═✧❁﷽❁✧═
#ذکر_یونسیه
✍ اهل معرفت، آنها كه در عرفان خداوند از کمّل هستند، منتهای سير را ذكر يونسيه میدانند. مداومت به این ذکر در سجده، قلوب مستعدّین سير إلی اللّٰه را نورانی میکند.
حضرت یونس -علینبیناوآلهوعلیهالسلام- در زندانِ شكم ماهی گفت: ﴿لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.﴾
سيدالشهدا علیهالسلام در دعای عرفه بعد از اين جمله، يازده جملهی ديگر اضافه كرد؛ معنايش اين است كه يونس در مرتبهی اول و حسين بن علی علیهالسلام در رتبهی دوازهم است و فوق اين عدد ديگر رتبه نيست.
تمام مراحل شهور معرفت كه باطن اين آيه است، در دعای عرفه طی شده است؛ در حقیقت امام حسین علیهالسلام به یونس علیهالسلام میفرماید: تو چنین گفتی: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»، ولکن مراتب دیگر مانده كه من بیان میکنم: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ…²»
هر یک از اين جملهها اقيانوسی از معارف الهی میباشد كه هزاران جبرئیل و میکائیل و اسرافیل در اين دريای بیپايان مستغرق است.
چه کسی درک میکند وقتی آن حضرت میفرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ»، چگونه دوازه مرتبهی توحيد را طی مینماید؛ از توحيد در مقام احديّت، توحيد در مقام الوهيّت، توحيد در مقام ربوبيّت، تا به توحيد در مقام محبت رسیده و میفرماید:
تَرَكْتُ الْخَلْق طُرّاً فِي هَوَاكَا
و أيتمت العيال لكى أراكا
فـلو قـطّعتنى فى الحبّ إربا
لما حنّ الفؤاد إلى سواكا³
تمام عرفای اولين و آخرين در «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ» اول او واماندهاند، تا چه رسد به مراحل بعدی که آن حضرت در بیانش طی کرده است
📚 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی
۱۵/ اسفند/ ۱۳۸۰
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
◀️ شیرین تر از شعر شهریار
✅ آیه الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁
#ابوحنیفة_یهودی
1️⃣ خطیب بغدادی، امام، علامه و مفتی اهل سنت است. او شرح حال مفصلی از ابوحنیفه بیان کرده است که شنیدن آن برای جوانان اهل سنت جالب است.
2️⃣ خطیب با استناد به اقوال بزرگان اهل سنت، گمراه بودن ابوحنیفه را، امر اجماعی دانسته است:
🔺«...سمعت أبا بكر بن أبي داود السجستاني يوما وهو يقول لأصحابه ما تقولون في مسألة اتفق عليها مالك وأصحابه والشافعي وأصحابه والأوزاعي وأصحابه والحسن بن صالح وأصحابه وسفيان الثوري وأصحابه وأحمد بن حنبل وأصحابه فقالوا له يا أبا بكر لا تكون مسألة أصح من هذه فقال هؤلاء كلهم اتفقوا على تضليل أبي حنيفة»
🔹«... از ابن ابی داود سجستانی شنیدم که روزی به اصحاب خود می گفت: نظر شما در مساله ای که مالک، شافعی، اوزاعی، حسن بن صالح، سفیان ثوری، احمد بن حنبل و اصحابشان در مورد آن اتفاق نظر دارند، چیست؟ آنها گفتند: ای ابوبکر! هیچ مساله ای صحیح تر از این نیست! ابن ابی داود گفت: این افراد همگی بر گمراهی ابی حنیفه اتفاق نظر دارند!»
📚 تاريخ بغداد، ج13، ص 394
3️⃣ عجیب تر آن که، مستند به سخن ابن ابی شیبة_ امام، محدث بزرگ و استاد بخاری_ ابوحنیفه یهودی است!
🔺«... سمعت بن أبي شيبة وذكر أبا حنيفة فقال أراه كان يهوديا»
🔸«... وقتی سخن از ابوحنیفة شد، از ابن ابی شیبه شنیدم که گفت: معتقد هستم او #یهودی است!
📚 تاريخ بغداد، ج13، ص 441
✅ آیا ابن ابی شیبه دروغ گفته است؟ در این صورت چرا دین و احادیث خود را از یک دروغگو می گیرید؟ اگر راست گفته است، چرا دین خود را از یک #یهودی و فردی گمراه اخذ می کنید؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#نفوذ_یهود
1️⃣ «سلیمان بن مهران کاهلی» معروف به أعمش، حافظ، امام، شیخ الاسلام و از بزرگ ترین محدثین اهل سنت است.
📚 ذهبي، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد، سير أعلام النبلاء،ج:11، ص: 283، مؤسسة الرسالة، 23 جلد
2️⃣ «مجاهد بن جبر» تابعی بزرگ، امام و شیخ در تفسیر در نزد اهل سنت است. در «موسوعة اطراف الحدیث» بیش از چهار هزار و هفتصد بار، نام او اسناد روایات اهل سنت وارد شده است. با این حال اعمش درباره او گفته است:
🔹 «... قَالَ أَبُو بَكْرٍ بنُ عَيَّاشٍ: قُلْتُ لِلأَعْمَشِ: مَا بَالُهُم يَتَّقُوْنَ تَفْسِيْرَ مُجَاهِدٍ؟ قَالَ: كَانُوا يَرَوْنَ أَنَّهُ يَسْأَلُ أَهْلَ الكِتَابِ...»
📚ذهبي، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد، سير أعلام النبلاء،ج:8، ص: 8، مؤسسة الرسالة، 23 جلد
http://up44.ir/zxtdeued 👈 :تصویر سند
3️⃣ «ابوبكر بن عیاش نقل می کند: به اعمش گفتم: محدثین و علما را چه شده است که از تفسیر مجاهد پرهیز می کنند؟ او گفت: آنها معتقد هستند همانا مجاهد[در تفسیر آیات قرآن] از اهل کتاب ( یهود و مسیحیت) سوال می کرد».
به تصویر سند در زیر مراجعه کنید.
✅ آیا به روایت های کسی که در تفسیر و فهم دین و قرآن از اهل کتاب کمک می گیرد، می توان اعتماد کرد؟ این در حالی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله دستور داده است که سخنان آنها را تصدیق نکنید! پیامبر صلی الله علیه و آله با توبیخ شدید خلیفه دوم می فرماید:
🔹« ... وعن جابر أيضا قال : نسخ عمر كتابا من التوراة بالعربية فجاء به إلى النبي فجعل يقرأ ووجه رسول الله صلی الله علیه و سلم تغير فقال رجل من الأنصار : ويحك يا ابن الخطاب ألا ترى وجه رسول الله صلی الله علیه و سلم فقال رسول الله صلی الله علیه و سلم: لا تسألوا أهل الكتاب عن شيء فإنهم لن يهدوكم وقد ضلوا وإنكم إما أن تكذبوا بحق أو تصدقوا بباطل والله لو كان موسى بين أظهركم ما حل له إلا أن يتبعني»
🔺«... جابر می گوید: عمر بن خطاب کتابی از تورات را به عربی نوشت و آن را نزد رسول الله صلی الله علیه و آله شروع به خواندن نمود در حالی که چهره رسول خدا صلی الله علیه و آله از شدت عصبانیت تغییر یافت. یکی از مردان انصارگفت: وای بر تو ای پسر خطاب! مگر چهره پیامبر خدا صلی الله علیه و آله را نمی بینی؟ رسول گرامی صلی الله علیه و آله فرمود: از اهل کتاب چیزی سوال نکنید زیرا آنها شما را هرگز هدایت نمی کنند در حالی که خود آنها گمراه هستند و شما(با تبعیت از اهل کتاب) یا حقی را تکذیب می کنید و یا یک امر باطلی را تصدیق می نمایید. به خداوند سوگند اگر موسی علیه السلام در پیش روی شما بود برای او حلال نبود مگر اینکه از من تبیعت کند».
📚 هیثمی، نورالدین علی بن ابی بکر، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج1، ص 421، دار الفكر، بيروت - 1412 هـ، 10 جلد
http://up44.ir/nbtd8r2f 👈 لینک تصویر سند
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍ اعتراف خطیر من علماء اهل السنه
⏺ عمر بن الخطاب من المابونین
◀️ له داء علاجه ماء الرجال
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
✍️ مناظره شیعه و اهل سنت و طرح مباحث مرتبط با امامت در ابرگروه «هم اندیشی دانشگاه امامت»
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
✍ شبهه شبکه های وهابی و ناصبی
👇👇👇
◾️داستان های رمانتیک و بیغیرتی در کتب شیعه!
1⃣سلمان به خانه فاطمه میرود در حالیکه علی در خانه نبوده!
قَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِيِّ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ):
خَرَجَتْ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ذَاتَ يَوْمٍ وَ أَنَا أُرِيدُ الصَّلَاةَ، فَحَاذَيْتُ بَابَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَإِذَا أَنَا بِهَاتِفٍ مِنْ دَاخِلِ الدَّارِ وَ هُوَ يَقُولُ: اشْتَدَّ صُدَاعُ رَأْسِي، وَ خَلَا بَطْنِي، وَ دَبِرَتْ كَفَّايَ مِنْ طَحْنِ الشَّعِيرِ. فَمَضَّنِي الْقَوْلُ مَضّاً شَدِيداً، فَدَنَوْتُ مِنَ الْبَابِ فَقَرَعْتُهُ قَرْعاً خَفِيفاً، فَأَجَابَتْنِي فِضَّةُ، جَارِيَةُ فَاطِمَةَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ)، فَقَالَتْ: مَنْ هَذَا؟فَقُلْتُ: أَنَا سَلْمَانُ ابْنُ الْإِسْلَامِ.
قَالَتْ: وَرَاءَكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، فَإِنَّ ابْنَةَ رَسُولِ اللَّهِ مِنْ وَرَاءِ الْبَابِ، عَلَيْهَا الْيَسِيرُ مِنَ الثِّيَابِ.
فَأَخَذْتُ عَبَاءَتِي فَرَمَيْتُ بِهَا دَاخِلَ الْبَابِ فَلَبِسَتْهَا فَاطِمَةُ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) ثُمَّ قَالَتْ: يَا فِضَّةُ، قُولِي لِسَلْمَانَ يَدْخُلُ، فَإِنَّ سَلْمَانَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ.فَدَخَلْتُ فَإِذَا أَنَا بِفَاطِمَةَ جَالِسَةً
ترجمه:سلمان میگوید میخواستم بروم به مسجد که نزدیک درب خانه علی شدم دیدم از داخل خانه صدایی می اید که گفته میشد سردردم زیاد شده پوست دستهایم کنده شده وشکمم خالی از غذاست! سلمان میگوید خیلی بهم برخورد لذا در زدم خدمتکار خانه امد وگفت کیستی؟ من گفتم سلمان هستم، خدمتکار گفت برگرد ای سلمان! فاطمه الان لباس نازک بر تن دارد. سلمان میگوید منهم عبایم را فرستادم داخل گفتم این را بپوشد! سپس فاطمه هم انرا پوشید وبه خدمتکار گفت بزار بیاید داخل او از خودمان است! سپس سلمان میگوید داخل خانه شدم وکنار فاطمه نشستم!
📕الخرائج و الجرائح 2: 530/ 6.
📕 دلائل الإمامة جلد : 1 صفحه : 140
ادامه دارد...
ادامه متن شبهه شبکه های وهابی و ناصبی
👇👇
2⃣کمک کردن سلمان به فاطمه در کارهای خانه در غیاب علی!
قُلْتُ: فَاخْتَارِي إِحْدَى الْخَصْلَتَيْنِ: إِمَّا أَنْ أَطْحَنَ لَكِ الشَّعِيرَ، أَوْ أُسْكِتَ لَكِ الْحَسَنَ.
قَالَتْ: يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، أَنَا أُسْكِتُهُ فَإِنِّي أَرْفَقُ، وَ أَنْتَ تَطْحَنُ الشَّعِيرَ.
سلمان گفت به فاطمه گفتم یا بگذار من آرد درست کنم یا بگذار حسن را برایت ساکت کنم😐فاطمه هم گفت من مهربانترم من حسن را ساکت میکنم تو گندم ها را آرد کن.
3⃣سکانس سوم سلمان به علی میگوید به زنت کمک کن!
فَلَمَّا فَرَغْتُ مِنَ الصَّلَاةِ أَتَيْتُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ هُوَ بِيَمْنَةٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَجَذَبْتُ رِدَاءَهُ وَ قُلْتُ: أَنْتَ هَاهُنَا وَ فَاطِمَةُ قَدْ دَبِرَتْ كَفَّاهَا مِنْ طَحْنِ الشَّعِيرِ؟!
بعدا سلمان میرود به مسجد و بعد از نماز به علی میگوید ای علی تو اینجایی انوقت زنت پوست دستش کنده شده انقدر گندم ارد کرده؟ 😳
فرض کنید یک مرد غریبه به مردی بگوید من الان در خانه تو پیش زنت بودم لباس نازک به تن داشت من عبایم را بهش دادم بعد کنارش نشستم وکمی در کارهای خانه کمکش کردم ای مرد به زنت کمک کن زشته!
بنظر شما این بی غیرتی آن مرد نیست؟ نمیگوید یعنی چی رفتی خانه من وبازنم نشستی اصلا تو رو صننم...
ولی اما میبینیم که در کتب شیعه این چیزها را در مورد حضرت علی نقل میکنند
حالا حضرت علی وقتی این را میشنود چه میکند؟
4⃣حضرت علی به خانه میرود و برمیگردد به مسجد پیامبر(ص) به او میگوید چه شد که میخندی؟ علی هم گفت:
قَالَ:دَخَلْتُ الدَّارَ وَ إِذَا فَاطِمَةُ نَائِمَةٌ مُسْتَلْقِيَةٌ لِقَفَاهَا، وَ الْحَسَنُ نَائِمٌ عَلَى صَدْرِهَا،
علی گفت وارد منزل شدم دیدم فاطمه به پشت خوابیده حسن هم روی سینه اش خوابیده!
✋🏻اینهمه غیرت نوبره
📕الخرائج و الجرائح 2: 530/ 6.
📕 دلائل الإمامة جلد : 1 صفحه : 140
لینک کتاب
https://lib.eshia.ir/15165/1/140
✧❁﷽❁✧
✍️ پاسخ به توهین های ناصبی به صدیقه طاهره (سلام الله علیها)
1️⃣ بی حیایی و بی شرفی فرزندان هند جگر خوار تمامی ندارد. سیاهه ناصبی ها را بنگرید! آنها با تقطیع و تحریف در معنای روایات فضائل اهل بیت (علیهم السلام)، دشمنی، بغض، کینه و حقد خود را نشان داده اند.
2️⃣ در ادامه ترجمه صحیح روایت را بیان می کنیم تا بفضل الهی دشمن صدیقه طاهره (سلام الله علیها) روسیاه تر گردد:
🔸حدثني أبو عبد الله جعفر بن محمد (عليهما السلام) قال: قال سلمان الفارسي (رضي الله عنه):
خرجت مع رسول الله (صلی الله علیه و آله) ذات يوم و أنا أريد الصلاة، فحاذيت باب علي بن أبي طالب (عليه السلام)، فإذا أنا بهاتف من داخل الدار و هو يقول: اشتد صداع رأسي، و خلا بطني، و دبرت كفاي من طحن الشعير. فمضني القول مضا شديدا، فدنوت من الباب فقرعته قرعا خفيفا، فأجابتني فضة، جارية فاطمة (عليها السلام)، فقالت: من هذا؟
فقلت: أنا سلمان ابن الإسلام.
قالت: وراءك يا أبا عبد الله، فإن ابنة رسول الله من وراء الباب، عليها اليسير من الثياب.
فأخذت عباءتي فرميت بها داخل الباب فلبستها فاطمة (عليها السلام) ثم قالت: يا فضة، قولي لسلمان يدخل، فإن سلمان منا أهل البيت و رب الكعبة. فدخلت فإذا أنا بفاطمة جالسة و قدامها رحى تطحن بها الشعير، و على عمود الرحى دم سائل قد أفضى إلى الحجر،... .
⏹#ترجمه_صحیح
🔺سلمان فارسی روایت می کند: روزی با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خارج شدم در حالی که من می خواستم نماز بخوانم. [دقت کنید! می گوید با رسول الله (صلی الله علیه و آله) خارج شدم! آنگاه ناصبی ملعون می گوید: « سلمان به خانه فاطمه میرود در حالیکه علی در خانه نبوده!» با این جمله خواسته به عفت و حیای فاطمه (سلام الله علیها) و غیرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) جسارت کند. در حالی که سلمان با رسول خدا صلی الله علیه و آله بوده!]
🔺وقتی به روبروی خانه علی بن ابو طالب (علیهما السلام) رسیدم، در این هنگام صدایی از داخل خانه شنیدم که می گفت: سردرد من شدید تر شده گرسنه هستم کف دست هایم از آسیب کردن جو پینه بسته[دقت کنید ناصبی نجس این قسمت را عمدا معنی نکرده است]
🔺آن صدا آتش زیادی به قلبم انداخت. [ترجمه ها را مقایسه کنید] به نزدیک در رفتم و آهسته در خانه را زدم [اوج ادب سلمان فارسی را بنگرید و با رفتار عمر و ابوبکر در هجوم و آتش زدن این خانه مقایسه کنید]
🔺فضة، کنیز فاطمه (سلام الله علیها) آمد و گفت: این کیست که در می زند؟ گفتم: سلمان فرزند اسلام .
🔺فضة گفت: ای ابوعبدالله [همان سلمان که به جهت احترام به او فضه او را به کنیه صدا کرد] صبر کن! همانا دختر رسول الله (صلی الله علیه و آله) در پشت در است و لباس کمی دارد. [ناصبی لباس نازک معنی کرده است در حالی که معنی آن لباس کم است و این کنایه از این است که صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در داخل خانه خود چادر که پوششی سراسری و رسمی است، به سر نداشته است]
🔺سلمان می گوید: عبای خودم را جمع کردم [عبای عرب ها تفاوتی با چادر در پوشش ندارد] و به داخل خانه انداختم. فاطمه (سلام الله علیها) چادر را پوشید و سپس گفت: ای فضه به سلمان بگو داخل شود زیرا - به خدای کعبه قسم- سلمان از ما اهل بیت است.[این نشانگر مقام بالای سلمان در نزد خداوند است. او آنقدر پاک و طاهر بوده که از اهل بیت (علیهم السلام ) محسوب شده است. این ترجمه صحیح را با ترجمه زهرآگین ناصبی مقایسه کنید!]
🔺سلمان گوید: داخل خانه شدم در این هنگام فاطمه را دیدم که نشسته است در حالی که روبروی آن حضرت آسیاب بود که با آن جو آرد می کرد و بر محور آسیاب خون [دستان فاطمه سلام الله علیها] بود به حدی که سنگ آسیب رسیده بود! [ ترجمه صحیح را با ترجمه ناصبی حرام زاده مقایسه کنید و عمق دشمنی فرزندان یزید و معاویه را با صدیقه طاهره (سلام الله علیها) دریابید. آری این ادب سلمان است! از دیدن سختی های دخت نبی خدا، آتش به جانش افتاده در عوض سردمداران سقیفه، ابوبکر، عمر و ... با شلاق، لگد و غلاف شمشیر به دستان پینه بسته، صورت نورانی و پهلوی زهرای مرضیه (سلام الله علیها) ضربه زدند...] .
📚 دلائل الإمامة (ط - الحديثة) ؛ ص140
✍️ ادامه دارد... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✍️ سلمان در ادامه می گوید:
🔸 فحانت مني التفاتة فإذا أنا بالحسن بن علي في ناحية من الدار يتضور من الجوع، فقلت: جعلني الله فداك يا ابنة رسول الله،
قد دبرت كفاك من طحن الشعير و فضة قائمة!
فقالت: نعم يا أبا عبد الله أوصاني حبيبي رسول الله أن تكون الخدمة لها يوم و لي يوم، فكان أمس يوم خدمتها، و اليوم يوم خدمتي.
قال سلمان: فقلت: جعلني الله فداك، إني مولى عتاقة.
فقالت: أنت منا أهل البيت.
قلت: فاختاري إحدى الخصلتين: إما أن أطحن لك الشعير، أو أسكت لك الحسن.
قالت: يا أبا عبد الله، أنا أسكته فإني أرفق، و أنت تطحن الشعير.
قال: فجلست حتى طحنت جزء من الشعير، فإذا أنا بالإقامة، فمضيت حتى صليت مع رسول الله (صلى الله عليه و آله).
⏹ #ترجمه_صحیح
🔺سلمان در ادامه می گوید: صدایی توجه مرا به خود جلب کرد در این هنگام حسن بن علی (علیه السلام) را در آن سوی خانه دیدم که از شدت گرسنگی آرام و قرار ندارد.
🔺با تعجب و حیرت گفتم: خدا مرا فدای تو گرداند ای دختر رسول الله صلی الله علیه و آله! دست های شما به خاطر آسیاب کردن پینه بسته در حالی که در خانه فضه کنیزه نیز است؟[چرا کارها را به کنیزت نمی دهی انجام دهد؟]
🔺فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود: آری ای اباعبدالله! پدرم رسول خدا صلی الله علیه و آله به من سفارش کرده است که کارهای خانه یک روز برای من باشد و یک روز برای فضه. دیروز نوبت فضه بود و امروز نوبت من است که کار خانه را انجام دهم.
🔺سلمان گفت: خداوند من را فدای شما گرداند [ بر خلاف دروغی که اهل سنت می گویند که سلمان را ابوبکر آزاد کرد] من بنده زرخرید شما هستم [اجازه دهید من به جای شما کار کنم] .
🔺فاطمه (سلام الله علیها) گفت: تو از ما اهل بیت هست! [ تکریم بندگان و نوکران شیوه اهل بیت علیهم السلام بود. بخلاف رفتار امثال عمر بن حطاب که همیشه با شلاق بر سر زنان کنیزه و بیچاره می کوبید!)
🔺سلمان اصرار نمود و گفت: یکی از این دو را انتخاب کن یا من برای شما جو را آرد کنم یا اینکه [امام]حسن (علیه السلام) را برای شما نگهداری و ساکت کنم؟
🔺زهرا (سلام الله علیها) فرمود: من از[امام] حسن (علیه السلام) نگهداری می کنم[من مادرش هستم] چون من برای این کار مناسب تر هستم و تو جو را آسیاب کن! [دقت کنید ناصبی اکثر این فراز ها را حذف کرده تا فضیلت اهل بیت (علیهم السلام) را بپوشاند]
🔺سلمان می گوید مقداری را جو را آرد کردم وقت نماز شد. رفتم به همراه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نماز بخوانم.
📚 دلائل الإمامة (ط - الحديثة) ؛ ص141
✍️ ادامه دارد... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
✍️ سلمان می گوید:
🔸فلما فرغت من الصلاة أتيت علي بن أبي طالب و هو بيمنة من رسول الله فجذبت رداءه و قلت: أنت هاهنا و فاطمة قد دبرت كفاها من طحن الشعير؟! فقام و إن دموعه لتحدر على لحيته، و إن رسول الله (صلى الله عليه و آله) لينظر إليه حتى خرج من باب المسجد، فلم يمكث إلا قليلا. فإذا هو قد رجع يتبسم من غير أن تستبين أسنانه، فقال رسول الله (صلى الله عليه و آله): يا حبيبي خرجت و أنت باك و رجعت و أنت ضاحك؟ قال: نعم بأبي أنت و أمي، دخلت الدار و إذا فاطمة نائمة مستلقية لقفاها، و الحسن نائم على صدرها، و قدامها الرحى تدور من غير يد.
فتبسم رسول الله (صلى الله عليه و آله) ثم قال: يا علي، أ ما علمت أن لله ملائكة سائرة في الأرض يخدمون محمدا و آل محمد إلى أن تقوم الساعة؟!
◀️ #ترجمه_صحیح و بدون تحریف
🔺سلمان می گوید: وقتی که نماز تمام شد، نزد علی بن ابی طالب (علیهما السلام) آمدم در حالی که آن حضرت سمت راست رسول الله (صلی الله علیه و آله) بود. [برای محافظت از جان پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) یا امر دیگر] عبای او را کشیدم و گفتم: تو در مسجد هستی در حالی که همسرت از بس جو آسیاب کرده است دست هایش پینه زده؟
🔺علی (علیه السلام) در حالی که [از شدت عشق و دلسوزی نسبت به زهرا سلام الله علیها] اشک از چشمانش بر محاسن مبارکش جاری شد، از جا برخاست. رسول خدا صلی الله علیه و آله به او نگریست تا مولا علی علیه السلام از مسجد خارج شد. مدت کمی نگذشته بود که ناگهان علی امیرالمومنین علیه السلام با تبسم زیبایی- به شکلی که دندان های مبارکش معلوم نبود- به مسجد بر گشت.
🔺رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: ای علی! ای حبیب من! گریان از مسجد رفتی و با تبسم برگشتی؟
🔺مولا علی (علیه السلام )در پاسخ گفت: آری پدر و مادرم فدایت گردد! وارد خانه شدم در حالی که فاطمه (سلام الله علیها) سرش روی دستش بود خوابیده بود[در روایات برای خواب سبک توصیه شده سر و گردن روی دست باشد] حسن (علیه السلام) نیز پهلوی او بود. روبروی فاطمه (سلام الله علیها) آسیاب بود. آسیاب به اذن و مدد الهی بدون آنکه دستی آن را بچرخاند، می چرخید[یعنی خداوند با فرشتگانش زهرا (سلام الله علیها) را کمک می کردند]
🔺رسول الله (صلی الله علیه و آله) تبسمی نمود و سپس گفت: ای علی! آیا نمی دانی که خداوند فرشتگانی دارد که در زمین سیر می کنند و تا روز قیامت خدمتگزار محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) هستند؟
📚 دلائل الإمامة (ط - الحديثة) ؛ ص141
✅ ترجمه و اصل حدیث را با سیاهه نواصب مقایسه کنید تا به اوج خباثت، تحریف، جهل و حماقت فرزندان هندجگرخوار و عائشه جگرسوز پی ببرید! فضیلت بی نظیر اهل بیت (علیهم السلام) را با وسوسه ابلیس به منقصت تبدیل می کنند!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍️ اعتراف خطیر من علماء اهل السنه
⏺ إفراط محمد بن عبدالوهاب فی #تکفیر_المسلمین
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به توهین های ناصبی به صدیقه طاهره (سلام الله علیها) 1️⃣ بی حیایی و بی شرفی فرزندان ه
✧❁﷽❁✧
✍️ پاسخ به توهین های ناصبی در هتک آبروی اهل بیت (علیهم السلام)
1️⃣ در نوشته های قبلی، در پاسخ به شبهه نواصب مرتبط با فضیلت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، موارد متعددی از خباثت، تحریف و دغل بازی نواصب را با هدف تنقیص و توهین به اهل بیت (علیهم السلام )و بی غیرت نشان دادن مولا علی (علیه السلام) را آشکار کردیم. اعضای گرامی درخواست می کنیم به متن شبهه و پاسخ ما دوباره مراجعه کنند.
