31.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═
#فوق_العاده_جذاب
✍️ اثبات شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها در انجیل یوخنا
◀️ استاد کاشانی
◀️ و علامتی از این در آسمان ظاهر شد. زنی که آفتاب را دربر دارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است...
📚 انجیل یوحنا، فصل دوازده
👈 #پیشنهاد_دانلود
👈 #فوروارد_فقط❌
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#وسوسه_عاشقی
1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت انسان نیز در بارگاه خداوند افزونی میگیرد و همانند اهل بیت(ع) به انقطاع کامل از غیر از خداوند میرسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها میافتد و رنگ چهره شان تغییر میکند.
2️⃣ در مقابل، نماز مدعیان خلافت به شکل زیر است:
🔹«أن عمر بن الخطاب بينا هو قائم يصلي بالناس حين بدأ في الصلاة فزلت يده على ذَكَرِه فأشارَ إلى الناس أن امْكثوا و ذهب فتوضأ ثم جاء فصلى فقال له أبي لعله وجد مذيا قال لا أدري»
🔺همانا عمر بن الحطاب در حالی که برای نماز جماعت ایستاده بود وقتی که شروع به نماز کرد، با دستش اندام جنسی مردانه خود تکان داد و لغزاند! او سپس به مردم اشاره کرد که در جای خود قرار گیرید. عمر رفت و وضو گرفت و نماز خواند. راوی می گوید به پدرم گفتم : ای بسا از عمر بن الخطاب مذی خارج شده است؟(مذی: آبی که بعد از تحریک جنسی از اندام جنسی انسان خارج می شود.) پدرم گفت: نمی دانم! (احتمال دارد از او مذی خارج شده باشد)
📚مصنف عبد الرزاق، ج1، 268
◀️ روی به محراب نهادن چه سود؟ / دل به بخارا و بتان طراز
◀️ ایزد ما وسوسه عاشقی/ از تو پذیرد، نپذیرد نماز
✅ انتخاب کنید! نماز مولا علی (ع) یا نماز خلیفه دوم که حین نماز، استمنا می کرد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
#متن_کانال_وهابی
⛔️ سیره مادر ما عایشه صدیقه [ رضی الله عنها ] اینگونه بود و برای احدی عذاب جهنم را نمی خواست و مردم را نهی می کرد از اینکه درمورد شخصی بد بگویند که بد ترین تهمت یعنی تهمت زنا را به ایشان زده بود با این حال چگونه ممکن است عمرو بن العاص رضی الله عنه را که هیچ خصومتی با ام المؤمنین نداشته لعن کند؟؟
✅ پاسخ ما را در پست بعد مطالعه بفرمایید
📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」
➢•| @Emamat110u
➢•| @ansar_alaghidah
🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
┄┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄
1️⃣ بر اساس اعتراف ذهبی و حاکم نیشابوری این حدیث بر اساس مبانی رجالی بخاری و مسلم نیشابوری #صحیح است.
وقتی یک روایت روایت بر اساس مبانی بخاری و مسلم، صحیح باشد، یعنی هیچ علت و قدحی که باعث عدم اعتبار حدیث باشد، در سند و متن آن وجود ندارد. همه دوستان از تعریف حدیث صحیح آگاهی دارند یکی از مهم ترین قیود صحیح، آن است که عاری از شذوذ و علل مخفیه باشد.
با تصریح ذهبی و حاکم به صحیح بودن این روایت، آن هم بر اساس مبانی بخاری و مسلم، جای هیچ شکی در صحیح بودن روایت نیست.
2️⃣ ذهبی در حاشیه و تعلیقه ای که بر مستدرک حاکم نیشابوری دارد، در موارد متعددی به دلیل شاذ بودن روایت حکم به عدم اعتبار آن کرده است ولی در این روایت خود تصریح می کند که روایت بر اساس مبانی رجالی بخاری و مسلم صحیح است.
