eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
630 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
امام کاظم صراحتاً بیان می‌دارد که برادرش [علی عُریضی] درحقیقت، پسر خود اوست. لذا از واژه‌ی «بُنَيَّ» استفاده کرده. که به معنای «پسر کوچک من» است. و اگر برادرش می‌بود، قطعاً باید کلمه‌ی «أُخَيَّ» به معنای «برادر کوچکم» را به‌کار می‌بُرد. 👨🏻‍🦳 ممکن است یک پیرمردی به پسری بگوید : پسرم! این یعنی تو را مانند فرزند خودم می‌دانم. 🚫 ولی هرگز یک برادر جوان، به برادر خودش نمی‌گوید : تو درحقیقت، پسر من هستی. ▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ علی عريضي، دو سال قبل از وفات امام صادق [یعنی در سال 146] به دنیا آمد. 📚 مستدرك الوسائل 626/3 📚 تاريخ قم /244 و امام کاظم، در ابتدای سال 128 هجری متولد شده. 📚 کافی 476/1 ▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ يعنی : ایشان در حدود 18 سالگی، از همسرِ پدرش صاحب فرزند شده. و پدرش نیز در قید حیات بوده است.
دانشگاه امامت
#متن_توهین_نواصب امام کاظم صراحتاً بیان می‌دارد که برادرش [علی عُریضی] درحقیقت، پسر خود اوست. لذا
┄┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄ 1️⃣ یکی از زیبایی های هر زبانی استفاده از تعابیر کنایی و مجاز است. برای مثال برای نشان دادن شجاعت یک فرد می توان او را تشبیه به شیر کرد! بالاتر از تشبیه می توان گفت او شیر است. این استعاره و مجاز است که از برترین آرایه های ادبی است. برای مثال اگر شما به یک پیر مردی که دارای محاسن زیادی است و چهره به ظاهر مذهبی هم دارد ولی از علوم دینی چیزی بلد نیست و فقط ادعای فهم و علم دارد، می توانید بگویید بچه جانم!! 2️⃣ درباره این حدیث مورد استناد وهابی خبیث هم استعمال امام از «یا بنیّ» استعمال مجازی بوده است نه حقیقی. از آن جایی که حقایق حکومت امام مهدی علیه السلام بسیار دقیق و عمیق بوده است، امام نسبت به برادر خود مجازا، این تعبیر را کرده است. 3️⃣ این نوع استعمال در زبان عربی و بین صحابه و فقها امری عادی بوده است: مثال اول: 9511- حَدَّثَنَا شَبَابَةُ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ الْغَازِ ، قَالَ : سَمِعْتُ مَكْحُولاً ، وَأَتَاهُ رَجُلٌ شَابٌّ ، فَقَالَ : إنِّي أُقَبِّلُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَأَنَا صَائِمٌ ، فَقَالَ : يَا بُنَيَّ ، أَمَّا أَنَا فَأَفْعَلُ ذَلِكَ ، وَأَمَّا أَنْتَ فَلاَ تَفْعَلْهُ. 📚 مصنف ابن أبي شيبة - (3 / 62) در این حدیث مکحول دمشقی که از ائمه و فقهای اهل سنت است، آن مرد جوان را با« یا بنیّ» خطاب کرده است. آیا هیچ احمقی می گوید محکول با مادر آن جوان زنا کرده و ....؟ مثال دوم: 13565- حدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ زَاذَانَ ، قَالَ : سَأَلْتُ سَالِمًا عَنْ صَوْمِ يَوْمِ عَرَفَةَ ؟ فَقَالَ : لَمْ يَصُمْهُ عُمَرُ ، وَلاَ أَحَدٌ مِنْ آلِ عُمَرَ ، يَا بُنَيَّ. 📚مصنف ابن أبي شيبة - (3 / 587) در این حدیث سالم از بزرگ ترین فقها و محدثین اهل سنت، عمارة را با « یا بنیّ» مخاطب ساخته! آیا هیچ نادانی می گوید سالم با مادر عمارة زنا کرده و ...؟؟ البته از ذهن های خبیث و عقب افتاده وهابیت بعید نیست! مثال سه: 25162 - حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ عَنْ رَبِيعَةَ يَعْنِي ابْنَ يَزِيدَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَيْسٍ أَنَّ النُّعْمَانَ بْنَ بَشِيرٍ حَدَّثَهُ قَالَ كَتَبَ مَعِي مُعَاوِيَةُ إِلَى عَائِشَةَ قَالَ فَقَدِمْتُ عَلَى عَائِشَةَ فَدَفَعْتُ إِلَيْهَا كِتَابَ مُعَاوِيَةَ فَقَالَتْ يَا بُنَيَّ أَلَا أُحَدِّثُكَ بِشَيْءٍ سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قُلْتُ بَلَى 📚مسند أحمد - (42 / 84) در این مثال عائشه نعمان بن بشیر را با «یا بنیّ» مخاطب قرار داده است. این در حالی است که نعمان از عائشه بزرگ تر هم بوده! چرا نواصب و وهابی ها این تفسیر مورد ادعا را درباره این حدیث جاری نمی کنند؟ بر اساس فهم ناقص آنها اتهام زنا به رسول الله (ص) وارد می شود(العیاذ بالله) ✅ این ها فقط چند مثال ساده در جهت رد عقاید و برداشت های شیطانی نواصب از کتب روایی شیعه بود. نواصب و وهابیت خبیث همانند عمر معانی دقیق جملات ادبی را فهم نمی کنند!! و الا احدی تا کنون از این احادیث این برداشت های سخیف را نکرده است. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ یکی از فضائل ناب امیرالمومنین(ع) حدیث: «علی خیر البشر» است. ذهبی در شرح حال «شریک بن عبدالله» می گوید: 🔸 ابوداود رهاوی روایت می کند که از شریک بن عبدالله شنید که می گفت: علی(ع) برترین بشر است. هر کس این را انکار کند، کافر است. 2️⃣ از آن جهت که این حدیث با بافته های ذهنی ذهبی ناسازگار است، او این حدیث را بر نمی تابد و در مقام تضعیف حدیث می گوید: 🔹قلت: ما ثبت هذا عنه ومعناه حق يعني: خير بشر زمانه، وأما خيرهم مطلقا، فهذا لا يقوله مسلم. 🔸این روایت از شریک ثابت نیست. و معنای آن صحیح است یعنی اینکه حضرت علی(ع) برترین بشر زمان خود بوده! اما اینکه مطلقا برترین بشر باشد، این را هیچ مسلمانی نمی گوید! (رک: تصویر فوق) 3️⃣ این در حالی است که: 🔺این حدیث دارای طرق متعدد و بیان های متفاوت_ همانند«مَن لم يقل علي خير الناس فقد كفر» و «علي خير البرية» _ است که نمی توان آن را جعلی و کذب دانست. ابن عساکر در تاریخ دمشق (ج42، ص 371_ 374) برخی از طرق را بیان کرده است. 🔺مضمون این حدیث دارای شواهد مسلم و قطعی همانند فضیلت مباهله، اخوت، منزلت، ثقلین و ...است. 🔺از عجایب آن است که رسول الله(ص) در زمان خود این فضیلت را برای مولا علی(ع) گفته و این یعنی اینکه حضرت علی(ع) برتر از تمام افراد حاضر در زمان پیامبر اکرم (ص) است. ولی ذهبی می گوید برترین زمان خود یا برترین فرد در زمان خلافت خود (میزان الاعتدال،ج3، 374)است! در هر صورت حضرت علی(ع) باید برتر از ابوبکر و عمر و ... نباشد هر چند با وقیح ترین توجیهات. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔@Emamat110u
علی شیعیان زن را فقط برای شهوت میخواهد!!!
دانشگاه امامت
#متن_توهین_نواصب علی شیعیان زن را فقط برای شهوت میخواهد!!!
┄┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄ علاوه بر اینکه این روایت مرسل است و هیچ سند مورد اعتمادی ندارد، اهل سنت گرامی دقت کنید: 1️⃣ این اتهام از سوی زنی به نام «أم أبان بنت عتبة بن ربیعة» نسبت به مولا علی علیه السلام وارد شده است. 2️⃣ «أم أبان» خواهر هند جگر خوار است. هند، در زمان جاهلیت، از زنان صاحب پرچم( به جهت شهرت در فاحشگی) است. أم أبان در چنین محیطی نشو و نما یافته است. 3️⃣ أم أبان دختر عتبة بن ربیعة است. عتبة از مشرکینی است که در جنگ بدر، توسط مولا علی علیه السلام به درک واصل شد! ولید بن عتبة برادر أم ابان است که او هم توسط مولا علی علیه السلام در جنگ بدر به درک واصل شد!! با این حساب پدر و برادر أم أبان توسط مولا به جهنم واصل شده اند!! ✅ وهابیت خبیث به جهت همسویی با مشرکین قریش و فاحشه های معروف آن، در اتهام زنی به مولای متقیان امیر مومنان همدست شده اند!! ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است. 2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی بوده و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد، حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند. 3️⃣ علی رغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید: ♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...» 🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی! 4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود! 🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص و صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ شماره1️⃣ ✍️ هوا خیلی گرم بود. منتظر اتوبوس بودم. بالاخره رسید! در اتوبوس باز شد شاگرد با صدای جالبی جار می زد: کرمان! بدو کرمان جا نمونی! بالاخره سوار شدم. شاگرد راننده گفت: برو اون عقب یک صندلی خالی هست بشین. بغل دستی من یک مولوی تنها نشسته بود. محاسن بلند. لباس سفید. فک کنم منتظر یک نفر بود باهاش گپ بزنه. بعد سلام و احوالپرسی بحث ما شروع شد. در ادامه بحث: ♦️ مولوی خالد: می توانم یک انتقاد به شما شیعیان بکنم؟ 🔷 سید مهدی: بفرمایید. استفاده می‌کنم از محضر شما. ♦️ مولوی خالد: ما اهل سنت اعتقاد داریم : سیدنا علی و حسن و حسین و سیدتنا فاطمه رضی الله عنهم، اهل بیت پیامبر ص هستند. ولی شما بر خلاف قرآن همسران رسول خدا ص را جزو اهل بیت ایشان نمی دانید و در حق مادران مومنین ظلم می کنید. 🔷 سید مهدی: شما منظورتون از «اهل بیت» چیست؟ ♦️ مولوی خالد: واضح است. اهل خانه رسول خدا ص و بستگان ایشان همانند فرزندان عقیل و عباس رضی الله عنه. 🔷 سید مهدی: یعنی شما معتقد هستید این افراد همگی داخل در مفهوم «اهل البیت» در آیه: «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا» (33 احزاب) هستند؟ ♦️ مولوی خالد: بله همگی این ها داخل در آیه هستند. 🔷 سید مهدی: مقداری آیه را برای ما توضیح می دهید؟ ♦️ مولوی خالد: آیات قبل و بعد این سوره درباره امهات مومنین است. این قسمت می گوید: خداوند اراده کرده است که تمامی پلیدی ها را از شما اهل بیت دور کند و شما را پاک و مطهر قرار دهد. 🔷 سید مهدی: آیا شرک و بت پرستی و خیانت پلیدی و ناپاکی حساب می شود؟ ♦️ مولوی خالد: (با تعجب) آری قطعا! 🔷 سید مهدی: روایات و تاریخ قطعی اسلام می گوید عباس عموی رسول الله ص سابقه شرک داشته و برخی همسران (عایشه و حفصه) متهم به خیانت افشای اسرار رسول خدا هستند! ادعای شما با این حقایق مسلم در تضاد هست. ♦️ مولوی خالد: عایشه و حفصه رضی الله تعالی عنهما توبه کرده اند و اسلام آثار و احکام جاهلیت را از بین می برد! 🔷 سید مهدی: محور استدلال بنده اراده الهی بر از بین بردن تمام پلیدی‌ها و پاک نمودن مطلق(یطهرکم تطهیرا) است. با یک گناه و یک لحظه شرک خلاف اراده الهی محقق شده است و این نشان می دهد که این افراد مراد این آیه نمی باشند. ♦️ مولوی خالد: این تفسیر شما خلاف سباق و سیاق آیات است. آیات قبل و بعد این فراز سخن از امهات مومنین است. 🔷 سید مهدی: این آیه می گوید افراد خاص و ویژه و مشخص(انما+ اختصاص) مشمول اراده الهی هستند. در آیات هفتگانه قبل و بعد در مجموع 24 ضمیر جمع به کار رفته است که فقط دو ضمیر در «فراز تطهیر» برای جمع مذکر به کار رفته و 22 ضمیر دیگر برای جمع مونث!! علت این تفاوت در چیست؟ اگر قرار بود این فراز هم شامل همسران رسول اکرم شود چرا این 2 ضمیر هم مونث به کار نرفتند؟ تغییر لحن و خطاب این فراز با فراز های دیگر کاملا واضح است چون در سایر فقرات این آیات هفتگانه همه خطاب ها به همسران رسول اکرم شده که با تهدید به طلاق و عذاب و عتاب و سرزنش و ... همراه است ولی لحن و کلمات این آیه که درباره «اهل البیت» است لحنی مهربانانه و همراه با احترام و امتنان و اکرام است. ◀️ ادامه دارد... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ یکی از راه‌های تشخیص روایت جعلی، بررسی سازگاری آن با حقایق قطعی تاریخی است. برای مثال، اگر روایتی بگوید: «عائشه، دختر ابوبکر، مادر فرزندان رسول خدا(ص)است»، احدی در دروغ بودن این روایت، تردید نمی کند؛ زیرا همگان یقین دارند، عائشه هیچ فرزندی برای پیامبر خدا(ص) به دنیا نیاورده است. 2️⃣ بخاری در صحیحش از انس بن مالک، روایت عجیبی نقل می کند! بنگرید: 🔸 «... نبی خدا(ص) به سوی مدینه حرکت کرد در حالی که آن حضرت پشت سر ابوبکر بود. ابوبکر در آن زمان، پیرمردی شناخته شده بود و در مقابل، رسول خدا(ص) جوانی بود که کسی او را نمی شناخت. انس می‌گوید: مردی با ابوبکر برخورد نمود و گفت: ای ابوبکر! این مردی که در روبروی تو است، کیست؟ ابوبکر در پاسخ گفت: این کسی است که راه را به من نشان داده است... .»(رک: تصویر) 3️⃣ از مسلّمات تاریخی شیعه و اهل سنّت این که است که پیامبر(ص) و ابوبکر، هر دو در شصت و سه سالگی از دنیا رفته‌اند. با توجه به این که ابوبکر دو سال بعد از پیامبر(ص) وفات کرده، مشخص می‌شود که ابوبکر دو سال از پیامبر(ص) کوچک‌تر بوده است. با این حساب، پیامبر(ص) در زمان هجرت به مدینه ۵۳ سال و ابوبکر ۵۱ سال داشته‌ است؛ حال این جاست که دروغ ناشیانۀ بخاری، خودش را نشان می‌دهد؛ چرا که پیامبر را جوانی ناآشنا و ابوبکر را پیرمردی معروف توصیف کرده است! ✅ هدف از این اکاذیب چیست؟ تنقیص رسول خدا(ص)؟ شخصیت دادن و فضیلت تراشی برای ابوبکر؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ برسد به دست «مولوی » 1️⃣ آقای مولوی گرگیج! در رژیم طاغوتی پهلوی، شما شهروند درجه دو نیز محسوب نمی شدید. اصل بر تحقیر شما بود. آن روزها هیچ جایگاهی نداشتید! این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که برای شما: امنیت، عزت، رفاه فراوان، کرسی تدریس و آزادی کامل آورد. چرا در این نظام مقدس، نمک می خورید و نمکدان می شکنید؟ 2️⃣ شما و امثال شما به برکت خون امام حسین علیه السلام و مجاهدت¬های نه فرزند ایشان، مسلمان هستید! اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود، شما بر دین معاویه و فرزند خبیثش، یزید بودید. معاویه¬ای که در کتب تاریخی، منسوب به چهار نفر، و یزیدی که، «مأبون فی دُبره» بوده است. 3️⃣ مولوی جان! چرا هر ساله در ایام فاطمیه، شما سخنگوی عفریته های ناصبی می¬شوید؟ چه هدفی از توهین به ائمه علیهم¬السلام دارید؟ اهل بصیرت می دانند که تحرکات رسانه¬ای شما، به جهت تحریک احساسات و از بردن فضای آرام گفتگو میان شیعیان و اهل سنت است تا فضا را غبارآلوده کرده و حق را بپوشانید! اما بدانید که صدای گریه های صدیقه طاهره سلام الله¬علیها هنوز از بیت الاحزان بلند است. گریه هایی که تا روز قیامت چراغ هدایت همه حق جویان است. بی شک، امثال تو و دیگر ابلیس¬های شجره خبیثه، نمی¬توانند این نور الهی را خاموش کنند. مشکل اصلی شما، غضب فاطمه زهرا سلام الله علیها است. غضبی که صد¬ها سال است آتش بر خرمن مذهب جعلی و پوشالی شما انداخته است. 4️⃣ آقای گرگیج! نکند شما خیال می کنید اگر در نسب اهل بیت علیهم السلام طعن نمودید، مشروعیت حکومت شیخین _که از بلوای سقیفه آغاز شد_ دیگر زیر سوال نمی رود؟ زهی خیال باطل! بغض فاطمه سلام الله علیها و پهلوی شکسته او، بزرگ ترین سند بر« كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا» بودن ابوبکر و عمراست. این ننگ تا روز قیامت از دامن آنها پاک نخواهد شد. 5️⃣ آقای مولوی! تو بدون هیچ استدلال و سند، در نسب ائمه علیهم السلام طعن نمودی! اما بدان آنها به اراده الهی و به حکم قرآن:« إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا»(احزاب/33) از تمام پلیدی ها منزه بوده و دارای طهارت مطلقه هستند. آری! دریا با پوز سگی نجس نمی شود. 6️⃣ جناب گرگیج! با تو از «جریمة اللواط» میان فقها، امرا، تجارِ مذهب شما سخن نمی گویم! از اینکه امام شما که چند سال در شکم مادرش بود، بحثی نمی کنم! کاری با زنازادگان اموی و مروانی ندارم بلکه از تو می خواهم به صحیح ترین روایت¬های کتاب هایتان نگاهی بکنید! امام ابویعلی در مسندش روایت می کند: 🔹«حدثنا زهير حدثنا جرير عن الأعمش عن أبي سفيان : عن أنس قال : خرج رسول الله صلى الله عليه و سلم وهو غضبان فخطب الناس فقال : ( لا تسألوني عن شيء اليوم إلا أخبرتكم به ) ونحن نرى أن جبريل معه فقام إليه رجل فقال : يارسول الله إنا كنا حديثي عهد بجاهلية من أبي ؟ قال : ( أبوك حذافة ) لأبيه الذي كان يدعى فسأله عن أشياء فقام إليه عمر بن الخطاب قال : يارسول الله إنا كنا حديثي عهد بجاهلية فلا تبدي علينا سوآتنا قال : أتفضحنا بسرائرنا ؟ فاعف عنا عفا الله عنك...» 🔸انس روایت می کند: روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله با غضب خارج شد و خطبه بر مردم خواند و گفت: امروز از هر چه سوال کنید، من به شما خبر می دهم. انس گوید: ما جبرئیل را می دیدیم که همراه پیامبر صلی الله علیه و آله است. در این میان مردی برخواست و گفت: یا رسول الله ما هنوز به زمان جاهلیت نزدیک هستیم[جاهلیتی که زنا و لواط و ... فراوان در میان آنها بود] پدر من کیست؟ آن حضرت فرمود: پدر تو حذافه فرزند پدرش است که معروف است. آن مرد از امور دیگری نیز سوال کرد. در این هنگام عمر بن خطاب برخواست و گفت: ای رسول خدا صلی الله علیه و آله همانا ما نزدیک به دوران جاهلیت هستیم. زشتی های[کنایه از انحرافات اخلاقی مرتبط با امور جنسی] ما را بر ما آشکار نکن! آیا می خواهی ما را با فاش ساختن اسرار مخفی ما، مفتضح کنی؟ از ما گذشت کن خدا از تو گذشت کند! ❇️ قال حسين سليم أسد : إسناده صحيح على شرط مسلم 📚 أبو يعلى الموصلي التميمي، أحمد بن علي بن المثنى، مسند أبي يعلى، ج6، ص 360، ح: 3689، دار المأمون للتراث – دمشق، الطبعة الأولى ، 1404 – 1984، تحقيق: حسين سليم أسد، عدد الأجزاء : 13 ⏺ مولوی گرگیج! تو استاد حوزه های علمیه اهل سنت هستی! بگو: این چه رازی بود که خلیفه دوم شما، این همه از فاش شدن آن واهمه داشت و از مفتضح شدنش، بیمناک بود❗️ ✍️ ابومحمد خمسلویی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
ج54-خارج کلام- ردیه بر سخنان گرگیج 14000923.mp3
15.99M
✍ پاسخ و ردیه عالمانه حضرت استاد آیت الله نجم الدین طبسی به صحبتهای تفرقه افکنانه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
⛔️ یزید که میگویید ادم شیطانی بوده آیا به نوامیس امام حسین وآن دختران زیبا تعرض وتجاوز کرده یا خیر؟ ➢ 「 دانشگاه امامت 」 ➢•| @Emamat110u ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
دانشگاه امامت
#متن_اهانت_نواصب ⛔️ یزید که میگویید ادم شیطانی بوده آیا به نوامیس امام حسین وآن دختران زیبا تعرض وت
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄┄ 1️⃣ این چالش برای شیعه نیست. این نوع برخورد ها با عترت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، علامت حرام زادگی نویسندگان آن است. یک روز گوشواره های دختران رسول الله (صلی الله علیه و آله) توسط یزیدیان به غارت می رفت، امروز هم عده¬ای، در مقام هتک عرض و آبروی دختران رسول الله (صلی الله علیه و آله) هستند. 2️⃣ شما ادعا دارید یزید (لعنة الله علیه) را قبول ندارید، پس چرا در صدد تبرئه او، از منفورترین جنایاتش هستید؟ گویا قلب شما از اسیری بردن خاندان عترت و شلاق خوردن دختران مظلوم آل الله، آرام نشده و آرزوی آن را دارید: ای کاش حرامزاده های یزیدی به دختران امام حسین (علیه السلام ) تجاوز می کردند!!(خدا می داند نوشتن این مطالب چقدر سخت است برای من)اف لکم و لما تعبدون! 3️⃣ این شیعه ها فقط نیستند که می گویند یزید اهل محرمات بوده و از هیچ کار بدی فروگزاری نکرده، بلکه علمای شما در معرفی یزید سنگ تمام گذاشته اند. ابن عساکر می گوید: 🔹«... ولا الخليفة المداهن يعني معاوية ولا الخليفة المأبون يعني يزيد بن معاوية ...» 🔸عبدالملک می گوید: من مثل خلیفه حقه باز یعنی معاویه نیستم. من مثل خلیفه مابون(مفعول در لواط) یعنی یزید نیستم. 📚 تاريخ دمشق - (37 / 135) ✍️ چه شده شما را؟ عترت رسول الله (صلی الله علیه و آله) را رها کردید و از خلیفه¬ی مفعول شراب خوار پیروی می کنید؟ آری! کبوتر با کبوتر باز با باز/ کند همجنس با همجنس پرواز 4️⃣ کشتن امام حسین (علیه السلام) و اسیری بردن خاندان عترت، کم جنایتی است؟ به نیزه کردن سر جگر گوشه آل عبا، دل های پر از کینه و حقد شما را آرام نکرده است که آرزو می کنید؛ با دختران امام مظلوم تشنه لب، اعمال سوء صورت گیرد؟ هزاران تف بر این مسلمانی شما!! 5️⃣ این که یزید ملعون نتوانست جنایات خود را ضد عترت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در شام کامل کند: اولا: به جهت خطبه های زینب کبری (سلام الله علیها) بود. خطبه ای که آتش به خرمن حکومت یزید انداخت. ثانیا: سگ ها و خوک های یزیدی بارها در صدد تجاوز و به بردگی بردن دختران محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بودند که خطبه های حیدری امام سجاد (علیه السلام ) ناکام شدند. ثالثا: با کمترین شناختی که برای مردم شام از جایگاه «اهل بیت» در دین اسلام به وجود آمد، محدودیت شدیدی برای حکومت یزید ایجاد شد که آن ملعون نتوانست به اهداف شوم خود در کشتن و ... برسد. 6️⃣ قلب شیطانی این خوک-های یزیدی، هیچ-گاه برای مظلومیت آل محمد (صلی الله علیه و آله)نسوخت ولی درعوض، با تمام تلاش و لطایف الحیل رسانه-ای، در صدد دفاع از یزید حرام زاده هستند. 7️⃣ این افکار شیطانی تا کنون بر ذهن هیچ عالمی از اهل سنت خطور نکرده است. ما صف نواصب منافق را از اهل سنت جدا می کنیم. این اهانت ها به خاندان رسول الله (صلی الله علیه و آله) ریشه در آل سعود [آل یهود] و آل خلیفه و ... دارد! این خط فکری بر گرفته از شیاطین صهیونیستی است که از زبان منافقان یزیدی صفت خارج می شود. ➢ 「 دانشگاه امامت 」 ➢•| @Emamat110u ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
رافضیان بہ این باور ھستند کہ امام حسینؓ نوہ پیامبر گرامی ﷺ صاحب علم غیب بود و از ھر انچہ کہ قرار بود رخ دھد باخبر و اگاہ بود،ولی امام حسینؓ رفت کربلا و ھم خودش و ھم ھمراھان او شھید شدند. این درحالیست اللہﷻ در قران کریم میفرماید:وَأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَي التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ . البقره / 195 .در راه خدا انفاق كنيد و خود را با دستهايتان به هلاكت نيندازيد و نيكي كنيد كه خداوند نيكو كاران را دوست دارد . ١۔چرا امام حسینؓ مخالف دستور اللّٰہﷻ عمل نمود؟ ٢۔چرا امام حسینؓ کہ از سر انجام خبر داشت ھمراھان و طفلان را باخود اورد؟ ➢ 「 دانشگاه امامت 」 ➢•| @Emamat110u ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
دانشگاه امامت
#متن_شبهه_نواصب رافضیان بہ این باور ھستند کہ امام حسینؓ نوہ پیامبر گرامی ﷺ صاحب علم غیب بود و از ھ
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄┄ برای پاسخ به شبهه فوق، ابتدا به سازنده شبهه و اهداف آن اشاره می شود. در ادامه پاسخ­های انتقادی، نقضی و حلی را بیان می­کنیم. پاسخ انتقادی و مقایسه­ ای شامل نقد عملکرد عبدالله بن عمر، انس ­بن مالک، و عبدالله بن زبیر در ارتباط با وقایع تاریخی زمان امام حسین علیه­ السلام است. پاسخ نقضی نیز بر پایه­ ی آگاهی عمر از هلاکتش توسط یک غیر عرب است. هم­چنین پاسخ حلی را در دو محور نخست: خروج موضوعی قیام امام حسین علیه­ السلام از مفهوم «تهلکة» و دو: مهم تر بودن حفظ دین اسلام و لزوم فداکاری امام حسین علیه­ السلام برای پاسداشت آن، پیگیری می­کنیم. پاسخ ما را در سایت ولیعصر ملاحظه بفرمائید👇 🌐 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=14240 ➢ 「 دانشگاه امامت 」 ➢•| @Emamat110u
BayanateOstadAbedi_MakrSehyonist_1400-09-24.mp3
2.45M
بیانات استاد عابدی در نقد صحبت‌های یکی از ائمه جمعه اهل‌سنت درباره اهل‌بیت علیهم السلام: 🔹 اهل‌سنت، اهل‌بیت علیهم‌السلام خصوصا امیرالمؤمنین، حضرت زهرا و امام حسن و امام‌حسین علیهم‌السلام را تعظیم می‌کنند. 💠 مواظب باشیم دشمنان اسلام ما را با عملیات‌های ایذایی(مطرح کردن برخی مسائل) از مسائل اصلی منحرف نکنند. 🆔 @ahmad_aabedi
❁﷽❁ ✍️ خطیب بغدادی در «تاریخ بغداد»، حقایقی را نقل می‌کند که اهل سنّت، بی شک از شنیدن آن، بسیار تعجّب می‌کنند: ◀️ ابوخُثَیْمة (از ائمهٔ حدیث اهل سنّت) در مسجد رصافه (محلّه‌ای در بغداد) نماز می‌خواند. یحیی بن معین (از ائمهٔ رجال و حدیث اهل سنّت) نزد او می‌رفت. روزی فرستادهٔ احمد بن حنبل (امام حنابله) به مسجد وارد شد و به یحیی بن معین گفت: احمد به تو سلام می‌رساند و می‌گوید: 🔸«... هو ذا تکثر الحدیث عن عبیدالله بن موسی العبسی وأنا وأنت سمعناه یتناول معاویة بن أبی سفیان وقد ترکت الحدیث عنه...» 🔹ابی خیثمه از عبیدالله بن موسی العبسی [از ائمهٔ حدیثی نزد اهل سنّت] زیاد روایت نقل می‌کند در حالی که من و تو شنیدیم، عبیداللّه معاویه را لعن و نفرین می‌کرد! و من (احمد بن حنبل) دیگر از او روایت نقل نمی‌کنم! یحیی بن معین سرش را بلند کرد و به فرستاده احمد گفت: به احمد بن حنبل سلام برسان و بگو: 🔸«أنا وأنت سمعنا عبد الرزاق یتناول عثمان بن عفان فاترک الحدیث عنه فإن عثمان أفضل من معاویة» 🔹من و تو شنیدیم که عبدالرزاق [بن همام صنعانی، از بزرگ‌ترین راویان حدیث نزد اهل سنت] عثمان [خلیفه سوم] را لعن و نفرین می‌کرد؛ پس [اگر راست می‌گویی] از او دیگر روایت نقل نکن! چون عثمان از معاویه برتر است! ✅ عبدالرزاق صنعانی و عبیداللّه العبسی رافضی و از شیعیان مولا علی(ع) بودند که اهل سنت روایات (یعنی دین و مذهب) فراوانی از آنها در کتب روایی مثل صحیح بخاری و مسلم و ... دارند. اگر اهل سنّت روایات آنها را کنار بگذارند، بسیاری از معارف دینی آنها، از بین می‌رود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
‍ ‍ 📚‍ دانلود ویرایش جدید کتاب مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها: 🌐 https://s20.picofile.com/file/8445088484/mzahra.pdf.html 📖 این کتاب در 6 بخش و با 190 صفحه، مظلومیت حضرت زهرا (س) را از منابع معتبر اهل سنت اثبات می نماید. ✅ بخش اول: جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) ✅ بخش دوم: تحریف و سانسور حقایق ✅ بخش سوم: غصب فدک و پیامدهای آن ✅ بخش چهارم: سیره ی تند عمر بن خطاب در برخورد با زنان ✅ بخش پنجم: هجوم به خانه حضرت زهرا (س) ✅ بخش ششم: پاسخ به چند شبهه متداول 🔍مهم ترین ویژگی های کتاب: 1⃣ جمع آوری نظر همه ی عالمان و محققان سرشناس حدیث اهل سنت و وهابیت درباره ی سند روایات 2⃣ جمع آوری همه ی طرق و اسناد روایات 3⃣ استناد به احکام برنامه معتبر جوامع الکلم 4⃣ سهولت دسترسی به منابع با تفکیک آن ها به چند قسمت برنامه ی الجامع الکبیر، سایت رسمی مکتبه شامله، pdf و متفرقه و ... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
❁﷽❁ در نقل و فهم روایات نبوی ✍️ يكي از اساسی ترین اشکالات مدرسه صحابه، درگیری ها و مشاجراتی است که میان آنها رخ داده است. این درگیری ها کاشف از عقیده انحرافی برخی از آنها است. بعد از وفات رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، اصحاب آن حضرت در تبیین حقایق دینی مبتلا به اختلافات شدیدی شدند. یکی از این اختلافات درباره جهنمی دانستن یک زن به خاطر کشتن یک گربه است. بخاری در صحیح اش، از ابوهریره و عبدالله بن عمر روایت می کند: 🔸 3140 - حدثنا نصر بن علي أخبرنا عبد الأعلى حدثنا عبيد الله بن عمر عن نافع عن ابن عمر رضي الله عنهما : عن النبي صلى الله عليه و سلم قال: دخلت امرأة النار في هرة ربطتها فلم تطعمها ولم تدعها تأكل من خشاش الأرض. قال وحدثنا عبيد الله عن سعيد المقبري عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه و سلم مثله...» 🔺 «عبدالله بن عمر روایت می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: زنی به خاطر اینکه یک گربه را بسته بود و او را غذا نداده بود و مانع شده بود که چیزی مثل حشرات زمین و ...، بخورد، وارد آتش جهنم شد. این روایت از طریق ابوهریرة از رسول الله صلی الله علیه و آله نیز روایت شده است.» 📚بخاري جعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله، الجامع الصحيح المختصر، ج 3، ص 1205، ناشر: دار ابن كثير ، اليمامة – بيروت، چاپ سوم، 1407 – 1987، شش جلدی، به همراه تعليق د. مصطفى ديب البغا ◀️ در همین موضوع احمد بن حنبل در مسند با سندی معتبر روایت می کند: 🔸 10738 - حدثنا عبد لله حدثني أبي ثنا سليمان بن داود يعني الطيالسي ثنا أبو عامر الخزاز عن سيار عن الشعبي عن علقمة قال كنا عند عائشة فدخل أبو هريرة فقالت : أنت الذي تحدث ان امرأة عذبت في هرة لها ربطتها فلم تطعمها ولم تسقها فقال سمعته منه يعني النبي صلى الله عليه و سلم قال عبد الله كذا قال أبي فقالت هل تدري ما كانت المرأة ان المرأة مع ما فعلت كانت كافرة وان المؤمن أكرم على الله عز و جل من أن يعذبه في هرة فإذا حدثت عن رسول الله صلى الله عليه و سلم فانظر كيف تحدث تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده حسن( ابن حجر هيثمي نيز این روایت را صحیح می داند.) 🔺 علقمه می گوید ما نزد عائشه بودیم. ابوهریره وارد شد. عائشه به او گفت: تو آن کسی هستی که روایت کردی که یک زن به خاطر بستن یک گربه و غذا و آب ندادن به او، عذاب می شود؟ ابوهریره گفت: آری از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیدم عبدالله بن عمر نیز گفت از پدرم چنین مطلبی را شنیدم. عائشه گفت: آیا می دانی آن زنی که این کار را انجام داد چگونه زنی بوده؟ آن زن وقتی که این کار را انجام داد کافر بود! [علت عذاب کفر زن بودن نه به خاطر حبس و کشته شدن یک گربه]همانا مومن نزد خداوند آنقدر ارزش دارد که به خاطر یک گربه عذاب نشود. هر گاه از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت می کنی دقت کن چگونه روایت نقل می کنی! 📚الشيباني، أحمد بن حنبل أبو عبدالله، مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج2، ص 519 و ج2، ص507، ناشر: مؤسسة قرطبة، قاهرة، شش جلدي، احاديث به همراه تعليقات دكتر شعيب الأرنؤوط 📚 هيثمي، نور الدين علي بن أبي بكر، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج10، ص 311، ناشر: دار الفكر، بيروت - 1412 هـ، 10 جلد ✍️ در ارتباط با دو روایت فوق، مطرح است: 1️⃣ بر اساس انقاد عائشه، صحابه ای مثل: عمر، عبدالله بن عمر و ابوهریره حدیث نبوی مورد بحث را به صورت غلط نقل کرده اند و قید ایمان و کفر آن زن که در فهم روایت اثر بسیار مهمی دارد را نقل نکرده اند. نتیجه آنکه در نظر عائشه، ابوهریره، عبدالله بن عمر و پدرش متهم به کج فهمی یا سوء حافظه یا عدم دقت کافی در نقل حدیث هستند. با این حساب، آیا می توان به موارد دیگر از نقل های این سه نفر از صحابه اعتماد کرد؟ احتمال نمی دهید که بسیاری از قیود را دقت نکرده اند و یا در نقل روایت توجه کافی نداشته اند؟! 2️⃣ آیا شما انتقاد عائشه را قبول می کنید؟ علت جهنمی بودن آن زن کفر او است یا اینکه او با خبث طینت فراوان یک گربه ماده را زجرکش کرده است؟ اگر علت جهنمی بودن آن زن کفر او باشد، در هر صورت او در جهنم است و کشتن و نکشتن یک گربه دخلی در ورود او به جهنم ندارد! با این وجود انتقاد عائشه به ابوهریره و عبدالله بن عمر و خلیفه دوم، نفهمیدن صحیح روایت است و حق با آن سه نفر است. آیا با این فهم غلط عائشه می توانید فقه و دین خود را از او اخذ کنید؟! 3️⃣ آیا شما می توانید قبول کنید که خداوند به خاطر کشتن یک گربه یک انسان را به جهنم ببرد در حالی که روایات فراوان در صحیح بخاری و دیگر کتب روایی شما وارد شده است که اگر کسی گناهانی همانند: زنا، سرقت، شرب خمر و ... بکند، به صرف گفتن «لا اله الا الله»بهشت می رود! بخاری روایت می کند: