eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
629 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ ابن حجر هیتمی یکی از دشمنان مکتب تشیع است. او کتاب صواعق المحرقة را در رد شیعه دوازده امامی نوشته است. 2️⃣ ابن حجر در دشمنی آشکار با اهل بیت رسول الله (ص) از قول غزالی می نویسد: 🔸 « ... قال الغزالي وغيره ويحرم على الواعظ وغيره رواية مقتل الحسين وحكاياته وما جرى بين الصحابة من التشاجر والتخاصم فإنه يهيج على بغض الصحابة والطعن فيهم وهم أعلام الدين تلقى الأئمة الدين عنهم رواية ونحن تلقيناه من الأئمة ...» 🔶 غزالی و دیگر علمای اهل سنت می گویند: بر وعاظ و دیگران روایت نمودن مقتل امام حسین (ع) و اختلافات صحابه و جنگ ها و درگیری های میان آنها(همانند جنگ جمل و صفین و ....)، حرام است. زیرا این امر باعث می شود مردم نسبت به بغض به صحابه تحریک و تشویق شوند و طعنه بر آنها را افزایش یابد! این در حالی است که آنها (صحابه و قاتلان امام حسین و ...) بزرگان دین هستند که ائمه ما (ابوحنیفه و مالک و ...) دین خود را از آنها گرفته اند و ما نیز دین خود را از آن ائمه گرفته ایم. ⛔️ تصویر فوق را ملاحظه کنید! 🔵 هزاران اف بر مکتب و مذهبی که دین خود را از قاتلان امام حسین (ع) می گیرد! ✅ آیا از علمایی که با این توجیهات واهی ذکر مظلومیت امام تشنه لب (ع) را حرام می دانند، انتظار است که حقایق تاریخی شهادت حضرت صدیقه کبری (س) را حذف و سانسور نکنند؟ ❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ یکی از مهم ترین قواعد حدیثی و کلامی در نزد اهل سنت«امساک عما شجر بین الاصحاب» است. این قاعده برای توجیه اختلافات میان صحابه، بالاخص در جنگ های جمل و صفین است. 2️⃣ خالد بن عبدالله بن محمد المصلح از علمای معاصر وهابی اهل سنت عربستان در توضیح این قاعده می گوید: 🔶 «... والإمساك هو: عدم الخوض لا بالفكر، ولا بالبحث، ولا بالطلب، ولا بالقول، فهو إمساك كلي عما وقع بين الصحابة...» 🔸 منظور از «امساک» فرو نرفتن در اختلافات بین صحابه است نه به فکر کردن، نه بحث، نه پژوهش و تحقیق و نه گفتگو کردن! پس این وجوب دوری و امساک، امری کلی و همه جانبه است که تمام وقایع و اختلافات بین صحابه را شامل می شود.! ⛔️ چانچه مشاهده می کنید حق فکر کردن و پژوهش به جهت رسیدن به حقیقت نیز از انسان(بخوانید اهل سنت) سلب شده است! نسیم شمال چه خوب سروده است: دست مزن! چشم، ببستم دو دست راه مرو! چشم، دو پایم شکست حرف مزن! قطع نمودم سخن نطق مکن! چشم، ببستم دهن هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن خواهش نافهمی انسان مکن لال شوم، کور شوم، کر شوم لیک محال است که من خر شوم چند روی همچو خران زیر بار؟ سر زفضای بشریت برآر ❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ♦️ شبی در عالم خواب به مکه رفتم! تندیس بزرگ و زیبایی را در کعبه دیدم ! گفتم تو کیستی؟ 🔸 جواب داد: من بت بزرگ قریش هستم. اعراب مرا در دوران جاهلیت در کعبه قرار داده و پرستش می کردند! جنس من از عقیق سرخ و پیکره من شبیه یک انسان است. روزی دستم شکست ولی در عوض از طلا برای من دست ساختند که خیلی خوشحال شدم! ♦️ مقداری از تاریخ بت پرستی برایم بگو! 🔸 هبل: تاریخ بت پرستی به هزاران سال می رسد. در مصر قدیم خدایان را به شکل حیوانات می ساختند. آنها برای ما بت ها قدرتی مثل قدرت خدا قائل بودند. تندیس های ما خصوصا سه خدای ایزیس، اوزیریس و هوروس خیلی اهمیت داشت. تندیس های سه خدا در هند و روم هم وجود دارد! ♦️ مردم شما را چگونه عبادت می کردند؟ 🔸 هبل: آنها فکر می کردند که ما بت ها همه مشکلات آنها را حل می کنیم! بارش باران و برکت دست ماست. آینده آنها را ما تعیین می کنیم. اگه برای ما قربانی تقدیم کنند، ما کاری می کنیم که دیگر بلایی سر آنها نیاید! ♦️اعتقاد بت پرست ها واقعا این هست؟ یک تکه چوب و این همه قدرت؟ 🔸هبل: بله. بت پرست ها فکر می کردند ما هیچ فرقی با خدا نداریم! همونطور که الله تبارک و تعالی قدرت دارد ما هم داریم! قدرت ما هم اندازه قدرت خداست! فکر می کردند امورات زندگی و آینده و رزق و روزی و ... دست ماست و ربطی هم به خدای دیگه ندارد! برای ما ربوبیت قائل بودند. ♦️ جالب شد! الان فهمیدم چرا خدا در قرآن گفته: «إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمين‏» (شعرا/98) یعنی بت پرست ها شما بت ها را مساوی و مثل الله تبارک و تعالی تصور می کردند! جای دیگر نیز فرموده: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّه» ‏(بقره/165) یعنی بت ها را مثل خدا دوست داشتن و آنها را همردیف و نِدّ خدا می دانستن! 🔸 هبل: بیچاره ها فکر می کردن اگه قربانی به ما بت ها تقدیم کنند، ما هم مثل الله مشکلات آنها را حل می کنیم و یا رزق روزی به آنها می دهیم! خیلی فریاد می زدند: یا هبل! به فریاد ما برس! ولی ما که تکه چوب و سنگی بیشتر نبودیم. ♦️ من یک روزی با یکی از بت پرست ها سخن گفتم به من گفت: من الله را قبول دارم این بت ها را پرستش می کنم تا مرا به الله نزدیک کند! یعنی شما قدرت این کار را دارید؟ 🔸 هبل: نه ! به هیچ وجه! یک تکه سنگ و چوب چه قدرتی دارد که شما را به خدا نزدیک کند؟ ما مثل انبیاء و اولیای الهی نیستیم که پیش خدا آبرومند باشیم! آنها زنده هستند! قدرت آنها بعد از مرگ هم ادامه دارد! روح پاک آنها مردم را یاری می کند! برای دیگران دعا می کنند! می شنوند! می ببینند! به مومنین بشارت می دهند! در قبر های خود نماز می خوانند و حاجات نیازمندان را به اذن الهی روا می کنند. http://up44.ir/1v8mygly ♦️ پس فرق شما با حجر الاسود در چیست؟ تو را رسول خدا (ص) شکست! ولی آن را تبرک کرد و بوسید؟ http://up44.ir/5lpgcbsy 🔸 هبل: تفاوت بسیار واضح است! آیا تا کنون کسی گفته: حجر الاسود خداست؟ یا اینکه این سنگ بدون اراده الهی می تواند مشکلی را حل کند؟ ♦️ صحیح هست! به ذهن هیچ انسانی خدا بودن حجر الاسود و ضریح امام حسین (ع) خطور نمی کند! به گمانم حجر الاسود و مقام ابراهیم (ع) چون آیات الهی و یا این که منسوب به اولیای خدا هستند محترم و متبرک هستند. مثل پیراهن یوسف، منبر، لباس ،ظرف آب و ... پیامبر ص که همه مسلمان ها به آنها تبرک می کنند! ⚠️ اسناد مورد بحث لینک‌گذاری شده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ #ضد_خدا 🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخ
✧❁﷽❁✧ ⏹ پاسخ های برخی از دوستان به سوال مطرح شده در پست : 1️⃣ سلام علیکم و رحمه‌الله. بطور خلاصه بخواهم بگم، اینست که حضرت امیرالمومنین علیه السلام انسان کامل هستند و انسان کامل مظهر اسم جامع الله است و انسان کامل همان مظهر و عين ثابت اسم جامع الله است،و از جهتي عين و متحد با اين اسم بوده و همة کمالات او را داراست و نقش الوهيت و تدبير نسبت به مادون دارد(البته صحبت بنده در باب الله وصفي است نه الله ذاتي که احدي بدان دسترسي ندارد.) چون انسان کامل به فناء فی الله دست یافته و فانی در ذات الله شده است. و مظهر اتم حضرت احدیت گشته است، و الله در او تجلی کرده است،برای همین سب و لعن آن، سب لعن پروردگار عالمیان می‌باشد. نگاه حقیر یک نگاه عرفــانی به مطلب و مسئله بود. کاربر: @Alabdmolaee 2️⃣ سلام طبق حدیث مذکور: ⬅️ سب امیرالمؤمنین علیه السلام،سب پیامبر صلی الله علیه و آله است. ⬅️ سب پیامبر ص،سب خداست. ⬅️ سب خداوند متعال(آگاهانه و عامدانه)،موجب کفر و ارتداد است. 🔹پس سب آگاهانه و عامدانه امیر المؤمنین ع نیز مانند سب حضرت رسول ، موجب کفر و ارتداد می گردد. کاربر: الم یعلم بان الله یری 3️⃣ معمولا در بین پیروان انبیا تبعیت از امر نبی یک مسئله و معضل بوده ، در مورد پیامبر خاتم هم همین مسئله شایع بوده ، لذا بعد از امر اطاعت الله به اطاعت از رسول در آیات شریفه امر شده ایم، درباره اطاعت از اولی الامر هم همین مسئله موجود بوده و یک نظام رتبی در این مسئله مشهود است.یعنی در سلسله مراتب تبعیت و حب ، حب به وصی و تبعیت از او مظهر حب و تبعیت از مراتب بالاتر است. از طرف دیگر در سلسله مراتب بغض هم ، بغض و سب به وصی حاکی از حقیقت بغض مستور نسبت به نبی و خداوند متعال است. اگرچه که در ظاهر فریاد محبت سر داده شود. کاربر: استاد یوسفعلی تبار 4️⃣ در واقع میشود باتوجه به آیه شریفه ان کنتم تحبون الله فاتبعونی و اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم این نکته رو متوجه شد ک لعن و دشمنی و سب خداوند در عالم خارج مصادیقی دارد من جمله آن مصادیق رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند و در ادامه ایشان امیر المومنین علیه السلام لذا سب ایشان مصداقی از مفهوم سب ولعن خداوند است و همان توالی ک در آنجا وجود دارد و مفاسدی ک به همراه دارد در سب و لعن پیامبر و جانشین ایشان هم هست کاربر: @taleb_elm 5️⃣ سلام علیکم میتوان اینطور برداشت کرد که: امیرالمومنین علیه السلام خلیفه الله است ودست به ایشان زدن دست رد زدن به خداست واگر کسی ولایت ایشان را نپذیرد والعیاذبالله ایشان را سب کند به انتخاب خداوند بی حرمتی کرده است کاربر: @Yaali313000 6️⃣ وقتی الحق مع علی و علی مع الحق باشد، اظهر من الشمس است که حق، قابلیت سب ندارد. کاربر: استاد رجب خانی ❇️ تشکر فراوان از دوستانی که در مباحثه شرکت کردند.
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ اختلاف در قرائت قرآن یکی از مهم ترین اختلافات در زمان عثمان بود. او با دیکتاتوری صحابه را مجبور نمود از قرائت «زید بن ثابت» تبعیت کنند. 2️⃣ عبدالله بن مسعود به این تصمیم اعتراض نمود و آن را خیانت به دین و قرآن معرفی کرد! او در اعتراض خود نکته بسیار حساسی را مطرح کرده است: 🔸«... أَخذتُ من فِي رسولِ اللَّه (ص) سبعينَ سورةً ، قال : وإِنَّ زيدَ بنَ ثابتٍ لهُ ذُؤَابَتَانِ في الْكُتَّاب» 🔹بن مسعود می گوید: من از دهان (مبارک) رسول الله (ص) هفتاد سوره را گرفتم(آموزش دیدم) در حالی که زید بن ثابت کودکی یهودی در مدارس یهودیان بود! 📚مسند ابن أبي شيبة،ج1، ص 597 🔴 «ذُؤَابَتَان» اشاره به مدل موهای دانش آموزان و علمای یهودی دارد که گیسوان خود را از اطراف آویزان می کنند. 3️⃣ أبیّ بن کعب نیز در اعتراض به عثمان می گوید: 🔸«... لقد قرأت القرآن وزيد هذا غلام ذو ذؤابتين يلعب بين صبيان اليهود في المكتب» 🔹من قرآن قرائت می کردم و این زید پسرکی یهودی بود که در مدارس یهودی با آنها بازی می کرد. 📚شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج 20، ص 26 ✅ انتخاب یک یهودی زاده از طرف عثمان و متعاقب آن، اعتراض و خیانت دانستن این انتخاب، با تاکید بر سابقه یهودی زید بن ثابت از سوی بزرگانی همانند عبدالله بن مسعود و أبیّ بن کعب، حقایقی فراوانی برای اندیشیدن دارد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ «وَكِيعُ بن الجَرَّاح» در نزد اهل سنت: الإمام، الحافظ، محدِّث عراق،و یکی از بزرگان و ستون های حدیث و فقاهت است. 2️⃣ او از روایان برجسته نزد صاحبان صحاح سته (بخاري - مسلم، أبو داود، الترمذي، النسائي،ابن ماجه) است که نزدیک دو هزار بار در اسناد آنها واقع شده است. 3️⃣ با همه این اوصاف، ذهبی در شرح حال او می نویسد: 🔸 «وقال أبو سعيد الاشج: كنت عند وكيع فجاءه رجل يدعوه إلى عرس، فقال: أثم نبيذ ؟ قال: لا، قال: لا نحضر عرسا ليس فيه نبيذ، قال: فإني آتيكم به فقام» 🔹 ابوسعید اشج می گوید: من نزد وکیع بودم مردی او را به عروسی دعوت کرد. وکیع گفت: آیا در عروسی نبیذ (شراب مست کننده) هم دارید؟ او پاسخ داد: خیر! وکیع گفت: در عروسی که شراب نباشد ما شرکت نمی کنیم! آن مرد گفت: من در عروسی شراب می آورم. وکیع از جا برخواست (تا به عروسی برود ⏺ به تصویر سند مراجعه کنید ✅ آیا به روایت های شخص شراب خوار می توان عمل کرد؟ کدام عاقلی سخن انسان بی اراده و مستِ لا یعقل را در امور دینی و اخروی می پذیرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ دامن آلوده و روی سیاه آورده ام گرچه آهی در بساطم نیست، آه آورده ام هر چه هستم، هر چه بودم، بر کسی مربوط نیست بر امام مهربان خود، پناه آورده ام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
حدیث از دیدگاه علمای : 1️⃣ أبو حامد الغزالي المتوفى 505 🖌وأجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم غدير خمّ باتّفاق الجميع. 📚سرّ العالمين و کشف ما فی الدارین: ج 1،ص 21،باب فی ترتیب الخلافه و المملکه ،بیروت ،تحقیق: محمد حسن اسماعیل 2️⃣الذهبي المتوفّى سنة 748 که بزرگترین عالم رجال اهل سنت می باشد و تمام تلاش خود را در تضعیف اسناد احادیث فضائل اهل بیت علیهم السلام کرده است : 🖌قال ابن كثير: قال شيخنا الحافظ أبو عبد اللّه الذهبي: الحديث متواتر، أتيّقن أنّ رسول اللّه قاله 📚البداية والنهاية ، ابوالفداء ابن کثیر دمشقی ،مکتبه المعارف ، بیروت ، ج5 ص 233 همچنین ذهبی در تذكرة الحفاظ در شرح حال ابوجعفر طبری به این مطلب اشاره می کند: 🖌 « ولما بلغه ان بن أبي داود تكلم في حديث غدير خم عمل كتاب الفضائل وتكلم على تصحيح الحديث قلت رأيت مجلدا من طرق الحديث لابن جرير فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق» 📚تذكرة الحفاظ، دارالکتب العلمیه، بیروت ، چاپ اول، ج2ص 713 3️⃣قال زين الدين المنّاوي المتوفى 1013 🖌قال حديث متواتر. 📚فيض القدير فی شرح جامع الصغیر : ج 6 ص 218،المکتبه التجاریه الکبری،مصر ، چاپ اول 4️⃣ ادیب و محدث و مفسر بزرگ اهل سنت سیوطی 🖌 ...و رجال أحمد ثقات بل قال المؤلف (جامع الصغير للسیوطی ): حديث متواتر 📚التيسير بشرح الجامع الصغير ، زين الدين المنّاوي، مکتبه الامام الشافعی ،الریاض ،چاپ سوم ، ج 2 ص 442 5️⃣قال الملا علي القاري المتوفى سنة 1014 🖌«والحاصل: أن هذا الحديث صحيح لا مرية فيه، بل بعض الحفاظ عده متواتراً، إذ في رواية أحمد أنه سمعه من النبي(ص) ثلاثون صحابياً، وشهدوا به لعلي لما نوزع أيام خلافته». 📚مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابیح دار الکتب العلمیه ، لبنان، بیروت ، ج11 ص248 6️⃣ قال اسماعیل بن محمد العجلوني المتوفى 1162 🖌 «فالحديث متواتر أو مشهور» 📚كشف الخفاء، موسسه الرسالهلإ تحقيق احمى القلاشلإ بيروت ، ج2 ص274 7️⃣قال الألباني المتوفی: 1420 🖌«وجملة القول أن حديث الترجمة حديث صحيح بشطريه، بل الأول متواتر عنه (صلى الله عليه وسلم)، كما يظهر لمن تتبع أسانيده وطرقه». 📚السلسلة الصحيحة، ج4 ص249 با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله 8️⃣قال الشيخ شعيب الأرنؤوط في تعليقه على مسند أحمد: 🖌«له شواهد كثيرة تبلغ حد التواتر». 📚مسند أحمد، ج1 ص330، تحقيق شعيب الأرنؤوط با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله ✅حدیث غدیر از احادیث متواتر و قطعی می باشد که 160 مرد صحابی و 7 زن صحابی و 100 تابعی آن را روایت کرده اند و قریب به 400 نفر از محدثان و مفسران و مورخان شیعه و اهل سنت آن را در کتاب های خود ضبط کرده اند. 📚شبهات غدیر، عصیری ،سید محتبی، طوبای محبت،چاپ پنجم، جلد 2 ص 155 ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 💢 سیاست بن‌سلمان؛ خالی‌شدن کعبه و شلوغی کلوپ‌های شبانه 🔻 وبسایت "سعودی لیکس" نوشت: 🔹 تصاویری که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر می‌کشد. 🔹 از سوی دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کلوپ‌های شبانه پر از مردان و زنان سعودی را در آستانه آغاز موسم حج منتشر کرده‌اند. 🔹 کلوپ‌های شبانه همچنان دایر بوده و شهروندان شکایات مختلفی را ارائه کرده و به عدم برخورد رسمی با دیسکوها و کلوپ‌های شبانه، اعتراض کرده‌اند. 🔹 موضوع تنها به نادیده گرفتن این شکایت‌ها خلاصه نمی‌شود و رژیم سعودی اقدام به بازداشت کسانی می‌کند که علیه این کلوپ‌های شبانه و مهمانی‌های پر سر و صدا شکایت می‌کنند. 👈 همه این تناقض‌ها و اقدامات نشان دهنده میزان تلاش بن سلمان برای از بین بردن هویت اسلامی مکه و مدینه است. ✅ آثار تفکر هنوز ادامه دارد. از یزید شرابخوار سگ باز که کعبه را به آتش کشید، تا بن سلمان ابومنشار ... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧ ◀️ قد نری فی الفیلم بأنّ «بن باز» _من کبار مفتی الوهابیة فی زماننا_ یدافع عن معاویة و یزید (لعنة الله علیهما) حینما قد اخرج ابن عساکر فی تاریخه بأنّ: ♦️ «... ولا الخليفة المداهن يعني معاوية ولا الخليفة المأبون يعني يزيد بن معاوية ...» 📚 تاريخ دمشق - (37 / 135) ✅ فمرحبا بأهل السنة!! اتخذوا المأبونین اولیاء... . ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
✧❁﷽❁✧ 1⃣ بر اساس روایات قطعی حضرت علی (ع) اولین کسی است که به پیامبر(ص) ایمان آورد. بعد از فتنه سقیفه، بازار احادیث جعلی و دروغ به نفع صحابه دیگر، با هدف تقابل با فضائل امیرالمومنین(ع)، رونق خاصی یافت. 2⃣ در برخی موارد جاعلان حدیث ناشیانه عمل نموده و اسباب زحمت علمای توجیه گر اهل سنت شده اند. برای مثال سعید بن مسیب از سعد بن ابی وقاص روایت می کند: 🔹 « مَا أَسْلَمَ أَحَدٌ إِلَّا فِي اليَوْمِ الَّذِي أَسْلَمْتُ فِيهِ، وَلَقَدْ مَكَثْتُ سَبْعَةَأَيَّامٍ، وَإِنِّي لَثُلُثُ الإِسْلاَمِ» 🔸 هیچ کس در روزی که من مسلمان شدم مسلمان نشد. من هفت روز مکث کردم و همانا من سومین مسلمان هستم! 📚 صحیح بخاری، فضائل الصحابه، باب مناقب سعد بن ابی وقاص، ح ۳۷۲۷ 3⃣ این ادعا در حالی است که بنا بر قطعیات تاریخی نزد اهل سنت، بعد از پیامبر (ص) اسلام حضرت خدیجه (س) و حضرت علی(ع) ابوبکر چهارمین مسلمان( یا اولین مسلمان از بزرگ سالان) است. با این حساب سعد بن وقاص باید پنجمین مسلمان باشد نه سومین. 4⃣ این دروغ بزرگ با در نظر گرفتن روایت عمار(رضوان الله علیه) بیشتر روشن می شود. او می گوید: 🔹«رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّه (ص) وَمَا مَعَهُ إِلَّا خَمْسَةُ أَعْبُدٍ وَامْرَأَتَانِ، وَأَبُو بَكْرٍ» 🔸 پیامبر (ص) را دیدم که هیچ مسلمانی غیر پنج عبد و دو زن و ابوبکر با او نبودند. 📚 صحیح بخاری، فضائل الصحابه، باب حدثنا الحمیدی، ح ۳۶۶۰ 5⃣ با این حساب سعد بن ابی وقاص باید دهمین مسلمان باشد نه سومین! ✅ در جرم شناسی جنائی قانون معروفی به نام است که می گوید: غیر ممکن است مجرم و دروغگو در صحنه جنایت، از جرم و سخن کذب خود نشانه ای بر جا نگذارد! پلیس زیرک باید دنبال آن نشانه ها و سرنخ ها باشد! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ◀️ پیروان مکتب سقیفه تمام تلاش خود را در جهت دشمنی با غدیر به کار بردند. مهم ترین علت این دشمنی، شیعه شدن مردم با شنیدن حدیث غدیر است. شیخ مفید مناظره ی عجیبی را بین ابوحنیفه و هیثم بن حبیب صیرفیّ نقل کرده است: ✍ هیثم بن حبیب صیرفیّ نقل می کند که روزی ابوحنیفه نزد ما آمد. سخن از امیرالمومنین (ع) و واقعه غدیر به میان آمد. ابوحنیفه گفت: 🔸 من به دوستان خود سفارش کرده ام که شما اعتراف به(صحت و وقوع) واقعه غدیر نکنید تا آنها(شیعیان) نتوانند برعلیه شما به آن استدلال کنند. ✍ هیثم از گفته ابوحنیفه به شدت ناراحت شد و گفت: 🔹چرا به وقوع و صحت آن اعتراف و اقرار نکنیم؟ آیا تو حدیث غدیر را قبول نداری؟ 🔸ابوحنیفه گفت: من حدیث غدیر را قبول دارم و به من روایت شده است. 🔹هیثم گفت: پس چرا بدان اعتراف و اقرار نمی کنی؟ در حالی که زید بن ارقم صحابه رسول الله (ص) روایت کرده است که حضرت علی (ع) در میدان کوفه صحابه ( بیش از ۳۰ صحابه) را قسم داد که به آن شهادت دهند(و آنها نیز شهادت دادند) 🔸ابوحنیفه گفت: آیا نشنیده ای که عده ای در حدیث غدیر جنجال کردند و به همین خاطر بود که علی (ع) برای صحت آن از صحابه شهادت گرفت؟ 🔹هیثم گفت: پس (تو می گویی) ما علی (ع) را تکذیب کنیم و سخن او را نپذیریم؟ 🔸ابوحنیفه گفت: ما نه علی(ع) را تکذیب می کنیم نه سخن او را رد می کنیم! اما تو می دانی که مردم به خاطر این حدیث در حق علی(ع) غلو می کنند(یعنی معتقد به خلافت بلافصل او می شوند) 🔸هیثم گفت: رسول خدا حدیث غدیر را گفته و خطبه آن را ایراد کرده ولی ما از اعتراف و اقرار بدان دوری می کنیم و به خاطر غلو کسی یا ایراد دیگری از اقرار به آن ترس داریم. 📚 امالی شیخ مفید، صص۲۶ و ۲۷ ❇️ چراغی را که ایزد برفروزد ❇️ کَسَش گر پف کند، ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ◀️ شبهه: چرا حضرت علی (ع) وقتی به حکومت رسید، حق خود را از خمس و فدک و .‌‌.. را نگرفت؟ این نشان می دهد حضرت حقی از خمس و ... ندارد. ❇️ پاسخ: ◀️ عدم مطالبه یک حق مسلم، هیچ دلیلی بر نداشتن آن حق نیست. مطالبه یک حق ممکن است مبتلا به موانعی باشد که مطالبه آن را از مصلحت و حکمت خارج کند. ◀️ امام شافعی و بیهقی (از بزرگ ترین فقها و علمای اهل سنت) روایت کرده اند که امیرالمومنین (ع) در جواب سوال عبدالله بن عباس درباره سهم خمس ذی القربی می فرماید: 🔸«هُوَ لَكُمْ حَقٌّ، وَلَكِنِّي مُحَارِبُ مُعَاوِيَةَ، فَإِنْ شِئْتُمْ تَرَكْتُمْ حَقَّكُمْ مِنْهُ» 🔹این خمس حق شما (ذی القربی)است ولی من مشغول جنگ با معاویه هستم شما اگر می خواهید حق خود را از خمس رها کنید. 📚 سنن بیهقی، دار الباز، ج۶، ص ۳۴۳ ◀️ بر اساس این روایت: 1⃣ حضرت علی (ع) تصریح به ذی حق بودن خود و اهل بیت (ع) درباره خمس و ... کرده است. ایشان اجتهادات(بخوانید غصب و چپاول) خلفای قبلی را به هیچ وجه نپذیرفته است. 2⃣ علت عدم اقدام امیرالمومنین (ع) در گرفتن حق خود از خمس و ...، مانع بزرگی به نام معاویه بوده است. آن حضرت باید تمام قدرت و امکانات و توجهات دولت خود را، برای حذف راس فتنه و فساد در جامعه یعنی معاویه می کرد. معاویه تهدیدی بود که اساس حکومت و اسلام را نشانه گرفته بود. با وجود این خطر بزرگ پرداختن به مسائل حاشیه ساز دیگر، خلاف حکمت و مصلحت است. ✅ این پاسخ در موضوعات با چالش بیشتر همانند قصاص قاتلین حضرت زهرا (س) نیز جاری است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ بر اساس آمار در صحیح بخاری بیش از 1015 بار اسم عائشه دختر ابوبکر ذکر شده که در این میان حدود 40 بار به حیض و جنب بودن عائشه اشاره شده است. 2️⃣ در مقابل در صحیح بخاری فقط 69 بار اسم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ذکر شده است. در این کتاب تلاش فراوان به جهت سانسور مقامات و فضائل آنحضرت شده است. برای مثال: ⏺ روایت بدون سانسور در تفسیر ثعلبی: 🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرّة عن أبي موسى قال : قال رسول اللّه صلى الله عليه وسلم: كمل من الرجال كثير ، ولم يكمل من النساء إلاّ أربع : آسية بنت مُزاحم امرأة فرعون ، ومريم أبنة عمران ، وخديجة بنت خويلد ، وفاطمة بنت محمد ، وفضل عائشة على النّساء كفضل الثريد على سائر الطعام » 📚 تفسیر ثعلبی؛ ج 9 ص 353 ⏺ روایت سانسور شده در صحیح بخاری: 🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرة عن مرة الهمذاني عن أبي موسى رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: كمل من الرجال كثير ولم يكمل من النساء إلا آسية امرأة فرعون ومريم بنت عمران وإن فضل عائشة على النساء كفضل الثريد على سائر الطعام » 📚 صحیح بخاری،فضائل الصحابة، باب فضل عائشة، شماره حدیث3769 ⏹ با مقایسه دو سند فوق روشن می شود که نام حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (سلام الله علیهما)، از لیست زنانی که به بالاترین درجات و قرب الهی رسیده اند، حذف شده است. ✅ حذف فضائل قطعی حضرت فاطمه و خدیجه (سلام الله علیهما) و ذکر فضیلت آبگوشتی برای عائشة، نشانگر رویکرد خاص بخاری و تابعین او، در دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧═ ◀️ نام کتاب: مع الرکب الحسینی من المدینة الی المدینة. این کتاب به فارسی به نام«با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه» ترجمه شده است. ◀️ موضوع کتاب: این کتاب در قالب ادبیات علمی_ تحلیلی_انتقادی وقایع حرکت امام حسین (ع) را در شش مرحله در شش جلد بررسی می کند: 1️⃣ امام حسین(ع) در مدینه منوره و هجرتش از آن جا تا مکه مکرمه 🔸 علی الشاوی 2️⃣ امام حسین(ع) در مکه مکرمه 🔸آیة الله نجم الدین طبسی دام ظله 3️⃣ حوادث و پیش آمدهای راه از مکه تا کربلا 🔸 محمدجواد طبسی 4️⃣ امام حسین(ع) در کربلا 🔸 عزت الله مولایی و محمدجعفر طبسی 5️⃣ حوادث و واقعه های راه از کربلا تا شام 🔸 محمدجعفر طبسی 6️⃣ کاروان حسینی در شام و از آن جا تا مدینه منوره 🔸 محمدامین امینی ✅ این مجموعه قابل استفاده بسیار برای طلاب و مبلغین دینی، اساتید دانشگاه و پژوهشگران است. بهترین و کامل ترین کتاب در نوع خود است که در مجموعه منسجم اتفاقات حرکت حسینی را با رویکرد اجتهادی و انتقادی تحلیل کرده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ حدیث زیر در "صحیح ترمذی" از معتبرترین کتب روایی اهل سنت است. این حدیث از نظر ترمذی، البانی، حاکم نیشابوری، ذهبی و .. صحیح و معتبر است: «...