🔻 سنگین ترین ترور بعد از انقلاب
یازدهم اردیبهشت سال ۵۸، استاد مطهری به دست فرقان، ترور شد؛ او کمتر از «سه ماه» پس از پیروزی انقلاب، حذف شد!
مطهری از لحظهای که هواپیمای امام خمینی بر زمین نشست تا شهادتش، مانع نفوذ لیبرالها و مارکسیستها به درون انقلاب بود. مغزِ «مغزِ متفکّر انقلاب» را هدف گرفتند تا «نفوذ التقاطیها»، میسّر شود.
#توییت
🔺 دبیر اقتصاد روزنامه «هم میهن» یک دروغ را به تیتر بزرگ این روزنامه تبدیل میکند و صدای آمریکا هم بلافاصله به نقل از این روزنامه این کذبیات را منتشر و وایرال میکند.
__________
🖌#پی_نوشت:
🐂🐄🐂🐄🐂🐄🐂🐄🐂🐄
#سازمان_ملل_متحد سازمان #مدیریت_گوساله_های_یهود است که صهیونیستها پس از جنگ دوم جهانی برای سلطه ی صهیونیزم بر جهان بوجود آوردند
📌از قاجاریه تا پهلوی را یهود برای نابودی ایران بر سر کار آورد و برای بعد انقلاب اصلاح طلبان را پرورش داده تا تا مطیع اوامر یهود باشد.
32 سال دولت در چنگالشان بود و تا توانستند از طریق سازمان ملل نقشه های یهود صهیونیست را در مملکت پیاده کردند و مصائب فراوان فرهنگی اقتصادی و سیاسی برای ملت ایران به ارمغان آوردند.
📌#برجام_شناسنامه گوساله های سامری یهود 🐂🐄🐂🐄🐂🐄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات «وعده صادق» تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشکهایی که به سرزمینهای اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد
📰 #روزنامه_کیهان
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
🔹️ گزارش خبری تحلیلی کیهان
رسانه روباه پیر اپوزیسیون لال را شفا داد!
🔹️گزارش کیهان از ادامه اعتراضهای دانشجویی علیه آمریکا و اسرائیل
سیاست مشت آهنین جواب نداد دانشجویان سراسر جهان، همچنان وسط میدان
🔹️ در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه
رئیسجمهور: ۸ هزار کارخانه و کارگاه به مدار تولید بازگشتند
🔹️ طی حمله ترکیبی یمن
۲ ناوشکن و ۲ کشتی آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ هدف قرار گرفت
🔹️اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
روزنامه هندو سومین روزنامه پرتیراژ هندوستان معتقد است: پرونده نسلکشی اسرائیل در دیوان بینالمللی دادگستری به علاوه ضعیف شدن اسرائیل پس از جنگ غزه، این فرصت را به ایران داد تا با حمله به اسرائیل، قواعد بازی را تغییر دهد و موشکهایش را با وجود دفاع دستهجمعی غرب، به اسرائیل بزند.
روزنامه هندو با بررسی تحولات اخیر نوشت: در مارس ۲۰۱۸، از بنیامین نتانیاهو پرسیده شد که سه تهدید بزرگ پیش روی اسرائیل کدامند؛ او پاسخ داد: «ایران، ایران، ایران. ایران در حال ساختن امپراتوری در خاورمیانه است.» باسابقهترین نخستوزیر اسرائیل، هرگز در مورد ایران رودربایستی نداشته است.
