدن کانال شما احساس میکنم آنچه را که بعد از ماه ها مطالعه بدست می آوردم با یک پست شما بدست میارم، مخصوصاً که عکس از متن اصلی را هم قرار میدهید، واقعاً با وجود این کانال احساس دست پر بودن میکنم، و دانش خودم هم خیلی اضافه شده ، واقعاً از کسانی که پشت این جمع آوری ها هستند ممنون ام که راه ما را برای کمک به سایر مسلمانان حق جو آسان کردند. (چون واقعاً خیلی ها طالب حق هستند بدون هیچ عنادی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
#سعودی_یهودی
◀️ #رقاصی علنی صهیونیست تندرو خاخام "یعقوب هرتسوگ" در ریاض با نمایندگان عربستان سعودی
◀️ رقاصی و معاشقه پادشاهان اهل سنت وهابی از یک سو و کشتار بی رحمانه مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، افغانستان و ... توسط آنها حقایق بسیاری را علنی می کند... .
✅ این فیلم گوشه از حقایق ارتباط وهابیت با یهودیان صهیونیست را برملا می کند!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#انحراف_بزرگ
1️⃣ فقه اهل سنت به جهت دوری از اهل بیت(ع) مبتلا به انحرافات فراوانی است. موارد زیر بخشی از آراء فقهای حنفی در مساله حساس نکاح و طلاق است. ابن عابدین فقیه بزرگ حنفی می گوید:
⏺ اگر کسی از روی اجبار و اکراه همسرش را طلاق دهد، طلاق واقع می شود.
⏺ اگر کسی مست باشد و هیچ اراده ای نداشته باشد و در این حال همسرش را طلاق دهد، طلاق صحیح است.
⏺ اگر کسی از روی شوخی، غفلت یا فراموشی همسرش را طلاق دهد، طلاق صحیح است.
⏺ اگر کسی مثلا خواست بگوید: «سبحان الله»، ولی از روی غلط و اشتباه به همسرش گفت: «تو را طلاق دادم» همسرش مطلقه است.
⏺ حال تصور کنید در صورت های ذکر شده فوق به همسرش بگوید: «تو را سه طلاقه کردم» طلاق او صحیح است و برای ازدواج مجدد با او نیاز به محلل دارد یعنی اینکه همسرش باید با مرد دیگر ازدواج کند و آن مرد با او نزدیکی کند تا طلاق دهنده بیچاره دوباره بتواند با او ازدواج کند!
📚 رک: تصویر فوق، رد المحتار، ج 10 صص: 459 الی 485
❇️ گفتم که الف، گفت دگر، گفتم هیچ
❇️ در خانه اگر کس است، یک حرف بس است
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از هو
سلام علیکم و رحمة الله.
کانال بسیار خوب و عالی ای دارید . خدا حفظتان کند.
بنده زیاد به اینجور مطالب علاقه نداشتم و کار زیادی داخل آن کرده بودم و بیشتر کار هایم در فلسفه،عرفان و تفسیر بود. اما با کانال شما جنبه های دیگر هم داره تقویت میشود.
پدربزرگ پدری بنده اهل سنت بودند. زمانی که مطلب شما را خواندم در مورد اینکه عمر و ابابکر حضرت فاطمه را اذیت کردند هرکس هم ایشون را اذیت کند طبق حدیث از کتب خودشان رسول الله را اذیت کرده و هرکس هم که رسول خدا اذیت کند طبق آيه قرآن مورد لعن خداوند است.
بنده این استدلال را برای پدربزرگم آوردم و الحمدلله رب العالمین ایشون شيعه شدند و همانجا ابابکر و عمر را لعن کردند.
اجرتان با خود حضرت آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه ❤️
دانشگاه امامت
سلام علیکم و رحمة الله. کانال بسیار خوب و عالی ای دارید . خدا حفظتان کند. بنده زیاد به اینجور مطالب
نظرات اعضای گرامی کانال «دانشگاه امامت»
دانشگاه امامت
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #حکومت_ملعون_ها 1️⃣ حدیث فوق در صحیح ترین کتب اهل سنت«صحیح مسلم» وارد شده است. روایت
مراد کاربر گرامی این پست است. دوستان مراجعه کنید سال های قبل در کانال بارگزاری شده است.
✧❁﷽❁✧
#سنگ_قبر_مرمر
1️⃣ «عُمدة القاری» اثر بدرالدین عینی حنفی، از بهترین شروح بر صحیح بخاری نزد اهل سنت است. این کتاب در نزد محدثان و فقهای اهل سنت دارای جایگاه بسیار بالایی است.
2️⃣ «ابراهیم بن یزید نخعی»، تابعی، امام، حافظ، فقیه بزرگ و از بزرگ ترین محدثان اهل سنت است که همه صاحبان صحاح سته از او روایت نقل کرده اند.
3️⃣ بدرالدین عینی در عمدة القاری از ابراهیم نخعی نقل می کند که:
🔹«... وقال إبراهيم النّخعيّ أخبَرني مَن رأى قبرَ رسول ِالله وصاحبيه مُسنّمَةً ناشزةً مِن الأرض عليها مرمرٌ أبيضٌ...»
🔸«... ابراهیم نخعی می گوید: که فردی که قبر رسول خدا(ص) و آن دو نفر در نزدش را دیده بود به من خبر داد که قبرها از زمین بلند بودند و روی آنها سنگ مزار از جنس مرمر سفید قرار داشت....»
📚عمدة القاري شرح صحيح البخاري، ج13، ص: 160
✅ به تبعیت ازگذشتگان زمان رسول الله(ص)، علمای اسلام ،برای تکریم اولیای الهی و ائمه(ع) نیز بر قبور مطهر آنها سنگ قبر قرار می دهند و بر روی آنها مسجد و بارگاه می سازند. با وجود این، چرا عده ای نادان بنای بر قبور و قرار دادن سنگ بر قبور اولیاء و علمای دین را بدعت می دانند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ #سنگ_قبر_مرمر 1️⃣ «عُمدة القاری» اثر بدرالدین عینی حنفی، از بهترین شروح بر صحیح بخاری نزد اهل
3️⃣ بدرالدین عینی در عمدة القاری از ابراهیم نخعی نقل می کند که:
🔹«... وقال إبراهيم النّخعيّ أخبَرني مَن رأى قبرَ رسول ِالله وصاحبيه مُسنّمَةً ناشزةً مِن الأرض عليها مرمرٌ أبيضٌ...»
🔸«... ابراهیم نخعی می گوید: که فردی که قبر رسول خدا(ص) و آن دو نفر در نزدش را دیده بود به من خبر داد که قبرها از زمین بلند بودند و روی آنها سنگ مزار از جنس مرمر سفید قرار داشت....»
❁﷽❁
#ابوحنیفه
◀️ «ابن حبان بستی» از بزرگ ترین محدثین و علمای رجال اهل سنت درباره ابوحنیفه می گوید:
🔹«... وكان رجلا جدلا ظاهر الورع لم يكن الحديث صناعته حدث بمائة وثلاثين حديثا مسانيد ما له حديث في الدنيا غيره أخطأ منها في مائة وعشرين حديثا إما أن يكون أقلب إسناده أو غير متنه من ح يث لا يعلم فلما غلب خطؤه على صوابه استحق ترك الاحتجاج به في الخبار ومن جهة أخرى لا يجوز الاحتجاج به لأنه كان داعيا إلى الإرجاء والداعية إلى البدع لا يجوز أن يحتج به عند أئمتنا قاطبة لا أعلم بينهم فيه خلافا على أن أئمة المسلمين وأهل الورع في الدين في جميع الأمصار وسائر الأقطار جرحوه...»
«... ابوحنیفه مردی اهل جدال(باطل) بود. او برای اینکه که خود را اهل تقوا و ورع نشان دهد ظاهر سازی می کرد.
او در علم حدیث تخصصی نداشت. او فقط 130 حدیث مسند روایت کرده است که در 120 مورد آن از روی نادانی به خطا(در سند یا در متن این احادیث) رفته است پس به خاطر اشتباهات بسیار او شایسته است به روایت های او احتجاج نگردد.
از جهت دیگر ، ابوحنیفه مروج تفکر جبرگرایی بود و احتجاج به اقوال مروج بدعت در دین، جایز نیست.
در جرح و رد ابوحنیفه میان علمای با تقوا و قاطبه ائمه اهل سنت در تمام شهرها و مناطق هیچ اختلافی نیست...»
✅ از عجایب مذهب اهل سنت آن است که دین خود را از یک بدعت گذار، منحرف در اعتقادات و بی سواد در حدیث اخذ می کنند!
📚 المجروحين، جلد 3، ص 63
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
❁﷽❁
#ابوحنیفة
◀️ «ابن حبان البستی» من أئمة الحرج و التعدیل و الحدیث عند إخواننا أهل السنة. قال فی ترجمة ابی حنیفة:
🔹«... وكان رجلا جدلا ظاهر الورع لم يكن الحديث صناعته حدث بمائة وثلاثين حديثا مسانيد ما له حديث في الدنيا غيره أخطأ منها في مائة وعشرين حديثا إما أن يكون أقلب إسناده أو غير متنه من ح يث لا يعلم فلما غلب خطؤه على صوابه استحق ترك الاحتجاج به في الخبار ومن جهة أخرى لا يجوز الاحتجاج به لأنه كان داعيا إلى الإرجاء والداعية إلى البدع لا يجوز أن يحتج به عند أئمتنا قاطبة لا أعلم بينهم فيه خلافا على أن أئمة المسلمين وأهل الورع في الدين في جميع الأمصار وسائر الأقطار جرحوه...»
◀️ أخرج المحقق التستری بعض طامّاته و مناظرته مع مؤمن الطاق(من اصحاب أئمة الهدی علیهم السلام):
«... كان أبو حنيفة يتّهم شيطان الطاق(یراد مؤمن الطاق) بالرجعة و كان شيطان الطاق يتّهم أبا حنيفة بالتناسخ، فخرج أبو حنيفة يوما إلى السوق فاستقبله شيطان الطاق و معه ثوب يريد بيعه، فقال له أبو حنيفة: أ تبيع هذا الثوب إلى رجوع عليّ (علیه السلام)؟ فقال: إن أعطيتني كفيلا أن لا تمسخ قردا بعتك! فبهت أبو حنيفة...»
📚قاموس الرجال، ج10، ص: 383
❇️ من العجب أنّ اهل السنة یتّبعون هذا الرجل المبتدع الجاهل الذی عبد هواه و أهلكه ضلالته!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110