eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
630 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #یک_بام_و_دو_هوا 1️⃣ سفیان ثوری از بزرگترین راویان و ائمه اهل سنت است. او از اینکه بخواهد ذکر و یادی از فضائل امیرالمومنین (ع) بکند، نفرت داشت 👈« ... أَنَا أَبغُضُ أَنْ أَذْكُرَ فَضَائِلَ عَلِيٍّ». او شیعیانی که به خلیفه اول توهین می کنند را کافر و نجس می داند! 2️⃣ بنی امیه استانداران و ائمه جمعه را ملزم به شتم و توهین نسبت به امیرالمومنین (ع) می کردند. خطبا و استانداران در مساجد خصوصا مسجد النبی (ص) در شهر مدینه، به صحابه دستور می دادند نسبت به حضرت علی (ع) شتم و اهانت کنند. 👈 « ... اسْتُعْمِلَ عَلَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ مِنْ آلِ مَرْوَانَ قَالَ فَدَعَا سَهْلَ بْنَ سَعْدٍ فَأَمَرَهُ أَنْ يَشْتِمَ عَلِيًّا... » ✅ آیا علمای اهل سنت همان حکمی را که نسبت به توهین کننده گان خلیفه اول دارند و آنها را نجس و کافر می دانند، نسبت به توهین کننده گان امیرالمومنین (ع) هم جاری می کنند و حکم کفر و نجاست را به بنی امیه و بنی مروان و نواصب جاری می کنند؟ ✅ چرا بزرگان و ائمه اهل سنت از ذکر فضائل حضرت علی (ع) نفرت و ترس داشتند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #دستبرد 1️⃣ عبارت #بدون_تحریف صحیح مسلم: ✍️ « ... عَائِشَةَ قَالَتْ أَلَا يُعْجِبُكَ أَبُو هُرَيْرَةَ جَاءَ فَجَلَسَ إِلَى جَنْبِ حُجْرَتِي يُحَدِّثُ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُسْمِعُنِي ذَلِكَ وَكُنْتُ أُسَبِّحُ فَقَامَ قَبْلَ أَنْ أَقْضِيَ سُبْحَتِي وَلَوْ أَدْرَكْتُهُ لَرَدَدْتُ عَلَيْهِ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يَكُنْ يَسْرُدُ الْحَدِيثَ كَسَرْدِكُمْ» 2️⃣ عبارت #تحریف_شده صحیح بخاری: ✍️ «... عَائِشَةَ أَنَّهَا قَالَتْ أَلاَ يُعْجِبُكَ أَبُو فُلاَنٍ جَاءَ فَجَلَسَ إِلَى جَانِبِ حُجْرَتِى يُحَدِّثُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - ، يُسْمِعُنِى ذَلِكَ وَكُنْتُ أُسَبِّحُ فَقَامَ قَبْلَ أَنْ أَقْضِىَ سُبْحَتِى ، وَلَوْ أَدْرَكْتُهُ لَرَدَدْتُ عَلَيْهِ ، إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - لَمْ يَكُنْ يَسْرُدُ الْحَدِيثَ كَسَرْدِكُمْ » 3️⃣ با مقایسه دو متن فوق فهمیده می شود که جناب بخاری با تحرف «أَبُو هُرَيْرَةَ» به « أَبُو فُلاَنٍ» در صدد پوشاندن اشتباهات ابوهریره و اختلاف او با عایشه بوده است. ❇️ و قُل لِمَن يَدّعى فِى العِلمِ مَعرفةً ❇️ حفِظتَ شَيئاً و غابَت‏ عَنكَ‏ أشياءً ❇️ به مدعی علم و معرفت بگویید: یک چیزی را حفظ کردی ولی بسیاری از امور بر تو پوشیده ماند! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ قران کریم فصیح ترین و بلیغ ترین کلام موجود در عالم هست و تجلی دهنده صفات الهی می باشد ،انتخاب هر کلمه در این کتاب الهی حکیمانه و نشان دهنده نکته ای بسیار مهم و زیبا و حساس هست و تناسب دقیقی میان مخاطبین آیات و مقام و جایگاه آنها در نزد خداوند با کلمات و اصطلاحات قران وجود دارد. 2️⃣ با نگاهی گذرا به سوره انسان ( هل اتی ) مشاهده میکنیم که خداوند حکیم کلمات و تعابیر و آهنگ هایی را در این سوره به کار برده است که در هیچ جای دیگر قران استفاده نشده است. این کلمات خاص قطعا برای افراد خاص خاص نازل شده است. ◀️ یفجرونها تفجیرا ◀️ مستطیرا ◀️ عبوسا قمطریرا ◀️ نضرة و سرورا ◀️ زمهریرا ◀️ قطوفها تذلیلا ◀️ قواریرا ◀️ زنجبیلا ◀️ سلسبیلا ◀️ لؤلؤا منثورا ◀️ سندس ◀️ استبرق 3️⃣ در این آیه شریفه خداوند بالاترین پاداش قابل تصور را در قران کریم به این افراد خاص عنایت فرموده است که آن سقایت ( ساقی شدن) الله تعالی برای این افراد خاص و مقرب می باشد ✍️ «... وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُورا» 4️⃣ این افراد خاص والا مرتبه بر اساس روایات و تفاسیر شیعه و اهل سنت فقط اهل بیت علیهم السلام هستند. ✅ بالا ترین مقامات و پاداش ها، بهترین و خاص ترین کلمات در قران ملازمه عقلی با امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام دارد. چون عقلا تقدم مرجوح( مثل ظالم و عاصی و جاهل و ...) بر راجح ( مثل معصوم و مطیع و عالم و ...) قبیح است و ذات خداوند تبارک و تعالی از هر نوع قبیحی منزه است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ ذهبی از بزرگترین علما و مورخین اهل سنت است. او در شرح حال امام شافعی می نویسد: ✍️ «... كَمَا تَقَرَّرَ عَنِ الكَفِّ عَنْ كَثِيْرٍ مِمَّا شَجَرَ بَيْنَ الصَّحَابَةِ، وَقِتَالِهِم - رَضِيَ اللهُ عَنْهُم أَجْمَعِيْنَ - وَمَا زَالَ يَمُرُّ بِنَا ذَلِكَ فِي الدَّوَاوينِ، وَالكُتُبِ، وَالأَجْزَاءِ، وَلَكِنْ أَكْثَرُ ذَلِكَ مُنْقَطِعٌ، وضَعِيْفٌ، وَبَعْضُهُ كَذِبٌ، وَهَذَا فِيْمَا بِأَيْدِيْنَا وَبَيْنَ عُلُمَائِنَا، فَيَنْبَغِي طَيُّهُ وَإِخْفَاؤُهُ، بَلْ إِعْدَامُهُ، لِتَصْفُوَ القُلُوْبُ، وَتَتَوَفَّرَ عَلَى حُبِّ الصَّحَابَةِ، وَالتَّرَضِّي عَنْهُمُ، وَكُتْمَانُ ذَلِكَ مُتَعَيِّنٌ عَنِ العَامَّةِ، وَآحَادِ العُلَمَاءِ، وَقَدْ يُرَخَّصُ فِي مُطَالعَةِ ذَلِكَ خَلْوَةً لِلْعَالِمِ المُنْصِفِ... .» 🔸در جای خود ثابت شده است که باید از نقل و روایت اختلافات و جنگ های میان صحابه دوری کرد! 🔸 دائما این اختلافات و جنگ های میان صحابه را در کتب روایی ما را ناراحت می کند... 🔸 پس شایسته است که آن کتاب ها را مچاله و دور انداخته و آنها را مخفی نمود بلکه بالاتر واجب است این کتاب ها را از بین برد تا قلب های مردمصاف شود و آنها دوستدار همه صحابه شوند!... . 🔸 همچنین واجب است که این کتاب ها از عموم مردم و احاد علما دور نگه داشته شود. البته برای علمای منصف مطالعه آنها آن هم مخفیانه اشکالی ندارد!... . ✅ مسلم است که با وجود این همه سانسور، حقایق مهمی از شهادت دختر رسول خدا (ص) و ظلم های خلفای غاصب و انحرافات صحابه، به دست ما نرسیده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ عبارت صحیح بخاری: ✍️ «... عَنْ عَلِىٍّ - رضى الله عنه - قَالَ كَسَانِى النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - حُلَّةً سِيَرَاءَ ، فَخَرَجْتُ فِيهَا ، فَرَأَيْتُ الْغَضَبَ فِى وَجْهِهِ ، فَشَقَّقْتُهَا بَيْنَ نِسَائِى... » 2️⃣ عبارت از مسند احمد بن حنبل: ✍️ «... عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُهْدِيَتْ لَهُ حُلَّةٌ مِنْ حَرِيرٍ فَكَسَانِيهَا قَالَ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فَخَرَجْتُ فِيهَا فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَسْتُ أَرْضَى لَكَ مَا أَكْرَهُ لِنَفْسِي. قَالَ فَأَمَرَنِي فَشَقَقْتُهَا بَيْنَ نِسَائِي خُمُرًا بَيْنَ فَاطِمَةَ وَعَمَّتِهِ...» 👈علی (ع): به پیامبر (ص) لباسی از حریر هدیه داده شد. او آن لباس را به من پوشاند. علی (ع) گفت: با آن لباس خارج شدم. پیامبر خدا (ص) گفت: آنچه را که برای خود مکروه می دارم نسبت به تو راضی نیستم. پیامبر به من دستور داد آن لباس را به شکل روسری بریدم و به فاطمه (س) و عمه اش دادم . 3️⃣ بخاری عبارت«لَسْتُ أَرْضَى لَكَ مَا أَكْرَهُ لِنَفْسِي» را حذف نموده که با لحاظ آن فضیلت بی نظیر رضایت و غضب پیامبر (ص) با حضرت علی (ع)، برای امیرالمومنین (ع) ثابت می شود. 4️⃣ بخاری با اضافه نمودن«فَرَأَيْتُ الْغَضَبَ فِى وَجْهِهِ 👈غضب را در چهره پیامبر (ص) دیدم»، فضیلت بی نظیر فوق را تبدیل به یک نقطه ضعف(شمول غضب پیامبر ص نسبت به او) برای ایشان کرده است. ✅ قضاوت با وجدان های بیدار ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ عبارت صحیح بخاری: ✍️ «... وَقَدْ أَخْرَجَ عُمَرُ أُخْتَ أَبِى بَكْرٍ حِينَ نَاحَتْ » 2️⃣ عبارت از مصنف عبدالرزاق استاد بخاری: ✍️ «... اجتمع في بيت ميمونة نساء يبكين فجاء عمر ومعه بن عباس ومعه الدرة فقال يا أبا عبد الله ادخل على أم المؤمنين فأمرها فلتحتجب واخرجهن علي قال: فَجَعَل يُخرِجُهُنّ عَليه وَهوَ يَضرِبهنّ بالدِرّةِ فَسَقَط خِمارُ امرَأة مِنهُنّ فَقالوا يا امير المؤمنين خِمارها! فَقالَ: دُعوها وَلا حرمَةَ لَها. كان معَمَّر يعجِبُ مِن قَوله: «لا حرمة لها» 👈 زنان در خانه میمونه جمع شدند. آنها گریه می کردند(برای مصیبت) عمر شلاق به دست به همراه بن عباس وارد شد... زنان از اتاق خارج می شدند و عمر آنها را با شلاق می زد. در این زمان روسری و حجاب یکی از زنان افتاد اطرافیان با تعجب گفتند: ای عمر روسری ندارد! عمر گفت: رهایش کنید این زن هیچ حرمتی و احترامی ندارد. معمّر(راوی حدیث) از این کلام عمر که گفت «این زن هیچ احترامی ندارد» در تعجب بود. ✅ چرا جناب بخاری اصل ماجرا را نقل نکرده و با تلاش فراوان روایت را سانسور کرده است؟ چرا راوی ماجرا «مُعَمّر» از توهین خلیفه دوم به زنان تعجب کرده است؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #دستبرد 1️⃣ عبارت #تحریف_شده صحیح بخاری: ✍️ «... فَقَالَ عُمَرُ حِينَ رَأَى أَسْمَاءَ مَنْ هَذِهِ قَالَتْ أَسْمَاءُ بِنْتُ عُمَيْسٍ . قَالَ عُمَرُ الْحَبَشِيَّةُ هَذِهِ الْبَحْرِيَّةُ هَذِهِ قَالَتْ أَسْمَاءُ نَعَمْ . قَالَ سَبَقْنَاكُمْ بِالْهِجْرَةِ ، فَنَحْنُ أَحَقُّ بِرَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - مِنْكُمْ . فَغَضِبَتْ وَقَالَتْ كَلاَّ وَاللَّهِ ، كُنْتُمْ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - يُطْعِمُ جَائِعَكُمْ ، وَيَعِظُ جَاهِلَكُمْ...» 2️⃣ عبارت #بدون_تحریف صحیح مسلم: ✍️ «... قَالَ عُمَرُ الْحَبَشِيَّةُ هَذِهِ الْبَحْرِيَّةُ هَذِهِ فَقَالَتْ أَسْمَاءُ نَعَمْ. فَقَالَ عُمَرُ سَبَقْنَاكُمْ بِالْهِجْرَةِ فَنَحْنُ أَحَقُّ بِرَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- مِنْكُمْ. فَغَضِبَتْ وَقَالَتْ كَلِمَةً كَذَبْتَ يَا عُمَرُ كَلاَّ وَاللَّهِ كُنْتُمْ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يُطْعِمُ جَائِعَكُمْ وَيَعِظُ جَاهِلَكُمْ...» 3️⃣ با مقایسه دو عبارت فوق روشن می شود که جناب بخاری با حذف « وَ قَالَتْ كَلِمَةً كَذَبْتَ يَا عُمَرُ » درصدد پوشاندن دروغگو و کذاب بودن عمر بن الخطاب است. ✅ حدَّثَنَا أَبُو بَرْزَةَ، قَالَ : سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) يَقُولُ: « أَلا إِنَّ الْكَذِبَ يُسَوِّدُ الْوَجْهَ... » آگاه باشید! همانا دروغگویی روسیاهی می آورد. 📚 كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال ،ج 3 ص: 619 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #دستبرد 2️⃣ عبارت #تحریف_شده صحیح بخاری: ✍️ «... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - قَالَتِ اسْتَأْذَنَتْ هَالَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ أُخْتُ خَدِيجَةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - ، فَعَرَفَ اسْتِئْذَانَ خَدِيجَةَ فَارْتَاعَ لِذَلِكَ ، فَقَالَ « اللَّهُمَّ هَالَةَ » . قَالَتْ فَغِرْتُ فَقُلْتُ مَا تَذْكُرُ مِنْ عَجُوزٍ مِنْ عَجَائِزِ قُرَيْشٍ ، حَمْرَاءِ الشِّدْقَيْنِ ، هَلَكَتْ فِى الدَّهْرِ ، قَدْ ، أَبْدَلَكَ اللَّهُ خَيْرًا مِنْهَا تحفة...» 2️⃣ عبارت #بدون_تحریف از مسند احمدبن حنبل: ✍️ « ... عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَثْنَى عَلَيْهَا فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ قَالَتْ فَغِرْتُ يَوْمًا فَقُلْتُ مَا أَكْثَرَ مَا تَذْكُرُهَا حَمْرَاءَ الشِّدْقِ قَدْ أَبْدَلَكَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِهَا خَيْرًا مِنْهَا قَالَ مَا أَبْدَلَنِي اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ خَيْرًا مِنْهَا قَدْ آمَنَتْ بِي إِذْ كَفَرَ بِي النَّاسُ وَصَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي النَّاسُ وَوَاسَتْنِي بِمَالِهَا إِذْ حَرَمَنِي النَّاسُ وَرَزَقَنِي اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ وَلَدَهَا إِذْ حَرَمَنِي أَوْلَادَ النِّسَاءِ...» 3️⃣ با مقایسه دو عبارت فوق روشن می شود که بخاری فضائل بی بدیل حضرت خدیجه (س) را سانسور کرده؛ ولی حسادت ها و فحاشی های عایشه نسبت به ایشان را، ذکر کرده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 📚 روایت فوق نشان دهنده دروغ بستن ابوهریره به پیامبر اکرم ص می باشد. 1️⃣ ابوهریره یهودی تازه مسلمان که تنها ۳ سال با پیامبر اکرم بود! 2️⃣ او در منبر میگفت: به عبای معاویه بن ابی سفیان (نفرین شده رسول الله و از دودمان شجره خبیثه بنی امیه) چنگ بزنید و پناه ببرید! 3️⃣ ابوحنیفه : از همه صحابه جز ابوهریره و مالک بن انس و سمره بن جندب تقلید می کنم! 4️⃣ بخاری در صحیح اش که برترین کتاب اهل سنت می باشد در ۱۰۴۵ جای کتابش به روایات وی استناد می کند! 5️⃣ عجیب و حیرت آور آن است که وی در ابتدای حدیث فوق روایت را از زبان رسول الله نقل کرده و زمانی که با پرسش مخاطبین مواجه شد آن را مستند به خود می کند😳 6️⃣ برادران اهل سنت دین خود را از رسول الله می گیرند یا تازه مسلمان ؟؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
1⃣ روایت فوق در صحیح ترین کتاب بعد از قرآن در نزد برادران اهل سنت یعنی "صحیح بخاری" می باشد .تمام روایت های این کتاب مورد قبول علمای اهل سنت می باشد. 2⃣ این حدیث ذیل تفسیر آیه ۳۳ سوره آل عمران از قول صحابی و مفسر بزرگ و شاگرد امیرالمومنین علیه السلام "عبدالله بن عباس" می باشد . 3⃣ آ‌یه فوق (آیه اصطفاء)اشاره به گزینش الهی سلسله نبوت و رسالت و امامت دارد که از حضرت آدم علیه السلام شروع و با گذر از نوح به آل ابراهیم و آل عمران می رسد! 4⃣ ادامه این سلسله نورانی و الهی تا قیامت بنا بر روایت فوق صلوات الله علیهم می باشد. 5⃣ نتیجه آنکه ص مشمول اصطفاء و انتخاب الهی هستند! انتخابی در ردیف انتخاب آدم و نوح و ابراهیم و ...علیهم السلام. ✅ آیا با وجود که انتخاب شده خداوند و همردیف انبیاء و اولیای الهی هستند خلافت به کسان دیگری_ هر چند عادل تا چه رسد به یزید و ...- خواهد رسید؟؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #روضه_فاطمیه ⚫️ و رُوِیَ أَنّهَا مَا زَالَتْ بَعْدَ أَبیهَا روایت شده فاطمه دائما بعد از پدرش ⚫️ مُعَصَّبةَ الرَّأس از شدت درد پارچه ای بر سر می بست ⚫️ نَاحِلَة الْجِسْم لاغر و ناتوان ⚫️ مُنَهَّدَةَ الرُّکن درهم شکسته‌ همچون زنان سالخورده ⚫️ بَاكِیَةَ الْعَیْن چشمانی گریان ⚫️ مُحْتَرِقَةَ الْقَلْب و قلبی آتش گرفته ⚫️ یُغْشَى عَلَیْهَا سَاعَةً بَعْدَ سَاعَة درحالیکه هر لحظه از هوش میرفت... 📜المناقب|ج۳| ص۳۶۲📜 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
🖋 1️⃣حدیث فوق در نظر دقیق ترین و متعصب ترین و عالم ترین دانشمندان حدیث اهل سنت؛بخاری و مسلم و حاکم و ذهبی صحیح و معتبر می باشد. 2️⃣أم المومنین أم سَلَمة رضی الله عنها همسر رازدار و با وفای رسول گرامی اسلام می گوید: از رسول الله شنیدم که می گفت: «عَلِيٌّ مَعَ الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ مَعَ عَلِيٍّ لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْض»: علی با قرآن است و قرآن نیز با علی!این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا اینکه در حوض(روز قیامت)بر من وارد شوند. 3️⃣حدیث فوق گویای می باشد .زیرا معیّت به صورت مطلق و طرفینی می باشد.تنیجه این گونه از معیت و همراهی امور زیر است: ⏺ هدایت برای انسان های با تقوا (هدیً للمتقین)، روشن کننده حق از باطل(الکتاب المبین)می باشد. نیز چراغ هدایت برای متقین و روشن کننده حق از باطل است. ⏺ الإسراء 9 : بشر را به محکم ترین امور هدایت می کند و بشارت دهنده برای مومنین می باشد. نیز بشر را با محکم ترین امور هدایت کرد و در لحظات مرگ برای مومنین بشارت بهشت می دهد. ⏺) الإسراء 82 : شفا و رحمت برای مومنین و مایه خسارت برای ظالمین می باشد. شفا و رحمت برای مومنین و خسارت برای ظالمین می باشد. ⏺فصلت 42 : هیچ امر بیهوده و باطلی در آن نیست نیز مصداق آیه تطهیر می باشد که از هر امر باطل و بیهوده ای پاک و طاهر می باشد. ✅آیا با وجود سزاوار است به امور دیگر تمسک و اعتماد کرد؟ @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ دو روایت زیر در صحیح ترین کتاب اهل سنت«صحیح بخاری» وارد شده است. صحیح بخاری صحیح ترین کتاب بعد از قرآن است که روایت های آن مورد قبول همه علمای اهل سنت است. 2️⃣ مقدمه اول: «... فَأَبَى أَبُو بَكْرٍ أَنْ يَدْفَعَ إِلَى فَاطِمَةَ مِنْهَا شَيْئًا فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِى بَكْرٍ فِى ذَلِكَ فَهَجَرَتْهُ ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ ...»👈 ابوبکر از دادن اموال و ارث حضرت زهرا (س) امتناع کرد. بدین خاطر فاطمه زهرا (س) بر ابوبکر غضبناک شد و با او قطع ارتباط کرد و سخن نگفت تا به شهادت رسید... . 3️⃣ مقدمه دوم: رَسُولَ اللَّهِ (ص) قَالَ « فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّى ، فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِى »👈 رسول خدا (ص) فرمود: فاطمه جگرگوشه من است هر کس او را عضبناک کند مرا غضبناک کرده است. ✅ نتیجه: پیامبر اکرم (ص) از ابوبکر است! کسی که مورد غضب رسول الله (ص) است قطعا شایستگی خلافت را ندارد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ‌◾️ ⚫️ «کانَ کَالخِيَال» 🎙 سخنی از آیت الله العظمی وحیدخراسانی 📅 در تاریخ ۲۴/شهریور/۱۳۷۶ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ حدیث فوق در صحیح ترین کتب اهل سنت«صحیح مسلم» وارد شده است. روایت های این کتاب مورد قبول همه علمای اهل سنت است. 2️⃣ مقدمه اول: « قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي يُؤْذِينِي مَا آذَاهَا» 👈 پیامبر خدا (ص) فرمود: همانا فاطمه جگر گوشه من اسن هر کس فاطمه را اذیت کند مرا اذیت می کند. 3️⃣ مقدمه دوم: « إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهينا » (الأحزاب : 57) 👈 «محققا كسانى كه خدا و رسولش را آزار رسانند، خداوند آنها را لعنت كرده و عذاب سختى را براى آنان مهيّا نموده است» ✅ نتیجه: هر کس فاطمه را اذیت کند مشمول لعن و نفرین خدا و رسول خدا (ص) در دنیا و آخرت است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 💠 «رِضَا فَاطِمَةَ مِنْ رِضَايَ وَ سَخَطُ فَاطِمَةَ مِنْ سَخَطِي...¹»؛ #رضاى_فاطمه، رضاى من است و #غضب_فاطمه، غضب من است. 🎤بیان فقیه: ابن قتیبه می‌گوید: #فاطمه‌ی_زهرا سلام‌الله‌علیها به ابوبکر و عمر گفت: آيا اگر رسول خدا حديثى فرموده باشد و شما آن را شنيده باشيد، حاضريد شهادت دهيد كه ما آن را شنيده‌‏ايم؟ گفتند: بله شهادت مى‏‌دهيم. فرمود:آیا از پدرم شنیدید که رضای فاطمه، رضای من است؛ غضب فاطمه، غضب من است؟ گفتند: بله شنیدیم! فاطمه فرمود: خدا و ملائکه را شاهد می‌گیرم شما دو نفر مرا به غضب آوردید؛ به خدا قسم با شما سخن نخواهم گفت تا وقتی پدرم را ببینم. ⚫️ وقتی هم که خواست جان بدهد، وصیتش این است: «#غسل من باید در #شب باشد و #کفن من هم در شب باشد و دفن من هم در شب باشد و به احدی هم اعلام نشود.²» 💔 حقی ضایع شد که چنین حقی در عالم ضایع نشده و نخواهد شد. شخصیتی محزون شد که در عالم نظیر ندارد و حزنی که سابقه ندارد و نخواهد داشت. 📚۱. الامامة و السياسة، ج۱، ص۲۰. 📚۲. بحار الانوار، ج۷۸، ص۳۱۰۱. 🎙 آیت الله العظمی وحید خراسانی 🕌 مسجد اعظم 📆 ۱۳/ آذر/ ۱۳۷۰ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ « أبو بکر بن أَبِي دَارِم» از ائمه و راویان مورد اعتماد نزد اهل سنت است.ذهبی ابتدا در شرح حال او می گوید: 349 - ابْنُ أَبِي دَارِمٍ أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بنُ مُحَمَّدٍ الشِّيْعِيُّ الإِمَامُ، الحَافِظُ، الفَاضِلُ... . (سير أعلام النبلاء ج:15، ص 576) 2️⃣ کسانی که با اصطلاحات رجالی اهل سنت آشنایی مختصر هم داشته باشند می دانند که این سه لقب فوق نشانگر نهایت وثاقت و امانت و مهارت راوی می باشد. 3️⃣ ذهبی به دلیل تعصب کور مذهبی در ادامه شرح احوال «ابن ابی دارم »از جاده انصاف خارج می شود و او را شیخی گمراه و گناهکار معرفی می کند! 4️⃣ علت این برخورد تند ذهبی روایت زیر بوده: ✍️ «أَنَّ عُمر رفَسَ فَاطِمَة حَتَّى أَسقطتْ محسّناً» عمر بن خطاب به پهلوی فاطمه لگدی محکم زد که بر اثر آن محسن سقط شد. ✅ آیا کسی که تمام عمر خویش عادل، متقی و مورد اعتماد بوده به یک باره تنها با گفتن یک حقیقت که به مذاق برخی خوش نیامده، فاسق و فاجر می شود؟ ✅ چه قانونی است که روایت های ابن ابی دارم در تفسیر و مسائل فقهی و اخلاقی و اصولی مورد قبول و عمل است ولی در ماجرای شهادت دختر پیغمبر (ص) کذب و دروغ ؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🎥 سپهبد سلیمانی، خطاب به مادران شهدا: ✍ ... وقتی شما مادرها نبودید و بچه‌هایتان در خون دست و پا میزدند، حضرت زهرا (س) را دیدم... ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ⏺ خشونت عمر بن الخطاب 🔴 تازیانه زدن انس بن مالک به خاطر عقد نبستن با غلام خود. 📖 تفسیر فخر رازی،23/189 و ... 🔴 تازیانه زدن قبیصة بن جابر به خاطر سوال شرعی 📖 مصنف عبدالرزاق 4/406 و مستدرک علی الصحیحین3/310 🔴 تازیانه زدن به خاطر لباس بلند پوشیدن 📖 شرح العمده 4/366 🔴 شلاق زدن مردم برای روزه نگرفتن مستحبی در ماه رجب 📖 مجموع الفتوای 25/291 🔴 شلاق زدن به جوان به خاطر آهسته راه رفتن 📖 تفسیر ابن کثیر3/433 🔴 شلاق زدن شخصی به خاطر جمع آوری کتاب دانیال نبی علیه السلام ! در حالی که خود عمر بن الخطاب تورات را می نوشت و در نماز جمعه منتشر میکرد 📖 در المنثور 4/497 🔴 شلاق زدن گدا به خاطر همراه داشتن مقداری نان خشک 📖 التیسیر بشرح الجامع الصغیر 2/421 🔴 شلاق زدن تمیم داری به خاطر نماز مستحبی خواندن 📖 سیر اعلام النبلاء ذهبی2/448 🔴 شلاق زدن سعید بن عامر فقط به خاطر گوش دادن به دستور خود خلیفه 📖 تاریخ مدینه دمشق 21/164 🔴 شلاق زدن عمیر بن سعد به خاطر اجرای دستور خود خلیفه 📖 تاریخ مدینه دمشق21/488 و سیر اعلام النبلاء ذهبی 2/560 🔴 شلاق زدن طلحة بن عبیدالله به خاطر رنگ لباس احرام 📖 المبسوط 4/8 🔴 شلاق زدن فردی به خاطر سه طلاقه کردن زنش 📖 ایثار الانصاف 1/168 و الغرة المنیفة 1/168 🔴 شلاق زدن کلاب بن امیه فقط به خاطر سر زدن به پدر و مادر پیر و سالخورده اش 📖 مکارم الاخلاق 1/82 ح242 🔴 شلاق زدن فرزندش عبیدالله فقط به خاطر خوردن غذایی که گوشت داشت 📖 المصنف ،عبدالرزاق 11/87ح19998 🔴 شلاق زدن کنیزی به خاطر حجاب داشتن 📖 تفسیر بغوی1/376 🔴 شلاق زدن زمین به خاطر زلزله! 📖 تفسیر رازی 21/75 🔴 زنده به گور کردن دختران خود در زمان جاهلیت 📖 عبقریة عمر، محمود عقاد؟ 214 🔴 شلاق زدن فرزندش عبدالرحمن به خاطر شرب خمر به شدتی که وی طاقت نیاورد و مرد! 📖 الاستیعاب ابن عبدالبر3/1012 الاستذکار 8/6 فتح الباری ابن حجر عسقلانی 12/65 🔴 شرط عاتکه بنت زید برای ازدواج با عمر کتک نزدن او بود! 📖 التمهید 23/405 🔴 کتک زدن همیشگی زنان و و نوکران بی پناه 📖 مصنف عبدالرزاق صنعانی 9/441 ح 17938 و 17939 🔴 رد خواستگاری عمر توسط ام ابان دختر عتبة بن شیبه به خاطر ترش رو بودن و خشن بودن خلیفه 📖 تاریخ طبری2/564 🔴 کتک زدن همسرش آن هم در نیمه شب 📖 مجمع الزوائد 4 /303 و سنن ابن ماجه 1/639و ... 🔴 کتک زدن شدید خواهر و شوهر خواهرش به خاطر مسلمان شدن 📖 البدایة و النهایه ابن کثیر 3/80 🔴 تازیانه زدن ام فروة خواهر ام المومنین عایشه به خاطر گریه بر پدرش 📖 تاریخ طبری 2/614 🔴 کتک زدن کنیز به خاطر زیبایی 📖 زاد المسیر 6/421 🔴 شلاق زدن ابی بن کعب به صرف اینکه مردم پشت سرش راه می روند! 📖 منهاج السنة النبویه ابن تیمیه 6/256 🔴 زنی که خود را برای شوهرش معطر کرده بود از ترس عمر و شلاق او خودش را نجس کرد! 📖 مصنف عبدالرزاق 4/373 🔴 سقط جنین کردن یک زن حامله به خاطر ترس از عمر! 📖 السنن الکبری بیهقی 6/ 123 و المغنی، ابن قدامه 10/364 🔴 شلاق زدن معاویه بن ابی سفیان به خاطر لباس فاخر و سبز رنگ 📖 البدایة و النهایه ابن کثیر دمشقی 8/125 🔴 گاز گرفتن محکم دست خود در هنگام عصبانیت به حدی که خون سرازیر می شد 📖 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی 6/209 🔴 شلاق عمر بن الخطاب مهیب تر و ترسناک تر از شمشیر حجاج بن یوسف ثقفی که 120 هزار نفر را کشت بود! 📖 مغنی المحتاج نووی فی آداب القضاء 4/521 🔴 اولین خلیفه ای که با شلاق بین مردم ظاهر شد 📖 تاریخ طبری 4/209 🔴 اقرار عمر بن الخطاب به خشونت ذاتی خویش 📖 طبقات الکبیر زهری3/255 ⚫️ شلاق زدن ، تهدید به حمله و آتش زدن و ... دختر رسول الله فاطمه زهرا سلام الله علیها ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
┅═✧❁﷽❁✧═┅ 1️⃣ شمس الدین ذهبی، مورخ و رجالی بزرگ اهل سنت در شرح حال حضرت زهرا (س) می نویسد: 2️⃣ فاطمه زهرا (س) بعد از وفات پدرشان «وَ هِيَ »پیوسته ذوب می شدند. «ذوب شدن» در زبان عربی به معنی آب شدن است. آن هم آب شدنی که هیچ اثری از شیء باقی نماند، چون در لغت «و ذَابَ‏ جِسْمُهُ: هُزِل» به کار رفته است. «هزل» در زبان عربی به چیز بسیار بسیار سبک به کار می رود. مثلا کلام هزل که از شدت سبکی ارزشی ندارد و هیچ جایی را نمی گیرد و اثری ندارد. ‏📚 تاج العروس ، ج‏1، 504 و لسان العرب، ج‏1، 396 و مفردات ألفاظ القرآن،841 3️⃣ فاطمه (س) ذوب شد تا جایی که «مَاتَتْ بَعْدَ أَبِيْهَا بِثَلاَثَةِ أَشْهُرٍ» سه ماه بعد از وفات پدرشان از دنیا رفت و «وَغَسَّلَهَا عَلِيٌّ» اميرالمومنين (ع) دراوج غربت و تنهایی او را غسل داد و «وَدُفِنَتْ لَيْلاً» او را شبانه به خاک سپرد. 4️⃣ سید حمیری (م 173 ه) از بزرگترین شاعران و رسانه های عرب، علت ذوب شدن را اینگونه می سراید: ⚫️ ضربَِت و اهتُضِمَت مِن حقِّها ⚫️ و أُذيقَت بَعدَه طَعمَ السَّلَع‏ ⚫️ قطَع الله يَدي ضاربَها ⚫️ و يَد الراضي بذاكَ المُتَّبَع‏ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🛑 وهابیت عامل صهیونیسم جهانی 🛑 بوسه بر دست هند جگر خوار زمانه توسط پادشاه خونخوار سعودی ✍ کسانی که بوسه بر قبر رسول خدا (ص) را شرک می دانند و فتوا به قتل هزاران مسلمان می دهند، خود بر دستان شیطان بزرگ و مجسمه شرک بوسه می زنند. ✧د‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ «عِكْرِمَة» از دشمنان امیرالمومنین و از خوارج و دورغگو است که با وجود این اوصاف بخاری در صحیح خویش، از او روایت کرده است. 🔴 #دروغ عکرمه در صحيح بخاري: ✍️ « ... أَيُّوبُ عَنْ عِكْرِمَةَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ تَزَوَّجَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - مَيْمُونَةَ وَهْوَ مُحْرِمٌ ، وَبَنَى بِهَا وَهْوَ حَلاَلٌ وَمَاتَتْ بِسَرِفَ» 👈 عکرمة از عبدالله بن عباس روایت می کند: پیامبر (ص)در حالی که در احرام بودند با میمونة ازدواج کرد و با او زمانی که از احرام خارج شد همبستر شد...» 🔴 #تکذیب عکرمة: ✍️ « عَطَاءٍ الخُرَاسَانِيِّ، قَالَ: قُلْتُ لِسَعِيْدِ بنِ المُسَيِّبِ: إِنَّ عِكْرِمَةَ يَزْعُمُ أَنَّ رَسُوْلَ اللهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ- تَزَوَّجَ مَيْمُوْنَةَ وَهُوَ مُحْرِمٌ. فَقَالَ: كَذَبَ مَخْبَثَانُ، اذْهَبْ إِلَيْهِ، فَسُبَّهُ، سَأُحَدِّثِكُم: قَدِمَ رَسُوْلُ اللهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ- وَهُوَ مُحْرِمٌ، فَلَمَّا حَلَّ، تَزَوَّجَهَا»👈 عطاء خراسانی می گوید: به سعید بن مسیب( از راویان بزرگ و ائمه حدیث نزد اهل سنت) گفتم: همانا عکرمه می گوید که رسول خدا (ص) با میمونه زمانی که در احرام حج بود ازدواج کرد! سعید بن مسیب گفت: پست فطرت خبیث دروغ گفته است نزدش برو و او را دشنام بده. به شما روایت می گویم که همانا رسول خدا (ص) حج آمد و محرم بود زمانی که از احرام بیرون آمد با میمونه ازدواج کرد. ✅ چرا در صحیح ترین کتاب ها از دروغ گو ترین افراد، زشت ترین دروغ ها را به پیامبر خدا (ص) نسبت می دهند؟ ✧د‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ #اهل_سنت_واقعي ✍️ «عَبَّاد بن يعقوب روَاجِنِي» یکی از شیعیان مخلص امیرالمومنین (ع) است که حدود هزار و دویست سال قبل زندگی می کرد. ذهبی عالم متعصب اهل سنت درباره او می نویسد: 1️⃣ «الشَّيْخُ، العَالِمُ، الصَّدُوْقُ، مُحَدِّثُ الشِّيْعَةِ، أَبُو سَعِيْدٍ عَبَّادُ بنُ يَعْقُوْبَ الأَسَدِيُّ، الرَّوَاجِنِيُّ» 2️⃣ او استاد بخاری، ابن ماجه قزوینی، بزار، ترمذی، ابن خزیمة و ابن ابی داود و ... که از بزرگ ترین محدثین و علمای اهل سنت می باشند، است. 3️⃣ از نظر او دشمنان امیرالمومنین (ع) خصوصا فرماندهان جنگ جمل، جهنمی هستند زیرا عدل الهی اقتضاء می کند کسانی که بیعتشان را شکستند روی بهشت را نبینند! 4️⃣ او اعتقاد داشت که: « مَنْ لَمْ يَبْرَأْ فِي صَلاَتِهِ كُلَّ يَوْمٍ مِنْ أَعْدَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ، حُشِرَ مَعَهُم» 👈هر كس در نمازش هر روز از دشمنان آل محمد (ص) بیزاری نجوید، با آنان محشور می شود. 5️⃣ او راوی حدیث غدیر و خیبر و ... است. کتاب «المناقب» در چندین جلد را در فضائل اهل بیت (ع) نوشت. تمام وجود او به خاطر عشق به اهل بیت (ع) غرق در ذکر الهی بود. 6️⃣ عبَّاد بن يعقوب اعتقاد راسخ به قیام حضرت مهدی (ع) داشت طوری که در آخر عمر خویش با وجود نابینایی، شمشیر و سپرش را بالای سرش قرار داده بود تا در رکاب حضرت مهدی (ع) نبرد کند. 👈« وَكَانَ ضَرِيْراً، فَرَأَيْتُ سَيْفاً وَحَجَفَةً. فَقُلْتُ: لِمَنْ هَذَا؟ قَالَ: أَعْدَدْتُهُ لأُقَاتِلَ بِهِ مَعَ المَهْدِيِّ» ✅ از نظر تاریخی، تفکر شیعه و اعتقاد به امامت، امری رایج میان علما بوده است. ✧د‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ عبارت شده «صحیح بخاری»: ✍️ «... قَالَ فَمَا قَوْلُكَ فِى عَلِىٍّ وَعُثْمَانَ قَالَ أَمَّا عُثْمَانُ فَكَأَنَّ اللَّهَ عَفَا عَنْهُ ، وَأَمَّا أَنْتُمْ فَكَرِهْتُمْ أَنْ تَعْفُوا عَنْهُ ، وَأَمَّا عَلِىٌّ فَابْنُ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - وَخَتَنُهُ . وَأَشَارَ بِيَدِهِ فَقَالَ هَذَا بَيْتُهُ حَيْثُ تَرَوْنَ…» 2️⃣ عبارت «سنن کبرای نسائی»: ✍️ « ... سألت بن عمر وهو في مسجد رسول الله صلى الله عليه و سلم عن علي وعثمان فقال أما علي فلا تسألني عنه وانظر إلى منزله من رسول الله صلى الله عليه و سلم ليس في المسجد بيت غير بيته وأما عثمان فإنه أذنب ذنبا عظيما يوم التقى الجمعان فعفى الله عنه وغفر له وأذنب فيكم ذنبا دون فقتلتموه...» 3️⃣ با مقایسه دو متن بالا دستبردهای بخاری آشکار می شود: ✂️ دستبرد اول: «وأما عثمان فإنه أذنب ذنبا عظيما يوم التقى الجمعان» گناه بسیار بزرگ عثمان در فرار از جنگ احد ✂️ دستبرد دوم: «وأذنب فيكم ذنبا دون فقتلتموه» گناه عثمان (مثل فساد های اقتصادی و بدعت های او)که باعث شورش مردمی و کشته شدن او ✅ اسَدٌ عَلىّ و فى الحُروبِ نُعامةٌ 👈برای من شیر شجاع هستی ولی در جنگ ها مثل شتر مرغ... . ✧د‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u