eitaa logo
دولت جوان انقلابی🇮🇷
121 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3هزار ویدیو
183 فایل
🔆﷽🔆 ☘ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است 🍃ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود⚘ 📲ارسال انتقادات بسیار ارزشمند شما👇 @Taha_Yasin3 🛑هشدار: هر گونه کپی‌برداری از مطالب کانال بدون ذکر منبع، اصلا حرام نبوده و کاملا مجاز است✔😉 ♨️کانال دوم ما👇 @vacsam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اینفوگرافیک | سراشیبی سقاییان‌نژاد سید مرتضی سقاییان‌نژاد در سال ۱۳۹۴ و فقط سه روز پس از استیضاح و برکناری توسط شورای شهر اصفهان، توسط شورای شهر قم به‌عنوان شهردار این شهر معرفی شد. 🔻 وی دو سال بعد با رأی قاطع و سیزده نفره شورای پنجم _که اکثریت آن از لیست شورای هماهنگی بودند_ در سمت شهردار قم ابقاء شد. 🔻 پس از آن در سال ۱۴۰۰ نیز مشروط به انجام مطالبات اعضای شورا و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ با ۱۱ رأی از ۱۳ رأی، یک سال دیگر ابقاء شد. 🔻 در خردادماه ۱۴۰۱ دوبار برای شهردار قم رأی‌گیری شد و آقای سقاییان‌نژاد در وهله اول توانست تنها ۵ رأی از ۱۳ رأی را کسب کند. 🔻 با این وجود با ورود رئیس وقت شورا، این رأی‌گیری مکتوب نشد و پس از تکرار جلسه و رای‌گیری مجدد، سقاییان‌نژاد این بار با یک اختلاف با ۷ رأی از ۱۳ رأی در سمت شهردار قم ابقاء شد. ✍🏻 پانوشت: به سقاییان‌نژاد پیشنهاد میشه بره آمریکا پیش بچه‌هاش. چه بسا اگه آمریکایی‌ها از نزدیک ببیننش و با تفکراتش آشنا بشن، شهرداری نیویورک یا تگزاس یا ... رو بهش بدن‼️ 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
هدایت شده از جنایت نامرئی
➖دیروز، اسلواکی اعلام کرد را نخواهد پذیرفت. ➖امروز، نخست وزیر اسلواکی ترور شد. Join 🆔 @invisiblecrime
هدایت شده از حوزه انقلابی
16.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اگر می‌خواهید در جامعه به تمام ابعاد دین عمل شود، باید امر به معروف و نهی از منکر کنید حجت الاسلام و المسلمین قائم محمدی: 🔸اگر دیدیم مسئولین کار اشتباهی انجام می‌دهند باید تذکر دهیم 🔸در موضوعات مختلف از جمله فضای مجازی یله و رها باید به مسئولان تذکر دهیم 🔸رییس جمهور اول باید حواسشان به زیرمجموعه خودشان باشد 🔸علیه این وضعیت آپارتمان‌سازی که مخالف سبک زندگی اسلامی است مطالبه کنیم 🔸باید موج ایجاد کنیم و جریان‌سازی کنیم/نگذاریم حرف امام جمعه روی زمین بماند 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯
هدایت شده از راه سوم
📛ردپای فمنیست در حوزه کتاب کودک مجموعه کتاب‌های ۹گانۀ انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ، اثری با هدف معرفی الگو برای کودک و نوجوان است. در ۴ جلد این مجموعه به زندگی زنانی چون فروغ فرخ‌زاد، توران میرهادی، مریم میرزاخانی و سیمین دانشور پرداخته شده است. 🔻فارغ از انتخاب هدفمند این زنان، آشکارا در لابلای بیان زندگی ایشان، مستقیما مفاهیم فمنیستی بیان شده است؛ بعنوان مثال در بررسی کتاب فروغ با چنین جملاتی مواجه هستیم: فروغ فکر می‌کرد: «چرا در اغلب این کتاب‌ها فقط صدای مردها به گوش می‌رسد؟» فروغ دختری است که میخواهد صدای زنان ایران باشد اما مواجه میشود با منتقدانی که شعر او را احساسات یک دختر کم‌تجربه» می‌خوانند و مردمی که معتقدند «حرف‌های بی‌پروای زنی جوان» به نظر می‌رسد چنین عباراتی، درصدد القای همین الگوی زن مظلوم و بیچاره در جامعۀ مردسالار است! یا جایی در جریان طلاق فروغ مینویسد "فروغ خیلی زود فهمید ازدواجش در سن کم تصمیم درستی نبود" 🔻تصویرپردازی های کتاب، نیز خود سر‌دراز دارد؛ فروغ فرخزادِ روتوش شده، بدون حجاب و با عکس‌های زیبا، قرار است به الگویی مناسب برای دختر مبدل شود. ┈┈••✾••┈┈ 💠راه سوم ⏩@rahesevvom
وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا ﴿﴾ و می‌گویند: ما به برخی ایمان آورده و به پاره‌ای ایمان نیاوریم و خواهند که در این میانه، راهی اختیار کنند! ✍🏻محسن انبیائی
هدایت شده از روح الله دشتی
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻بررسی مدخلیت قصد در مسئله تشبه به کفار (تعطیلی شنبه ها) 🔹مسئله تشبه به کفار از مسائل مهم فقهی است که در آن باید چند نکته را مورد توجه قرار داد: 1⃣ اصل حرمت تشبه به کفار در امور خاص که در شرع مقدس نهی شده است، مسلم و مورد اتفاق فقهاست. ادله متعددی در این زمینه وجود دارد که حکایت از حرمت آن دارد. 2⃣ تشبه به کفار گاهی در اعمال و رفتار فردی مانند لباس پوشیدن مصداق پیدا می‌کند و گاهی در امور فرهنگی و اجتماعی نمود می‌یابد. 3⃣ تشبه به کفار در اعمال و رفتار فردی و همچنین در امور اجتماعی وحکومی نیز محقق می‌شود، و صِرف تحقق عنوان تشبه، کافی برای حرمت است و قصد عنوان حرام بماهو منهی عنه دخلی در جواز و عدم جواز ندارد. مثلاً اگر شخصی لباسی را که مختص کفار است بپوشد، حتی اگر قصد تشبه نداشته باشد، باز هم مرتکب حرام شده است. البته برخی موضوعات منهی عنها ممکن است از قبیل عناوین قصدیه باشد که این موضوع تشبه به کفار قطعا از عناوین قصدیه نیست توضیح اینکه؛ عناوین محرمه یا از امور قصدیه صرف اند ویا امور غیر قصدیه مثال قصدیه؛ ارتکاب کلیه محرمات جوانحی مثل ترک مرحله اول نهی از منکر که انزجار قلبی است. یا مثل ترک کفر به طاغوت، کلیه این امور وعناوین، قصدیه صرف اند وقصد، تعیین کننده ارتکاب و عدم ارتکاب است البته توجه داشته باشید که این قصد با نیت(قصد قربت) که در واجبات عبادیه نظیر صلاة وجود آن لازم است خلط نشود منظور ما از قصد اراده و عدم اراده با عنایت به عنوان منهی عنه ها است که ربطی به واجبات عبادیه ندارد برخلاف قصد قربت که در واجبات عبادیه وغیر توصلی مطرح می گردد. و مثال عناوین محرمه غیر قصدیه؛ کلیه محرمات جوارحی است مثل شرب خمر و... که در این امور باصرف علم به حرمت و علم به مصداق ارتکابش حرام هست ومی توان گفت که قصد در این فرض یا کلا معتبر نیست و یا اینکه قصد امری قهریست در این فرض. و تشبه به کفار نیز از این سنخ از محرمات است یعنی از محرمات جوارحی که قصد دخلی در تحقق عنوان ندارد و عرف تعیین کننده است والبته قصد عنوان محرم بما هو محرم نباید باقصد نفس فعل خلط شود چون در این نوع محرمات و بلکه کلیه افعال اگر فرد قصد نفس فعل بماهو فعل را نداشته مثلا ناسی بود که در این فرض رفع حرمت از باب عدم انتساب فعل به فرد مرتکب است چون کلا ناسی بوده واین ربطی به مسئله قصد مطرح شده ندارد 4⃣ در هر صورت، باید توجه داشت که عرف در تشخیص تحقق عنوان "تشبه" نقش اساسی دارد. یعنی اگر در نظر عرف، یک عمل یا رفتار با توجه به قرائن مختلف، تشبه به کفار محسوب شود، قصد شخص یا قصد حاکمیت در وضع قوانین و مقررات تأثیری در رفع حرمت نداردنظیر تحقق عنوان اهانت به محترمات دین که تعیین کننده عرف است و قصد فرد دخلی در تحقق نفس عنوان ندارد مثل تنجیس قرآن کریم . 5⃣ در امور اجتماعی و فرهنگی که اهمیت آن از امور شخصی بیشتر است، به طریق اولی قصد در جعل قانون یا مقررات مربوطه، در رفع عنوان تشبه مؤثر نیست. اگر در نظر عرف، آن قانون یا مقررات، تشبه به کفار محسوب شود، صِرف عدم قصد تشبه، موجب رفع حرمت نمی گردد. 6⃣ مثال معروف پوشیدن کراوات را می‌توان برای امور فردی ذکر کرد. از نظر عرف، کراوات لباس مختص کفار محسوب می‌شود. بنابراین اگر شخصی با علم به این موضوع و با قصد زیبایی، کراوات بپوشد، باز هم مرتکب حرام شده است؛ زیرا عنوان تشبه در نظر عرف محقق شده است. 7⃣ مثال تعطیلی روز شنبه را می توان برای امور اجتماعی/فرهنگی ذکر کرد. اگر در نظر عرف، تعطیلی این روز به عنوان تشبه به یهودیان تلقی شود، صِرف اینکه حکومت اسلامی قصد تشبه نداشته باشد، کفایت نمی کند و باز هم حرام محسوب می شود. 8⃣ بنابراین در امور شخصی و اجتماعی/فرهنگی، عرف در تشخیص عنوان تشبه نقش اساسی دارد و قصد فرد یا حاکمیت در این زمینه مؤثر نیست. نتیجه اینکه ادعای جواز تعطیلی شنبه ها از باب اینکه قصد تشبه به کفار در آن نباشد جایز می شود مطلبی خلاف است. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍امین آشنا محصل درس خارج حوزه علمیه قم (معهدالإجتهادالفعال) 🔹 روح الله دشتی ╭┅───────────┅╮ 🩸@rohallahdashti ╰┅───────────┅╯
هدایت شده از دکتر رضا منتظر
در ماجرای ممنوعیت ورود واکسن امریکایی و انگلیسی آقایان و ادعا کردند حضرت آقا بصورت مکتوب با ورود این واکسن‌ها از کشور ثالث موافقت کردند. جهانپور در توئیتی ادعای صدور این استفساریه رو کرد و بعدا اون توییت رو پاک کرد. هنوز هم که هنوز است ما منتظر انتشار آن استفساریه کذایی هستیم! حداقل ۲۰ میلیون دوز واکسن و فایزر انگلیسی و امریکایی بواسطه این چراغ سبز وارد کشور شد. بگذریم از داروی و امریکایی که قبلا بر خلاف دستور صریح رهبر انقلاب وارد و چه فجایعی حاصل شد. @Abdolhadi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا