eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
630 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✧❁﷽❁✧ نقد صریح مولوی عبدالحمید ✍️ مولوی عبدالحمید در جدیدترین اظهار نظر مدعی شده است که آنقدر اعتقاد به آزادی دارد که می تواند با آزادی های مطرح شده در حقوق بشر نیز رقابت کند! این در حالی است که در فقه مولوی عبدالحمید: ⏺ اگر کسی مست باشد و هیچ اراده ای نداشته باشد و در این حال همسرش را طلاق دهد، طلاق صحیح است.😐 ⏺ اگر کسی از روی شوخی، غفلت یا فراموشی همسرش را طلاق دهد، طلاق صحیح است.😂 ⏺ اگر کسی مثلا خواست بگوید: «سبحان الله»، ولی از روی غلط و اشتباه به همسرش گفت: «تو را طلاق دادم» همسرش مطلقه است.😳 ✍️ عجب ترین فتوای احناف اینجاست: ⏺ اگر کسی از روی اجبار و اکراه _ مثلا تهدید به کشتن او _ همسرش را طلاق دهد، طلاق واقع می شود. 🤯 📚 رک: تصویر فوق، رد المحتار، ج 10 صص: 459 الی 485 ✍️ آقای عبدالحمید! به جای پرت و پلا گفتن و ادعای پوچ آزادی نمودن، شجاعت به خرج بدهید و بگویید امام اعظم ابوحنیفه اشتباه کرده! کدام انسان با شعوری این فتواهای ضد آزادی و ضد وجدان را قبول می کند؟ ❇️ گفتم که الف، گفت دگر، گفتم هیچ ❇️ در خانه اگر کس است، یک حرف بس است ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام 🔹در زمانه ما، بی عفتی، انحرافات اخلاقی و جنسی، یکی از بزرگ ترین معضلات جوامع انسانی است. در سیره اهل بیت علیهم السلام، علل متعددی برای این خطر بزرگ، مطرح شده است. شیخ صدوق در روایتی از امام کاظم علیه السلام به یکی از این عوامل اشاره می کند: 🔹«و بسند حسن كالصحيح، منقولست از حسن بن جهم، كه داخل شد بر حضرت صلوات اللَّه عليه و آن حضرت محاسن مبارك را خضاب به سياهى فرموده بودند پس حضرت فرمودند: 🔸در خضاب اجر عظيم هست! «... الْخِضَابُ‏ وَ التَّهْيِئَةُ مِمَّا يَزِيدُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي عِفَّةِ النِّسَاءِ...» و خضاب كردن و خود را نيكو داشتن[آراستگی] از جمله چيزهائى است كه حق سبحانه و تعالى، به آن زياده مى‏ كند عفت و صلاح زنان را! و بتحقيق كه بسيارى از زنان ترك صلاح و عفت نمودند از جهت آن كه شوهرهاى‏ ايشان ترك زينت نمودند...» 📚 من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص: 123 و لوامع صاحبقرانى مشهور به شرح فقيه، ج‏2، ص: 59 🔸«تهیئة» به معنی آراستگی است. به قرینه تناسب حکم و موضوع، آن آراستگی را می گویند که یک مرد خود را به گونه ای آماده کند که همسر او، میل و رغبت برای هم نشینی، هم کلامی، هم دردی و نزدیکی با او را پیدا کند. ✅ این مفهوم فقط در شیک پوشی و آرایش موی سر و نظافت خلاصه نمی شود. بلکه رفع تمام موانع مخل به ارتباط مطلوب با همسر را شامل می شود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام 1️⃣ یکی از بزرگ ترین چالش های زنان در جوامع کنونی، مزاحمت ها و تجاوز های مردان شهوتران بر علیه آنها است. 2️⃣ این امر باعث صدمات جدی به کانون خانواده شده است. آمار ها، حکایت از رشد بی سابقه بیماری های عاطفی، افسردگی و اختلالات فکری دارد. 3️⃣ در سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام، زن حق فعالیت های اجتماعی در بیرون از خانه را دارد؛ ولی این فعالیت ها، باید به همراه ایمن سازی هایی باشد که چشم طمع مردان شهوت ران باعث آسیب زدن به جسم و روح ریحانه هستی _یعنی زنان_ نشود. بدین خاطر است که امام صادق علیه السلام می فرماید: 🔸لا يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ أَنْ‏ تُجَمِّرَ ثَوْبَهَا إِذَا خَرَجَتْ مِنْ بَيْتِهَا 🔹شایسته نیست که زن در حالی که لباسش را عطرآگین نموده است، از خانه خارج شود! 📚 الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏5 ؛ ص519 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 🔹متن شبهه مخالفان اهل بیت علیهم السلام: 🔸در ماجرای هجرت رسول خدا صلی‌الله علیه و آله از مکه به مدینه، آن حضرت ابوبکر را با خود برد و به حضرت علی علیه‌السلام دستور داد که در جایش بخوابد تا مبادا مشرکین مدینه از نقشه هجرت او مطلع شوند! این در حالی است که خطر شهادت و مرگ قطعی حضرت علی علیه‌السلام را تهدید می کرد. 👈این بدان معنی است که حفظ جان ابوبکر برای او از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و فضیلت همراهی او از فضیلت فداکاری حضرت علی علیه‌السلام بالاتر است. 🔹پاسخ: ✳️ پاسخ شبهه شامل پاسخ نقضی، پاسخ حلی سید مرتضی علم الهدی و ابن شهر آشوب مازندرانی و پاسخ بر اساس آیه مباهله است ... . ✍️ ادامه پاسخ ما را در سایت ولیعصر علیه السلام مطالعه کنید: https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=15351 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ معراج برای فاطمه (س) 1️⃣ قرآن معراج رسول خدا (ص) را تسبیح توحیدی وصف کرده است: «سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ ...» 2️⃣ معراج اوج تقرب رسول خدا (ص) در محضر الهی است. جایی که از «جنة المأوی» و «سدرة المنتهی» بالاتر رفت و به «ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى. فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى» رسید.‏ 3️⃣ در بالاترین منزلگاه های صعود و قرب الهی بود که مقدمات سفر زمینی فاطمه زهرا (س) آماده شد: ♦️ «... أتاني جبريل عليه الصلاة و السلام بسفرجلة من الجنة فأكلتها ليلة أسري بي فعلقت خديجة بفاطمة فكنت إذا اشتقت إلى رائحة الجنة شممت رقبة فاطمة» 🔸 «در شب معراج جبرئیل(ع) میوه ای بهشتی (سیب یا بِه) برایم آورد و آن را میل کردم که با آن میوه، وجود زمینی فاطمه (س) در وجود خدیجه (س) شکل گرفت. هر گاه مشتاق بهشت می شوم وجود فاطمه را استشمام می کنم»(رک: تصویر بالا) 4️⃣ این حدیث شریف با یازده سند در منابع اهل سنت نقل شده است. هر عالمی که اندک اطلاعی از علم رجال داشته باشد در صحت و صدور و قطعی بودن آن تردید نمی کند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ فاطمه سلام الله علیها هدف از معراج رسول خدا صلی الله علیه و آله ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ اولیات از فضائل امیرالمومنین علیه السلام # ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ابر جاسوس یهودی 1️⃣ ابوهریره یهودی بود. بعد از فتح خیبر مسلمان شد و کمتر از سه سال، به صورت پاره وقت، پیامبر ص را درک کرد. مجموع روایت های او در منابع حدیثی اهل سنت 5374 حدیث است. 2️⃣ البته باید گفت که این حجم از روایت تنها از یک کاسه روایت او است. کاسه دیگر را از ترس کشته شدن افشاء نکرد: ♦️« ... عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ قَالَ حَفِظْتُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وِعَاءَيْنِ ، فَأَمَّا أَحَدُهُمَا فَبَثَثْتُهُ ، وَأَمَّا الآخَرُ فَلَوْ بَثَثْتُهُ قُطِعَ هَذَا الْبُلْعُومُ ...» ♦️ ابوهریره گفت: از رسول خدا ص دو کاسه حفظ نمودم. اما یکی را نشر دادم ولی اگر دیگری را نشر دهم گلوی من بریده خواهد شد! 📚 صحيح البخاري، ج1، ص: 56، ح: 120 3️⃣ در مقابل، حضرت علی علیه السلام که بیش از 33 سال _ آن هم مستمر و در همه احوالات چه جنگ چه خانواده چه عبادت و ... _ با رسول خدا ص بود، فقط 29 روایت در صحیح بخاری دارد. ⏹ ابوهریره در کمتر از هزار روز درک پیامبر ص 👈1045 حدیث از 7563 روایت صحیح بخاری. ⏹ حضرت علی بیش از یازده هزار و ششصد هشتاد روز 👈29 روایت از 7563 روایت صحیح بخاری. ⏹ ابوهریره نسبت به حضرت علی علیه السلام یازده برابر کمتر با پیامبر ص بود. ولی بیش از 36 برابر او روایت دارد! با این حساب او 396 برابر از حضرت امیر ع روایت نقل کرده است. بعلاوه اگر ابوهریره موفق به نشر کاسه دوم حدیثش می شد این نسبت بیش از 792 برابر می شد. ⏹ این آمار در قیاس صحابه دیگر مثل ابوذر و عمار و جابر، با کمی تفاوت مشابه است. 🔴 این تفاوت بزرگ در آمار روایت های حضرت علی علیه السلام و ابوهریره با سابقه یهودی و طرفدار بنی امیه شک بر انگیز نیست؟ آیا روایات او می تواند نشانگر سنت صحیح پیامبر ص باشد؟ کاسه دوم و کاسه های دیگر را چرا کتمان کرد؟ چه کسی گلوی او را می برید؟ ◀️ ابوهریره به دلیل مخالفت با نصب ولایت امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر راه دشمنی با آن حضرت را پیش گرفت! او علنا با سیاست لعن و نفرین اموی ضد حضرت علی علیه السلام همراهی کرد! 📚 مصنف ابن أبي شيبة، ج6، ص: 369 و شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج‏4 ؛ ص67 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ⏺ عنوان شبهه: «کودک همسری» در اسلام ⏺ طراح شبهه: بهائیت و جریان های متاثر از حقوق بشر غربی، که توسط برخی سلبریتی های ورزشی _ آقای ظریف بازیکن سابق تیم ملی والیبال_ دامن زده شده است. ⏺ متن شبهه: آیا اسلام کودک همسری را جایز می داند؟ آیا ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها مصداق کودک همسری نیست؟ ✍️ پاسخ: کودک همسری یکی از مفاهیم جدید حقوق بشری در زمان ما است. برای روشن شدن دیدگاه اسلام درباره این موضوع، باید مفهوم آن را موشکافی کرد: 1️⃣ اگر مراد از کودک همسری ازدواج اجباری کودک نابالغ باشد، این قطعا در نظر فقهای اسلام غیر جایز و ممنوع است. این ممنوعیت فقط برای نابالغین نیست؛بلکه حتی زن و مردی که به سن بلوغ و رشد اجتماعی هم رسیده باشند، ازدواج اجباری آنها باطل است. 2️⃣ اگر مراد از کودک همسری ازدواج کودک بدون در نظر گرفتن مصالح او توسط سرپرست باشد، این ازدواج نیز در نظر اسلام ممنوع است. بر اساس ضوابط فقه اسلامی، حاکم شرع به جهت رعایت مصالح کودک، حتی در صورتی که پدر و مادر کودک نیز راضی بدان باشند، باید مانع از چنین ازدواجی گردد. 3️⃣ اگر مراد از کودک همسری صرف ازدواج دختران در سنین زیر رشد باشد، باید گفت: 🔸اگر دختر از نظر جسمی، روحی و اجتماعی قابلیت ازدواج داشته باشد، این ازدواج هیچ اشکالی از نظر شرعی و عقلایی ندارد. بلکه این ازدواج به نوعی تضمین حق آزادی و حقوق جنسی زوجین است. 🔻با وجود بلوغ جنسی زودرس _به دلیل تغییر در سبک زندگی اسلامی و تغذیه و ..._ در زمان ما، اعمال محدودیت در برآوردن شدن نیازهای جنسی به شیوه مناسب، باعث فسادهای زیادی در جامعه می شود. 🔻غربیها به جای اجازه دادن به ازدواج فضا را برای توسعه فحشا باز میکنند لذا غالب دختران غربی در سن 10-11 سالگی «لااقل» یکبار نزدیکی را تجربه کرده اند. مستندهای انقلاب جنسی در مصاحبه هایی که از دختران غربی گرفته شده، این امر را واضح کرده و مستندات در این باره در خود غرب کم نیست. 🔻در فرهنگ غربی، خیلی مادرها صبح در لیوان نوشیدنی صبحانه دخترانشان قرصهای ضدبارداری حل می کنند. در آن فرهنگ زنا دیگر تقریبا قبحی ندارد و روابط آزاد درصورتی که تجاوز نباشد کاملا امری عادی و متعارف است. در این فضا بجای تاکید بر خویشتنداری و تعهد در چارچوب خانواده، روابط خارج از چارچوب خانواده تجویز می شود. در آن نظام فرهنگی با توجه به این قضیه، تحریک و ارضا تقریبا در یک سطح پیش می رود. 🔻اما در کشور ما با توسعه ابزارهای ارتباطی غربی، فرهنگ غربی هم در حال بسط هست و تحریک هم حداکثری است اما عرف جامعه هنوز گرایش به تعهد دارد. لذا وقتی که کشش حداکثری بین دو جنس در حال توسعه است و مدل غربی هم قابل تجویز نیست، نبستن راه ازدواج و ساماندهی شهوت با نظارت والدین، اتفاقا یک پیشنهاد بسیار معقول تمدنی است و مخالفت با ازدواج دختری که به حدی از فهم و رشد رسیده اتفاقا عین اجحاف به این دختر هست چرا که تحریک ها حداکثری شده و راه ارضایی هم تجویز نشده؛ لذا شخص بطور طبیعی بسمت ارضا از راههای غیر متعهدانه و غیر عفیفانه می رود. 🔸در غیر این صورت، اگر عقد کودک به هر دلیلی مناسب شرایط روحی، جسمی و اجتماعی کودک نباشد، فقهای شیعه این ازدواج را حرام می دانند. آیه الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته در این باره می نویسد: 🔹« بل قد يحرم إذا كان سبباً لفساد أمرها في المستقبل؛ و الأحوط الترك في مثل هذه الأعصار، لا لتبدّل الحكم بل لتبدّل موضوعه، لأنّه فيه المفسدة غالباً، فلا يجوز للوليّ الإقدام عليه...» 🔻« ... بلکه این ازدواج اگر باعث فساد امر زوجه [کودک نابالغ] در آینده شود، حرام است. در زمان ما احوط ترک این نوع از ازدواج است. این حرمت ازدواج به دلیل تغییر حکم نیست بلکه به دلیل تبدل و تغییر موضوع حکم است. زیرا در این نوع از ازدواج ها، غالبا مفسده وجود دارد لذا ولی و سرپرست کودک نمی تواند اقدام به چنین ازواجی برای فرزند خود کند ...» 📚 العروة الوثقى مع التعليقات، ج‌2، ص: 756‌ 📢تبصره: ازدواج صدیقه طاهره سلام الله علیها با امیرالمومنین علیه السلام با برکت ترین ازدواج، در تمام عالم هستی است. بین این دو حجت الهی، هیچ درگیری و ظلمی نبوده است. صدیقه طاهره سلام الله علیها، هر روز، بارها مثل خورشید به خانواده و همسرش محبت می کرد. ثمره این ازواج را می توان در تشکیل خانواده ای دانست که باعث احیای حقیقت اسلام شد و تمام ارزش های اخلاقی انسان را به تجلی و ظهور رسانید. ⚠️تذکر: برخورد های پلیسی با شبهات فرهنگی در عرضه اجتماعی، صحیح نیست و نتیجه عکس می دهد. باید طراح شبهه را دعوت به گفتگو نمود و حقایق دقیق دینی را برای او توضیح داد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام 🔷سوال شما از امام رضا علیه السلام: ✍️ آیا نگاه کردن به یک تار موی دختران و زنان نامحرم جایز است؟ ♦️پاسخ: شیخ صدوق از امام رضا علیه السلام روایت می کند: 🔹«... حُرِّمَ‏ النَّظَرُ إِلَى شُعُورِ النِّسَاءِ الْمَحْجُوبَاتِ بِالْأَزْوَاجِ وَ إِلَى غَيْرِهِنَّ مِنَ النِّسَاءِ لِمَا فِيهِ مِنْ تَهْيِيجِ الرِّجَالِ وَ مَا يَدْعُو التَّهْيِيجُ إِلَيْهِ مِنَ الْفَسَادِ وَ الدُّخُولِ فِيمَا لَا يَحِلُّ وَ لَا يَجْمُلُ‏ وَ كَذَلِكَ مَا أَشْبَهَ الشُّعُور» 🔸« نگاه کردن به موهای زنانی که دارای همسر هستند و نیز زنانی که همسر ندارند، حرام است. زیرا این نگاه باعث تهییج میل جنسی مردان می شود و این تحریک جنسی، باعث فساد و افتادن به ورطه هایی می شود که حلال و شایسته یک انسان نیست. همچنین نگاه کردن به چیزهای شبیه موهای زن [مثل کلاه گیس] همین حکم را دارد» 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج‏2 ؛ ص97 ✅ برادر و خواهر گرامی! زندگی خود را با دستورات چه کسی تنظیم می کنی؟ امام رضا علیه السلام یا عفریته های اینستاگرامی و ... ؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u