eitaa logo
انقلاب اسلامی
289 دنبال‌کننده
810 عکس
181 ویدیو
0 فایل
در اینجا مطالبی که دربارۀ انقلاب اسلامی است، بارگذاری می‌شود؛ ازجمله بیانات حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداهما؛ سخنان بزرگان؛ تاریخ انقلاب؛ مجموعه‌های نمایشگاهی؛ عکس؛ پوستر؛ نقاشی و طراحی گرافیکی. ارتباط با مدیر کانال @Mt_Arefian
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: در این ماه مبارک خودتان را تقویت کنید به قوت‌هاى روحانى. در یک حدیث است که پیغمبر اکرم فرمودند که ماه رمضان آمد، اقبال کرد آمد؛ در ضمنش مى‌فرمایند که دُعِيتُمْ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّه... ضیافت خدا در ماه رمضان یک شعبه‌اش روزه است؛ آن ضیافت خداست؛ یک شعبه‌اش روزه است، و یک کار مهمش که مائدۀ غیبى و آسمانى است قرآن است. شما دعوت شده‌اید به مهمانى خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید. مهماندار شما، شما را وادار کرده است به اینکه روزه بگیرید. این راه‌هایى که به دنیا باز است و شهوات هست، اینها را سدش کنید تا مهیا بشوید براى لیلة‌القدر. ماه شعبان مقدمه است براى ماه مبارک رمضان که مردم مهیا بشوند براى ورود در ماه مبارک رمضان و ورود در ضیافة‌الله. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۲، ص۲۳۹. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ماه مبارک رمضان با همۀ برکاتش و همۀ زیبایی‌های معنوی‌اش، بار دیگر فرا رسید. از قبل از شروع ماه مبارک، پیامبر معظم اسلام مردم را آماده می‌فرمود برای ورود در این عرصۀ خطیر و والا و پربرکت: "قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْكُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَكَةِ وَالرَّحْمَةِ". در خطبۀ روز جمعۀ آخر ماه شعبان، بنا به روایتی این‌طور فرمود. خبر داد، توجه داد به مردم که ماه رمضان فرا رسید. اگر بخواهیم در یک جمله ماه رمضان را تعریف کنیم، باید عرض کنیم ماه فرصت‌ها. فرصت‌های فراوانی در این ماه در برابر من و شماست. اگر از این فرصت‌ها بتوانیم درست استفاده کنیم، یک ذخیرۀ عظیم و بسیار ارزشمندی در اختیار ما خواهد بود (۱۳۸۶/۰۶/۲۳). @Enghelabe_Islami
. 🌸حضرت امام خمینی روحی‌فداه: چیزى که من مى‌خواهم عرض کنم، راجع به یک فقره از این خطبه‌اى است که رسول اکرم در ماه رمضان فرموده‌اند. یک جمله از او این است که خداوند شماها را مهمان کرده است؛ دعوت کرده است شما را به ضیافت؛ شماها در ماه مبارک مهمان خدا هستید. مهمان‌دار خداست و مخلوق مهمان اوست. البته این ضیافت نسبت به اولیای کمّل الهى به آن نحوى نیست که ما تخیل کنیم یا دست ما به او برسد. ما باید حساب کنیم ببینیم که این ضیافت چى بوده است و ما چقدر راه یافتیم به این ضیافت. درعین‌حالى که همۀ عالم تحت رحمت الهى است و هرچه هست رحمت اوست، و رحمت او به همه‌چیز واسعه است، لکن باب ضیافت یک باب دیگر است؛ دعوت به ضیافت یک مسئلۀ دیگرى است. 📚 صحیفۀ نور، ج۲۰، ص۲۱۰. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است؛ ماه رحمت الهی است؛ ماه هدایت الهی است. با اعمالی که در ماه رمضان انجام می‌دهید و انجام می‌دهیم، بایستی آثار این رحمت الهی را در خودمان حس کنیم و علاوه‌‌برآن، این آثار را، این حالات را در بقیّۀ ماه‌ها، در ادامۀ زندگی پُربرکتتان ان‌شاءالله نگه دارید و حفظ کنید. این سلوک رمضانی و حال رقّت و توجه و حضوری که در ماه رمضان به روزه‌گیر و میهمان خداوند دست می‌دهد، بایستی در رفتارهای شخصی ما اثر کند، تأثیر داشته باشد؛ هم در رفتارهای عمومی و اجتماعیِ ما بایستی اثر بگذارد، هم در رفتار علمی ما، رفتار دانشگاهی ما، رفتار حکومتی ما، رفتار سیاسی ما بایستی تأثیر بگذارد، و تقوا و معنویت اثر خودش را در همۀ این عرصه‌های مهم نشان بدهد، و همان‌‌طور که عرض کردم، این حالت و این باب رحمت، گشوده بماند تا بعد از ماه رمضان (۱۴۰۰/۰۲/۲۱). @Enghelabe_Islami
💢 تبعیض در برخورد 📝 دربارۀ تجمع ۲۲ اسفند گروهی از مؤمنان در مطالبۀ برخورد با بی‌حجابی تجمع دیروز بی‌قانونی بود؟ تجمع‌کنندگان بی‌قانونی و هنجارشکنی کردند؟ سلّمنا. ما اصلاً فرض می‌کنیم که قانونی صریح داریم که هیچ فرد یا گروهی حق ندارد که در روز نخست ماه مبارک رمضان بر ضد هیچ منکری تجمع، و از مسئولان کند! از این صریح‌تر و مصداقی‌تر؟! حال مطالبه این است که یکی از مسئولان جمهوری اسلامی، اصل یا مادّه قانونی در برخورد با بی‌قانونی را برای ما بگوید و تبیین کند. سران قوا و مسئولان فرهنگی و امنیتی توضیح دهند که چرا به‌رغم دربارۀ ، با کشف‌حجاب‌ها و بی‌حیایی‌های گوناگون ــ چه موردی و چه سازمان‌یافته ــ برخورد نمی‌کنند؟! رهبر حکیم انقلاب در تبیین علت برخورد با بی‌حجابی فرمودند: آن کاری که در ملأ انجام می‌گیرد، در خیابان انجام می‌گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می‌کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد (۱۳۹۶/۱۲/۱۷). مسئولان توضیح دهند که برای مقابله با حرام سیاسی به‌جز بازی نخ‌نمای چه کرده‌اند؟! اصلاً چرا قانون مصوّب و موجود را ترک کردند و به پرداختند؟! چرا مشاهده می‌کنیم که نیروی محترم و زحمتکش انتظامی در برخورد با جماعت دریده و هرزه و هتاک، و قانون‌شکنی و توهین مستقیم آنها به نظام و مقدسات، و حتی توهین آشکار به نیروی خدوم انتظامی، جز و عقب‌نشینی چیزی به نمایش نمی‌گذارد؟ چرا قدرت‌نمایی و زور و سرکوب، تنها برای مردم مؤمن و مطالبه‌گر و دغدغه‌مند است که از رزمایش‌های هرروزۀ به تنگ آمده‌اند؟! برفرض که این تجمع‌ها غیرقانونی باشد! برفرض که این مطالبه‌گران اشتباهاتی نیز مرتکب شده‌اند! بفرمایید که مردم مؤمن و دغدغه‌مند که از این‌همه بی‌حیایی به‌تنگ آمده‌اند، باید چه کنند؟! باید مثل برخی از مسئولان، غیرت دینی را کنار بگذارند تا همۀ کشور به دست سلیطه‌ها و هرزه‌ها بیفتد؟! چرا با تجمع گروهی که خواسته و شعارشان و قانون رسمی کشور است، این‌طور برخورد می‌کنید، اما با حرام سیاسی، و تظاهرات روزافزون بی‌حیایی، و رزمایش سلیطه‌ها و هرزه‌ها هیچ برخوردی نمی‌کنید؟! این چه معنی و مفهومی دارد؟! آیا آن انفعال و این رفتار تبعیض‌آمیز نیست که نقشه‌اش خوب و دقیق بوده، و در اجرا نیز به پیروزی رسیده است؟! آیا قانون‌ها و بی‌قانونی‌ها را نیز با توجه به شیوه‌نامه‌های سازمان‌های جهانی و فلان تعریف می‌کنید؟! آیا فقط مردم مؤمن و جوانان انقلابی باید مواظب باشند که در گفتار و رفتارشان، با دشمن پیدا نکنند، و مسئولان معذورند؟! آیا مسئولان دربارۀ این مسئله نیز همچون بسیاری از دیگر مسائل صلاح نمی‌دانند که پاسخ‌گو باشند؟! ✍️ @Enghelabe_Islami
. 🌸حضرت امام خمینی روحی‌فداه: این ضیافت، همه‌اش ترک است. ترک شهوات از قبیل خوردنى‌ها، نوشیدنى‌ها و جهات دیگرى که شهوات انسان اقتضا مى‌کند. خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این میهمان‌خانه، و این ضیافت هم جز ترک، چیزى نیست. ترک هواها، ترک خودى‌ها، ترک منى‌ها، منیت‌ها؛ اینها همه در این میهمان‌خانه است، و ما باید حساب کنیم ببینیم که آیا وارد شدیم در این میهمان‌خانه یا اصلاً وارد نشدیم؟ راهمان دادند به این ضیافت‌خانه یا نه؟ استفاده کردیم از این ضیافت الهى یا نه؟ البته حساب امثال من با کرام‌الکاتبین است؛ اما من به شما آقایان و هرکس که این کلمات [به او] مى‌رسد و خصوصاً طبقۀ جوان عرض مى‌کنم که آیا در این مهمان‌خانه رفتید؟ استفاده کردید؟ از شهوات خصوصاً شهوات معنوى چشم پوشیدید؟ یا اینکه مثل من هستید؟ 📚 صحیفۀ نور، ج۲۰، ص۲۱۰. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است برای شست‌وشوی دل و جان، برای تقویت رابطۀ با خدا؛ و به این تقویت رابطه شما احتیاج دارید؛ همۀ ما احتیاج داریم. ماه رمضان فرصت بسیار خوبی است. اُنس با قرآن، اُنس با نماز، اُنس با دعا، همین روزه‌ای که می‌گیرید، نعمت‌های خداست برای شما. موادّ این مهمانی الهی، که در روایات وارد شده [به‌عنوان] «ضیافت الهی»، همین‌هاست؛ یعنی روزه یکی از آن مائده‌های آسمانی‌ای است که خدای متعال در این مهمانی، در این ضیافت به شما می‌دهد؛ دعا یکی دیگر از این مائده‌هاست؛ نماز همین‌جور (۱۳۹۸/۰۳/۰۱). @Enghelabe_Islami
. 🌸حضرت امام خمینی روحی‌فداه: این دعاهایى که در ماه‌ها هست، در روزها هست، خصوصاً در ماه رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان اینها انسان را همچو تقویت روحى مى‌کند ـ اگر کسى اهلش باشد ماها که نیستیم ـ و همچو راه را براى انسان باز مى‌کند و نورافکن است براى اینکه این بشر را از این ظلمت‌ها بیرون بیاورد و وارد نور بکند که معجزه‌آساست. به این دعاها عنایت بکنید... همان مسائل قرآن است با لسان دیگرى که لسان ائمه باشد. لسان قرآن یک جور زبان است، زبان دعا یک جور زبان است، زبان علما و عرفا و اینها هم یک زبان دیگر است. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۲، ص۲۴۰. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: در آیۀ شریفۀ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقُون، این "لَعَلَّکُم تَتَّقُون" به‌معنای امید است؛ یعنی امید این هست که این اتفاق بیفتد. خب، امید در مورد خدای متعال معنا ندارد؛ خدا عالِم به سرّ ‌و خفیّات و همه‌چیز است؛ امید معنی ندارد. بنابراین مراد این است که این ماه رمضان را، این تشریع الهی را قرار دادیم تا زمینه‌ای باشد، بستری باشد برای رواج تقوا؛ خطاب هم خطاب به عموم است؛ یعنی بین شما مردم تقوا رواج پیدا کند. بنابراین ماه رمضان، ماه رواج تقواست (۱۳۹۸/۰۲/۲۴). @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: قرآن و کتاب الهى یک سفرۀ گسترده‌اى است که همه از آن استفاده مى‌کنند؛ منتها هرکس به وضعى استفاده مى‌کند و عمده نظر کتاب الهى و انبیاى عظام بر توسعۀ معرفت است. تمام کارهایى که آنها مى‌کردند، براى اینکه معرفت الله را به معناى واقعى توسعه بدهند. جنگ‌ها براى این است، صلح‌ها براى این است، و عدالت اجتماعى، غایتش براى این است. این‌طور نیست که دنیا تحت نظر آنها بوده است که مى‌خواستند فقط دنیا اصلاح بشود. همه را خواهند اصلاح بکنند. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۹، ص۸۴. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ماه رمضان ماه قرآن است و حقّاً می‌توان در این ماه از هدایت قرآنی بهره برد. قرآن را بخوانیم؛ زیاد بخوانیم؛ با دقت بخوانیم؛ با تدبّر بخوانیم؛ با توجه به خدای متعال بخوانیم؛ از خود خدای متعال در تلاوت قرآن طلب کمک کنیم و بدانیم که دل با قرآن جلا پیدا می‌کند. این تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که وَاِنَّ اللَهَ سُبحانَهُ لَم یَعِظ اَحَداً بِمِثلِ هَذَا القُرآن... خدای متعال در هیچ‌یک از کتاب‌های آسمانی، مثل قرآن آحاد بشر را موعظه نکرده، به آنها درس نداده، آنها را راهنمایی نکرده؛ فَاِنَّهُ حَبلُ اللهِ المَتینُ وَسَبَبُهُ الاَمینُ وَفیهِ رَبیعُ القَلب؛ بهار دل؛ دل را بهاری می‌کند، دل را باطراوت می‌کند، دل را سرسبز می‌کند، دل را زمینۀ رویاندن معارف و توجّهات حقیقی قرار می‌دهد؛ وَفیهِ رَبیعُ القَلبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُه؛ این کلمۀ «جلا» در فرمایش امیرالمؤمنین علیه‌السلام است (۱۴۰۰/۰۱/۲۵). @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت علامه مصباح یزدی رضوان‌الله‌علیه: 🔸حکمت وجود سختی‌ها در عالم اصل وجود سختی‌ها در این عالم یک حکمت عمومی برای همۀ انسان‌ها دارد، و از آغاز آفرینش انسان، جزء طرح خلقت او بوده است. این چیزی عارضی نیست. سرّش این است که اینجا جای آزمایش است: وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً (انبیاء، ‌۳۵)، و برای آزمایش باید خوشی و ناخوشی وجود داشته باشد تا معلوم شود افراد با خوشی‌ها و سختی‌هایی که ازجانب خدا می‌رسد، چطور رفتار می‌کنند. مقدار معرفت انسان‌ها، اطاعت، خداپرستی و همت بلند آنها همه با این سختی‌ها و خوشی‌های توأمان، سنجیده می‌شود. اگر تنها خوشی وجود داشت، معلوم نمی‌شد چه کسی حاضر است در راه بندگی خدا بیشتر گذشت کند. اگر جریان کربلا اتفاق نمی‌افتاد ما چگونه می‌فهمیدیم که سیدالشهدا علیه‌السلام چه مرتبه‌ای در مقام بندگی دارد و حاضر است تا کجا در راه خدا فداکاری کند؟ باید چنین حادثه‌ای پیش بیاید تا معلوم شود در میان انسان‌ها چه گوهرهای عجیبی وجود دارند. پس اساس زندگی دنیا برای مکلفان بر امتحان طراحی شده است. این آزمایش‌ها از زندگی فردی شروع می‌شوند، و در زندگی خانوادگی، زندگی در جامعه، و در ارتباط با کل بشریت هرکدام به شکلی ظهور می‌کنند. اگر این سختی‌ها نبود معلوم نبود چه کسی تا چه اندازه حاضر است برای دیگری فداکاری کند و چقدر حاضر است به وظایفش دربارۀ دیگران عمل کند. پس اصل وجود سختی‌ها در عالم جزء نقشۀ آفرینش است؛ زیرا بناست که انسان با انتخاب خود تکامل پیدا کند. 🔹بیانات در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، ۱۳۹۴/۰۴/۰۲ صبح‌ها از شبکۀ یک تلویزیون @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: پیغمبر اکرم درعین‌حالى که وظایف شخصى خودش را به‌جا مى‌آورد و خلوت‌ها با خداى تبارک و تعالى داشت، تشکیل حکومت داد و به انحای عالم براى دعوت آدم فرستاد و مردم را دعوت کرد به دیانت، و دعوت کردند بعد به اجتماع. این‌طور نبود که بناى او این باشد که بنشیند توى خانه و ذکر بگوید. ذکر مى‌گفت، لکن همان ذکر هم خودسازى بود. دعا مى‌کرد، ولى همان دعا هم، هم خودسازى و هم مردم‌سازى بود و مردم را تجهیز مى‌کرد براى مقاومت. تمام ادعیه‌اى که در لسان او و ائمۀ مسلمین واقع شده است، تمام این ادعیه درعین‌حالى که دعوت به معنویات است، از راه دعوت معنویات تمام مسائل مسلمین اصلاح مى‌شود. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۹، ص۸۴. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: اعمال ماه رمضان خیلی زیاد است؛ شما ملاحظه کنید در اقبال سیدبن‌طاووس، برای هر شب چقدر اعمال، چقدر نمازهای مختلف و گوناگون [ذکر می‌کند] که ما واقعاً بعضی‌مان قاصریم؛ بعضی‌مان [هم] جاهل به اهمیت این کارها هستیم... لکن یک قدرِ‌‌‌متیقّن‌هایی، یک قدرِ‌اقل‌هایی وجود دارد که اینها را نباید از دست داد. سحر ماه رمضان همه پا می‌شوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است... اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان (۱۳۹۸/۰۲/۱۰). @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: این ادعیه در ماه مبارک رجب و خصوصاً در ماه مبارک شعبان، اینها مقدمه و آرایشى است که انسان به‌حسب قلب خودش مى‌کند براى اینکه مهیا بشود برود مهمانى؛ مهمانى خدا؛ مهمانى‌اى که در آنجا سفره‌اى که پهن کرده است قرآن مجید است، و محلى که در آنجا ضیافت مى‌کند مهمش لیلة‌القدر است، و ضیافتى که مى‌کند ضیافت تنزیهى و ضیافت اثباتى و تعلیمى. نفوس را از روز اول ماه مبارک رمضان به روزه، به مجاهده، به ادعیه مهیا مى‌کند تا برسند به آن سفره‌اى که از آن باید استفاده کنند و آن لیلة‌القدر است که قرآن در آن نازل شده است. این ضیافت الهى انسان را منقلب باید بکند از این جهت حیوانى به آن جهت واقعى، انسانى. از آن ظلمت‌هایى که اطلاع به آن داریم منقلب کند انسان را به آن نورها و نور مطلقى که همۀ عالم تبع اوست. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۲، ص۲۴۱. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: [امام حسن علیه‌السلام] فرمود: اِنَّ اللهَ جَعَلَ‌ شَهرَ رَمَضانَ‌ مِضماراً لِخَلقِهِ فَیَستَبِقونَ فِیهِ بِطاعَتِهِ اِلَى مَرضاتِه‌؛ خدای متعال ماه رمضان را میدان مسابقه قرار داده است بین مؤمنین که به‌وسیلۀ اطاعت خداوند، به رضای الهی نزدیک بشوند. هر سال در این مسابقه، بحمدالله ملت ما امتیازهای بیشتری به‌دست می‌آورَد. وقتی مقایسه می‌کنیم هر سال را با سال‌های قبل از آن، پیشرفت در معنویت را، در کارهای نیک را، در اَعمال مُقرِّب انسان به خدای متعال را، در میان مردم در هر سال بیشتر می‌بینیم (۱۳۹۷/۰۳/۲۵). @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خمینی روحی‌فداه: ریاضات بسیار مى‌خواهد تا انسان بتواند بفهمد که ناجَیْتَهُ (با فتح تا) نه ناجَیْتُهُ (با ضم تا)، ناجَیْتَهُ این چیست؟ خدا با آدم مناجات مى‌کند، چیست مناجات؟ چه خواسته‌اند ائمه؟ ... هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْک؛ کمال انقطاع چیست؟ ... اینها چیزهایى است که دست ماها از آن کوتاه است و دعا کنید که خداى تبارک و تعالى به ما توفیق بدهد که در این ماه شریف (شعبان) و ماه شریف رمضان از این مسائل هم یک حظى ولو یک جلوۀ کوچکى در دل‌ها و قلب‌هاى ما واقع بشود و لااقل مؤمن به این بشویم که قضیۀ صَعْق چه قضیه‌اى است. مؤمن به این بشویم که مناجات خدا با انسان چى هست. مناجات را مؤمن بشویم به آن؛ انکار نکنیم. نگوییم اینها حرف‌هاى درویشى است. همۀ این مسائل در قرآن هست به نحو لطیف، و در کتب ادعیۀ مبارکۀ ما که از ناحیۀ ائمۀ هدى وارد شده است، همۀ این مسائل هست. 📚 صحیفۀ نور، ج۱۷، ص۲۶۵. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ماه رمضان یک فرصت ویژه است برای طراوت بخشیدن به روح ایمان و صفا و معنویت در درون ما؛ روزه، تلاوت قرآن، دعا، مناجات، شنیدن مواعظ، مجموع اینها یک فضایی را به‌وجود می‌آورد که دل‌های ما به‌قدر استعداد، به‌قدر ظرفیت، از این محیط معنوی و روحانی بهره‌مند می‌شود. شاید بشود گفت که در مجموع دوازده ماهِ دوران سال، این یک ماه، در حکم همان دو سه ساعتِ قبل از فجر در مجموع شبانه‌روز است؛ همچنان‌که آن یکی دو ساعت، دو سه ساعت قبل از اذان صبح خصوصیتی دارد و معنویت انسان، صفای انسان [بیشتر است] ــ در آیات قرآن هم اشاره شده، تصریح شده به بیداریِ آن ساعات و در روایات هم که فراوان [آمده] ــ نشان‌دهندۀ این است که آن ساعات در ٢۴ ساعت یک خصوصیتی دارند که ساعات دیگر ندارند این خصوصیّت را، ماه رمضان در مجموع دوازده ماه، مثل همان چند ساعت است؛ خصوصیتی دارد (۱۳۹۷/۰۳/۰۲). @Enghelabe_Islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📹 گزارشی مردمی دربارۀ تنگستان 🔸پرسشی از مردم دربارۀ متنی از مذاکرات مجلس چهاردهم شورای ملی که در تاریخ ثبت شده است👇 اگر شما انگلیسی‌ها با مردم تنگستان برخورد کنید، پیش مردم بیشتر منفور می‌شوید... ولی اگر من که والی فارس هستم آنها را مجازات کنم، می‌گویند که والی به وظیفه‌اش عمل کرده است! من راضی نیستم که در سرکوب مردم تنگستان انگلیس بدنام شود! این جمله را چه کسی گفته است؟ الف) رضاخان ب) تیمورتاش ج) دکتر مصدق د) رزم‌آرا 👈 پاسخ و واکنش مردم دیدنی است @Enghelabe_Islami
34.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 🌷 یک سین به یاد غزه در کنار سفرۀ هفت‌سین با قرائت سورۀ نصر یاد مردم مظلوم و مقتدر، و شهیدان غزه را گرامی خواهیم داشت و برای پیروزی مجاهدان راه حق و رهایی قدس شریف و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی دست به دعا برخواهیم داشت. سلام بر زنان و کودکان مظلوم و مقتدر غزه @Enghelabe_Islami
. 🌸حضرت امام خمینی روحی‌فداه: دعوت شدیم به ضیافت‌الله و ضیافت‌الله در عالم مادّه عبارت از این است که ما را پرهیز بدهد از تمام شهوات دنیوى؛ این مرتبۀ مادى ضیافت‌الله است که همۀ کسانى که دعوت شدند به این ضیافت بدانند که ضیافت خدا در این نشئه، چشم‌پوشى از شهوات است و ترک آن چیزى که قلب انسان، یعنى روح طبیعى انسان بهش مایل است؛ آنها را باید ترک کند؛ این ضیافت خداست و این ضیافت سایۀ ضیافت‌هایى است که در طول عالم وجود تحقق دارد. منتها در عالم مادّه به این صورت است که ترک شهوات طبیعى است، شهوات جسمانى است، و در عالم مثال ترک شهوات خیالى است، و در عالم بعد از مثال ترک شهوات عقلانى است؛ روحانى است. 📚 صحیفۀ نور، ج۲۰، ص۸۶. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: امسال بهار طبیعت تقارن پیدا کرده است با بهار معنویت؛ ماه رمضان. همچنانی که دربارۀ بهار فرمودند که «تن مپوشانید از باد بهار»‌، دربارۀ بهار معنویت، ماه رمضان هم باید تمسّک کنیم به این جمله: أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا. إِنَّ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا (همانا [ازسوی پروردگار شما] در طول عمرتان نسیم‌هایی می‌وزد، پس خود را در معرض آنها قرار دهید). نسیم معنویت در ماه مبارک رمضان شامل حال همه است، و خودمان را باید آماده کنیم. دل‌هایمان را در معرض این نسیم معنوی و الهی و معطر بگذاریم (۱۴۰۲/۰۱/۰۱). @Enghelabe_Islami
🇮🇷 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: تبریک عرض می‌کنم به همۀ ملت عزیز ایران عید نوروز و سال جدید را که امسال با ماه مبارک رمضان و بهار دل‌ها و بهار معنویت همراه شده است (۱۴۰۳/۰۱/۰۱). @Enghelabe_Islami
. 🌸حضرت امام خمینی روحی‌فداه: شهوت در هرجا به یک صورت تحقق دارد. در این عالم به همین‌طورى‌که مى‌دانید و در عالم بعد از این عالم، عالم مثال شهواتى که انسان در عالم مثال دارد بالاتر از شهواتى است که در عالم طبیعت دارد، و جلوگیرى از آن هم مشکل‌تر است، و ضیافت‌الله در آنجا این است که از آن شهوات انسان منصرف بشود، از شهوات نفسانى؛ آن شهوات نفسانى‌اى که الان عالم گرفتارش هست. شهوات عقلانى هم که بالاتر از این شهوات است، ضیافت‌الله در آنجا باز این است که از آن شهوات عقلانى هم باید دست برداشت... در همۀ این مراتب هم شیطان وارد است که نگذارد شما در این ضیافت‌الله استفاده کنید؛ در عالم طبیعت نگذارد، در عالم خیال نگذارد در عالم عقل هم نگذارد، و دست برداشتن از آن آمال عقلانى نیز مشکل‌تر از دست برداشتن از این آمال دیگر است. 📚 صحیفۀ نور، ج۲۰، ص۸۶. @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: ماه مبارک رمضان... فرصت انابه است؛ فرصت رجوع به خدای متعال است، فرصت نورانی کردن دل و طراوت دادن به دل‌هاست، و فرصت تضرّع است... از این ایام باید استفاده کرد. فرصت خوبی است ماه مبارک رمضان؛ هم [به‌واسطۀ] دعاها در این ماه ــ چه آنچه‌ مربوط به سحرهاست، چه آنچه‌ مربوط به روزها یا شب‌هاست ــ که دعاهایی است که مضامین آنها دل ما را نرم می‌کند، و هم خود نفْس روزه‌داری و توجه به وظیفه؛ ما به این احتیاج داریم (۱۳۹۶/۰۳/۲۲). @Enghelabe_Islami