eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
636 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد صفری
1.71M
دانشگاه امامت
◀️ مستندات: 1️⃣ أ لم يروا ما فعل قبل ذلك من لعن أمير المؤمنين عليه السّلام على المنابر ثمانين سنة ليس فيها مسلم ينكر حتّى أنّ أحد خطبائهم بمصر نسى أن يلعن أمير المؤمنين عليه السّلام على المنبر في خطبته و ذكر ذلك في‏ الطريق‏ عند منصرفه‏، فلعنه حيث ذكر قضاء لما نسيه، و قياما بما يرى أنّه فرض، و قد لزم و بنى في ذلك المكان مسجدا و هو باق إلى الآن بسوق وردان‏ يعرف بمسجد الذكر، و هدم في بعض السنين لأمر من الأمور فرأيت في موضعه سرجا كثيرة و آثار بخور لنذور، و قيل لي: إنّه يؤخذ من ترابه و يتشافى به، ثمّ بني بعد ذلك و عظم أمره. 📚 التعجب من أغلاط العامة ؛ ص118 2️⃣ http://www.hzrc.ac.ir/post/9567/%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%8A#_ftnref21
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ قرآن معراج رسول خدا (ص) را تسبیح توحیدی وصف کرده است: «سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ ...» 2️⃣ معراج اوج تقرب رسول خدا (ص) در محضر الهی است. جایی که از «جنة المأوی» و «سدرة المنتهی» بالاتر رفت و به «ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى. فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى» رسید.‏ 3️⃣ در بالاترین منزلگاه های صعود و قرب الهی بود که مقدمات سفر زمینی فاطمه زهرا (س) آماده شد: ♦️ «... أتاني جبريل عليه الصلاة و السلام بسفرجلة من الجنة فأكلتها ليلة أسري بي فعلقت خديجة بفاطمة فكنت إذا اشتقت إلى رائحة الجنة شممت رقبة فاطمة» 🔸 «در شب معراج جبرئیل(ع) میوه ای بهشتی (سیب یا بِه) برایم آورد و آن را میل کردم که با آن میوه، وجود زمینی فاطمه (س) در وجود خدیجه (س) شکل گرفت. هر گاه مشتاق بهشت می شوم وجود فاطمه را استشمام می کنم»(رک: تصویر بالا) 4️⃣ این حدیث شریف با سند در منابع اهل سنت نقل شده است. هر عالمی که اندک اطلاعی از علم رجال داشته باشد در صحت و صدور و قطعی بودن آن تردید نمی کند. ✅ «مادر بوی بهشت دارد» نه! بالاتر «بهشت بوی مادر می دهد» بلکه بالاتر «بهشت زیر پای است»... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از فضائل انحصاری حضرت زهرا (س) حدیث زیر است. این روایت از حیث سندی در اوج صحت و اعتبار است: ♦️ «إنما فاطمة شجنة مني يبسطني ما يبسطها و يقبضني ما يقبضها» 🔸 در لغت به معنی قرابت و وابستگی و درهم تنیدگی شدید یک چیز با امر دیگر است. مثلا درخت انگور که یک شاخه اصلی و مهم دارد و یا قلب انسان که اتصال شدید به رگ های اصلی خود دارد. آن شاخه اصلی و رگ های کلیدی برای درخت و قلب است. 