eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
674 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ سند اول از صحیح بخاری: 🔸 ابوبکر، ارث فاطمه(س) را به او نداد. بدین خاطر فاطمه(س) بر او خشم گرفت و با او قطع ارتباط نمود و صحبت نکرد تا آنکه به شهادت رسید. فاطمه(س) بعد از رسول خدا(ص) شش ماه زندگی کرد و زمانی که به شهادت رسید، حضرت علی(ع) او را شبانه به خاک سپرد و به ابوبکر خبر نداد و خود بر او نماز خواند. 2️⃣ سند دوم از سیر اعلام النبلاء ذهبی: ♦️ «... عن الشعبي، قال: جاء أبو بكر إلى فاطمة حين مرضت، فاستأذن. فأذنت له. فاعتذر إليها...» 🔸 شعبی می گوید: ابوبکر در بیماری فاطمه(س) به سوی او رفت و از او اجازه ملاقات خواست. فاطمه (س) اجازه داد. ابوبکر از او نمود... . ♦️ «... عن الشعبي، قال: لما مرضت فاطمة، أتى أبو بكر فاستأذن، فقال علي: يا فاطمة، هذا أبو بكر يستأذن عليك. فقالت: أتحب أن آذن له. قال: نعم. قال: فأذنت له. فدخل عليها يترضاها...» 🔸 شعبی می گوید: زمانی که فاطمه(س) بیمار شد، ابوبکر اجازه ملاقات گرفت. علی (ع) گفت: ای فاطمه این ابوبکر است که اجازه ملاقات می خواهد آیا دوست داری اجازه بدهم؟ فاطمه(س) فرمود: آری. ابوبکر اجازه ملاقات گرفت بر فاطمه(س) وارد شد تا رضایت او را جلب کند. (رک: تصاویر اسناد) ✅ ابوبکر چه خطایی کرده بود که سعی بسیار در از حضرت زهرا(س) داشت؟ مگر خشم فاطمه زهرا(س) چه ضرری برای دنیا و آخرت ابوبکر وارد می نمود؟ چرا پاره تن پیامبر(ص)_ بر اساس روایت قطعی صحیح بخاری و مسلم_ تا زمان وفاتش، از ابوبکر خشمگین بود و از او راضی نشد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از شروط اعتبار راویان حدیث، صداقت و دقت در نقل احادیث است. یک راوی نباید بدون دلیل، سند و الفاظ حدیث را تغییر دهد. 2️⃣ نقل به معنای روایت دارای حدود مشخصی است. علمای رجال نقل به معنا را در موارد ضروری _همانند تغییر معنی کلمه خاص با گذشت زمان_ جایز می دانند. 3️⃣ عادت همیشگی و غالبی «بخاری» آن بوده که یک حدیث را _هر چند منبع و سند واحدی داشته باشند _ در دو جا مثل هم نقل نمی کند بلکه در الفاظ و اسناد آن دست می برد. 4️⃣ «ابن حجر» در این باره می گوید: ♦️ «... وهنا وهو من نوادر ما وقع له فإنه لا يكاد يخرج الحديث في مكانين فضلا عن ثلاثة بسياق واحد بل يتصرف في المتن بالاختصار والاقتصار وبالتمام وفي السند بالوصل والتعليق من جميع أوجهه وفي الرواة بسياقه عن راو غير الآخر ...» 🔸 «... این موراد از موارد بسیار نادری است که اتفاق افتاده است و در سند و متن حدیث تصرفی نشده است. زیرا بخاری هیچ گاه یک حدیث مشخص را در دو موضع کتابش _چه برسد به سه موضع_ همانند هم ذکر نمی کند بلکه در متن حدیث دستبردهایی همانند اختصار و اقتصار (تقطیع) و اتمام ( همه حدیث غیر از چند کلمه) می برد. بخاری در سند احادیث نیز دست می برد و آن را موصولا و یا معلقا _ با همه انواع آن_ ذکر می کند. بخاری در اسم راویان نیز دست می برد و یک روایت مشخص را با سند های متفاوت و غیر از قبلی ذکر می کند....» ✅ آیا کتابی که در اکثر اسناد و الفاظ روایات آن دستبرد صورت گرفته است، می تواند صحیح ترین کتاب بعد از قرآن تلقی شود؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «ابوحنیفه» امام اعظم صدها ملیون مسلمان اهل سنت است. او دارای عقاید خطرناکی در توحید است. ابن حبان بستی و خطیب بغدادی روایتی نقل می کنند که: ♦️ «... سمعنا أبا حنيفة يقول: لو أن رجلا عبد هذا تقربا بذلك إلى الله جل وعلا لم أر بذلك بأسا.» 🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این را متقربا الی الله عبادت کند، از نظر من اشکالی ندارد.(رک: تصویر فوق) این عبارت با اندکی تفاوت در تاریخ بغداد آمده است: ♦️ «... لو أن رجلاً عبد هذه النعل يتقرب بها إلى الله لم أر بذلك بأسًا. فقال سَعِيد : هذا الكفر صراحًا. » 🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این کفش (که صحیح همان بغل یعنی قاطر است و به نعل تصحیف شده است) را متقربا الی الله پرستش کند، من هیچ اشکالی در این نمی بینم. سعید بن عبدالعزیز گفت: این کفر آشکار است. 