eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
624 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ هنیئا لکم الشهاده ....
دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند جای باران، سیل در این شهر جاری می‌کند ‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش عزم خود را جزم دارد گریه زاری می‌کند ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
آمدم ای شاه پناهم بده... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭😭😭 یا اباعبدالله تنها راه نجات... ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» ✍️ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. ▪️این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. ▪️رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. ▪️در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. ▪️اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. ▪️در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۳/۲/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
35.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏻 آیا امام حسن علیه السلام در ماجرای صلح، معاویه را لایق خلافت می دانست؟ ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
⚫️ افشاگری حجت‌الاسلام رئیسی علیه منافقین 👈 از قاتلین حضرت زهرا (س) تا امروز! 🔰 مصاحبه ایشان | ماهنامه شاهد یاران 1⃣ حضرت زهرا (س) اولین شهید ما در سنگر مبارزه با نفاق است. 2⃣ برخلاف کسانیکه معتقدند نفاق از مدینه آغاز شد، به اعتقاد من این جریان از مکه شروع شد. این تحلیل، فرمایش علامه طباطبایی است که بر اساس آیات اول سوره بقره، چهره سه دسته: مومنان، کافران و منافقان را از صدر اسلام نشان می‌دهد. يعني از همان ابتداي دعوت پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ، اين سه گروه حضور داشتند. 3⃣ رسالت مهم حضرت زهرا (سلام الله علیها) این بود که نفاقِ بانقاب را برملا کنند که این کار را با خطبه‌ها و سخنرانی‌ها و اشک‌ چشمانشان انجام دادند؛ باید نفاق را بر دو دسته بی‌نقاب و بانقاب تقسیم کرد اما نفاقِ بانقاب هم شناختش سخت‌ است هم شناساندنش. 4⃣ جریان نفاق جدیدی در این نظام وجود دارد که شهید لاجوردی آن را شناخته بود. این جریان در هر مقطعی با چهره‌ای متفاوت می‌آید. 📚 منبع؛ (کلیک کنید): مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با ماهنامه شاهد یاران، ش۲۸، اسفندماه ۱۳۸۶ ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ تبیین و اثبات تواتر روایات در شأن نزول آیه ابلاغ برای امیرالمومنین علیه‌السلام ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
✍🏻 تبیین جهالت و رأی گرایی خلیفه دوم به عنوان عامل اصلی گمراهی عامه(اهل سنت) از سنت حقیقی رسول الله (ص) در کلام امام باقر (ع) در بیان صاحب جواهر ⏺ صاحب جواهر در بحث مرتبط با «مسح بر خفین» می نویسد: 🔻و من العجب أن العامة العمياء يجتزون بالمسح على الخف و لا يجتزون به على الرجل، بل يوجبون الغسل، و أصل إضلالهم في ذلك عمر، كما ينبئ عنه خبر رقية بن مصقلة قال: 🔸«دخلت على أبي جعفر (عليه السلام) فسألته عن أشياء، فقال: إني أراك ممن يفتي في مسجد العراق، فقلت: نعم، فقال لي: من أنت‌؟ فقلت ابن عم لصعصعة، فقال: مرحبا بابن عم صعصعة، فقلت: ما تقول في المسح على الخفين‌؟ فقال: كان عمر يراه ثلاثا للمسافر و يوما و ليلة للمقيم، و كان أبي لا يراه في سفر و لا في حضر، فلما خرجت من عنده فقمت على عتبة الباب فقال: أقبل يا ابن عم صعصعة، فأقبلت عليه، فقال: إن القوم كانوا يقولون برأيهم فيخطؤون و يصيبون، و كان أبي لا يقول برأيه» 🔺قلت: و من العجيب أن عمر قد نبهه أمير المؤمنين (عليه السلام) و لم يتنبه، فإنه روى زرارة عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: «سمعته يقول جمع عمر بن الخطاب أصحاب النبي (صلى الله عليه و آله) و فيهم علي (عليه السلام) و قال: ما تقولون في المسح على الخفين فقام المغيرة بن شعبة فقال: رأيت رسول الله (صلى الله عليه و آله) يمسح على الخفين، فقال علي (عليه السلام): قبل المائدة أو بعدها فقال: لا أدري، فقال علي (عليه السلام): سبق الكتاب المسح على الخفين، إنما نزلت المائدة قبل أن يقبض بشهرين أو ثلاثة» ✅ فإن تنبه و لما يرجع فهو أعجب، فكيف و هو المرجع له في كل ملمة، حتى قال: (لو لا علي لهلك عمر) مع أنه قد اعترف ان كل الناس أفقه منه حتى المخدرات و كيف كان فالمسألة مفروغ منها بين الشيعة. 📚جواهر الکلام (ط. القدیمة)، بیروت - لبنان، دار إحياء التراث العربي، جلد: ۲، صفحه: ۲۳۳ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹رهبر انقلاب ظهر امروز خطاب به اسماعیل هنیه: همانطور که وعده الهی به مادر حضرت موسی تحقق پیدا کرد، وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی نیز محقق خواهد شد. 🖥 Farsi.Khamenei.ir
🔸 دست انداز 🔻 نقد شبکه‌های وهابی 🕡 پنج‌شنبه 3 خرداد ماه، ساعت 19:00 🎙 کارشناس: استاد بهرامی زاد 1️⃣ ارسال پیامک به سامانه 3000151515 2️⃣ ارسال پیام در فضای مجازی به شماره 09931994856 3️⃣ تماس مستقیم (حین برنامه) با شماره 02537830288 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ◀️ امام صادق علیه‌السلام پایه گذار فقه مقارن در جهان اسلام ◀️ اعتراف به علوم الهی و لدنی مثل کتاب جفر برای امام صادق علیه‌السلام در منابع اهلسنت ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
با وجود اینکه برخی موارد نقد هایی به مقاله زیر دارم اما مقاله در تبیین دیدگاه های امام خامنه‌ای در موضوع وحدت عالی است از نویسنده آن جناب آقای اکبری تشکر می کنم و همه دوستان را دعوت به مطالعه آن میکنم: 👇👇
⭕️مروری بر اندیشه‌های وحدتی رهبر انقلاب؛ آیت الله خامنه ای ✍علی اکبری 🔻هدف از آنچه که مطالعه خواهید کرد، تبیین مفصل مساله وحدت از دیدگاه آیت الله خامنه ای نیست، بلکه مقصود، مروری کوتاه بر اصول اساسی و بایسته های لازم پیرامون وحدت اسلامی و تعامل با اهل سنت، براساس بیانات معظم له می باشد. 🔻در بیانات رهبرانقلاب، وحدت اسلامی با این کلید واژه ها تفسیر میشود : همکاری مشترک، عدم نفی یکدیگر، عدم تنازع بر سر مسائل مذهبی. نمیشود معتقد باشیم که وحدت اسلامی شرط تحقق حاکمیت اسلام است اما از آن طرف به سمت همکاری مشترک جهت مدیریت و پاسخ به مسائل مشترک نرویم و اقداماتی را انجام بدهیم که مانع این همکاری است. ⛔️برگزاری مناظرات جدلی با روش اسکات خصم، طعن یکدیگر به نام دفاع از مذهب و به کام دشمنان، و نفی مذهب دیگری به بهانه نجات پیروان از گمراهی میتواند از مصادیق موانع تحقق همکاری مشترک باشد. 💠 برای مطالعه متن کامل به لینک زیر در سایت اخوت مراجعه نمایید http://okhowah.com/fa/13985    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