2️⃣ با پاسخ دندان شکن ما هیچ آبرویی برای ناصبی ها باقی نمانده است. آنها رسوایی متعددشان را در ترجمه و تحریف نادیده گرفته و در تلاشی مذبوحانه، دو اشکال به ترجمه ما کرده اند.
🔺اشکال اول: ترجمه عبارت «مستلقیة لفقاها»: این عبارت را ما به خواب سبک انبیاء که سر و گردن روی دست باشد معنی کرده بودیم.
در زبان عربی شیوه دراز کشیدن و خوابیدن یک نفر چند حالت دارد:
«مستلقیة علی ظهرها»: خوابیدن به پشت
«مستلقیة علی فقاها» خوابیدن به روی گردن
«مستلقیة علی یمیینه او شمالها» خوابیدن به پهلوی راست یا چپ
«مستلیقة علی وجهه» خوابیدن دمری و به رو (معروف به خواب شیطانی و عمری)
✍️ مقایسه موارد فوق و تفاوت خواب ها، ما را از توضیحات بیشتر بی نیاز می کند. چون مطلب بسیار ساده و واضح است.
🔺 اشکال دوم: «و الحسن نائم علی صدرها» ما ترجمه کردیم: حسن (علیه السلام) نیز پهلوی او بود.
ترجمه ما روشن است. چون کلمه «صدر» در زبان عربی به معنی پهلو و سینه انسان است.
🔸یکی از معانی حرفی رایج «علی» در زبان عربی مصاحبت است. مثلا «وَ آتَى الْمالَ عَلى حُبِّه» علی به معنی مصاحبت است نه استعلاء.
🔸با در نظر گرفتن این نکته معنی عبارت این می شود: امام حسن (علیه السلام )کنار پهلوی صدیقه طاهره (سلام الله علیها) خوابیده بود. این معنی مطابق با ذوق و غلبه مصادیق خارجی نیز است چون در غالب موارد طفل شیر خوار در کنار سینه مادر به خواب می رود نه روی سینه.
3️⃣ ناصبی نادان برای ترجمه عبارت عربی روایت، به فرهنگ فارسی دهخدا و معین مراجعه می کند! در محافل علمی برای فهم صحیح عبارت های عربی، به لغت نامه های معتبر همانند، صحاح، لسان العرب، العین و ... مراجعه می کنند. ثمره برخورد عوامانه با روایات، ترجمه های غلط است.
✅ آیا انصاف است که برای زدودن اتهامات جنسی وارد شده به عائشه در کتب اهل سنت مثل شیر دادن او به مردان و یا جنب شدن مردان نامحرم در نزد او و ...، با جهالت، تحریف و دغل کاری به عترت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) جسارت کنیم؟ شما به جای پاسخ عالمانه به افکار عمومی حق جویان اهل سنت، چرا به جگر گوشه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) جسارت می کنید؟!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
حکمت دفن مخفیانه
1️⃣ «مصنف عبدالرزاق صنعانی» یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین تراث روایی اهل سنت است. عبدالرزاق که از بزرگ ترین ائمه حدیثی اهل سنت است، در آخر عمرش شیعه شد و انتقادات تندی را به خلفا وارد کرد.
2️⃣ او در کتابش روایت عجیبی از اختلافات میان امیرالمومنین (ع) و صدیقه طاهره (س) با سران سقیفه مطرح کرده است:
🔸 6554 - عبد الرزاق عن بن جريج وعمرو بن دينار أن حسن بن محمد أخبره أن فاطمة بنت النبي صلى الله عليه و سلم دفنت بالليل قال فر بها علي من ابي بكر أن يصلي عليها كان بينهما شيء
🔺 عمر بن دینار می گوید همانا حسن بن محمد به او خبر داده است که همانا فاطمه دختر رسول خدا (ص) شبانه دفن شد. او [در بیان سبب این امر] می گوید: علی(ع) با این این کار از نماز خواندن ابوبکر بر پیکر فاطمه (س) جلوگیری کرد! زیرا میان ابوبکر و حضرت علی (ع) اختلاف بود!
📚 مصنف عبد الرزاق، ج3، ص: 521
✅ اختلاف مهم میان مولای متقیان و خلیفه منتخب بلوای سقیفه چه بود که ابوبکر صلاحیت اقامه نماز بر یک مسلمان را از دست داده بود؟
چرا برخی به دروغ دفن شبانه صدیقه طاهره (س) را غیر سیاسی می کنند؟
#فاطمیه
#ایام_فاطمیه
#امام_زمان
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#تکریم_القبور
📸 آل السعود یعظمون و یکرمون قبر امام الصهاینة «جرج واشنکتن» حینما یخربون قبور اصحاب النبیّ (صلوات الله علیه) و الائمه (علیهم السلام).
◀️ مرحبا بِأمراء اهل السنة! هذا هو التوحید الذی یدعی محمد بن و عبدالوهاب و من تبعه!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
❁﷽❁
#بنای_بر_قبور
1️⃣ یکی از شبهاتی که وهابیت خبیث مسلمانان را متهم به شرک و بدعت می کند، ساختن بنا و قبّه بر قبور اولیای الهی است.
2️⃣ بر اساس اسناد روایی معتبر اهل سنت:
🔺زمانی که یکی از فرزندان امام حسن (ع) از دنیا رفت همسر وی فاطمه بنت الحسین (ع) بر قبر او قبّه و گنبدی بنا کرد «وَلَمَّا مَاتَ الْحَسَن بْن الْحَسَن بن علی ضَرَبَتْ اِمْرَأَته الْقُبَّة عَلَى قَبْره»
🔺 همچنین خلیفه دوم بر قبر زینب بنت جحش همسر رسول الله (ص)گنبد ساخت.
🔺عائشه همسر رسول الله (ص) بر قبر برادرش گنبد ساخت.
🔺محمد حنفیه فرزند برومند امیرالمومنین (ع) بر قبر عبدالله بن عباس صحابی گرانقدر و مفسر بزرگ قرآن قبّه ساخت.
✅ آیا این صحابه و بزرگان از حرمت و ممنوعیت ساخت قبّه یا هر بنای دیگر بر قبور اولیای الهی خبر نداشتند؟ آیا علمای وهابی به مسائل دینی آگاه تر از خلیفه دوم و عائشه وخانواده رسول الله (ص) هستند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#توسل_به_قبور
1️⃣ «ابو ايوب انصاري» از بزرگ ترین صحابه پیامبر خدا (ص) است. قبر او اینک در استانبول می باشد.
2️⃣ ذهبی از دانشمندان بزرگ اهل سنت،در فضائل او می گوید:
🔸«... شبی که او از دنیا رفت اتفاقات عجیبی برای رومیان افتاد. صبحگاهان علت را از مسلمانان جویا شدند.
🔸 لشگریان به آنها گفتند که دیشب یکی از بزرگ ترین اصحاب پیامبر (ص) ما از دنیا رفت و او را دفن نمودیم.
🔸 رومیان به عظمت او پی بردند. برای او مقبره ساختند.
🔸 «... فَكَانُوا إِذَا قَحَطُوا، كَشَفُوا عَنْ قَبْرِهِ، فَأُمْطِرُوا ...»
🔸 هر گاه قحطی و خشکسالی شدید برایشان پیش می آمد به قبر او متوسل می شدند و خداوند باران برای آنها نازل می کرد!!
3️⃣ آیا قبر «ابو ایوب انصاری» با قبر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) که از فرزندان پیامبر (ص) هستند، تفاوتی است؟
✅ چه دست پلیدی است که توسل و تبرک به قبور فرزندان پیامبر (ص) را تمسخر می کند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
⏺ ماجرای شیعه شدن فرزند #عبدالباسط از زبان آیه الله طبسی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
بسم الله الرحمن الرحیم
✍ متن شبهه شبکه های وهابی و ناصبی در رد استدلال شیعه برای اثبات علم غیب اولیای الهی
👇👇👇
#آیا_پیغمبر_و_مؤمنان_اعمال_مردم_را_میبینند؟
می فرماید: یَعْتَذِرُونَ إِلَیْکُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَیْهِمْ قُلْ لا تَعْتَذِرُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَکُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبَارِکُمْ وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٩٤﴾
ضمیر یعتذرون, به همان کسانی بر می گردد که از رفتن به جنگ, خودداری کردند و در واقع منافق بودند.
در این آیه وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٩٤﴾ آمده است. آیا معنایش این است که خدا و رسولش عمل آنان را می بینند؟ دیدن عمل آنان, چه مشکلی را حل می کند؟ یعنی این که به منافقین گفته شود که خدا به زودی عمل شما را می بیند یا رسولش به زودی عمل شما را می بیند, این چه مشکلی را حل می کند. خب منافقان می گویند خب ببینند. مگه چیه؟
اما معنا این چنین نیست که می بینند. بلکه این یک تهدید است. یعنی به زودی و خدا و پیغمبر به حساب شما می رسند و حسابتان را کف دستتان می گذارند. می خواهد بگوید که فکر نکنید که با شما کاری ندارند.
نیز می فرماید: وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿۱۰۵﴾
این یک تهدید است. تهدید منافقین هم هست. یعنی ضمیر عملکم , به همان کسانی بر می گردد که در آیه 94 به آنان اشاره کرد.
لذا ایه نمی خواهد بگوید که پیغمبر و مؤمنان, عمل همه مردم را می بینند.
پیغمبر نه زمانی که زنده بود, اعمال مردم را می دید و نه زمانی که رحلت کرده است . اصلا موضوع دیدن عمل کسی نیست. موضوع به حساب آنان رسیدن است. یعنی ایه می گوید به زودی به حساب منافقان می رسند. این ربطی به دیدن عمل کسی ندارد.
ایات را باید با آیات قبلش دید و فهمید.
در هنگام تهدید, در زبان فارسی هم می گویند حالا می بینی. ایا این یعنی همین الآن داری می بینی, یا معنایش این است که در آینده به حسابت می رسم؟
یعنی خدا و رسولش و مؤمنان در اینده نزدیک به حسابتان می رسند. یعنی شما را به سزای عملتان می رسانند و حسابتان را کف دستتان می گذارند. فکر نکنید که شما منافقان را رها می کنند که هرکاری خواستید را انجام دهید. این آیات در مورد تهدید منافقان است. ربطی به دیدن اعمال همه مردم ندارند.
پاسخ را در پست بعدی مشاهده کنید
👇👇
❁﷽❁
◀️ پاسخ به کج فهمی وهابیت در تفسیر آیات 95 و 104 سوره توبه:
✍️ برای پاسخ به شبهه فوق دقت در نکات زیر ضروری است:
1️⃣ فهم آیات الهی قواعد و روش دقیق خود را می طلبد. مفسر پیش فرض ها و بافته های ذهنی خود را نباید بر آیه تحمیل کند. در نوشته فوق، پیش فرض ذهنی وهابیت در «انکار علم غیب از انبیاء و اولیای الهی» تاثیر ملموسی در فهم آیه داشته است. نویسنده متن به هر دری می زند با این بافته ذهنی خود را از آیه استخراج کند ولو بلغ ما بلغ!
2️⃣ بر اساس قواعد عقلایی، قرینه سیاق در یک کلام ،زمانی معتبر است که قرائن لفظی خلاف آن نباشد. برای مثال وقتی مولا دستور می دهد: «برای من آب بیاورید تا بنوشم»؛ نمی توانیم با این بهانه که «او یک ساعت قبل آب نوشیده است»، ظاهر کلام او را حمل بر شوخی و ... کنیم! زیرا ظهور لفظی این دستور در وجوب آب دادن به او بسیار قوی تر از ظهور سیاقی است.
3️⃣ بر این اساس، در این آیات مورد بحث، باید دقت کرد که:
🔸سیاق آیه «و قل اعملوا فسيرى الله عملكم و رسوله و المؤمنون»(توبه/ 105) ربطی به منافقین ندارد. بلکه بر اساس آیه قبل، تشویق مومنین به صدقه دادن است. آقای وهابی به این نکته توجهی نکرده است.
🔸هر چند سیاق ادعایی آیه 94 سوره توبه درباره منافقین است ولی باید دانست که «سَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُه» به دلیل صراحت لفظ «سیری» ظهور در دیدن اعمال خداوند و رسول الله (ص) دارد! بسیار روشن است که در «دیدن خداوند» تفاوتی میان دیدن منافق و دیدن مومن و ... وجود ندارد. «دیدن رسول» هم عطف بر دیدن خداوند شده است ، پس در حکم مشترک هستند یعنی در دیدن رسول نیز، تفاوتی میان مومن و منافق و ... نیست. البته روشن است که دیدن الله مستقل و دیدن رسول باذن الله است. این مطلب تحلیل ساده تقدیم قرائن لفظی بر قرائن سیاقی است که بیان شد.
4️⃣ بر فرض که داعی و انگیزه از این آیات (دقت کنید نه معنی موضوع له) تهدید باشد، این امر هیچ منافاتی با دیدن اعمال توسط «رسول» و «مومنون» ندارد. زیرا:
🔺 «دیدن رسول» و «مومنون» به «دیدن خداوند» عطف شده است. حکمت دیدن خداوند روشن است. هر حکمتی که در دیدن اعمال ما توسط الله تبارک و تعالی هست، همان حکمت درباره رسول و مومنون نیز وجود دارد. آقای وهابی بین حکمت و کیفیت دیدن الله و دیدن رسول و مومنون تفکیک قائل شده و بر خلاف صریح آیه قرآن که گفته است: «قطعا خداوند و رسول و مومنون اعمال شما را می بینند»، ادعا کرده است که آنها اعمال ما را نمی بینند!!
🔺 منافقان در خلوت ها و با کفر باطنی و مخفی خود قصد تحقیر و ضربه زدن و خدعه کردن نسبت به خداوند و رسول و مومنین داشتند، و به گمان باطل خود می پنداشتند که کسی آنها را نمی بیند، در حالی که بر اساس این آیه قطعا خداوند، رسول و مومنین آنها را می بینند!
🔺 تهدید منافقین با در نظر گرفتن یک مراقب _ آن هم مراقب دقیقی مثل خداوند و رسول و مومنین _ عملی تر، رساتر و موثر تر است.
🔺 ذیل آیه که بحث از خبر دادن نسبت به اعمال در روز قیامت است، با وجود داشتن شاهدان و ناظران عینی سازگار است؛ چون روز قیامت خداوند با شهادت شاهدان - مثل زمان، مکان، اعضای بدن، انبیاء، مومنین و ... اتمام حجت می کند. این شهادت فرع بر شهود و رویت حقیقت اعمال توسط آنها در این دنیا است.
🔺سین در «سیری» برای تحقیق و تاکید رویت است نه اینکه خداوند اعمال را در آینده هر چند نزدیک خواهد دید!! سخافت این معنی روشن است. زیرا در علم و رویت الهی تفاوتی بین زمان گذشته و حال و آینده وجود ندارد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u