🔰زنان سرزمین من ایران؛ در بامداد امروز از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با موضوع مفاخر زن ایرانی رونمایی شد.
#امام_زمان #ایران #زن_ایرانی #حجاب
#لبیک_یا_خامنه_ای #زن_عفت_افتخار #قاسم_بن_الحسن
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای اقتدار ایرانی🇮🇷
#برای امتداد قاسم سلیمانی
#برای حفظ چادر مادر
#برای تو
🎞 نماهنگ مقتدر مظلوم
پیشنهاد دانلود 👌
#لبیک_یا_خامنهای #امام_زمان #ایران #حجاب #قاسم_بن_الحسن
@baghdad0120
فرایند ساماندهی شهرت (1).mp3
10.86M
🎧 آیتالله میرباقری | فرایند ساماندهی شُهرت و ناموَری در تمدن مادی و تمدن دینی
🔹 چه طرح جامعی دارید که: رسانه، در خدمت طرح کرامت قرار گیرد نه طرح استعلا؟
🔹 ما در مقابل رسانه و تکنولوژی مجبور و دستبسته نیستیم و قدرت تغییر و استحالۀ آن را داریم، ولی به هر حال، رسانه هم فرهنگ و اقتضائات خودش را بر ما تحمیل میکند. رسانۀ موجود، با همین سلبریتیگری موجود همبافت است و حس شهرتطلبی مادی را بالفعل میکند.
باید تغییر و تصرفی در رسانه ایجاد شود تا جنس دیگری از شُهرت را ایجاد کند.
🔹 تمدن غرب چگونه شهرت را ایجاد و مهندسی میکند و چگونه آن را به یک عامل اثرگذار در توسعه مادی تبدیل میکند؟ ما هم در مقابل، باید طرح بزرگ دیگری بریزیم. با موضعگیریهای کوچک نمیتوان با طرح بزرگ دشمن مقابله کرد. ما باید نقش زیرساختها و دستگاههای پمپاژکننده و اقامهکنندۀ این فرهنگ را بشناسیم. باید مشخص کنیم که برای تغییر مسیر شُهرتطلبی مادی و استحالۀ آن در فرهنگ ناموَری چه فرایندی باید طی شود.
🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4871
🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4881
🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4884
🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4867
🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4866
🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4853
#رسانه
#نظریه_رسانه
#نظریه_شهرت
#ناموَر
#سلبریتی
☑️ @mirbaqeri_ir
🚨درس ما ضرورتی ندارد پخش شود
💠 یک وقتی برخی از ائمهی جمعه و بعضی روحانیون اصرار میکردند که چون درسهای بعضی از #مراجع بزرگوار تقلید، از #رادیو معارف پخش میشود، درسهای #آقا را هم پخش کنید. خیلیها اصرار داشتند که چرا درس آقا پخش نمیشود. عرض کردیم این از آن مسائلی است که باید خود آقا نظر بدهند. ما نمیتوانیم.
من رفتم خدمتشان و مطلب را عرض کردم. #حضرت_آقا فرمودند : درس همه پخش میشود؟ عرض کردم نه، درس فلان آقا و فلان آقا و فلان آقا، درسهای فقهشان پخش میشود. این سه نفر درسشان پخش میشود.
ایشان فرمودند اگر رادیو، آن امکان را داشت که درس همهی آقایان را پخش کند، درس ما را هم آخرش پخش کنند. اگر نه، این هنر نیست که چون رادیو و تلویزیون در اختیار ما هست، ما درس و برنامههای خودمان را مرتب پخش کنیم. نه، درس ما ضرورتی ندارد پخش بشود و این را آقا نپذیرفتند.
🌐 گفتگو با حجت الاسلام #احمد_مروی، معاون سابق ارتباطات حوزهای دفتر مقام معظم رهبری ، منتشر شده در ویژهنامه #تداوم_آفتاب روزنامه جامجم در سال ۱۳۸۷
🆔@sireh_agha
⭕️ چرا کار فرهنگی به تنهایی در حوادث پس از وفات مهسا امینی کفایت نمیکند؟! چرا نباید از کار امنیتی و قضایی در این نوع حوادث غفلت کرد؟!
✍ رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: اینکه برخی میگویند فضا را امنیتی نکنید بله ما هم موافق هستیم و تا آنجایی که ممکن است فضا نباید امنیتی شود اما کار فرهنگی جای خود و کار قضایی و امنیتی هم در جای خود.
👈 در اینباره بیشتر بخوانید:
1⃣ حوادث پسا وفات مهسا امینی نشان میدهد که اینبار دشمن نه تنها بسیار گسترده و آشکارتر بلکه با روشهای امنیتی و اطلاعاتی پیچیدهتری نیز وارد عملیات شده است. حجم هماهنگیها و لایههای مختلف سازماندهی شده از رسانه تا کف خیابان نشان میدهد که نمیتوان از این سازمان شکل گرفته به راحتی گذشت. بدین معنا که این سازمان و ساختار شکل گرفته بر اساس طراحیهای امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفته و همچنین خطر آفرینی آن برای امنیت کشور به اتمام نرسیده و برای مقابله و از بین بردن آن راهی جز اقدام امنیتی و اطلاعاتی نیست. اساسا برای کور شدن چشم فتنهانگیزان و عوامل پشت صحنه راهی جز کار امنیتی نیست. باید در نظر گرفت که کار فرهنگی مربوط به محیط داخلی است و علاوه بر همه اقشار جامعه شامل بخشی از جمعیت فریب خورده، نوجوانان هیجانی شده و جوانان دچار خطا و اشتباه قابل تخفیف و اغماض نیز هست ولی مواجه کامل با این حوادث علاوه بر کار فرهنگی، خنثی سازی اقدامات دشمن و عوامل آن از طریق کار اطلاعاتی و امنیتی است.
2⃣ در این نوع چالشهای فراگیر امنیتی و اجتماعی متاسفانه عدهای با ژست روشنفکری چنان جنبه کار فرهنگی در افکار عمومی را برجسته و علل بوجود آمدن حوادث را فقط به این موضوع و حل مسأله را هم تنها به آن ربط میدهند که نقش آفرینی دشمن در افکار عمومی کمرنگ میشود و حتی تقصیر کل ماجرا را به داخل برمیگردانند. بالتبع پس از چنین خطاها و آدرسهای غلط مطالبه طبیعی و عاقلانه تنبیه عوامل دشمن توسط قوه قضاییه نه تنها در میان بخشی از مردم کاهش پیدا میکند بلکه برخی احکام صادر شده برای تنبیه کوچک برخی عوامل دشمن که حتی متناسب با بزرگی جرم آنها هم نیست، به راحتی در بخشی از افکار عمومی دچار خدشه و شبهه میشود. ضمن اینکه اقدام قضایی یک جنبهاش اجتماعی و فرهنگی است، یعنی تنبیه افراد به منظور غفلتزدایی به خصوص از قشر جوان جامعه هم است که عاقبت و تباه شدن افرادی که عامل یا همسو با دشمن شدهاند را مشاهده کرده و عبرت بگیرد.
3⃣ تجربه فتنههای گذشته و حوادث مشابه نشان میدهد که غفلت و یا کوتاهی از تکمیل کامل پروسه و همه جانبه کار امنیتی و قضایی و یا عدم استمرار و جدیت در آنها سبب شده که در برخی حوادث جدید گاهی از همان غفلتها آرامش کشور ضربه بخورد.
*مهدی جهان تیغی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس آلمانی:
📍همیشه در مورد سلاحهای غربی عبارت گیم چنجر یا تغییر دهنده قواعد بازی را به کار میبردیم اما امروز باید این عبارت را در مورد یک سلاح ایرانی به کار ببریم...
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کومله:
📍آمریکا برای مقابله با ایران آشکارا از ما حمایت کند.
@EqtedareVelaeii
♨️💢برای عدالت، برای تقوا…؛
علیه ستاد، علیه امر به معروف❗️
چرا مخرج مشترک با دشمن دارید؟؟
ضرغامی دست بقیه را رو کرد، هدف، پشتپرده این هجمههای سنگین، فقط تخریب ستاد امربهمعروف نیست؛
هدف، حذف اینواجب بزرگ قرآنی از جامعه است.
رفقای تریبوندار! چه کردید که رسانه های افسادطلب و شبکه های معاند، برایتان سوت میزنند؟
صرفا جهت اطلاع:
۱- صحبت های دکتر هاشمی گلپایگانی دبیر محترم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور که برخی #خواص_مذهبی روز ۲شنبه، "ناگهان" و "بطور هماهنگ" بر رویش جنجال کرده اند، اساسا مربوط به این روزها نیست و هیچ ربط و دخلی به حال و هوای این روزها ندارد. ضمنا هاشمی گلپایگانی کمتر از ۱ سال و نیم است که دبیری این ستاد را بر عهده گرفته است.
۲- ستاد امر به معروف، #طبق_قانون، و مانند بیست و چند دستگاه دیگر وظایفی در قبال حجاب و عفاف دارد. که اتفاقا او هم حداقل تا بدین لحظه، مانند بیشتر دستگاه های موظف دیگر در این چهل ساله (غیر از پلیس)، جز حرف و نامه و تئوری پردازی و جلسه گذاشتن و طرح دادن، اقدام عملی قابل ذکری در زمینه حجاب در کارنامه ندارد!
۳- متاسفانه خواص نادانی که قبلا هم سابقه سخن راندن هیجانی و بدون تحقیق را دارند (و رهبر انقلاب صراحتا بروز حوادث اخیر را "نتیجه" حرف های همان ها #علیه_پلیس دانستند)، همسو با شبکه ها و رسانه های معاند، بعد از ناجا به سراغ ستاد امر به معروف آمده اند و دارند این ستاد را در بروز اتفاقات اخیر دخیل جلوه می دهند.
این بار #علیه_ستاد و #علیه_امر_به_معروف مینویسند.
۴- نیروی انتظامی سال ها است با وجود فشارهایی که از چپ و راست بهش می آورند و موانع و مشکلاتی که دارد، کج دار و مریز، نسبت به اعمال قانون خودروهای حامل خانم های مکشفه اقدام می کند؛ با هدف ایجاد بازدارندگی؛
لذا این ایده که رانندگان تاکسی ها به طور جدی تر نسبت به رعایت این موضوع توجیه شوند و بیایند به کمک #فرهنگسازی_حجاب، نه تنها عجیب نیست، بلکه جزو منطقی ترین تصمیمات پلیسی برای مقابله با #گسترش_بی_حجابی است. و اتفاقا "عجیب"، تعجب برخی خواص مذهبی از این ایده است!
۵- اینکه در یک روز، بی مقدمه و ناگهانی، حمله توپخانه های خودی به هاشمی گلپایگانی _که جز سابقه علمی و اخلاقی و انقلابی چیزی در "پرونده" ندارد_ شروع میشود و شایعه نفوذی بودنش مطرح میشود، محل تأمل جدی است!
وقتش است نقش تیم اداره کننده قبلی ستاد که اسناد ترک فعل ها، اقدامات سلیقه ای و خلاف قانون، و مهمتر از آن، #جعل_روایت هایشان از منویات رهبر درباره وظایف ستاد مستند و موجود است، در این زمینه تحقیق و بررسی شود.
گزارش هایی که با مماشات و رویکرد اخلاقی و نرم رییس محترم ستاد امر به معروف حضرت ایت الله صدیقی و شخص دکتر هاشمی گلپایگانی متاسفانه پیگیری نشد؛
باید مردم بدانند #مسببان_وضع_موجود فرهنگی کشور که موجب جسارت پیدا کردن اشرار در هتک حرمت مقدسات، ارزش ها و آمران به معروف شدند، بعضا همان #فالور_پرست هایی اند که امروز مدعی و طلبکار هستند!
۶- #غربگداها که معلوم نیست به خدا و آخرت اعتقاد جدی داشته باشند، ولی عنصر مذهبی و مثلا ولایی ای که این طور راحت دهان باز می کند و به افراد صالح (ولو به فرض که خطایی داشته) توهین علنی و فحاشی میکند و تهمت های #غیرقابل_جبران نفوذی بودن میزند، و با دادن آدرس غلط به مردم، افکار عمومی را گمراه می کند و بیشتر نظام را زیر سوال می برد، حتما باید بداند که آخرتش را به چه قیمتی دارد می فروشد!
به قیمت فالور و محبوبیت…؟!!
۷- موضوع وقتی جالب میشود که بدانید همین چند روز پیش اسم دکتر سید صالح هاشمی گلپایگانی در کنار سردار قاآنی و سردار سلامی و سردار باقری در لیست تحریم های جدید غربی ها قرار گرفته! و همزمان شبکههایمعاند پر شده است از نفرت پراکنی و دروغ پردازی های عجیب، علیه او و ستاد تحت مدیریتش (دروغهایی مثل اینکه مهسا امینی در ستاد امر به معروف بازداشت بوده! و طحالش را آنجا درآورده اند و…!!)؛
این جور جاها است که انسان می تواند هم دستی عجیب خواص #غافل یا #نفوذی با دشمن حربی را عریان ببیند و درس بگیرد؛ فرمود:
"قُل هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالاخْسَرِينَ أَعْمَـٰلاً ؟ الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَو'ةِ الدُّنْيَا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا" .
۸- امیدواریم این بار دکتر هاشمی گلپایگانی، #آیت_الله_صدیقی و ستاد احیای امر به معروف سکوت را کنار بگذارند و نه به خاطر خودشان، بلکه به خاطر عوض نشدن "معروف" و "منکر"، و جای "جلاد" و "شهید"، به میدان رسانه بیایند و روشنگری کنند؛
منتظر اتفاقات خوبی همچون استیضاح ضرغامی بخاطر توهین به واجب مهم الهی هم هستیم.
برای مردم…
#جنگ_شناختی
#جنگ_روایت_ها
#جهاد_تبیین
فیلم توضیحات استاد علیتقوی؛ مولف۵۲ اثردرحوزه امربه معروف، و مدیرهستههای علمی اندیشکده امربهمعروف 👇
b2n.ir/b15369
💠 رهبر انقلاب اسلامی:
🔷 اخلاق حکومتی پیامبر چنین است: در مقابل وسوسههای دشمن، هوشیار؛ در مقابل مؤمنین، خاکسار. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
🆔 @resale_ahkam
‼️سستی و تنبلی در تحصیل علم
🔷 س ۶۲۶۰: سستی و تنبلی در تحصیل علم و تلف کردن وقت چه حکمی دارد؟ آیا حرام است؟
✅ ج: تضییع وقت به بطالت و بیکاری دارای اشکال است و دانشجو تا وقتی که از مزایای مخصوص دانشجویی استفاده می کند باید از برنامه های درسی مخصوص دانشجویان متابعت کند و الا استفاده از آن مزایا از قبیل شهریه و کمک هزینه و غیره برای او جایز نیست.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️برخورد با شیعیان تفرقه افکن
🔷س ۶۲۶۶: تکلیف ما در برخورد با شیعیانی که اصرار به تفرقهافکنی میان مسلمانان را دارند چیست؟ آیا امر به معروف و نهی از منکر آنها واجب است؟
✅ج: نظر حضرت آقا این است که تفرقه بین مسلمانان کار حرامی است و توهین به مقدسات سایر مسلمین هم حرام است. فعل حرام منکر است و نهی از منکر هم واجب است؛ اما با وجود شرایط و مراعات مراتب.
🆔 @resale_ahkam
⚡️با زمان های نزول اشیاء آشنا بشوید!
👌در بحث های مرتبط با جدول فقهی زمان؛ خلاصه حرف ما این است که: اشیاء در یک زمان بندی مشخص از منبع خود نازل می شوند (وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا عِنْدَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ - حجر ۲۱) و در اختیار ما قرار می گیرند. (وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِنْهُ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ - جاثیه- ۱۳).
👌در سرفصل دیگری از مباحث جدول فقهی زمان، زمان نزول برخی از اشیاء مهم و بسیار مرتبط با زندگی انسان را از وحی استنطاق کرده ایم. به عنوان مثال
۱🔸 زمان نزول ماء مبارک چه زمانی است؟،
۲🔹 زمان نزول فرزند سالم و سلیم القلب چه زمانی است؟ (زمان صحیح انعقاد نطفه)،
۳🔸 زمان نزول رزق چه زمانی است؟،
۴🔹 زمان نزول رحمت های خاص الهی و مغفرت چه زمانی است؟ (زمان باز شدن درب های آسمان)،
۵🔸 زمان نزول بلاء چه زمانی است؟ ،
۶🔹 زمان نزول آرامش چه زمانی است؟ (زمان خواب) و.... برخی از زمان های تنزیل بسیار مهم محسوب می شوند.
👌در سرفصل دیگری از مباحث جدول فقهی زمان، عوامل موثر بر اندازه نزول اشیاء را تبیین کرده ایم (وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ - حجر ۲۱). "اصطلاح نزول برکت" یکی از اصطلاحات معروفِ شریعت برای بیان "کیفیت شئ نازل شده" است. به عبارت دیگر برخی نزول ها دارای برکت و کیفیت بالا است و برخی نزول ها بی برکت و کم کیفیت محسوب می شوند. ارتقای کیفیت و مرغوبیت شئ نازل شده تابعی از رعایت فرد در تنظیم روابط انسانی محسوب می شود و معادلات ارتقای برکت و کیفیت؛ همان معادلات تنظیم روابط انسانی است. به عنوان مثال: مسئله زکات که به تنظیم روابط انسانها کمک می کند؛ همزمان باعث رشد و نمو در میزان رزق هم می شود (الزَّكاةُ تَزكِيَةٌ لِلنَّفسِ ، ونَماءٌ فِي الرِّزقِ - حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها - احتجاج)
👌در سرفصل دیگری از مباحثِ جدول فقهی زمان، فهرستی از عدم توازن های مرتبط با مسئله زمان تنزیل را تبیین می کنیم. یکی از عدم توازن های مرتبط با زمان تنزیل، تعریف زمان به عنوان بُعد چهارم یک شئ است. یکی دیگر از عدم توازن های جدول فقهی زمان، نقد ارتقای کیفیت اشیاء از طریق تغییرات ژنتیکی و بیوتکنولوژی است. (تبیین نظام مقایسه ای جدول زمان )
حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین ارکانی از جدول فقهی زمان - یک شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - قم
⚡️جدول فقهی زمان چه می گوید؟ / مقایسه تعریف زمان به عنوان بعد چهارم با مفهوم "زمان تنزیل"
👌درباره مفهوم زمان ایده های مختلفی با اغراض مختلف مطرح شده است. یکی از آن ایده ها مفهومی است که انیشتین و تابعین او مطرح کرده اند: در این ایده مفهوم زمان در کنار سه بعد دیگر یک شئ (طول، عرض و ارتفاع) به عنوان بعد چهارم یک شئ تلقی می شود و در واقع شیئیت بر اساس نظر او در چهار بعد تحلیل می شود. از جمله فوائد تحلیلی و کاربردی این نظریه تولد مفهوم اتساع زمان است. در تحلیل انیشتین زمان امری عارض بر یک شئ نیست و بُعد ذاتِ یک شئ محسوب می شود. دو پرسش اساسی از نظریه انیشتن مطرح است:
👌پرسش اول اینکه: آیا تحلیل ابعاد و مختصات یک شئ در این چهار بُعد خلاصه می گردد و یا اینکه ابعاد دیگری هم برای یک شئ متصور است؟ (شرح بیشتر اینکه: هر چه ابعاد شیئیت را دقیق تر تحلیل کنیم؛ بهره برداری از اشیاء بیشتر می شود و نسبتی دقیق میان مفهوم تسخیر اشیاء و شناخت دقیق تر از ابعاد اشیاء وجود دارد.)
👌پرسش دوم آنکه: چه ارتباطی میان مفهوم زمان و مفهوم بنیاد و ریشه اشیاء وجود دارد؟ آیا می توانیم با گفتگو درباره ریشه و بنیاد اشیاء، زمینه بحث دقیق تر درباره زمان را آماده کنیم؟ (به نظر ما بحث از بنیاد و ریشه اشیاء، توجه به بحث ابتدا و انتهای یک دوره زمانی را در بحث برجسته می کند و در واقع بحث از بنیاد اشیاء، سیاق بحث از زمان اشیاء محسوب می شود.) توضیح بیشتر اینکه در روایات و آیات، با تاکید و تفکیک خاصی درباره مفهوم ابتدا و مفهوم ختم اشیاء بحث شده است.
👌نتیجه فنی بررسی پرسش های فوق الذکر، تولد مفهوم تنزیل در اذهان است. به عبارت ساده تر وقتی بنیاد و ریشه اشیاء را درست تصور بکنیم و جایگاه ریشه اشیاء را بدانیم، زمینه تصور مفهوم بسیار کاربردی تنزیل در ذهن ها آماده می شود. قرآن کریم در آیاتی مانند آیه ۲۱ از حجر، آیه ۲۵ از حدید و آیه ۹ از سوره ق و...... ریشه و بنیاد همه چیز را در خزائن خدا (عرش الهی) می داند؛ که آنها را به زمین یا سایر عوالم نازل کرده است.
👌بعد از تبیین تفصیلی مفهوم تنزیل در ذهن ها، مفاهیمی مانند: "زمان تنزیل"، دوره های زمانی تنزیل، آغاز تنزیل، ختم تنزیل و.... برای فیزیکدان های فعلی و مردم و مدیران قابل فهم می شود و درک آنها از زمان با اصطلاح "زمانِ تنزیل" ارتقاء می یابد. به عبارت ساده تر مدرسه فقهی هدایت بر پایه مفهوم "زمان تنزیل" مفهوم "بعد چهارم" در فیزیک را به چالش می کشد! (بخش تعریف زمان)
👌جدول فقهی زمان دارای بخش تصویر و یک جدول تصمیم ۱۲ بخشی است؛ که به فضل الهی در نشست تخصصی جدول فقهی زمان آن را تشریح خواهیم کرد.
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین محتوای جدول فقهی زمان در مقایسه با نسبیت عام و خاص انیشتین - یک شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ (۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۴) - قم مبارک
✨✨✨✨✨
پی نوشت: جدول فقهی زمان سومین جدول مطرح در مباحث #فقه_الخلق است و مباحث #فقه_الخلق دومین باب از ابواب چهار گانه مکتب #فقه_هدایت است!
#جدول_فقهی_زمان
#سیاق_یابی_برای_زمان
#نظام_مقایسه_با_نسبیت
@olgou4
ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ ﷺ
🌿🌺﷽🌿🌺
۴۰ فایده صلوات فرستادن بر رسول الله
ابن القیم رحمه الله در کتاب ” جلاء الافهام ” چهل فایده را در فضل صلوات فرستادن بر پیامبر صلی الله علیه وسلم بیان می کند که عبارتند از :
۱- فرمانبرداری از دستور الله.
۲-توافق با الله در صلوات فرستادن بر پیامبر صلی الله علیه وسلم ،هر چند که صلوات الله و ما با هم فرق دارد.
۳- توافق با ملائکه در صلوات
۴- کسی که یک صلوات بفرستد،خداوند ده صلوات”اجر” برای او میفرستد.
۵- انسان با هر صلوات، در بهشت ده درجه رفعت میابد.
۶- با هر صلوات ده حسنه و نیکی برایش نوشته میشود.
۷- با هر صلوات ده سیئه و بدی از او پاک میشود.
۸- صلوات سبب اجابه دعاست.
۹- صلوات باعث دست یافتن به شفاعت پیامبرصلی الله علیه وسلم میشود.
۱۰- صلوات مایه ی بخشش گناهان است.
۱۱- صلوات باعث کافی بودن الله در برابر مهمات انسان میشود.
۱۲- صلوات باعث نزدیک شدن انسان به پیامیر ﷺ در قیامت میشود.
۱۳- صلوات فرستادن بر پیامبر ﷺ برای انسان فقیر همچون صدقه دادن است.
۱۴- صلوات باعث رفع حاجات و نیاز انسان میشود.
۱۵- صلوات باعث میشود تا الله و ملائکه نیز بر او صلوات بفرستند.
۱۶- صلوات باعث پاک شدن انسان از گناهان و پاکی قلب میشود.
۱۷- صلوات باعث میشود که انسان قبل از مردنش به بهشت بشارت داده شود.
۱۸- صلوات باعث میشود که از سختی های روز قیامت نجات پیدا بکنی بسبب شفاعت پیامبر ﷺ .
۱۹- صلوات باعث میشود که انسان آنچه را که فراموش کرده را به یاد آورد.
۲۰- صلوات باعث میشود تا پیامبر ﷺ نیز بر او صلوات بفرستند.
۲۱-صلوات باعث خوش بو شدن مجلش میشود،و در قیامت اهل این مجلس حسرتی نمیبینند.
۲۲- صلوات باعث دور شدن فقر میشود.
۲۳- صلوات باعث دور شدن بخل از انسان میشود.
۲۴-صلوات باعث قبول نشدن دهای بد مردم از شخص صلوات فرستنده میشود.
۲۵-صلوات باعث راهنمایی شدن به راه بهشت میشود،چون او را بر سر راه بهشت قرار میدهد ، و بارک صلوات ،انسان از راه بهشت دور میشود.
۲۶-صلوات باعث دور شدن از بوی گند مجلسی که در آن از خدا و رسولش ﷺ ذکر و یاد نمیشود.
۲۷-صلوات باعث کامل شدن سخن در هنگام خطبه دادن و… میشود.
۲۸-صلوات باعث میشود تا نور خدا بر پل صراط ، برای انسان زیاد شود.
۲۹-صلوات باعث میشود تا انسان از ظلم و ستم خارج شود.
۳۰-صلوات باعث میشود تا خداوند ثنای نیک شخص صلوات فرستنده را در بین اهل آسمان و زمین پخش کند.
۳۱-صلوات باعث ایجاد برکت در زندگی شخص صلوات فرستنده میشود.
۳۲-صلوات باعث رسیدن به رحمت اللهی میشود.
۳۳-صلوات باعث میشود که پیامبر ﷺ همیشه شخص صلوات فرستنده را دوست داشته باشد.
۳۴-صلوات باعث دوام محبت پیامبر ﷺ در دل شخص صلوات فرستنده میشود.
۳۵-صلوات مایه ی هدایت و حیات قلب شخص میشود.
۳۶-صلوات باعث میشود تا اسم شخص صلوات فرستنده بر پیامبر ﷺ عرضه شود.
۳۷-صلوات باعث ثابت قدم شدن بر پل صراط میشود.
۳۸-صلوات باعث ادای بعضی از حقوق پیامبر ﷺ میشود .
۳۹-صلوات دربرگیرنده ذکر و شکر الله متعال است.
۴۰-صلوات دعا است ، چون درخواست از خداست که ثنای پیامبر ﷺ را بکند ، یا اینکه درخواست عبد از خداست برای رفع مشکلات زندگی اش.
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻در دفاع از استاد کچویان:
فرهیختهستیزیِ نافرهیختگان
🖋 مهدی جمشیدی
۱. سردبیر روزنامۀ «فرهیختگان»، آقای مسعود فروغی، در یادداشتی با عنوان «جناب کچویان! اقناع پیشکش، آتش را زیاد نکنید» مدّعی شده است که استاد کچویان در گفتگوی خویش با شبکۀ افق، همۀ کسانی را که شعار «زن، زندگی، آزادی» میدهند به «هرزگی» و «فحشا» متهم کرده است؛ چون ایشان گفته است که از شعار «زن، زندگی، آزادی»، «زن، هرزگی، فحشا» را میخواهند. بهنظرم چنانچه «پیشداوریهای غیرمعرفتی» و «سوگیریهای لجوجانه» را کنار بگذاریم و صادقانه به سخن ایشان بنگریم، بهروشنی درخواهیم یافت که مقصود ایشان، بیان خواستِ «تکتک» کسانیکه این شعار را در خیابان سرمیدهند نیست، بلکه این «خواست»، به طرّاحان این شعار و همچنین آن عدّهای که در خیابان در پی هرزگی و فحشا هستند بازمیگردد، نه «همگان». بسیارند کسانی که فهم سیاسی و درک اجتماعی ندارند و از خاستگاه این شعار و زنجیرۀ فرهنگیِ تعریفشده در پشت آن بیخبرند و فقط یک «هیجانِ ناگهانی»، آنها را به صحنه کشانده است. چنین کسانی، اهل هرزگی و فحشا نیستند. این تفسیر، آنقدر «بدیهی» است که تفسیر دیگری جز آن را فقط با «جوزدگی» یا «غرضورزی» میتوان توجیه کرد.
