دانشگاه امامت
🛑 پس از ردیه ای که ما بر کانالهای وهابی زدیم ایشان دست پاچه شده و چرندیاتی سر هم کردند که منظورشان از این پست اشکال در مورد اطلاق و تقیید بوده نه نص و ظاهر !!!! ☺️
✅ در پاسخ به ایشان میگویم نسخ قرآن به «خبر واحد» از نظر شيعه ممنوع است و اگر تحقق پيدا كند بايد به صورت متواتر يا متضافر يا با قرائن قطعی باشد، به خلاف تخصيص و تقييد كه امر رايجى است. و بین دو دلیل لفظی جمع عرفی میشود. واضح است که اهلبیت علیهم السلام مبین قرآن هستند و کلمات آنها گاهی تخصیص عمومات است گاهی تقیید مطلقات و گاهی هم حاکم از باب تقدم نص بر ظاهر. که شامل هر سه میشود نه فقط یکی
⚡️اما صاعقه آخر⚡️
طبق مبانی اهل سنت، با وجود روایت در یک موضوعی، آن روایت قاضی، حاکم و مقدم بر قرآن است. مثلا در روایات صحیح مسلم از قول ابوهریره آمده است که خداوند زمین و آسمان را در هفت روز خلق کرد ولی در قرآن آمده است در شش روز «فی ستة ایام» این در حالی است که اهلسنت قائل به اجماع بر صحیح بودن روایات صحیح مسلم دارند و آن را بر قرآن ترجیح می دهند.
در ادامه به برخی از اقوال علمای اهل سنت که مرتبط با این امر است اشاره می کنیم:
👌ملاحظه بفرمایید👇
[مسألة حاجة الكتاب إلى السنة]
قال الأوزاعي: الكتاب أحوج إلى السنة من السنة إلى الكتاب. قال أبو عمر: يريد أنها تقضي عليه، وتبين المراد منه. وقال يحيى بن أبي كثير: السنة قاضية على الكتاب. وقال الفضل بن زياد: سمعت أحمد بن حنبل وقد سئل عن الحديث الذي روي: أن السنة قاضية على الكتاب. فقال: ما أجسر على هذا أن أقوله ولكن أقول: إن السنة تفسر الكتاب وتبينه
📚 البحر المحيط في أصول الفقه (6/ 11)
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَعْنِي أَحْمَدَ بن حنبل وسيل عَنْ هَذَا الْحَدِيثِ الَّذِي رُوِيَ أَنَّ السُّنَّةَ قَاضِيَةٌ عَلَى الْكِتَابِ فَقَالَ: مَا أَجْسُرُ عَلَى هَذَا أَنْ أَقُولَهُ، وَلَكِنِّي أَقُولُ: إِنَّ السُّنَّةَ تُفَسِّرُ الْكِتَابَ وَتُبَيِّنُهُ.
به درستی که سنت قرآن را تفسیر و تبیین می کند
📚 تفسير القرطبي (1/ 39)
على كل حال السنة قاضية على كل أحد كائناً من كان.
📚شرح مقدمة سنن ابن ماجه (4/ 6، بترقيم الشاملة آليا)
616 - أخبرنا محمد بن عيينة، عن أبي إسحاق الفزاري، عن الأوزاعي، عن يحيى بن أبي كثير قال: السنَّة قاضية على القرآن، وليس القرآن بقاض على السنَّة
📚 فتح المنان شرح وتحقيق كتاب الدارمي أبي محمد عبد الله بن عبد الرحمن (3/ 391)
✅ در مقابل عقیده شیعه این است که روایات اهلبیت علیهم السلام مبین مطلقات و عمومات و مجملات قرآنی است. و هر روایتی اگر مخالف قرآن بود هیچ ارزشی ندارد.
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」
https://eitaa.com/Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
✍️ اعتراف مفتی بزرگ وهابیون: کارشناس های شبکه وهابی کلمه برای گرفتن پاسپورت آمریکا و انگلیس به صهیونیست ها خوش رقصی می کنند!!
#پایگاه_فکری_تهاجمی
#تبلیغ_تهاجمی
#جهاد_تبیین
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✍ برخی اقدامات دیپلماتیک رسول الله صلی الله علیه وآله در واقعه غدیر
https://youtube.com/watch?v=LNsCYqJNrEs&feature=shared
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 مرور بخشهایی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:
✏️ سیاست راهبردی امام آوردن مردم به صحنه؛ سیاست راهبردی دشمن خارج کردن مردم از صحنه
شرکت نکردن در انتخابات، همان سیاست راهبردی دشمن است
✏️ ما بر سرکوب عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم
✏️ امروز ایستادگی مردم غزه، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عاجز کرده
✏️ توده مردم همهکارهاند
تأکید امیرالمؤمنین علیه السلام بر تکیه به عامه مردم است نه نورچشمیها
✏️ همه باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند
✏️ حضور مردم قم در نوزده دی سرآغاز جریان سرنگونی رژیم وابسته مستکبر ظالم شد
💻 Farsi.Khamenei.ir
✍ بهانه تراشی های بنی اسرائیلی اهلسنت برای انکار غدیر
https://youtube.com/watch?v=VYGWTq6e_Jg&feature=shared
✍ اهلسنت گرامی باید روز غدیرخم را تبریک بگویید!
https://youtube.com/shorts/rfU5D-fq8_U?feature=shared
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏺ مرحوم آیة الله العظمی صافی گلپایگانی برجسته ترین شاگرد محقق بروجردی است. این فقیه بزرگ معاصر در کتاب «فخر دوران» صفحه 14 در شرح حال استادش آیة الله العظمی محقق بروجردی می نویسد:
✍🏻 « آن بزرگوار در حفظ حدود مكتب اهل بيت عليهمالسلام در برابر همين اشخاص كه [شیخ باقوری و شیخ شلتوت] به او كمال احترام را اظهار مىكردند از حق و موضعى تنازل نمىكرد؛ چنانكه وقتى شيخ شلتوت در تفسيرى كه مىنوشت در تفسير آيهى « وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلاٰمِ » سخن نابجايى گفته بود، در مقام ردّ بر او، به اينجانب امر فرمود تا جواب كافى و شافى طى رساله «حول الاستقسام بالازلام» نگاشتم و براى او ارسال كردند.»
✅ از مهم ترین مبانی فکری تقریب و وحدت مبتنی بر فقه جواهری دفاع همه جانبه از عقاید مکتب شیعه _حتی فروعات فقهی _ است. هر فکری که در صدد سکوت و کوتاه آمدن در مقابل مخالفین _ به بهانه های واهی وحدت و تقریب_ در مقابل شبهات مخالفین باشد، وحدتی نامنضبط و انحرافی است.
این برخورد را با ادعای کسانی که می گویند: «مرحوم بروجردی ده نفر مثل علامه امینی را فدای وحدت و تقریب می کند» را مقایسه کنید و عمق انحراف جریان های واداده وحدت نامنضبط را دریابید!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341