eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
624 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍️تبیین استدلال محکم علمای شیعه بر اساس آیه مباهله بر خلافت و جانشینی امیرالمومنین علیه السلام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍️تبیین استدلال محکم علمای شیعه بر اساس آیه مباهله بر خلافت و جانشینی امیرالمومنین علیه السلام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍️دشمنی بنی امیه با نشر حقیقت حضور امیرالمومنین علیه السلام در واقعه عظیم مباهله! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍️ بیان فوق العاده مهم آیة الله حسینی قزوینی درباره مباهله: https://iqna.ir/fa/news/4154664/مباهله-منحصر-به-زمان-پیامبرص-نیست-استفاده-ائمهع-برای-اثبات-حقانیت-شیعه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ "من کنت مولاه فهذا علی مولاه " ♦️سروده ها و اشعار زیبای خود در وصف اهل بیت علیهم السلام را که حاوی فضایل ایشان در قرآن و روایات باشد برای ما بفرستید🌹 ♦همچنین سرودها و نوحه های کودکان و نوجوانان را در کانال به اشتراک بگذارید🌹 ◀️ غدیر و عاشورا را به ظهور پیوند بزنیم ♦یا مهدی جهان منتظر قدوم مبارک شماست 🔸اشعار خود را به آی دی زیر ارسال کنید. @mahdibia313 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ✍️تحلیل دقیق مراد از فراز «انفسنا و انفسکم» در کلام علامه حلی و علامه مجلسی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
37.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ شبهه: حضور عائشه در مباهله منافات با غیرت عربی داشت به همین دلیل رسول خدا (ص) او را به مباهله نبرد😳 پاسخ ما را بشنوید☺️😊 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ شبهه: در واقعه غدیر هیچ کسی از کلمه "مولی" خلافت را نفهمید! 😳 پاسخ: در واقعه غدیر همه مخاطبان از کلمه مولی، خلافت را برداشت کردند!😊 ✅ برای دیدن ادله ما فیلم را مشاهده کنید! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ شبهه وهابی: حدیث غدیر سندا ضعیف است برخی علما آن را جعلی می دانند😳 پاسخ: حدیث غدیر متواتر و قطعی است ... .😊 ✅ برای دیدن ادله متعدد ما فیلم را مشاهده کنید! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
30.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ شبهه عقیل هاشمی کارشناس شبکه وهابی کلمه: اگر کسی بگوید زن من "اهل بیت" من نیست، از زنش کتک میخورد و شب باید بیرون از خانه بخوابد!😂😐☺️😳 پاسخ: بر اساس حکم قطعی عقلی، قرآنی و روایی همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله داخل در مصادیق "اهل البیت" آیه تطهیر نیستند!👌 ✅ برای دیدن ادله متعدد ما فیلم را مشاهده کنید! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ "ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه" ♦️اشعار زیبای خود را در وصف سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به آی دی زیر ارسال نمائید🌹 ◀️ غدیر و عاشورا را به ظهور پیوند بزنیم 🔸اشعار خود را به آی دی زیر ارسال کنید. @mahdibia313 کانال شعر غدیر https://eitaa.com/joinchat/3056271807Cfabea43c64 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
🛑شطحیات گروه اهلسنت👇👇 اینهم اعترافات علماى شيعه مبنى بر اينكه آيه ولايت آيه محكم نيست و نياز به روايات دارد ا معنایش مشخص شود ☠ شيخ مفيد : امامت سیدنا علي عليه السلام در احادیث پیامبر صل الله عليه وآله وسلم ثابت شده با اینکه به صراحت در قرآن ذكر نشده قال المفيد : ثبتت إمامة أمير المؤمنین علیه السلام بالنص من رسول الله صلى الله عليه وآله وإن لم يكن ذلك مودعا في صريح القرآن . 📗 المسائل العكبرية ص 46 👳‍♂ آيت الله محمد المؤمن القمي : آيه ولايت بر ولايت اميرمؤمنان و ساير ائمه دلالت صريح ندارد بلكه در اين زمينه بايد به روايات رجوع كنيم متن عربى : دلالة الآية على ولاية الله تعالى و الرسول واضحة 👈و اما ارادة خصوص أميرالمؤمنين وسائر الائمه صلوات الله عليهم من قوله تعالى : (الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون) 👈ليست واضحة بنفسها فلامحالة 👈نحتاج الى الأخبار 📗 كتاب: الولاية الالهية الاسلامية او الحكومة الاسلامية ص 21 الناشر: مؤسسة النشر الاسلامي التابعة لجماعة المدرسين قم
﷽ ✍️ پاسخ به کج فهمی وهابی از معنی عمل نکردن به آیات متشابه در روایات و علمای شیعه https://eitaa.com/Emamat110u/4964 1️⃣ تعریف متشابه و محکم روشن است. ولی باید دقت کرد روایاتی که می گوید به حدیث متشابه عمل نمی کنیم، مراد از آن این است که تا وقتی که معنای آیه یا حدیث با توجه به قرائن عقلی، لفظی و لبی روشن نشده باشد، عمل نمی کنیم! 2️⃣ برای مثال: آیاتی که سخن از ید، وجه، کرسی و ... داشتن خداوند به میان می آورد آیاتی تشابه هستند این آیات را باید با محکمات عقلی _ مثلا محال بودن جسمانیت خداوند- و یا محکمات قرآنی _ مثل لیس کمثله شی- معنی کرد و مراد اصلی آیه را به دست آورد و بدان عمل کرد. بسیار روشن است که صدها آیه قرآن در زمینه توحید از آیات متشابه هستند اگر آیات را با ادله محکمات تفسیر کنیم و مراد اصلی خداوند تبارک و تعالی را به دست آوریم بدان عمل می کنیم ولی قبل از اینکه مراد آیه را به دست نیاورده ایم به ظاهر آیه که دال بر دست داشتن، صورت داشتن، خندیدن و عرش و کرسی داشتن خداوند است عمل نمی کنیم. 3️⃣ اینجا فرق شیعه و وهابی روشن می شود. شیعه ممنوعیت عمل برای ظاهر قرآنی که متشابه است را اعمال می کند ولی بعد از روشن شدن مراد جدی آیه با قرائن قطعی و آیات محکم بدان پایبند است و عمل می کند ولی اهل سنت صدها آیه قرآن که ظاهر آنها متشابه است را ترک کرده و حق تفکر و استدلال و فهم را از مخاطب گرفته است یا اینکه همانند وهابیت آن را بر ظاهر لفظی بار نموده و یک خدای موفرفری جوان که دست و پا دارد حمل می کند. ✅ نتیجه: وهابی فهم درستی از روایت های شیعه و اقوال علمای ما نداشته و دشمن فرضی را نقد و رد کرده است. ↯ ڪانال‌رسمۍ در ایتا و تلگرام: @Emamat110u ↯ لینک گروه : https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
