eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
671 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
20.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ ♦️ سانسور و کتمان حداکثری روایات اهل بیت علیهم السلام در نزد اهلسنت ♦️تناقض در شیوه توثیق و جرح راویان در رجال اهل سنت ♦️تحریف در مسلم ترین فضیلت امیرالمومنین علیه السلام از سوی راویان معروف و ثقه مدرسه صحابه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
❁﷽❁ ✍️تبیین معنایی کلمه «مولی» به ولایت در تصرف مبتنی بر اعتراف خلیفه دوم 🔹یکی از قرائن مثبته ولایت سیاسی از کلمه «مولی» در حدیث غدیر، اعتراف خلیفه دوم در روایت معروف قضاوت امیرالمؤمنین علیه السلام میان دو اعرابی است. 💧این روایت را محدثین و حفاظ بزرگ اهل سنت همانند دارقطنی، حسکانی در «شواهد التنزیل»، محب الدین طبری در «ریاض النضرة» و «ذخائر العقبی»، ابن سَمّان در «الموافقة»، زمخشری در «تلخیص الموافقة»، باعونی شافعی در «جواهر المطالب» عصامی در «سمط النجوم» و ابن حجر هیثمی در «الصواعق» با چند طریق نقل کرده اند: 🔸«وعن عمر وقد جاء أعرابيان يختصمان فقال لعلي اقض بينهما يا أبا الحسن فقضى علي بينهما فقال أحدهما هذا يقضي بيننا؟ فوثب إليه عمر وأخذ بتلبيبه وقال: ويحك ما تدري من هذا، هذا مولاي ومولى كل مؤمن ومن لم يكن مولاه فليس بمؤمن» 🔹روایت از عمر است که دو بادیه نشین که با همدیگر مخاصمه داشتند نزد او آمدند خلیفه دوم به حضرت علی علیه السلام گفت: میان این دو قضاوت کن! حضرت قضاوت بین آن‌ها نمود. یکی از آن‌ها گفت: این شخص بین ما قضاوت می کند؟ در این لحظه عمر به سوی او حمله ور شد و گریبانش را گرفت و گفت: وای بر تو! آیا این شخص را می شناسی؟ این مولای من و مولای همه مؤمنین است و هر کس که مولایش حضرت علی علیه السلام نباشد، مؤمن نیست! 📚الرياض النضرة، ج 1، ص: 251 و الصواعق المحرقة، ج 2، 522، سمط النجوم، ج 2، ص: 14 و ذخائر العقبى، ج 1، ص: 68 ✍️بر اساس روایت فوق، خلیفه دوم، خود اعتراف نموده است که حضرت علی علیه السلام مولای او و مولای همه مؤمنان است. بسیار روشن است که «مولی» در روایت مورد بحث، به معنی ولایت و حق تصرف در شئون مولّی علیه است. برای روشن شدن این استظهار توجه به نکات زیر ضروری است: 1️⃣ بديهی است که قضاوت نمودن _به خلاف إفتاء_ به معنی حکم نمودن به همراه إعمال و تنفیذ آن در حق طرفین دعوا است. إعمال ولایت و اجرای حکم قاضی باعث تصرف در جان و مال و ... دیگران می شود و متعاقب آن فصل خصومت صورت می گیرد. 2️⃣ بعد از قضاوت امیرالمؤمنین علیه السلام، یکی از طرفین مخاصمه، به حکم او معترض می شود؛ خلیفه دوم برای پاسخ به شخص معترض، در قالب یک قیاس اولویت، اعتراف می کند که حضرت علی علیه السلام حتی حق ولایت بر خود او _ به عنوان خلیفه_ و همه مؤمنین دارد چه رسد به إعمال ولایت بر طرف اعتراض که یک اعرابی بادیه نشین است! 💧به عبارت فنی، خلیفه دوم اعتراف می کند که در ملاک إعمال ولایت و سلطه آن حضرت، تفاوتی میان خلیفه دوم، همه مؤمنین و اعرابی نیست و شخص اعرابی هیچ خصوصیت و ویژگی ندارد که مانع نفوذ قضاوت آن حضرت شود بلکه این ملاک درباره او قوی تر است. 