eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
629 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ یکی از پاسخ هایی علمای اهل سنت برای اثبات عدم کفر ابوبکر بر اساس آیه غار، ادعای نقض آن با دو آیه زیر است: 🔸هوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا (فتح/4) 🔹 اوست آن كس كه در دلهاى مؤمنان آرامش را فرو فرستاد تا ايمانى بر ايمان خود بيفزايند و سپاهيان آسمانها و زمين از آن خداست و خدا همواره داناى سنجيده‏ كار است. ◀️ در این آیه سکینۀ خدا به قلب مومنان نازل شده است و از این که اسم پیامبر(ص) در آیه ذکر نشده، نمی‌توان عدم ایمان پیامبر(ص) را برداشت کرد. با توجه به این نکته، در آیه غار نیز چون آرامش فقط به پیامبر(ص) نازل شده، نمی‌توان عدم ایمان ابوبکر را ثابت کرد. ⬛️◼️◾️▪️پاسخ:▪️◾️◼️⬛️ 1️⃣ این پاسخ هیچ ربطی به استدلال ما ندارد. چون استدلال ما مبتنی بر این بود که بر اساس آیات متعدد، انزال سکینه بر هر مومنی که در کنار پیامبر (ص) حاضر بودند انجام شده است؛ ولی در ماجرای غار، با وجود شرایط سخت، تنها بر پیامبر(ص) سکینه نازل شده است و خداوند از انزال سکینه به ابوبکر -با وجود ترس و خوف بسیار او- خودداری کرده است. این نشان از بی ایمانی او دارد. این در حالی است که در آیه 4 سوره فتح بحث از سکینه عمومی برای همه مومنین است. 2️⃣ در این آیه علامت ایمان حقیقی، انزال سکینه و طمأنینه بیان شده است. خداوند بر قلب رسول خدا (ص) دائما نصرت سکینه خویش را نازل می کند؛ ولی هیچ ظرفیت قابلیت و ایمانی در وجود ابوبکر نبود تا مشمول لطف و آرامش الهی گردد! 3️⃣ بر اساس روایات و نظر مفسران شیعه و اهل سنت، شان نزول این آیه برای ماجرای فتح خیبر است. از خقایق مسلم تاریخی شکست و فرار ابوبکر و عمر در فتح قلعه های یهود است. فرار، ترس و شکست هیچ گاه با سکینه و طمانینه الهی قابل جمع نیست. 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص، ج3، ص 39 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ یکی دیگر از پاسخ های علمای اهل سنت برای نفی کفر ابوبکر بر اساس آیه غار، استدلال به آیه 18 سوره فتح در ماجرای بیعت اصحاب رسول خدا (ص) معروف به «بیعت الرضوان» است: 🔹لقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما في‏ قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريبا 🔸به راستى خدا هنگامى كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت میکردند از آنان خشنود شد و آنچه در دلهايشان بود بازشناخت و بر آنان آرامش فرو فرستاد و پيروزى نزديكى به آنها پاداش داد. ◀️ علمای اهل سنت بر این باورند که چون ابوبکر در این بیعت شرکت داشته، پس سکینه بر قلب او نازل شده است. از همین رو، او مومن است. ⬛️◼️◾️▪️پاسخ:▪️◾️◼️⬛️ 1️⃣ با دقت در مفاد آیه فوق روشن می شود که حکم رضایت الهی فقط شامل مومنان بیعت‌کننده با رسول الله (ص) است. خداوند به ایمان درونی و قلب های آنها نظر افکنده و وقتی قابلیت دریافت امداد و نصرت الهی را در آنان مشاهده نمود، آن را دریغ نکرد. 2️⃣ بر اساس مسلمات تاریخی برخی از منافقین مطرح همانند عبدالله بن ابی و ... در ماجرای بیعت رضوان حاضر بوده با رسول الله (ص) نیز دست بیعت دادند! آیا کسی می تواند ادعا کند به صرف بیعت، آنها مشمول سکینه الهی هستند؟ 3️⃣ با در نظر گرفتن مفاد آیه غار و عدم انزال سکینه بر ابوبکر، روشن می شود او لیاقت دریافت امداد الهی و سکینه را نداشته است. حال اگر شک کنیم که آیا او مومن واقعی بوده تا مشمول رضایت الهی شود یا خیر، هیچ گاه نمی توان با استناد به اطلاق و عموم آیه ایمان ابوبکر و عبدالله بن ابی و ... را ثابت نمود. ⏺ به تعبیر فنی، عموم عام نمی‌تواند مورد و مصداق خود را ثابت کند. مثلا اگر کسی بگوید: معلم را اکرام کن! ما شک داشته باشیم که آقای زید معلم است یا خیر، نمی‌توان به عموم دستور وجوب اکرام معلم تمسک کرد و گفت: اکرام زید واجب است. ✅ نتیجه آنکه این آیه نیز کاملا به ضرر ابوبکر است. خداوند در ماجرای غار به قلب ابوبکر نگریست. هیچ ایمانی در آن مشاهده نکرد تا امداد و سکینه خود را بر آن قرار دهد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
؟؟ ◀️ یکی از مهم ترین ادله ای که اهل سنت برای فضیلت ابوبکر استدلال می کنند، همراهی او با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در غار است. این فضیلت ساختگی( در حقیقت فضیحت و سند کفر او) دارای اشکالات فراوان است. ◀️ یکی از اشکالاتی وارد شده آن است که در صحیح بخاری و دیگر منابع روایی معتبر اهل سنت، روایاتی وارد شده است که دلالت دارد ابوبکر قبل از رسیدن پیامبر(صلی الله علیه و آله) به مدینه، در جایی به نام عصبه و یا مسجد قبا، پشت سر سالم مولی ابوحذیفه نماز می خواند!! این نشان می دهد که وقتی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در در حال هجرت و در غار بود، ابوبکر در قبا حضور داشته و همراه پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نبوده است. ◀️ بخاری در صحیح اش در دو جا به این امر اشاره کرده است: 1️⃣ حدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْمُنْذِرِ قَالَ حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ عِيَاضٍ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ عَنْ نَافِعٍ عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ لَمَّا قَدِمَ الْمُهَاجِرُونَ الأَوَّلُونَ الْعُصْبَةَ - مَوْضِعٌ بِقُبَاءٍ - قَبْلَ مَقْدَمِ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - كَانَ يَؤُمُّهُمْ سَالِمٌ مَوْلَى أَبِى حُذَيْفَةَ ، وَكَانَ أَكْثَرَهُمْ قُرْآنًا. 📚صحیح البخاری، الأذان، باب إِمَامَةِ الْعَبْدِ وَالْمَوْلَى، ح 692 🔺 نافع از عبدالله بن عمر روایت می کند زمانی که مهاجران اولین(مهاجرانی که زودتر از رسول خدا (ص) به مدینه رسیده بودند)، قبل از رسیدن پیامبر (ص) به مدینه، به مکانی به نام عصبه در قبا رسیدند، پیش نماز آنها سال مولی ابی حذیفه بود! چون که سالم از دیگران(صحابه مدعی علم و دانش مثل عمر و ابوبکر و ...) بیشتر قرآن حفظ بود! بخاری در جای دیگر صحیح اش روایت فوق را بدین گونه نقل کرده است: 2️⃣ حدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ صَالِحٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ أَخْبَرَنِى ابْنُ جُرَيْجٍ أَنَّ نَافِعًا أَخْبَرَهُ أَنَّ ابْنَ عُمَرَ - رضى الله عنهما - أَخْبَرَهُ قَالَ كَانَ سَالِمٌ مَوْلَى أَبِى حُذَيْفَةَ يَؤُمُّ الْمُهَاجِرِينَ الأَوَّلِينَ وَأَصْحَابَ النَّبِىِّ - صلى الله عليه وسلم - فِى مَسْجِدِ قُبَاءٍ ، فِيهِمْ أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ وَأَبُو سَلَمَةَ وَزَيْدٌ وَعَامِرُ بْنُ رَبِيعَةَ. 📚 صحیح البخاری، الأحكام، باب اسْتِقْضَاءِ الْمَوَالِى وَاسْتِعْمَالِهِمْ، ح 7175 🔺 نافع از عبدالله بن عمر روایت می کند که قبل از آمدن رسول خدا (ص) به مدینه،سالم مولی ابوحذیفه در مسجد قبا برای مهاجرانی که زودتر از پیامبر (ص) به مدینه آمده بودند، نماز جماعت می خواند. در میان آنها _ مهاجرین اولین که زود تر از پیامبر (ص) به مدینه رفته بودند_ افرادی مثل ابوبکر و عمر و ابوسلمه و زید و عامر بن ربیعه بود! ❇️ نتیجه حدیث بسیار روشن است، ابوبکر از جمله مهاجرین اولین به مدینه بود که چندین روز، زودتر از پیامبر (ص) به مدینه رسیدند. با این حال غیر ممکن است ابوبکر هم همراه پیامبر (ص) باشد و هم در جای دیگر در مکانی به نام قبا.
؟؟ ◀️ برخی از علمای اهل سنت به این تناقض و اشکال پی برده و در صدد توجیه آن بر آمده اند: 🔹«... وقال الداودي وإمامته لأبي بكر رضي الله تعالى عنه يحتمل أن تكون بعد قدومه مع النبي (ص)...» 📚عمدة القاري، بدر الدين العيني، ج5، 227 ✍️ چنانچه روشن است این احتمال کاملا ساختگی و توهمی است. البته برخی از تازه به دوران رسیده های وهابی، برای حل تناقض مطرح شده، توهم زده اند این که دو حدیث مطرح شده در صحیح بخاری، دو روایت متفاوت و جدا از هم هستند و حضور ابوبکر در مسجد قباء برای بعد از رسیدن رسیدن پیامبر(ص) به مدینه است. این توهم ها باطل است چون: 🔺صریح روایت این است که ابوبکر مصداق «الْمُهَاجِرُونَ الأَوَّلُونَ» یا «الْمُهَاجِرِينَ الأَوَّلِينَ» _مهاجرینی که زود تر از رسول خدا(ص) به مدینه رسیده بودند_ بوده است. 🔺همچنین روایت نص در این است که «قَبْلَ مَقْدَمِ رَسُولِ اللَّهِ (ص)» قبل از رسیدن پیامبر(ص) به مدینه، سالم پیش نماز ابوبکر و عمر و ... بوده است. 🔺 او دو حدیث، یک واقعه و روایت می باشد زیرا: 1️⃣ سند هر دو به نافع از عبدالله بن عمر می رسد. 2️⃣ اختلاف در برخی از الفاظ به خاطر نقل به معنی است. 3️⃣ بدرالدین عینی در شرح روایتی که اشاره به «مَوْضِعٌ بِقُبَاءٍ » نموده است(در مقابل روایت دوم که گفتهِ «مَسْجِدِ قُبَاءٍ») گفته است: 🔺«ذكر من أخرجه غيره أخرجه أبو داود في الصلاة أيضا عن القعنبي عن أنس بن عياض ورواه البيهقي وزاد وفيهم أبو بكر وعمر وأبو سلمة وزيد بن حارثة وعامر بن ربيعة » 🔹ذکر محدثین غیر از بخاری که این حدیث را در کتب خود وارد کرده اند: این حدیث را(👈 موضع بقباء) ابوداود در کتاب صلاة از طریق قعنبی از انس بن عیاض روایت کرده است. همچنین بیهقی این حدیث را روایت کرده و به این حدیث اضافه نموده است که: ابوبکر و عمر و ابوسلمة و زید بن حارثه و عامر بن ربیعة پشت سر سالم در مکانی به نام قبا، نماز می خواندند!! 📚عمدة القاري، بدر الدين العيني، ج5، 227 ✅ نتیجه: فرق اساسی بین دو حدیث مطرح شده نیست. این دو در واقع یک حدیث با اختلافات جزئی در برخی کلمات هستند. ابوبکر یا در کنار رسول خدا (ص) باید باشد که نتیجه آن دروغ بودن این دو روایت است. یا اینکه ابوبکر در مسجد یا در موضعی در قبا قبل از رسیدن پیامبر (ص) بوده این یعنی در کنار پیامبر اکرم (ص) در غار نبوده!! ◀️ اینکه بر اساس برخی ادعاها و نصوص تاریخی مسجد قبا بعد از نزول رسول خدا (ص) ساخته شده باشد، اشکال وارد شده و تناقض را بیشتر می کند چون روایت بخاری می گوید «مهاجرین اولین»_ مهاجرینی که زود تر از پیامبر خدا (ص) به مدینه رفته بودند_ در مسجدی قبا نماز می خواندند در حالی که آن زمان، مسجدی اصلا بنا نشده بود!! ❇️ این تناقض تا روز قیامت باقی است. 🔺امکان دارد پیش نماز بودن سالم برای ابوبکر بعد از رسیدن پیامبر خدا (ص) به مدینه باشد! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
4_5783005109935934407.pdf
3.79M
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🔺 🔺 🛑 بـا موضوع:: افضل شخص پس از پیامبر کیست؟ 👥طرفین مناظره :: بانو یاس (تشیع) بانو شیء میم (اهلسنت) 🗓 تاریخ :: 1400/11/22 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ چاخان و ادعای گزاف عائشه درباره اموال ابوبکر!! بخاری در تاریخ الکبیر و نسائی در سنن خود دروغ بزرگی را از زبان عائشه روایت می کنند! بنگرید: 🔹702 - محمد بن محمد أبو نافع قال الحميدي حدثنا عبد الملك الجدي قال ثنا محمد بن محمد حدثنا القاسم بن عبد الواحد بن أيمن قال حدثني عمر بن عبد الله بن عروة عن عروة عن عائشة فخرت بمال أبي في الجاهلية وكان ألف ألف أوقية وقال النبي صلى الله عليه و سلم كنت لك كأبي زرع 📚بخاری، تاریخ الکبیر، ج1، ص 244 🔹9139 - أخبرني إبراهيم بن يعقوب قال نا عبد الملك بن إبراهيم سنة ثلاث ومائتين أملاه علينا قال نا محمد بن محمد أبو نافع قال حدثني القاسم بن عبد الواحد قال حدثني عمر بن عبد الله بن عروة عن عروة عن عائشة قالت [ ص 359 ] فخرت بمال أبي في الجاهلية وكان قد ألف ألف وقية فقال النبي صلى الله عليه و سلم اسكتي : يا عائشة فإني كنت لك كأبي زرع لأم زرع ثم أنشأ رسول الله صلى الله عليه و سلم يحدث إن إحدى عشرة امرأة اجتمعن في الجاهلية فتعاهدن لتخبرن كل امرأة بما في زوجها...» 📚 نسائی، سنن النسائي الكبرى، ج5، 358 🔺عروه بن زبیر از دشمنان مولا علی علیه السلام از خانم عائشه روایت می کند که روزی به اموال پدرم در زمان جاهلیت و نادانی او در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله فخر فروشی کردم! اموال پدرم در زمان جاهلیت یک ملیون اوقیه بود!! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من گفت: من برای تو همانند ابی زرع نسبت به ام زرع هستم ...» ▪️قابل توجه دوستان : الف الف اوقیه، یعنی یک ملیون اوقیه، معادل هفت و نیم ملیون مثقال طلا یا نقره است🧐 ▪️به زبان امروزی یعنی معادل سی و چهار هزار و صد و بیست و پنج کیلو طلای 24 عیار!!🙄 ◀️ خبر نداشتیم!! طلا های ابوبکر از ذخائر طلای بانک مرکزی الان هم بیشتر است!!😎 ✅ نظر دوستان درباره این چیه؟ آیا ادعای های دیگر جهاد مالی ابوبکر مثل این دروغ و گزاف نمی تواند باشد؟؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
4_5807701017269112027.pdf
2.18M
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🔺 🔺 🛑 بـا موضوع:: تفسیر آیه غار 👥طرفین مناظره :: بانو یاس (تشیع) بانو شیء میم (اهلسنت) 🗓 تاریخ :: 1400/11/29 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ ابوهریره از صحابه و مروج افکار یهود در امت اسلام 2️⃣ دروغگو و کذاب حافظه ندارد!! در حالی که در آیات متعدد قران کریم آفرینش آسمان ها و زمین در ۶ روز(دوره) ذکر شده ابوهریره آن را از شنبه تا جمعه که ۷ روز می شود گفته است!! 3️⃣ حدیث فوق در صحیح ترین منابع اهل سنت که روایات آن مورد اجماع و اتفاق اهل سنت است آمده است! ✅ آیا با وجود این روایات جعلی و مخالف صریح قرآن می توان به کتب و روایات و احادیث اهل سنت که مملو از روایات ابوهریره است اعتماد کرد؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 --------------------------------------- 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
✍تصور کنید یکی از بزرگان خود(مثلا استاد دانشگاهتان)را در خیابان در حال ادرار کردن آن هم به صورت سرپا ببینید.چه حالی پیدا می کنید؟ ✍ آیا اعتماد به کتابی که نسبت ناروا (بول قائما) به رسول مکرم اسلام بدهد شایسته است؟ ✍آیا پیامبری که الگو و خاتم تمام انبیاء و اولیای الهی و بشریت می باشد این رفتار از وی صادر می شود؟ ✍ پیامبر در قرآن 👈و انک لعلی خلق عظیم : همانا تو دارای خلق و خویی عظیم هستی👉 می باشد! آیا حدیث فوق با آن سازگار است؟ ✍آیا این حدیث با آیه تطهیر که هر گونه پلشتی و پلیدی را از دامن رسول الله زدوده است در تضاد نیست؟ ✍آیا کسی که با حیا تر و با ادب تر از عروس در حجله می باشد اینگونه رفتار میکند❓ ✍آیا این روایات بی ارزش در صحیح ترین منابع اهل سنت زمینه توهین های امثال سلمان رشدی ها نیست؟ ✍برادران اهل سنت با وجود اینگونه روایات دروغ و جعلی در صحیح بخاری چگونه آن را صحیح ترین کتاب بعد از قرآن می دانند؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 --------------------------------------- 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ پیامبران الهی دو گونه ولایت دارند: 🔸 ولایت تشریعی: در قالب امر به نماز و روزه و حج و ... است. 🔸 ولایت تکوینی: مظهر« کن فیکون» خداوند که به اذن خدا مرده زنده می کنند و ماه را می شکافند و ... . 2️⃣ اعتقاد به ولایت تکوینی یک شخص، نیازمند ایمان بسیار بالا و یقینی نسبت به او است. در صحیح بخاری، یکی از زیباترین اشعار ابوطالب (ع) در مدح پیامبر ص ذکر شده است: ♦️ وأَبْيَضَ يُسْتَسْقَى الْغَمَامُ بِوَجْهِهِ ♦️ ثمَالُ الْيَتَامَى عِصْمَةٌ لِلأَرَامِلِ ♦️ چهره نورانی که با آبروی او مردم از ابرها باران طلب می کنند ♦️ بخشنده به یتیمان و پناه بیوه زنان 3️⃣ این شعر بیانگر ایمان عمیق حضرت ابوطالب (ع)به ولایت تکوینی پیامبر خدا است. بخاری فقط همین یک بیت را ذکر کرده است (تصویر بالا) 📚 ابیات دیگر در اصول کافی (ط - الإسلامية، ج‏1، ص: 449) آمده است. 4️⃣ حضرت ابوطالب (ع) نسبت به پیامبر ص «رفيقا شَفيقا يَمنعُه مِن مَرَد قريش» همراهی بسیار دلسوز بود که مانع زورگویی و عصیان قریش بر علیه او می شد.. پیامبر (ص) را از فرزندانش بیشتر دوست می داشت. اگر فرزندان خودش ژولیده و پریشان بودند، پیامبر را شاداب و معطر می کرد. فقط در کنار او می خوابید. همیشه با او بود. با او از خانه بیرون می رفت و ... . (طبقات الكبرى، 1 / 120) ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ بی شک مهم ترین و کلیدی ترین انحرافی که در جامعه اسلامی ایجاد شد، کنار گذاشتن عترت و اهل بیت رسول خدا(ص) از ولایت و حکومت در روز سقیفه بود. 2️⃣ دیری نپایید که این انحراف کلان باعث بدعت ها و انحرافات بسیاری در جامعه اسلامی شد. تمامی احکام عبادی و سنن رسول خدا تغییر یافت! محمد بن ادریس شافعی امام مذهب شافعیه، در کتاب «الام» خود از زبان عبدالله بن زبیر روایت می کند: 🔸 «أخبرنا الربيع قال: أخبرنا الشافعي قال أخبرنا إبراهيم عن وهب بن كيسان قال رأيت ابن الزبير يبدأ بالصلاة قبل الخطبة ثم قال: كل سنن رسول الله صلى الله عليه وسلم قد غيرت حتى الصلاة» 🔹 «... وهب بن کیسان گفت: عبدالله بن زبیر را دیدم که نماز(عید) را قبل از خطبه آن شروع کرد و سپس گفت: همه سنت های رسول خدا (ص) بی شک تغییر یافته است حتی نماز!» ✍️ به تصویر سند مراجعه کنید! ✅ اهل سنت چگونه دین خود را از صحابه ای می گیرند که به اعتراف خود آنها، همه سنن رسول الله(ص) در زمان آنها تغییر یافته است؟ آیا احتمال نمی دهند که نماز، روزه، حج و ... آنها با نماز و روزه و ... رسول خدا (ص) تفاوت داشته باشد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی نفوذ یهود
10.68M
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🎙 فایل صوتی 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه 👤 با حضور ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
جریان شناسی یهود در مدرسه صحابه.pdf
1.79M
🗃 فایل پیوست 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه 👤 با حضور ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
جریان شناسی نفوذ یهود 2.mp3
10.2M
🎙 فایل صوتی 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه دوم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
جریان شناسی نفوذ یهود 2.pdf
1.9M
🗃 فایل پیوست 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه دوم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
جریان شناسی نفوذ یهود.mp3
11.43M
🎙 فایل صوتی 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه سوم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
جریان نفوذ یهود در مدرسه صحابه 3.pdf
1.64M
🗃 فایل پیوست 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه سوم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ✍️ قسم به کسی که دانه را شکافت و انسان را به وجود آورد همانا رسول خدا ص با امیر المومنین عهد و پیمان بست که : ❇️ هیچ کسی نیست که حضرت علی علیه السلام را دوست دارد مگر آنکه باشد! ❇️ هیچ کسی نیست که بغض و کینه حضرت علی علیه السلام را داشته باشد مگر آنکه باشد! 1️⃣ هر نوع بغض و کینه چه جنگ یا تهدید یا حسادت یا انکار فضائل امر دیگر، علیه امیرالمومنین علیه السلام علامت است! 2️⃣ حدیث فوق در صحیح مسلم آمده است که صحت تمام احادیث آن مورد اتفاق و اجماع علمای اهل سنت است! 3️⃣ آیا جنگ های عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و لشگر کشی و حمله به خانه امیرالمومنین توسط سران سقیفه نشان دهنده کینه و دشمنی و در نتیجه آنها نیست؟؟ ✅ آیا کسی که بغض حضرت علی علیه السلام را داشته و در حالی طبق حدیث صحیح مسلم شمرده می شود، می تواند خلیفه مسلمین باشد؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ یکی ازکلیدی ترین و مهم ترین واجبات اسلام است. خداوند ده ها آیه، به اهمیت و احکام آن اختصاص داده است. رسول خدا(ص) در طی سال های طولانی آن را علنی و به جماعت اقامه کرد. 2️⃣ با کنار نهادن امیرالمومنین(ع) از ولایت و سرپرستی دین، صدمات مهلکی به پیکره اسلام وارد شد. در یکی از معتبر ترین اسناد روایی اهل سنت آمده است که هنوز مدت کوتاهی از وفات رسول خدا (ص) نگذشته بود که فتنه بر مسلمین غالب شد تا جایی که مومنین حقیقی از ترس و خوف، نماز خود را سرا و مخفیانه اقامه می کردند: 🔹«... أحصوا لي كم يلفظ الإسلام قلنا يا رسول الله أتخاف علينا ونحن ما بين الستمائة إلى السبعمائة قال فقال إنكم لا تدرون لعلكم أن تبتلوا قال فابتلينا حتى جعل الرجل منا لا يصلي إلا سرا ...» 🔸 حذیفه (از بزرگ ترین اصحاب رسول خدا (ص) می گوید: نبی خدا (ص) فرمود: تعداد افرادی را که اقرار به اسلام کرده اند را برای من بشمارید. به آن حضرت گفتیم: آیا بر ما ترس دارید در حالی که ما بین ششصد و هفتصد نفر هستیم؟ پیامبر(ص) فرمود: شما نمی دانید شاید مورد فتنه و امتحان قرار گیرید! حذیفه گفت: ما مورد امتحان و فتنه واقع شدیم تا جایی که مردی از ما به خاطر ترس و خوف، نماز نمی خواند مگر در سرّ و خفا! (رک: تصویر سند) ✅ در قرآن کریم (آل عمران/ 104) یکی از پایه های اصلی حکومت اسلامی، بیان شده است. بعد از وفات پیامبر(ص) چه حکومتی روی کار آمد که مسلمانان از ترس و خوف، نماز را مخفیانه به جای می آوردند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1⃣ روایت فوق در صحیح ترین کتاب بعد از قرآن در نزد برادران اهل سنت یعنی "صحیح بخاری" می باشد .تمام روایت های این کتاب مورد قبول علمای اهل سنت می باشد. 2⃣ این حدیث ذیل تفسیر آیه ۳۳ سوره آل عمران از قول صحابی و مفسر بزرگ و شاگرد امیرالمومنین علیه السلام "عبدالله بن عباس" می باشد . 3⃣ آ‌یه فوق (آیه اصطفاء)اشاره به گزینش الهی سلسله نبوت و رسالت و امامت دارد که از حضرت آدم علیه السلام شروع و با گذر از نوح به آل ابراهیم و آل عمران می رسد! 4⃣ ادامه این سلسله نورانی و الهی تا قیامت بنا بر روایت فوق صلوات الله علیهم می باشد. 5⃣ نتیجه آنکه ص مشمول اصطفاء و انتخاب الهی هستند! انتخابی در ردیف انتخاب آدم و نوح و ابراهیم و ...علیهم السلام. ✅ آیا با وجود که انتخاب شده خداوند و همردیف انبیاء و اولیای الهی هستند خلافت به کسان دیگری_ هر چند عادل تا چه رسد به یزید و ...- خواهد رسید؟؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی نفوذ یهود 4.mp3
10.48M
🎙 فایل صوتی 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه چهارم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
جریان شناسی نفوذ یهود 4.pdf
1.9M
🗃 فایل پیوست 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه چهارم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁ ⏺ جلسه 1️⃣ موضوع: جریان شناسی در مدرسه صحابه 2️⃣ ارائه دهنده: @Abolhasanain110 3️⃣ زمان: دوشنبه 23 اسفند، ساعت 23 شب ✍️ با ما باشید: https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892