🔰دکتر موسی نجفی :
✅مهمترین خط انقلاب اسلامی که الهام گرفته از مبعث رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است این است که اسلام مربوط به "متن " زندگی بشر است و نه "حاشیه" آن۰
🔴با این فلسفه و نگرش است که می توانیم بگوییم انقلاب اسلامی اولین تحولی است که "دنیای مدرن اسلامی" را تغییر داده است۰
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
دکتر موسی نجفی ۱-۱-۱-۱.m4a
زمان:
حجم:
1.38M
🔰دکتر موسی نجفی :
✅فرا نظریه تعالی در کتاب انگاره تعالی از چه نکاتی سخن می گوید و چرا این نکات نظریه پردازانه می تواند بسیار مهم باشد ؟
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔰 کتاب انگاره تعالی: فرانظریه فهم تحولات ایران در تناسب با گفتمان ترقی
ناشر : آرما
نویسنده : موسی نجفی
✅معرفی
🔴انگاره تعالی، دهمین اثر از مجموعه «وانتم الاعلون» و برآیند چهار نظریه «هویت»، «تجدد»، «تمدن»، و «انقلاب» است که به صورت فرانظریه تعالی بازنمایی و بازخوانی شدهاست.این تلاش علمی، در حقیقت، مقابل ذهنیتی قرار میگیرد که در سطح کلان، پارادیم مسلط و غالب نظریات بالادستی تاریخ، علوم اجتماعی، و علوم سیاسی و غیره است. فرانظریه تعالی، یا متاتئوری ( Metatheory ) طلیعه مسیر جدیدی است که ذهنیت مطلق انگار اندیشه «ترقی» را به چالش میکشد و در سطح عالی ، تراز و معیار و سنجش خود را بر اساس واقعیت ها و ذات جامعه ایران با معادله جدیدی مطرح میکند. نتیجه این نگاه نو، طرح پرسش های جدید و بالطبع عمق بیشتر در مسائل خواهد بود.افق گشایی این «کلان روایت» می تواند تأثیرات مهمی در نظریات متنوع و موضوعات جزئیتر بر جای گذارد و نگاه ما را در بخش عظیمی از پژوهش ها، اعتلا بخشد و یا این که دچار تحول نماید
🔵 مشخصات
تاریخ اولین چاپ : 1400
شمارگان :1000
نوع جلد : جلد نرم
قطع : رقعی
تعداد صفحات :296
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 خدا می خواهد ما همیشه با او بوده و به سرچشمه متصل باشیم و این به نفع ما است. انبیا (ع) آمده اند که ما را از دنیا و توجه به آن دور سازند. ┈✾•🌷🌺🌷•✾┈ #لبیک_یا_خامنه_ای @EqtedareVelaeii🇮🇷
4.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♥️ ببينيد| مالكوم ايكس، شهيدی كه رهبرانقلاب برای او فاتحه خواندند
➕ سخنان مالکوم ایکس درباره مخالفان اسلام
🏴 انتشار به مناسبت سالگرد شهادت مالکوم ایکس
💻 Farsi.Khamenei.ir
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
2.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اسطوره ها و معکوس نمودن جریان انحطاط
✅دکتر موسی نجفی :
🔴اسطوره ها همیشه جریان انحطاط را معکوس نموده و به مردم نیرو و امید و انرژی دوباره برای حیات اجتماعی می دهند۰
🔵امیرکبیر از بنیانگذاران تفکر مهندسی معکوس است این را می توان از ماجرای سماور روسی و سماور ساز ایرانی فهمید
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
⛔️صدای انقلاب را از این کانال ها نخواهید شنید!
⚠️برخی رسانه ها هستند که به طور افراطگونهای در مورد عملکردهای دولت ، مجلس ، قوهی قضائیه و دیگر ارگان ها انتقاد میکنند و بهتر است بگوییم سیاهنمایی و تخریب میکنند!
⚠️انتقاد کردن و #مطالبه_گری در جای خود و به دور از بی انصافی کاملا درست و بجاست اما در این کانال ها فقط به بیان کاستی ها پرداخته میشود و نمایش اتفاقات مثبت ِ نهادهای حاکمیتی در آنها ، چیزی نزدیک به صفر است! جالب اینجاست که وقتی میخواهند علت این رویکرد شیطنت آمیزِ خود را توضیح دهند میگویند ؛ عملکردهای خوب انجام وظیفه است و نیازی به بازتاب ندارد و این نقص هاست که باید بازگو شوند!
⚠️این کانال ها از عناوین جذاب و بعضاً انقلابی برای رسانههای خود استفاده میکنند و معمولاً برای رهبرِ انقلاب فقط از لفظ «امام» استفاده میکنند (😏)اما پیشوا و معلمِ انقلابی گریِ آنها هر که هست رهبر معظم انقلاب نیست ، زیرا ایشان تاکید فراوانی بر بازتاب اتفاقات خوب در جامعه و ایجاد امید در دلها دارند و در کنار انتقادهای صحیح و منصفانه ، همیشه نقاط مثبت را هم بیان میکنند!
⚠️آری... درست حدس زدید ، این کانال ها از رهبری تنها به عنوان یک ابزار در جهت رسیدن به مقاصد خود بهره میبرند!
⚠️کاملا رُک و بی پرده بگویم ؛ این کانال ها و این رسانه ها خواسته یا ناخواسته در حال انجام دادنِ همان کاری هستند که امثال bbc و اینترنشنال مشغول آن هستند یعنی : «گرفتن امید از دلهای مردم»
#رسانه_های_غیرانقلابی
✍ میلاد خورسندی
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
📍کتاب «اندیشهی فرهنگی آیتالله خامنهای» در بهمنماه، موفق به کسب رتبهی شایستهی تقدیر در جشنوارهی ملی کتاب رشد، و رتبهی اول در جشنوارهی ملی کتاب سال انقلاب اسلامی شد.
مشاهده در:
https://poiict.ir/?p=19036
مهدی جمشیدیشنبه تاریخی.mp3
زمان:
حجم:
21.4M
🔻تحلیل سخنان رهبر انقلاب درباره راهپیمایی:
شنبهی تاریخی
🔻تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی» -۱:
حجّیّت واقعیّت اجتماعی، شکنندگی روایت رسانهای
🖊 مهدی جمشیدی
۱. باید واقعیّت اجتماعی را در «متن جامعه» و در نسبت با واقعیّتهای اجتماعی دیگر دید و دچار «جزءنگری» و «تقلیلگرایی» نشد. این راهیپمایی را نیز باید در ظرف شرایطی فهمید و خواند که آن را در بر گرفتهاند. از جمله شرایطی که باید به آن اشاره کرد، تصویری است که در طول ماههای گذشته از «انقلاب» ارائه شد. در این تصویر، انقلاب دارای دو خصوصیّت است: نخست اینکه «ظالم» است؛ چراکه «دیکتاتور» است و نظر و خواست مردم را برنمیتابد و ارادۀ مردم را سرکوب میکند، دیگر اینکه در آستانۀ «فروپاشی» است؛ چون بهشدّت «ضعیف» و «نحیف» شده و دیگر نمیتواند وجود خویش را ادامه بدهد. در اینجا، دو تصویر در کنار یکدیگر نشانده شدهاند: «ظلم» و «ضعف». از آنجا که نظام، ظالم است باید از آن فاصله گرفت و آن را مردمی ندانست و در برابر آن ایستاد، و به دلیل اینکه نسبت به گذشته، سست و زبون شده است، بهراحتی میتوان آن را برچید و «انقلاب در برابر انقلاب»، ممکن است. این «تصویرسازیهای تحریفآلود» و «روایتپردازیهای وارونه»، جمعی را برانگیخت که برآشوبند و اغتشاش به راه اندازند و بهغلط، آن را انقلاب را بخوانند. اینک پس از گذشت چندین ماه و روشنشدن لایههای ناپیدای این جریان، میتوان به طور قاطع گفت که تمام محاسبهها و معادلهها، ناروا و نابجا بودند.
۲. دربارۀ «جامعه» نیز ادّعا میشد که بهشدّت «معترض» و «مخالف» است و سطح نزاعش از انتقادهای جزئی و گلایههای موردی، بسیار فراتر رفته و دیگر اصل نظام را برنمیتابد؛ چنانکه مردم، از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی عبور کردهاند و جز جمع ناچیزی، همۀ مردم را باید در صف ساختارشکنان گنجانید و کار نظام را تمامشده دانست. اگر در گذشته میشد با ترمیمهای سطحی و موردی، از تنش جلوگیری کرد و آرامش و اطمینان را به جامعه بازگرداند، امّا اینک جامعه به «نقطۀ جوش» رسیده است و «در آستانۀ انفجار» است. دیگر هیچ وعدهای پذیرفته نیست و جامعه نمیخواهد به سخن حاکمیّت گوش بدهد و استدلالهای آن را بشنود، بلکه کار به مرحلهای رسیده که جز عصیان و سرکشی، راهی نمانده است.
۳. گذشته از انقلابخواهی، راهحلی نیز که پیش روی این کلانمسأله نهاده میشد «تکثّر» بود؛ یعنی نظام باید از معیارها و خطوط قرمز خویش دست بکشد و تنوّع اجتماعی را بپذیرد و جامعه را که خصوصیّت پیوستاری دارد، همانگونه که هست بپذیرد، نه اینکه در آن تصرّف کند و بکوشد وضع هویّتیِ دیگری را پدید بیاورد. ایجاد دگرگونی اجتماعی در راستای غایات ایدئولوژیک، یک آرمان متوهمانه است که جز برانگیختن و عصبیکردن جامعه، هیچ حاصلی ندارد. نظام باید از گذشته خویش عبور کند و آرمانهای انقلابی را از دستور کار خود خارج گرداند و جامعه را به حال خود واگذارد. اصرار بر تصرّف و دستکاری، مخالفتها را بیشتر و متراکمتر میکند و شوق و عطش عبور از نظام را برمیانگیزد. اگر تاکنون بر «انحصارگرایی» تأکید میشد و بخشهای عمدهای از جامعه، «دیگری» و «غیرخودی» قلمداد میشدند، اینک باید همۀ جریانها و نیروها و رگههای اجتماعی را در قالب تکثّر، به رسمیّت شناخت.
۴. در اینجا، «جامعه» و ارادۀ واقعی آن به کانون اختلاف تبدیل شده بود. مسأله این بود که در «باطن جامعۀ ایران» چه میگذرد و مردم چه میخواهند و نسبت به انقلاب، چه موضعی دارند؟ آیا تعلّقات انقلابیِ مردم، همچنان تداوم یافته است یا بدنۀ اجتماعیِ انقلاب، افول کرده است و امروز جز اندکی در کنار انقلاب نماندهاند؟ در مقابل، کسانی میکوشیدند همچنان به «گذشته» ارجاع بدهند و اکنون را تداوم گذشته بشمارند، و کسانی نیز در قالب «رویکرد قیاسی»، تفسیرهای ذهنی و فلسفی از ماهیّت جامعۀ ایران ارائه مینموند، و کسانی نیز به «خُردهواقعیّتهای اجتماعی» استناد میکردند و از آنها نتایج عام و کلّی میگرفتند. در این میان، چاره این بود که یک «رویداد بزرگ»، شکل بگیرد تا به واسطۀ عظمت وجودیاش، روایتگر ماهیّت جامعۀ ایران به شمار آید. فقط یک «واقعیّت اجتماعیِ کلان» است که میتواند همچون یک رویداد آشکارکننده، لایههای ناپیدا و نهفتۀ جامعۀ ایران را عیان کند و هویّتش را بیان نماید. چنین واقعیّتی، قدرت کاشفیّت دارد و میتواند در برابر هر روایتی، مقاومت بورزد. در این حال، فقط باید اینچنین واقعیّت اجتماعیِ پهندامنهای را «ترجمه» و «معنایابی» کرد. اگر خودِ واقعیّت اجتماعی در گسترۀ وسیع، زبان بگشاید، از «صندوق صوّر» خارج خواهیم شد. این «واقعیّتِ مجتمع»، دیگر صامت نیست، بلکه ناطق است و اسرار و ضمایر را روایت میکند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی» -۲:
معناهای راهپیمایی بیستودوّم بهمن
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «نشاط و اعتمادبهنفس انقلابی مردم». گفته میشد که جامعۀ ایران، دستخوش افسردگی و سرخوردگی شده و حرارت و هیجان انقلابی، از دست رفته است؛ چنانکه جامعه به ترکیبی از «خشم» و «نومیدی» تبدیل شده است و از درون و در نسبت با حاکمیّت، وارد مرحلۀ بیهنجاری شده است. این راهپیمایی نشان داد که انقلاب، یک تب اجتماعی نیست که پس از مدّتی سرد شود، بلکه گرمابخش آن، ایمان قدسی است که ریشههای فطری دارد. ازاینرو، به چشم خویش دیدیم که پس از چهلوچهار سال، همچنان تودههای مردم غرق در «هیجان» و «شور» و «طراوت» هستند و حسشان نسبت به انقلاب، گرفتار سردی و خموشی نشده است.
۲. «تنوّع حامیان مردمی انقلاب». برخلاف این تصوّر که حامیان انقلاب، یک «اقلّیّت حزباللهی» در معنای محدود و تنگدامنهاش هستند، مشاهده کردیم که انقلاب در میان لایههای مختلفی از جامعه، هوادار سرسخت و جدّی دارد و همچون یک چتر فراگیر و گسترده، طبقههای گوناگونی را پوشش میدهد. انقلاب، جذابیّتهای ناچیز ندارد که بدنۀ اجتماعیاش اقلّی باشد تا بتوان گفت که ارادۀ «اقلّیّت» به دیگران تحمیل میشود. حامیان انقلاب، از متعهدان به معیارهای اقلّی آغاز میشوند و تا کسانی که تعهد حداکثری دارند را شامل میگردد. این «طیف» و «پیوستار»، همان تکثّر ایمانی و چهارچوبمند است که هم نافی انحصار و تنگنظری است و هم نمایشگر انسجام اجتماعی.
۳. «گستردگی بدنۀ اجتماعی آیتالله خامنهای». عدّهای بر این باور بودند که «تفکّر انقلابی» از نظر اجتماعی دچار زوال یا حاشیهنشینی شده است و دیگر نمیتوان توقع داشت که انقلاب بتواند همانند دهۀ شصت، تمام نیروها و لایههای اجتماعی در درون خود تعریف کند و به آنها معنا بدهد. برخلاف کسانی که معتقدند انقلاب، ظرفیّت اجتماعی خود را از دست داده و عناصر دیگری همچون ایران باید جایگزین آن شوند، به عیان دیدیم که حتّی لایههایی از جامعه که ظواهر آنچنان متدینانه نیز ندارند، با صراحت و شوق فراوان، معتقد حقّانیّت و فضیلت «آیتالله خامنهای» هستند و ایشان را از عمق دل، «ولیّ» و «امامِ» جامعه میدانند. باورمندی به «ایران» نیز در چهارچوب «روایت انقلابی» از آن قرار گرفته است و روایتهای «سکولار» و «خنثی» و «غیرانقلابی» از ایران، به حاشیه رفتهاند. به تعبیر آیتالله خامنهای، عناصر هویّت ملّی ما عبارتند از: «عقبۀ تاریخی»، «اسلام» و «انقلاب».
۴. «جدّیشدن جبهۀ انقلاب». از تأثیرهای عَرَضی اغتشاش این بود که نیروهای جبهۀ انقلاب را «متنبّه» و «مصمّم» کرد و آنها را به «همگرایی بیشتر» و «واکنشهای قاطعانهتر» واداشت. جبهۀ انقلاب احساس کرد که انقلاب از نظر روایتی در معرض خطر قرار دارد و دشمن در قالب جنگ ترکیبی، بنا دارد بدنۀ اجتماعیِ انقلاب را دچار تردید نماید. ازاینرو، بهشدّت منسجم و همگرا شد و حملههایش را متمرکز و صریح کرد.
۵. «آشکارشدگی پلیدی دیگریِ انقلاب». جریان اغتشاش که خود را «دیگریِ انقلاب» و یک «جایگزین مطلوب» قلمداد میکرد، در عمل و به سرعت نشان داد که چه بسیار، «مخرّب» است و با تمام زیرساختهای فرهنگی و هویّتی جامعۀ ایران، سرِ ستیز دارد. مردم با مشاهدۀ چنین وضعی، بیدرنگ و قاطع، این جریان را در میدان مواجهه، تنها نهادند تا حاکمیّت با برچیدنشان، قوام و دوام نظم اجتماعی را فراهم آورد. این جریان با شتاب، «ریزش» کرد و مردم را به دفاع فوری و تحلیلمند از انقلاب برانگیخت.
۶. «بازتولید ارزشها در دهۀ هشتادیها». نظریۀ «گسست نسلی»، نخستین بار دربارۀ نسل سوّم انقلاب مطرح شد و امروز هم دربارۀ دهۀ هشتادیها از آن سخن به میان آمده است. امّا واقعیّتهای عینیِ راهپیمایی نشان دادند که بریدگی و انقطاع نسلی، توهم است و مخالفانی داخلیِ انقلاب، بُرش نسلی ندارند. ما با یک «طبقۀ اجتماعی» مواجه هستیم نه یک «نسل». این طبقۀ اجتماعی، ذهنیّت متجدّدانه دارند و با وجود در اقلیّت بودن، صدای رواییِ بلند دارند و میکوشد خواست جامعه را به نفع خود، مصادره به مطلوب کنند.
۷. «غلبۀ مطلق پوشش چادر». اینکه چادریها کمتر در «خیابان» هستند و «ظهور بیرونی» و «نمود عمومیِ» کمتری دارند، سبب شده بود که گمان برود دورۀ چادر به سر آمده است و این نوع پوشش - که مطلوب اصیل انقلاب است – دیگر هواداری ندارد. در این راهپیمایی مشاهده کردیم که انبوه زنان حاضر، پوشش چادر داشتند و «اکثریّت مطلق» را تشکیل میدادند. پس از تجربۀ تلخ ماههای اخیر، مشاهده این حجم فراوان از پوشش چادر، هم دلنواز و امیدبخش بود و هم شگفتیساز و تعجببرانگیز.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi