eitaa logo
اقتدار ولایی
984 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
از آیات کوچک که غفلت کنی، از آیات بزرگ هم غفلت می‌کنی. اگر در کوچه خم نمی‌شوی یک تکّۀ نان را از روی زمین برداری، بدان بعداً تکالیف بزرگت را هم انجام نمی‌دهی! اینجا که مسامحه می‌کنی، وقتی به تکالیف بزرگ‌تر برسی برایت دشوارتر است. آدمی که از این آیات کوچک غفلت می‌کند، کم‌کم از همۀ آیات غفلت می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
اقتدار ولایی
💥 کتاب از استاد میرباقری منتشر شد. 📗 خرید با تخفیف ویژه: 👉 https://b2n.ir/p08738 ▫️سلوک با توحید و ولایت ▫️سلوک با بلاء و ابتلاء ▫️ایّام و مواقف سلوک ▫️سلوک اجتماعی و تمدّنی ▫️سلوک طلبگی 📜 چند اشاره: 🔸 خداوند می‌فرماید نگاهتان را به عالَم اصلاح کنید! خدای متعال می‌داند چه کسی با ثروت به بندگی می‌رسد و چه کسی با فقر. چه کسی با بیماری و چه کسی با صحّت. چه کسی با آبرو و چه کسی با ریخته شدن آبرو. 🔸 یکی از ابزارهای شیطان، کمک به پیدا شدنِ حالات خوش معنوی است. 🔸 در ازدواج و زندگی، به هر اندازه که توقّعتان بالا باشد، رنجتان افزایش پیدا می‌کند. 🔸 انسان باید خانواده‌اش را هم تربیت کند و به ولیّ خدا برساند. 🔸 سلوک یکی از مرجع تقلید با همسر بداخلاق. 🔸 اگر ما به‌جای حضرت یونس در شکم ماهی بودیم، به‌جای تسبیح، از خدا گلایه می‌کردیم! 🔸 قبل از عالم دنیا، مؤمنین به امر خدا وارد آتش شدند و امتحان پس دادند. 🔸 پیری، مرگ و برزخ هم مراحلی از سلوک هستند. 🔸 هنگام گناه کردن، در واقع از عهد برائت بیرون رفته‌ایم. توبه یعنی تجدید لَعن! 🔸 تا خدا بر پیغمبرش صلوات نفرستد، هیچ‌کس چیزی به دست نمی‌آورد. 🔸 بعضی روش‌های سلوکی، انسان را از تعادل خارج می‌کند. 🔸 اگر می‌خواهیم منازلُ‌السّالکین و منازلُ‌العارفین بنویسیم، باید منازل سیر در ولایت الهیّه را بنویسیم. 🔸 «ارتباط بین انسان با خدا، ارتباط انسان با ولیّ خدا، ارتباط انسان با جهان، ارتباط انسان با انسان و ارتباط انسان با خودش»، بر محور «ولایت» اتّفاق می‌افتد. 🔸 ورود به وادی ولایتِ باطل، آن سیئۀ مُحیطه‌ای که تمام اعمال انسان را هَبط و نابود می‌کند. 🔸 معرفت‌النَّفْس در پرتو معرفتُ‌الامام واقع می‌شود. 🔸 راهکار رهایی از غرب‌زدگی این است که تربیت، بر مدار تولّی و تبرّی شکل بگیرد. 🔸 خشوع در مقابل علم سکولار، یک رذیلۀ اخلاقی است. 🔸 طلبه از آغاز باید مراقبت کند و اهتمام داشته باشد که در هیچ آستانی، جز آستان قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع)، بار نیندازد! 🆔 eitaa.com/tamaddonnovin ☎️ 09104646212
📗 کتاب (نکته‌های اخلاقی و سلوکی از آثار آیت‌الله میرباقری) 🌀 خرید با تخفیف ویژه: 👉 https://b2n.ir/p08738 🆔 eitaa.com/tamaddonnovin ☎️ 09104646212
تعصب بیجا ❤️🌼🔅امام سجاد(ع): اگر مردى اشرار قوم خود را از خوبان قوم دیگر برتر بداند، گناهکار است. 📚بحار الانوار/ج73/ص288 دوست داشتن قوم و قبیله گناه نیست، آنچه گناه است و کاری شیطانی است تعصب بیجا روی اعضای خانواده، فامیل و حزب و دفاع بی مورد از آنها است.
💠 علم 🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله: کسی که طلب علم کند، خدا کفیل روزی اوست. 📚 کنزالاعمال/ج10/ص39 🔸 در حدیث دیگر می فرماید: هر کس در مقام تحصیل علم باشد فرشتگان بر او سایه افکنند و زندگی او مبارک گردد و از روزی او کاسته نشود. 📚 منیه المرید/ص103
📜 چند نکته از کتاب «تربیت ولایی» ⬇️⬇️
اقتدار ولایی
📜 چند نکته از کتاب «تربیت ولایی» ⬇️⬇️
📢 آنجا که چندان به نتیجه‌گیری امیدوار نیستید، همان‌جا بیشتر به خدا امید داشته باشید! «امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «كُنْ لِمَا لَا تَرْجُو أَرْجَى مِنْكَ لِمَا تَرْجُو فَإِنَّ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ (ع) خَرَجَ يَقْتَبِسُ لِأَهْلِهِ نَاراً فَكَلَّمَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ رَجَعَ نَبِيّاً»، آن جایی که در مسیر حرکتتان به‌سمت خدای متعال چندان امیدوار نیستید که نتیجه بگیرید و در عمل به داشته‌ها و شرایط امیدوار نیستید، همان‌جا بیشتر به خدا امید داشته باشید! حضرت موسی به‌قصد آوردن آتش رفته بود، اما به پیامبری رسید. از این بالاتر، در دعای عرفه هم هست که ساحران فرعون برای درگیری با حضرت موسی می‌رفتند، اما خدای متعال دستشان را گرفت، موحّد شدند و برگشتند.» ☑️ @mirbaqei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 فتنه تقلب 🔹 بازخوانی فتنه ۸۸ و تحلیلی بر اتفاقات اخیر 🔺 بازنشر به مناسبت سالروز انتخابات ۸۸ 👤 در گفتگو با: مهدی جمشیدی 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/NdLWZ 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. چندی‌ست که مهدی نصیری به‌شدت بر «کارنامه‌ی رهبر انقلاب»، متمرکز شده است. ۲. مطالبش نیز از جنس «ترور شخصیت» است؛ می‌خواهد با فضاسازی منفی، محکمه‌ی سوگیرانه در ذهن مخاطب بیافریند و رهبر انقلاب را بر «جایگاه متهم» بنشاند. ۳. زین‌پس، سطرهایش را سوگوار پاسخ خواهم کرد: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. یا زهرا. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، ۱. محمد خاتمی گفته: «عفت با حجاب، یکی نیست». ۲. مقصودش این است که «کم‌حجابی» به معنای «کم‌عفتی» نیست. ۳. ولی امام خمینی و استاد مطهری تصریح می‌کنند که «فلسفۀ حجاب» در اسلام، حفظ عفت است و کم‌حجابی، نقص در عفت است؛ چون عفت، منحصر در پاک‌«دامنی» نیست. ۴. فهم خاتمی از اسلام، این‌چنین سبک و سطحی است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻مقاله‌ی تحلیلی: همه‌پرسی‌خواهیِ نیروهای تجدّدی؛ انگیزه‌ها و امکان‌ها 🖇 در اینجا بخوانید: http://fna.ir/3cyv8d ( در این مقاله‌ی صریح و‌ گزنده، از منطق نهفته و ناگفته‌ی اصلاح‌طلبان در زمینه‌ی همه‌پرسی، سخن به میان آمده است و ریشه‌ها و رگه‌های مرموز، آشکار شده‌اند).
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، ۱. رهبر انقلاب در سخنرانی‌شان تصریح کردند: «تعداد معدودی آدم‌های مغرض، تعداد بیشتری آدم‌های غافل و احساساتی و کم‌عمق، و جمعی هم اراذل و اوباش؛ اینها پیاده‌نظامِ اغتشاش بودند.» ۲. اگر نیروهای انقلابی، این تعابیر را دربارۀ اغتشاش‌ مطرح کنند، از سوی نواصول‌گرایان به تشدید شکاف اجتماعی، متهم می‌شوند! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻سنخ‌شناسی نیروهای اغتشاش 🖊 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب، تاکنون حتی یکبار نیز تعبیر «اعتراض» را برای جریان اغتشاش به کار نبردند؛ چراکه نه هدف‌ها و خواسته‌های آنها را به‌حق و روا می‌دانند و نه روش و صورت عمل‌شان. مسألۀ جریان اغتشاش، اعتراض به یک مشکل اجتماعی یا حاکمیتی نبود که بتوان آن را در قالب اعتراض اجتماعی قرار داد، بلکه روشن است حرکت و جریانی که از آن سوی مرزها، طراحی و تعریف می‌شود و آشکارا، شعارها و خواسته‌ها و رفتارهای آن، توسط دشمنان انقلاب مطرح می‌گردد، هیچ نسبتی با اعتراض اجتماعی ندارد. این جریان، «اعتراض» نبود، چون هدف صریح و پیدای آن، براندازی بود و به امری کمتر از تغییر نظام سیاسی بسنده نمی‌کرد. همچنین این جریان، «اجتماعی» نیز نبود؛ چون از درون جامعه برنخاست و مردم‌خیز و درون‌زاد نبود، بلکه همه‌چیز از بیرون، صورت‌بندی شده بود و حجم بسیار اندکی از مردم نیز که با آن همراهی کردند، دچار روایت‌زدگی شدند. این در حالی است که جنبش اجتماعی، به‌واقع جامعه‌زاد و بومی است و از عمق ارادۀ جامعه برمی‌خیزد و بدنۀ مردمیِ پایبند و گسترده دارد. ۲. با این حال، عده‌ای از درون انقلاب اصرار دارند که نخست، این جریان را «اعتراض اجتماعی» بنامند و آن‌گاه، آن را به‌رسمیت بشناسند و «سیاست نظام» را بر اساس خواسته‌های آنها بازتعریف کنند. بر این اساس، یک جریان غیراجتماعی و تحمیلی توانسته است ذهن کسانی را ویروسی کند و دستگاه محاسباتی آنها را دچار اختلال نماید، تا آنجا که می‌خواهند از درِ مصالحه و سازش با این جریان وارد شوند و در حکمرانیِ انقلابی، تجدیدنظر کنند تا شاید رضایت نیروها و لایه‌های جریان اغتشاش فراهم آید. برخلاف تصور برخی تحلیل‌گران، ما با قشر خاکستری مواجهه نیستیم و اغتشاش، مساوی با این قشر نیست؛ چنان‌که لایه‌بندی رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان میان مردم - که حتی خاکستری‌ها را نیز در برمی‌گیرد - و جریان اغتشاش، تمایز می‌گذارند و حاضر نیستند جریان اغتشاش را از جزئی از مردم معرفی کنند. شکاف تحلیلی و تجویزی میان نگاه رهبر انقلاب با برخی دیگر از همین نقطه آغاز می‌شود. ۳. روایت رهبری از نیروهای جریان اغتشاش، با سه‌گانۀ «غرض» و «غفلت» و «رذالت» مشخص شده است. مغرضان، کینۀ انقلاب و ارزش‌ها را به دل دارند و می‌خواهند نظم سیاسی را در هم بشکنند و صورت دیگری را بیافرییند و در این راه، از هر بهانه‌ای برای پیشروی و جریان‌سازی بهره می‌گیرند. البته مغرضان، هم کسانی را در بر می‌گیرد که خواهان زوال تمامیّت نظام جمهوری اسلامی هستند و سودای نظام سیاسیِ دیگری را در سر دارند و هم کسانی را شامل می‌شود که در بخش‌های از قدرت حضور داشتند و در پی استحالۀ نظام و ساخت‌شکنی معنوی و ماهیتی آن هستند. اراذل نیز مزدوران یا مزدبگیرانی بودند که دست به آدم‌کشی و تخریب زدند و حداقل‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا نهادند. جالب است که جریان اغتشاش که مدعی خصوصیت جنبشی و فاخر بودن است و دعاوی روشنفکرانه و تجدّدی دارد، از چنین لایه‌ای تشکیل شده بود. ۴. تکلیف «مغرضان» و «اراذل» مشخص است، اما «غافلان» که رهبر انقلاب، آنها را اکثریت دانسته‌ و «احساساتی» و‌ «کم‌عمق» معرفی کرده‌اند، بیشتر درخور تأمل هستند. این جماعتِ عمده، به‌آسانی دچار «جوّزدگی» و «روایت‌زدگی» می‌شوند و فریب می‌خورند. ساده‌لوحی در مقام فهم و تحلیل، اینان را به «پیاده‌نظام جبهۀ دشمن» تبدیل کرده است. اینان، بازی‌خوردگانِ کج‌روایت‌ها هستند و ثبات و تعادل ندارند و در اثر هیجان‌زدگی، به هر سو متمایل می‌شوند. از قضا، این جماعتِ عمده را باید خطر جدّی به شمار آورد و مجال نداد که ضعف تحلیلی‌شان، آنها را به ابزاری در دست جبهۀ دشمن تبدیل کند و دشمن از اینان، «بسیج شبه‌اجتماعی» بیافریند. آدم‌های سطحی و بی‌خبر و ساده‌لوح که از مرگ طبیعی، ظلم ساختاری را نتیجه می‌گیرند و مانند طوطی، فقط تکرار می‌کنند، همیشه می‌توانند تنش و تلاطم بیافرینند و برنامه‌های دشمن را به پیش ببرند. رها کردن اینان در آغوش آلودۀ روایت‌گریِ رسانه‌های دشمن، زمینۀ تهدید تولید می‌کند که ممکن است هر لحظه، تحقق عینی و بیرونی پیدا کند و نظم اجتماعی را مختل نماید. این ذهن‌های کم‌مایه و ضعیف، فاصلۀ چندانی با رفتارهای نابخردانه و بحران‌زا ندارند؛ چون از فهم و بصیرت و تحلیل‌مندی، عاجزند و تنها بر موج هیجان‌ها و التهاب‌های برآمده از کج‌روایت‌های می‌نشینند و ثبات و قرار جامعه را تخریب می‌کنند. علاج این لایه، بازاندیشی در روایت است. حاکمیت باید هرچه بیشتر و گسترده‌تر، به وضع روایت‌مندیِ حداکثری و آغازین از خود و سیاست‌هایش و دیگری‌هایش نزدیک شود و فضای رواییِ خالی باقی نگذارد. 🖇 متن کامل را در اینجا بخوانید: https://tn.ai/2907515
۱🔅. محمد خاتمی گفته: «عفت با حجاب، یکی نیست». ۲🔅. مقصودش این است که «کم‌ حجابی» به معنای «کم ‌عفتی» نیست. ۳🔅. ولی امام خمینی و استاد مطهری تصریح می‌کنند که «فلسفۀ حجاب» در اسلام، حفظ عفت است و کم ‌حجابی، نقص در عفت است؛ چون عفت، منحصر در پاک‌ «دامنی» نیست. ۴🔅. فهم خاتمی از اسلام، این ‌چنین سبک و سطحی است. 🖌مهدی جمشیدی
🔸علامه حسن زاده آملی (ره) : 🔖هر که خاموش شد ، گویا شد. 🔖هر که چشم سر بست، بینا شد. 🔖هر که گوش دل گشود، دانا شد. 🔖هر که را حضور است، نور است، 🔖هر که را مراقبت است، سرور است؛ 🔖چه این که کلید نیک‌بختی در مشت اوست و نگین پیروزی در انگشت او. 🔸خدای شافی برای هر درد، درمان آفرید. قرآن مجید را "شِفاءُ لِما فِی الصّدورِ" (یونس_۵۸) معرفی کرد. خویش را به عرضه کن که معیار صدق، میزان عدل، ملاک حق و شفای بیماری‌هاست 📗نامه ها برنامه ها کانال علامه حسن زاده آملی
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه 💠 سلوک و جذبه‌‌ی عارف در مکاشفات، چون همّت و امرِ کُمَّل در خلق و اِنشاء است. که در همّت، جمعیّتِ حواس و خواطر باید(لازم هست). و مانند فکر و سلوک، اِمتدادِ زمانی در او دخیل است که چون حاصل شد، آنگاه نفسِ ناطقه به اقتدارِ ملکوتی، در خارج از محلِّ همّت، اِنشاء و ایجاد می‌‌کند. ♻️ زیرا در محلِ همّت، امر عام است، اختصاص به خواص ندارد و چون قوی شد؛ در ایجاد و اِنشاء نیز، زمان و امتداد طی می‌‌شود که اینجا هم طیِ زمان می‌‌شود و این مقام را اَمر گویند که مَظهرِ "إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ"(یس/۸۳) می‌‌گردد‌. 📘 منبع: هزار و یک نکته، نکته ۲۴، صفحه ۵۳ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷حجاب در شاهنامه آنان که زنان ایران را با بی حجابی می ستایند و دم از حقوق بشر و زن میزنند؛ ایرانی نیستند و قصد نابودی فرهنگ ایران را دارند. قانون کشور ایران و اسلام دین هدایت خداوند اکثریت مردم و حکم خداوند و قرآن به کنار، حداقل از فردوسی و کورش هخامنشی خجالت بکشید. ۴ مورد از تصریحِ‌ شاهنامه به حجابِ‌ زنان در ایرانِ‌ باستان : ♦️ مورد اول: خوبی‌های‌ زنانه‌ از نظر شیرین (ملکه ساسانیان): به سه چیز باشد زنان را بهی ...سه‌ دیگر که‌ بالا و رویش‌ بود به‌ پوشیدگی نیز مویش‌ بود... ♦️ مورد دوم: فریدون(که با یاری کاوه‌ آهنگر بر ضحاک پیروز شد) دلیلِ خواستگاری از سه‌ دختر شاه‌ یمن، برای سه‌ پسرش را چنین بیان کرده: ز کار آگهان آگهی یافتم بدین آگهی تیز بشتافتم تو داری سه‌ پاکیزه‌ی نامجو سه‌ پوشیده‌ رُخ، سه‌ دِیْهیٖم جو ♦️ مورد سوم: بنابر حکایت شاهنامه، حتی زنانِ تورانیان (دشمنان‌ایران) نیز «حجاب» داشته‌اند. همه دختِ‌ توران، پوشیده‌ روی همه سرو بالا، همه‌ مشک‌ بوی ♦️ مورد چهارم: منیژه، دخترِ مشهورِ افراسیاب (شاهِ‌ اسطوره‌ایِ توران) خود را چنین معرفی کرده: منیژه منم دُخت افراسیاب برهنه ندیده رُخم آفتاب 🔹۲ موردِ☝️۳ و ۴☝️یعنی: پوشیدگیِ زنان، جهانی بوده ولی جبهۀ کثیفِ صهیونیست بوسیلۀ نوکرانی مثلِ‌ پهلوی‌ها، هویتِ‌ زنان را لگدمال کرده‌اند
اهم مطالب در طليعه امر دو چيز است: 1⃣ يكى توحيد 2⃣ و ديگر معرفت نفس كه تواند مظهر اتم وى گردد. 1⃣ اما توحيد: 🔹 اين كه سالك با قدم معرفت به جايى رسد كه جمع بين تفرقه و جمع كند و تنزيه از تنزيه و تشبيه نمايد، همان طور كه كشاف حقايق. ✨ امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق عليه السلام فرموده است: «الجمع بلا تفرقة زندقة و التفرقة بدون الجمع تعطيل و الجمع بينهما توحيد» و اين توحيد حقيقى اسلامى است و كلام وحى بدان ناطق است كه: 🌱 «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن» 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهم مطالب در طليعه امر دو چيز است: 1⃣ يكى توحيد 2⃣ و ديگر معرفت نفس كه تواند مظهر اتم وى گردد. 1⃣ اما توحيد: 🔹 اين كه سالك با قدم معرفت به جايى رسد كه جمع بين تفرقه و جمع كند و تنزيه از تنزيه و تشبيه نمايد، همان طور كه كشاف حقايق. ✨ امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق عليه السلام فرموده است: «الجمع بلا تفرقة زندقة و التفرقة بدون الجمع تعطيل و الجمع بينهما توحيد» و اين توحيد حقيقى اسلامى است و كلام وحى بدان ناطق است كه: 🌱 «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن» 🌱
چطور همه زنها را چادر کنیم خواهران بسیجی حبیب بن مظاهر تهران 230528_1.mp3
41.81M
🎙چطور همه زنها را چادر کنیم؟ خواهران بسیجی حبیب بن مظاهر تهران 🔗لینک فایل صوتی: https://eitaa.com/TablighGharb/6541 16 خرداد 1402 📌نمازخانه حوزه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر تهران ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اگه زن زندگی ازادی خوبه خودتون توی غرب همونطور که توی ایران دوست دارید اجرا بشه ، اجراش کنید ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
نقش معنویت در تقابل با اغتشاشات خواهران بسیجی حبیب بن مظاهر تهران 230528_1.mp3
40.89M
🎙نقش معنویت در تقابل با اغتشاشات خواهران بسیجی حبیب بن مظاهر تهران 🔗لینک فایل صوتی: https://eitaa.com/TablighGharb/6543 16 خرداد 1402 📌نمازخانه حوزه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر تهران ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb