eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
672 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ #ضد_خدا 🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخ
✧❁﷽❁✧ ⏹ پاسخ های برخی از دوستان به سوال مطرح شده در پست : 1️⃣ سلام علیکم و رحمه‌الله. بطور خلاصه بخواهم بگم، اینست که حضرت امیرالمومنین علیه السلام انسان کامل هستند و انسان کامل مظهر اسم جامع الله است و انسان کامل همان مظهر و عين ثابت اسم جامع الله است،و از جهتي عين و متحد با اين اسم بوده و همة کمالات او را داراست و نقش الوهيت و تدبير نسبت به مادون دارد(البته صحبت بنده در باب الله وصفي است نه الله ذاتي که احدي بدان دسترسي ندارد.) چون انسان کامل به فناء فی الله دست یافته و فانی در ذات الله شده است. و مظهر اتم حضرت احدیت گشته است، و الله در او تجلی کرده است،برای همین سب و لعن آن، سب لعن پروردگار عالمیان می‌باشد. نگاه حقیر یک نگاه عرفــانی به مطلب و مسئله بود. کاربر: @Alabdmolaee 2️⃣ سلام طبق حدیث مذکور: ⬅️ سب امیرالمؤمنین علیه السلام،سب پیامبر صلی الله علیه و آله است. ⬅️ سب پیامبر ص،سب خداست. ⬅️ سب خداوند متعال(آگاهانه و عامدانه)،موجب کفر و ارتداد است. 🔹پس سب آگاهانه و عامدانه امیر المؤمنین ع نیز مانند سب حضرت رسول ، موجب کفر و ارتداد می گردد. کاربر: الم یعلم بان الله یری 3️⃣ معمولا در بین پیروان انبیا تبعیت از امر نبی یک مسئله و معضل بوده ، در مورد پیامبر خاتم هم همین مسئله شایع بوده ، لذا بعد از امر اطاعت الله به اطاعت از رسول در آیات شریفه امر شده ایم، درباره اطاعت از اولی الامر هم همین مسئله موجود بوده و یک نظام رتبی در این مسئله مشهود است.یعنی در سلسله مراتب تبعیت و حب ، حب به وصی و تبعیت از او مظهر حب و تبعیت از مراتب بالاتر است. از طرف دیگر در سلسله مراتب بغض هم ، بغض و سب به وصی حاکی از حقیقت بغض مستور نسبت به نبی و خداوند متعال است. اگرچه که در ظاهر فریاد محبت سر داده شود. کاربر: استاد یوسفعلی تبار 4️⃣ در واقع میشود باتوجه به آیه شریفه ان کنتم تحبون الله فاتبعونی و اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم این نکته رو متوجه شد ک لعن و دشمنی و سب خداوند در عالم خارج مصادیقی دارد من جمله آن مصادیق رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند و در ادامه ایشان امیر المومنین علیه السلام لذا سب ایشان مصداقی از مفهوم سب ولعن خداوند است و همان توالی ک در آنجا وجود دارد و مفاسدی ک به همراه دارد در سب و لعن پیامبر و جانشین ایشان هم هست کاربر: @taleb_elm 5️⃣ سلام علیکم میتوان اینطور برداشت کرد که: امیرالمومنین علیه السلام خلیفه الله است ودست به ایشان زدن دست رد زدن به خداست واگر کسی ولایت ایشان را نپذیرد والعیاذبالله ایشان را سب کند به انتخاب خداوند بی حرمتی کرده است کاربر: @Yaali313000 6️⃣ وقتی الحق مع علی و علی مع الحق باشد، اظهر من الشمس است که حق، قابلیت سب ندارد. کاربر: استاد رجب خانی ❇️ تشکر فراوان از دوستانی که در مباحثه شرکت کردند.
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ اختلاف در قرائت قرآن یکی از مهم ترین اختلافات در زمان عثمان بود. او با دیکتاتوری صحابه را مجبور نمود از قرائت «زید بن ثابت» تبعیت کنند. 2️⃣ عبدالله بن مسعود به این تصمیم اعتراض نمود و آن را خیانت به دین و قرآن معرفی کرد! او در اعتراض خود نکته بسیار حساسی را مطرح کرده است: 🔸«... أَخذتُ من فِي رسولِ اللَّه (ص) سبعينَ سورةً ، قال : وإِنَّ زيدَ بنَ ثابتٍ لهُ ذُؤَابَتَانِ في الْكُتَّاب» 🔹بن مسعود می گوید: من از دهان (مبارک) رسول الله (ص) هفتاد سوره را گرفتم(آموزش دیدم) در حالی که زید بن ثابت کودکی یهودی در مدارس یهودیان بود! 📚مسند ابن أبي شيبة،ج1، ص 597 🔴 «ذُؤَابَتَان» اشاره به مدل موهای دانش آموزان و علمای یهودی دارد که گیسوان خود را از اطراف آویزان می کنند. 3️⃣ أبیّ بن کعب نیز در اعتراض به عثمان می گوید: 🔸«... لقد قرأت القرآن وزيد هذا غلام ذو ذؤابتين يلعب بين صبيان اليهود في المكتب» 🔹من قرآن قرائت می کردم و این زید پسرکی یهودی بود که در مدارس یهودی با آنها بازی می کرد. 📚شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج 20، ص 26 ✅ انتخاب یک یهودی زاده از طرف عثمان و متعاقب آن، اعتراض و خیانت دانستن این انتخاب، با تاکید بر سابقه یهودی زید بن ثابت از سوی بزرگانی همانند عبدالله بن مسعود و أبیّ بن کعب، حقایقی فراوانی برای اندیشیدن دارد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ «وَكِيعُ بن الجَرَّاح» در نزد اهل سنت: الإمام، الحافظ، محدِّث عراق،و یکی از بزرگان و ستون های حدیث و فقاهت است. 2️⃣ او از روایان برجسته نزد صاحبان صحاح سته (بخاري - مسلم، أبو داود، الترمذي، النسائي،ابن ماجه) است که نزدیک دو هزار بار در اسناد آنها واقع شده است. 3️⃣ با همه این اوصاف، ذهبی در شرح حال او می نویسد: 🔸 «وقال أبو سعيد الاشج: كنت عند وكيع فجاءه رجل يدعوه إلى عرس، فقال: أثم نبيذ ؟ قال: لا، قال: لا نحضر عرسا ليس فيه نبيذ، قال: فإني آتيكم به فقام» 🔹 ابوسعید اشج می گوید: من نزد وکیع بودم مردی او را به عروسی دعوت کرد. وکیع گفت: آیا در عروسی نبیذ (شراب مست کننده) هم دارید؟ او پاسخ داد: خیر! وکیع گفت: در عروسی که شراب نباشد ما شرکت نمی کنیم! آن مرد گفت: من در عروسی شراب می آورم. وکیع از جا برخواست (تا به عروسی برود ⏺ به تصویر سند مراجعه کنید ✅ آیا به روایت های شخص شراب خوار می توان عمل کرد؟ کدام عاقلی سخن انسان بی اراده و مستِ لا یعقل را در امور دینی و اخروی می پذیرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ دامن آلوده و روی سیاه آورده ام گرچه آهی در بساطم نیست، آه آورده ام هر چه هستم، هر چه بودم، بر کسی مربوط نیست بر امام مهربان خود، پناه آورده ام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
حدیث از دیدگاه علمای : 1️⃣ أبو حامد الغزالي المتوفى 505 🖌وأجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم غدير خمّ باتّفاق الجميع. 📚سرّ العالمين و کشف ما فی الدارین: ج 1،ص 21،باب فی ترتیب الخلافه و المملکه ،بیروت ،تحقیق: محمد حسن اسماعیل 2️⃣الذهبي المتوفّى سنة 748 که بزرگترین عالم رجال اهل سنت می باشد و تمام تلاش خود را در تضعیف اسناد احادیث فضائل اهل بیت علیهم السلام کرده است : 🖌قال ابن كثير: قال شيخنا الحافظ أبو عبد اللّه الذهبي: الحديث متواتر، أتيّقن أنّ رسول اللّه قاله 📚البداية والنهاية ، ابوالفداء ابن کثیر دمشقی ،مکتبه المعارف ، بیروت ، ج5 ص 233 همچنین ذهبی در تذكرة الحفاظ در شرح حال ابوجعفر طبری به این مطلب اشاره می کند: 🖌 « ولما بلغه ان بن أبي داود تكلم في حديث غدير خم عمل كتاب الفضائل وتكلم على تصحيح الحديث قلت رأيت مجلدا من طرق الحديث لابن جرير فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق» 📚تذكرة الحفاظ، دارالکتب العلمیه، بیروت ، چاپ اول، ج2ص 713 3️⃣قال زين الدين المنّاوي المتوفى 1013 🖌قال حديث متواتر. 📚فيض القدير فی شرح جامع الصغیر : ج 6 ص 218،المکتبه التجاریه الکبری،مصر ، چاپ اول 4️⃣ ادیب و محدث و مفسر بزرگ اهل سنت سیوطی 🖌 ...و رجال أحمد ثقات بل قال المؤلف (جامع الصغير للسیوطی ): حديث متواتر 📚التيسير بشرح الجامع الصغير ، زين الدين المنّاوي، مکتبه الامام الشافعی ،الریاض ،چاپ سوم ، ج 2 ص 442 5️⃣قال الملا علي القاري المتوفى سنة 1014 🖌«والحاصل: أن هذا الحديث صحيح لا مرية فيه، بل بعض الحفاظ عده متواتراً، إذ في رواية أحمد أنه سمعه من النبي(ص) ثلاثون صحابياً، وشهدوا به لعلي لما نوزع أيام خلافته». 📚مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابیح دار الکتب العلمیه ، لبنان، بیروت ، ج11 ص248 6️⃣ قال اسماعیل بن محمد العجلوني المتوفى 1162 🖌 «فالحديث متواتر أو مشهور» 📚كشف الخفاء، موسسه الرسالهلإ تحقيق احمى القلاشلإ بيروت ، ج2 ص274 7️⃣قال الألباني المتوفی: 1420 🖌«وجملة القول أن حديث الترجمة حديث صحيح بشطريه، بل الأول متواتر عنه (صلى الله عليه وسلم)، كما يظهر لمن تتبع أسانيده وطرقه». 📚السلسلة الصحيحة، ج4 ص249 با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله 8️⃣قال الشيخ شعيب الأرنؤوط في تعليقه على مسند أحمد: 🖌«له شواهد كثيرة تبلغ حد التواتر». 📚مسند أحمد، ج1 ص330، تحقيق شعيب الأرنؤوط با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله ✅حدیث غدیر از احادیث متواتر و قطعی می باشد که 160 مرد صحابی و 7 زن صحابی و 100 تابعی آن را روایت کرده اند و قریب به 400 نفر از محدثان و مفسران و مورخان شیعه و اهل سنت آن را در کتاب های خود ضبط کرده اند. 📚شبهات غدیر، عصیری ،سید محتبی، طوبای محبت،چاپ پنجم، جلد 2 ص 155 ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 💢 سیاست بن‌سلمان؛ خالی‌شدن کعبه و شلوغی کلوپ‌های شبانه 🔻 وبسایت "سعودی لیکس" نوشت: 🔹 تصاویری که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر می‌کشد. 🔹 از سوی دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کلوپ‌های شبانه پر از مردان و زنان سعودی را در آستانه آغاز موسم حج منتشر کرده‌اند. 🔹 کلوپ‌های شبانه همچنان دایر بوده و شهروندان شکایات مختلفی را ارائه کرده و به عدم برخورد رسمی با دیسکوها و کلوپ‌های شبانه، اعتراض کرده‌اند. 🔹 موضوع تنها به نادیده گرفتن این شکایت‌ها خلاصه نمی‌شود و رژیم سعودی اقدام به بازداشت کسانی می‌کند که علیه این کلوپ‌های شبانه و مهمانی‌های پر سر و صدا شکایت می‌کنند. 👈 همه این تناقض‌ها و اقدامات نشان دهنده میزان تلاش بن سلمان برای از بین بردن هویت اسلامی مکه و مدینه است. ✅ آثار تفکر هنوز ادامه دارد. از یزید شرابخوار سگ باز که کعبه را به آتش کشید، تا بن سلمان ابومنشار ... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
20.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧ ◀️ قد نری فی الفیلم بأنّ «بن باز» _من کبار مفتی الوهابیة فی زماننا_ یدافع عن معاویة و یزید (لعنة الله علیهما) حینما قد اخرج ابن عساکر فی تاریخه بأنّ: ♦️ «... ولا الخليفة المداهن يعني معاوية ولا الخليفة المأبون يعني يزيد بن معاوية ...» 📚 تاريخ دمشق - (37 / 135) ✅ فمرحبا بأهل السنة!! اتخذوا المأبونین اولیاء... . ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
✧❁﷽❁✧ 1⃣ بر اساس روایات قطعی حضرت علی (ع) اولین کسی است که به پیامبر(ص) ایمان آورد. بعد از فتنه سقیفه، بازار احادیث جعلی و دروغ به نفع صحابه دیگر، با هدف تقابل با فضائل امیرالمومنین(ع)، رونق خاصی یافت. 2⃣ در برخی موارد جاعلان حدیث ناشیانه عمل نموده و اسباب زحمت علمای توجیه گر اهل سنت شده اند. برای مثال سعید بن مسیب از سعد بن ابی وقاص روایت می کند: 🔹 « مَا أَسْلَمَ أَحَدٌ إِلَّا فِي اليَوْمِ الَّذِي أَسْلَمْتُ فِيهِ، وَلَقَدْ مَكَثْتُ سَبْعَةَأَيَّامٍ، وَإِنِّي لَثُلُثُ الإِسْلاَمِ» 🔸 هیچ کس در روزی که من مسلمان شدم مسلمان نشد. من هفت روز مکث کردم و همانا من سومین مسلمان هستم! 📚 صحیح بخاری، فضائل الصحابه، باب مناقب سعد بن ابی وقاص، ح ۳۷۲۷ 3⃣ این ادعا در حالی است که بنا بر قطعیات تاریخی نزد اهل سنت، بعد از پیامبر (ص) اسلام حضرت خدیجه (س) و حضرت علی(ع) ابوبکر چهارمین مسلمان( یا اولین مسلمان از بزرگ سالان) است. با این حساب سعد بن وقاص باید پنجمین مسلمان باشد نه سومین. 4⃣ این دروغ بزرگ با در نظر گرفتن روایت عمار(رضوان الله علیه) بیشتر روشن می شود. او می گوید: 🔹«رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّه (ص) وَمَا مَعَهُ إِلَّا خَمْسَةُ أَعْبُدٍ وَامْرَأَتَانِ، وَأَبُو بَكْرٍ» 🔸 پیامبر (ص) را دیدم که هیچ مسلمانی غیر پنج عبد و دو زن و ابوبکر با او نبودند. 📚 صحیح بخاری، فضائل الصحابه، باب حدثنا الحمیدی، ح ۳۶۶۰ 5⃣ با این حساب سعد بن ابی وقاص باید دهمین مسلمان باشد نه سومین! ✅ در جرم شناسی جنائی قانون معروفی به نام است که می گوید: غیر ممکن است مجرم و دروغگو در صحنه جنایت، از جرم و سخن کذب خود نشانه ای بر جا نگذارد! پلیس زیرک باید دنبال آن نشانه ها و سرنخ ها باشد! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ◀️ پیروان مکتب سقیفه تمام تلاش خود را در جهت دشمنی با غدیر به کار بردند. مهم ترین علت این دشمنی، شیعه شدن مردم با شنیدن حدیث غدیر است. شیخ مفید مناظره ی عجیبی را بین ابوحنیفه و هیثم بن حبیب صیرفیّ نقل کرده است: ✍ هیثم بن حبیب صیرفیّ نقل می کند که روزی ابوحنیفه نزد ما آمد. سخن از امیرالمومنین (ع) و واقعه غدیر به میان آمد. ابوحنیفه گفت: 🔸 من به دوستان خود سفارش کرده ام که شما اعتراف به(صحت و وقوع) واقعه غدیر نکنید تا آنها(شیعیان) نتوانند برعلیه شما به آن استدلال کنند. ✍ هیثم از گفته ابوحنیفه به شدت ناراحت شد و گفت: 🔹چرا به وقوع و صحت آن اعتراف و اقرار نکنیم؟ آیا تو حدیث غدیر را قبول نداری؟ 🔸ابوحنیفه گفت: من حدیث غدیر را قبول دارم و به من روایت شده است. 🔹هیثم گفت: پس چرا بدان اعتراف و اقرار نمی کنی؟ در حالی که زید بن ارقم صحابه رسول الله (ص) روایت کرده است که حضرت علی (ع) در میدان کوفه صحابه ( بیش از ۳۰ صحابه) را قسم داد که به آن شهادت دهند(و آنها نیز شهادت دادند) 🔸ابوحنیفه گفت: آیا نشنیده ای که عده ای در حدیث غدیر جنجال کردند و به همین خاطر بود که علی (ع) برای صحت آن از صحابه شهادت گرفت؟ 🔹هیثم گفت: پس (تو می گویی) ما علی (ع) را تکذیب کنیم و سخن او را نپذیریم؟ 🔸ابوحنیفه گفت: ما نه علی(ع) را تکذیب می کنیم نه سخن او را رد می کنیم! اما تو می دانی که مردم به خاطر این حدیث در حق علی(ع) غلو می کنند(یعنی معتقد به خلافت بلافصل او می شوند) 🔸هیثم گفت: رسول خدا حدیث غدیر را گفته و خطبه آن را ایراد کرده ولی ما از اعتراف و اقرار بدان دوری می کنیم و به خاطر غلو کسی یا ایراد دیگری از اقرار به آن ترس داریم. 📚 امالی شیخ مفید، صص۲۶ و ۲۷ ❇️ چراغی را که ایزد برفروزد ❇️ کَسَش گر پف کند، ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u