🛑 متن کج فهمی وهابی👇👇 مسئله بعدی که باید بیان داشت این است که ایه ی مذکور نص خفی است نه جلی نص خفی اموری هستند که صراحت به امامت ندارد و باید انهارا تاویل کرد. 🔺تعریف نص خفی: ✍🏻نصوص خفى امورى اند كه صراحت بر امامت ندارند و مجال تأويل در آنها وجود دارد و دلالت آنها بر امامت در گرو تأمل و توجه به قراين و شواهد است 📚نام کتاب : دانشنامه کلام اسلامی نویسنده : جمعی از محققین جلد : 1 صفحه : 77 ادامه࿈࿈࿈ 🔺ایه انما ولیکم الله الخ... ( نص خفی ) ✍🏻و اما نص خفى در مورد آيات و اخباريست كه در او تصريح به اسم نشده است و راجع به اين گونه روايات اختلافات زيادى مشاهده مى‌شود، و در معانى آنها اقوال مختلفى ابراز شده است، اينك يكى از آيات شريفه قرآن را كه در اين مورد نازل شده مورد گفتگو قرار ميدهيم.👇🏻 ☑️خداوند متعال فرموده: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ‌ طريق استدلال به آيه شريفه اين است كه: مقصود از كلمه «وليّكم» كسى است كه سزاوار زمامدارى مسلمين باشد و امور زندگى آنان را در دست گيرد، و اطاعت وى نيز بر آنان واجب باشد. 📚نام کتاب : زندگاني چهارده معصوم (ترجمه إعلام الورى بأعلام الهدى شيخ طبرسي) نویسنده : عطاردي، عزيزالله جلد : 1 صفحه : 240 🔺سوال اینجاست که کجا اومده اصلی از اصول دین با نص خفی ثابت میشه؟!!! ☑️شیعه معتقد است که امامت فقط با نص جلی ثابت میشه و لاغیر!! 🔖اتّفقت الشيعة على أنّ طريق معرفة الإمام هو النّصّ من اللّه تعالى، لكن اختلفوا في النّصّ الجليّ والخفيّ، فقالت الإمامية الاثني عشرية والكيسانية:إنّه إنّما يحصل بالنّصّ الجليّ لاغير ✍🏻شیعه اتفاق دارند بر اینکه طریقه ی معرفت امام نصی از جانب الله متعال است لیکن در این اختلاف دارند که نص باید جلی باشد یا خفی که شیعه اثنی عشر و کسائیه معتقد بر این هستند که امامت فقط با نص جلی ثابت میشه و لاغیر. 📚نام کتاب : قواعد العقائد نویسنده : الطوسي، الخواجة نصير الدين جلد : 1 صفحه : 21 مسئله ی بعدی که باید اذهان داشت این است که علمای شیعه فرموده اند که برای اثبات امامت باید حتما اسم شخص و صفاتش ذکر شود و قابل تاویل نباشد.! ولی بر عکس در این ایه هیچ ذکری از اسم نیست و باید انرا تاویل کرد! فلذا باز هم نمیشود که این ایه برای اثبات امامت کارایی داشته باشد. ↯↯↯↯ ☑️محمد جواد مغنیه می‌گوید که برای اثبات امامت باید 👈اسم👉 ذکر شود نه با صفات که قابل تاویل باشد 🔺والامام بمعنی النبی یفتقر الی النص من الله بواسطة الروح الامین ، و بمعنی الوصی لابد فیه من النص من الله سبحانه علی لسان نبیه الکریم ، و شرط هذا النص ان یکون بالاسم و الشخص ، لا بالصفات و صیغة العموم فقط ، کما هی الحال فی المجتهد و الحاکم الشرعی ، بل بالنص الخاص الذی لا یقبل التاویل 📚التفسیر الکاشف ج ۱ ص ۱۹۷
✍️ نقدی بر برداشت ناصواب وهابیت از مفهوم نص جلی و خفی و کاربست آن در اثبات عقاید شیعه https://eitaa.com/Emamat110u/4966 1️⃣ نص در نزد علمای اصولی و کلامی شیعه دلیل قطعی را می گویند که به هیچ نمی توان خلاف آن عمل کرد. این نص گاهی جلی است یعنی برای فهم مراد جدی از آن، نیازی به توجه به قرائن نیست. در مقابل گاهی نص و دلیل قطعی ما خفی است مراد از خفی بودن آن است که برای فهم مراد جدی آن، باید به قرائن تصل لفظی، منفصل لفظی و غیر لفظی و عقلی و ... توجه نمود. بعد از توجه به قرائن موجود، مراد از دلیل کاملا روشن می شود و التزام بدان واجب. 2️⃣ برخی از آیات قرآن- در زمینه امامت و ولایت و حتی توحید و معاد و ...- نص خفی است. دقت کنید نص است یعنی قطعی است که باید بدان عمل کرد. خفی است یعنی برای فهم مراد جدی آن نیاز به توجه به قرائن داریم! 3️⃣ برای مثال آیه «ید الله فوق ایدیهم» نص خفی در استیلای قدرت الهی بر قدرت های دیگر دارد. طبیعی است که با توجه به خود کلمات آیه این معنا به دست نمی آید و باید به قرائن عقلی و محفوف در کلام توجه مراد جدی آیه به دست می آید. با فهم مراد جدی آیه باید به مضمون آن التزام داشت چرا که آیه شریفه نص است و واجب العمل. 4️⃣ نیز در آیه ولایت، ظاهر الفاظ خود آیه هیچ دلالتی بر اینکه حضرت علی علیه السلام ولی و سرپرست است ندارد و به اصطلاح دلیل قطعی ما خفاء دارد ولی این خفی بودن با توجه به قرائن قطعی- همانند روایات متواتر شیعه و اهل سنت ذیل آی- از بین می رود و ظهور آیه در امامت حضرت علی علیه السلام به نص و دلیل قطعی می رسد و در نتیجه التزام و اعتقاد بدان واجب می گردد. 5️⃣ اعتقاد روشن شیعه در امامت خاصه- یعنی ائمه 12 گانه و اسامی مقدس آنه- این است که باید با نص جلی ثابت شود. نص جلی در این زمینه مستند به روایات متواتری است که در کتب روایی شیعه وجود دارد. از میان این کتب می توان کتاب «کفایة الاثر»، «مقتضب الاثر»، «اثبات الوصیة» و «الانصاف فی النص علی الائمة الاثنی عشر» و صدها کتاب روایی دیگر اشاره کرد. 6️⃣ بسیار روشن است که هیچ کدام از فقها و علمای کلامی شیعه قائل نیستند که اسامی ائمه علیهم السلام در قرآن ما بین الدفتین وجود دارد بلکه همه متفق هستند که اسامی ائمه علیهم السلام- که برای تشخیص آنها نیاز به نص جلی داری- در روایات وارد شده است. ✅ نتیجه آنکه وهابی نادان مراد کلمات فقها و علمای شیعه را نفهمیده و در ذهن علیل خود تصور کرده است که شیعیان برای اثبات امامت خاصه در موضوع اسامی ائمه علیهم السلام به آیات قرآن استدلال می کنند! این در حالی است که شیعیان برای اثبات این ام- یعنی اسامی ائمه علیهم السلام- به روایات تفسیری آیات استدلال می کنند نه خود آیه. ↯ ڪانال‌رسمۍ در ایتا و تلگرام: @Emamat110u ↯ لینک گروه : https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
32.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ ✍ تقریب استدلال تبریک خلیفه دوم در روز غدیر بر خلافت امیرالمومنین (ع) ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ✍ درماندگی‌ ذهبی درباره اعتراف غزالی به دلالت حدیث غدیر بر خلافت حضرت علی علیه السلام و غصب خلافت توسط شیخین ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
26.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁ 🎬 کلیپ : اشتراک نظر علمای شیعه و اهل سنت درباره کرامات و معجزات اولیای الهی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت دوم هنگامی که امام حسین علیه السلام خواستند از مدینه خارج شوند، قلم و دواتی خواستند و این جملات را نوشتند: بسم الله الرحمن الرحیم از حسین بن علی بن ابی طالب به بنی هاشم، هرکدام از شما با من همراهی کند شهید می شود و هر که با من همراهی ننماید به پیروزی و سعادتمندی نمی رسد. آنگاه که امام قصد خروج از مدینه را نمودند ام سلمه نزد ایشان حاضر شد و گفت: ای پسرم از جدت شنیدم که فرزندم حسین در عراق در سرزمینی به نام کربلا به شهادت می رسد امام فرمودند: سوگند به خدا این مطلب را می دانم و بی تردید من به شهادت می رسم، سوگند به خدا از روزی که در آن به شهادت می رسم آگاهی دارم و قاتلم را می شناسم و از جایگاهی که در آن دفن می شوم مطلع هستم، می دانم کدام یک از اهل بیت و نزدیکان و یارانم کشته می شوند ای مادرم خدا می خواهد مرا اینگونه ببیند که ظالمانه کشته می شوم و سرم بریده شود و می خواهد ببیند خاندان و خویشان من ظالمانه اسیر شده و در زنجیر باشند و فریاد کمک ولی یاری برآورند و کسی آنان را یاری نکند امام علیه السلام به سوی مکه حرکت کردند و مسیر اصلی را برگزیدند حضرت، روز سوم شعبان سال ۶٠ وارد مکه شدند در حالی این آیه را تلاوت می کردند: آنگاه که موسی به سوی مدین رفت گفت: امیدوارم پروردگارم مرا به راه راست هدایت گرداند. از طرفی وقتی خبر مرگ معاویه و امتناع بیعت امام باشند یزید به کوفه رسید در منزل سلیمان بن صرد خزاعی جمع شدند و تصمیم گرفتند تا نامه هائی برای امام بنویسند و از ایشان درخواست کنند تا نزد آنان بیاید در حدود ۱۲ هزار نامه برای امام ارسال شد. مضمون نامه ها اظهار شادمانی از مرگ معاویه، تحقیر یزید و شرف حضور امام علیه السلام در کوفه بود همچنین تعدادی از اهلی بصره نیز نامه هائی برای امام فرستادند و برخی نیز به سوی امام رهسپار شدند، امام حسین علیه السلام، مسلم بن عقیل و قیس بن مسهر صیداوی را به همراه دو نفر دیگر راهی کوفه نمود تا اگر مردم را متفق القول و مورد اعتماد دید سریع به ایشان خبر دهند. ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت سوم امام حسین علیه السلام در جواب کوفیان، نامه ای به این مضمون نوشتند: بسم الله الرحمن الرحیم از حسین بن علی به تمامی مسلمانان و مومنان، نامه هایتان را خواندم گفته بودید: پیشوایی نداریم نزد ما بیا، شاید خداوند به وسیله تو ما را هدایت و حق گرد هم آورد، من پسر عمو و برادرم و فرد مورد اعتماد از خاندانم یعنی مسلم بن عقیل را به سوی شما می فرستم، اگر برای من بنویسد که عقیده بزرگان و خردمندان شما همانند چیزی است که در نامه های شما ذکر شده و آنها را خوانده ام بزودی نزد شما می آیم، به جانم سوگند تنها کسی لیاقت زمامداری دارد که قیام به قسط و عدالت نموده و دین حق را اجرا کرده و خود را وقف خدا کرده باشد و درود بر شما امام، مسلم بن عقیل و قیس بن مسهر صیداوی را به همراه دو نفر دیگر به کوفه و غلام خود سلیمان را به بصره فرستاد. آنان پس از مطرح کردن درخواست امام با قبیله خود، نامه ای به امام حسین علیه السلام نوشتند و از آن حضرت حمایت کردند، اما یکی از سران بصره از ترس ابن زیاد نامه را نزد او برد و موضوع را گزارش داد، ابن زیاد فرستاده امام را دار زد و روی منبر رفت و مردم بصره را از مخالفت با خود ترساند. به دستور ابن زیاد راههای خروجی بصره بسته شد، روز بعد ابن زیاد برادرش عثمان بن زیاد را جانشین خود در بصره کرد و به سمت کوفه حرکت کرد. یزید بن نبیت از قبیله عبدالقیس بود، او ده فرزند داشت، به