هدایت شده از KHAMENEI.IR
50.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روضه‌خوانی آقای حاج محمود کریمی در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) 🖤 📱پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇 💻 Farsi.khamenei.ir/live
31.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ◀️ مطاعن بزرگ معاویه در نظر اهلسنت ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
˘🌿𑁍︎⤸. 〢 ‌ﻫﻭاﻟﻋﻟﻳﻣ 🎥 هزینه شخصی رهبری برای ترویج تشیع 🍀خاطره «شیخ تیجانی» عالم مستبصر تونسی از کمک آیت الله خامنه ای برای چاپ کتاب او در آفریقا. «مجموعه علمی دانشگاه امامت»   ━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ ویژگی مشترک وهابیت و منافقین: هر دو از منکران توسل به رسول الله صلی الله علیه و آله ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ جذاب ترین مناظره امام صادق علیه‌السلام با ابوحنیفه «مجموعه علمی دانشگاه امامت»   ━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
﷽ ✍🏻 یکی از کلان انحراف های جریان های «وحدت نامنضبط» تغییر ریل «فقه جواهری» به «فقه مقاصدی» در تحلیل گزاره های مرتبط با فقه تعامل با مخالفین است. مراجعه به سایت «شعوبا» و تحلیل یادداشت های استاد حیدر حب الله، موید این برداشت ما است. (رک: تصویر صفحه فوق) 🔺اغراض شارع در خطابات شرعی در مرحله لحاظ و جعل، دواعی حکم محسوب می شوند ولی همین دواعی در تحقق خارجی، غایات و مقاصد احکام تلقی می شوند. به تعبیر دیگر غایات و مقاصد، تصورا و از حیث ذهنی مقدم بر خطاب شرعی است ولی خارجا موخر از بیان حکم شرعی است. برای مثال شارع مقدس در مرحله لحاظ و جعل احکام، تحصیل طهارت را داعی خود محسوب می کند و بعد از ابلاغ وجوب طهارت مائیه و ترابیه به مکلفین، کسب طهارت و تحصیل آن، غایت و مقصد حکم شرعی می شود. 🔻یکی از مهم ترین مختصات فقه امامیه این است که دواعی و مقاصد احکام، با وجود اینکه احکام شرعی معلل به مقاصد و اغراض بوده و دارای حسن و قبح و مفسده و مصلحت نفس الامری هستند ولی هیچ نقشی در کشف حکم شرعی و توسعه و تضییق حکم و موضوع حکم شرعی ندارند. البته باید دانست که ظاهر خطاب شرعی، مهم ترین عامل کشف حکم شرعی و تعیین دایره شمول آن است و اگر در خطاب شرعی، دواعی و مقاصد، صریحا به عنوان علت _ یا به تعبیر دقیق تر حیثیت تقییدیه _ اخذ شوند، می تواند ملاک و مناط تامه حکم شرعی و عاملی برای تعمیم و تضییق آن لحاظ شود ولی اگر به صورت حکمت یا حیثیت تعلیلیه مطرح شده باشد، نمی تواند ملاک تام حکم شرعی و عاملی برای تعیین حدود و ثغور حکم تلقی شود. این ویژگی فقه و اصول امامیه، عاملی کلیدی برای عدم خروج از ضابطه صحیح کشف حکم شرعی و عدم دخالت ظنون در کشف ملاکات احکام شرعی است. 🔸ولی در مقابل؛ مهم ترین ویژگی فقه جریان های رأی گرا _ یا به تعبیر دیگر فقه احناف یا فقه مقاصدی یا فقه مبتنی بر ظنون و استحسانات فقها _ داخل نمودن دواعی و مقاصد احکام شرعی، در کشف و توسعه و تضییق احکام شرعی است. ریشه این رویکرد به نظریه تصویب معتزلی و اشعری برمی گردد که وجود حکم و به تبع آن مصلحت و مفسده نفس الامری برای احکام شرعی را یا منکرند و یا بنا بر رای مجتهدین، متغیر می دانند. توجه به این امر پرده از تناقض بزرگ این مکاتب کلامی و اصولی بر می دارد؛ چرا که از یک سو یا منکر هر نوع حکم واقعی نفس الامری در لوح محفوظ هستند یا تمام مصلحت و مفسده احکام را در همان مودای امارات می دانند که با تغییر آن مصلحت و مفسده نیز مضمحل و متغیر می شود و از سویی دیگر فقیه رای گرا، تمام توجه خود را به کشف و فهم غایات و مقاصد خطابات شرعی برای برون رفت از تزاحمات و حرج ها و بن بست های مکلفین می کند! 🔹اختلاف مکتب امامیه با مکاتب مقاصد گرا در این موضوع، ریشه در توانایی عقل منبعی _ و یا عناصر شبه عقل _ در کشف ملاکات نفس الامری و ثبوتی احکام شرعی دارد. در دیدگاه علمای شیعه خصوصا مکتب اصولی شیخ انصاری و محقق خویی و ...، _ عقل هیچ مدخلیت و قدرتی برای کشف ملاک تام و قطعی احکام شرعی ندارد و کشف ملاکات تنها از راه بیان شارع میسر خواهد بود. نتیجه این روش، محوریت علم و اطمینان برای کشف حکم شرعی است. 🔹در مقابل، کشف ملاکات احکام شرعی با رویکرد مقاصدی و ورود عقل بشری به کشف دواعی احکام در مرحله جعل، باعث محوریت و معیار شدن ظنون برخاسته از فکر و رای فقیه خواهد شد. این امر علاوه بر بی انضباطی و اختلال در احکام شرعی، باعث جایگزینی ظن فقیه به جای نصوص و خطابات شرعی خواهد شد. این امر سرّ دوری فقهای شیعه _ به تبعیت از راهنمایی اهل بیت علیهم السلام _ از هر اندیشه فقهی مبتنی بر فقه مقاصدی و رای گرایی است تا جایی که برخی از فقها حتی با قیاس اولویت نیز مخالفت نموده اند. ✅ تاکید بر رویکرد فقه مقاصدی و اندیشه های فقهی افرادی مثل استاد حیدر حب الله، علامه فضل الله و دیگران، انحراف و گسست از رویکرد فقه جواهری است که مضرات و مفاسد آن باید تبیین شود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین صلی الله علیه وآله🔰 تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی 🔷از میان طلاب واجد شرایط شرکت در سطح سه و سطح چهار حوزه در رشته های زیر برای سال تحصیلی 1403-1404دانش پژوه می پذیرد🔷 🟡سطح سه 🔹 رشته معارف اهل بیت گرایش معارف فاطمی سلام الله علیها 🔸 رشته ادیان گرایش نقد مسیحیت 🔹 رشته ادیان گرایش نقد زرتشتی گری 🔸 رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد تصوف 🔹رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد وهابیت 🟢سطح چهار 🔹رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد وهابیت ✴️شرایط ♦️ اتمام سطح دو حوزه علمیه برای شرکت کنندگان سطح سه ♦️ موفقیت در مصاحبه ورودی ♦️ اتمام سطح سه حوزه علمیه برای شرکت کنندگان سطح چهار ♦️موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه ورودی ❇️مزایا 🔅اعطای مدرک رسمی حوزه پس از اتمام دوره و نگارش پایان نامه 🔅 پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب 🔅 بهره مندی از همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی با موسسات تابعه 🔅 اولویت شرکت در رشته ها و دوره های تخصصی بالاتر برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ☎️02537121418 📱09100552721 تماس حاصل فرمایید. لینک ثبت نام 🌐http://B2n.ir/n58252 آدرس: قم،خیابان صفائیه،کوچه37،مدرسه باقرالعلوم علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ اثبات لزوم وجود امام در هر عصر و زمانی از آیه 71 سوره اسراء از منابع معتبر اهلسنت «مجموعه علمی دانشگاه امامت»   ━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110