او تلاش داشت هم برای رأیدهندگان داخلیاش و هم برای متحدان خارجی، چهره خود را به عنوان سیاستمداری قدرتمند که میتواند در برابر تهدید ایران ایستادگی کند، نشان دهد. با این حال، در دوران نخستوزیری وی بود که ایران در ۱۴ آوریل، حملهای گسترده با پهپاد و موشک به سمت اسرائیل انجام داد؛ این اولین حمله اینچنینی بود که از سوی یک بازیگر دولتی به اسرائیل در طول بیش از سه دهه گذشته انجام شد. ایران با حمله مستقیم به اسرائیل، خط قرمز را زیر پا گذاشت و این اقدام بازدارندگی تلآویو را از بین برد. پاسخ اسرائیل به حمله ایران، همانطور که وزیر امنیت ملی نتانیاهو، ایتمار بنگویر توصیف کرد، «ضعیف» بود. پس از دور اول [درگیری]، زمانی که هر دو طرف از لبه پرتگاه عقبنشینی کردند، این بحران چند بعدی، تمایل ایران به ریسکپذیری در غرب آسیای به طور فزاینده بیثبات، تردید استراتژیک آمریکا و وابستگی تقریباً کامل اسرائیل به ایالات متحده برای امنیت خود را تقویت میکند.
سالهاست که جنگ سایهها بین اسرائیل و ایران در جریان است. در سالهای اخیر، اسرائیل در سوریه منافع ایران را هدف قرار داده است. این کشور همچنین عملیاتهایی را در داخل ایران انجام داده است، از جمله ترور محسن فخریزاده، دانشمند ارشد هستهای، در نوامبر ۲۰۲۰. این عملیاتها اسرائیل را بیشتر جسور کرد. پس از ۷ اکتبر، اسرائیل جنگ سایه را تشدید کرد و در ۲۵ دسامبر، سید رضی موسوی، مشاور ارشد سپاه پاسداران را در سوریه ترور کرد. آنها سپس محمدرضا زاهدی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را در محوطه سفارت ایران در دمشق ترور کردند. مقامهای اسرائیل بعداً به رسانههای آمریکایی گفتند که انتظار نداشتند ایران به تلافی حمله به دمشق، حمله مستقیم انجام دهد. اقدام تلافیجویانه ایران، نتانیاهو را در دوراهی قرار داده. او همیشه طرفدار زور علیه تهران بوده. بسیاری استدلال کردند که حمله ایران به او فرصت عالی داد. اما واقعیت راهبردی که ایران در حمله خود انجام داد، برای نتانیاهو مطلوب نبود. در حالی که نتانیاهو طرفدار زور علیه ایران بود، برنامه او هرگز این نبوده که به تنهائی با ایران بجنگد. او رهبری، مشارکت و حمایت آمریکا را میخواست.
اما وقتی بایدن به او گفت که ایالات متحده به انتقامجویی اسرائیل نخواهد پیوست، گزینههای نتانیاهو را محدود کرد. او هنوز میتوانست اراده آمریکا برای دور ماندن از جنگ مستقیم اسرائیل و ایران را آزمایش کند. اما جنگ اسرائیل در غزه ناتمام مانده و او خواستار حمایت مستمر بایدن در حمله بود. این یک پیروزی نادر برای دولت بایدن بود زیرا متحد خود را مهار کرد تا از یک جنگ منطقهای جلوگیری کند. اما از دیدگاه اسرائیل، این واکنش ضعیفی بود که نتوانست قدرت بازدارندگی آن را تقویت کند.
ایران سالهاست که در جنگ در سایه خود با اسرائیل صبر استراتژیک نشان داده. به این دلیل که نگاهی بلندمدت به حضور رو به رشد خود در منطقه داشت. این کشور تعداد زیادی از فرماندهان و دانشمندان ارشد را در جنگ سایه از دست داده، اما حملات اسرائیل تاثیری بر نفوذ ایران نداشته است. برنامه هستهای ایران همچنان در حال گسترش است و متحدانش نیز به تقویت خود ادامه میدهند. اما به نظر میرسد حمله به کنسولگری ایران، تفکر استراتژیک در تهران را تغییر داد. ایران تصمیم گرفته که در قبال ادامه حملات اسرائیل به مقامات خود هزینهای را تحمیل کند.
ایران روابط استراتژیک بهتری با روسیه و چین دارد. ایران همچنین به درستی ارزیابی کرده که ایالات متحده تمایل پایینی برای درگیر شدن در جنگ طولانی دیگر در غرب آسیا دارد؛ آن هم در زمانی که چین و روسیه مستقیماً رهبری آمریکا در جهان را به چالش میکشند و در غرب آسیا، پس از شش ماه مبارزه با حماس، اسرائیل تا رسیدن به اهداف خود، یعنی برچیدن حماس، آزادی گروگانها و تقویت قدرت بازدارندگیاش فاصله زیادی دارد.
توسل اسرائیل به حملات گسترده علیه غزه که ۳۴ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و تقریباً کل جمعیت غزه را به آوارگان تبدیل کرده، غوغای بینالمللی را برانگیخته است. پرونده نسلکشی علیه اسرائیل در دیوان بینالمللی دادگستری وجود دارد. حمله ۷ اکتبر و جنگ متعاقب آن در غزه، اسرائیل را تضعیف کرده است. این مسئله به ایران فرصت را داد تا با حمله آشکار به اسرائیل، قواعد بازی را تغییر دهد و بهرغم دفاع دستهجمعی ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، اردن و اسرائیل، موشکهای بالستیکش را به هدف بزند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ناگفتههای سردار حاجیزاده از عملیات وعده صادق
🔸این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود. ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای تنبیه به کار گرفتیم.
🔸برای همین ۲۰ درصد صفآرایی خیلی عجیبوغریبی شد. آمریکا، انگلیس و فرانسه به رژیم صهیونسیتی کمک کردند.
🗒 یک سال و نیم از اغتشاش گذشته، اما همچنان در نهادهای فرهنگی، خبری از «نقشه» و «برنامه» و «کار باقاعده» در مواجهه با کشف حجاب و برهنگی نیست. متأسفانه اکنون در مرحلهی «خونریزی فرهنگی» قرار گرفتهایم و چارهای جز بهرهگیری از ترکیب «تذکر_اقتدار» نداریم. ازاینرو، منطق نیروی انتظامی، معقول و بهنگامست.
🖇 تعلیقه:
سیاهنمایی این است که بگوییم: دچار مرگ فرهنگی شدهایم؛ حجاب، دیگر قابل علاج نیست؛ فرهنگ از ریل خارج شده است؛ جامعه از حجاب عبور کرده است؛ و ... . اما دلالت تعبیر «خونریزی فرهنگی» این است که باید به صورت «فوری» و «اضطراری»، بازدارندگی ایجاد کرد تا آسیب، گسترش نیابد و تبدیل به جریان اجتماعی سخت نشود.
🗒 هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۷، از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب را پیمودم؛ جاییکه از نظر کشف حجاب، مانند لانهی زنبور است. اما شگفتزده شدم که حتی یک مورد کشف حجاب هم ندیدم! چرا؟!
چون در طول این مسیر، حضورِ مردمیِ خواهرانِ تذکردهنده در کنار نیروی انتظامی، «سپهر اقتدار مؤمنانه» ایجاد کرده بود.
🖇 تعلیقه:
در ادبیات علوم اجتماعی، میان «قدرت» و «اقتدار» تفاوت وجود دارد. قدرت، زور عریان و بیرونی است ولی اقتدار، هیبت و شوکت و جلالت است. در فضای مقتدرانه، کاربست قدرت (زور آشکار و سخت) لازم نیست. برای همین نوشتم «فضای مقتدرانه» ایجاد شده بود. در آنجا، تنها تذکر زبانی بود ولی با حضور جمعیت گستردهی خواهران که خودش اقتدار مشهود و الزامآور ایجاد کرده بود. «تذکر زبانی» به ضمیمهی یک «عامل اقتداربخش»، اینچنین تأثیری دارد. درعینحال، باید این اقدام را فقط جزئی از یک طرح کلان دانست و مواجههی چندلایهای معطوف به «الزام هویتی» و «الزام اقتداری» را صورتبندی کرد.
🗒 همیشه جامعۀ اسلامی را خطر از داخل خودش تهدید میکند؛ از ناحیۀ یک «اقلیّتِ منافقِ زیرک» و یک «اکثریّتِ جاهلِ سادهدل». اگر این جاهلها نباشند، از آن زیرکها کاری ساخته نخواهد بود (مرتضی مطهری، پانزده گفتار، ص۷۰).
بازی روایت نیز کار همین «اقلیّتِ منافقِ زیرک» است که موجب شکست طرحهای انقلابی میشود.
🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ...
منطق روشنگری اجتماعی در عهد انقلابی.pdf
168.4K
🔻فهم استاد مطهری از نبرد روایتها:
روشنگری اجتماعی در عهد انقلابی
🖌مهدی جمشیدی
🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ...
گلولهای که بر مغزِ «عقلِ انقلاب» نشست.pdf
275.4K
🔻انگیزههای ناپیدای گروهک فرقان از ترور استاد مطهری:
گلولهای که بر مغزِ «عقلِ انقلاب» نشست
🖌مهدی جمشیدی
🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ...
🗒 یازدهم اردیبهشت سال ۵۸، استاد مطهری به دست فرقان، ترور شد؛ او کمتر از «سه ماه» پس از پیروزی انقلاب، حذف شد!
مطهری از لحظهای که هواپیمای امام خمینی بر زمین نشست تا شهادتش، مانع نفوذ لیبرالها و مارکسیستها به درون انقلاب بود. مغزِ «مغزِ متفکّر انقلاب» را هدف گرفتند تا «نفوذ التقاطیها»، میسّر شود.
🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ...
🗒در لحد، ماهِ کمانابرویِ من منزل کرد
به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری، تفألی به دیوان حافظ زدم. شعری برآمد که حافظ در رثای رحلت فرزندش سروده است. این ابیات، بسیار به تعابیر و حال امام خمینی نسبت به استاد شهید، نزدیک است. چنین مینماید که این شهادت جانگداز، ابتلائی برای امام خمینی بود و اعتلائی برای استاد مطهری. آنچه در بطن اینچنین رویدادی پنهان است، بر ما آشکار نیست، اما همین اندازه میتوان حدس زد که تقدیر اهل معنا و توحید، حکایتی فراتر از ظواهر دارد...
بلبلی، خونِ دلی خورد و گلی حاصل کرد
بادِ غیرت به صدش خار، پریشاندل کرد
طوطیای را به خیالِ شکری، دل خوش بود
ناگَهَش سیلِ فنا، نقشِ اَمَل، باطل کرد
قُرَّةُ الْعینِ من آن میوهٔ دل، یادش باد
که چه آسان بشد و کارِ مرا مشکل کرد
ساروان، بارِ من افتاد، خدا را مددی
که امیدِ کَرَمَم، همرهِ این مَحمِل کرد
رویِ خاکیّ و نمِ چشمِ مرا خوار مدار
چرخ فیروزه، طربخانه از این کَهگِل کرد
آه و فریاد که از چشمِ حسودِ مهِ چرخ
در لحد، ماهِ کمانابرویِ من منزل کرد
نزدی شاهرخ و فوت شد امکان حافظ
چه کنم؟ بازی ایام، مرا غافل کرد
🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ...
دوبله سخنرانی حضرت آقا توسط شیخ قمی
را گذاشتیم در یوتیوب
طرف مسیحی کامنت گذاشته:
زنده باد حکومت آیه الله ها
عاشق ایرانم
عالیه (منظورشون صحبت های حضرت آقا هست)
خداییش رهبر جهانی داریم با ظرفیت مدیریت عالم
ولی ما در انتشار صحبت های حضرت آقا کم گذاشتیم...
بیایید جبران کنیم.
لینک در یوتیوب:
https://youtu.be/LMd6GgfKmMo?si=xKcJJQkZ6QB1B7qx
➖➖➖➖
✅دوره تخصصی نقد یهودیت و اسرائیل
✅ حمایت مالی= ادامه تولید محتوا
در این هفته حدود ده میلیون برای نشر محتوای کانال هزینه کردیم
ان شاءالله با حمایت دوستان بتونیم محتوا را به افراد بیشتری برسونیم.
🆔 @Tablighgharb
کامنت ها سخنرانی دوبله شده حضرت آقا توسط شیخ قمی در یوتیوب:
1. چقدر حکمت آمیز و آرامش بخش هست صحبت های ایشون، خدا عمر طولانی و عافیت به ایشان عنایت فرماید.
2. چقدر این مرد حکیم هست ،عالی بود.
جواب بهش دادن: سید= مرد خدا= مورد عنایت خدا
3. ایشون جانشین (نائب) اهل بیت ع هست.
(خداییش این بنده خدای تازه مسلمان شعورش از این سکولارهای داخلی بیشتره والا)
4. خداوند مسلمان های همه دنیا را حفظ کنه به ویژه مردم مظلوم فلسطین که قربانی نسل کشی شده اند. الله اکبر (تائید صحبت های حضرت آقا)
➖➖➖➖
✅دوره تخصصی نقد یهودیت و اسرائیل
✅ حمایت مالی= ادامه تولید محتوا
در این هفته حدود ده میلیون برای نشر محتوای کانال هزینه کردیم
ان شاءالله با حمایت دوستان بتونیم محتوا را به افراد بیشتری برسونیم.
🆔 @Tablighgharb
📚 تاریخ تحلیلی حوادث صدر اسلام
❇️ مدرس دوره: استاد شیخ قمی / Sheij Qomi
🎙جلسه 78: روایت اول جناب عائشه در فتنه براندازی جمل
➖ اهمیت روایت اول در فتنه براندازی
➖ چطور جهاد تبیین با فتنه براندازی مقابله می کند؟
➖ چرا مردم به روایت اول اعتماد می کنند؟
➖جناب عائشه چطور با تغییر موضع سیاسی و جعل روایت اول درباره قتل عثمان توانست مردم را برای جنگ جمل تحریک نماید؟
➖ علت گلایه جناب عائشه از طلحه و زبیر چه بود؟
➖ اتاق فکر جنگ جمل توسط چه کسی اداره می شد؟
🔗🎙 فایل صوتی:
https://eitaa.com/Tarikh_SheijQomi/203
🔗🎞 لینک آپارات:
https://aparat.com/v/j5qsa
➖➖➖➖
فهرست بقیه کلاسهای تاریخ تحلیلی|
✅ حمایت مالی= ادامه تولید محتوا
🆔 @Tablighgharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش آینده ایران در منطقه بعد از جنگ چه میشود⁉️
00:00 : «ایران» ابر قدرت در دنیا 🌎
00:39 : سرنوشت خائنان و بازیگران یهودی🤐🔪
00:50 : خبر از آینده در کتاب «حزقیال نبی» 📖
01:15 : حمله ایران به اسرائیل 💣
02:28 : امامخامنهای: فروپاشی نزدیک است‼️
02:53 : عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز🔥
✅به کانال #شیخ_قمی بپیوندید
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
🌹پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند:
♦️أنَّهُ إذا قالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبىِّ قُل بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ فَقالَ الصَّبىُّ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ كَـتَبَ اللّهُ بَراءَةً لِلصَّبِىِّ و بَراءَةً لأِبـَوَيهِ و بَراءَةً لِلمُعَلِّمِ؛
♦️وقتى معلم به كودك بگويد:
بگو بسم اللّه الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از آتش در نظر خواهد گرفت.
📚بحارالانوار(ط-بیروت)،ج۸۹،ص257
🌹امام سجّاد عليه السلام : حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ
♦️امام سجّاد عليه السلام :حق استاد تو اين است كه بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى .
📚 كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 2 ، ص 620
🔴امام خامنه ای:
♦️در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همهی جامعهی تحصیلکردهی کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیلکرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همهچیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چهکسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چهکسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانههای واقعی ارزش معلّم است.
♦️این معلمان چه قدر عزیزند، این شغل معلمى چه قدر ارزشمند است، این مرتبه ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده ى دست معلم مىدانند و سایه ى معلم را بر سر خودشان حس مىکنند
♦️تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناى واقعى کلمه، آثار بسیار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقى مىگذارد.
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب و تفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453