👈بسیار واضح است که ملاک مورد بحث، مولویت و اولویت در تصرفی است که خود خلیفه دوم بدان معترف است. هر إعمال ولایتی که نسبت به اعرابی در حدیث ثابت شده است، برای همه مؤمنین نیز ثابت است. 3️⃣ برخورد شدید خلیفه دوم با اعرابی، متفرع بر اعتراض و عدم تمکین او نسبت به حکم امیرالمؤمنین علیه السلام است. خلیفه دوم در مقام ارائه دلیل برای اعرابی بوده تا او را ملزم به پذیرش حکم آن حضرت کند هر چند آن حکم و اعمال سلطه به ضرر او بوده باشد. ✅ نتیجه: اعتراف خلیفه دوم به مولویت حضرت علی علیه السلام متفرع بر قضاوت امیرالمؤمنین علیه السلام و اعتراض اعرابی به حکم او است، این امر، قرینه معینه قطعی است که معنی مولا در عبارت «... هذا مولاي ومولى كل مؤمن ...» به معنی ولایت در تصرف در شئون مولی علیه است و الّا اگر مولا به معنی صرف محبت به آن حضرت بود، این تفریع لغو و بی فایده می شد. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از پاسخگوی احکام شرعی
14.آیا جن می تواند به انسان آسیب برساند.mp3
452.8K
پاسخ به سوال: آیا جن می تواند به انسان آسیب برساند ؟ **** 🔸کانال «پاسخگوی احکام» https://eitaa.com/joinchat/2491285861C626bfe7640 ⏺ دریاف سوالات شما در آی دی زیر👇 @abu_muhammad 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
✧❁﷽❁✧═ 🔷 مقاله بخوانیم ◀️ عنوان مقاله: اعتبار سنجی تطبیقی تضعیفات داخلی نسبت به صدور روایات، از دیدگاه فریقین با محوریت سیره عقلا ◀️ نویسندگان: حجة الاسلام و المسلمین سید حمید جزائری، استاد دروس خارج حوزه علمیه قم و حجة الاسلام عبدالله بهرامی زاد پژوهشگر امامت و دانش پژوه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ◀️ ضرورت مطالعه: آشنایی با اسباب تضعیف روایت نقش بسیار مهمی در اعتبار سنجی ادله روایی دارد. این امر راه را برای فهم صحیح مبانی فقهی فریقین می گشاید و قوت مبانی اجتهادی امامیه را به رخ می کشد. ◀️ چکیده مقاله: یکی از روش های اعتبارسنجی حجیت صدوری روایات، بررسی تضعیفات واردشده به آن، با معیار ارتکاز و سیره عقلا است. بررسی تطبیقی تضعیفات مطرح شده در روایات فریقین، راه را برای شناخت بهتر مبانی حدیثی، فقهی و اصولی مذاهب اسلامی هموار نموده و نقاط قوت و ضعف مبانی اجتهادی را به وضوح نشان می دهد. در این نوشتار، با روش توصیفی و تحلیلی، به مهم ترین علل و اسباب داخلی تضعیف مطرح شده، شامل اسباب تضعیف سندی و متنی نسبت به روایات شیعه و اهل سنت، اشاره می کنیم. توجه به معیار های دوگانه در اعتبارسنجی، بی اعتباری تضعیفات و توثیقات رجالی، جریان ممنوعیت نقل و کتاب حدیث و عدم تفکیک میان عدالت رجالی(صدق راوی) و عدالت فقهی در نزد اهل سنت، نشان از قوت مبانی اصولی و اجتهادی امامیه نسبت به سایر مذاهب دیگر در این موضوع دارد. همچنین بر خلاف مبانی امامیه، قاعده عدالت صحابه، راه را برای هر نوع بررسی عقلایی صدوری روایات اهل سنت بسته است. تعصبات فکری و مذهبی به شدت در قضاوت های رجالی آنها