eitaa logo
اقتدار ولایی
917 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 زنده 👈🏼 منطق تحلیل و مواجهه با حوادث اجتماعی با حضور آیت الله سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ✅ دوشنبه ٢٥ مهر ساعت ٢٢:٠٠ تکرار فردا ١٤:٣٠ و چهارشنبه ٠٣:٠٠ 🆔 @ofogh_Tv
💠این روزها ممکن است ملی‌گراهای بی‌فرهنگ برای از بین بردن خون شهدای عزیز و نابودی عزت و افتخار مردم، تبلیغات مسموم خویش را آغاز نمایند. که ان شاء الله ملت عزیز ما با بصیرت و هوشیاری جواب همه فتنه‌ها را خواهد داد. 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
امروز در میان هیاهوی براندازان، منافقان و جدایی‌طلبان، در میان هیاهوی شبکه‌های ضدایرانی سعودی که همه هنرشان ساختن بزرگ‌ترین آفتابه و فنجان جهان و ثبت در کتاب گینس یا پروتز کردن لب شتر و هوسرانی و شهوت‌چرانی است جوانان و متخصصان ایرانی به دستاوری بسیار بزرگ و تاریخی رسیدند، دستاوری که هر چه در موردش بنویسم، بگوییم و حرف بزنیم کم است. در میانه تحریم‌ها و فشارها، در میانه خود تحقیری‌ها و کوته‌بینی‌ها واژه «ما می‌توانیم» بار دیگر معنا شد و این‌بار بر روی قله گرگش در قلب ایرانشهر، چشم متخصصان و منجمان ایرانی به آسمان لایتنهای باز شد. بله، امروز رصدخانه ملی ایران که صفر تا 100 آن در داخل کشور و با همت متخصصان و دانشجویان و دانش‌پژوهان در داخل کشور ساخته شده به بهره‌برداری رسید و نخستین رصد خود را در فاصله 66 میلیارد میلیارد کیلومتری به ثبت رساند. رصدخانه ملی ایران پس از 23 سال کار و تلاش شبانه‌روزی در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که آن را باید جزو هشت تلسکوپ بزرگ زمینی در نیم ‌کره شمالی به حساب آورد. @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻حجابِ اختیاری یعنی «برجامِ فرهنگیِ یک» 🖋 مهدی جمشیدی رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های اخیر خویش گفته‌ است: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آمریکا با ایران قوی و مستقل، مخالف است. همۀ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست ... دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. خیلی از این کسانی‌که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّیِ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت می‌کنند؛ بحث سرِ اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.»(۱۱/۷/۱۴۰۱). آنچه که از سخن رهبر انقلاب فهمیده می‌شود این است که: ۱. ایشان دربارۀ انگیزۀ «آمریکا» سخن می‌گوید و نه «جوانانِ معترض». سخن ایشان در مقام تحلیلِ نیّات و ذهنیّاتِ «جوانانِ معترض» نیست. این در حالی است که کسانی به «موضوع» این سخن (یعنی این‌که دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست) پرداخته‌اند و «طرف مقابلِ» آن را عام انگاشته‌اند. دعوای «چه کسی» با ما بر سر این مسأله نیست؟! ۲. حرف ایشان این است که نیّت دشمن، نه‌فقط «مخالفت با مرگ آن دختر» نیست، بلکه «مخالفت با حجابِ الزامی» نیز نیست، و از این فراتر، حتّی «مخالفت با نظام جمهوری اسلامی» نیز نیست، بلکه قصد دشمن، «مخالفت با ایرانِ مستقل و مقاوم» است. این یعنی تعارض ما با آمریکا، بسیار «ریشه‌ای» و «حل‌نشدنی» است. ۳. امّا آیا همۀ جوانان معترض نیز چنین هدف و غایتی دارند؟! روشن است که برخلاف آمریکا، انگیزۀ بخشی از جوانانِ «دانش‌آموز» و «دانشجو»ی شرکت‌کننده در اعتراض‌های خیابانی (که وابستگیِ گروهکی و سیاسی نداشته‌اند)، «سبک زندگی» بود. آنها در اثر ولنگاری فرهنگی و فقر معرفتی و هیجان‌زدگی، طعمۀ سبک زندگیِ غربی شده‌اند و با عبور از سطح سیاسی، فقط خواهان «سبکِ زندگیِ متفاوت» هستند. در این سبک زندگی، «کشف حجاب» و «برهنگی» را باید حلقۀ آغاز یک زنجیرۀ فرهنگی انگاشت که به سوی اباحی‌گریِ عملی و لاابالی‌گریِ اخلاقیِ هرچه بیشتر سوق خواهد یافت. این جمع اندک تصوّر می‌کنند که با فشار خیابانی می‌توانند به مطالبۀ خود دست یابند. ۴. راهکار مواجهه با این عدّه (و نه همگان)، نه «شدّت امنیتی» و «غلظت قضائی» است، نه «رهاسازی مسألۀ حجاب» و «وانهادن کارِ پلیس امنیت اخلاقی». باید در متن «گفتگوی واقعی و جدّی» با اینان، همۀ سخنان‌شان را شنید و حکمت حجاب را با استدلال، اثبات کرد و امراض اخلاقی را علاج نمود و زمینه‌های بیرونی و غیرفرهنگی و غیرمعرفتی را برطرف کرد. ما با یک جماعت مبتلا به «آسیب اجتماعی» روبرو هستیم و باید از این دریچه به آنها بنگریم. در پایان این سازوکار، بسیاری از آنها از جریان اعتراض، کناره‌گیری خواهند کرد و البتّه کسانی نیز خواهند ماند. آنان که ماندند را باید به واسطۀ «اقتدار قانون»، وادار به تمکین داد. ۵. بنابراین، هرگز چنین نیست که رهبر انقلاب، از مسألۀ «حجاب» عبور کرده باشد. این برداشت، نافی مواضع پیشین ایشان است. ایشان، حجاب را «نمادِ هویّتیِ زن مسلمان» می‌داند؛ یعنی افزون بر حکم اوّلی (فراموقعیّتی)، از این زاویۀ نوپدید (مستحدثه) و در چهارچوب حکم ثانوی (موقعیّتی) نیز به حجاب می‌نگرد که حجاب به «نماد» و «نشانه» تبدیل شده و معرّف «استقلال فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» و شاخص «مرزبندی با دیگری‌های فرهنگی» و حاکی از «عزّت زنِ مسلمانِ کنونی» است. ۶. در ماجرای هسته‌ای، رهبر انقلاب تصریح کرد که اتهام حرکت نظام به سوی ساخت سلاح هسته‌ای، «دستاویزِ دشمن» است و حتّی چنانچه نظام از این صنعت «عقب‌نشینی» کند، باز «فهرست مفصّلی از بهانه‌های دیگر» را روی میز قرار خواهند داد، از جمله عمق منطقه‌ای، صنعت موشکی، نظارت استصوابی و ... . اگر در آنجا، «برجام یک» و «برجام دو» و «برجام سه» در میان بود، در اینجا نیز «برجام‌های متعدّد فرهنگی» در میان هستند که پس از هر قدم «عقب‌نشینیِ» ما، مطرح خواهند شد. چنانچه باور ندارید، از «حجاب الزامی» عقب‌نشینی کنید تا چندی بعد، «مطالبۀ ضدّفرهنگیِ دیگر»ی پیش روی نظام قرار بگیرد. فقط کافی‌ست وارد این «بازیِ طرّاحی‌شده» بشوید و آن را «آغاز» کنید و به جبهۀ دشمن، نشان دهید که «فشار» و «تحمیل» و «فضاسازی»، کارساز است. در برابر روایت‌سازی‌های دشمن، تنهاوتنها باید «مقاومت» کرد؛ آن هم از طریق «آفریدنِ ضدّروایت‌ها» و «حسّاسیّت به خطوط قرمزِ ارزشی». ۷. غفلت نکنیم که در اینجا، «سکوت» نیز به معنی عقب‌نشینی است. نگفتن و نهفتن ارزش‌ها، آنها را «مهجور» و «متروک» می‌سازد. دین، همۀ دین است و نباید به بهانه‌های ناصواب و دشمن‌ساخته، مجال «فتح سنگر به سنگر» را به دشمن داد. این عقب‌نشینی، نگه‌داشتن موقعیّت‌های دیگر نیست، بلکه نشان‌دادن منطق پیشرویِ تدریجی و گام‌به‌گام به دشمن است.
🔻در مذمّت بی‌طرفیِ نظام آموزشی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. مطالعۀ تاریخ جنبش دانشجویی نشان می‌دهد که ما با مسألۀ تازه‌ای روبرو نشده‌ایم؛ از اواسط دهۀ هفتاد به این سو، جنبش دانشجوی دچار «دوگانگی هویّتی» و «دوپارگی معنایی» شده است و در هر واقعه‌ای، این شکاف موجود و واقعی، خود را نشان می‌دهد. پاسخ جنبش دانشجویی به مسأله‌ها، «یکسان» نیست، بلکه یک بخش با تکیه بر «سنّت اسلامی و انقلابی» با مسأله‌ها مواجه می‌شود و راه‌حل‌های اینجایی مطرح می‌کند و بخش دیگر، به دلیل تعلّقاتش به «هویّت تجدّدی» و وابستگی‌اش به ایدئولوژی‌های آن، راه‌حل‌های بیرون از تاریخ و فرهنگ ما ارائه می‌دهد. در نسبت با این واقعیّت اجتماعی نیز، همان «دوگانگی دیرینه و ریشه‌دار»، سربرآورد و جلوه‌ای دیگر از خود را به نمایش گذاشت. البته در این میان، بدنۀ دانشجویان را نباید بی‌طرف و بی‌موضع قلمداد کرد، چون آنها ریشه در خاک «تاریخِ خودی» دارند و فقط کم‌کنش یا بی‌کنش هستند، اما در درون‌شان، خود را جزو هویّت اسلامی و انقلابی می‌شمارند. آن پاره از جنبش دانشجویی که در فتنۀ اخیر، به کنشگرِ بازی دشمن تبدیل شد، در مقاطع پیشین نیز چنین نقشی را ایفا کرد و این جریان، امتداد همان عقبه است. باید بیفزایم که در میان اینان، دانشجویانی نیز بوده‌اند که به دلیل «فقر شناختی» و «اسارت در بازی‌های روایتی»، گرفتار شدند و «توهم» را «حقیقت» پنداشتند. تجربۀ بازی سیاسی در اینان، بسیار ناچیز است و اینان نمی‌دانند که در عالم سیاست، نباید «ساده‌سازی» کرد و گفته‌ها و ادعاها را حق انگاشت و تکرار کرد. در عین حال، نباید به «آینده» ارجاع داد و هزینۀ «تجربه‌اندوزیِ نسل جدید» را به جامعه تحمیل کرد، بلکه باید آنها را به «تاریخ» ارجاع داد. این تاریخ و مطالعۀ تاریخ است که جنبش دانشجویی را غنی و قویم می‌سازد. ۲. دانشجویان، برآمده از «مدرسه»‌اند و نظام آموزشی در مدارس، از هرگونه «کنش سیاسی» و «فهم رسانه‌ای»، تهی است. دانش‌آموز در نظام آموزشی، به «انبار محفوظات» فروکاهیده شده و رشد یک‌سویه و تک‌بعدی یافته است. در تمام مدّت دوران تحصیل در مدرسه، دانش‌آموز نمی‌تواند هیچ‌گونه ارتباط ساختاریافتۀ آموزشی با انقلاب و ارزش‌های اساسی آن پیدا کند، بلکه همواره باید معلوماتی را به حافظۀ مظلوم خویش بسپارد که اغلب با نیازها و واقعیّت‌های زندگی او، فاصلۀ فراوان دارند. نظام آموزشی، بر «معرفت سیاسی» و «شناخت رسانه‌ای» دانش‌آموز نمی‌افزاید، بلکه او را در این زمینه به حال خویش، «رها» می‌کند. نظام آموزشی، خود را نسبت به این بخش، مسئول نمی‌انگارد. از این جهت باید گفت که نظام آموزشی نسبت به ارزش‌های انقلابی، بی‌طرف و بی‌موضع است، یا دست‌کم، به‌صورت جدّی و ساختاری به آن وارد نشده است و نمی‌کوشد «هویّت انقلابی» را در دانش‌آموزان، ایجاد و تثبیت کند. «دانشگاه»، جلوۀ بیرونی این وضع در «مدرسه» است. به بیان دیگر، آنچه که در دانشگاه مشاهده می‌کنید، چیزی نیست جز حاصل «کم‌کاری‌ها» و «بی‌عملی‌ها»ی نظام آموزشی در مدرسه. اگر منصفانه بنگریم، باید معترض «ساختار آموزشی» باشیم، نه «دانش‌آموز» یا «دانشجو». اینان، پروردۀ همین نظام آموزشی هستند؛ نظام آموزشی‌ای که متهم به «ایدئولوژیک‌بودن» است اما در عمل، مخاطب خود را با ارزش‌های انقلابی، آشنا نمی‌سازد. ازاین‌رو، باید علاج واقعی و زیربنایی را «بازسازی انقلابیِ نظام آموزشی» دانست و «معلول‌ها» را مقصر قلمداد نکرد. ۳. کاری که اکنون باید به آن همّت گمارد، ایجاد فضای گشوده و منطقی برای «گفتگو» است. باید شنید و گفت و استدلال کرد. باید صبورانه و همدلانه، حرف‌ها و دردها و دغدغه‌ها و گلایه‌ها را شنید و به آنها پاسخ داد. آری، کسانی هستند که غرض‌ورز و بیگانه‌گزین‌اند و «اغتشاش» و «هوچی‌گری» و «تنش» را بر «گفتگو» ترجیح می‌دهند. حساب اینان از سخن من جداست. با اینان باید با زبان «قانون» سخن گفت. اما آنان که به‌واقع «پرسش» و «ابهام» و «اشکال» دارند و می‌خواهد «صدای‌شان» شنیده شوند را نباید در کنار اینان نشاند و همه را با یک چوب راند. دانشگاه، از ظرفیّت بسیاری گسترده و درخشانی برای «مناظره» و «گفتگو» و «مواجهه» و «تضارب آراء» برخوردار است. باید این ظرفیّت‌ها را فعّال کرد و از دانشگاه، «باشگاه هم‌اندیشی» و «معرکۀ آزاداندیشی» ساخت. نباید آرمان «کرسی‌های آزاداندیشی» را معلّق نهاد. آن همه اصرار و تأکید رهبر انقلاب در این باره نباید به فراموشی سپرده شود. انقلاب از «گشودگی» نمی‌هراسد و خواهان «دانشگاه انقباضی» نیست. گفتگو، راه‌حلی برای «همۀ فصل‌ها» است، نه‌ مرهمی برای عبور از بحران. بحران‌ها، زادۀ «فقر گفتگو» هستند و دانشگاه می‌تواند با رویکرد انبساطی و گشودۀ خود، از جامعه نیز تنش بزداید، نه این‌که در امتداد تنش جامعه به حرکت افتد. 📎منتشرشده در ایرنا: https://irna.ir/xjKMg2
نامه ۶۰۰ زن پزشک به دختران نوجوان: قوی‌تر شدن ما دشمنان را عذاب می‌دهد 🔹جمعی از زنان پزشک، دندانپزشک و داروساز در نامه‌ای از دختران نوجوان سرزمین‌مان خواستند که برای آبادی ایران تلاش کنند. 🔹در نامه آمده: «ما در دانشگاه‌های همین کشور درس خواندیم، پزشک شدیم. جراح، چشم‌پزشک، دندان­پزشک و... کشیک‌های طولانی را از سر گذراندیم، دور از خانه و خانواده‌هایمان دردهای مردان و زنان را درمان کردیم. 🔹دارو و واکسن ساختیم، استاد دانشگاه شدیم، مقاله نوشتیم، در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کردیم و البته هیچ‌کجا را برای بودن و بالیدن، امن‌تر و آزادتر از سایه‌ی پرچم میهنمان نیافتیم. 🔹می‌گفتند دختر ایرانی ناتوان مانده است. ما در دانشگاه درس می‌دادیم، آنها می‌گفتند دختر ایرانی محدود شده است. ما مقاله‌هایمان را در کنفرانس‌های جهانی ارائه می‌دادیم، می‌گفتند زن ایرانی حق پیشرفت ندارد. ما در کنار همه‌ی این‌ها مادر بودن را انتخاب می‌کردیم، می‌گفتند مادری را به زن ایرانی تحمیل می‌کنند. 🔹می‌خواهند نگذارند که تو، ما و هزاران زن قوی و بالنده‌ دیگر را ببینی. می‌دانی، آن‌‍‌ها هر روز از توان خودشان ناامیدتر می‌شوند. اما روی اراده‌‌ تو حساب باز کرده‌اند. می‌دانند که اراده‌ شگفت‌انگیز دختر ایرانی، ریشه در شجاعت و ظلم‌ستیزی‌ و آزادی‌خواهی‌اش دارد. 🔹فقط یک راه برایشان مانده که معنای آزادی و ظلم‌ستیزی را تحریف کنند. آنقدر که نیروی اراده‌ تو، چرخ اهداف پلید آن‌ها را بچرخاند. یقین دارم که تسلیمشان نمی‌شوی. تو مثل هزاران هزار دخترِ دیگرِ ایران، قوی و آزاداندیش می‌مانی. تو غوغا می‌کنی و ایران را همچنان قوی، مستقل، امن و آزاد نگه می‌داری».
7.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹️ طالبی، کارگردان سینما: وزیر آموزش و پرورش به من گفت: ««تنها کشوری که سه سال مدارسش را تعطیل کرد ایران بود» ‼️ دشمن به کمک فضای مجازی روی این دانش‌آموزان کار کرد و در اول مهر جنگی راه انداخت که جوی خون را جاری می‌کرد و از آن طرف روی رسانه تمرکز نمود. @EqtedareVelaeii🇮🇷
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃محال است یه کسی با ولایت فقیه مشکل داشته باشه با امام زمان عجل‌الله دوست باشد @EqtedareVelaeii🇮🇷
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نظر شهید بهشتی درباره آزادی! ♦️خیلی جالبه، حتما تا آخر نگاه کنید!!! 🚨از جامعهٔ جنسی تا جامعهٔ الهی! @EqtedareVelaeii🇮🇷
📆 دوشنبه 25 مهر 1401 در کیهان امروز می خوانیم: 📂 🔹 گزارش خبری تحلیلی کیهان خنثی‌سازی تحریم‌ها بیخ گوش آمریکا پالایش روزانه 100هزار بشکه نفت ایران در ونزوئلا https://kayhan.ir/fa/news/251395 ▫️ ایندیپندنت از برنامه گسترده دولت انگلیس برای سرکوب اعتراضات خبر داد انگلیس غرق در بحران اقتصادی عزاداری بی‌بی‌سی و اینترنشنال سعودی برای ایران https://kayhan.ir/fa/news/251431 🖌 🔹 من با اطمینان می‌گویم.... https://kayhan.ir/fa/news/251467 📌 ▫️ پناهندگی کانادا برای دزدها و اشک تمساح برای مردم ایران https://kayhan.ir/fa/news/251468 ▫️ گزارش صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران با وجود رکود جهانی ▫️لیز تراس بعد از جانسون قربانی بحران اقتصادی انگلیس می‌شود ▫️سزای بانیان جنایت و آشوب مجازات است نه گفت‌و‌گو 📎🔹نمایندگان مجلس در مصاحبه با کیهان: دود خطای محاسباتی دشمنان در ایجاد اغتشاش به چشم خودشان خواهد رفت https://kayhan.ir/fa/news/251464 ▫️ سرلشکر باقری: حضور تروریست‌ها پشت مرزها برای ما قابل تحمل نیست و با آنها مقابله می‌کنیم https://kayhan.ir/fa/news/251418 ▫️سخنگوی دولت خبر داد بهره‌مندی ۲۰۰ مرکز درمانی کشور از ۵۰ رادیوداروی سازمان انرژی اتمی https://kayhan.ir/fa/news/251421 ▫️رئیس‌دانشگاه فرهنگیان: طی ۱۰ سال گذشته با سطحی‌نگری از امر تربیت معلم غفلت شد https://kayhan.ir/fa/news/251452 ▫️ قاره سبز بازنده بزرگ جنگ اوکراین نخست‌وزیر مجارستان: اروپا به سمت سقوط اقتصادی و جنگ پیش می‌رود https://kayhan.ir/fa/news/251427 💰👥 🔹4 زندانی جان باختند و 61 نفر مجروح شدند توضیحات قوه قضائیه درخصوص درگیری و آتش‌سوزی در زندان اوین https://kayhan.ir/fa/news/251445 🌍 🔹 عضو ائتلاف الفتح تأکید کرد دولت جدید عراق ترور سرداران مقاومت را به طور جدی پیگیری می‌کند https://kayhan.ir/fa/news/251430 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔺آنچه در اوین به دست عوامل دشمن رخ داد «جنایت» بود 🔹رئیس قوه قضاییه: آنچه در زندان اوین رخ داد جنایتی بود که به‌دست عده معدودی از عوامل دشمن صورت گرفت 🔹چنانچه فردی در زندان اوین هنوز با خانواده خود تماس برقرار نکرده، هرچه سریع‌تر مقدمات مکالمه او با خانواده‌اش فراهم شود 🔹مسئولان سازمان زندان‌ها و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با همکاری نیروهای امنیتی عوامل اصلی جنایت رخ‌داده در زندان اوین را شناسایی و مسئولان دادسرا نیز به سرعت به پرونده آنها رسیدگی کنند 🔹در همان شب وقوع این جنایت، صدای آمریکا و صدای انگلیس و سایر مراکز و دفاتر ضدایرانی مانند ایام اغتشاشات، همچون اتاق جنگ عمل کردند @EqtedareVelaeii🇮🇷
🇮🇷 📝 | نسل z و جهاد تبیین 🍃🌹🍃 🔻از جمله اصطلاحات رایج در باره نسل جدید، نسل z است. نسلی که به واسطه دسترسی به فن آوری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات آن بر زندگی، آنها را متمایز از نسل های گذشته کرده است. در کشوری مثل آمریکا این نسل را در بازه زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ می شناسند. 🔹بسته به آنکه اینترنت و پیرو آن شبکه های اجتماعی در چه بازه زمانی در کشوری فراگیر شده، نسل z در آن کشور تعریف می شود. در ایران نسل دهه ۸۰ را بیشتر به نسل z یا نسل دیجیتال مادر زاد می شناسند. 🔸مطالعات انجام یافته بر روی این نسل نشان می دهد که این نسل در حوزه رفتارهای اجتماعی دارای ویژگیهای خاصی هستند. ۱) دنبال واقعیت هستند ۲) در بیان نظرات و احساسات خود صراحت دارند ۳) برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش می کنند ۴) برای ایجاد شرایط بهتر و بر طرف شدن تعارضات گفتگو محور هستند و در نهایت به شکل تحلیلی و واقع گرایانه به تصمیم نهایی می رسند. 🔹در این نسل حجم و تنوع داده های دریافتی به واسطه دسترسی به فن آوری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ، یکی از مهمترین مباحث می باشد.محتوا و داده ای که مبنای تمام باورها و رفتارهای فردی و اجتماعی آنها می شود. 🔸حال اگر این محتوا و داده های دریافتی با آنچه که در واقعیت امر هست منطبق نبوده بلکه بر عکس دقیقاً در تضاد با آن باشد، در آن صورت در حوزه باور و رفتار در این نسل شاهد انحراف خواهیم بود.بر کسی پوشیده نیست که به دلیل سیاست های خصمانه نظام سلطه با ملت ایران و به خصوص نسل جوان و نوجوان و از طرفی ضعف در حکم رانی در فضای مجازی کشور، این نسل در معرض بمباران روایت های جعلی و نادرست از حقایق ایران اسلامی قرار داشته و بر مبنای همین روایت های نادرست دست به کنش گری می زند. 🔺حال اگر حقایق به شیوه درست در اختیار این نسل قرار گیرد قطعا با ویژگیهای بر شمرده شده دراین نسل، آنها بهتر از گذشته می توانند در گام دوم انقلاب ایفای نقش کنند. فلذا حکیم انقلاب در گام دوم انقلاب با تاکید بر نقش آفرینی محوری جوانان، نقشه راه آینده رو ترسیم کردند و راه رسیدن به آن را ارتباط با این نسل و بیان حقایق در قالب جهاد تبیین بیان فرمودند. ✍حمید جعفری | | @EqtedareVelaeii🇮🇷