همراه دو فرزندش به نام های عبداله و عبیداله از بصره خارج شدند و در مکه خود را به کاروان امام رساندند. و داخل خیمه ایشان شدند، امام علیه السلام که خبر آمدن ایشان را شنیده بودند به استقبال ایشان رفت و فرمود به فضل و رحمت الهی باید خرسند و خوشحال شوند. آنگاه با امام حرکت کردند تا در کربلا خود و دو پسرش در رکاب امام شهید شدند و اینچنین سعادتمند و رستگار شدند. اما مسلم بن عقیل از مکه راهی مدینه و از آنجا رهسپار مدینه شد و دو راهنما از قبیله قیس را به همراه خود برد، در راه تشنگی بر آنها عارض شد و راه را گم کردند، با اشاره راه را به مسلم نشان دادند و خود از شدت تشنگی جان باختند، سرانجام مسلم به کوفه رسید و بر مختار ثقفی وارد شد، مردم کوفه به نزد وی آمدند و هجده هزار تن با وی بیعت کردند. مسلم موضوع را به امام حسین علیه السلام گزارش کرد و به وسیله قیس بن مسهر نزد ایشان ارسال نمود. امام نامه ای نیز به بزرگان بصره نوشت و آنان را دعوت به پیروی از کتاب خدا و سنت پیامبر و خودش نمود، منذر از نامه آگاه شد و پیک را دستگیر و نزد ابن زیاد فرستاد. او نیز پیک امام را به شهادت رساند. در این هنگام که مسلم در کوفه بود، حاکم کوفه نعمان بن بشیر بود که تمایلی به شدت عمل و سخت گیری نداشت، عده ای از طرفداران عثمان نامه ای به یزید نوشتند و یزید، نعمان را برکنار و فرمانروایی کوفه و بصره را به ابن زیاد سپرد ابن زیاد به همراه شریک بن اعور راهی کوفه شد، شریک در طول مسیر خود را بیمار نشان داد تا عبیداله را از سرعت در راه بازدارد اما ابن زیاد توجه نکرد و به سرعت وارد کوفه شد. بعد از ورود ابن زیاد به کوفه، مردم مخفیانه با مسلم بیعت می کردند تا اینکه تعداد بیعت کنندگان به ۲۵ هزار نفر رسید مسلم خواست قیام کند اما هانی گفت عجله نکن... ادامه دارد ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ عاقبت هولناک خلفای بنی امیه در قبر 1️⃣ یکی از سنت های مسلم قرآنی تاثیر عقاید و رفتار انسان ها بر وضعیت جسمانی و اخروی افراد است. از این رو گروهی از یهودیان، مسخ و بوزینه شدند. 2️⃣ خلفای بنی امیه نیز سرنوشتی شبیه بوزینه های یهود پیدا کردند. بر اساس اسناد اهل سنت، عمر بن عبدالعزیز اعتراف می کند: 🔸«... وعن رجاء بن حيوة قال [ لي ] عمر بن عبد العزيز: كن فيمن يغسلني، وتدخل قبري، فإذا وضعتموني في لحدي، فحل العقد، ثم انظر إلى وجهي، فإني قد دفنت ثلاثة من الخلفاء، كلهم إذا أنا وضعته [ في لحده ] حللت العقد، ثم نظرت إليه فإذا وجهه مسود إلى غير القبلة ...» رجاء بن حبوة می گوید: عمر بن عبدالعزیز به من گفت: تو از کسانی باش که مرا غسل می دهند و داخل قبر می گذارند. وقتی که مرا در لحد قرار دادند تو گره های کفن من را باز کن سپس به صورت من بنگر! زیرا من سه نفر از خلفای بنی امیه را دفن کردم که همگی آنها وقتی که آنها را در لحد قرار دادم و بند کفن آنها را باز کردم، وقتی به چهره آنها نگریسم، در آن زمان صورت آنها سیاه و پشت به قبله شده بود! 📚 سير أعلام النبلاء، ج5،ص: 143 ✅ سیاه شدن چهره و روی گرداندن از قبله در قبر، علامت نفاق، شقاوت در دنیا و آخرت و دشمنی با خداوند است. اهل سنت چرا دین خود را از منافقین و سیاه رویان می گیرند؟ انتخاب با شما؛ یا پیروی از جگرگوشه های رسول خدا(ص) یا سیاه چهره های بنی امیه! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
