eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
624 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه امامت
پس از اینکه ما ردیه ای بر کانال وهابی مبنی بر اهانت ایشان به عترت اهلبیت(ازدواج ائمه اطهار با محارم)
❁﷽❁ پاسخ به شبهه وهابی نادان درباره حدیث مرتبط با حضرت ابوطالب علیه السلام: نکته اول: استدلال ما مبتنی بر نظر فقهای اهل سنت بود که یکی از شرایط ایجاد حرمت رضاعی «زن بودن» شیر دهنده است. لذا بحث شیر دادن مردان موضوعا از حرمت رضاعی خارج است. نکته دوم: با جستجوی ساده در نصوص فقهی اهل سنت می بینیم که این مطلب قول همه فقهای اهل سنت است ابن قدامه مقدسی در المغنی می گوید: 🔸 «... وَلَوْ ارْتَضَعَا مِنْ رَجُلٍ ، لَمْ يَصِيرَا أَخَوَيْنِ ، وَلَمْ تَنْتَشِرْ الْحُرْمَةُ بَيْنَهُ وَبَيْنَهُمَا ، فِي قَوْل عَامَّتِهِمْ . وَقَالَ الْكَرَابِيسِيُّ : يَتَعَلَّقُ بِهِ التَّحْرِيمُ ؛ لِأَنَّهُ لَبَنُ آدَمِيٍّ ، أَشْبَهَ لَبَنَ الْآدَمِيَّةِ . وَحُكِيَ عَنْ بَعْضِ السَّلَفِ ، أَنَّهُمَا إذَا ارْتَضَعَا مِنْ لَبَنِ بَهِيمَةٍ ، صَارَا أَخَوَيْنِ . وَلَيْسَ بِصَحِيحِ ...» 🔹 اگر دو نفر از شیر یک مرد بخورند برادر و خواهر نمی شوند و از نظر قول عامه (یعنی همه) اهل علم، حرمت رضاعی بین آنها به وجود نمی آید. 🔹در این میان کرابیسی گفته است که حرمت رضاعی ایجاد می شود. زیرا شیر مرد شیر آدمی است و به شیر زنان شبیه است! و از برخی از سلف ( مثل بخاری صاحب صحیح بخاری)حکایت شده است که اگر آن دو از شیر یک حیوان بخورند، برادر و خواهر می شوند(قابل توجه اهل سنتی که سنگ سلف را به سینه می زنند برادر و خواهر با گاو و گوسفند و الاغ و ... می شوند) و این قول صحیح نیست و ....» ◀️ چنانچه مشاهده می کنید این توهم کرابیسی را احدی از علمای اهل سنت قبول نکرده اند. وهابی خائن که به قول کرابیسی استدلال می کند این نکته را مخفی کرده است. ◀️ اما کرابیسی کیست؟ او از دوستان آقای شافعی است! احمد بن حنبل و یارانش او را ملعون و کافر می دانند! أزدی از علمای رجال اهل سنت درباره او می گوید:«ساقط لا يرجع إلى قوله» کرابیسی از اعتبار ساقط است و به اقوال او مراجعه نمی شود. ابن حبان در معرفی او می گوید: «...ولكن أفسده قلة عقله...» کرابیسی را کم عقلی او به فساد کشاند!! 📚 لسان الميزان - (2 / 304) و ثقات ابن حبان - (8 / 189) ⏹ دوستان گرامی مشاهده می کنید! وهابی نادان برای توهین به عترت رسول الله (ص) به اقوال فردی مثل کرابیسی که ملعون، کافر، بی عقل، فاسد شده و بی اعتبار است، استناد می کنند!! ✅ استدلال های دیگر نواصب نیز مبتنی بر قول کرابیسی است که ارزش برای پاسخ دادن بدان نیست. اما دقت کنید! اگر شما معیار در انتشار رضاعت را «مواد مغذی داشتن شیر می دانید»، و بین شیر مرد، زن، الاغ، گاو، اسب و ... تفاوتی قائل نیستید، پس شما رابط سببی رضاعی با این حیوانات دارید!😉 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
❁﷽❁ ✍️ یکی از مغالطه های رایج جریانات وهابی در شبکه های مجازی تغییر موضوع و یا شاخه به شاخه شدن ا
❁﷽❁ اساتید شیعه میگویند در تفسیر قرآن روایات ضعیف داریم اما قرینه دارد😐 مانند ابلاغ امامت که نص خفی است اما به قرینه رجوع میکنیم همش باید به قرینه رجوع کرد خلاصه بحث انجام شده : 1 : حضرت علی علیه السلام کتاب تفسیر قرآن را به خلفا عرضه کرد و خلفا قبول نکردند . و در اینجا حضرت علی معذور است 2 : چند سال بعد که خلفا وفات کردند و مسلمانان با حضرت علی بیعت کردند و حکومت دست حضرت علی بود . چرا تفسیر قرآن را به مسلمانان نداد ؟ تا قیام قیامت جوابی ندارند 3 : کانال انصار اهواز میگوید ما امروزه تفاسیر با روایات ضعیف قبول میکنیم خلاصه بحث : سند صحیح ندارند فقط سالها شعار میدهند ما تابع اهل بیت هستیم و ما چنان و چنانیم اما در واقع تفسیر قرآن از اهل بیت ندارند ❶نکته اول: به شعور مخاطبین کانال خوداحترام بگذارید و نتیجه گیری از مباحث با مخالفین خود را به آنها بسپارید. ❷نکته دوم: شما برای مشروعیت خلافت ابوبکر و عمر و ... نص خفی که هیچ، یک دلیل معتبر از قرآن و روایات هم ندارید! مشروعیت آن بسته به بلوا و کشتارهای جریان سقیفه است. ❸نکته سوم: خلفای نادانی مثل عمر و ابوبکر بودند که باعث محرومیت امت اسلام از علوم «باب علم رسول الله (ص) و ثقلین» شدند. ❹نکته چهارم: بعد از هلاکت عمر و کشته شدن عثمان توسط صدها صحابه، حضرت علی (ع) به حکومت رسید ولی وجود فتنه هایی مثل جمل توسط عائشه، خوارج، جرثومه ای هایی مثل معاویه و عمرو بن عاص و ... مانع آن شدند که امت اسلام بتواند از همه علوم علوی بهره مند شود. البته همان فرصت محدود باعث تربیت شاگردانی مثل عبدالله بن عباس و ... توسط مولا علی (ع) شد. ❺نکته پنجم: جمله «کانال انصار اهواز میگوید ما امروزه تفاسیر با روایات ضعیف قبول میکنیم خلاصه بحث : سند صحیح ندارند» 👈 کذب محض و تدلیس است. چون اولا: از هزاران روایت تفسیری قسمت زیادی معتبر و صحیح است. ثانیا: ما تابع دلیل هستیم ممکن است سه روایت ضعیف السند همدیگر را تقویت کنند و یا شاهد صدق داشته باشند و حجت باشند. ✅ وانگهی صحیح ترین کتاب اهل سنت یعنی صحیح بخاری مملو از روایات مدلسین و حقه باز ها، کذابین، وضاعین، جانی هایی مثل مروان، معاویه، عمرو بن عاص، ابوهریره، عائشه و ... است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. ✅ سال ها هست که نواصب تلاش فروان در دشمنی با اهل بیت علیهم السلام می کنند و کوردلی آنها باعث می شود حقایق را مشاهده نکنند. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
❁﷽❁ ✍️ برای #پاسخ به شبهه فوق نکات زیر را با دقت مطالعه کنید: 1️⃣ یکی از اسباب محرمیت در اسلام رضا
❁﷽❁ 🔴نواصب بی سواد و البته دروغگو! ◾️1_اولا اون رضاع کبیره نیست رضاع کبیر هست. ◾️2_دوما دروغ گفتی اتفاقا جمهور علمای اهل سنت رضاع کبیر را مایه محرمیت نمیدانند. 1⃣امام ابوالولید الباجی میفرماید: رضاع الکبیر.... وقدانعقدالاجماع علی خلافه المنتقی6/12 2⃣همچنین إبن تیمیه رحمه الله می فرماید: كَانَ جُمْهُورُ الْعُلَمَاءِ وَالْأَئِمَّةِ الْأَرْبَعَةِ وَغَيْرُهُمْ عَلَى أَنَّ رَضَاعَ الْكَبِيرِ لَا تَأْثِيرَ لَهُ  ترجمه:جمهور علما و ائمه اربعه بر این باور بودند که رضاع کبیر تاثیری در محرمیت ندارد.  مجموع الفتاوى  جلد : 34  صفحه : 59 ⏺ نواصب بی سواد و صد البته دروغگو 1️⃣ تذکر شماره 1 شما صحیح است. «رضاع کبیر» صحیح است. این یعنی اینکه عائشه و علمای شما قائل هستند که: شیر دادن یک زن به یک مرد دارای ریش و میل جنسی (در مقابل کبیره که معنی زن بزرگ سال هست) جایز است.☺️ از تذکر شما ممنون هستم و از همه مخاطبین به خاطر این غفلت عذر خواهی می کنم. 2️⃣ شما دروغ بستی به ما!! ما گفتیم: «همه فقهای اهل سنت قائل به جواز رضاع کبیرهستند.» موضوع حکم ما «جواز رضاع کبیر» است که شما توهم زدید که موضوع حکم«محرمیت ناشی از رضاع کبیر» است. بین جواز رضاع و اثر آن که محرمیت است تفاوت بسیار است. 3️⃣ هم شما دروغ گفتی و هم علمایی که به دروغ ادعای اجماع کرده اند!! دقت کنید: ⏹ عبارت ذکر شده توسط وهابی کذاب: «امام ابوالولید الباجی میفرماید: رضاع الکبیر.... وقدانعقدالاجماع علی خلافه المنتقی6/12» ⏹ عبارت بدون تحریف: «( فَصْلٌ ) وَقَوْلُ أَبِي مُوسَى لِلَّذِي سَأَلَهُ عَنْ حُكْمِ مَا مُصَّ مِنْ ثَدْيِ امْرَأَتِهِ مِنْ اللَّبَنِ مَا أَرَاهَا إِلَّا قَدْ حَرُمَتْ عَلَيْك لَعَلَّهُ مِمَّنْ رَأَى فِي ذَلِكَ أَنَّ رَضَاعَ الْكَبِيرِ يُحَرِّمُ وَهُوَ مَذْهَبٌ لَمْ يَأْخُذْ بِهِ أَحَدٌ مِنْ الْفُقَهَاءِ ، وَقَدْ انْعَقَدَ الْإِجْمَاعُ عَلَى خِلَافِهِ مَعَ مَا ظَهَرَ مِنْ رُجُوعِ أَبِي مُوسَى عَنْهُ» 📚 المنتقى - شرح الموطأ - (3 / 355) ✅ با مقایسه عبارت اصلی و عبارت تحریف شده از سوی ناصبی نادان، معلوم می شود که او در صدد پنهان کردن فتوای ابوموسی اشعری در جواز و انتشار حرمت از طریق رضاع کبیر بوده است. آیا همه فقهای شما عالم تر هستند یا ابوموسی اشعری صحابی جلیل القدر؟! 😉 ◀️ بعلاوه با مراجعه ساده به کتب فقهی اهل سنت معلوم می شود که ادعای اجماع در این موضوع کذب محض است!! زیرا در بحث انتشار محرمیت با رضاع کبیر حد اقل چهار قول میان اهل سنت است: ❶ قول اول: رضاع برای کودک تا دو سالگی باعث محرمیت می شود. این قول شافعی، احمد، ابوحنیفه و برخی دیگر از فقها و صحابه است. ❷قول دوم: رضاع در زمان کودکی باعث محرمیت می شود بدون اینکه زمان خاصی قید شود. این قول همسران رسول خدا (ص) غیر از عائشه است. ❸قول سوم: رضاع باعث محرمیت می شود و هیچ فرقی بین رضاع کودک و بزرگ سال و پیرمرد نیست. این قول عائشه، عروة بن زبیر، عطاء بن ابی رباح، لیث بن سعد، داود، ابن حزم ،علیة، ابوموسی اشعری و ... است. ❹قول چهارم: رضاع فقط برای کودک محرمیت ایجاد می کند ولی برای بزرگ سال اگر ضرورتی داشته باشد محرمیت ایجاد می کند. این قول ابن تیمیه و بالتبع سلفی ها و وهابی های نادان است. 📚 شرح الزرقاني - (3 / 316)، عون المعبود - (6 / 46)، تيسر العلام شرح عمدة الأحكام - (2 / 95)، تأسيس الأحكام - (4 / 233)، إيقاظ الأفهام في شرح عمدة الأحكام - (3 / 8) ✅ آیا با وجود این همه اختلاف می توان از «اجماع و جمهور فقهای اهل سنت» سخن گفت؟ دروغ واضح تر از این؟ بقول قمی ها: خودتی داداش!! البته حق دارند اینطوری دروغ بگویند زیرا هیچ کسی نمی تواند بپذیرد که مادرش(بالاخص عائشه) به مرد ریش دار شیر بدهد (آنهم ده بار بنا بر قولی) تا محرم شود! ناصبی بیچاره فریب ادعای اجماع دروغین علمای خود (مثل ابن تیمیه و صاحب المنتقی و ...) را خورده است. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
❁﷽❁ ✍️ برای #پاسخ به شبهه فوق نکات زیر را با دقت مطالعه کنید: 1️⃣ یکی از اسباب محرمیت در اسلام رضا
❁﷽❁ رافضی مفلس پناه برده به اسامه انور عکاشه. این شخص مانند علمای شیعه نویسنده سناریو و داستان های عاشقانه است. ⬅️واصلا تحصیلات دینی ندارد وهیچ گونه ارزش حقیقی و حقوقی برای اهل سنت ندارد.مثل این است در مطالب مذهبی ما به رامبد جوان وپیمان قاسم خانی استناد کنیم. ✅پس اقای رافضی یاد بگیر اسامه انور عکاشه یک شخص بی ارزش مثل خودت أست. فقط این مانده بود به این افراد استناد کنید... ✍️ پاسخ توهین نواصب به هنرمند حق جوی معاصر اهل سنت ⏹ اینکه کسی توهم کند که: یک داستان نویس و هنرمند(مثل اسامه انور عکاشه) شخص بی ارزشی است، بهترین دلیل برای بی ارزشی خود او است. ⏹ مقاله این انسان هنرمند و فرهیخته آنقدر ارزش داشت که دانشگاه الازهر مصر رسما بر علیه آن موضع گیری کرد! ⏹ زنازاده بودن امثال معاویه و عمروبن عاص و یزید و ... (بسیاری از خلفای جریان سقیفه) آنقدر واضح است که اگر کسی کمترین مطالعات دینی داشته باشد، به حقیقت آن پی می برد. ⏹ به جای تحقیر و توهین به نویسنده مقاله_ که انسان یاد شلاق های عمر به دلیل نادانی هایش می افتد_ ادعاهای او را مستدل به کتب معتبر نقد کنید!! ⏺ بر فرض شما پاسخ سخنان حق این هنرمند را نمی دهی، چه جوابی (برای مثال) نسبت به سخن عالم درجه یک اهل سنت یعنی زمخشری دارید؟ او گفته است: 🔺 «وكان معاوية يعزي إلى أربعة: إلى مسافر بن أبي عمرو، وإلى عمارة بن الوليد، وإلى العباس بن عبد المطلب، وإلى الصباح مغن أسود كان لعمارة. قالوا: كان أبو سفيان دميماً قصيراً، وكان للصباح عسيفاً لأبي سفيان شاباً وسيماً، فدعته هند إلى نفسها.» 📚 ربيع الأبرار - (1 / 363) 🔹 نسب معاویه به چهار تن نسبت داده شده: مسافر، عمارة، عباس، صباح. هند (جگرخوار) چون ابوسفیان خوش تیپ بود، معاویه را به او نسبت داد😊 ✅ بسم الله منتظر جوابیم!! البته این یکی از مستندات ما هست!! ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
❁﷽❁ پاسخ به شبهه وهابی نادان درباره حدیث مرتبط با حضرت ابوطالب علیه السلام: نکته اول: استدلال ما
❁﷽❁ ♨️کمدی_رافضی! بعد از انکه فهمید طبق روایت خودشان امام هایشان چنان وضعی دارند شروع کرده به شطحیات.که پاسخش چنین است: 1⃣_استناد ما به قول کرابیسی نبود بلکه استناد ما بر دلیل بود وتو نفهمیدی که ما قول کرابیسی را به چه جهت اوردیم.وداشتی با خودت کشتی میگرفتی. 2⃣_در مورد بحث رضاع هم سخنی گفتی که جهالتت را روشن کرد چون مثل این است یکی به تو بگوید:شما ازدواج موقت را جایز میدانید پس شما حاصل متعه اید) : مرد حسابی برفرض شیر حیوانات در رضاع کاربرد داشته باشد مگه ما آن شیر را خورده ایم؟ 3⃣ ثالثا باز آن سخن را درک نکرده ای:آن نظر فقهی در مورد دو بچه ای است که شیر یک حیوان را خورده اند که ان دو بچه باهم برادر وخواهر میشوند نه اینکه با حیوانه!! این حجم نفهمی مایه تعجبه. ⬅️برگردیم به بحث:شیر ابوطالب سرشار از مواد مغذی بوده پس شامل آن حرف علما نمیشود که گفته اند شیر مرد به علت نداشتن مواد مغذی موجب محرمیت نمیشود. ⏺بجای این شطحیات برو یقه علمای خودت را بگیر که چنان جسارتی به امام هات کرده اند. وباطناب انها به چاه نرو. 1️⃣ در پاسخ به استدلال محکم ما در موضوع «رضاع از حیوانات در نزد اهل سنت» آنها با ادبیات سخیف غیر علمی مثل: «کمدی رافضی، وداشتی با خودت کشتی میگرفتی.، شروع کرده به شطحیات، جهالتت را روشن کرد، این حجم نفهمی مایه تعجبه سخن را درک نکرده ای و ...» پاسخ مباحث علمی ما را دادند. البته این فحاشی و توهین ریشه در رفتار های برخی صحابه مثل عائشه و معاویه و ... دارد. 2️⃣ استدلال شما به کلام کرابیسی بود این عین کلام شما در پست های قبلی است: «اولا همه فقها چنین نمیگویند برخی از فقهاء شیر مرد را هم باعث محرمیت میدانند مثلا: {وقال الکرابیسی : یتعلق به التحریم؛ کالمرأة.} یعنی شیر مرد نیز باعث تحریم میشود مانند شیر زن! » معلوم می شود که پاسخ کوبنده ما باعث توهم شما شده است. 3️⃣ بر فرض اگر یک نفر از اهل سنت از سینه زنی به نام عائشه شیر بخورد، با وجود شرایط شرعی رضاع، عائشه مادر رضاعی او می شود. فرزندان عائشه نیز برادران و خواهران رضاعی شیرخوار. 4️⃣ در بحث ما، بر اساس فتوای بخاری، اگر اهل سنت شیر سگ یا الاغ یا گاو یا هر حیوانی را بخورند، (همانند صحابی بزرگ نزد اهل سنت ابوعبیده جراح که شیر سگ خورد) قاعدتا آن حیوان مادر رضاعی آنها می شود. اگر دو نفر از اهل سنت یک الاغ شیر بنوشند، آن دو برادر و خواهر رضاعی هم می شوند و مادر رضاعی آنها همان الاغ است. ❇️ بنده همانند حق جویان اهل سنت هیچ گاه این مطالب سخیف را قبول ندارم سخافت همین فتوا باعث شد که بزرگان حنفی اهل سنت، بخاری بزرگ ترین فقیه و محدث اهل سنت را از شهر بخارا تبعید کنند!! ⏺ پاسخ توهمات شما درباره معجزه تغذیه رسول الله (ص) از ابوطالب (ع) در پست های قبلی داده شد. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
AUD-20211127-WA0000.opus
2.71M
═✧❁﷽❁✧═ ✍️فایل صوتی استاد توحیدی در پاسخ به شبهات مرتبط با + پاسخ کوبنده به عالم اهل سنت ◀️ پیشنهاد ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ یکی از سیاست های شیطانی نواصب، جلوگیری از لعن دشمنان اهل بیت(ع) است. امثال غزالی، ابن تیمیه و طرفداران او، با ظاهر نمایی و تقدس سازی، لعن یزید و بنی امیه و قاتلان عترت رسول خدا(ص) را بر نمی تابند و با لطایف الحیل سعی در توجیه آن دارند. 2️⃣ این در حالی است که در صحیح بخاری که معتبرترین کتاب نزد اهل سنت است، آمده است که: 🔹«... سعيدِ بن جُبير قالَ كنتُ عند ابنِ عمر فَمرُّوا بفِتْيَةٍ أَو بِنفَر نَصَبُوا دَجاجةً يَرمُونهَا ، فلمَّا رأَوا ابْن عمر تفَرَّقوا عَنها، وقال ابن عمر من فعَل هذا إِنَّ النَّبِى(ص) لعَن من فعَل هذا» 🔸سعید بن جبیر می گوید نزد عبدالله بن عمر بودم که او بر چند جوان عبور کرد در حالی که آنها یک مرغ را بسته بودند و با سنگ او را می زدند! آنها وقتی بن عمر را دیدند پا به فرار گذاشتند. عبدالله بن عمر گفت: چه کسی این کار را انجام داده؟ همانان رسول خدا (ص) هر کس را که این کار( اذیت کردن و سنگ زدن به مرغ) را بکند لعن و نفرین کرده است. 📚صحیح بخاری، کتاب الذبائح، باب ما يُكره من الْمُثلةِ وَالْمَصْبُورَة والْمُجَثَّمة، ح: 5515 ✅ آیا حرمت و ارزش جگر گوشه رسول الله (ص) در نزد خداوند کمتر از حرمت و ارزش یک مرغ است؟ پیامبر(ص)اذیت کننده یک مرغ را نفرین کرده ولی ما حق نفرین قاتلان فرزندش حسین(ع) را نداشته باشیم؟ حسینی که : جاءوا برأسك يا ابن بنتِ محمد مترملا بدمائِه ترميلا قتلوك عطشانا و لم يرتقِبوا في قتلِكَ التنزيلَ و التأويلا و يكبِّرونَ بأن قتلتَ و إنما قتلوا بكَ التكبيرَ و التهليلا. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
از-مناظره-تا-دستگیری-اثر-ارزشمند-حضرت-آیت-الله-نجم-الدین-طبسی.pdf
5.14M
❁﷽❁ ✍️ چند سال پیش در سفری که به مکه مکرمه و مدینه منوره داشتم با یکی از سران وهابی درباره مباحث اعتقادی مناظر علمی شدیدی صورت گرفت که پس از ساعت ها بحث و بررسی این فرد محکوم شد و نتوانست پاسخ قانع کننده ای ارائه کند؛ اما بلافاصله پس از این اتفاق نیروهای امنیتی عربستان در محل مناظره حاضر شدند و ما را دستگیر کردند. ✍️ این وهابی با وجود اینکه محکوم شده بود و پاسخ قانع کننده ای برای پرسش ها و پاسخ های ما نداشت به ناچار تن به بازدداشت ما داد و از مقامات قضایی عربستان خواست تا به محاکمه بنده بپردزاند. ✍️ چندین جلسه محاکمه کردند؛ اما قضات هم نتوانستند پاسخ قانع کننده ای نسبت به سئوالاتم داشته باشند و جواب هایم را بی پاسخ گذاشتند؛ مدتی من را زندانی کردند اما پس از مدت ها ناچار شدند که بنده را آزاد کنند. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
امام کاظم صراحتاً بیان می‌دارد که برادرش [علی عُریضی] درحقیقت، پسر خود اوست. لذا از واژه‌ی «بُنَيَّ» استفاده کرده. که به معنای «پسر کوچک من» است. و اگر برادرش می‌بود، قطعاً باید کلمه‌ی «أُخَيَّ» به معنای «برادر کوچکم» را به‌کار می‌بُرد. 👨🏻‍🦳 ممکن است یک پیرمردی به پسری بگوید : پسرم! این یعنی تو را مانند فرزند خودم می‌دانم. 🚫 ولی هرگز یک برادر جوان، به برادر خودش نمی‌گوید : تو درحقیقت، پسر من هستی. ▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ علی عريضي، دو سال قبل از وفات امام صادق [یعنی در سال 146] به دنیا آمد. 📚 مستدرك الوسائل 626/3 📚 تاريخ قم /244 و امام کاظم، در ابتدای سال 128 هجری متولد شده. 📚 کافی 476/1 ▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬▭▬ يعنی : ایشان در حدود 18 سالگی، از همسرِ پدرش صاحب فرزند شده. و پدرش نیز در قید حیات بوده است.
دانشگاه امامت
#متن_توهین_نواصب امام کاظم صراحتاً بیان می‌دارد که برادرش [علی عُریضی] درحقیقت، پسر خود اوست. لذا
┄┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄ 1️⃣ یکی از زیبایی های هر زبانی استفاده از تعابیر کنایی و مجاز است. برای مثال برای نشان دادن شجاعت یک فرد می توان او را تشبیه به شیر کرد! بالاتر از تشبیه می توان گفت او شیر است. این استعاره و مجاز است که از برترین آرایه های ادبی است. برای مثال اگر شما به یک پیر مردی که دارای محاسن زیادی است و چهره به ظاهر مذهبی هم دارد ولی از علوم دینی چیزی بلد نیست و فقط ادعای فهم و علم دارد، می توانید بگویید بچه جانم!! 2️⃣ درباره این حدیث مورد استناد وهابی خبیث هم استعمال امام از «یا بنیّ» استعمال مجازی بوده است نه حقیقی. از آن جایی که حقایق حکومت امام مهدی علیه السلام بسیار دقیق و عمیق بوده است، امام نسبت به برادر خود مجازا، این تعبیر را کرده است. 3️⃣ این نوع استعمال در زبان عربی و بین صحابه و فقها امری عادی بوده است: مثال اول: 9511- حَدَّثَنَا شَبَابَةُ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ الْغَازِ ، قَالَ : سَمِعْتُ مَكْحُولاً ، وَأَتَاهُ رَجُلٌ شَابٌّ ، فَقَالَ : إنِّي أُقَبِّلُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَأَنَا صَائِمٌ ، فَقَالَ : يَا بُنَيَّ ، أَمَّا أَنَا فَأَفْعَلُ ذَلِكَ ، وَأَمَّا أَنْتَ فَلاَ تَفْعَلْهُ. 📚 مصنف ابن أبي شيبة - (3 / 62) در این حدیث مکحول دمشقی که از ائمه و فقهای اهل سنت است، آن مرد جوان را با« یا بنیّ» خطاب کرده است. آیا هیچ احمقی می گوید محکول با مادر آن جوان زنا کرده و ....؟ مثال دوم: 13565- حدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ زَاذَانَ ، قَالَ : سَأَلْتُ سَالِمًا عَنْ صَوْمِ يَوْمِ عَرَفَةَ ؟ فَقَالَ : لَمْ يَصُمْهُ عُمَرُ ، وَلاَ أَحَدٌ مِنْ آلِ عُمَرَ ، يَا بُنَيَّ. 📚مصنف ابن أبي شيبة - (3 / 587) در این حدیث سالم از بزرگ ترین فقها و محدثین اهل سنت، عمارة را با « یا بنیّ» مخاطب ساخته! آیا هیچ نادانی می گوید سالم با مادر عمارة زنا کرده و ...؟؟ البته از ذهن های خبیث و عقب افتاده وهابیت بعید نیست! مثال سه: 25162 - حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ عَنْ رَبِيعَةَ يَعْنِي ابْنَ يَزِيدَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَيْسٍ أَنَّ النُّعْمَانَ بْنَ بَشِيرٍ حَدَّثَهُ قَالَ كَتَبَ مَعِي مُعَاوِيَةُ إِلَى عَائِشَةَ قَالَ فَقَدِمْتُ عَلَى عَائِشَةَ فَدَفَعْتُ إِلَيْهَا كِتَابَ مُعَاوِيَةَ فَقَالَتْ يَا بُنَيَّ أَلَا أُحَدِّثُكَ بِشَيْءٍ سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قُلْتُ بَلَى 📚مسند أحمد - (42 / 84) در این مثال عائشه نعمان بن بشیر را با «یا بنیّ» مخاطب قرار داده است. این در حالی است که نعمان از عائشه بزرگ تر هم بوده! چرا نواصب و وهابی ها این تفسیر مورد ادعا را درباره این حدیث جاری نمی کنند؟ بر اساس فهم ناقص آنها اتهام زنا به رسول الله (ص) وارد می شود(العیاذ بالله) ✅ این ها فقط چند مثال ساده در جهت رد عقاید و برداشت های شیطانی نواصب از کتب روایی شیعه بود. نواصب و وهابیت خبیث همانند عمر معانی دقیق جملات ادبی را فهم نمی کنند!! و الا احدی تا کنون از این احادیث این برداشت های سخیف را نکرده است. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ یکی از فضائل ناب امیرالمومنین(ع) حدیث: «علی خیر البشر» است. ذهبی در شرح حال «شریک بن عبدالله» می گوید: 🔸 ابوداود رهاوی روایت می کند که از شریک بن عبدالله شنید که می گفت: علی(ع) برترین بشر است. هر کس این را انکار کند، کافر است. 2️⃣ از آن جهت که این حدیث با بافته های ذهنی ذهبی ناسازگار است، او این حدیث را بر نمی تابد و در مقام تضعیف حدیث می گوید: 🔹قلت: ما ثبت هذا عنه ومعناه حق يعني: خير بشر زمانه، وأما خيرهم مطلقا، فهذا لا يقوله مسلم. 🔸این روایت از شریک ثابت نیست. و معنای آن صحیح است یعنی اینکه حضرت علی(ع) برترین بشر زمان خود بوده! اما اینکه مطلقا برترین بشر باشد، این را هیچ مسلمانی نمی گوید! (رک: تصویر فوق) 3️⃣ این در حالی است که: 🔺این حدیث دارای طرق متعدد و بیان های متفاوت_ همانند«مَن لم يقل علي خير الناس فقد كفر» و «علي خير البرية» _ است که نمی توان آن را جعلی و کذب دانست. ابن عساکر در تاریخ دمشق (ج42، ص 371_ 374) برخی از طرق را بیان کرده است. 🔺مضمون این حدیث دارای شواهد مسلم و قطعی همانند فضیلت مباهله، اخوت، منزلت، ثقلین و ...است. 🔺از عجایب آن است که رسول الله(ص) در زمان خود این فضیلت را برای مولا علی(ع) گفته و این یعنی اینکه حضرت علی(ع) برتر از تمام افراد حاضر در زمان پیامبر اکرم (ص) است. ولی ذهبی می گوید برترین زمان خود یا برترین فرد در زمان خلافت خود (میزان الاعتدال،ج3، 374)است! در هر صورت حضرت علی(ع) باید برتر از ابوبکر و عمر و ... نباشد هر چند با وقیح ترین توجیهات. ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔@Emamat110u
علی شیعیان زن را فقط برای شهوت میخواهد!!!
دانشگاه امامت
#متن_توهین_نواصب علی شیعیان زن را فقط برای شهوت میخواهد!!!
┄┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄ علاوه بر اینکه این روایت مرسل است و هیچ سند مورد اعتمادی ندارد، اهل سنت گرامی دقت کنید: 1️⃣ این اتهام از سوی زنی به نام «أم أبان بنت عتبة بن ربیعة» نسبت به مولا علی علیه السلام وارد شده است. 2️⃣ «أم أبان» خواهر هند جگر خوار است. هند، در زمان جاهلیت، از زنان صاحب پرچم( به جهت شهرت در فاحشگی) است. أم أبان در چنین محیطی نشو و نما یافته است. 3️⃣ أم أبان دختر عتبة بن ربیعة است. عتبة از مشرکینی است که در جنگ بدر، توسط مولا علی علیه السلام به درک واصل شد! ولید بن عتبة برادر أم ابان است که او هم توسط مولا علی علیه السلام در جنگ بدر به درک واصل شد!! با این حساب پدر و برادر أم أبان توسط مولا به جهنم واصل شده اند!! ✅ وهابیت خبیث به جهت همسویی با مشرکین قریش و فاحشه های معروف آن، در اتهام زنی به مولای متقیان امیر مومنان همدست شده اند!! ✧❁ دانشگاه امامت ❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است. 2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی بوده و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد، حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند. 3️⃣ علی رغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید: ♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...» 🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی! 4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود! 🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص و صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ شماره1️⃣ ✍️ هوا خیلی گرم بود. منتظر اتوبوس بودم. بالاخره رسید! در اتوبوس باز شد شاگرد با صدای جالبی جار می زد: کرمان! بدو کرمان جا نمونی! بالاخره سوار شدم. شاگرد راننده گفت: برو اون عقب یک صندلی خالی هست بشین. بغل دستی من یک مولوی تنها نشسته بود. محاسن بلند. لباس سفید. فک کنم منتظر یک نفر بود باهاش گپ بزنه. بعد سلام و احوالپرسی بحث ما شروع شد. در ادامه بحث: ♦️ مولوی خالد: می توانم یک انتقاد به شما شیعیان بکنم؟ 🔷 سید مهدی: بفرمایید. استفاده می‌کنم از محضر شما. ♦️ مولوی خالد: ما اهل سنت اعتقاد داریم : سیدنا علی و حسن و حسین و سیدتنا فاطمه رضی الله عنهم، اهل بیت پیامبر ص هستند. ولی شما بر خلاف قرآن همسران رسول خدا ص را جزو اهل بیت ایشان نمی دانید و در حق مادران مومنین ظلم می کنید. 🔷 سید مهدی: شما منظورتون از «اهل بیت» چیست؟ ♦️ مولوی خالد: واضح است. اهل خانه رسول خدا ص و بستگان ایشان همانند فرزندان عقیل و عباس رضی الله عنه. 🔷 سید مهدی: یعنی شما معتقد هستید این افراد همگی داخل در مفهوم «اهل البیت» در آیه: «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا» (33 احزاب) هستند؟ ♦️ مولوی خالد: بله همگی این ها داخل در آیه هستند. 🔷 سید مهدی: مقداری آیه را برای ما توضیح می دهید؟ ♦️ مولوی خالد: آیات قبل و بعد این سوره درباره امهات مومنین است. این قسمت می گوید: خداوند اراده کرده است که تمامی پلیدی ها را از شما اهل بیت دور کند و شما را پاک و مطهر قرار دهد. 🔷 سید مهدی: آیا شرک و بت پرستی و خیانت پلیدی و ناپاکی حساب می شود؟ ♦️ مولوی خالد: (با تعجب) آری قطعا! 🔷 سید مهدی: روایات و تاریخ قطعی اسلام می گوید عباس عموی رسول الله ص سابقه شرک داشته و برخی همسران (عایشه و حفصه) متهم به خیانت افشای اسرار رسول خدا هستند! ادعای شما با این حقایق مسلم در تضاد هست. ♦️ مولوی خالد: عایشه و حفصه رضی الله تعالی عنهما توبه کرده اند و اسلام آثار و احکام جاهلیت را از بین می برد! 🔷 سید مهدی: محور استدلال بنده اراده الهی بر از بین بردن تمام پلیدی‌ها و پاک نمودن مطلق(یطهرکم تطهیرا) است. با یک گناه و یک لحظه شرک خلاف اراده الهی محقق شده است و این نشان می دهد که این افراد مراد این آیه نمی باشند. ♦️ مولوی خالد: این تفسیر شما خلاف سباق و سیاق آیات است. آیات قبل و بعد این فراز سخن از امهات مومنین است. 🔷 سید مهدی: این آیه می گوید افراد خاص و ویژه و مشخص(انما+ اختصاص) مشمول اراده الهی هستند. در آیات هفتگانه قبل و بعد در مجموع 24 ضمیر جمع به کار رفته است که فقط دو ضمیر در «فراز تطهیر» برای جمع مذکر به کار رفته و 22 ضمیر دیگر برای جمع مونث!! علت این تفاوت در چیست؟ اگر قرار بود این فراز هم شامل همسران رسول اکرم شود چرا این 2 ضمیر هم مونث به کار نرفتند؟ تغییر لحن و خطاب این فراز با فراز های دیگر کاملا واضح است چون در سایر فقرات این آیات هفتگانه همه خطاب ها به همسران رسول اکرم شده که با تهدید به طلاق و عذاب و عتاب و سرزنش و ... همراه است ولی لحن و کلمات این آیه که درباره «اهل البیت» است لحنی مهربانانه و همراه با احترام و امتنان و اکرام است. ◀️ ادامه دارد... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ یکی از راه‌های تشخیص روایت جعلی، بررسی سازگاری آن با حقایق قطعی تاریخی است. برای مثال، اگر روایتی بگوید: «عائشه، دختر ابوبکر، مادر فرزندان رسول خدا(ص)است»، احدی در دروغ بودن این روایت، تردید نمی کند؛ زیرا همگان یقین دارند، عائشه هیچ فرزندی برای پیامبر خدا(ص) به دنیا نیاورده است. 2️⃣ بخاری در صحیحش از انس بن مالک، روایت عجیبی نقل می کند! بنگرید: 🔸 «... نبی خدا(ص) به سوی مدینه حرکت کرد در حالی که آن حضرت پشت سر ابوبکر بود. ابوبکر در آن زمان، پیرمردی شناخته شده بود و در مقابل، رسول خدا(ص) جوانی بود که کسی او را نمی شناخت. انس می‌گوید: مردی با ابوبکر برخورد نمود و گفت: ای ابوبکر! این مردی که در روبروی تو است، کیست؟ ابوبکر در پاسخ گفت: این کسی است که راه را به من نشان داده است... .»(رک: تصویر) 3️⃣ از مسلّمات تاریخی شیعه و اهل سنّت این که است که پیامبر(ص) و ابوبکر، هر دو در شصت و سه سالگی از دنیا رفته‌اند. با توجه به این که ابوبکر دو سال بعد از پیامبر(ص) وفات کرده، مشخص می‌شود که ابوبکر دو سال از پیامبر(ص) کوچک‌تر بوده است. با این حساب، پیامبر(ص) در زمان هجرت به مدینه ۵۳ سال و ابوبکر ۵۱ سال داشته‌ است؛ حال این جاست که دروغ ناشیانۀ بخاری، خودش را نشان می‌دهد؛ چرا که پیامبر را جوانی ناآشنا و ابوبکر را پیرمردی معروف توصیف کرده است! ✅ هدف از این اکاذیب چیست؟ تنقیص رسول خدا(ص)؟ شخصیت دادن و فضیلت تراشی برای ابوبکر؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ برسد به دست «مولوی » 1️⃣ آقای مولوی گرگیج! در رژیم طاغوتی پهلوی، شما شهروند درجه دو نیز محسوب نمی شدید. اصل بر تحقیر شما بود. آن روزها هیچ جایگاهی نداشتید! این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که برای شما: امنیت، عزت، رفاه فراوان، کرسی تدریس و آزادی کامل آورد. چرا در این نظام مقدس، نمک می خورید و نمکدان می شکنید؟ 2️⃣ شما و امثال شما به برکت خون امام حسین علیه السلام و مجاهدت¬های نه فرزند ایشان، مسلمان هستید! اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود، شما بر دین معاویه و فرزند خبیثش، یزید بودید. معاویه¬ای که در کتب تاریخی، منسوب به چهار نفر، و یزیدی که، «مأبون فی دُبره» بوده است. 3️⃣ مولوی جان! چرا هر ساله در ایام فاطمیه، شما سخنگوی عفریته های ناصبی می¬شوید؟ چه هدفی از توهین به ائمه علیهم¬السلام دارید؟ اهل بصیرت می دانند که تحرکات رسانه¬ای شما، به جهت تحریک احساسات و از بردن فضای آرام گفتگو میان شیعیان و اهل سنت است تا فضا را غبارآلوده کرده و حق را بپوشانید! اما بدانید که صدای گریه های صدیقه طاهره سلام الله¬علیها هنوز از بیت الاحزان بلند است. گریه هایی که تا روز قیامت چراغ هدایت همه حق جویان است. بی شک، امثال تو و دیگر ابلیس¬های شجره خبیثه، نمی¬توانند این نور الهی را خاموش کنند. مشکل اصلی شما، غضب فاطمه زهرا سلام الله علیها است. غضبی که صد¬ها سال است آتش بر خرمن مذهب جعلی و پوشالی شما انداخته است. 4️⃣ آقای گرگیج! نکند شما خیال می کنید اگر در نسب اهل بیت علیهم السلام طعن نمودید، مشروعیت حکومت شیخین _که از بلوای سقیفه آغاز شد_ دیگر زیر سوال نمی رود؟ زهی خیال باطل! بغض فاطمه سلام الله علیها و پهلوی شکسته او، بزرگ ترین سند بر« كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا» بودن ابوبکر و عمراست. این ننگ تا روز قیامت از دامن آنها پاک نخواهد شد. 5️⃣ آقای مولوی! تو بدون هیچ استدلال و سند، در نسب ائمه علیهم السلام طعن نمودی! اما بدان آنها به اراده الهی و به حکم قرآن:« إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرا»(احزاب/33) از تمام پلیدی ها منزه بوده و دارای طهارت مطلقه هستند. آری! دریا با پوز سگی نجس نمی شود. 6️⃣ جناب گرگیج! با تو از «جریمة اللواط» میان فقها، امرا، تجارِ مذهب شما سخن نمی گویم! از اینکه امام شما که چند سال در شکم مادرش بود، بحثی نمی کنم! کاری با زنازادگان اموی و مروانی ندارم بلکه از تو می خواهم به صحیح ترین روایت¬های کتاب هایتان نگاهی بکنید! امام ابویعلی در مسندش روایت می کند: 🔹«حدثنا زهير حدثنا جرير عن الأعمش عن أبي سفيان : عن أنس قال : خرج رسول الله صلى الله عليه و سلم وهو غضبان فخطب الناس فقال : ( لا تسألوني عن شيء اليوم إلا أخبرتكم به ) ونحن نرى أن جبريل معه فقام إليه رجل فقال : يارسول الله إنا كنا حديثي عهد بجاهلية من أبي ؟ قال : ( أبوك حذافة ) لأبيه الذي كان يدعى فسأله عن أشياء فقام إليه عمر بن الخطاب قال : يارسول الله إنا كنا حديثي عهد بجاهلية فلا تبدي علينا سوآتنا قال : أتفضحنا بسرائرنا ؟ فاعف عنا عفا الله عنك...» 🔸انس روایت می کند: روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله با غضب خارج شد و خطبه بر مردم خواند و گفت: امروز از هر چه سوال کنید، من به شما خبر می دهم. انس گوید: ما جبرئیل را می دیدیم که همراه پیامبر صلی الله علیه و آله است. در این میان مردی برخواست و گفت: یا رسول الله ما هنوز به زمان جاهلیت نزدیک هستیم[جاهلیتی که زنا و لواط و ... فراوان در میان آنها بود] پدر من کیست؟ آن حضرت فرمود: پدر تو حذافه فرزند پدرش است که معروف است. آن مرد از امور دیگری نیز سوال کرد. در این هنگام عمر بن خطاب برخواست و گفت: ای رسول خدا صلی الله علیه و آله همانا ما نزدیک به دوران جاهلیت هستیم. زشتی های[کنایه از انحرافات اخلاقی مرتبط با امور جنسی] ما را بر ما آشکار نکن! آیا می خواهی ما را با فاش ساختن اسرار مخفی ما، مفتضح کنی؟ از ما گذشت کن خدا از تو گذشت کند! ❇️ قال حسين سليم أسد : إسناده صحيح على شرط مسلم 📚 أبو يعلى الموصلي التميمي، أحمد بن علي بن المثنى، مسند أبي يعلى، ج6، ص 360، ح: 3689، دار المأمون للتراث – دمشق، الطبعة الأولى ، 1404 – 1984، تحقيق: حسين سليم أسد، عدد الأجزاء : 13 ⏺ مولوی گرگیج! تو استاد حوزه های علمیه اهل سنت هستی! بگو: این چه رازی بود که خلیفه دوم شما، این همه از فاش شدن آن واهمه داشت و از مفتضح شدنش، بیمناک بود❗️ ✍️ ابومحمد خمسلویی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u