🌹🌹یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا.
ای کسانیکه ایمان آورده اید تقوای الهی داشته باشید و سخن حق و درست بگوئید. ۷۰
✅ 👈 نتیجهء سخن حق و درست چیست؟
🌹یُصْلِحْ لَکُمْ أَعْمَالَکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِیمًا.
تا خدا اعمال شما را اصلاح کند و گناهانتان را بیامرزد، و هر که اطاعت خدا و رسولش کند به رستگاری عظیمی نائل شده است. ۷۱ احزاب.
👈 👈 👈 سخن درست، سخنی است که از هر گونه آلودگی پاک باشد.
🌺 علماى اخلاق گفته اند: زبان، پر برکت ترین عضو بدن، و مؤثرترین وسیلهء طاعت و هدایت و اصلاح است، و در عین حال، خطرناکترین و پر گناهترین عضو بدن محسوب مى شود، تا آنجا که بیش از سى گناه کبیره، از همین عضو کوچک صادر مى گردد (دقت کنیم).
۱) دروغ ۲)غیبت ۳)سخن چینى ۴) نفاق در سخن ( یعنی دوجور حرف زدن ) ۵) مدح بى جا ۶) بد زبانى و دشنام ۷)غنا و اشعار نادرست ۸) افراط در مزاح ۹) سخریه و استهزاء ۱۰) افشا اسرار دیگران ۱۱) وعده خلاف ۱۲) لعن نا بجا (لعن، یک دعای بد است، پس به آسانی دیگران را لعن نکنیم) ۱۳) خصومت و نزاع ۱۴) جدال و مِراء (مِراء یعنی کشاندن جدل تا جایی که ختم به توهین و دشنام و درگیری شود. یا درگیری لفظی و یا فیزیکی) ۱۵) گفتگو در امور باطل ۱۶) پر حرفى ۱۷) گفتگو در امورى که به انسان مربوط نیست ۱۸) وصف مجالس شراب و قمار و گناه ۱۹) سؤال و جستجو از مسائلى که از عهدهء درک انسان بیرون است ۲۰) تصنع و تکلف در سخن (سخت، حرف زدن) ۲۱) تهمت زدن ۲۲) شهادت باطل ۲۳) اشاعه فحشاء و نشر شایعات بى اساس ۲۴) خودستائى ۲۵) اصرار بیجا ۲۶) خشونت در سخن ۲۷) ایذاء و آزار با زبان ۲۸) مذمت از کسیکه مستحق ذم نیست ۲۹) کفران نعمت بوسیلهء زبان ۳۰) تبلیغ باطل ( یاالله. خدایا رحم کنید).
🌸 و در حدیثى از پیامبر گرامى اسلام مى خوانیم: لایَسْتَقِیمُ إِیمَانُ عَبْد حَتّى یَسْتَقِیمَ قَلْبُهُ وَ لایَسْتَقِیمُ قَلْبُهُ حَتّى یَسْتَقِیمَ لِسَانُهُ: ایمان هیچ بنده اى از بندگان خدا به راستى نمى گراید، مگر اینکه قلبش مستقیم گردد، و قلبش مستقیم نمى شود مگر اینکه زبانش درست شود.
بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۲۸۷.
🌸 👈 و در حدیثی جالب از امام سجاد علیه السلام می خوانیم: زبان هر انسانى همه روزه صبحگاهان از اعضاى دیگر احوالپرسى مى کند و مى گوید: کَیْفَ أَصْبَحْتُمْ؟!:
چگونه صبح کردید؟ (حال شما چطور است؟).
همهء آنها در پاسخ این اظهار محبت زبان، مى گویند: بِخَیْر اِنْ تَرَکْتَنا:
حال ما خوب است اگر تو بگذارى!!
سپس اضافه مى کنند: تو را به خدا سوگند ما را رعایت کن: إِنَّمَا نُثَابُ بِکَ وَ نُعَاقَبُ بِکَ:
ما بوسیلهء تو ثواب مى بینیم و یا مجازات مى شویم.
بحارالانوار، ج ۷۱، ص۲۷۸.
🔷انجام دلبخواهی وظیفه !
🔹 رئیس قوه قضائیه :
در قضیه عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان، قطعاً ما نمیخواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم!
🔹دادستان کل کشور:
بیحجابی جرم مشهود است و بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را مراعات نمیکنند دختران و خواهران ما هستند که دچار اشتباهاتی بوده و فریب خوردهاند.ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم.
🔹ریاست عدلیه و دادستان کل کشور رسما و علنا می گویند تمایلی به انجام وظایف قانونی خود در قبال بی حجابی ندارند!(چون بر اساس قانون، فرد بی حجاب مجرم است و باید توسط دستگاه قضایی محاکمه و مجازات شود.)
🔹فرض کنیم بقیه اقشار هم در انجام وظیفه به این دو عزیز اقتدا کنند. مثلا :
پلیس بگوید ما بنا نداریم با دستگیری دزدها و قاتلین، برای آنها سوءسابقه ایجاد کنیم!
دولت بگوید ما نمی خواهیم پای کارمندان و مدیران رشوه خوار و فاسد را به دادگاه و زندان بکشانیم چون آبروی آنها می رود.
معلمین بگویند دانش آموزان، عزیزان ما هستند و ما دوست نداریم با دادن نمره های پایین آنها را ناراحت کنیم و...
🔹اگر سران عدلیه الگوی "عدم تمکین به قانون" بشوند دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و هرکسی می تواند مانند آنها، قانون و تکالیف قانونی اش را تا جایی که دوست دارد و تشخیص می دهد، عمل کند !
🔹الان می شود فهمید چرا در چند ماه اخیر سر و کار هر یک از سلیطه های شورش "زن ،هرزگی، بی حیایی" به عدلیه می افتاد، با وقاحت و گستاخی بیشتری و بدون حجاب از زندان خارج شده و با قوت بیشتری به قانون شکنی و اهانت به احکام الهی مشغول می شد!(چون متوجه می شدند عدلیه قصد تشکیل پرونده و محاکمه یا مجازات آنها را ندارد ! )
🔹فرض کنیم تعدادی زن و دختر در کف خیابان به خانواده سران قوه قضائیه حمله کرده و آنها را مضروب کنند. آیا در این حالت هم دادستان محترم ضاربین را "دختران و خواهران خود و نوامیس مملکت" فرض می کند و برای آنها پرونده ای تشکیل نمی دهد؟
اگر دختر جوانی بواسطه کم توجهی به قانون، خودروی شخصی ریاست عدلیه را سرقت کرده و یا به آن آسیب جدی وارد کند باز هم مشمول رافت ایشان شده و پرونده ای برایش گشوده نخواهد شد؟
🔹چرا سران عدلیه وقتی پای حداقل منافع مادی مطرح است برای متهمین ( بدون توجه به جنسیت متهم) پرونده تشکیل داده و متهم را محاکمه و مجازات می کنند اما در برابر افرادی که حکم الهی حجاب را (که قانون رسمی کشور نیز هست) زیر پا می گذارند،روشی مغایر با قانون پیش گرفته و از عدم پرونده سازی برای نوامیس مملکت سخن به میان می آورند؟ آیا در نظر این دو بزرگوار حرمت احکام شرع کمتر از حرمت یک تلفن همراه یا النگوی طلاست؟(چون برای سارقین النگو و تلفن همراه حتی اگر زن یا دختر هم که باشند پرونده قضایی تشکیل می شود!)
🔹 جناب دادستان می شود بفرمایید اگر دروازه بان استقلال یکی از نوامیس و دختران مورد اشاره شما را در برابر چشم هزاران بیننده درآغوش بگیرد باز هم مشمول رافت شما خواهد شد؟ اصولا این گونه بغل گرفتن ها را ناقض امنیت نوامیس مملکت می دانید؟
نکند امثال دروازه بان استقلال را هم مانند نوامیس مملکت می دانید و برای آنها پرونده تشکیل نمی دهید؟
🔹عالیجنابان!
وقتی شما نقض قوانین حجاب و عفاف را مشمول محاکمه و مجازات نمی دانید،توقع رعایت این قانون در کشور بی جا و مسخره نخواهد بود؟ کجای دنیا و در کدام زمان، قانون بدون ضمانت اجرا، رعایت شده که مملکت ما دومین آن باشد؟ آیا با این وضع توقع دارید ادعاهای شما درباره اهمیت رعایت حجاب و عفاف را باور کنیم؟
✍ دکتر کوشکی
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈عاشقانه ها...
#حاج_قاسم💔
آه ای مرگ خونین من کجایی؟
بسماللهالرحمنالرحیم
🚩عزّت ملّی جزو حیات طیّبه است؛🚩
🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
📿ذکر روز شنبه :یا رَبِّ الْعالَمِین
سوره مبارکه النحل آیه ۹۷
مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَكَرٍ أَو أُنثىٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجزِيَنَّهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ ما كانوا يَعمَلونَ
هر کس کار شایستهای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن است، او را به حیاتی پاک زنده میداریم؛ و پاداش آنها را به بهترین اعمالی که انجام میدادند، خواهیم داد.!»
#امام_خامنه_ای:
خب، حیات طیّبه یعنی چه؟ یعنی همهی این چیزهایی که بشر برای بِهزیستی خود، برای سعادت خود به آنها احتیاج دارد. مثلاً عزّت ملّی جزو حیات طیّبه است؛ ملّت ذلیل، توسریخور، حیات طیّبه ندارد. استقلال، وابسته نبودن به بیگانگان و به دیگران جزو حیات طیّبه است. حیات طیّبه را فقط در عبادات و در کتابهای دعا که نباید جستجو کرد؛ واقعیّات زندگی اینها است.
#اَللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِيِّکَالْفَرَجَ
#اللَّهُمَّاشْفِکُلَّمَرِیض
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حقایقی از #فیلم « محمد رسول الله» صلوات الله علیه وآله به عدد علمه
🤲 اللهم العن الجبت والطاغوت واتبائهما بعددعلمک ✔️✨راز اینکه رابرت مرداک یهودی تهیه کننده فیلم محمد رسول الله هست چیست؟
📝 #یادداشت_هفته | برخورد برنامهریزی شده و قاعدهمند با چالشِ دشمنساخته
👈 بازخوانی الزامات مقابله موثر و هوشمندانه با مسئله نقشه دشمن برای کشف حجاب بانوان از منظر رهبر معظم انقلاب
🔸چالش تحمیلی و دشمنساخته
🔹ایران اسلامی چند سال است که در میدانِ کارزار «جنگ ترکیبی» با دشمنان به سر میبرد. چرا که دشمنان سلطهطلب از اقتدار و پیشرفت کشور در پرتو حرکتِ انقلاب اسلامی بهشدت عصبانی هستند: «حقیقت این است که دشمنانِ مستکبر ملت ایران از پیشرفتهای روزافزون ایران اسلامی ناراحت و عصبی هستند.» ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
🔹یک صحنهی بارز این جنگ ترکیبی، اغتشاشات ۱۴۰۱ بود: «در اغتشاشات پاییز گذشته -سال ۱۴۰۱-، اینها مسئلهی زن را بهانه کردند، هیاهو راه انداختند؛ پشت قضیّه هم دستگاههای جاسوسی دشمنها بودند، -یعنی- دولتهای غربی.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ این چالشآفرینی حول موضوع زنان و حجاب اسلامی البته امتداد پیدا کرده و تبدیل به یک چالش تحمیلی شده است: «مسئلهی حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده؛ این را تحمیل کردند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامهریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما؛ در حالی که چنین مسئلهای در کشور وجود نداشت؛ مردم با شکلهای مختلف داشتند زندگی میکردند.» ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
🔍 ادامه را در بله | ایتا خط حزبالله بخوانید
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #بازنشر | سپاه؛ سربلند بحران ها
🔸رابطه عمیق بین مردم و سپاه مانع نفوذ دشمن
🔸 حضور همیشگی سپاه در بحران های کشور؛ از زلزله، سیل و کرونا تا بی اثر کردن تحریم های اقتصادی
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سندرم تراکم، بلای جان کلانشهرها
✍️ مهدی عسگری
ریشهی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است
روندی که درصورت تداوم، چالشهای مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تابآوری را متلاشی خواهد کرد.
✔️ تأکید آقای موزون براساس بررسی يافتههای متعدد از تجربهگران زندگی پس از زندگی در کشورهای مختلف نشان میدهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهر سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد.
تحقیقات انجام شده نشان میدهد با افزایش طبقات آپارتمانها، آسیبهای اجتماعی و بزهکاری افزایش مییابد!
⚠️حتی آزمایشهای انجام شده بر روی موشها نیز نشان میدهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت میانجامد.
تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمانهای انبوه و توسعه عمودی به خانههای یک طبقه حیاطدار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبهی عمومی است،
که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (🎬 افزایش ۲۵درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.
این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بیرویه را فراهم کرده است.
انتشار این محتوای آگاهیبخش و مطالبهگری عمومی، برای پیشبرد این هدف، مؤثر و مزید امتنان است.
#مهدی_عسگری 🇮🇷
رئیس کمیته احیاء و بهرهبرداری عادلانه اراضی/ کمیسیون تلفیق برنامه هفتم
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1713678019374607473
🗒 دفاع از «حضورِ میدانیِ نیروی انتظامی» که مسألهای فرعی و دستچندم است؛ اگر آیتالله خامنهای بگویند تو دیگر حتی دربارهی دفاع از «اصل حجاب» نیز کلمهای نگو و ننویس، با ایمان قلبی پاسخ میدهم: به روی چشم.
کسانی چون من، در «دلالتِ روایتِ مبهمِ دیگران» تردید داریم، نه در «تبعیت از ولایت مطلق ایشان».
🖇 تعلیقه:
هیچ خبری از «مصداق کار بیقاعده» ندارم.
مسأله این است کسانی اتهام زدند که چنانچه نظر رهبر با شما مخالف باشد، آن را بر نخواهید تابید. من نیز در اینجا تصریح کردم که چنین نیست و هرچه باشد تابعم. اینکه «نظر ایشان» چیست، مطلع نیستم. «ابهامزدایی»، بر عهدهی «ابهامسازان» است که البته شانه خالی کردهاند.
من موافق حضور نیروی انتظامی هستم اما اگر رهبر انقلاب بگویند بهصلاح نیست، همگی «مطیع» و «تسلیم» خواهیم بود؛ اما مشخص نیست که رهبر انقلاب، چنین نظری داشته باشند. با آن «سخن مبهم»، نزاع تفسیرها و برداشتها شکل گرفت. آن «ابهام در نقل»، این «آشوب در فهم» را برانگیخت. وظیفهی ما، ترجیح نظر ایشان است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
طرح کلّی اندیشۀ اسلامی در قرآن.pdf
1.56M
🔻یک نسخۀ نایاب و تاریخی از کتاب «طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» به قلم امام خامنه ای که در سال ۱۳۵۴ منتشر شده و به احتمال زیاد، چاپ اوّل یا دوّم این کتاب باشد.
،،،،،،
در بخش بیست و یکم این کتاب میخوانیم: برای «مخالف بودن»، «مخالفت کردن» لازم نیست؛ «همراهی نکردن» کافی است. هرکه در «میانه» باشد نیز با نبی نیست.
🖇 تعلیقه:
تاریخ، سرشار است از آدمهای «بینابینی» و «حد وسط» که حاضر به موضع گیری شفاف نیستند و نمیخواهند هزینه بدهند. دکان دو نبش گشودهاند و از دوپهلوگویی، نان میخورند. حرفهای زیرمیزی دارند و شخصیت آغشته به ابهام. گاهی به نعل میزنند و گاهی به میخ. هم خدا را میخواهند و هم خرما را. قدرت معنوی برای انتخاب ندارند؛ چون دلبستهی منافعشان هستند. به زیست متوسط، خو کردهاند و در برابر حقیقت، تهی از حس مسئولیت تاریخیاند. به عرف و اقتضا و موقعیت مینگرند و بر موج عوامزدگی مینشینند تا برای ساختار شکنی، هزینه ندهند. زندگی میکنند نه مبارزه. کارمند هستند نه دردمند. اگر دریابند که میتوان بر تن حقیقت، زخمه زد، دریغ نمیورزند. محافظه کار هستند نه انقلابی؛ و مگر ممکن است جمع میان انقلابیگری و ابهام؟! هویتشان ژلهای است و بازی دوگانه را خوب آموختهاند. میانه نشینان، هرجایی و رنگ پذیرند و همواره راهی برای گریز از صراحتهای مسأله ساز دارند. زبانشان سخنی دارد و دلشان سودایی دیگر. بیطرفی را فضیلت میشمارند اما همواره به سوی مخالف، غش میکنند. حق را با باطل میآمیزند تا رسوا نشوند. در نقش عقل کل، ظاهر میشوند و میخواهد کدخدامنشانه، ارزشها را به حاشیه برانند.
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻همبستگی و قطبیدگی اجتماعی
(بازسازی امروزین موضع شهید آوینی)
،،،،،،،،،،،
🖇 هر چه عموم مردم بر آن اتفاق یابند لزوماً حقیقت و عدالت نخواهد بود و «اکثریت آرا»، ضرورتاً متمایل به جانب حق و عدالت نیست. رأی اکثریت مردم، لزوماً «محترم» نیست(شهید سیدمرتضی آوینی، آغازی بر یک پایان، مقالهی وفاق اجتماعی، ص۶۲).
📍فیلم کامل گفتگو را در اینجا مشاهده کنید:
https://www.aparat.com/v/UaHM1