♦ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ شهدای کربلا شهید اول: زهیر بن قین درود و رحمت خداوند بر محمد مصطفی (ص) و اهل بیت پاک و مطهرش و بر سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ لاله آزاده که با خون پاکشان درخت اسلام را آبیاری کردند. زهیر بن قین از فرماندهان سپاه امام (ع) و از بزرگان قبیله بجیله بود که در کوفه می زیست. زهیر نخست از طرفداران عثمان بود. در سال ۶٠ هجری هنگام سفر بازگشت از مکه در منزلگاه "زرود" همزمان با کاروان امام، در یکجا فرود آمد. تقدیر الهی اینچنین بود که مهر سعادت و خوشبختی بر پیشانی وی بخورد، خداوند اینچنین بر بندگان خود هدایت را عطا می کند و خداوند بر هرکاری قادر و تواناست. امام حسین علیه السلام شخصی را نزد زهیر فرستاد تا با وی ملاقات کند، زهیر نخست از این دیدار اکراه داشت، اما به توصیه همسرش به محضر امام شرفیاب شد، این دیدار مبارک مسیر زندگانی او را تغییر داد، پس از این ملاقات، زهیر شادمان نزد خانواده و دوستانش برگشت و فرمان داد خیمه و بار و بنه اش را به کنار خیمه امام حسین علیه السلام منتقل کنند، با همسرش وداع کرد و به وی گفت: من عازم شهادت به همراه حسین (ع) هستم، تو با برادرت نزد خانواده ات برگرد، زیرا نمی خواهم از من جز خوبی به تو برسد. آنگاه خطاب به همراهانش گفت: هر که دوستدار شهادت است همراه من بیاید وگرنه برود که این آخرین دیدار من با شماست. کاروان امام روز پنجشنبه، دوم محرم سال ۶۱ هجری وارد سرزمین نینوا شد و حر بن زیاد ریاحی به دستور ابن زیاد مامور شد که بر امام حسین علیه السلام سخت بگیرد، زهیر به امام پیشنهاد داد که با سپاهیان حر بجنگند چه بسا نبرد با این سپاه آسان تر از سپاهی است بر تعدادشان افزون گردد. ولی امام فرمودند: من آغازگر جنگ نخواهم بود. عصر تاسوعا نیز زهیر بن قین به همراه، حضرت ابالفضل العباس علیه السلام و حبیب بن مظاهر جهت گرفتن وقت و نصیحت نزد سپاهیان عمر سعد رفتند و آنها را از کشتن عترت پیامبر ص و شیعیان آنها نهی کردند، در این هنگام یکی از افراد دشمن به نام "عزره بن قیس" خطاب به زهیر بن قین گفت: ای زهیر تو شیعه این خاندان نبودی و طرفدار عثمان بودی! زهیر گفت: آیا از بودنم در اینجا پی نمی بری که از ایشان هستم؟... تصمیم به یاری و طرفداری از وی گرفتم و اینکه جانم را فدایش نمایم... صبح روز عاشورا، امام حسین علیه السلام بعد از اقامه نماز صبح زهیر را فرمانده جناح راست سپاهش نمود. زهیر نیز به مانند سایر شهدای کربلا، لشکر خصم را نصیحت نمود که اثری بر دل سنگ آنها ننمود. از صحنه های نبرد زهیر، دفع حمله شمر و شماری از اعدا، که قصد آتش زدن خیمه ها را داشتند بود. زهیر و حر ساعتی از روز عاشورا را به کمک هم جنگ نمایانی کردند، ظهر عاشورا نیز در هنگام اقامه نماز، خود را سپر امام نمود. بعد از نماز ظهر جنگ شدت گرفت، زهیر پس از نبردی دلیرانه و هلاکت عده کثیری از دشمنان به شهادت رسید... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a