تاثیرگذار بوده و با آنکه در نظر برخی از علمای رجال، مطلق تدلیس، یکی از اسباب مهم جرح و بی اعتباری صدوری روایت است، غالب اسناد روایات موجود در کتب روایی اهل سنت برخلاف روایات شیعه، خالی از راوی مدلس نیست. کثرت وسائط، ارسال و اضطراب در سند و متن روایت از اسباب مشترک تضعیف صدوری میان امامیه و دیگر مذاهب اسلامی است. ◀️ منبع مقاله: https://civilica.com/doc/1638642/ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🔸 ترس بزرگان اهل سنت از انتشار حدیث منزلت به دلیل دلالت آن بر خلافت امیرالمومنین علیه السلام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ♦️این ملا میگوید خدا پشتونها را برای حفظ جهان آفریده، دیگران را برای خوردن و پشتونها فقط کلمه بگویند نیاز به دیگر چیزی ندارند و در بهشت می روند با حوران زندگی میکنند.😐😐 😍اعععی خداااا😕 ♦️فکر کنم تریاک خیلی خوب کشیده نعشه شده بدجور😂😂😂 🔻طالبان هست دیگه الگوهای حکومتی مولوی عبدالحمید 😝😅 «بهلول العلماء، لطیفه های شیرین» https://eitaa.com/joinchat/3025666411C3aafd34964
با سلام اسامی برندگان مسابقه شماره ۳ حدیث ثقلین ۱- آقای فتاحی ۲-خانم قائدی ۳-آقای نیکبخت ۴- آقای کوزه کنانی ۵- آقای سید صالحی
15.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ♦️حقیقتی بسیار تلخ: سبّ و دشنام به امیرالمومنین علیه السلام در مساجد از سوی بسیاری از راویان مورد اعتماد اهل سنت😔 ♦️اخراج محدثی که در مسجد حضرت علی علیه السلام را دشنام نداد و در مجلس رسمی دشنام دادن به آن حضرت شرکت نکرد😔😳 ✍ چرا اهل سنت دین خود را از دشمنان اهلبیت علیهم السلام می گیرند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مهدویت در ادیان و مذاهب 💠 اعتقاد به منجی، یکی از ویژگی های مشترک ادیان و مذاهب است، در این کلیپ استاد بهرامی زاد به برخی از اشارات ادیان و مذاهب به مبحث مهدویت پرداخته اند. حجت الاسلام بهرامی زاد وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) ایتا: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
✍️مناظره ناب پیرامون ازدواج موقت مولوی خالد👳🏾‍♂️چرا شما رافضی ها ازدواج موقت را جایز می دانید؟ سید محمد🧔🏻 چه اشکالی دارد؟ ازدواج موقت را خداوند حلال کرده و رسول خدا (ص) نیز جایز دانسته و به اعتراف کتب حدیثی شما، صدها صحابه نیز همسران صیغه ای داشتند! 📚صحیح مسلم، ج2، ص: 1022 👳🏾‍♂️چه سخنی است که می گویی؟ سیدنا عمر (رض) آن را ممنوع و حرام کرده است! این عمل زشت فقط مدت محدودی در زمان جنگ خیبر حلال شد. 🧔🏻اشکالی ندارد! تو بر اعتقاد عمر بن خطاب باش و نیز معتقد به قول پیامبر خدا (ص)! 👳🏾‍♂️آیا تو حاضر هستی دخترت را به صیغه کسی بدهی؟ 🧔🏻ای نادان سخن از جایز بودن و نبودن ازدواج موقت است نه اینکه من یا دیگری بخواهد این کار را انجام دهد! 👳🏾‍♂️پس خودت هم معترف هستی و دوست نداری دخترت صیغه کسی باشد! و این را بی غیرتی می دانی! 🧔🏻 تو غیرت بیشتری داری یا خداوند؟ 👳🏾‍♂️معلوم است خداوند غیرت الله تبارک و تعالی نسبت به زنان از غیرت من بیشتر است! 