فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با موضوع مقابله با محتوای مرتبط با رژیم صهیونیستی به روزرسانی شد
🔸به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، یکصد و چهلمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور و با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد.
🔸با عنایت به قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، بند "س" فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با عنوان محتوای مرتبط با رژیم اشغالگر صهیونیستی به شرح ذیل به تصویب کارگروه رسید.
https://eitaa.com/dadsetani_kol
🇮🇷روابط عمومی دادستانی کل کشور
بند س فهرست مصادیق محتوای مجرمانه:
🔸س-1 هرگونه مباشرت یا معاونت در مراودات و ارتباطات غیراتفاقی بین اتباع ایرانی و
اتباع رژیم اشغالگر صهیونیستی در فضای مجازی (ماده10- قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت و ماده 126 قانون مجازات اسلامی)
🔸س-2 هرگونه معاونت برای سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی از طریق فضای مجازی (ماده10قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت و ماده 126 قانون مجازات اسلامی)
🔸س-3 هرگونه اقدام آگاهانه در جهت تایید یا تقویت و تحکیم رژیم صهیونیستی در فضای مجازی (ماده 8 قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت)
🔸س-4 هرگونه همکاری، تعامل و تبادل اطلاعات با نهادها و افراد رسمی و غیررسمی وابسته به رژیم صهیونیستی (ماده 7 قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت)
🔸س-5 هرگونه همکاری اطلاعاتی یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در بستر فضای مجازی (ماده 6 قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت)
🔸س-6 فعالیت سکوهای نرم افزاری متعلق به رژیم صهیونیستی (ماده ۵ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت)
🔸س-7 ارائه هرگونه خدمات به سکوهای متعلق به رژیم صهیونیستی از قبیل خدمات دسترسی، پردازش، ذخیره سازی، عرضه در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی (ماده 5 قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت)
🔸س-8 ارائه خدمات برای صدور هرگونه مجوز جهت مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله شرکتها، سازمانها، مؤسسات یا سازمانهای مردمنهاد وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی در کلیه نمایشگاهها یا هرگونه همایش یا گردهمایی داخلی و بینالمللی در فضای مجازی (ماده 4 قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت)
https://eitaa.com/dadsetani_kol
🇮🇷روابط عمومی دادستانی کل کشور
🔺بر اساس یک تحقیق علمی، افرادی که علاقۀ شدیدی به سلبریتیها دارند، از هوش کمتری برخوردارند.
🔺نتیجۀ این تحقیق که در مجلۀ BMC Psychology منتشر شده است، نشان میدهد که ارتباط مستقیم و شدیدی بین علاقۀ مفرط افراد به سلبریتیها و عملکرد ذهنی ضعیفتر آنها بر اساس آزمونهای شناختی وجود دارد!
➡️ به نظر میرسد سلبریتیها هم از همین ویژگی طرفدارانشان حداکثر سوءاستفاده را میکنند!
#⃣ #صیانت_از_مردم
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
https://eitaa.com/jebheh/4701 ⤴️
⚠️ کسی خبر داره پروندۀ آذریجهرمی در خصوص ایجاد رانت فامیلی در قراردادهای میلیاردی برای خانوادۀ همسرش به کجا رسید؟
#⃣ #صیانت_از_آینده
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکلات فضای مجازی از نگاه روحالله #مومن_نسب :
🚨 فضای مجازی، سبک زندگی و فکر ما را متحول میکنه…
🛡 تنوعطلبی در فضای مجازی کاری کرده که بعضی از مردم ما میگن دیگه نمیتونن با یک نفر زندگی کنن!
🔗 http://www.aparat.com/v/j5U4P
#⃣ #صیانت_از_زندگی
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
نه جنبه شکست دارند نه ظرفیت پیروزی _ (۱)
🖌مسعود اکبری
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 11 اسفند سال جاری برگزار میشود. هر چه به اسفند ماه نزدیک میشویم، فضای انتخابات پررنگتر میشود.
رقابت سالم انتخاباتی واجد شرایطی است که متاسفانه بسیاری از مدعیان اصلاحات اصرار دارند که از آن تخطی کرده و آن را زیر پا بگذارند. این جریان سیاسی در هر دورهای از انتخابات تقریبا یک روند تکراری را در مواجهه با مسئله انتخابات طی میکند. به این موارد توجه کنید:
1🔸- اولین مرحله جدی رقابتهای انتخاباتی، ثبتنام در انتخابات است. نگاهی به سابقه عملکرد جریان مدعی اصلاحات نشان میدهد آنها در بسیاری از موارد گر چه در ظاهر به گونهای رفتار مینمایند که رغبتی به حضور در انتخابات ندارند، اما در حقیقت به صورت چراغ خاموش، برای رقابت انتخاباتی و تصاحب کرسیهای مجلس آماده میشوند.
بر همین اساس در تابستان سال جاری شاهد بودیم که- به دلیل انجام ثبتنام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی- مدعیان اصلاحات به طور مکرر حضور خودشان در انتخابات را در هالهای از ابهام و با ذکر شرط و شروط فراوان مطرح میکردند.
این اقدام با دو هدف عمده صورت می گرفت؛ نخست آنکه نظر افکار عمومی را به خود جلب کرده و حضور یا عدم حضور خود را مهم و تعیین کننده جلوه دهند! و دیگر آنکه توجه حاکمیت را به خود معطوف کنند
تا قید و شرطهای شان برای حضور در انتخابات را بپذیرد یا به اصطلاح عامیانه، ناز آنها را برای حضور در انتخابات بخرد!
به عنوان مثال یکی از مدعیان اصلاحات در مقطع ثبتنام گفته بود:«اگر قرار است مشکلات مردم و کشور کاهش پیدا کند، شرایط حضور اصلاح طلبان در انتخابات فراهم شود. در غیر این صورت تکلیف از روی دوش اصلاح طلبان برداشته خواهد شد.»
و اما با پایان مهلت مقرر برای ثبتنام نامزدهای انتخابات مجلس، شنیدهها از محافل مدعیان اصلاحات حاکی از آن بود که این طیف با ترافیک کاندیدا برای ثبتنام مواجه بوده و به قول معروف فعالین این جریان سیاسی به صورت فلهای ثبتنام کردند.
گفتنی است براساس آمار رسمی اعلام شده، 24 هزار و 982 نفر در انتخابات مجلس دوازدهم ثبتنام کردهاند که در نوع خود رکوردی قابل ملاحظه و چشمگیر است.
2🔹- دومین مرحله جدی رقابتهای انتخاباتی، بررسی احراز صلاحیت کاندیداها است. احراز صلاحیت کاندیداها در دو مرحله صورت میگیرد، مرحله اول از سوی هیئتهای اجرائی و مرحله دوم نیز از سوی شورای نگهبان.
جریان مدعی اصلاحات در این مرحله با ادعای نظارت یکطرفه از سوی نهادهای ذیربط، مدعی میشود که اکثریت مطلق کاندیداهایش ردصلاحیت شده و شانس حضور در انتخابات را ندارند. این ترفند تکراری در روزهای گذشته نیز تکرار شد.
در همین رابطه دبیرکل حزب اشرافی کارگزاران گفت:«ظاهرا استراتژی نظام سیاسی از مشارکت حداکثری به انتخابات با مشارکت محدود اما با نتایج مطلوبتر، تغییر کرده است.»
این قبیل ادعاها در حالی است که بر اساس اظهارات رئیس ستاد انتخابات کشور از مجموع ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۴ درصد عدم تأیید و ۱۴ درصد هم عدم احراز صلاحیت را از هیئتهای اجرائی دریافت کردهاند و در مقابل، 72 درصد نیز احراز صلاحیت شدهاند.
با مقایسه مجموع ردصلاحیتها و عدم احراز صلاحیتها در ادوار مختلف مجلس پی میبریم که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شاهد یکی از کمترین میزانها بودهایم. این عدد در مجلس ششم 26 درصد، در مجلس هفتم 31 درصد، در مجلس هشتم 28 درصد، در مجلس نهم 31 درصد، در مجلس دهم 45 درصد، در مجلس یازدهم 56 درصد و در مجلس دوازدهم 28 درصد است(14 درصد ردصلاحیت و 14 درصد نیز عدم احراز صلاحیت).
لازم به ذکر است که هیئتهای اجرائی از فرماندار، رئیس ثبت احوال و نماینده دادگستری به همراه هشت تن از معتمدان مردم در یک حوزه انتخابیه تشکیل میشود. پس از ثبتنام داوطلبان، مدارک آنها از سوی وزارت کشور به مراجع پنجگانه یعنی دستگاه وزارت اطلاعات، فراجا، دادستانی، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال کشور ارسال شده و این دستگاهها بررسی خود را انجام داده و نتیجه بررسی را در اختیار هیئتهای اجرائی قرار میدهند و هیئتهای اجرائی بر اساس این مدارک، صلاحیت داوطلبان را بررسی میکنند.
و اما برخلاف فضاسازی های جریان تندرو اصلاح طلب، مسئله بررسی و احراز صلاحیت افراد برای تصدی مسئولیتهای کلان و از جمله نمایندگی پارلمان، امری مرسوم و رایج در اقصی نقاط جهان است. 💢ادامه دارد💢
نه جنبه شکست دارند نه ظرفیت پیروزی _ (۲)
🖌مسعود اکبری
در بسیاری از کشورهای جهان فیلتری برای بررسی صلاحیت افراد وجود دارد و به هیچ عنوان اشخاص بدون بررسی صلاحیت، امکان حضور در نهادهای مختلف و از جمله پارلمان را ندارند.
یکی از اهداف اصلی جریان تندرو مدعی اصلاحات در هجمه به احراز صلاحیتها، توجیه شکست احتمالی در انتخابات است. این طیف از حالا با این فضاسازی ها میخواهد القاء کند که اصلا فرصتی برای حضور در انتخابات را نداشته است تا فردا و پس از شکست احتمالی در انتخابات، این شکست را اینگونه سرپوش بگذارد و اینگونه القاء کند که اصلا در انتخابات حضور نداشته است؛ این در حالی است که جریان مدعی اصلاحات همواره با ترافیک کاندیدا در انتخاباتهای مختلف مواجه بوده است.
3🔸- سومین مرحله جدی رقابتهای انتخاباتی، مقطعی است که تبلیغات کاندیداها انجام میشود.
با پیگیری خط رسانهای جریان مدعی اصلاحات از ماههای گذشته تاکنون به نظر میآید برنامه تبلیغاتی آنها برای رای آوردن و تخریب جریان مخالف (که از نظر آنها اولی متوقف بر دومی است!) متمرکز بر گفتمانسازی دو مقوله باشد.
اولی همان کلیدواژه ادعایی «حاکمیت یکدست» است که با القای وجود آن سعی دارند همه مشکلات را به آن نسبت دهند و راه برونرفت از این مشکل فرضی را حضور خودشان در صحنه قدرت نشان دهند و دومی القای «ناکارآمدی مجلس و دولت فعلی» است که به طور گسترده با سانسور موفقیت ها، پررنگ کردن نقاط ضعف، ضریب دادن به حاشیهها و حتی نوشتن دستاوردها به نام دولت قبلی دنبال میشود.
طیف مدعی اصلاحات با این عملیات رسانهای در پی سرپوش گذاشتن بر کارنامه غیرقابل دفاع خود در مجلس دهم و دولتهای یازدهم و دوازدهم است. همان میراثی که دولت و مجلس فعلی همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با آن بوده و تبعات آن همچنان در معیشت مردم دیده میشود.
واقعیت این است که ناکارآمدی و بیکارنامگی مهمترین راهنما در رفتار شناسی طیف تندرو مدعی اصلاحات است. این وضعیت منشا اصلی کنشها و واکنشهایی از سوی مدعیان اصلاح طلبی است که ماهیت آن در حکم همان «نارنجکهای دودزا» و بهانهای برای فرار به جلو و فرافکنی است.
4🔹- و اما بخش تندرو جریان مدعی اصلاحات، در مقطع تبلیغات انتخاباتی، سوژه «تحریم انتخابات» را نیز دنبال میکند. رویکردی که همواره با بیاعتنایی قاطبه ملت ایران روبهرو شده است. به عنوان مثال انتخابات مجلس نهم در تاریخ 12 اسفندماه سال 1390 با مشارکت 63% مردم برگزار شد؛ در آن مقطع شرکت نکردن طیف تندرو مدعی اصلاحات به هیچ عنوان به کاهش مشارکت نینجامید و اما نتیجه هرچه بود به کام مدعیان اصلاحات نبود.
5🔸- رفتارشناسی مدعیان اصلاحات حکایت از آن دارد که این طیف نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات. به عنوان نمونه در سال 1388 این جریان سیاسی، شکست در انتخابات را نپذیرفته و «دروغ تقلب» را مطرح کرده و جشن مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات را به آشوب و التهاب بدل کرد. فعالین این طیف بعدها اعتراف کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود».
این طیف سیاسی متاسفانه ظرفیت پیروزی در انتخابات را نیز ندارد. نشان به آن نشان که هم در سال 92 و هم در سال 96 پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، مدعی شدند که «اختیارات کافی نداریم و نمیتوانیم کاری انجام دهیم». ادعای «فقدان اختیارات کافی» و گره زدن همه امور به برجام و FATF موجب شد که در طول هشت سال، بسیاری از فرصتها از دست رفت. کشتههای روزانه 700 نفر بر اثر ابتلا به کرونا، تنها یکی از خروجیهای مدیریت مدعیان اصلاحات است. روندی که خوشبختانه با روی کارآمدن دولت سیزدهم متوقف شده و شاهد سلسله اقدامات مثبت بدون برجام و اف ای تیاف بودهایم.
6🔹- و اما «دروغ تقلب» و «دروغ اختیارات محدود»، دو روی یک سکه است. سکه بیصداقتی در مواجهه با مردم و حاکمیت. جریان مدعی اصلاحات به جای این قبیل رفتارهای تکراری، بهتر است کمی هم به صندوق رأی و نظر مردم احترام بگذارد.
مردم عزیز ایران در مقاطع مختلف و از جمله در مقاطع برگزاری انتخابات همواره سربلند از آزمون بیرون آمدهاند. انشاءالله حضور پرشور مردم
پای صندوقهای رأی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز چنین خواهد بود.
گفتگو درباره جنگ غزه(۲)
با استاد حسین کچویان
برنامه جریان| شبکه ۱ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
🖇در اینجا مشاهده کنید:
https://telewebion.com/episode/0x98253a3
شهابهای گفتن و شکفتن.pdf
5.55M
🔻کتاب شهابهای گفتن و شکفتن
🖊نوشتۀ استاد عبدالعظیم صاعدی
،،،،،،،،،،،،،،
🖇 نویسنده در این اثر، بر اساس سیر باطنی و احوال انفسیاش، کوشیده آنچه بر او میگذرد را در قالب نثر ادبی و عرفانی، قلمی کند. او لحظههای قدسیاش را با کلمات بیان کرده و توانسته آن حال را در این قال بگنجاند؛ چنانکه مطالعۀ این تکهمتنها، خواننده را نیز به همان عالَم ملکوتی میبرد و از خود، بیخود میسازد.
