eitaa logo
اقتدار ولایی
994 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
دولت سکولار آلمان فهمید روزنامه مدعی اسلام، نه! روزنامه جمهوری اسلامی که بر خلاف عنوان اش، به غربگرایان سرویس می دهد، ادعا کرد اینترنت ملی، حصر یک ملت است. این روزنامه به قلم فردی به نام سید ضیاء مرتضوی نوشت: چند سالی است که اینجا و آنجا سخن از شبکه اطلاعات ملی یا اینترنت ملی می رود و حالا نیز یکی از «حاشیه نشینان» سیاست و قدرت، «فتوا» داده که این کار «یک واجب شرعی است»! مشکل اصلی و مصیبت بزرگ این است که این دست مسئولان، به جای اصلاح افکار و روش ها و رفتارهای خود، خاستگاه مشکلات ریشه دار موجود را در فراسوی مرزها می بینند یا این گونه وانمود می کنند. چگونه می شود این همه نابسامانی و گرفتاری را که سال هاست در زندگی بخش عمده ای از جامعه امری ملموس گشته و ریشه اصلی اعتراضات گذشته و حال به شمار می رود، نادیده گرفت و راه رهایی را در بستن و محدود ساختن ابزارهای ارتباطی و اینترنت و شبکه های مجازی، آن هم با عنوان های فریبنده ای مانند «اینترنت ملی» یا «شبکه اطلاعات ملی» دید؟ اینان حتی به این پرسش پاسخ نمی دهند که اگر چنین است، پس این همه مراکز و دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی و به ویژه رسانه ای که با بودجه ملت و ده ها شبکه 24 ساعته در چند دهه گذشته، در «فضای حقیقی» چه کرده و می کنند که حتی درباره نسلی که در همین سال ها در دامن سیاست های فرهنگی و تربیتی خود این آقایان بزرگ شده اند، چنین نگرانی هست که فریب «فضای مجازی» را می خورند؟ راه بنیادی در رهایی از مشکلات موجود و خطرهای پیش رو، چنان که بارها وبارها از سوی خردمندان و دلسوزان کشور که بسیاری از آنان کنار گذاشته شده و مغضوب شما و سیاست ها و تنگ نظری های شما شده اند، اصلاح روش های موجود است، روش هایی که نتیجه آن در سه دهه اخیر همین وضعی است که شاهد هستیم و متاسفانه سخنان و مواضع مسئولان به روشنی نشان می دهد که «در همچنان بر همان پاشنه می چرخد»! آنچه در فکر و سخن این دست مسئولان، «اینترنت ملی» یا «طرح صیانت» خوانده می شود، در واقع «حصر عمومی» یک ملت است و «بانیان» و «حامیان» باید بدانند که نمی توان یک ملت را، آن هم به بزرگی و آزادی خواهی ملت شریف ایران، حتی با برچسب ناچسب «ملی»، «محصور» ساخت. اولا🔸عجیب است روزنامه ای که چند دهه سر بخشش های بی حد و مرز دولت های هاشمی و خاتمی و روحانی نشسته، حمایت کرده و از مواهب آنها برخوردار شده، به این سادگی و وقاحت از موضع اپوزیسیون، درباره سی سال گذشته قضاوت کند و به جای قبول مسئولیت این دولت ها، به راحتی درباره مشکلات فرافکنی کند. ثانیا🔹گویا غرض ورزی جایی برای نویسندگان تحلیل های وارونه از جنس متن فوق باقی نگذاشته و گرنه طبیعی است که حتی کشورهای همسو با غرب هم درباره مدیریت افکار عمومی خود از خارج مرزها نگران باشند و نظم و نسقی به فعالیت های مجازی بدهند. چنان که مثلا آلمان همین دیروز، پیام رسان تلگرام را به دلیل نقض قوانین این کشور، بیش از 5 میلیون دلار جریمه کرد. به گزارش ای بی سی نیوز ، دفتر دادگستری فدرال آلمان اعلام کرده «تلگرام از تدوین روشی قانون مدارانه برای گزارش دهی محتواهای غیرقانونی خودداری کرده، ضمن آنکه هنوز نهادی را در آلمان برای تعاملات رسمی معرفی نکرده است. آلمان می گوید اپراتور شبکه که مسئولیت رسیدگی به شکایات کاربران را درمورد جرایم در شبکه های اجتماعی به عهده دارد، گزارش هایی را از نفرت پراکنی و جرایم جنایی در فضای تلگرام در سال های 2021 و 2022 دریافت کرده است. در آلمان، پیام رسان هایی که بیش از دو میلیون مخاطب داشته باشند باید فرد یا نهادی را به عنوان نماینده خود برای پاسخگو بودن در قبال وقوع جرائم و نقض قوانین معرفی کنند. دفتر مرکزی تلگرام در دبی مستقر است و تاکنون به تذکرات مقامات آلمانی درباره نقض قوانین این کشور با وجود تحویل اسناد لازم به دفتر آن در دبی نتیجه بخش نبوده است.آلمان پیشتر هشدار داده بود تلگرام در حال تبدیل شدن به ابزاری برای حملات نژادپرستانه تبدیل شده است». ثالثا🔸حق مردم هر کشوری به ویژه ملت مسلمان ماست که از فضای مجازی و ارتباطی قانونمند، سالم، شفاف، پاسخگو و امن برخوردار باشند و جای سوال است که یک فرد در کسوت روحانی چگونه می تواند ضرورت و بداهت این موضوع را به تمسخر بگیرد و خواستار برقراری شبکه ارتباطی غیر پاسخگو و ناامن و لجام گسیخته خارجی باشد؟! آیا مثلا دولت آلمان و بسیاری از دولت های دیگر که فعالیت پیام رسانه ها را مشروط به شفافیت و ضابطه مندی و پاسخگو بودن کرده اند، دنبال حصر ملت خود بوده اند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوتی من و تو ! 🔹با اجرای علی زکریایی 👌😅😂 وای این عالیه کلیپ اصلی هم آخرشه حتماً تا آخر ببینید!
14010727_42804_64k.mp3
25.1M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 🏷
وقتي بازيكن تيم ملي چنين موضعي عليه كشورش ميگيره و از اخراج سفيران ايراني حمايت ميكنه توقع نداشته باشيد كه يه نشريه انگليسي با وقاحت تمام پيشنهاد حذف ايران از جام جهاني را نده!!! حالا متوجه شديد چرا ما در مقابل برخي جريانات سكوت نميكنيم abbas_esmailbeygi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایان سلبریتی خانم‌های بازیگر ورزشکاران هنرمندان، این رفتار خشن رو گزارش کنید به سازمان‌های حقوق بشری مگه این زن چی کم داره از بقیه که تبعیض قائل میشین علی فرحزادی ✍ غربزده‌ها کجا هستند تا برخورد نایس غربی‌ها با معترضان را نسخه پیچی کنند!!
شبنامه 1001.mp3
11.15M
راز آلود ترین رخداد پیرامون تحولات اخیر ایران / وقتی جادو کردن ایرانیان در دستور کار قرار میگیرد چرا آمریکا از گزینه‌های روی میز می‌گوید؟ / ایالات متحده دقیقا چه در سر دارد؟ / چه شد که بایدن به عنوان کلیددار گوانتانامو از اوین می‌گوید؟ / وقتی فریب مخاطب برای ایجاد خطای محاسباتی در دستور کار قرار می‌گیرد / ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که باید حس نفرت در ایرانیان تشدید شود ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم صحبتهای نیما نکیسا که به مذاق اینستاگرام خوش نیامد
🛑اینستاگرام صفحه نیما نکیسا را بعد از محکوم کردن اغتشاشات حذف کرد ✍ این هم آزادی بیان به سبک صهیونیست‌ها! اگر به اغتشاش دعوت کنی و آموزش تولید کوکتل مولوتوف بدهی با ربات‌ها حمایتت‌ می‌کنند اما اگر اغتشاش را محکوم کنی صفحه‌ات را مسدود می‌کنند!!!
🔰 روایت تاریخیِ رهبر انقلاب از تلاشِ دشمنان و برخی عناصر داخلی برای بُن‌بست‌نمایی از اوضاع و سیاه نشان دادن وضعیت کشور: 👈🏻 از اول انقلاب تلاش کردند نشان دهند نظام اسلامی رو به زوال است / ما ایستادیم و باز هم خواهیم ایستاد 🔻 دشمن سعی میکند در مورد نقاط ضعف ما اغراق گویی کند، نقاط قوّت ما را بپوشاند، نباید بگذاریم، ما نباید به دشمن در این زمینه کمک کنیم. 🔹 از اوائل انقلاب اسلامی غربی‌ها در تبلیغاتشان این‌جور وانمود میکردند که نظام جمهوری اسلامی که بر اثر انقلاب بوجود آمده رو به زوال است، از همان روزهای اول رو به زوال است. گاهی میگفتند دو ماه دیگر، گاهی میگفتند یکسال دیگر، گاهی میگفتند پنج سال دیگر، زمان معیّن میکردند. یک عدّه‌ای هم در داخل متأسّفانه حالا یا از روی غفلت، بعضی‌ها هم از روی بدخواهی همین را ترویج میکردند. زمان امام یک روزنامه‌ای که اسم نمی‌آورم برداشت یک مقاله‌ی مفصّلی نوشت به نظرم تیتر هم زدند از آن تیترهای درشت صفحه‌ی اولی که مضمونش این بود که خلاصه نظام در حال فروپاشی است! امام(ره) آن وقت جواب دادند گفتند خودتان در حال فروپاشی هستید، نظام محکم و مستحکم ایستاده. بعد از رحلت امام(ره) در سال ۶۹ یک اعلامیه‌ای دادند بعضی از موجّهین، آدمهای موجّهی بین آنها بودند، چهره‌های معروف نظام و موجّه، سابقه‌ی کاری هم در نظام داشتند، اعلامیه دادند که نظام در لبه‌ی پرتگاه است. کی؟ سال ۶۹. یعنی همین روزها است که خلاصه تمام بشود. در سال ۸۲ یک عده از نمایندگان مجلس نامه نوشتند به بنده، یک نامه‌ی واقعاً غیر منصفانه‌ای بود، خیلی غیر منصفانه بود. یک چیزهایی را گفتند، یک سئوالهایی از ما کردند که جوابش را خودشان باید میدادند چون هم مجلس دست خودشان بود، هم دولت دست خودشان بود، باید آنها جواب میدادند، از من سئوال کرده بودند. آن وقت آن نامه مضمونش این بود که خلاصه باید تسلیم بشوید و الّا کارتان تمام است. مال سال ۸۲ است. تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءاللّه باز هم خواهیم ایستاد. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: یک رکن مهم پیشرفت کشور دانشگاه است و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند. 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان: نخبگان توانایی‌شان را در خدمت حلّ مسائل کشور قرار دهند / نمیگویم مهاجرت نکند، درس نخواند، فلان کشور فلان دانشگاه برتر یا فلان مرکز نرود، نه، برود اما برای مردمش برود، برود برای اینکه برگردد اینجا برای مردمش و کشورش کار کند 🔻 اولین انتظار از نخبگان این است که ظرفیت برتری را که خدای متعال به شما داده این را تبدیل کنید به ظرفیت ملّی؛ بایستی نخبه، این توانایی شخصی را تبدیل کند به توانایی ملّی. یعنی چه؟ یعنی این توانایی را در خدمت حلّ مسائل کشور قرار بدهد. 🔹 متأسفانه بعضی این کار را نمیکنند؛ بعضی از نخبه‌ها ــ یعنی دارای استعداد حالا تعبیر نخبه شاید با توضیحی که دادیم برایشان درست نباشد ــ اینها در اینجا رشد میکنند، وقتی نوبت ثمردهی میرسد میروند میوه‌شان را به دیگری میدهند. گاهی هم آن دیگری دشمن است. گاهی میروند میشوند پیچ و مهره‌ی استکبار جهانی برای تصرّف ملّتها و دشمنی با ملّتها، میشوند ابزار او، میشوند پیچ و مهره‌ی او. بعضی اینجورند. خب، اینها ناشکری میکنند البته خیر هم نمی‌بینند اینها. درواقع به نظرم اینهایی که اینجور پشت کنند به مردم خودشان خیر نمی‌بینند. نخبه باید در کنار مردم خودش بماند. نمیگویم مهاجرت نکند، درس نخواند، فلان کشور فلان دانشگاه برتر یا فلان مرکز نرود، نه، برود اما برای مردمش برود، برود برای اینکه برگردد اینجا برای کشورش کار کند. نرود برای اینکه برای او ابزار و مهره بشود. نخبگان ما باید در محضر وجدان خودشان و در محضر خدا این مسئله را حل کنند. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: دانشگاه جلوی سلطه دشمن را میگیرد 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان: اکثریت نخبگان از ظرفیتهای عظیم کشور مطلع نیستند / روگردانی دنیا از صنعت هسته‌ای یک دروغ بزرگ است 🔻نخبه‌های کشور از ظرفیتهای عظیم و وسیع کشور مطلع هستند؟! من فکر نمیکنم یعنی میدانم که اکثر مطّلع نیستند. یک روزی یک آقایی گفته بود که ما از لحاظ سلاح در مقابل آمریکا صفریم، میتواند مثلاً با یک ساعت فلان کند؛ من اینجا گفتم که این آقایان را یک تور گردشگری بگذارید بروند صنایع تسلیحاتی ما را ببینند تا از این اشتباه بیرون بیایند. حالا این تور را برای همه‌ی شماها باید گذاشت. یکی از کارهای مهم این است. من میدانم که خیلی‌ها مطّلع نیستند. بعضی از این ظرفیت‌ها را حتّی انکار میکنند، مثل آن شاه نادان که به او گفتند یک ماده‌ی بدبوی سیاه‌رنگ منحوسی به نام نفت از یک جاهایی جوشیده، این خارجی‌ها بیچاره‌ها حاضرند بیایند این را بردارند ببرند، اجازه بدهید ببرند. آن هم گفت خیلی خب ببرند راحت بشویم. حالا هم به ما میگویند که یک چیز زحمتدار مشکلی به نام صنعت هسته‌ای وجود دارد در کشور، بگذارید جمعش کنند ببرند، نماند! میگویند این حرف را. به دروغ ادعا میشود که دنیا از صنعت هسته‌ای و از انرژی هسته‌ی روگردان شده؛ دروغ محض. روز به روز دارند پایگاه‌های هسته‌ای‌شان را، نه پایگاه‌های نظامی؛ پایگاه‌های صنعتی دارند اضافه میکنند. ما هم احتیاج داریم. ما امروز اگر شروع نمیکردیم؛ یعنی آن روزی که شروع کردیم اگر شروع نمیکردیم بایستی ده سال دیگر شروع میکردیم و سی سال دیگر نتیجه میگرفتیم. یعنی این چیزی نیست که یک کشور بتواند از آن صرف‌نظر کند. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس را منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با سپری شدن بیش از شش سال از تشکیل شورای عالی مدیریت حوزه علمیه‌ی مشهد مقدس که در شمار برترین مراکز علمی جهان تشیع است، اکنون با تشکر از کلیه‌ی اعضاء محترم که در این مدت خدمات خالصانه‌ئی به آن حوزه‌ی محترم تقدیم کردند، آغاز دوره‌ی جدید را با این خصوصیات ابلاغ می‌نماید: ۱- عضویت حضرات حجج اسلام: آقای حاج شیخ مهدی مروارید، آقای حاج شیخ محمّد مروارید، آقای حاج شیخ محمّد باقر فرزانه، آقای حاج سیّد مصباح عاملی، آقای حاج شیخ محمّد جواد نظافت یزدی، نماینده‌ی اینجانب در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه و دبیر شورا در صورت انتخاب از بیرون جمع مذکور. ۲- مدت این مسئولیت پنج سال است. ۳- تعیین دبیر شورای عالی و نیز مدیر حوزه‌ی علمیه بر عهده‌ی جمع محترم مزبور است. از خداوند متعال توفیقات حضرات آقایان را مسألت می‌کنم. سیّد علی خامنه‌ای ۲۴ مهر ۱۴۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | انتقاد رهبر انقلاب از دستگاههای مسئول: چرا با انواع ترفندها جلوی هیأتِ علمی شدن نخبگان گرفته می‌شود؟ / اشتغال مناسب با دانش‌ و امکانِ ادامه‌ی تحقیقات، اصل خواسته‌ی نخبگان است / بعضیها سنگ نخبه را به سینه میزنند، اما در عمل نخبه را مأیوس میکنند 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ 💠درباره نخبگان 💎نخبه یکی از مهم‌ترین ثروتهای انسانی کشور است. 📊یک رکنِ مهمّ پیشرفتِ کشور، دانشگاه و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند. 📌دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است. 👨‍🎓عناصر ایجاد نخبگی: 📍استعداد و فکر خدادادی 📍همّت و تلاش 📍هدایت و توفیق الهی 📚زمینه‌های نخبه‌پروری پس از پیروزی انقلاب اسلامی: 👈توسعه‌ی دانشگاه‌ها 👈گسترش دامنه‌ی دانشگاهی؛ چه دانشجو، چه استاد 👈توسعه‌ی علم و پژوهش 💪در هر مسئله‌ای که دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمیِ جهان مورد تحسین واقع شد [مانند]: 🔸تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان 🔹پیشرفت در بیوشیمی و دست یافتن به کرسی یونسکو در این رشته 🔸پرتاب ماهواره به فضا 🔹ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران 🔸دستاوردهای بنیادین در صنعت هسته‌ای 🔹ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی 🔸ساخت واکسن‌های پیچیده، بخصوص واکسن کرونا ❇️نخبه به عنوان یک توصیف ارزشی، آن انسانِ صاحب استعدادِ پُرکارِ پُرتلاشی است که از هدایت الهی بهره گرفته باشد. 💠انتظارات از نخبگان ♦️به‌کارگیری توانایی و ظرفیّت شخصی برای حلّ مشکلات کشور ♦️عدم غفلت از توانایی‌های خود و ظرفیّتهای کشور ♦️عدم غفلت در برابر دشمن 💠انتظارات از دستگاه‌ها در قبال نخبگان ✅در یک کلمه: از دستگاه‌ها توقّع داریم که از نخبگان حمایت کنند. ✖️حمایت همیشه به معنای پول دادن نیست. ⭕️حمایت [باید]: 📌عاقلانه 📌بخردانه 📌با توجّه به جوانب گوناگون باشد. 1️⃣این دو توقّع را برآورده کنیم برای [نخبگان]: ⭕️[ایجاد] اشتغالِ مناسب با دانش[آنها] ⭕️[ایجاد] امکان ادامه‌ی تحقیقات [و] ارتباط با مراکز علمی دنیا ♻️در این زمینه هر چه خرج کنیم، این هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است. 🔍در مورد ارتباط با مراکز علمی دنیا هم وزارت خارجه میتواند فعّال باشد. 2️⃣تغییر شاخص ارزیابی نخبگی از مقالات به حلّ مسئله برای دستگاه‌های ذی‌ربط 3️⃣ نشان دادن افق روشن به نخبگان 🔻هم استاد، 🔻هم مدیران آموزش عالی، 🔻هم فعّالانی که در رسانه‌ها کار میکنند، 🔻چه صاحبان صنایع و شرکتهای دانش‌بنیان، 👈فضا را فضای شوق‌انگیزی برای نخبه‌ها قرار بدهند. 🚨امروز ناامید کردن نخبه‌ها و بی‌آینده نشان دادن نخبه‌ها به نظر من بخشی از جنگ نرم دشمن است. 🏷درباره‌ تصحیح افق دید 📡از اوایل انقلاب اسلامی، غربی‌ها در تبلیغاتشان این جور وانمود میکردند که نظام جمهوری اسلامیِ بر اثر انقلاب به‌وجودآمده، رو به زوال است. 🗣یک عدّه‌ای هم متأسّفانه در داخل ــ حالا یا از روی غفلت، بعضی‌ها هم از روی بدخواهی ــ همین را ترویج میکردند. ☝️آنچه به نظر من در این زمینه ما بایستی نگاه کنیم، این است که ببینیم تحلیلمان از اوضاع چیست؟ 🔻دو نظامِ تحلیلی از اوضاع کشور: 1️⃣همراهی با هنجارهای همه‌گیر و سلطه‌گر جهانی 👈آن کسانی که این تحلیل را میکنند، دیگران را متوهّم تصوّر میکنند! 2️⃣تحلیل انقلاب 👈این تحلیل، واقعیّات را میبیند؛ 🔺نه فقط واقعیّات خوب را، [بلکه] واقعیّات بد را هم میبیند. ⏫با گذشت چهار دهه میتوان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقع‌بینانه است؛ ✖️تحلیل غرب‌گراها و غربی‌ها واقع‌بینانه است، و ما متوهّمیم؛ ✅یا نه، تحلیل انقلاب واقع‌بینانه است، آنها متوهّمند. 👌نخبه‌های بزرگ، معتقد به انقلاب،‌ معتقد به این راه، در حال تلاش و جدّیّت، 🔻بعد از گذشت چهار دهه و بعد از این همه دشمنی و بعد از این همه تبلیغات؛ ✔️دلیل بهتری از این وجود دارد برای اینکه نشان بدهد آن تحلیل، تحلیل غلطی است و تحلیل درست، تحلیل انقلاب است؟ 🍀پروردگارا! ما را در راه خودت ثابت‌قدم بدار. پروردگارا! ما را با هدایت خودت و با توفیق خودت به راه راست، در حرکت کامل دربیاور. پروردگارا! دشمنان ملّت ایران را منکوب و مغلوب ملّت ایران کن.
❤️ قدر نخبگان را میدانم 🔺 عبارات مهم رهبر انقلاب اسلامی در . ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/51184
🧬 اطلاع‌نگاشت | مایه‌ آبروی ایران ☝️ مروری بر چند دستاورد علمی برجسته‌ی دانشمندان و نخبگان ایرانی 🔺️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۱/۷/۲۷ با بیان این موضوع که «نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند.» به برخی نمونه‌های ورود و تمرکز و پیشرفت دانشمندان ایرانی که منجر به تحسین محافل علمی جهان شده اشاره کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://khl.ink/f/51196
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 از آیه شریفه (امر به معروف و نهی از منکر کن و بر هر مصیبتی که به تو می رسد، صبر بنما-لقمان17) استفاده می شود که و تحمل و شنیدن ناسزا و تلقی کردن آن چون حلوا و طیبات شیرین و خوشمزه، از لوازم امر به معروف و نهی ازمنکر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «پاسخ به شبهات معترضین حوادث اخیر» ♦️چرا نظام رفراندوم برگزار نمی‌کند ؟ 🔶 با حضور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ براندازان بی معرفت! 🔹 ورزشکاران ‌و هنرمندان آشوبگر! در یک ماه گذشته که شما مشغول "جنبش و براندازی" بودید سیاستمداران ، هنرمندان و عموم آزادی خواهان فرانسه با زدن توئیت ، تراشیدن مو ، برهنه شدن در خیابان و هزار روش دیگر از شما و آشوبتان حمایت و نیروهای ضد شورش ایران را محکوم کردند. 🔹اما در این چند روزی که آنها مشغول جنبش و آشوبگری شده اند و پلیس فرانسه سرگرم کندن پوست و سرکوب آنهاست، در حد یک کلمه از آنها حمایت نکرده و حتی به اندازه یک خط توئیت هم خشونت نیروهای ضد شورش و دولت فرانسه را محکوم نکردید! بماند که حتی به صورت نمادین هم یک سنگ به طرف سفارت فرانسه نیانداختید! ▪️واقعا که نمک نشناس ، بی معرفت و بی چشم و رویید! ✍ دکتر @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو 🖋 مهدی جمشیدی ۱🔸✨ نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ این ‌چنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالی‌که دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»‌ای در اختیار نداشتند. آری، او به‌دنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین می‌ خواست. ۲🔹✨. آن‌گاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلع ‌و قمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آن ‌همه ظلم و جفای نخست‌ وزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیس ‌جمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آن ‌هنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست. ۳🔸✨ او «ولی ّ‌فقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمی‌ تراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار می ‌ورزد و از خویش سخن نمی ‌گوید. می‌گوید نه ‌فقط قابل‌ مقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او می ‌توانست «دکّان قداست ‌فروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز به‌ گونه‌ای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد. ۴🔹✨ او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصل ‌الخطاب دانسته است، نه خویش را. بارها و بارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعت ‌های قانون ‌گریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمی‌کند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» می‌شمارد و معترض نمی‌شود. او قانون را محترم می‌انگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمی‌کند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمی‌تراشد و «تبصره» نمی ‌زند و «ویژه‌ خواری» نمی‌کند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است. ۵🔸✨ او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بی‌قدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعت ‌های نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیرو های سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگی‌ها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاین‌رو، امروز با «قدرت توزیع‌شده» و «کنشگری‌های پخش ‌شده» مواجه هستیم. ۶🔹✨ او جامعه را نیز به ‌صورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردم ‌سالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردم ‌سالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردم‌ سالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردم‌ سالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردم‌ سالاریِ پس از انتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پس از انتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمی ‌شمارد و نمی‌خواهد با تنگ‌ کردن دامنۀ انتخاب ‌ها و کنشگری ‌های مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمی‌ سازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد می‌کند. ۷🔸✨ او یک «رهبرِ گفت ‌و گویی» است؛ آن هم نه «گفت ‌و گوی ساختگی»، بلکه «گفت ‌و گوی واقعی». گفت‌وگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیین ‌کننده. گفت‌ و گو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفته‌ها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراه‌ سازی» و «استدلال ‌پردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آن‌گاه که با دانشجویان دیدار می‌کند، به ‌واقع «می‌شنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» می ‌نشاند. به دانشجو حقّ می‌دهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهاد های منصوبش. هیچ‌ چیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفت ‌و گوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفته ‌های چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمی‌ شوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانه‌ای می‌شوند.
وضعیت آموزش زنان در جمهوری اسلامی ♦️ به گزارش WEF یعنی انجمن جهانی اقتصاد، ما در برابری حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در دنیا رتبه‌ی 1 را داریم. 💢 به گزارش سازمان ملل قبل از انقلاب ایران جزء بی‌سوادترین کشورها در حوزه‌ی بانوان بود اما الان جزء باسوادترین کشورها در حوزه‌ی بانوان هستیم: میزان بی‌سوادی زنان ایران، از ۵۰ تا ۶۰ درصد در سال 1354 به کمتر از 10 درصد در سال 1389 کاهش یافته‌است. ♦️ افزایش نسبت دختران به پسران در تحصیلات دانشگاهی: نسبت دختران در کل دانشجویان، از حدود 25 درصد در دهۀ 50، گاه به بیش از 50 درصد رسیده است. ♦️ افزایش استادان زن در دانشگاه‌ها: نسبت زنان در استادان و هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور، از حدود 14 درصد در دهۀ 50، به حدود 30 درصد در دهۀ 90 رسیده‌است. 🔅دخترحوا
📌معصومه دوران 🕊اینکه هم‌نام مادرت فاطمه زهرا(س) هستی، حتما حکمتی دارد؛ 🕊اینکه همچون «أم أبیها»، آرامِ جان پدر گشتی، حتما حکمتی دارد... 🕊اینکه چون او «شفیعهٔ روز جزا» هستی و زیارت مزار شریفت برای عاشقان ولایت مایهٔ سکینهٔ قلبی است، حتما حکمتی دارد... 🕊اینکه چون عمه سادات برای تبیینِ جایگاه ولایت، راهی سفر شدی حتما حکمتی دارد... _«دختر جوان تربیت شدهٔ دامان اهل‌بیت با پاشیدنِ بذرِ معرفت و ولایت، در طول مسیر و بعد از رسیدن به قم موجب شد، که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل بیت (علیه السلام) بدرخشد.» (بیانات رهبر انقلاب ۲۹ مهر ۸۷).– 🕊پس حتما اینکه اینجا در شهر قم؛ «قلبِ دوم ایران» به برکت وجودت، بهشتی به عظمت مدینه برای عاشقان ولایت برپا شده، حتما حکمتی دارد... 🕊حکمتش هرچه هست؛ حُسنش این است که دخترانِ معصوم، نجیب، عفیف و ولایتمدار ایران زمین را مصمم‌کرده، الگویی چون شما برای خود برگزینند، تا در هنگامهٔ فتنه‌های آخرالزمانی «معصومهٔ زمانِ‌خویش» باشند. 🕊«یا فاطِمة إشفَعی لی فِی الجَنَة» 🖋آمنه عسکری منفرد @EqtedareVelaeii🇮🇷