حسين مني وأنا من حسين أحب الله من أحب حسينا حسين سبط من الأسباط » ❇️ «حسین منّی و أنا من حسین »: رسول الله (ص) حسین را از خود و خود را از حسین می داند. این نشانگر عینیت حقیقت محمدیه و حقیقت حسینیه است. اگر در یک جامعه حسین حاضر باشد گویی رسول الله حاضر است! آیا با حضور رسول الله تبعیت از یزید و یزید صفتان جایز است؟ ❇️ «أحبّ الله من أحبّ حسینا»: هر کس حسین را دوست بدارد خداوند را دوست داشته است. محبت به امام حسین باب و جلوه ای از محبت به خداوند است. آیا دین اسلام هدفی جز آشنا کردن بندگان با محبت الهی دارد؟ آیا چنگ زدن به غیر باب محبت الهی جایز است؟ ❇️ «حسین سبط من الاسباط»: حسین سبطی از اسباط است! اسباط در قرآن 12 نفر می باشند. این گویای همان ائمه 12 گانه از عترت رسول گرامی اسلام می باشد که روایات آن در کتب شیعه و اهل سنت متواتر و قطعی است. ✅ آیا با وجود امام الهی، می توان به امامی شیطانی همانند یزید و مروان و ... اقتدا کرد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از ابو الحسنين 110
✧❁﷽❁✧ 🔴 عکس نوشته فوق توسط وهابیت در راستای دشمنی با عزاداری امام حسین (ع) نشر داده شده است. دقت کنید: 1️⃣ در رابطه با عزاداری سه دسته روایات در منابع وارد شده است: ⏹ روایات دال بر جواز مطلق عزداری برای اموات ⏹ روایات دال بر محبوبیت بسیار عزاداری برای امام حسین (ع) ⏹ روایات دال بر نهی از عزاداری: این دسته از روایات مقید به همراه شدن عزاداری با کلام دال بر عدم رضایت از قضای الهی و عزاداری به شیوه و روش مشرکین _که همراه با دروغگویی برای میت و یا صداهای نامتعارف زنان در نزد نامحرمان و ... بوده است_ می باشد. 2️⃣ با مراجعه به آدرس های ذکر شده روشن می شود که: هیچ نهی صریحی از مطلق عزاداری نشده است بلکه امام حسین (ع) خواهر خویش را دعوت به عزاداری الهی نموده است.(... يا أختاه ...و تعزي بعزاء الله ....). این عکس نوشته به دروغ نهی از عزاداری را به امام نسبت داده است. 3️⃣ با توجه به مصیبت سنگین امام حسین (ع) برای حضرت زینب (س) ایشان قبل از شهادت خواهر خویش را از عزاداری های نوع سوم نهی کرده است. تمام قیام امام همراه با رعایت دستورهای الهی و عزت و ایمان بوده بدین خاطر به خواهر خویش گوشزد می کند که مبادا در مصیبت او میان نامحرمان گریبان چاک کند یا اینکه همانند زنان مشرک ناله زند (بالویل و الثبور)که نشان از عدم رضایت الهی او باشد. 4️⃣ کتب ذکر شده هیچ کدام از معتبرترین کتب شیعه در مباحث حدیثی و فقهی نیست تا بتوان تحریم شرعی عزاداری را از آن استخراج کرد. شایان ذکر است که منبع اصلی فقط ارشاد شیخ مفید است که محقق طبرسی و نوری از آن نقل قول کرده اند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از دشمنی های جریان خبیث بنی امیه با اهل بیت(ع)، دادن و لعن کردن آنها بود. 2️⃣ بوق های تبلیغاتی آن چنان قلب ها را منحرف کرده بود که لعن و سبّ آل محمد (ص) امری عادی شده بود. 3️⃣ سنت خداوند آن بود که در مواردی دشنام دهندگان را عقاب کند تا شاید برخی گیرند! روایت زیر با سندی صحیح در مسند احمد بن حنبل آمده است: ◀️ ابو رجا دوست خویش را نصیحت می کند که علی (ع) و هیچ کدام از اهل بیت ع را دشنام نده! ما یک همسایه ای از قبیله "بنی هجیم" داشتیم که از کوفه آمده بود. روزی گفت: آیا این فاسق فرزند فاسق را نمی بینی؟ خدا او را کشت! منظورش امام حسین (ع) بود (پناه بر خدا) که «... فَرَماهُ الله بِكَوكَبَينِ في عَينَيهِ ، فَطَمَسَ اللهُ بَصَرَه ... در این هنگام خداوند با سنگ آسمانی چشمان او را هدف گرفت و او را کور نمود.» ❇️ هر آن شمعی که ایزد برفروزد ❇️ کسی کش پف کند ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u