3️⃣ علمای اهل سنت در تعریف حدیث شاذ اختلاف دارند. ابن صلاح قول صحیح را تفصیل می داند:
🔺 «وذكر ابن الصلاح : أن الصحيح التفصيل ، فما خالف فيه المنفرد من هو أحفظ منه وأضبط فشاذ مردود وإن لم يخالف ، بل روى شيئا لم يروه غيره وهو عدل ضابط فصحيح ، أو غير ضابط يبعد عن درجة الضابط فحسن ، وإن بعد فشاذ منكر ، وهو تفصيل حسن »
🔸 صحیح آن است که در تعریف شاذ قائل به تفصیل شویم. هر روایتی که یک راوی منفرد آن را نقل کرده ولی آن روایت مخالف با روایت شخص دیگر که اضبط و احفظ از او است، باشد، شاذ و مردود است.
👈ولی اگر حدیث راوی منفرد، مخالف با حدیث راوی اضبط نباشد، بلکه او یک قید و یا چیزی را بیشتر از راوی اضبط نقل کرده باشد، و راوی منفرد فردی ضابط و عادل باشد، روایت صحیح است! 👉یا اینکه اگر فرد منفرد غیر ضابط باشد، از درجه ضبط فاصله گرفته باشد، در این صورت روایت حسن است. اگر آن راوی بسیار از درجه ضبط فاصله گرفته باشد،(مثلا دیوانگی و تخلیط عارض شود یا ...) در این صورت نیز روایت شاذ و منکر است.
این تفصیل خوبی در این مساله است.
📚 الغاية فى شرح الهداية فى علم الرواية - (1 / 196)
✅ نتیجه آنکه: راویت مورد استدلال شیعه در لعن عائشه نسبت به عمرو بن عاص، توسط جریر از اعمش نقل شده شده است. دقت کنید روایت جریر تنها یک قید اضافه نسبت به روایت های دیگر دارد و هیچ مخالفتی در اصل حدیث با آنها ندارد، پس این روایت هیچ شذوذی ندارد چون جریر فردی ثقه و ضابط است. و این روایت بر مبنای بخاری و مسلم که صحیح ترین طرق و راویان را دارد، صحیح است.
4️⃣ اگر این تفصیل را در نظر نگریم، و به صرف اینکه یک راوی ثقه مثل جریر، یک قید را زیاد و کم نقل کرده باشد، روایت های آنها را شاذ تلقی کنیم، باید تمام روایت های افراد ثقه مثل جریر و ... را شاذ تلقی کنیم!! این را احدی از علمای رجال اهل سنت قبول نمی کند!
5️⃣ نویسنده محترم عقل و شعور مخاطب را به بازی گرفته و ادعا می کند عائشه با عمرو بن عاص اختلافی ندارد!! در حالی که همین روایت های مورد استناد به خوبی اختلاف را ثابت می کند. این روایت نشان از حقه بازی و سوء استفاده عمرو بن عاص از عائشه دارد.
6️⃣ نویسنده محترم ادعای با ادب بودن و فحاش نبودن عایشه را دارد در حالی که فحاشی عایشه نسبت به همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله، حضرت علی علیه السلام و یاران او مثل مالک و یزید بن قیس و ... گوش فلک را کرده است.
واقعا عائشه چه مادر مهربانی بوده که لشگر کشی و فتنه جمل، هزران نفر از فرزندانش را به کشتن داد!!
7️⃣ استدلال رافضیان به صحیح ترین روایت های اهل سنت، در کتب معتبر آنها، نشان از قوت استدلال آنها دارد. البته علمای اهل سنت به دلیل قاعده «امساک عما شجر بین الاصحاب» حق فکر کردن درباره اختلافات صحابه را نیز ندارند! همه روایت ها اختلاف را باید آتش بزنند! یا راوی آن را رافضی بخوانند! یا اینکه بدون هیچ دلیل ادعا کنند شاذ و منکر است!! چون به خاطر تعصب نمی توانند قبول کنند امثال عمرو بن عاص و معاویه و ... واقعا ملعون هستند!!
📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」
➢•| @Emamat110u
➢•| @ansar_alaghidah
🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
🌸➼┅═❁═┅┅──┄┄
﷽
#عظمت_شیعه
1️⃣ «شُعبَة بن الحجَّاج» (متوفی: 160 قمری) امام، حافظ، حجت، ناقد و امیرالمؤمنین در حدیث اهل سنت است. هزاران حدیث او، شرق و غرب عالم را پر کرده است. بزرگان اهل سنت، او را پایه گذار «علم رجال» معرفی کرده اند.
📚 سير أعلام النبلاء، ج 13، ص 137
2️⃣ «ابن ابی حاتم رازی» در شرح حال شعبة، اشاره به حقیقت بسیار عجیبی برای اهل سنت می کند:
🔹«... لما ورد شعبة البصرة قالوا له حدثنا عن ثقات اصحابك فقال: ان حدثتكم عن ثقات اصحابي فانما احدثكم عن نفير يسير من هذه الشيعة الحكم بن عتيبة وحبيب بن ابي ثابت وسلمة بن كهيل ومنصور»
🔸 شعبة زمانی که وارد شهر بصره شد، به او گفتند: از اصحاب ثقه خود برای ما حدیث نقل کن! شعبه گفت: اگر بخواهم از اصحاب ثقه خود برای شما روایت بگویم، فقط باید از تعداد اندکی از این شیعیان که شامل «حکم بن عتیبة»، «حبیب بن ابی ثابت»، «سلمة بن کهیل» و «منصور» هستند، برای شما روایت نقل کنم! (رک: تصویر بالا)
✅ اهل سنت گرامی بدانند: در تمام علوم حدیث و معارف دین، مدیون راویان شیعه هستند. به اعتراف خطیب بغدادی و ذهبی، اگر اهل سنت بخواهند معارف روایی شیعیان را از کتب خود حذف کنند، کتاب های آنها خراب و همه روایات آنها از بین می رود!
📚 الكفاية في علم الرواية،ج1، ص 129
📚 ميزان الاعتدال في نقد الرجال، ج1، ص: 118
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍ صوت رائع جدا
مدح حضرت زهرا سلام الله علیها
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
✍️ لمّا اتّصل بأمير المؤمنين(ع) أنّ الناس قالوا: ما له لم ينازع أبا بكر و عمر و عثمان كما كان نازع طلحة و الزبير و عائشة، فخرج مغضبا ثمّ نادى: الصلاة جامعة، فلمّا اجتمع الناس قام خطيبا فحمد اللّه و أثنى عليه و ذكر النبيّ فصلّى عليه و آله، ثمّ قال:
✍️ معاشر الناس بلغني عن قوم أنّهم قالوا ما له لم ينازع أبا بكر و عمر و عثمان كما نازع طلحة و الزبير و عائشة؟ اعلموا أنّ لي في سبعة من أنبياء اللّه عزّ و جلّ اسوة:
1️⃣ نوح(ع)حيث قال:«فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِر»(قمر/10) فإن قلتم انّه ما كان مغلوبا فقد كذّبتم القرآن، و إن كان ذلك كذلك فعليّ أعذر.
2️⃣ إبراهيم(ع)حيث قال:«وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ»(مریم/48) فإن قلتم إنّه اعتزلهم من غير مكروه فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم بل رأى المكروه منهم فعليّ أعذر.
3️⃣ لوط(ع)حيث قال لقومه: لو كان «لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيدٍ»(هود/113) فإن قلتم قد كانت له قوّة فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم لم يكن له بهم قوّة فاعتزلهم فعليّ أعذر.
4️⃣ يوسف(ع)حيث قال:« رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ»(یوسف/ 33) فإن قلتم إنّه دعي من غير مكروه يسخط اللّه فقد كذّبتم القرآن و إن قلتم أنّه دعي الى مكروه يسخط اللّه فعليّ أعذر.
5️⃣ موسى بن عمران(ع)حيث يقول: «فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْماً وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ »(شعراء /21) فإن قلتم إنّه فرّ منهم من غير خوف على نفسه فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم إنّه فرّ منهم خوفا فعليّ أعذر.
6️⃣ هارون(ع)حيث قال: «يا ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْداءَ »(اعراف/150) فإن قلتم إنّه لم يستضعفوه و لم يشرفوا على قتله فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم بل استضعفوه و أشرفوا على قتله فعليّ أعذر.
7️⃣ محمّد(ص) حيث هرب الى الغار، بل إن قلتم إنّه هرب من غير خوف أخافوه به فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم بل أخافوه فلم يسعه إلّا الهرب فعليّ أعذر.
✅ فقال الناس بأجمعهم: صدق أمير المؤمنين(ع) و هذا هو الحقّ، و العذر واضح.
📚 الدر النظيم، الشامي، ص: 315
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110