🧔🏻آیا می توانی ادعا کنی غیرت تو نسبت به ناموس ات از غیرت رسول خدا (ص) بیشتر است؟ 👳🏾‍♂️قطعا خیر! پیامبر (ص) آنقدر غیور بود که از کوچک ترین مشکل و انحراف مسلمانان نزدیک بود روح از بدنش جدا شود! 🧔🏻بسیار عالی! خداوند و رسولش که از تو غیور تر هستند، ازدواج موقت را جایز دانسته اند! اما تو از روی تعصب ادعا داری آن بی غیرتی است! 👳🏾‍♂️ صیغه کردن فرقی با زنا کردن(العیاذ بالله) ندارد! 🧔🏻پناه بر خدا! یعنی خداوند در قرآن فحشا و انحراف جنسی را جایز کرده؟ یعنی رسول خدا (ص) زنا کردن را جایز می دانسته؟ خود اعتراف کردی که در زمان فتح خیبر جایز بوده! 👳🏾‍♂️این سخنان را رها کن! تو که معتقد هستی صیغه جایز است آیا سراغ داری یکی از امامان تو صیغه کرده باشند؟ 🧔🏻 ممکن است امری جایز و مشروع باشد ولی امام آن را انجام ندهد! 👳🏾‍♂️نه! حتما حرام بوده و الا انجام می دادند! چرا از پاسخ فرار می کنی؟ 🧔🏻من اهل فرار نیستم! کس دیگری بود که در جنگ همانند بز بالا کوه فرار کرد! در روایات آمده است که حضرت علی (ع) وقتی وارد کوفه شد با زنی از قبیله بنی نهشل ازدواج موقت کرد! 📚وسائل الشیعة، ج21، ص: 10 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
25.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🔸رمز گشایی از عملیات فریب بزرگ رسانه ای توسط دشمنان اهل بیت علیهم السلام با شیوه بدل سازی 🔹ممنوعیت نقل حدیث و دستور به محو و سوزاندن احادیث نبوی در کنار جواز روایت اسرائیلیات در مدرسه صحابه و خلفا 💧جعل و تحریف معنای عنوان «عترت و اهل بیت» در حدیث ثقلین به «صحابه» 🔶 مراجعه به کتب و روایات یهود و نصارا در مقابل مراجعه به ثقلین 🔻اعتراض شدید عبدالله بن عباس از یهودی زدگی صحابه و مسلمین 🔷تدریس معارف یهودی و عجایب توسط کعب الاحبار برای صحابه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
❁﷽❁ ✍️تحریم آرایش محاسن در فقه سلفیه و هم کیشان مولوی عبدالحمید ◀️ «فوزي بن عبد الله بن محمد الاثري» از علمای معروف سلفیت در زمان ما است که آثار او مورد استفاده علمای اهل سنت است. او در کتاب «الأضواء الأثرية» می نویسد: 🔹«وبِهَذِه الأحَادِيثُ يَتَّضِحَ أنَّهُ لاَ يَجُوزُ الأخْذُ مِنَ اللِّحْيَةِ . بَلْ تُتْرَكُ بِحَالِهَا وَلاَ يَعْرِضُ لَهَا بِقَطْعٍ وقَصِّ ، لأنَّ حَقِيقَةَ الإعْفَاءَ كَمَا قُلْنَا التَّرْكُ والإطَالَةُ ، وَتَرْكُ التَّعَرُّضُ لِلِّحْيَةِ يَسْتَلْزِمُ تَكْثِيرَهَا» 🔸از این احادیث روشن می شود که گرفتن و آرایش ریش ها جایز نیست! بلکه باید آن را به حال خود رها کرد! و به هیچ وجه ریش را کوتاه و قطع نکرد زیرا حقیقت اعفاء همانطوری که بیان شد، ترک کوتاه کردن ریش و نیز بلند کردن و اطاله آن است و این امر ملازمه با زیاد شدن ریش ها دارد. 📚 الأضواء الأثرية، فوزی بن عبدالله، ص: 137 ✅ دوری از فقه ثقلین و تمسک به روایت های ساخته شده توسط یهود و بنی امیه ثمره ای جز این فتواهای مضحک ندارد. جوان دانشجو، دکتر و مهندس اهل سنت حق ندارد محاسن خود را مرتب کند و به آرایشگاه برود! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u