📚 لسان العرب،ج۱۳،ص۲۳۳ و النهایه،ج۲، ص۴۴۷ 2️⃣ بر اساس این روایت حضرت فاطمه زهرا (س) تنها پیامبر (ص) است. این اتصال و وابستگی شدید به گونه‌ای است که اگر صدیقه طاهره (س) خوشحال شود قلب تمام عالم هستی یعنی محمد (ص) خوشحال است! و اگر وی آزرده و غمگین شود او نیز آزرده و غمگین می‌گردد. 3️⃣ بر این اساس، قبض و بسط، خوشی و ناخوشی، رضایت و غضب صدیقه طاهره موجب قبض و بسط، خوشی و ناخوشی، رضایت و غضب رسول خدا (ص) است. 4️⃣ بر اساس آیات و روایات، غضب و رضایت پیامبر (ص) ملازمه با غضب و رضایت الهی دارد. ✅ مهم ترین درخواست ما در نماز هدایت در صراط مستقیم و دوری از صراط مغضوبین الهی است. بر این اساس انبساط و خوشحالی فاطمه (س) صراط مستقیم الهی و ناراحتی و غضب او علامت دوری از این صراط است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «علی بن نایف الشحود» از علمای وهابی افراطی معاصر است. افکار و آثار او مورد توجه سلفی های جهادی همانند داعش قرار گرفته است. 2️⃣ او کتابی با عنوان «مشاهیر النساء المسلمات» نوشته است. موضوع این کتاب معرفی زنان مسلمان مشهور است. 3️⃣ از عجایب این کتاب تیتر آن درباره «حفصه» دختر خلیفه دوم است: ♦️«صاحبةُ سرِّ رسول الله صلى الله عليه وسلم :حفصة بنت عمر» 🔸 صاحب سرّ رسول خدا (ص) حفصه دختر عمر (تصویر بالا از نرم افزار) 4️⃣ این دروغ پردازی او در حالی است که به نص قرآن و روایت صحیح بخاری و مسلم و ... حفصه به همراه عایشه دو زنی بودند که در خیانتی آشکار، اسرار رسول خدا (ص) افشاء کردند! 5️⃣ این واقعه در آیات 1 الی 11 سوره تحریم بیان شده است. ابن عباس از خلیفه دوم درباره دو زن خیانتکار سوال می کند: ♦️ «... مَنِ الْمَرْأَتَانِ اللَّتَانِ تَظَاهَرَتَا قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَمَا أَتْمَمْتُ كَلاَمِى حَتَّى قَالَ عَائِشَةُ وَحَفْصَةُ» 🔸 آن دو زنی که بر علیه رسول خدا (ص) تظاهر (دسیسه چینی) کردند؟ ابن عباس می گوید: هنوز کلام من تمام نشده بود که عمر گفت: آن دو زن عایشه و حفصه بودند! 📚 صحیح بخاری، باب قوله إن تتوبا إلى اللَّه...، حدیث 4915 ✅ چنانچه مشاهده می کنید این عالم وهابی حفصه خائن و افشا کننده اسرار را، صاحب سرّ رسول الله (ص) معرفی کرده است! علمای منصف اهل سنت به این دروغ و تحریف بزرگ پاسخی داده اند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «انس بن مالک» صحابه پیامبر خدا (ص) است که در نزد اهل سنت جایگاه بسیار بالایی دارد. زمانی که سر نورانی امام حسین (ع) در مجلس شراب عبیدلله ملعون بود، او هیچ اقدام و اعتراضی نکرد. 2️⃣ زمانی که امیرالمومنین (ع) در میدان کوفه از اصحابه پیامبر (ص) درخواست نمود تا درباره حدیث غدیر شهادت دهند، دوازده نفر از صحابه شهادت دادند، ولی انس بهانه جویی کرد که به خاطر پیری چیزی به خاطر نمی آورد. بدین سبب مورد نفرین حضرت قرار گرفت و به بیماری پیسی در صورت مبتلا شد. 3️⃣ او با آنکه سال ها در دربار بنی امیه _ مثل ابن زیاد و ..._ خدمت کرد، سرانجام مزد چاپلوسی ها و زحمات خود را گرفت! در ماجرای فتنه عبدالله بن زبیر از سوی حجاج بن یوسف ثقفی متهم به خیانت شد! 4️⃣ بر اساس نقل های تاریخی حجاج بر انس منت نهاد و او را نکشت ولی در عوض با هدف خوار کردنش، او را به بردگی گرفت و بر دست و گردنش داغ گذاشت! علامت این داغ « » معنی آزاد شده حجاج بود! (رک: تصویر بالا) 📚 ثقات ابن حبان بستی، ج 4، ص 40 ✅ امام حسین (ع) از رسول خدا (ص) روایت می کند که: ♦️«... إِنَّ عَلِيّاً هُوَ مَدِينَةُ هُدًى فَمَنْ دَخَلَهَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا هَلَك‏...» 🔸 همانا علی شهر هدایت است که هر کس داخل آن شود نجات می یابد و هر کس از آن تخلف کند هلاک می شود. 📚 التوحيد (للصدوق)، ص: 307 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ کلمه در لغت فصیح عرب، در معانی زیر به کار رفته است: 🔹 صخره بزرگ یک کوه که از دور واضح و معلوم است. 🔹 تنه اصلی درخت که با بریدن آن نیز، باقی می ماند. 🔹 قطعه اصلی مشک در ناف آهو که همه جا را خوشبو می کند. 🔹 مرکز اصلی و کلیدی یک شهر. 🔹 بهترین مالی که در جاهلیت تقدیم بت ها می شد. 📚 مجمع البحرين، ج‏3، ص: 396 2️⃣ قدر مشترک معانی فوق را می توان در مفاهیمی مثل «اصلی ترین، مهم ترین، با ارزش ترین و محوری ترین فرد در یک مجموعه» جستجو کرد. 3️⃣ ابوسعید خدری از رسول خدا (ص) روایت می کند که: امت اسلام به بلایی گرفتار می شود که مردم، هیچ پناهی برای در امان ماندن از ظلم پیدا نمی کنند: ♦️«... فيبعث الله رجلا من من أهل بيتي فيملا به الأرض قسطا كما ملئت ظلما وجورا يرضى عنه ساكن السماء وساكن الأرض لا تدع السماء من قطرها شيئا إلا صبته مدرارا ولا تدع الأرض من مائها شيئا إلا أخرجته حتى تتمنى الأحياء الأموات...» 🔸 خداوند در این زمان مردی از من که از اهل بیت من است مبعوث می کند او زمین را پر از قسط و عدل می کند همانطور که پر از ظلم و جور شده بود. ساکنان آسمان و اهل زمین از او راضی هستند. آسمان تمام برکاتش را به زمین نازل می کند و زمین تمام آب ها(و گنج ها و نعمت هایش) راخارج می کند.(امنیت و عدالت و برکت آنقدر زیاد است که) در زمان حکومت او مردگان آرزو می کرند تا زنده شوند. ✅ بر اساس این روایت حضرت مهدی (ع) با ارزش ترین، مهم ترین، کلیدی ترین، ناب ترین بنده و فرستاده خدا است. او از ثقلین است که هر کس بدان چنگ زند رستگار است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ بی پرده با ✍️ جناب مولوی عبدالحمید در روز 12 بهمن انتقاداتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کردند. بیانات ایشان را در دو محور بررسی می کنیم: ⏺ محور اول: نقد های وارده به کلیت سخنرانی ایشان 1️⃣ رویکرد و ژست طلبکارانه از نظام: چرا شما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ یک از خدمات و منافع انقلاب برای اسلام، ایران و اهل سنت اشاره نکردید؟ آیا نقد منصفانه فقط گفتن سیاهی های نظام و بزرگ نمایی چند برابری آن و گفتن خوبی های(دروغین) رژیم شیطانی آمریکا است؟ 2️⃣ تاثر شدید از فضای رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران: در سخنرانی شما در موضوعاتی همانند: حقوق زندانیان، بازداشت ها و اعدام ها، دفاع از سران فتنه (کروبی و میرحسین)، بی مبالات جلوه دادن رهبری در امور اهل سنت با ادعای ملاقات نکردن و ... همسویی کاملی با رسانه های (غربی، عبری، عربی) دیده می شود. این تاثر و همسویی را چگونه تحلیل کنیم؟ آیا شخصیت شما جایگاه خاصی در فتنه های احتمالی سال بعد می تواند داشته باشد؟ 3️⃣ ادبیات شیعه و اهل سنت: آقای عبدالحمید! با آنکه دم از وحدت می زنید ولی ادبیات حاکم در گفتار شما کاملا ضد وحدت است. آیا عباراتی مثل: «شیعه و اهل سنت، ما اهل سنت، اهل سنت ایران، شیعه های مسجدی و ...» ادبیات تقابلی میان شیعه و اهل سنت نیست؟ ⏺ محور دوم: نقد های وارده به موارد جزئی سخنرانی مولوی عبدالحمید: 1️⃣ شما می گویید:«همۀ ما باید خودمان را بالا ببریم»: کاش در عمل به این گفته اعتقاد داشتید! ظرفیت خود را بالا ببرید و یک بار صد ها ظلم و جنایتی را که صحابه مثل: جنایات خالد بن ولید در حمله به ایران و کور کردن هزاران نفر، جنایت های معاویه در شراب خواری و رباخواری و کشتن هزاران نفر برای رسیدن به سلطنت را محکوم کنید! 2️⃣ پیشنهاد «»: کاش شما هم یک تریبون آزاد برای بررسی غضب حضرت زهرا (س) نسبت به ابوبکر و عمر و آثار این غضب برقرار کنید! شما دم از تریبون آزاد می زنید در حالی که اعتقاد تمام علمای اهل سنت « حذف حقایق تاریخی و اختلافات بین صحابه و ممنوعیت مطالعه و نقل آن(امساک عما شجر بین الاصحاب)» است. به این تناقض چه جوابی می دهید؟ 3️⃣ درخواست «تغییر بند ممنوعیت کاندیداتوری اهل‌سنت برای ریاست‌جمهوری» به عنوان برای رفع تبعیض نسبت به اهل سنت دارید. وقتی گام اول شما این است گام های بعدی احتمال بسیار زیاد حذف مذهب رسمی (شیعه 12 امامی) ایران، حذف اصل ولایت فقیه، حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و ... باید باشد! این درخواست شما چه تفاوتی با درخواست های شیطان بزرگ آمریکا دارد؟ 4️⃣ درخواست «حاکمیت سیاسی چهار ساله اهل سنت»: آیا اهل سنت با شرکت در انتخابات های متعدد جمهوری اسلامی حاکمیت خود را اعمال نکرده اند؟ آیا شما منکر صد ها مدیر ومعاون و نماینده اهل سنت در سطوح پاینی و میانی نظام هستید؟ آیا همه اهل سنت از حقوق جزایی و مدنی و سیاسی مساوی با شیعیان و دیگر ادیان برخوردار نیستند؟ آیا شما در احکام مدنی و احوال شخصیه آزادی مطلق ندارید؟ و ... . 5️⃣ در آخر می گوییم: کسی کمترین درکی از دموکراسی داشته باشد بر اقلیت را می پذیرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیانگر اراده اکثریت قریب به اتفاق این مردم است. قانون اساسی بر اساس اراده و رای اکثریت مردم ایران محدویت های بسیار جزئی برای اهل سنت قائل شده است. این محدودیت های بسیار جزئی به دلیل مصالح کلان کشور است. آیا شما که دم از حقوق بشر غربی و عدالت می زنید، با اراده حداکثری مردم ایران مشکلی دارید؟ ظرفیت خود را بالا ببرید و حاکمیت قانون اساسی را قبول کنید! قانون اساسی ما بسیار بهتر از شلاق های خلیفه دوم ، داغ های یزید و کشتار های حجاج و ... است. ✍️ ابومحمد خمسلویی.