📚 تاريخ بغداد - (13 / 375) ✅ در خانه اگر کس است یک حرف بس است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از سیاست های اصلی دستگاه تبلیغاتی و دروغ پراکنی بنی امیه، جعل روایاتی بود که علاوه بر شخصیت معنوی، جلوه نورانی و زیبایی جسمانی امیرالمومنین (ع) را مورد خدشه قرار بدهد. 2️⃣ این تبلیغات هدفدار، عیوب جسمانی را که در خلفای غاصب وجود داشت به امیرالمومنین (ع) نسبت می داد. علامه سید جعفر مرتضی عاملی بحث زیبایی در این زمینه ارائه کرده است: 📚 الصحيح من سيرة الإمام علي عليه السلام (المرتضى من سيرة المرتضى)، ج‏1، ص: 233 3️⃣ علاوه بر شراب خواری و رباخواری، نیز از دیگر اوصاف معاویه بوده است. «شعبی» می گوید: «... أوَّل مَن خطَبَ جالسًا مُعاويَة حينَ كبر وكثُر شحمه و عظُم بطنُه» 🔸 اولین کسی که (از روی بدعت حرام) در نماز جمعه نشسته خطبه خواند، معاویه بود. این در زمانی بود که سن او بالا رفت و چربی های شکمش بسیار شد و شکمش بسیار بزرگ شد. (و توان ایستادن نداشت). (رک: تصویر بالا) 4️⃣ علت این شکم بسیار بزرگ آن بود که رسول خدا (ص) او را نفرین کرد و گفت: «...لاَ أشْبِعَ الله بَطْنَه..» یعنی: خداوند شکمش را سیر نگرداند. ✅ تصور کنید کسی دنیا و آخرت خویش را به دست فردی شراب خوار،بدعت گذار، رباخوار، نفرین شده و دارای شکم بسیار بزرگ قرار دهد... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ وهابیت پلید در راستای دشمنی با اهل بیت (ع) هر گونه تبرک به آثار اولیای الهی را بدعت و شرک می داند. 📚 فتاوى مهمة، بن باز؛ ج 1 ص : 88 و نور على الدرب، بن باز ج؛1 ص : 74 و مجموعة الرسائل والمسائل لابن تيمية ج 5ص: 98 2️⃣ بر اساس این تفکر شیطانی، آنها تبرک مسلمین به قبور و بارگاه اولیای الهی همانند تربت امام حسین (ع) را بدعت بزرگ تلقی کرده که عاقبت آن هدر رفتن خون تبرک کننده است. 3️⃣ این در حالی است که یکی از اصلی ترین تئورسین های فکری آنها یعنی «بربهاری» مقداری از پشکل شتر عایشه را در ظرف شیشه ای مخصوص عطر، نگهداری می کرد. روزی آن را به مغازه ای برد و گفت: ♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...» 🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم( رک: تصویر سند از نرم افزار) 4️⃣ در جنگ جمل سپاهیان عایشه اطراف شتر او حلقه زده بودند. و عده ای از آنان: ♦️ «... يأخذون بعر الجمل فيفتّونه ويشمّونه، ويقولون: بعر جمل أمّنا ريحه ريح المسك...» 🔸 سرگین شتر عایشه را می گرفتند و دلداده و مجنون آن مدفوع شتر می شدند و آن را بو می‌کردند و می‌گفتند: مدفوع شتر مادر ما، بوی مشک و عنبر می‌دهد! ✅ انتخاب با شما! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...» 🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از اهداف اساسی دین اسلام جهاد و قتال برای گسترش احکام الهی است. اسلام مثل جنگیز و هیتلر و ... نیست تا با هدف کسب قدرت و حکومت بر مردم دست به کشتار ریختن خون مردم بزند. 2️⃣ با انحراف اساسی که در برنامه اسلام در سقیفه اتفاق افتاد، بنی امیه قدرت سیاسی و اقتصادی بسیاری به دست آوردند. معاویه به بهانه قصاص قاتلین عثمان، بر علیه حکومت شرعی و قانونی امیرالمومنین (ع) بغی و طغیانگری کرد و هزاران نفر از مسلمانان را به کشتن داد. 3️⃣ او زمانی که به حکومت رسید به منبر رفت و گفت: ♦️ «... ما قَاتلْتکم لِتُصَلُّوا ولا لِتَصُومُوا ولا لِتَحُجُّوا وَلا لِتُزَكُّوا ، وقد أَعرِفُ أنَّكم تفعَلونَ ذلك ، وَلكن إنَّما قاتَلتُكم لأَتَأَمَّر عليكُم ، فقَد أَعْطاني اللَّهُ ذلك وأَنتم كارِهون.» 🔸 من برای اینکه شما نماز بخوانید و روزه بگیرید و حج بروید و یا برای تزکیه (رشد و تعالی) شما جنگ نکردم. زیرا می دانم که شما نماز و روزه و ... را انجام می دهید. من فقط با هدف رسیدن به امارت و ریاست بر شما کشتار به راه انداختم. این ریاست را خداوند به من داد در حالی که شما از آن کراهت دارید. ✅ حکم کسی که بر علیه خلیفه مشروع طغیان کرده چیست؟ معاویه چه تفاوتی با چنگیز و هیتلر و ... دارد؟ آیا این اعتراف او پرده از حیله های او در جهت قصاص قاتلین عثمان بر نمی دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u