۲. استاد کچویان با مطرحکردن این «مفاهیمِ جایگزین»، به دنبال آن است که «واقعیّتِ نهفته» را برای مخاطب، آشکار سازد و به او تفهیم کند که الفاظ «زندگی» و «آزادی»، پوششها و لعابهایی هستند برای «هوسبازی» و «لذّتپرستی»، و چنانچه این زنجیره ادامه یابد، پرده از این واقعیّتها برداشته خواهد شد. ایشان در همین «نقطۀ آغاز»، سرنوشت و فرجام را بیان میکند تا مخاطب جوان، آگاه شود که این «راه»، به کدام «مقصد» میرسد. طرّاحان این شعار، با زیرکی دریافتهاند که باید در مراحل آغازین، مفاهیم «خنثی» و «چندپهلو» بیافرینند تا بتوانند یک «چتر کلّی» ایجاد کنند که بسیاری از جوانان با «ذهنیّتهای خویش»، و نه بر اساس «دلالت واقعیِ این مفاهیم»، خویش را در زیر آن تعریف کنند و با آن همصدا شوند. امّا پس از اینکه بدنۀ اجتماعی در راستای این شعار بسیج شد و حرکت و جریان به راه افتاد، بهتدریج، خویشتنِ واقعیشان را عیان میکنند. «متفکّرِ عاقبتاندیش»، میکوشد شعارها و نمادها و گفتهها را در همین مرحلۀ ابتدایی، «واسازی» کند و مخاطب را با واقعیّتهایی که چندی بعد آشکار خواهند شد، روبرو نماید. روشن است که این منطق، مخاطب جوان را دچار «تردید» میکند و به وادی «پرسش» و «تأمّل» میافکند و احساسش را مهار میکند.
۳. دو بند پیشین، بر اساس خوشبینی نگاشته نشده است و چهبسا مخاطب از غلظت و شدّت آن تعجب کند. این برداشت، درست است و دلیلش نیز این است که «روزنامۀ فرهیختگان»، در مسیری غلتیده است که من آن را «شبهانقلابیگریِ متمایل به لیبرالیسم» میخوانم. مواضع این روزنامه نشان میدهد که پای یک «خطّ» در میان است و بناست با پرچم جبهه و جریان «انقلاب»، همان استدلالهای فسیلشدۀ «جریان روشنفکریِ شبهدینی»، تکرار شود. انقلابی که اینها از آن سخن میگویند، بیشتر به «اصلاح» شبیه است تا «انقلاب». در ماجرای طرح تنظیمگری فضای مجازی، هرچه که در توان داشتند را برای تخریب این طرح و مسدود کردن باب «نفوذ غرب» بهکار بستند و شعلهها افروختند. من این جریان را «خطرناک» قلمداد میکنم و معتقدم روایت اینان از انقلاب و انقلابیگری، آغشته به «تحریف» و «ناراستی» است. رندانه میخواهند «چهرۀ روشنفکرانه» از خویش بسازند. اگر جریان چپ، سالها کوشش کرد که از امام خمینی، تصویرسازیِ لیبرالی کند، اینان نیز ارائۀ «روایت لیبرالی از آیتالله خامنهای» را در دستورکار خویش قرار دادهاند. چیزهایی که این روزها مینویسند، «تحریف نظرات رهبر انقلاب» است. «مواجهۀ گزینشی» میکنند تا خویش را اثبات کنند و حقیقت را در چاه کجروایت حبس کنند. سردبیر که این اندازه بیربط و معوج بنویسد، حساب باقی روشن است. به «مهدی فضائلی» استناد کردهاند تا نظر «رهبر انقلاب»، آشکار شود! عجبا! چه زبانی «گویاتر» و «رساتر» از زبان رهبر انقلاب؟! ایشان محتاج «سخنگو» و «زبان مکمّل» نیست. هرچه لازم بوده و هست را خود گفته و تصریح کرده است که حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی»، از جمله کشف حجاب، جلوگیری کند! امّا روزنامۀ فرهیختگان، این پاره از تفکّر ایشان را «حذف» میکند تا از آب گلآلود، ماهی خویش را صید کند. این بازیِ غیراخلاقی با تفکّر رهبر انقلاب، روا نیست. اعتبارزدایی از متفکّری همچون استاد کچویان که در تمام ایران، نظیر ندارد و کارنامهاش، سرشار از خدمات و حسنات به انقلاب است، جفای ناجوانمردانهای است. میخواهند «صدای دشمن» را در جبهۀ انقلاب، طنینانداز کنند و با «مسألهسازیهای دروغین»، توان ما را بفرسایند. جنگ روایتها، این اندازه «درونی» و «نزدیک» شده است.
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزتالله ضرغامی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شدهاند، کم آوردهاند، بیش از این نمیتوانند، و شاید نمیخواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاینرو، «تظاهر به روشنفکری» میکنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسهای برای آیندۀ سیاسیشان بدوزند. تصوّر کردهاند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگکشیدن به چهرۀ ارزشها» میگذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطبشان، داغتر و پُررونقتر خواهد شد. همان راهی را میروند که عدّهای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانهنشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینیاش علی لاریجانی. عاقبت خوشرقصیهایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار میآید؟!
۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر میخواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاستجمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساختهاند و سیری ندارند. معدۀ قدرتخواهیشان، بیاندازه اتساعپذیر است. اگر آیتالله خامنهای از «چرخش قدرت» سخن نمیگفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمیخواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمامنشدنی میبودیم.
۳. کمکم دارند «ریزش» میکنند. چیزهای که میگویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت میدهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» میکنند؛ متهم به عبور از ارزشهای دینی و تفکّر انقلابی. میگویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ میگویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ میگویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف میکنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت میدهند. میهراسند از اینکه بگویند «ما» استحاله شدهایم. میخواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... .
۴. هنوز درنیافتهاند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاجقاسم سلیمانی» را میپسندند که با وجود حضور چهلساله «در قدرت»، هیچگاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی انقلابیاش رقیق نگشت. نمیفهمند «عیانسازی وابستگی به ارزشها»، فضیلت است نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاجقاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیتالله خامنهای برآشفت و گفت عدّهای سعی نکنند وی را «زاویهدار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزشها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشهدار» بود. حاجقاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوشبینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزشها»، نه برای «سیّالسازی ارزشها» و «نسبیکردن مرزهای انقلابی». درونِ حاجقاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» میکرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس میکرد کسانی بهطور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم میکشید و چشم میدراند و با عتاب و تلخی سخن میگفت؛ چنانکه با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاجقاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه».
۵. جملهای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. میخواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی میکنند؛ آن هم در اوج جنگ روایتها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون میداند «بازی روایت»، کارساز و فتنهافکن است، بر آن است که «بازیسازی» کند و خود را به «دیگریهای گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آیندهای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»اش را درک میکنم، و نهفقط من، که هر مخاطبی میفهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاینرو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیهنشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش اینهمه بیتدبیری در تدبیر خویش.
۶. در حالیکه بسیجیها و انتظامیها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطهور میشوند، اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطهزنی به رسانههای دشمن میدهند.
آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را ندارید؟!
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔷⚡️الیاس حضرتی، مدیر روزنامه اعتماد در نامهای خطاب به علی شمخانی با اشاره به رخدادهای اخیر مطرح کرد؛ این فعال سیاسی اصلاحطلب نوشته است:
نگذارید به راحتی خبرنگاران و جوانان و دانشجویان را به بهانههای بعضا واهی دستگیر کنند. انقلاب اسلامی با رای اکثریت قاطع و عجیب و غریب همین مردم بر سر کار آمد و برای نگهداری این مرزوبوم از دست تهاجم دشمن خارجی خونها داده شد و همه خانوادهها داغدار شهدای از دست رفتهشان شدند، چه شد که از اصلاح ناامید شدند و دل به تغییرات اساسیتر بستند؟
در ادامه این نامه آمده است :
هر آن بوی امید و اصلاحات اساسی و شنیدن خواستههایشان به مشام همین معترضین برسد فضا تا حدود بسیار زیادی میتواند آرامتر شود، فقط زمان را از دست ندهید. آزادی رسانهها، انتخابات آزاد، فضای آزاد سیاسی، اجتماعی و دانشگاه و آزادی بیان از شاخصههای ذاتی جمهوری اسلامی بود که یکییکی داریم از دستشان میدهیم.
🔹✨لازم به دکر است که در هفتههای گذشته تعدادی از خبرنگاران رسانههای بهظاهر اصلاحطلب به دلیل نقش داشتن در آشوب و التهاب و تهیه خوراک خبری مدنظر رسانههای معاند، بازداشت شدند. بازداشت این افراد با اعتراض رسانههای «سعودی-انگلیسی-اسرائیلی» مواجه شده و آنها چندین بار خواستار آزادی این افراد شدند. اما در این میان شبکهها، تلویزیون اینترنشنال صراحتاً به اصل مسئله اعتراف کرد و 🔹گفت: در شرایطی که شماری از خبرنگاران برای گزارش اعتراضات ایران بازداشت شدند و دسترسی رسانه های خارجی به داخل ایران تقریباً غیر ممکن است و رسانههای فارسی زبان خارج از کشور هم هیچ دفتر و خبرنگاری در ایران ندارند، پوشش دقیق اخبار داخل ایران از همیشه سختتر به نظر میرسد!🔹
🔸✨یک سؤال؛ مگر افراد دستگیرشده، خبرنگاران نیابتی و خبرنگار میدانی رسانه های دشمن و ازجمله اینترنشنال سعودی بودهاند که این رسانه ضد ایرانی این چنین با عصبانیت نسبت به بازداشت آنان اعتراض میکند!؟ چرا کار اینترنشنال سعودی سختتر شده است؟ پاسخ به این سوال را باید به امثال افرادی چون حضرتی واگذار کرد که در طی دو دهه گذشته برای این شبکههای ضد انقلاب نیرو تربیت کرده است.
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا قارچ غذای مفیدی است ؟
#انارستان
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شبکه انگلیسی: بحران انرژی گرمایش را کمتر میکند، سلامتی را کاهش و باعث میشود گروهی از مردم بمیرند
@EqtedareVelaeii🇮🇷
💢 کاریکاتوری که بیانگر سیاستهای آمریکا در قبال اتحادیه اروپاست
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عملیات بزرگ - ۱
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عملیات بزرگ - ۲
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عملیات بزرگ - ۳
@EqtedareVelaeii🇮🇷