،،،،،،،،،،،،،
📍زین پس به حول و قوّۀ الهی، کتابهای استاد صاعدی در این قالب به مخاطبان این کانال عرضه میشود. نشر این کتابها در فضای مجازی با موافقت نویسنده و ناشر صورت گرفته و مطالعه و بازنشر آنها مشروع است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻زبان مقاومت در زمین غزه
(زمانهی پیچ تاریخی و ایدئولوژی مقاومت)
🖇 بخش اول:
صبر اجتماعی در برابر هزینهی چالش
https://eitaa.com/geraatv
🔻امام خمینی و الهیات مقاومت
(اسلام انقلابی چه میگوید؟)
مباحثه دربارهی دوگانههای معطوف به الهیات مقاومت:
۱. انقلاب اسلامی/ جمهوری اسلامی
۲. آرمانها/ واقعیتها
۳. هویت ملی/ منافع ملی
۴. میدان/ دیپلماسی
۵. مردم/ حاکمیت
(در این پنج مسأله، موضع تکنوکراتها و لیبرالها - همچون هاشمیرفسنجانی و خاتمی و روحانی و ظریف و سریع القلم - را بیان کردم و آنگاه موضع امام خمینی را، و به این واسطه نشان دادم که شکاف اینان با ایدئولوژی انقلاب به روایت امام خمینی، چه اندازه عمیق و مهلک است. ترجیح دوستان این بود که به دلیل منزلت رسمی و منحصربهفرد شبکهی یک، نقدها بدون نام باشد. چه نشاطی در دل و جان انسان میافکند خواندن جملات حماسی و انقلابی خمینی کبیر.)
🖇 در اینجا ببینید:
https://telewebion.com/episode/0x9b08541
🔻نظری که نو نیست:
اسلامشناسیِ فرهنگی و اسلامِ فرهنگی
🖊مهدی جمشیدی
۱. برخی محققان، این اندیشه را مطرح کردهاند که مطالعات اسلامی در دورۀ پیش از آنها، مبتنی بر «انسانشناسیِ پیشینی» بوده که این انسانشناسی، بریدۀ از تاریخ و فرهنگ است؛ یعنی انسان به گونهای شناخته و فهم میشود که گویا بیزمان و بیمکان است، درحالیکه حتی خود قرآن نیز به انسان در متن تاریخ و فرهنگ مینگرد. ازاینرو، باید «انسانشناسیِ پیشینی» را کنار نهاد و به «انسانشناسیِ پسینی» رو آورد که بر مطالعۀ انسان در چهارچوب شرایط عینی و واقعیاش دلالت دارد. افزونبراین، اینان معتقدند که باید احکام دین را بهصورت طرحهای فرهنگی دید؛ یعنی قالبها و هندسههایی که فراتر از زیست شخصی و فردی، در گسترۀ جامعه تحقق مییابند و مناسبات عمومی و معادلات ساختاری – و از جمله فرهنگی - را تغییر میدهند. به باور این محققان، گذشتگان معرفتیِ ما از این امر نیز غفلت داشتهاند؛ از جمله گاه به استاد مطهری نیز اشاره کرده و منطق انسانشناسانۀ ایشان را پیشینی و به این دلیل، ناتوان انگاشتهاند. بخشی از این تحلیل که ناظر به کارنامۀ معرفتیِ استاد مطهری است، برای من حساسیّتبرانگیز و جدّی است و ازاینجهت، چند نکتۀ ابطالی دربارۀ آن بیان میکنم.
۲. موضع انسانشناختیِ مطهری در نوشتههایش، آشکارا این است که میان «وضع ذهنی» و «وضع عینیِ» انسان، رابطۀ دوسویه برقرار است و این طور نیست که انسانشناسی اسلامی، به انسانِ گسسته از عینیّت بسنده کند و تأثیر شرایط بیرونی را انکار نماید. مطهری، موضع مارکسیستی ندارد که بر اساس آن، وضع ذهنیِ انسان را بهطور کامل، متأثّر از وضع عینی – یعنی خاستگاه طبقاتی- بداند، اما بر این باور است که نمیتوان مدخلیّت متقابل این دو سطح را نادیده گرفت. بااینحال، مطهری معتقد است که انسان، موقعیّت معرفتی و میلیِ مستقل از شرایط عینی نیز میتواند داشته باشد و هر اندازه اینگونه باشد، انسانتر است. مطهری در کتاب «علل گرایش به مادّیگری»، فصلی به عنوان «محیط اخلاقی و اجتماعی نامساعد» دارد که در آن به تأثیر سبک زندگی و فضای عمومی بر ذهنیّت میپردازد. او تصریح میکند که مادّیگری اخلاقی (فرهنگی) و مادّیگری اجتماعی (ساختاری)، سببساز مادّیگری اعتقادی میشوند. در آن دورۀ تاریخی، مطهری در برابر ایدئولوژی مارکسیستی قرار داشت که همهچیز را به شرایط عینی فرومیکاهید و آن را تعیینکنندۀ نهایی میانگاشت، اما او در مقام ابطال، مدخلیّت سبک زندگی را بر معرفت، بهطور کامل انکار نکرد و دچار واقعگراییِ خام نشد. او آنگاه که تفسیر قرآن گفت، بسیار به تاریخ اشاره کرد و آیات را در متن فرهنگ زمانه نشاند و از طریق همین ربط فرهنگی، به اکنون نیز سوق داد، اما از آن سو، گرفتار انکار حقایق مطلق و فراتاریخی و فرافرهنگی نیز نشد و به دلیل تعلقخاطرش به فطرت، همواره یک معیار عام و جهانی در اختیار داشت. اگر چنین سنجهای کمرنگ شود و فرهنگاندیشی، وزن فراوان یابد، نسبیّت نیز خواهناخواه از راه خواهد رسید؛ بهخصوص اگر انسانشناسی تجربی – که به نادرست، انسانشناسیِ پسینی دانسته شده است – اصل انگاشته شود.
۳. دربارۀ تعبیر «الگوهای فرهنگی» نیز باید گفت معنای آن، چیزی غیر از «نظامسازی اجتماعی» اما در لایۀ فرهنگ نیست؛ به این معنی که اسلام، منحصر در «زندگی فردی» نمیشود، بلکه باید در پی تحقق اسلام در قالب نظام اجتماعی – و در اینجا، خُردهنظام فرهنگی یا ارزشهای هنجارین - بود و به تقیّدات فردی و تعهدات شخصی بسنده نکرد. اسلام، آنگاه در جامعه بهصورت حداکثری جاری میشود که منزلت ساختاری و گسترۀ پهندامنه بیابد و همچون یک کلّ، بر زندگی فردی، غالب و حاکم شود. در اینجا مقصود از نظام اجتماعی، نهادهای اجتماعی نیستند؛ یعنی غرض این نیست که بر اساس اسلام، فقط باید سازمانهای رسمی و حکومتی پدید آیند، بلکه مقصود این است که سازمان خودِ جامعه و مناسبات و پیوندها و قواعد خودِ آن، برآمده از اسلام باشند. از قضا در اینجا نیز مطهری از زمانۀ خودش پیشتر بوده و فضل تقدّم را از آنِ خویش ساخته است. او بر این باور است که در سنّت معرفتی ما، چندان به امر «ساختار»، اعتنا نمیشود، درحالیکه باید دانست «اصلاح فرد»، هر چند نقطۀ شروع است، اما فقط «اصلاح ساختار» است که موجب بازتولیدِ انبوهِ ارزشها میشود. وی همین تصوّر را دربارۀ فرهنگ، بهمثابه یک ساختار اجتماعی دارد. برایناساس، او در برابر شریعتی که میگوید اسلام، «عقیده» میدهد و ملّیّت، «فرهنگ»، برمیآشوبد و میگوید مهمترین رسالت اسلام، عرضۀ «جهانبینی توحیدی» است که حاصلش در عرصۀ جامعه، استقرار «فرهنگ توحیدی» است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi