eitaa logo
اقتدار ولایی
917 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سرانجام آشوب‌های مجازی چگونه است؟ ✍ مصطفی قربانی 🔶یک واقعیت انکارناپذیر درباره آشوب‌های اخیر کشور، محوریت سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام و توئیتر در تهییج و تحریک نوجوانان و جوانان است. سؤال مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است که سرانجام تحولات منبعث از این شبکه‌ها چه می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در رخداد تحولات سیاسی، برای نخستین بار پس از تحولات 2011 دنیای عرب، با توجه به نقش فیس بوک در این تحولات، مورد توجه قرار گرفت. در این انقلاب‌ها که به انقلاب‌های «فیس‌بوکی» هم مشهور شدند، شبکه‌های اجتماعی مجازی بویژه فیس بوک در سه مرحله تحولات انقلابی را متأثر کردند: در مرحله‌ی شکل‌گیری انقلاب به تسریع فروپاشی رژیم کمک کردند، در مرحله‌ی پیروزی نقش اندکی داشتند و در مرحله‌ی بعد از پیروزی به نفرت‌پراکنی قومی و دینی و تشدید خشونت پرداختند. درواقع، در نهایت به کارگزار تشدید و تعارضی کردن شکاف‌های اجتماعی تبدیل شدند(ر.ک: مقاله سیاست دیجیتال و تباهی دولت‌های ضعیف نوشته دکتر حجت کاظمی در فصلنامه سیاست). براساس این تجربه، با توجه به بی‌سر بودن آشوب‌های اخیر در ایران، بی‌برنامه و غیرهدفمند بودن آنها در عین وجود عنصر سازماندهی قوی و تأثیرپذیری بالا از فضای مجازی، این تحولات نتیجه‌ای جز سوق دادن کشور به سمت خشونت و تعارضی کردن شکاف‌های اجتماعی ندارد. بر همین اساس، ضمن تلاش برای پایان دادن به استعمار مجازی در کشور، بایستی با تبیین شرایط حساس کشور و توطئه‌های شوم بیگانگان، مانع از اغفال سلبریتی‌ها و جوانان شد. ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻هدف، «رهاسازی حجاب» است 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ملاک مواجهۀ پلیس امنیت اخلاقی، حتّی "قدر متیقن‌های بی‌حجابی" نیز نبوده است، چه رسد به "بی‌حجابی‌های مرزی". در عمل مشاهده می‌کنیم که پلیس امنیت اخلاقی با زنانی که "فاصلۀ آنچنانی" و "زاویۀ زیاد" با حجابِ معیار دارند، برخورد می‌کند، نه بیشتر؛ یعنی "سطوح فروتر از این"، به اخلاق و دیانت خود شخص واگذار شده است و نوعی "انتخاب ایمانی" است. پلیس امنیت اخلاقی با "کم‌حجاب‌ها" یا "شل‌حجاب‌ها"، مواجهه‌ای ندارد و تمرکزش بر روی زنانی است که وضع پوشش‌شان، "انگشت‌نما/ جیغ/ رسوا/ قبیح" است، نه هر کسی‌که "حدود شرعیِ حجاب" را رعایت نکرده است. فرض کنید زنی که در جامعه، "آرایش متوسط" انجام داده باشد، مرتکب منکر شرعی شده است، امّا با این حال، پلیس امنیت اخلاقی با او برخورد نمی‌کند. یا زنی که "بخش اندکی از موی سرش" بیرون است. این‌چنین مواردی، "مشروع" نیستند، امّا برخوردی نیز با آنها صورت نمی‌گیرد. این یعنی حدی از "مدارا" در مقام اِعمال قانون، روا شمرده می‌شد. "مسألۀ اصلی" نیز این است که آیا باید با اندک زنانی که به‌شدّت کم‌حجاب و بدحجاب هستند و گاه حتّی کشف حجاب کرده‌اند، مواجهۀ قانونی صورت بگیرد یا خیر؟ اینان زنانی هستند که حتّی چشم‌های زنان شُل‌حجاب را نیز به خود خیره می‌کنند. این یعنی وضع پوشش آنها، در "مرحلۀ قرمز" قرار گرفته است. آیا این عدّه باید مشمول برخورد قانونی قرار بگیرند یا خیر؟ چنانچه معتقد به "حجاب اختیاری" باشیم، نباید مواجهۀ قانونی را شامل هیچ لایه‌ای از بی‌حجابی بدانیم. ۲. هر چند "بگیروببند"، راه‌حلِ "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بی‌حجاب‌ها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمی‌پذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری می‌کنند، "تنها راه‌حل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. فرض کنید زنی با "تذکّر"، حاضر به رعایت حجاب نشود و همچنان برهنگی را ترجیح بدهد. در این حال، می‌توان با این استدلال که نباید او را "لجوج" کرد، او را منع نکرد؟! آری، شکل‌گیری لجاجت در او نسبت به دین و انقلاب، مفسده است و باید در حد امکان، از آن پرهیز داشت، ولی چنانچه او به رعایت "مصلحت جامعه" تن در نداد، باید مصلحت او را نادیده گرفت. در واقع، "حقوق جمع" بر "حقوق فرد"، تقدّم دارند. کسانی در داخل، به محض اینکه احساس کنند معیارها و ضوابط ارزشی، "سست" و "رقیق" شدند و می‌توان در سایۀ مخالفت با تک‌صدایی و تک‌ارزشی و انسداد و اختناق، کنشگری داشت، ره صدساله را "یک‌شبه" خواهند رفت. گویا خواستۀ نهفته‌ای در پشت "سد" قرار داشته که در انتظار فضای ولنگار و بی‌بندوبار برای رهاشدن بوده است. در اینجا دیگر عبور از ارزش‌ها، "تدریجی" و "گام‌به‌گام" نخواهد بود؛ بلکه "ناگهان"، همۀ سرمایۀ "رفتار‌پردازیِ جنسی" به صحنه خواهد آمد. ۳. پلیس امنیت اخلاقی در این سال‌ها، بیش از "دو هزار عملیات" داشته است. از میان این رقم، چه تعداد خطا رخ داده است؟! در این مدّت، چند فیلم دیده‌اید که نشانگر "رفتار غیرقانونی" بوده‌اند؟! بعید می‌دانم که به ده فقره برسد. فرض کنید یکی از نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، تخلف کرده است. در این حال، باید بی‌حجابی را "منکر" قلمداد نکرد و "حکم جزایی" برای آن مقرّر نکرد، یا باید "فرد خطاکار و قانون‌شکن" در پلیس امنیت اخلاقی را که به نام دین، "برخلاف دین" عمل کرده، مجازات نمود؟! از هر قانونی می‌توان سوءاستفاده کرد. آیا باید خودِ "قانون" را انکار کرد؟! نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهه‌های غیرقانونی و غیراخلاقی" با بی‌حجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه می‌کنند، امّا از آن سو، "بی‌حجابی" را نیز "قانون‌شکنی" و "حرام شرعی" می‌انگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بی‌حجابان". کسانی‌که موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلع‌وقمع"."درست‌بودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وا نمی‌گذارد، بلکه "منع‌ها" و "مجازات‌ها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر می‌گیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است. ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تَکرار رفتار دوگانه و بی‌مسئولیتی سیاسی خاتمی 🔹 «محمد خاتمی» و برخی اطرافیان او در مقاطع بسیاری ادعا می‌کنند که او چهره آرام و صلح‌جویی در سیاست است، اما هیچ اغتشاش و آشوبی نیست که «خاتمی» در آن نقش آرامش‌بخش و معقولی ایفا کند. 🔹 غیر از صحنه گردانی دولت او در آشوب‌های ۷۸، «خاتمی» در سال ۸۸ نیز جزو رئوس کودتاچیان علیه رای مردم قرار داشت. او در سال‌های ۹۶ و ۹۸ نیز نشان داد بیش از آنکه به صلاح ملت و مملکت بیندیشد «شکارچی شنبه» است و فرصت‌طلبی سیاسی را بر عقلانیت سیاسی و صلاح مردم ترجیح ‌می‌دهد! 🔹 حالا در ماجرای ۱۴۰۱ هم «خاتمی» نشان داد نسبتی با مسئولیت پذیری سیاسی ندارد. ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
⭕️ برخی بازی‌های هیجانی رایانه‌ای برای به میدان آوردن نوجوانان در چنین روزی برنامه‌ریزی شده بود 👤 ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری: 🔹دشمن مدام به دنبال بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی‌ست و اغلب به بهانه‌های خود رنگ و لعاب دینی، انسانی و بشردوستانه می‌دهد اما دقیقا جایی که احساس می‌کند بازی را برده است، مشت خود را باز می‌کند. 🔹در فتنه ۸۸ با شعار «انتخابات بهانه، اصل نظام نشانه» بعد از چندماه هدف خود را رو کردند اما در آشوب اخیر با سر دادن مشابه همین شعارها در ابتدای کار، صراحتا نشان دادند که سقوط نظام هدف اصلی است. 🔹(با اشاره به اینکه نباید فریب ترفندها، ظاهرسازی‌ها و قرآن بر سر نیزه کردن دشمن را بخوریم) در این ماجرا فرماندهی میدان توسط رسانه دشمن کاملا مشهود بود و نشان دادند که چگونه می‌توان با فضای مجازی، میدان حقیقت را مدیریت و برنامه‌ریزی کرد 🔹سامان دادن فضای مجازی و رسانه‌ای جزو ضروریات است 🔹(با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ولنگاری و عدم مدیریت فضای مجازی که قتلگاه جوانان شده است) فضای مجازی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ملتهب و متشنج کردن فضا، شایعه‌پراکنی، دروغ، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و تبدیل یک مسئله عادی به یک بحران در این فضا باید مدیریت شود. 🔹(با اشاره به اینکه دشمن شدیدا روی دهه هشتاد و دهه نودی‌ها سرمایه‌گذاری کرده و بنا دارد این قشر را در مقابل اسلام و احکام و شریعت دین قرار دهد) برخی بازی‌های هیجانی رایانه‌ای برای به میدان آوردن نوجوانان در چنین روزی برنامه‌ریزی شده بود. 🔹در فضایی که اخیرا به وجود آمد، یک دسته واقعا اغتشاش‌گر، شورشی و آشوب‌گر بودند/ این افراد معترض و غافل نبوده و آسیب زدن به اقتدار جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی‌شان بوده است که باید برخورد قاطع قانونی و همراه عدالت با آنان شود و هیچ مماشاتی صورت نگیرد. 🔹(با اشاره به اینکه عده‌ای غافل و فریب‌خورده بودند) این افراد عمدتا نوجوانان احساساتی بودند که در این سال‌ها با فضای مجازی و بازی‌های هیجانی رشد کردند و الان فضا را مناسب دیدند تا حرکت‌های اکشنی که در رایانه انجام می‌دادند به میدان واقعیت بکشانند. 🔹یک دسته هم معترضانی بودند که خواستار رفع ابهام بودند و باید سوالاتشان پاسخ داده و موضوع کاملا تبیین شود. 🔹(ضمن اشاره به ضعف در اطلاع‌رسانی به‌هنگام و شفاف و گفت‌وگو با مردم) نباید خلا اخبار داشته باشیم که رسانه معاند و ضدانقلاب که بارها دشمنی خود را علیه ملت و نظام نشان داده میدان پیدا کند تا خود را دلسوز مردم جلوه دهد./ فارس ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 انتشار برای اولین بار، قربانیان مصی…! بخشی از کلیپ و اعترافات قربانیان مسیح علینژاد که برای اولین بار منتشر می‌شود! ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
▪️مرکز آموزشی کاج (مهدی موعود) واقع غرب کابل دشت برچی آماج حمله انتحاری قرار گرفته و اکثر شهدا از دختران نوجوان هستند، آیا دنیا و سلبریتی هایش برای این شهدای مظلوم عزادار خواهند بود؟ 💬 آزوف ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 🔹 امام باقر علیه السلام: شخص حریص به دنیا، مانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر ابریشم به دور خود می تند، راه بیرون شدنش را مشکل تر می کند، تا اینکه از غم و اندوه بمیرد. ✨ مَثَل الْحَریصِ عَلی الدُّنیا مَثَلُ دُودَةِ القَزِّ، کُلَّما ازْدادَت مِنَ القَزِّ عَلی نَفسِها لَفّاً کانَ اَبعَدَ لَها مِنَ الخُروجِ حَتّی تَموتَ غَمّاً 📚 کافی/ج2/ص316 آن شنیدستى که در اقصاى غور بار سالارى بیفتاد از ستور گفت چشم تنگ دنیا دوست را یاقناعت پر کند یا خاک گور ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
آیت الله فاطمی نیا(قدس سره)خدمت آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهدست الان مردم خیلی دست کم گرفته‌اند آبرو بردن را. ببینید خدا چند گناه را نمی‌بخشد: ۱- عمدا نماز نخواندن. ۲- به ناحق آدم کشتن. ۳- عقوق والدین. ۴- آبرو بردن. این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی‌شوند. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای من تعریف می‌کرد: "به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می‌گویی؟ می‌گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر! " الان در زمان ما هیئتی ها، مسجدی‌ها و مقدس‌ها آبرو می‌برند. ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
1.56M
حجت‌الاسلام والمسلمین حق شناس در خطبه اول: کشتن انسان بی گناه از گناهان کبیره است. کسی که خودکشی می کند جایگاه ابدیش آتش جهنم است. سالانه ۴۰ تا۵۰ میلیون سقط جنین در دنیا و ۳۷۰ هزار مورد در ایران ،به بهانه فقر و اشتغال مادران و ناخواسته بودن و نامشروع بودن فرزند،سقط انجام می شود که مایه سرافکندگی و رقت است. ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
♥️ امیرالمؤمنین عليه‌السلام فرمودند: 🍀 إنّك تُملِي على حافِظَيكَ كِتابا إلى رَبِّكَ، فَتَكَلَّمْ بما يَعنيكَ و دَعْ ما لا يَعنيكَ 🍃 بدان كه تو بر دو فرشته نگهبان اعمالت نوشته‌اى املا مى‌كنى و به‌سوى پروردگارت مى‌فرستى. پس، سخنانى بگو كه برايت سودمند باشد و از سخنان بيهوده دم فروبند. 📖 ميزان‌الحكمه، ج۱۰، ص ۱۸۹ ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 خوب است که اسم خود را در هر کار خیری بنویسد و خود را شریک گرداند، زیرا فردای قیامت معلوم نیست کدام قبول و کدام رد می شود! ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆بشنوید جواب کسیکه میگه من به حجاب عقیده ندارم استاد رحیم پور ازغدی ✅@EqtedareVelaeii🇮🇷