🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
✍🏼 واقعا اگر انسان از صراط مستقیم معرفت گم یا منحرف شود، حالش مانند زنبور عسل است که از ملکه اش جدا شده باشد که قرار و آرام ندارد، سرگردان محض است و ناچار باید در سوراخ جانورهای دیگر برود و طعمه این و آن گردد.
❣اللهم صلعلیمحمد و آلمحمد
❣#الّلهُـمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَـــ_الْفَـــرَج
____⪻🍃🌸🍃⪼____
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلسله مباحث معادشناسی
🔹 قسمت چهاردهم
🔻عوامل فشار قبر
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa
📎 #امام_زمان
📎 #ماه_رمضان
📎 #معاد #برزخ
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
💢 ارزش قناعت
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا يَنْفَدُ.
🔹قناعت گنجى است كه تمام نمى شود.
📚 حکمت 475 نهج البلاغه
📎 #اعتقادات
📎 #ماه_رمضان
📎 #امام_زمان
📎 #نهجالبلاغه
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
حکمت 475 نهج البلاغه.mp3
2.12M
💠 شرح #نهج_البلاغه
🔸 حکمت 475
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 https://btid.org/fa/news/192692
📎 #امام_زمان
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ @ostadmohamadi
🔻حکمرانی فرهنگی به روایت رهبر معظّم انقلاب:
چهارچوبی برای بازسازی فرهنگ(۱)
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دوگانۀ «فرهنگبنیانی/ اقتصادبنیانی». فرهنگ، فرع و حاشیه نیست، بلکه در نظام اجتماعی، اصل و اساس است؛ چه از جهت «علّی» و چه از جهت «ارزشی». برخلاف نگاههای رایج که فرهنگ را امر صوری و خنثی و بیتأثیر قلمداد میکنند، باید فرهنگ را پهنۀ دارای «نقش علّیِ تمامعیار» و «ملاک انسانیّت» انگاشت که هم بر ساحتهای مختلف زندگی اجتماعی، اثر کلان و تعیینکننده میگذارد و هم کمال و سعادت فرد و جامعه از آن برمیخیزد. ازاینرو، باید غیرفرهنگ به فرهنگ، «وابسته» و «مشروط» شود. این نگاه از نظریۀ «اصالت فرهنگ» برمیخیزد. در عین حال، ممکن است در برخی مواقع، امور دیگر در مقایسه با فرهنگ، «اولویّت» و «تقدّم» یابند؛ بهطوریکه باید بیش از فرهنگ، دربارۀ آنها کار کرد. در اینجا، سخن از «اولویّت» و «تقدّم» است نه «اصالت» و «بنیانبودن». شرایط خاص اجتماعی، حتّی میتوانند به «امور غیراصیل» نیز ترجیح و تقدّم بدهند و «امر اصیل» را به صورت موقت و موسمی، به حاشیه سوق بدهند. از سوی دیگر، نباید تصوّر کرد که تقدّم یک امر به معنی آن است که باید نسبت به همۀ ساحتهای دیگر، «بیاعتنا» بود و آنها را «رها» کرد، بلکه به این معنی است که در چهارچوب اقتضاهای کنونی و گذرا، باید «تمرکز» و «تکیه» بر روی یکی از ساحتها داشت. از جمله در دهۀ اخیر، همواره «اقتصاد» نسبت به «فرهنگ»، ترجیح داشته است؛ با وجود آنکه در تفکّر رهبر انقلاب، فرهنگ نسبت به همۀ عرصههای دیگر زندگی اجتماعی و حکمرانی، اصالت دارد.
۲. دوگانۀ «مردمی/ متمرکز». دولت اسلامی یک دولت حداکثری و تمامیّتخواه در فرهنگ نیست، بلکه «فرع بر جامعه» است؛ یعنی اصل بر این است که جامعه، نقشآفرینی کند و فرهنگ عمومی را به پیش ببرد و در آنجا که جامعه توان ندارد و کاستی به وجود میآورد، دولت به میدان پا بگذارد. در این صورت، باید نقشهای «سیاستی» و «نظارتی» را به دولت سپرد و نقشهای «تولیدی» و «مضمونی» را به عرصۀ عمومی و فعّالان فرهنگی آن سپرد. در واقع، دولت به «چهارچوبپردازی» و «قاعدهگذاری» مشغول است و میکوشد بستر را برای حرکت محتواییِ جامعه فراهم نماید. این طراحی، بر نظریۀ «مردمسالاری اسلامی» تکیه دارد. پس دولت اسلامی، نه دولت «بیطرف» و «سکولار» است که فرهنگ را به حال خویش رها سازد و سرنوشت آن را به بازار عرضه و تقاضای فرهنگی واگذارد، و نه دولت «اقتدارگرا» و «متمرکز» است که صدر و ذیل فرهنگ را در اختیار خویش بگیرد و مجال کنشگری فرهنگیِ مستقل و آزادی فرهنگی را بستاند.
۳. دوگانۀ «گفتمان/ آمرانهگی». حاکمیّت اگرچه از قدرت رسمی برخوردار است امّا نباید بر زور و قهر و غلبه تکیه کند و ارزشهای فرهنگی را به جامعه تحمیل نماید، بلکه باید مسیر «زمینهسازی» را انتخاب کند و به گونهای جامعهسازی و ساختارپردازی نماید که زندگی مؤمنانه، «ممکن» و «تسهیل» شود. باید ارزشهای فرهنگی در لایۀ فردی به «نظام معانیِ ذهنی» تبدیل شوند که درونی و نهادینه شده و در لایۀ اجتماعی به یک «جریان عمومی» که غالب و مسلّط شده است. این تلقّی بر نظریۀ «رشد اجتماعی» که در متون اسلامی آمده است، استوار است. بر اساس این نظریه، باید به فرد و جامعه، این امکان را داد که شناخت حاصل کنند و بفهمند و صاحب تجربه شوند و در مسیر همین «صیرورتها»، به کمال دست یابند. کمال حقیقی، امری اختیاری است و در آنجا که پای تحمیل در میان است، اثری از کمال نیز وجود نخواهد داشت. پس باید در درون افراد، «تحوّل باطنی» و «اتّفاق انفسی» رقم زد و حال و اوضاع «وجودی»شان را تغییر داد. اگر چنین شود، دگرگونیهای فرهنگی به صورت پایدار و خودجوش صورتبندی خواهند شد و حاجت به «نظارتها» و «تقنینها» و «مجازاتها» کاهش خواهد یافت. در عین حال، نباید خاماندیشی کرد و نگاه آرمانیِ محض داشت و گمان کرد که همگان، دل به تغییر باطنی خواهند سپرد و ارزشها را در درون خویش، نهادینه خواهند کرد، بلکه بهطور طبیعی، همواره کسانی هستند که گردنکشی میکنند و جز با تحمیل و زور قانون، ملزم نمیشوند. در اینجا برای حفظ «مصالح جامعه» و به این دلیل که «حقوق جامعه» بر «حقوق فرد»، تقدّم دارد، دولت اسلامی باید به صورت قاطع و صریح، آزادیهای فرهنگی این عدّۀ اندک را محدود و مهار کند تا فسادپراکنی آنها در عرصۀ عمومی، به حیات معنوی دیگری گزند نرساند.
🖇 منتشرشده در فارس:
https://www.farsnews.ir/news/14020125000857/
🔻حکمرانی فرهنگی به روایت رهبر معظّم انقلاب:
چهارچوبی برای بازسازی فرهنگ(۲)
🖊 مهدی جمشیدی
۴. دوگانۀ «الگو/ مفهوم». از آنجا که عموم مردم بیشتر با «محسوسات» و «عینیّات»، ارتباط دارند و از این مجرا، ارزشها را میپذیرند، باید افزون بر سازوکارهای مفهومی، «مصداقهای عینی» و «نمونههای عملی» از ارزشها را که در برخی از انسانها، «تحقّق» و «تجسّم» یافتهاند را به به عنوان الگو و گروه مرجع پیش روی آنها نهاد. این الگوها حتّی اگر مکتب هم نباشند، دستکم نقش قطبهای فرهنگی و گرانیگاههای فکری را ایفا خواهند کرد و به جامعه، جهت خواهند داد. در عالیترین سطح باید گفت اهل بیت – علیهمالسلام- چنین نقشی را نسبت به معارف و حقایق اسلامی ایفا میکنند؛ چون اینان، تجسّم کامل و عینیّت مطلق همۀ ارزشهای اسلامی هستند.
۵. دوگانۀ «عمل/ معارف». باید متناسب با «موقعیّتهای نوبهنو شونده»، معارف اسلامی و انقلابی را استخراج کرد و به عنوان راهحل و پاسخ، در متن موقعیّت نشاند. به بیان دیگر، باید به موقعیّتهای اجتماعی به چشم «ظرف» نگریست و در نسبت با آنها، ارزشهای فرهنگی را «ترجمۀ عملیاتی» کرد و از کتاب به جامعه سوق داد. حالت مسألهوارگی موقعیّتهای اجتماعی، یک فرصت برای ارائه و تثبیت ارزشها در متن زندگی عینی و واقعی مردم است؛ چنانکه سرمایۀ ایمان مردم را نقد و محقّق میکند. کافی است موقعیّتشناس باشیم و در هر موقعیّت، مسألهها و مشکلهها را استخراج کنیم و آنها را به متون اسلامی ارجاع بدهیم و بکوشیم به هر یک از آنها، پاسخهایی را در قالب مفاهیم، ارائه نماییم. آنگاه این مفاهیم میتوانند به گذار جامعه از دشواریها و تنگناهای اجتماعی کمک کنند و بر بلوغ و رشد آن نیز بیفزایند.
۶. دوگانۀ هوشمندی/ انبوهه. ملاک اثرگذاری فعّالیّتهای فرهنگی، زیاد بودن تعداد آنها نیست و نباید کمّی و آماری به جهان فرهنگی نگریست، بلکه باید کوشید که با کمترینها و حداقلها، بیشترین نتیجه را کسب نمود. برای این امر، به جای طرحهای انفعالی یا دفاعی ساده، باید بر روی «نقاط ضعف دشمن» و «نقاط قوّت خود»، تکیه کرد و به این واسطه، معادله را به صورت «نامتقارن»، زیرکانه به نفع خود تغییر داد. مواجهۀ فرهنگیِ هوشمندانه، نه به طور ضروری، پُرتعداد و حجیم است، و نه مستقیم و مکانیکی، بلکه در آن، هم رندی نهفته است و هم زیرکی.
۷. دوگانۀ حکیمانه/ سطحی. باید از کارهای فرهنگی تزیینی و تشریفاتی که خاصیّت ندارند گریخت و در پی برنامههای «نافع» بود؛ چنانکه باید برنامۀ فرهنگی از «عمق محتوایی» و «اثر کیفی» برخوردار باشند و بتوانند به گونهای، تغییر فرهنگی ایجاد کنند.کارهای فرهنگیِ سطحی، یا بیاثر هستند و یا اگر هم اثری داشته باشند، اثرشان موقتی خواهد بود، حالآنکه کارهای حکیمانه، نظام معرفت و میل را در فرد تغییر میدهند و او را وارد یک عالم معناییِ تازه میکنند.
۸. دوگانۀ «فنآوری/ خامخواری». افزون بر اینکه نباید از نقطۀ صفر آغاز کرد و باید «ظرفیّتها» و «ثروتها»ی فرهنگی را شناخت و به کار گرفت، نباید این استعدادها و قابلیّتها را به صورت «خام» و «فرآورینشده»، به صحنه آورد، بلکه باید مجموعهای از «فنآوریهای فرهنگی» را برای «تبدیل» و «ترجمۀ» آنها به برنامههای فرهنگیِ عملیاتی و میدانی پدید آورد.
۹. دوگانۀ «مرزبندی/ اختلاط». هر چند نباید ارتباط «جهان فرهنگیِ بومی» را با «جهانهای فرهنگیِ بیگانه» گسست و منزوی و خویشبسنده شد، امّا در عین حال، نباید «مرزها» و «حریمها»ی فرهنگی را نادیده انگاشت و به عنوان تعامل و ارتباط، گرفتار «استحاله» و «هضمشدن» گردید. باید وضع ارتباطی بهگونهای صورتبندی شود که «استقلال فرهنگی» و «تشخّص هویّتیِ» ما مخدوش و رقیق نشود و ما به عنوان یک واحد فرهنگیِ متمایز، ارزشهای فرهنگی خویش را نبازیم. این امر آنگاه اهمّیّت دو چندان مییابد که جبهۀ فرهنگی دشمن نیز در پی «نفوذ فرهنگی» و ایجاد «رخنۀ فرهنگی» در درون جهان فرهنگی باشد تا به این واسطه، سلطۀ فرهنگی خویش را تجدید نماید.
۱۰. دوگانۀ خلّاقیّت/ تکرار. اگرچه «ارزشهای فرهنگیِ» اسلامی و انقلابی به دلیل تکیه بر فطرت قدسی، ثابت و همیشگی هستند، امّا «روشهای فرهنگی» که اغلب، موقعیّتی و اقتضاییاند، رنگ کهنگی و تکرار میپذیرند. ازاینرو، باید متناسب با شرایط جدید و نیازهای نوپدید به بازاندیشی در سازوکارها و بازنگری در روشها رو آورد. بازسازی انقلابی نیز وابسته به بازآفرینی روشی است و باید از طریق یافتن «مسیرهای خلّاقانه» و «معبرهای نوآورانه»، به تولید و بازتولید ارزشهای فرهنگ در جامعه پرداخت.
🖇 منتشرشده در فارس:
https://www.farsnews.ir/news/14020125000857/
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و نوعی واکنش اعتراضی به آن است. در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. آیا بهواقع، این کنش در ذهن خود مکشفهها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ یعنی اگر بساط بیعدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کردهاند؟ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کردهاند.
۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاستزده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنانکه نقشی را برای نگرشها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. اینان از آغاز تصریح کردهاند که مسألهاشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و «تملّک بدن» است و میخواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. درعینحال، بعضی مکشفهها میخواهند به لذّتپرستی و هوسبازی و بدنزدگیشان، «پوشش سیاسی» بدهند. نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل میکند، ولی کشف حجاب را برطرف نمیکند. از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده میشود.
۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتنابناپذیر است. پس امری که مشروط به عدمتحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. حال آیا معقول است که مکشفهها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟
۴. حقّ این است که هم با فساد موردی در حاکمیّت، برخورد قانونی شود و هم با فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی. سالهاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. پس حتّی اگر معتقد به «مشروطبودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست.
۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایتپردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنانکه حتّی فضیلتها و پیشرویها نیز معکوس جلوه داده میشود. پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. بیش از آنکه «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. یکی از حلقههای مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یکصدا» و «یکحرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. اگر همدل بودیم کار به اینجا نمیرسید.
۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حالآنکه برخی، این «ضرورت» را انکار میکنند. علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بیعمل» یا «کمعمل» بودهاند و با این حال، همچنان دعوت به کاری میکنند که خود نکردهاند. مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بودهاند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند. به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی میکنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. «زبان» که رفت، «زنجیر» میآید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. اگر «دلیل» به تبعید رانده شود «علّت» غالب میگردد. این گره در بلندمدّت و بهطور ریشهای، با سرپنجۀ تبیین گشوده میشود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. باید ارزشهای انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریعتر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلانبرنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
Neshaneh Shieh Ali.mp3
3.5M
#شیعیان_واقعی_از_دیدگاه_امام_علی_ع
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
با اشتراک این لینک ما را به دوستان خود معرفی کنید
@voicekafi
@MahdiehTehran
🔹 پیام رسان سروش
https://splus.ir/voicekafi
🔹 پیام رسان ایتا
eitaa.com/voicekafi
1.03M
سوال ۱۱
چرا با حجاب استایلهای متبرج اینستاگرام و کسانی که مشخصا در ایران حضور دارن و تولید محتوای فرهنگ پوشش غیر اسلامی می کنند، برخورد نمیشه؟
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
2.31M
سوال ۱۷
چرا جمنا یا جبهه انتخاباتی انقلاب که هر چهار سال پیداشون میشه ، در حوادث اخیر ساکت بودند
چرا رهبر رو یاری نکردند ؟
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
1.48M
سوال ۱۲
چرا پارچه چادر این همه گران هست ؟
نمیشه قسمتی از بودجه وزارت ارشاد ، سازمان تبلیغات و بعضی از نهادهای دینی رو صرف تولید پارچه چادر و دوخت مانتو جلو بسته کرد ؟
چرا هیچ متولی به تولیدی های ساخت مانتو سرکشی نمیکنه ؟
چون مانتو جلو بسته خیلی کم در بازار یافت میشه
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
1.04M
سوال ۱۴
چرا علیرغم وجود بهترین اشخاص در شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت فرهنگ کشور رضایتبخش نیست؟
آیا این افراد از جامعه ی هدف ، عقب هستند یا اینکه لوایح و طرحهای این نهاد به مرحله اجرا نمیرسه ؟
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
1.83M
سوال ۱۶
گرفتن مالیات از سلبریتی های سایر کشورها ، امری مرسوم هست. چرا از سلبریتی های ایرانی مالیات اخذ نمیشه ؟
میگن واسه روز انتخابات نیازشون دارن !!
چرا جامعه ما سلبریتی زده هست ؟
چرا علی کریمی که کلمات یک جمله رو نمیتونه کنار هم بچینه و تکمیل کنه ، مرجع رای به فلان کاندید میشه ؟
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
751.8K
سوال ۱۳
روند جابجایی ارزشها و ضدارزشها در بسیاری از فضاها، نشانه چیست؟
این فضا توسط چه کسانی مدیریت و به سمت غیر اسلامی هدایت شد و می شود ؟
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
2.03M
سوال ۱۹
بعضی ها معتقدند باید همه جور رفیق داشته باشیم
در این دوره زمانه نباید خود را محدود کرد
آیا به نظر دین این کار درسته؟
چرا در ورودی حوزه های علمیه سخت گیری نمیکنند برای بحث عقیدتی و سیاسی
چرا در بحث ناکارآمد بودن بعضی از طلبه ها که ضربه به دین میزنند
ما ها که بلدیم به کجا گزارش بدیم چرا کاری نمیشود و طلبه هم کار خود را ادامه میده
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
3.5M
سوال ۲۰
چرا با سلبریتی ها برخورد نمیشه ؟
پشت اینا به کی گرمه ؟
واسه روز انتخاب تو آب نمک نگه شون داشتن ؟
چرا همگی بدون سوء پیشینه ، عفو شدن ؟
جری تر نمیشن ؟
🎙آیا درست بود که این سلبریتی هایی که از اغتشاشات حمایت کردند پرونده هاشونرا بستند؟
🔴راه کار صحیح در برخورد با سلبربتیهای احمق، کوتوله سیاسی، وطن فروش و جوگیر و رسانه زده غربپرست طرفدار اغتشاشات چیست؟
🎙پاسخ شیخ قمی در فایل صوتی.
➖➖➖➖
| کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی |
🆔 @Tablighgharb
49.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مؤمنین، در برزخ، با خدای متعال خلوت میکنند و برزخِشان، بساط اُنسِشان و عرصۀ انقطاعِشان الی الله است.
اما عدهای دیگر، در برزخ هم نمیتوانند از غیرخدا جدا شوند و آلودگیهایشان در آنجا هم پاک نمیشود.
دُعای ابوحمزۀ ثمالی، سیر و سلوک در موت و برزخ را نشان میدهد.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
📝 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر عماد افروغ
🔹 حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی آقای عماد افروغ را تسلیت گفتند.
📩 متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی مرحوم آقای دکتر عماد افروغ رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و صبوری و آرامش روحی برای آنان و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم که در سحرگاه جمعه و قدر به لقاءالله پیوست مسألت مینمایم. تلاشهای فکریاش مقبول حق و یادش گرامی باد.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #حدیث_زندگی | مؤمن از حادثه عبرت میگیرد
✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیتالله خامنهای
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: رسانههای بدخواه اصرار دارند که ملت ایران از اعتقادات دینی و احساسات انقلابی رویگردان شده/ جلسات شب قدر و روز قدس امسال از پارسال پرشورتر بود
🖼 #دیدار_دانشجویان
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین شویم/ مشکلات در داخل حتماً وجود دارد اما اینکه ناامیدی عمدتاً منشاء داخلی دارد را قبول ندارم/ مشکلات، جوانِ دانشجوی پرانگیزه را ناامید نمیکند. درس میخواند و مبارزه میکند تا مشکلات را برطرف کند
🖼 #دیدار_دانشجویان
💻 Farsi.Khamenei.ir
📩 رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان: ده برابر این نقصهایی که گفتید هم وجود دارد اما انتظار فرج یعنی همه سختیها قابل برطرف شدن است
✏️ انتظار فرج یعنی سختیها همه قابل برداشته شدن، برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید، دل شما باید گوش به زنگ باشد. انتظار فرج یعنی انتظار برطرف شدن همهی نقصهایی که شما الان گفتید. ده برابر این هم نقص وجود دارد که شما نگفتید. انتظار فرج یعنی این، یعنی آماده بودن، فکر کردن، بنبست نپنداشتن. بنبستانگاری خیلی چیز بدی است. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
🖼 #دیدار_دانشجویان
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ رهبر انقلاب به این سوال که وظیفه یک دانشجوی مطلوب و دارای همت بلند و آیندهنگر چیست؟
🖼 #دیدار_دانشجویان
💻 Farsi.Khamenei.ir