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «اصبَغ بن نُباته» از یاران خاص امیرالمومنین (ع)است. او از شرطة الخمیس است که عهد «فداکارای تا پای جان» را با حضرت بسته بودند. 2️⃣ اصبغ از عمار روایت می کند که رسول خدا (ص) به حضرت علی (ع) می فرموند: 🔹 خداوند تو را به زینتی آراسته است که هیچ کدام از بندگانش را همانند آن نیاراسته. خداوند بندگان مسکین خویش و همراهی با آنها را در نزد تو محبوب ساخته است. و تو را مورد رضایت آنها قرار داده و آنها را پیروان مورد رضایت تو! خوش به حال کسی که تو را دوست بدارد و تو را تصدیق کند و وای به حال کسی که به تو بغض ورزد و تو را تکذیب کند. هر کس تو را دوست بدارد و تصدیق کند آنها همسایگان خانه تو و دوستان صمیمی تو در بهشت هستند و هر کس به تو بغض ورزد و تو را تکذیب کند همانا بی تردید بر خداست که همان برخوردی که با کذابین دارد، با آنها بکند.(تصویر بالا) 3️⃣ با آنکه محبت به اهل بیت (ع) دستور رسول خدا (ص) بوده که در صدها روایت بدان اشاره شده، علمای متعصب اهل سنت محبت بسیار اصبغ به امیرالمومنین (ع) را جرمی بزرگ دانسته و : ♦️ «فتن بحب علي بن أبي طالب (ع) فأتى بالطامات في الروايات، فاستحق من أجلها الترك» 🔸 اصبغ به خاطر محب علی (ع) فریفته شد! بدین خاطر امور بزرگ و خارق العاده ای(معجزات و ادله ولایت اهل بیت ع) را روایت کرده است و بدین خاطر مستحق آن است که روایت هایش نقل نشود! 📚 تهذيب الكمال للمزي - (3 / 310) ✅ چرا اهل سنت روایت را نقل نمی کنند ولی در عوض روایت های قاتلان امام حسین (ع) مثل عمرو بن سعد و ... را می پذیرند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ -اسلام 1️⃣ مقداد بن عمرو کندی یکی از صحابه است. او روزی از رسول الله(ص) سوال نمود اگر با یکی از کفار جنگیدیم و او با شمشیر دست من را قطع کرد و سپس به درختی پناه گرفت و گفت: «اسلمت للّه» مسلمان شدم، آیا با اقرار به مسلمان شدن، جایز است او را به قتل برسانم؟ پیامبر (ص) فرمود: جایز نیست او را به قتل برسانی. مقداد گفت: ای رسول خدا (ص) او یکی از دستان مرا قطع کرد و بعد از قطع کردن اقرار به اسلام کرد؟ رسول الله در جواب فرمود: ♦️«لا تقتله فان قتلته فانه بمنزلتك قبل ان تقتله وانت بمنزلته قبل ان يقول كلمته التى قال» 🔸 او را نکش! زیرا اگر او را بکشی، او قبل از کشته شدنش، در مسلمان بودن، همانند تو است. و تو نیز در صورت کشتن او، همانند قبل از اسلام آوردن او (مهدور الدم و اهل جهنم) هستی! 2️⃣ بر اساس این روایت و روایت های متواتر دیگر به صرف اقرار زبانی دال بر اسلام، از سوی هر کسی، آن شخص مسلمان است و جان و مال و ناموس او حرمت دارد. با هیچ توجیهی نمی توان این حرمت را از بین برد. این امر یکی از زیباترین جلوه های رحمت دین اسلام است. این روایت ها همگی جایگاه و ارزش مسلمان را بیان می کند. 3️⃣ با این وجود، ابن تیمیه حرانی در «مجموع الفتاوی» به اندک بهانه ای بیش از هشتاد و چهار بار فتوا به کفر، ارتداد و کشتن مسلمانان داده است. او به خاطر همین تند روی ها چندین بار توسط فقهای اهل سنت به زندان افتاد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ نفاق یکی از بزرگ ترین خطراتی است که جامعه اسلامی را همواره تهدید می کند. خداوند و رسولش(ص) در صدها آیه و روایت به این خطر اشاره کرده اند. 2️⃣ یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ اسلام روزهای بعد از وفات پیامبر خدا (ص) است. «عبدالله بن عمر» در این باره می گوید: ♦️ «لما قبض النبى (ص) اشرأب النفاق بالمدينة وارتدت العرب وارتدت العجم...» 🔸 زمانی که نبی خدا از دنیا رفت نفاق بر شهر مدینه حاکم شد و همه عرب و عجم از دین برگشتند! 📚 كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال - (5 / 660) 3️⃣ عایشه وضعیت شهر مدینه را اینگونه بیان می کند: ♦️«... أَنَّ النَّبِىَّ (ص) لَمَّا تُوُفِّىَ اشْرَأَبَّ النِّفَاقُ بِالْمَدِينَة»(رک: تصویر بالا) 🔸زمانی که پیامبر (ص) از دنیا رفت همه شهر مدینه را دربر گرفت! ✅ اهل سنت چگونه شهری را که نفاق در آن فراگیر بوده سلف صالح و الگوی خود قرار می دهند؟ مگر ابوبکر توسط اهل همین شهر به خلافت انتخاب نشد؟ اجماع منافقین ارزشی دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ موارد زیر گوشه ای از اختلاف علمای رجالی و حدیثی اهل سنت با یکدیگر است: 🔸 امام ابن منده درباره امام ابی نعیم حرف بسیار زشتی گفته است! 🔸 امام طاهر مقدسی آرزوی کوری(نابودی) امام ابی نعیم را کرده است! 🔸 امام ابن ابی شیبه امام ابن معین را دروغگو می دانست! 🔸 امام ثوری دشمن درجه یک امام ابوحنیفه بود و گفت: ابوحنیفه دوبار به خاطر کفر توبه داده شد! او شوم ترین مولود اسلام است! 🔸امام ابن ابی ذئب امام مالک او را کافر می دانست که باید گردنش زده شود! 🔸 امام ابوحازم امام زهری را (عالم درباری بنی امیه) شرور ترین علما می دانست! 🔸 امام ابن منده امام بخاری را مدلس و فریبکار در حدیث می دانست! 2️⃣ ابن حجر عسقلانی درباره اختلافات فوق می گوید: ✍️ جرح ها و حملاتی که بزرگان (اهل سنت) درباره یکدیگر دارند بدان توجهی نمی شود! خصوصا در مواردی که این اختلاف به خاطر دشمنی و تعصب مذهبی یا حسادت و ... باشد! ... . ◀️ او در ادامه می گوید: ♦️ «ولو شئت لسردت من ذلك كراريس» 🔸 اگر بخواهم درباره این اختلافات (تکذیب ها و تکفیرها و ... میان بزرگان اهل سنت) مطالبی بگویم دفترهای زیادی می شود! (رک: تصویر بالا) 3️⃣ اهل سنت اعتبار روایات _ و در نتیجه دین و مذهب_ خود را، بر اساس اقوال علمایی تنظیم کرده اند که آنها خود، اختلافات فراوانی با یکدیگر داشته اند و همدیگر را تکذیب، تفسیق و تکفیر نموده اند. ✅ آیا با وجود این اختلافات، اعتباری برای روایات آنها باقی می ماند؟ به قول شاعر: 🔹 هر چه بگندد نمکش می زنند 🔹 وای از آن روز که بگندد نمک ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «جُويريّة بن مسهر العبدي» از ناب ترین یاران امیرالمومنین (ع) است. او موذن حضرت (ع) و از جمله راویان فضیلت «ردّ الشمس» است. جویریة از صاحبان سرّ مولا علی(ع) بود. آن حضرت (ع) ماجرای شهادت خویش و نیز شهادت فرزندانش در کربلاء را به او گفته بود. ارتباط او با مولا (ع) آنقدر زیاد و عمیق بود که برخی گمان می کردند او «وصی» حضرت (ع) است. 2️⃣ حضرت امیر (ع) عاقبت او را اینگونه بیان کرد: ♦️ ليقتلنّك العتلّ الزنيم و ليقطعنّ يدك و رجلك، ثمّ إنّه ليصلبنّك. ثمّ مضى دهر حتّى ولّي زياد بن أبيه في أيّام معاوية فقطع يده و رجله ثمّ صلبه‏ 🔸 تو را شخص بد رفتار و زنازاده به قتل می رساند و دست و پای تو را قطع می کند و سپس تو را به صلیب می کشد. سال ها سپری شد تا اینکه زیاد بن ابیه در ایام معاویه به حکومت رسید. دست و پای او را قطع کرد و سپس او را به صلیب کشید! 3️⃣ روزی امام (ع) در مسیری می رفتند. جویریة از او فاصله داشت حضرت (ع) با مهربانی به او توجه نمود و او را صدا کرد: ای جویرة! خودت را به من برسان. آیا نمی دانی وقتی من تو را دور از خود می بینم، دلتنگت می شوم؟! جویرة با سرعت سمت حضرت دوید! وقتی نزد او رسید مولا (ع) به او گفت: «ألا تعلم إني أهواك و احبك؟!» آیا نمی دانی من بی تاب تو می شوم و تو را دوست دارم!؟ ✅ منطق جویریة ها، همت ها، سلیمانی ها و ادریسی ها و ... عاشق بودن است. ♦️ عاشقان را سر شوريده به پيكر عجب است! ♦️ دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ خداوند در قرآن بارها دستور به تبعیت از رسول خدا (ص) داده و پیامبر را (ص) اسوه و الگوی همه بشریت نامیده است. 2️⃣ خداوند در قرآن، پیامبر (ص) را تبیین کننده کتابش معرفی کرده است. زیرا بسیاری از آیات متشابه بوده که نیاز به تفسیر و تبیین آن حضرت (ص) دارد و نیز جزئیات احکام مثل نماز و روزه و حج و ... با سنت ایشان روشن می شود. 3️⃣ با وجود این، خط فکری شرک و نفاق همواره در صدد ضربه زدن به مشروعیت و مقبولیت سنت نبوی بود. مشرکین برچسب مجنون و ساحر به رسول خدا (ص) می زدند و منافقین در حساس ترین لحظات عمر ایشان(ص)، او را متهم به هذیان گویی نموده و مانع از کتابت وصیت او شدند. 4️⃣ خط فکری منافقین، با «ممنوعیت هر گونه نقل و کتابت حدیث» در زمان خلفای ثلاثه ادامه یافت. عمر بن خطاب سیاست حصر نمودن صحابه پیامبر (ص) را در پیش گرفت. او ابوذر _ راستگوترین صحابه _ ، عبدالله بن مسعود و ابودرداء را تا زمان مرگ خویش، در مدینه حبس نمود و نقل هر گونه حدیث را برای آنها ممنوع کرد! ( رک: تصویر بالا) ✅ آیا ممنوعیت نقل و کتابت حدیث دشمنی با سنت نبوی نیست؟ آیا این سیاست همان سیاست معروف یهود «استحاله از درون» نیست؟ سیاستی که با مهره های نفوذی، ماهیت و محتوای دین اسلام را حذف، تحریف و تغییر می دهد!؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 💎سوال💎 آیا امام زمان علیه السلام شهید می شوند⁉️ ❇️پاسخ❇️ ◀️ هیچ روایت صحیحی که نشان دهد امام زمان علیه السلام شهید می شود، وجود ندارد. بلکه روایت از امام صادق علیه السلام وجود دارد که امام زمان علیه السلام به مرگ طبیعی از دنیا می رود و با رجعت امام حسین علیه السلام توسط ایشان غسل و کفن و حنوط می شود. ◀️ روایتی که سر زبان ها مطرح می شود که قاتل ایشان یک زن از بنی تمیم که مثل مردان ریش دارد و از بالای پشت بام سنگی بر سر مبارک امام زمان علیه السلام پرتاب می کند: 1⃣ هیچ سندی ندارد. 2⃣ اولین بار توسط شیخ احمد احسائی در شرح زیارت جامعه کبیره( قرن 12 هجری قمری) آمده است و هیچ اصالتی ندارد. 3⃣ شیخ احمد احسائی مورد تائید در علم رجال نیست و دارای عقاید منحرف می باشد. 4⃣ روایات دال بر مسموم و مقتول شدن همه ائمه علیهم السلام حمل بر غالب موارد شده است. ◀️ در کتب عامه روایتی از کعب الاحبار _یهودی کذاب و عامل معاویه خبیث در نقل عقاید یهود میان مسلمانان_ نقل شده است که امام زمان علیه السلام بعد از 20 سال جنگ کشته می شود. ◀️ ترور امام زمان علیه السلام آن هم با آن شکل خاص مخالف با امنیت گسترده در حکومت مهدوی می باشد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «ابن ابی الحدید معتزلی» از علمای بزرگ و سرشناس اهل سنت است. شرح او بر نهج البلاغة از مهم ترین و معروف ترین شروح است. 2️⃣ زندگی او در اواخر دوران خلافت بنی عباس بود. در زمانی که هنوز مغولان به بغداد حمله نکرده بودند و کتابخانه های آن را به آتش نکشیده بودند، او مسؤل کتابخانه مرکزی این شهر بزرگ شد. او به بسیاری از نسخ اصیل و کتب معتبر دسترسی داشت که بسیاری از آنها را در شرح خود بر نهج البلاغة وارد کرد. 3️⃣ او به دلیل گرایش فکری معتزلی و ذکر انحرافات برخی صحابه و بنی امیه، و ارادت ویژه به امیرالمومنین (ع)، مورد اقبال اهل سنت قرار نگرفت و از اتهام رافضی بودن در امان نماند. 4️⃣ او درباره مظلومیت مولا علی (ع) می گوید: ♦️ أنه كان‏ يسقي‏ بيده‏ لنخل قوم من يهود المدينة حتى مجلت‏ يده و يتصدق بالأجرة و يشد على بطنه حجرا 🔸 حضرت علی (ع) با دستان خویش نخلستان های یهودیان مدینه را آبیاری می کرد تا جایی که دستان ایشان ترک برداشت. او دستمزد خود را، در راه خدا صدقه می داد و برای آنکه احساس گرسنگی نکند، بر شکم خویش سنگ می بست. ✅ سلام بر دستان پینه بسته... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «تدلیس» وارونه جلوه دادن یک چیز با هدف گمراهی طرف مقابل و پوشاندن عیوب و ایراد یک شخص یا جنس است. برای مثال: اگر کسی برای ازدواج با دیگری، خود را به دروغ دکتر یا مهندس جا بزند، تدلیس کرده است. 2️⃣ «تدلیس» یکی از علل تضعیف راوی و روایت است. از نظر علمای اهل سنت، تدلیس، برادر «کذب» و قبیح تر از زنا کردن (العیاذ بالله) است (الكفاية في علم الرواية ، خطیب بغدادی،ج1 ص: 356) 3️⃣ «محمد بن اسماعیل بخاری» مولف کتاب «صحیح بخاری» از جمله کسانی است که متهم به تدلیس شده است. «ابن منده» و «ابن العجمی» از علمای رجالی اهل سنت، بخاری را فردی فریب کار و مدلس معرفی کرده اند. 📚 الامام بخاری و فقه اهل العراق، ص 126 4️⃣ ابن حجر عسقلانی در مقدمه شرح خود بر صحیح بخاری می گوید: ابوحاتم رازی(از علمای بزرگ رجالی اهل سنت) می گوید: ◀️ فردی از محمد بن اسماعیل بخاری در باره نوع و صیغه روایت کردن یک حدیث سوال نمود( به گونه ای بخاری را متهم به تدلیس در نقل روایات نمود) بخاری در پاسخ گفت: 🔸 ای ابوفلان (تدلیس دیگر توسط نویسندگان اهل سنت برای پنهان کردن شخصیت کسی که بخاری را متهم کرده است) آیا اعتقاد داری من تدلیس می کنم؟ در حالی که من ده هزار روایت را از کسی که در آن اشکالی داشتم ترک کردم! همچنین مثل این یا بیشتر از آن را از دیگران ترک کردم زیرا در نزد من نسبت به آنها اشکالی بود.(رک: تصویر بالا) ✅ اهل سنت چگونه دین و دنیا و آخرت خود را از فردی که توسط چندین تن از علمای رجالی آنها، متهم به تدلیس و فریبکاری است، می گیرند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u